Five Nights at Freddy's: Różnice pomiędzy wersjami

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
M (dr.)
Znacznik: edytor źródłowy
Linia 1: Linia 1:
[[Plik:Nnn.jpg|200px|right|thumb|Bardzo straszna gra]]
[[Plik:Nnn.jpg|200px|right|thumb|Bardzo straszna gra]]
'''Five Nights at Freddy's''' (pol. ''Freddy i spółka'') – jedna z pięciu gier stworzonych przez Amerykanina Scotta Cawhtona. Akcja dzieje się w zamkniętej na cztery spusty pizzerii z czterema morderczymi miśkami<ref>Wróżka powiedziała, że jest więcej.</ref>.
'''Five Nights at Freddy's''' (pol. ''Freddy i spółka'') – jedna z pięciu gier stworzonych przez Amerykanina Scotta Cawhtona. Akcja dzieje się w zamkniętej na cztery spusty pizzerii z czterema morderczymi miśkami<ref>Wróżka powiedziała, że jest więcej</ref>.


== Fabuła ==
== Fabuła ==
Jest rok 1993. Pracujemy jako stróż nocny, pilnujący restauracji „Freddy Fazbears Pizza”. Nie wiemy, że w tym miejscu dzieją się dziwne rzeczy. Roboty, które pracują w dzień, włączają się w nocy i idą skopać nasze dupsko. Musimy dotrwać do 6 rano. Po pięciu nocach wypierdzielają nas z pracy, a restauracja zostaje zamknięta.
Jest rok 1993. Pracujemy jako stróż nocny, pilnujący restauracji „Freddy Fazbears Pizza”. Nie wiemy, że w tym miejscu dzieją się dziwne rzeczy. Roboty, które pracują w dzień, włączają się w nocy i idą skopać nasze dupsko. Musimy dotrwać do szóstej rano. Po pięciu nocach wypierdzielają nas z pracy, a restauracja zostaje zamknięta.


== Postaci ==
== Postaci ==
Linia 9: Linia 9:


* '''Freddy''' – robot o wyglądzie miśka. Podchodzi do nas, gdy wy{{cenzura1}}ią nam korki. Wtedy włącza muzyczkę i po jakimś czasie wszystko gaśnie, i nas zjada. Mamy po tym game over. Drugim sposobem jego ataku jest wejście przez prawe drzwi. Gdy ich nie zdążymy zamknąć, będzie po nas.
* '''Freddy''' – robot o wyglądzie miśka. Podchodzi do nas, gdy wy{{cenzura1}}ią nam korki. Wtedy włącza muzyczkę i po jakimś czasie wszystko gaśnie, i nas zjada. Mamy po tym game over. Drugim sposobem jego ataku jest wejście przez prawe drzwi. Gdy ich nie zdążymy zamknąć, będzie po nas.
* '''Bonnie''' – kolejny robot-królik, przyjaciel Freddy'ego i spółki. Atakuje nas tylko z lewej strony. Gdy podejdzie do drzwi i zrobi tzw. ''lenny face'', musimy zamknąć drzwi. Jeśli to zignorujemy, będziemy mieli jumpscare.
* '''Bonnie''' – kolejny robot-królik, przyjaciel Freddy'ego i spółki. Atakuje nas tylko z lewej strony. Gdy podejdzie do drzwi i zrobi tak zwany ''lenny face'', musimy zamknąć drzwi. Jeśli to zignorujemy, będziemy mieli jumpscare.
* '''Chica''' – robot-kurczak. Atakuje tylko z prawej strony, przy drzwiach będzie miała zdziwioną twarz<ref>Ciekawe dlaczego?</ref>. Gdy ją zignorujemy,wejdzie do nas i game over.
* '''Chica''' – robot-kurczak. Atakuje tylko z prawej strony, przy drzwiach będzie miała zdziwioną twarz<ref>Ciekawe dlaczego?</ref>. Gdy ją zignorujemy,wejdzie do nas i game over.
* '''Foxy''' – zdezelowany robot-lis. Znajduje się w swoim kąciku pirackim. Nie wiadomo co tam robi, ale wiemy, że jest zepsuty. Gdy nie będziemy długo na niego patrzeć, przybiegnie do nas i krzyknie, powodując u naszego bohatera zgon.
* '''Foxy''' – zdezelowany robot-lis. Znajduje się w swoim kąciku pirackim. Nie wiadomo co tam robi, ale wiemy, że jest zepsuty. Gdy nie będziemy długo na niego patrzeć, przybiegnie do nas i krzyknie, powodując u naszego bohatera zgon.
Linia 16: Linia 16:
== Prawidłowości FNAFa ==
== Prawidłowości FNAFa ==
* Energia – krótko mówiąc, tego musimy pilnować, żeby nie doszło do zera, bo wtedy Freddy do nas przyjdzie i taki będzie nasz koniec.
* Energia – krótko mówiąc, tego musimy pilnować, żeby nie doszło do zera, bo wtedy Freddy do nas przyjdzie i taki będzie nasz koniec.
* Kamery – jako stróż musimy wgapiać się w te głupie kamery i patrzeć, czy któryś z animatroników się nie <s>masturbuje</s> porusza.
* Kamery – jako stróż musimy wgapiać się w te głupie kamery i patrzeć, czy któryś z animatroników się nie <del>masturbuje</del> porusza.
* Czas – w grze jedna godzina to 1, 2 ileś tam minuty, czyli do 6 AM jest 8 i ileś dziesiątych minuty.
* Czas – w grze jedna godzina to jedna, dwie ileś tam minuty, czyli do szóstej rano jest osiem i ileś dziesiątych minuty.
* Easter eggi i halucynacje – UWAGA!!! Nawet nie ważcie się ich wywoływać, same się wywołają i się wystraszycie. Są to m.in.: mroczny Bonnie, Golden Freddy, płaczące dziecko i napis „IT'S ME”.
* Easter eggi i halucynacje – '''UWAGA!!!''' Nawet nie ważcie się ich wywoływać, same się wywołają i się wystraszycie. Są to między innymi: mroczny Bonnie, Golden Freddy, płaczące dziecko i napis ''IT'S ME''.


