Resident Evil 2: Różnice pomiędzy wersjami

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
M
 
(Nie pokazano 12 wersji utworzonych przez 9 użytkowników)
Linia 1: Linia 1:
'''Resident Evil 2''' (czyt. ''Risajdint Iwul Tfu''; albo jak twórcy wolą, „''Bohazaardo''”; [[język polski|''pl'']]. '''''Rezydencja Zua Dwa''''') – gra komputerowa z gatunku survival-horror (czyt. ''surwajworhoror'') stworzona dawno, dawno, ale jak bardzo temu przez japońskie studio Capcom (czyt ''kapkum''). Opowiada o walce z zombie dwojga głównych bohaterów, policjanta Leona S. Kennedyego i Clarie Redfield. Gra kiedyś przyprawiała małe dzieci, które nie rozumiały [[język angielski|angielskiego]] i (nic nadzwyczajnego) japońskiego; o palpitację serca i krzyk w nocy „Mamusiu, zombie mnie gryzie”. To dzięki niesamowitej grafice generowanej przez potężny silnik - [[Paint|Pain(t]]a) i wibrujący pad, gra w stanie jest każdego przerazić i wsadzić do psychiatryka.
'''Resident Evil 2''' (czyt. ''Risajdint Iwul Tfu''; albo jak twórcy wolą, „''Bohazaardo''”; [[język polski|pl.]] '''''Rezydencja Zua Dwa''''') – [[gra komputerowa]] z gatunku survival-horror (czyt. ''surwajworhoror'') stworzona dawno, dawno, ale jak bardzo temu przez japońskie studio Capcom (czyt ''kapkum''). Opowiada o walce z zombie dwojga głównych bohaterów, policjanta Leona S. Kennedyego i Claire Redfield. Gra kiedyś przyprawiała małe dzieci, które nie rozumiały [[język angielski|angielskiego]] i (nic nadzwyczajnego) japońskiego, o palpitację serca i krzyk w nocy „Mamusiu, zombie mnie gryzie”. To dzięki niesamowitej grafice generowanej przez potężny silnik - [[Microsoft Paint|Pain(ta)]] i wibrujący pad, gra w stanie jest każdego przerazić i wsadzić do psychiatryka.


==Fabuła==
== Uzależnienie ==
Możesz czuć zaszczyt uzależnienia od Resident Evil 2 jeśli:
Do Raccon City przyjeżdżają Leon i Clarie (w zależności od włożonej płyty). Leon na pierwszy dzień w swojej [[praca|pracy]], a Clarie do brata na tanie wino. Okazuje się, że miasto jest opanowane przez [[zombie]], lickery i duże zmutowane pająki oraz przez smutnego pana w szarym płaszczu, który być może był jednym z Onych. Twoim zadaniem jest: przechodzenie przez drzwi, eliminacja [[Potwór (MMORPG)|potworów]], oglądanie cut-scenek, walka, zbieranie itemów niezbędnych do otwarcia kolejnych drzwi, walka z jakimś potworem, przechodzenie przez drzwi... i proceder tu się powtarza.
* potrafisz nosić w kieszeniach bazookę, dwa pistolety, strzelbę i amunicję do wszystkich tych broni...

