Portal (gra): Różnice pomiędzy wersjami

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
M (Naprawa linków)
M
 
(Nie pokazano 19 wersji utworzonych przez 13 użytkowników)
Linia 1: Linia 1:
[[plik:Portal logo.png|thumb|250px|Logo gry, owoc wielomiesięcznej pracy 60 grafików]]
[[Plik:Portal Logo.svg|thumb|250px|Logo gry, owoc wielomiesięcznej pracy 60 grafików]]
{{cytaty}}
{{cytat|JA CHCĘ CIASTO!|Standardowa reakcja gracza kończącego testy}}
{{cytat|JA CHCĘ CIASTO!|Standardowa reakcja gracza kończącego testy}}
{{cytat|A czemó nie moge zaszczelić wiezycek?|[[Noob]] o '''Portalu'''}}
[[plik:Portalskrin.png|thumb|250px|Screenshot z gry z najwyższymi ustawieniami grafiki]]


{{t|Portal}}gra logiczno-przygodowa produkcji [[Valve Software|Valve]]. Głównym celem gry jest przedostanie się przez ściany i różne inne przeszkody na drugi koniec pokoju, jakby nie można było iść przez środek. A nie można, bo zwykle jest woda/ziema/hemoglobina/[[dwutlenek węgla]]/sztuczna inteligencja/wielki dół<ref> niepotrzebne skreślić</ref>.
'''Portal''' gra, w której głównym celem jest przedostanie się przez ściany i różne inne przeszkody na drugi koniec pokoju, jakby nie można było iść przez środek. A nie można, bo zwykle jest tam woda/ziemia/szambo/wkurzone AI sterujące kompleksem/wielki dół/czerwona furgonetka zaginająca czasoprzestrzeń.

== Fabuła części pierwszej ==
Budzisz się w jakimś [[laboratorium]]. Nie wiadomo jak, nie wiadomo kiedy. Tak czy siak słyszysz głos jakiegoś [[komputer osobisty|komputera]],
który oznajmia, że przetestujesz <del>najnowszy model odkurzacza</del> technologię portali. Wkurzasz się, dlaczego akurat ty, ale chcąc nie chcąc, podejmujesz się to zrobić. Żebyś nie musiał się długo zastanawiać, maszyna oferuje Ci [[ciasto]]. To zdecydowanie wystarczy, prawda? W niektórych komorach widzisz napisy na ścianach nabazgrane przez jakiegoś psychola, któremu niezbyt podoba się wykonanie tego ciasta. Ignorujesz to i idąc dalej, trafiasz do spalarki, z której uciekasz. Docierasz do pomieszczenia z głównym komputerem, niszczysz go i wydostajesz się z ośrodka. Niestety, tracisz przytomność, a jakiś [[robot]] zabiera cię z powrotem do budynku.


== Niebezpieczeństwa ==
== Niebezpieczeństwa ==
W grze jest ich całe mnóstwo, oto niektóre z nich:
W grze jest ich całe mnóstwo, oto niektóre z nich:
*{{t|Kula Energii}}jak dostaniesz, to leżysz.
* '''Kula Energii''' – jak dostaniesz, to leżysz.
*{{t|Kostki}}jak dostaniesz, to nie leżysz.
* '''Kostki''' – jak dostaniesz, to nie leżysz.
*{{t|[[Kwas]]}}jak Cię dotknie, to leżysz.
* '''[[Kwas]]''' – jak Cię dotknie, to leżysz.
*{{t|Wieżyczki/działka/turrety}}są milutkie, zawsze grzecznie się z tobą witają i zajmują miłą rozmową<ref>Pomijając fakt, że przy tym faszerują cię ołowiem, a wtedy – leżysz.</ref>.
* '''[[Wieżyczka (Portal)|Wieżyczki/działka/turrety]]''' – są milutkie, zawsze grzecznie się z tobą witają i zajmują miłą rozmową<ref>Pomijając fakt, że przy tym faszerują cię ołowiem, a wtedy – leżysz.</ref>.

== Zobacz też ==
* [[Portal 2]]


{{przypisy}}
{{przypisy}}


{{Valve}}
{{Valve}}
{{Gry komputerowe}}

{{stub|gry}}
{{stub|gry}}



Aktualna wersja na dzień 21:37, 23 kwi 2024

Logo gry, owoc wielomiesięcznej pracy 60 grafików
Noncytaty
Zobacz cytaty:

JA CHCĘ CIASTO!

Standardowa reakcja gracza kończącego testy

Portal – gra, w której głównym celem jest przedostanie się przez ściany i różne inne przeszkody na drugi koniec pokoju, jakby nie można było iść przez środek. A nie można, bo zwykle jest tam woda/ziemia/szambo/wkurzone AI sterujące kompleksem/wielki dół/czerwona furgonetka zaginająca czasoprzestrzeń.

Niebezpieczeństwa[edytuj • edytuj kod]

W grze jest ich całe mnóstwo, oto niektóre z nich:

  • Kula Energii – jak dostaniesz, to leżysz.
  • Kostki – jak dostaniesz, to nie leżysz.
  • Kwas – jak Cię dotknie, to leżysz.
  • Wieżyczki/działka/turrety – są milutkie, zawsze grzecznie się z tobą witają i zajmują miłą rozmową[1].

Zobacz też[edytuj • edytuj kod]

Przypisy

  1. Pomijając fakt, że przy tym faszerują cię ołowiem, a wtedy – leżysz.


Crystal Clear device joystick.png To jest tylko zalążek artykułu z dziedziny gier. Jeśli umiesz grać nie tylko na nerwach – rozbuduj go.