Resident Evil 2: Różnice pomiędzy wersjami
Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
(Nie pokazano 16 wersji utworzonych przez 11 użytkowników) | |||
Linia 1: | Linia 1: | ||
⚫ | '''Resident Evil 2''' (czyt. ''Risajdint Iwul Tfu''; albo jak twórcy wolą, „''Bohazaardo''”; [[język polski|pl.]] '''''Rezydencja Zua Dwa''''') – [[gra komputerowa]] z gatunku survival-horror (czyt. ''surwajworhoror'') stworzona dawno, dawno, ale jak bardzo temu przez japońskie studio Capcom (czyt ''kapkum''). Opowiada o walce z zombie dwojga głównych bohaterów, policjanta Leona S. Kennedyego i Claire Redfield. Gra kiedyś przyprawiała małe dzieci, które nie rozumiały [[język angielski|angielskiego]] i (nic nadzwyczajnego) japońskiego, o palpitację serca i krzyk w nocy „Mamusiu, zombie mnie gryzie”. To dzięki niesamowitej grafice generowanej przez potężny silnik - [[Microsoft Paint|Pain(ta)]] i wibrujący pad, gra w stanie jest każdego przerazić i wsadzić do psychiatryka. |
||
{{popr|linki, interpunkcja, lekko odbełkocić}} |
|||
⚫ | '''Resident Evil 2''' ( |
||
== |
== Uzależnienie == |
||
⚫ | |||
A więc tak. Do Raccon City przyjeżdżają Leon i Clarie (w zależności od włożonej płyty.( Tak! Ona była na wóch płytach!!!)) Leon na pierwszy dzień w swoje pracy, a Clarie do brata na tanie wino. Okazuje się że miasto jest opanowane prze zombie, lickery i duże zmutowane pająki oraz przez smutnego pana w szarym płaszczu ( niektórzy myśleli, że jest jednym z Onych). Twoim zadaniem jest: przechodzenie przez drzwi, eliminacja potworów, oglądanie cut-scenek, walka, zbieranie itemów niezbędnych do otwarcia kolejnych drzwi, walka z jakimś potworem, przechodzenie przez drzwi, i proceder tu się powtarza. |
|||
⚫ | |||
⚫ | |||
⚫ | |||
⚫ | |||
⚫ | |||
⚫ | |||
⚫ | |||
⚫ | |||
⚫ | |||
* w aptece prosisz o First Aid Spray (czyt. ''[[pierwsza pomoc|Sprej Pierwszej Pomocy]]'').. |
|||
⚫ | |||
⚫ | |||
⚫ | |||
⚫ | |||
⚫ | |||
⚫ | |||
⚫ | |||
⚫ | |||
⚫ | |||
* po wejściu do sklepu z bronią dziwisz się czemu sprzedawca, który powinien być zakrwawiony, nie celuje w ciebie shotgunem (ew. [[kusza|kuszą]]). |
|||
== |
== Zobacz też == |
||
* [[Five Nights at Freddy's]] |
|||
*'''[[Zombie]]''' – Podstawowy przeciwnik w grze. Pokrwawiony i mający ( nie wiedzieć czemu ) żółty (sic!) kolor skóry. W pojedynkę gówno ci zrobi, ale w większych grupach to ty sikający ze strachu z tym pistolecikiem gówno mu zrobisz. Zazwyczaj wystarczy takiemu kilka razy z Glocka przyjebać aby się wywrócił i nie wstał. Chodziarz czasem potrafi zastawić pułapkę i zmartwychwstać. A potem gryzie co popadnie, a często (czyt. zawsze) tym czymś jest twoja noga. Satysfakcja (czyt. wkurwienie) gwarantowana. |
|||
* [[Resident Evil]] |
|||
*'''Doberman''' – Kawał skurw... skurczybyka. Pies, który wyskakuje znienacka i capie. Rzadko atakuje w pojedynkę, zgodnie z dewizą w kupie siała gówna nikt nie ruszy. Ale jak się ma pod ręką dubeltówkę... |
|||
* [[Which]] |
|||