==Wrogowie==
*'''[[Zombie]]''' – podstawowy przeciwnik w grze. Pokrwawiony i mający żółty kolor [[skóra|skóry]]. W pojedynkę gówno ci zrobi, ale w większych grupach role się odwracają. Zazwyczaj wystarczy takiemu kilka razy z Glocka prz{{Cenzura3}}bać, aby się wywrócił i nie wstał. Chociaż czasem potrafi zastawić pułapkę i zmartwychwstać. A potem gryzie co popadnie, a często (czyt. zawsze) tym czymś jest twoja noga. Satysfakcja (czyt. wkur{{Cenzura3}}) gwarantowana.
*'''Doberman''' – kawał skurw... skurczybyka. Pies, który wyskakuje znienacka i capie. Rzadko atakuje w pojedynkę, zgodnie z dewizą w kupie siła – [[gówno|gówna]] nikt nie ruszy. Ale jak się ma pod ręką dubeltówkę...
*'''Licker''' – podobno człowiek, ale można powątpiewać... wystaje mu z głowy mózg, natomiast z paszczy długi jęzor. Na dodatek ma szpony. Jest przeciwnikiem wiodącym w dwójeczce (był nawet na okładce!). Pod koniec pojawia się zmutowana mhroczna odmiana w kolorze [[kolor czarny|dark black]]. Sposób na niego jest prosty. Poruszać się powoli i może nie zaatakuje... jednak warto mieć pod ręką shotguna.
*'''Ivy''' – żywe roślinki, które plują kwasem. Zalecana dość silna broń, bo za dwoma ukąszeniami kończy żywot. Jest jeszcze zmutowana odmiana tego chwastu.
*'''Pająk''' – większy niż zwyczajny, niemożliwy do zdeptania, [[pająk]]. Trudno do niego obrać jakąś odpowiednią broń, którą można by go zniszczyć. Atakuje cuchnącym jadem. Po rozwaleniu kreują się jego mniejsze cząstki, takie, które z pewnością widziałeś w swojej [[łazienka|łazience]]. Gdy zobaczysz – rozdepcz.
*'''Aligator''' – wielki zmutowany gad. Nic specjalnego tylko wywalić butlę z gazem i raz z Glocka.
*'''Tyrant T-103''' – znany również jako Mrs. X. Chodzi w szarym płaszczu. Pierwszy w grze poważny przeciwnik. Prawdopodobnie brał lekcje u [[Wielcy Przedwieczni|Wielkich Przedwiecznych]]. Stanowi bardzo potężnego przeciwnika. Zazwyczaj nie warto z nim w ogóle walczyć (jeśli masz za dużo amunicji do Magnum – to proszę bardzo). Porusza się dość powoli, ale jeśli masz pecha i wpadniesz w jego łapska, to twoje zdrowie spadnie do Caution. Jak wiadomo wtedy się ciężko biega i...
*'''Mrs X (zmutowany)''' – największy boss w grze. Posiada wszystkie cechy poprzednika + szybkość i pazury. Jedno spotkanie z nim = szybka i bezbolesna śmierć... no dobra, nie wszystko kończy się tak [[pesymizm|pesymistycznie]], może się uda?
*'''Birkin mutacja I''' – taki przerośnięty siłaczek, z kawałkiem metalu w ręku i demonicznym ramieniem z [[oko|okiem]] (jedynym w grze, które mruga). Nie taki diabeł straszny w sumie – kilka strzałów z Magnum/Shotguna i ten świr zasili świat zmarłych...
*'''Birkin mutacja II''' – ...ale nie na długo. Powróci większy, silniejszy, z większym demonicznym okiem. Bez magnum ani rusz!!
*'''Birkin Mutacja III''' – znowu się zaczyna. Ostatni przeciwnik w scenariuszu A. Możesz spokojnie walić w niego wszystkim, co masz.
*'''Birkin mutacja IV''' – na podstawie mutacji tego psychola można by napisać książkę, albo nakręcić telenowelę typu [[Moda na sukces]]. Ostatni przeciwnik w scenariuszu B. Pożera pociąg-kolejkę (?) którym bohaterowie pozytywni opuszczają miasto. 2X z bazooki i zzielenieje. Ale i tak ożyje w [[outro|końcowym filmiku]], aby odejść (wreszcie!) w zaświaty razem z kolejką.

