Five Nights at Freddy's

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
Bardzo straszna gra, nieprawdaż?

Wcale nie jestem Pedobearem! Wypraszam sobie!

Uroczy misiek, prawda?

Pizza!

Chica

Dlaczego się mnie boisz? Przecież jestem tylko niewinnym króliczkiem, który za cholerę nie kmini właśnie z czym najlepiej smakuje twoje dupsko!

Bonbon

Czy pirat nie może się już masturbować w swoim jeCenzura1.svgnym…

Foxy

Five Nights at Freddy's (pol. Freddy i spółka) – jedna z sześciu gier należących do gatunku survival horror stworzonych przez Amerykanina Scotta Cawhtona. Akcja dzieje się w zamkniętej na cztery spusty pizzerii z czterema morderczymi miśkami[1], a naszym celem jest ich obserwowanie oraz w razie potrzeby odstraszanie. Wszystko po to, aby nie wpuścić ich do naszego pokoju, bo potem wiadomo co.

Fabuła

Jest rok 1993. Pracujemy jako stróż nocny, pilnujący restauracji „Freddy Fazbear's Pizza”. Nie wiemy, że w tym miejscu dzieją się dziwne rzeczy. Roboty, które pracują w dzień, włączają się w nocy i idą skopać nasze dupsko. Musimy dotrwać do szóstej rano. Po pięciu nocach wypierdzielają nas z pracy, a restauracja zostaje zamknięta.

Postaci

Jest 5 głównych postaci. Tutaj znajdziesz o nich rozszerzone informacje:

  • Freddy – robot o wyglądzie miśka. Podchodzi do nas, gdy wyCenzura1.svgią nam korki. Wtedy włącza muzyczkę i po jakimś czasie wszystko gaśnie, i nas zjada. Mamy po tym game over. Drugim sposobem jego ataku jest wejście przez prawe drzwi. Gdy ich nie zdążymy zamknąć, będzie po nas.
  • Bonnie – kolejny robot-królik, przyjaciel Freddy'ego i spółki. Atakuje nas tylko z lewej strony. Gdy podejdzie do drzwi i zrobi tak zwany lenny face, musimy zamknąć drzwi. Jeśli to zignorujemy, będziemy mieli jumpscare.
  • Chica – robot-kurczak. Atakuje tylko z prawej strony, przy drzwiach będzie miała zdziwioną twarz[2]. Gdy ją zignorujemy,wejdzie do nas i game over.
  • Foxy (lub F0KS14CZ3GGG) – zdezelowany robot-lis. Znajduje się w swoim kąciku pirackim. Nie wiadomo co tam robi, ale wiemy, że jest zepsuty. Gdy nie będziemy długo na niego patrzeć, przybiegnie do nas i krzyknie, powodując u naszego bohatera zgon.
  • Golden Freddy – złoty misiek, halucynacja. Sposób na spotkanie tej postaci jest bardzo prosty, ale bardzo rzadki. Na kamerze 2B, gdy zobaczymy wklejoną buźkę wpierCenzura1.svgli się do nas nawet przy zamkniętych drzwiach i po kilku sekundach nam scrashuje grę.

Prawidłowości FNAFa

  • Cheaty – są płatne.
  • Energia – krótko mówiąc, tego musimy pilnować, żeby nie doszło do zera, bo wtedy Freddy do nas przyjdzie i taki będzie nasz koniec.
  • Kamery – jako stróż musimy wgapiać się w te głupie kamery i patrzeć, czy któryś z animatroników się nie masturbuje porusza.
  • Czas – w grze jedna godzina to jedna, dwie ileś tam minuty, czyli do szóstej rano jest osiem i ileś dziesiątych minuty.
  • Easter eggi i halucynacje – UWAGA!!! Nawet nie ważcie się ich wywoływać, same się wywołają i się wystraszycie. Są to między innymi: mroczny Bonnie, Golden Freddy, płaczące dziecko i napis IT'S ME.
  • Drzwi – przesuwające się na zasadzie góra-dół wzmocnione drzwi po obu stronach pokoju. Zamknięcie ich, chroni gracza przed atakiem robotów. Zamknięte, zużywają energię, co jest dziwne, gdyż ich konstrukcja już prędzej by powodowała jej zużycie, gdyby zostawić drzwi otwarte.

