Nonsensopedia:Linki w Grze
Możesz tu też znaleźć garść porad na temat samego tworzenia i formatowania linków na potrzeby Gry.
Linki stanowią niezwykle istotny element Gry – pozwalają na przemieszczanie się po jej stronach. Równie istotne jest rozsądne wstawianie linków, aby zapobiec:
- nagłemu przejściu do wątków, które nie są ze sobą powiązane,
- słabej jakości linków,
- zbyt częstego linkowania do określonych stron.
- nadmiarowi odradzanych treści.
Pomocne mogą się okazać NonDane, gdzie można znaleźć zalecenia dotyczące linków/wyjść oraz Specjalna:Zaawansowane linkujące dla podglądu stron, które do niej linkują.
Podstawowe zasady[edytuj kod]
- Strony z umieraniem muszą istnieć, bez nich Gra byłaby nudna. Nie można jednak tworzyć ich za dużo, jak niektórzy lubią robić. W końcu chodzi o to, by grać jak najdłużej. Natomiast stron zwycięskich powinno być malutko, bardzo malutko.
- Jeśli twoja strona nie jest żadną z wymienionych w poprzednim punkcie, powinna kończyć się akapitem (nagłówkiem drugiego stopnia) pt. Co robisz? lub czymś podobnym (można również wpisać krótkie pytanie zadane bezpośrednio przez rozmówcę). Napisz w nim, pod nagłówkiem, od punktów (które tworzy się wstawiając * na początku linijki) opisy dalszych twoich możliwych czynności wraz z linkami do nich. Oto zasady dotyczące tychże linków:
- Musisz pisać je uważnie – bierz pod uwagę zasady tworzenia nazw z pierwszej sekcji tego poradnika.
- Nie krępuj się we wstawianiu czerwonych (nie mających pokrycia) linków. Oto w końcu chodzi, by stale je uzupełniać i tworzyć nowe.
- Uważaj, by numer strony z twojego linku który miał być czerwony, nie pokrył się numerem z istniejącą już stroną.
- Staraj się nieoczekiwanie powiązywać ze sobą różne gałęzie Gry. Rób to jednak ostrożnie, gdyż niektóre wątki nie dają się ze sobą połączyć (np. jeśli gracz właśnie odciął sobie rękę, to nie możesz zalinkować do wątku, w którym ma obie ręce).
- Typy linków – zachowań (patrz poprzedni punkt) dzielimy na:
- Łącze, którego etykietą jest akcja, np. „Rozpocznij grę”
- Tekst, a po nim nazwa strony będąca linkiem, np. „Aby rozpocząć grę, przejdź na stronę 1” ze wszystkimi wariacjami np. „biegnij na stronę”, „zapraszamy na stronę” itp.
- Którego typu będziesz używać, zależy od ciebie, pamiętaj jednak o zachowywaniu konsekwencji przynajmniej w ramach jednej strony, a najlepiej również i kilku sąsiednich. Możesz też wymyślić coś oryginalniejszego.
- Istnieje grupa „meta-stron” Gry, tzn. takich, których fabuła posiada element tego, że jest to właśnie Gra. W większości przypadków możesz je łączyć ze stronami nie-meta i nic się nie stanie. Nie musi być to zresztą cała strona, a np. tylko jedno zachowanie lub link.
- Nikt nie broni wstawiać linków wewnętrznych do normalnych artykułów Nonsensopedii. Pamiętaj, że musi być ich mniej niż w artykułach i jeśli występują jako opcje, nie mogą być jedynymi rozwiązaniami.
- Jeśli jest spory wybór czynności (poza umieraniem) i większość opcji odnosi się do tej samej sytuacji, to nie twórz kilku stron będącymi swoimi duplikatami, lepiej daj kilka linków do jednej strony. Przykłady: 304, -59.
- Jak nie masz pomysłu na zakończenie strony, bądź na linki do innych stron to lepiej kliknij zapisz, a bardziej doświadczeni użytkownicy zajmą się tym problemem.
Czarna lista[edytuj kod]
Inaczej elementy oraz motywy, których lepiej unikać:
- Przede wszystkim treści podpadające pod powody usuwania haseł, w szczególności agitki, bełkot, prywaty, spam i wandalizmy.