*'''Licker''' – Podobno człowiek, ale ja ośmielę się wątpić w tą tezę... ma musk wystający z... ekhem głowy i długi jęzor. Na dodatek szpony. Jest przeciwnikiem wiodącym w dwójeczce ( ba, był nawet na okładce!). Pod koniec pojawia się zmutowana mhroczna odmiana w kolorze dark black. Sposób na niego jest prosty. Poruszać się powoli i może nie zaatakuje... tja morze jest szerokie i głębokie ja tam polecam jebnąć z shotguna. |
|||
*'''Ivy''' – Tym japońcom to nudzić się musiało... żywe roślinki co plują kwasem (hmm mogli w sumie brać inspiracje z teściowej). Dwa plunięcia i YOU DIET!! Dlatego bez Magnum pod ręką spieprzaj co sił!! Aha no i jest jeszcze zmutowana odmiana tego gówna (ćpuny się tego domagali) |
|||
*'''Pająk''' – Takiego małego to byś i kapciem zdjął, ale tego.. nie bardzo. Po prostu za duży na takie numery jest. Nie polecam z nim walczyć. Na Glocka to jest za wielki, a na magnum za mały. Omijać unikając deszczu kwasu, który to na ciebie ześle. Aha ale jeśli już zmarnujesz amunicję na to gówno to wylecą z niego takie małe pająki. Metodę ich pokonania znasz – rozdeptać. |
|||
*'''Aligator''' – Wielki zmutowany gad. Nic specjalnego tylko wywalić butlę z gazem i raz z Glocka. |
|||
*'''Tyrant T-103''' – znany również jako Mrs. X przedstawiciel Onych, tylko scenariusze B. Chodzi w szarym płaszczu. Pierwszy w grze poważny przeciwnik. Prawdopodobnie brał lekcje od Chucka Norrisa i sterydy od Pudziana. Stanowi bardzo potężnego przeciwnika. Zazwyczaj nie warto z nim w ogóle walczyć (jeśli masz za dużo amunicji do Magnum – to proszę bardzo). Porusza się dość powoli, ale jeśli masz pecha i wpadniesz w jego łapska to twoje zdrowie (na poziomie Easy) spadnie do Cauction. Jak wiadomo wtedy się ciężko biega i łatwo dostać drogiego starzała. A potem to o trzeciego i napis YOU DIET nietrudno... |
|||
*'''Mrs X tylko że zmutowany''' – Największy chuj w grze!!! Wszystkie cechy poprzednika + szybkość i pazury. Jedno spotkanie z nim = szybka i bezbolesna śmierć... no dobra, trochę zaboli. Jedyny na niego sposób to kręcenie się w kółko aż ktoś bazooki nie podrzuci. I strzał. I pa pa Game Over. |
|||
*'''Birkin mutacja I''' – Taki przerośnięty Pudzian, z kawałkiem metalu w ręku i demonicznym ramieniem z okiem ( jedyne oko w grze, które mruga). Nie taki diabeł straszny w sumie – kilka strzałów z Magnum / Shotguna i ten świr zasili świat zmarłych... |
|||
*'''Birkin mutacja II''' – ...ale nie na długo. Powróci większy, silniejszy, z większym demonicznym okiem. Bez magnum ani rusz!! |
|||
*'''Birkin Mutacja III''' – Znowu się zaczyna. Ostatni przeciwnik w scenariuszu A. Możesz spokojnie walić w niego wszystkim co masz. |
|||
*'''Birkin mutacja IV''' – Na podstawie mutacji tego psychola można by napisać książkę, albo nakręcić telenowelę typu [[Moda na sukces]]. Ostatni przeciwnik w scenariuszu B. Pożera pociąg (?) - kolejkę którym bohaterowie pozytywni opuszczają miasto. 2X z bazooki i zzielenieje. Ale i tak ożyje w końcowym filmiku aby odejść (wreszcie!) w zaświaty razem z kolejką. |
|||
{{Gry komputerowe}} |
|||
==Postacie== |
|||