== Kontynuacje ==
== Kontynuacje ==
Oczywiście rzesze <s>psychofanów</s> fanów tej gry domagało się kontynuacji, więc powstały 4 kolejne gry:
Oczywiście rzesze <del>psychofanów</del> fanów tej gry domagało się kontynuacji, więc powstały 4 kolejne gry:
*''[[Five Nights at Freddy's 2|Freddy i spółka 2]]''
*''[[Five Nights at Freddy's 2|Freddy i spółka 2]]''
*''[[Five Nights at Freddy's 3|Springtrap i spółka]]''
*''[[Five Nights at Freddy's 3|Springtrap i spółka]]''

Wersja z 21:13, 16 lip 2017

Bardzo straszna gra

Five Nights at Freddy's (pol. Freddy i spółka) – jedna z pięciu gier stworzonych przez Amerykanina Scotta Cawhtona. Akcja dzieje się w zamkniętej na cztery spusty pizzerii z czterema morderczymi miśkami[1].

Fabuła

Jest rok 1993. Pracujemy jako stróż nocny, pilnujący restauracji „Freddy Fazbears Pizza”. Nie wiemy, że w tym miejscu dzieją się dziwne rzeczy. Roboty, które pracują w dzień, włączają się w nocy i idą skopać nasze dupsko. Musimy dotrwać do szóstej rano. Po pięciu nocach wypierdzielają nas z pracy, a restauracja zostaje zamknięta.

Postaci

Jest 5 głównych postaci. Tutaj znajdziesz o nich rozszerzone informacje:

  • Freddy – robot o wyglądzie miśka. Podchodzi do nas, gdy wyCenzura1.svgią nam korki. Wtedy włącza muzyczkę i po jakimś czasie wszystko gaśnie, i nas zjada. Mamy po tym game over. Drugim sposobem jego ataku jest wejście przez prawe drzwi. Gdy ich nie zdążymy zamknąć, będzie po nas.
  • Bonnie – kolejny robot-królik, przyjaciel Freddy'ego i spółki. Atakuje nas tylko z lewej strony. Gdy podejdzie do drzwi i zrobi tak zwany lenny face, musimy zamknąć drzwi. Jeśli to zignorujemy, będziemy mieli jumpscare.
  • Chica – robot-kurczak. Atakuje tylko z prawej strony, przy drzwiach będzie miała zdziwioną twarz[2]. Gdy ją zignorujemy,wejdzie do nas i game over.
  • Foxy – zdezelowany robot-lis. Znajduje się w swoim kąciku pirackim. Nie wiadomo co tam robi, ale wiemy, że jest zepsuty. Gdy nie będziemy długo na niego patrzeć, przybiegnie do nas i krzyknie, powodując u naszego bohatera zgon.
  • Golden Freddy – złoty misiek, halucynacja. Sposób na spotkanie tej postaci jest bardzo prosty, ale bardzo rzadki. Na kamerze 2B, gdy zobaczymy wklejoną buźkę wpierCenzura1.svgli się do nas nawet przy zamkniętych drzwiach i po kilku sekundach nam scrashuje grę.

Prawidłowości FNAFa

  • Energia – krótko mówiąc, tego musimy pilnować, żeby nie doszło do zera, bo wtedy Freddy do nas przyjdzie i taki będzie nasz koniec.
  • Kamery – jako stróż musimy wgapiać się w te głupie kamery i patrzeć, czy któryś z animatroników się nie masturbuje porusza.
  • Czas – w grze jedna godzina to jedna, dwie ileś tam minuty, czyli do szóstej rano jest osiem i ileś dziesiątych minuty.
  • Easter eggi i halucynacje – UWAGA!!! Nawet nie ważcie się ich wywoływać, same się wywołają i się wystraszycie. Są to między innymi: mroczny Bonnie, Golden Freddy, płaczące dziecko i napis IT'S ME.

Kontynuacje

Oczywiście rzesze psychofanów fanów tej gry domagało się kontynuacji, więc powstały 4 kolejne gry:

Przypisy

  1. Wróżka powiedziała, że jest więcej
  2. Ciekawe dlaczego?