Nawet nie pytać dlaczego, powody są oczywiste. - Dziki słoń, fagocytoza, makarena, krótko mówiąc: bezsensowne śmierci – słoń jest spoko, ale on otrzymał nie tyle swoje pięć minut, co przekroczył czas antenowy i przestał być elementem absurdu, lecz szarą codziennością. Tak samo z pozostałymi – prosimy, nie zabijaj bo tak.
- Wściekłe zwierzątko – wprowadza niepotrzebny zamęt, Gra ma masę możliwości i wtedy pytania pokroju „skąd to zwierzę skoro je zabiłem?”. Używaj tylko w przypadku stron powiązanych z początkowym. Zastanów się również, czy twoja strona potrzebuje szczoteczki do zębów i awokado – one również pojawiają się na początku gry, więc zastanów się czy to ma być to awokado, czy jedno z wielu awokad. Obu przypadków lepiej unikać.
- Tarzan też ma swoje miejsce w Grze i nie warto go przemieszczać poza obszary jego występowania.
- Pijaństwo, ćpanie, homoseksualizm, motywy seksualne i fekalne – przykro nam, ale nie tworzymy dla gimbusów i żadne hehe, gej! nie przejdzie. Mamy już trochę lat i wiemy, że ćpanie i ruchanie wcale nie jest takie fajne, jak się wydaje. Jeśli zamierzasz umieścić którekolwiek, miej również odrobinę
RiGCz-uRozumu i Godności Człowieka . - Gwiazdy, których sława długo nie przetrwa – czytelnik będzie się zastanawiał „a kto to?”. Sława każdej gwiazdy kiedyś zgaśnie, ale postaraj się by gra była zawsze aktualna i poczekaj z nowinkami przynajmniej tydzień. Sprawdź koniecznie tą listę, w Grze jest nieco większa tolerancja na ich występowanie, ale unikaj ich w miarę możliwości. Zwłaszcza Chucka.
- Urwana ręka, noga, ucho, mózg, oczy – jeśli zdecydujesz pozbawić naszej postaci jakiegokolwiek narządu, to pamiętaj, że nie będzie go już mieć, a skutki mają być odczuwalne. Oprócz tego unikaj linkowania do sytuacji, gdzie postać jest cała i zdrowa, chyba że ma stracić kolejną część ciała lub gdzieś po drodze umieścisz chirurga-cudotwórcę, handlarza narządami, magika czy najzwyklejszy restart gry.
- Przypadki informatyczne – Windows, BSoD (niebieski ekran), wirusy komputerowe, błędy, Pan Spinacz itp.
- Motywy zbyt często używane lub pochodzące ze zbyt często linkowanych wątków – portal, łódzkie pogotowie, banan, jeziorko, Szatan, sens życia, Albania, komunizm, itd. Zwłaszcza jeśli łączy się z to z linkowaniem/używaniem szablonu do strony, której ewidentnie nie jest to potrzebne.
Ze względu na nadmiar tego nie ruszać, chyba że masz ciekawy i dobry pomysł:
- Znani celebryci – trochę już ich mamy, można wymieniać w nieskończoność niemal. Dlatego miej pomysł, bo żarty o Lisowskiej śpiewającej włączamy niskie ceny już były, o fałszującej Chylińskiej i innych gwiazdach też. Wykorzystywanie zabawnych ciekawostek o postaciach jest fajne, byle się nie powtarzać. Możesz też wymyślić własną historię – Lisowska jako zapalona zbieraczka znaczków, czy Pudzian-baletmistrz przygarniający bezdomne kotki? Jak najbardziej, byle z głową.
- Politycy, zwłaszcza szeregowi – podobnie jak gwiazdy, tak i polityków kariera się kończy. Nie każ się zastanawiać, kim jest posłanka Sobecka, czy Ryszard Kalisz. Zamiast na ich osobach czy poglądach, lepiej skupić się na ich zachowaniu i absurdach z nimi związanymi lub opowiadaj własną historię z ich udziałem.
Rzecz jasna, przykłady służą jedynie demonstracji. Omówienie ich wszystkich nie ma sensu, bo to się będzie ciągle zmieniać z jednego powodu: jak wspaniałego motywu nie wymyślimy, to zepsujemy go, wałkując sto razy. Tutaj (jak wielu innych dziedzinach) przydaje się zasada Paracelsusa: wszystko jest trucizną. Możemy otruć się nawet wodą mineralną i nie otruć się cyjankiem potasu. To zależy tylko od dawki.