*'''Leon S. Keenedy''' – Policjant, który pomimo iż pierwszy raz pojawia się w Raccon City, ma już mundur tutejszych niebieskich. Przyjechał jakimś dziwnym samochodem i napotkał trupa. Potem napotkał kilka innych trupów wykazujących dziwną jak na swój stan ruchliwość. Potem napotyka Clarie Redfield i widocznie miał zamiar walnąć jej headshota, kiedy ta padła na glebę i przez przypadek uwalił zombie. Ot – co pech... |
|||
*'''Clarie Redfield''' – Druga bohaterka główna co przyjeżdża do Raccon w poszukiwaniu brata (pewnie myślała, że zgubił się w parku czy co...) Jest młodszą siorką Chrisa. Spotkają się z Leonem i razem opuszczą miasto. |
|||
*'''Ada Wong''' – Tajemnicza postać, wysłana przez Alberta Weskera nie wiadomo po co. Zabuja się w niej nieszczęśliwie Leoś. W obu scenariuszach ginie, ale i tak powróci w RE 4. |
|||
*'''Shery Birkin''' – Córka naukowca pracującego dla Umbrelli. Williama Birkina. Clarie uratuje ją z Raccon w mniej lub bardziej dramatyczny sposób. Ciągle gubi jakieś akurat tobie potrzebne rzeczy. |
|||
*'''Anette Birkin''' – Żona Williama. Odpierdoli jej i będzie biegała po laboratorium w Raccon z pistolecikiem. W końcu postrzeli Leona, w zamian za co, Ada zafunduje jej lekcje latania. Pod koniec gry (w zależności od scenariusza) albo spadnie na nią deszcz metalowych rurek i ją utłucze, albo zapierdoli ją T-103. |
|||
*'''William Birkin''' – Popieprzony naukowiec, odkryje nowy rodzaj wirusa T (nazwie go G) i podczas ataku Umbrelli na jego laboratorium wstrzyknie go sobie do krwi. A potem to już z górki. Będzie próbował zarazić tym świństwem córkę. |
|||
*'''Brian Irons''' – Szef policji w Raccon, jeszcze przed epidemią i łażeniem zombie po ulicach brał od Birkina łapówki, na tuszowanie jego laboratorium. W sumie tą sprawą powinno zainteresować się CBA... |
|||
*'''Ben''' – Koleś którego szuka Ada, podobno wie coś o jej chłopaku, a konkretnie to że jest martwy. Zginie z rąk zmutowanego Birkina. W zależności od scenariusza będzie miał inną śmierć. Albo rozpierniczy go pijawa, albo Birkin go zatłucze. |
|||
*'''Marvin''' – Ranny policjant, spotykamy go na komisariacie. Da nam key-kartę i delikatnie (przystawiając broń do ryja) będzie kazał wypierdalać. Spotykamy go potem jako zombie. |
|||
*'''Robert Kendo''' – Niczego sobie kolo w sumie, jedna z pierwszych postaci jakie spotykamy w grze. Ta znajomość nie trwa w sumie za długo ale ciekawie się kończy... Inwazją zombie na sklep, zabiciu właściciela i nagrodzie za cierpliwość, czyli strzelbie. |
|||
*'''HUNK''' – Kolejny przedstawiciel Onych. Zakuty łeb tak właściwie. Brał udział w ataku na laboratorium Birkina i jako jedyny wyszedł z niego cało. Postać kierowana w trybie dodatkowym, o którym niżej. |
|||
*'''To – Fu''' – Taki sześcian, też pewnie z Onych... Zastępuje HUNKA w jednym z trybów. |
|||
==Tryby dodatkowe== |
|||
*'''Extreme Battle''' – Fajny tryb, w którym jedną z 4 postaci biegamy od laboratorium do Posterunku policji w celu znalezienia 4 bomb i posadzeniu ich w 4 miejscach. Nawet ciekawy, a ponadto Chris Redfield ma fajne spluwy. |