Kontynuacje

Oczywiście po sukcesie FnaFa rzesze psychofanów tej gry domagało się kontynuacji, więc powstały cztery kolejne gry i dwie spin-offy:

Noob w FNAFie

  • Nigdy nie zamyka drzwi, a jak już zamknie, to nie otwiera, dopóki ma energię.
  • Próbuje zainstalować mod na 100% energii, ale oczywiście nie umie.
  • Nie zwraca uwagi na stan energii i dziwi się, czemu się ona wyczerpała.
  • Nigdy nie przetrwa dłużej niż do 2 nocy.
  • Jak się dowie o cheatach, próbuje je włączyć, ale oczywiście nie umie.
  • Odblokowuje sobie cheatem noc 7 po to, żeby zagrać na trybie 0/0/0/0, ale nawet jego nie przejdzie…
  • …o ile wie jak tego cheata użyć.
  • Naoglądał się youtuberów przechodzących tryb 20/20/20/20, więc on też chce przejść „bo iezd pro i mó śe óda”.
  • Nie zamyka drzwi Foxy'emu, bo chce go przytulić.
  • Nie sprawdza pozycji animatorków i dziwi się, że nagle cosi na nieko fysgodrzyło.
  • Daje się nabrać na tryb 1/9/8/7.
  • Dostaje ataku serca i strasznej sraczki, gdy dostanie jumpscare'a.
  • Nie wie, że odgłosy garnków oznaczają, że Chica jest blisko.
  • Kocha Foxy'ego nad życie, modli się do niego przed snem i robi z nim amatorskie arty.
  • Oczywiście nie zapłacił za grę. Znalazł ją na torrentach po 1400 trojanach z takimi samymi nazwami.
  • Gdy odkrywa możliwość kliknięcia na nosek Freddy'ego w biurze, by wydał dźwięk bawi się nim dopóki nie dostanie jumpscare'a.
  • W najgorszych przypadkach nie wie, że gra opiera się na mechanice point-and-click, więc spamuje wszystkie fora i wikie pytaniami DŻEMU NIE MOGE HODZIDŹ??????!!!11111111.
  • Jego taktyka na zwycięstwo to barykadowanie się w swoim pokoju i patrzenie na kamery.
  • Nie kupuje „dwójki” ani „trójki”, bo nije ma drższwi.
  • Szuka cheatów, żeby zabić animatorki.
  • Kiedy założy kamerę, nie wie, jak ją zdjąć.
  • Myśli, że Fnaf to TF2, więc drze japę kiedy ktoś stoi przed drzwiami.
  • Myśli, że godzina pokazuje czas do śmierci, a energia jest do zużycia, więc próbuje rozładować całą energię.
  • Podejrzewa, że pies wyciągnął mu wtyczkę do ładowania, dlatego ma ciemny ekran podczas rozładowania energii.
  • Jeśli cudem dostanie się do 2 nocy, komputer nie ma miejsca na tę informację.
  • Przychodzi do pracy o 7 AM i siedzi w pracy cały dzień.
  • Gra z wyłączonym dźwiękiem, przez co nie słyszy Freddiego, gdy zbliża się do jego biura.

PR0 w FNAFie

  • Przychodzi do pracy o 6 AM.
  • Nakręca Marionetkę, woła Springtrapa i zamyka szafę koszmarnemu Lisiastemu pomimo, że nie ma ich w grze.
  • Żeby zarobić więcej, bierze dzienną zmianę.
  • W ogóle tam nie pracuje, bo za mało płacą (bo kto o zdrowych zmysłach chce pracować jako ochroniarz?).
  • Jeśli już tam pracuje, to jest szefem i zatrudnia strażnika, który odwala robotę za niego.
  • Kupuje prąd typu: "Płacisz raz na miesiąc, nieważne ile wydasz" i siedzi sobie z zamkniętymi drzwiami, rujnując firmy sprzedające prąd.

Objawy uzależnienia

  • Pracujesz jako strażnik nocny.
  • Do kolegi mówisz Przygarnij animatorka!.
  • Drzwi zamykasz w schemacie góra-dół.
  • Unikasz zwierzęcych zabawek jak ognia.
  • A mechanicznych zabawek tym bardziej.
  • Nie umiesz ruszyć się z miejsca, z którego usiadłeś.
  • Podczas każdego snu masz halucynacje z gry.
  • Myślisz, że zabawki ożywiają w nocy i idą do ciebie w celu spuszczania ci wpierdolu.
  • W swoim domu zamiast licznika prądu masz baterię…
  • …a kiedy się wyczerpie, to na twój ryj skacze Freddy i cię zabija.
  • Omijasz bary i pizzerie, bo myślisz, że każda z nich ma animatorka.
  • Instalujesz kamery w swoim domu, by wiedzieć, czy nikt do ciebie nie idzie.
  • Próbujesz zamknąć drzwi przełącznikiem do światła.

Przypisy

  1. Wróżka powiedziała, że jest jeden więcej
  2. Ciekawe dlaczego?