|||
*'''The 4th Survivor''' – Tutaj biegamy Hunkiem i mamy za zadanie dostać się na dach Komisariatu. Zabójczo trudny tryb, ale możliwy do przejścia. |
|||
*'''The To – Fu Survivor''' – Totalnie pojebany tryb. Te same zadanie co w 4th survivor, tylko że biegamy jakimś japońskim serkiem i mamy tylko nóż... |
|||
==Uzależnienie== |
|||
⚫ | |||
⚫ | |||
⚫ | |||
⚫ | |||
⚫ | |||
⚫ | |||
⚫ | |||
⚫ | |||
⚫ | |||
⚫ | |||
*W aptece prosisz o First Aid Spray.. |
|||
⚫ | |||
⚫ | |||
⚫ | |||
⚫ | |||
⚫ | |||
⚫ | |||
⚫ | |||
⚫ | |||
⚫ | |||
*Po wejściu do sklepu z bronią dziwisz się czemu nie ma zakrwawionego sprzedawcy z szhotgunem wycelowanym w ciebie |
|||
[[en:Resident Evil II]] |
|||
[[it:Resident Evil 2]] |
|||
[[ja:バイオハザード2]] |
|||
[[pt:Resident Evil 2]] |
|||
[[Kategoria: Gry komputerowe]] |
[[Kategoria: Gry komputerowe]] |
Aktualna wersja na dzień 20:32, 30 kwi 2020
Resident Evil 2 (czyt. Risajdint Iwul Tfu; albo jak twórcy wolą, „Bohazaardo”; pl. Rezydencja Zua Dwa) – gra komputerowa z gatunku survival-horror (czyt. surwajworhoror) stworzona dawno, dawno, ale jak bardzo temu przez japońskie studio Capcom (czyt kapkum). Opowiada o walce z zombie dwojga głównych bohaterów, policjanta Leona S. Kennedyego i Claire Redfield. Gra kiedyś przyprawiała małe dzieci, które nie rozumiały angielskiego i (nic nadzwyczajnego) japońskiego, o palpitację serca i krzyk w nocy „Mamusiu, zombie mnie gryzie”. To dzięki niesamowitej grafice generowanej przez potężny silnik - Pain(ta) i wibrujący pad, gra w stanie jest każdego przerazić i wsadzić do psychiatryka.
Uzależnienie[edytuj • edytuj kod]
Możesz czuć zaszczyt uzależnienia od Resident Evil 2 jeśli:
- potrafisz nosić w kieszeniach bazookę, dwa pistolety, strzelbę i amunicję do wszystkich tych broni...
- nawet jeśli nie masz kieszeni...
- a w dodatku bez zadyszki możesz biegać przez 2 godziny z całym tym sprzętem.
- Nie nosisz plecaka, ponieważ dodaje tylko 2 miejsca do ekwipunku...
- ...a książki i zeszyty nie zajmują ci go wcale
- umiesz mówić bez poruszania ustami
- a żeby się obrócić, musisz stać w miejscu
- po zapaleniu papierosa regenerujesz swoje zdrowie
- ale po zapaleniu jointa robisz to szybciej
- w aptece prosisz o First Aid Spray (czyt. Sprej Pierwszej Pomocy)..
- ...a u dealera narkotyków o Red Herb, Green Herb i Blue Herb
- marihuanę nazywasz Green Herb, na tytoń Red Herb, a na Bratki Blue Herb
- jeżeli coś jadowitego cię ukąsi, rozglądasz się nerwowo za Blue Herb
- po otwarciu plecaka/zajrzeniu do kieszeni dziwisz się, czemu nie widzisz swojego pulsu.
- swoje zdrowie oceniasz w skali Fine/Cauction/Danger i Poison
- dziwisz się, że inni nie przestają cię gonić po przejściu przez drzwi
- nie umiesz skakać
- świetnie strzelasz z każdego rodzaju broni
- nie możesz poparzyć się ogniem z granatu zapalającego, nawet gdy wybuchnie na twojej stopie
- po wejściu do sklepu z bronią dziwisz się czemu sprzedawca, który powinien być zakrwawiony, nie celuje w ciebie shotgunem (ew. kuszą).