==Postacie==
*'''Leon S. Keenedy''' – policjant, który pomimo, iż pierwszy raz pojawia się w Raccon City, ma już mundur tutejszych niebieskich. Przyjechał jakimś dziwnym samochodem i napotkał trupa, potem kolejne, które wykazywały dziwną jak na swój stan, ruchliwość. Potem napotyka Clarie Redfield i widocznie miał zamiar walnąć jej [[headshot]]a, kiedy ta padła na glebę i przez przypadek uwalił zombie. Ot – co pech...
*'''Clarie Redfield''' – druga bohaterka główna, przyjeżdża do Raccon w poszukiwaniu brata (pewnie myślała, że zgubił się w parku czy co...). Jest młodszą [[siostra|siostrą]] Chrisa. Spotkają się z Leonem i razem opuszczą miasto.
*'''Ada Wong''' – tajemnicza postać, wysłana przez Alberta Weskera nie wiadomo po co. Zabuja się w niej nieszczęśliwie Leoś. W obu scenariuszach ginie, ale i tak powróci w RE 4.
*'''Shery Birkin''' – córka naukowca pracującego dla Umbrelli. Williama Birkina. Clarie uratuje ją z Raccon w mniej lub bardziej dramatyczny sposób. Ciągle gubi jakieś akurat tobie potrzebne rzeczy.
*'''Anette Birkin''' – żona Williama. Odpierdoli jej i będzie biegała po [[laboratorium]] w Raccon z pistolecikiem. W końcu postrzeli Leona, w zamian za co, Ada zafunduje jej lekcje latania. Pod koniec gry (w zależności od scenariusza) albo spadnie na nią deszcz metalowych rurek i ją utłucze, albo stłucze ją T-103.
*'''William Birkin''' – popieprzony naukowiec, odkryje nowy rodzaj wirusa T (nazwie go: „''G''”) i podczas ataku Umbrelli na jego laboratorium wstrzyknie go sobie do krwi, a potem będzie próbował zarazić tym świństwem córkę.
*'''Brian Irons''' – szef policji w Raccon, jeszcze przed [[Epidemia|epidemią]] i rozejściem zombie po ulicach brał od Birkina łapówki na tuszowanie jego laboratorium. W sumie tą sprawą powinno zainteresować się CBA...
*'''Ben''' – koleś, którego szuka Ada, podobno wie coś o jej [[Kochanek|chłopaku]], a konkretnie to, że jest martwy. Zginie z rąk zmutowanego Birkina. W zależności od scenariusza będzie miał inną śmierć. Albo rozpierniczy go pijawa, albo Birkin go zatłucze.
*'''Marvin''' – ranny [[policjant]], spotykamy go na komisariacie. Da nam key-kartę i delikatnie (przystawiając broń do głowy) będzie kazał wypierniczać. Spotykamy go potem jako zombie.
*'''Robert Kendo''' – niczego sobie kolo, w sumie jedna z pierwszych postaci jakie spotykamy w grze. Ta znajomość nie trwa za długo, ale ciekawie się kończy... Inwazją zombie na [[sklep]], zabiciu właściciela i nagrodzie za cierpliwość, czyli strzelbie albo kuszy.
*'''HUNK''' – kolejny przedstawiciel [[Oni|Onych]]. Zakuty łeb tak właściwie. Brał udział w ataku na laboratorium Birkina i jako jedyny wyszedł z niego cało. Postać kierowana w trybie dodatkowym, o którym niżej.
*'''To – Fu''' – taki sześcian, też pewnie z Onych... Zastępuje Hunka w jednym z trybów.

==Tryby dodatkowe==
*'''Extreme Battle''' – fajny tryb, w którym jedną z 4 postaci biegamy od laboratorium do Posterunku policji w celu znalezienia 4. [[bomba|bomb]] i posadzeniu ich w 4. miejscach. A ponadto Chris Redfield ma tutaj fajne spluwy.
*'''The 4th Survivor''' – tutaj biegamy Hunkiem i mamy za zadanie dostać się na dach komisariatu. Zabójczo trudny tryb, ale możliwy do przejścia.
*'''The To – Fu Survivor''' – totalnie porypany tryb. Wprawdzie to samo, co powyżej, tylko że biegamy jakimś [[Japonia|japońskim]] serkiem i mamy tylko [[nóż]]...

==Uzależnienie==
Możesz czuć zaszczyt uzależnienia od Resident Evil 2 jeśli:
* potrafisz nosić w kieszeniach Bazookę, 2 pistolety, strzelbę i amunicję do wszystkich tych broni...
* nawet jeśli nie masz kieszeni...
* nawet jeśli nie masz kieszeni...
* a w dodatku bez zadyszki możesz [[bieg|biegać]] przez 2 godziny z całym tym sprzętem.
* a w dodatku bez zadyszki możesz [[biegi|biegać]] przez 2 godziny z całym tym sprzętem.
* Nie nosisz plecaka, ponieważ dodaje tylko 2 miejsca do ekwipunku...
* Nie nosisz plecaka, ponieważ dodaje tylko 2 miejsca do ekwipunku...
* ...a książki i zeszyty nie zajmują ci go wcale
* ...a książki i zeszyty nie zajmują ci go wcale
* umiesz mówić bez poruszania [[usta|ustami]]
* umiesz mówić bez poruszania [[usta]]mi
* a aby się obrócić musisz chodzić w miejscu
* a żeby się obrócić, musisz stać w miejscu
* po zapaleniu [[papieros]]a regenerujesz się
* po zapaleniu [[papierosy|papierosa]] regenerujesz swoje zdrowie
* ale po zapaleniu jointa robisz to szybciej
* ale po zapaleniu jointa robisz to szybciej
* w aptece prosisz o First Aid Spray (czyt. ''[[pierwsza pomoc|Sprej Pierwszej Pomocy]]'')..
* w aptece prosisz o First Aid Spray (czyt. ''[[pierwsza pomoc|Sprej Pierwszej Pomocy]]'')..
Linia 56: Linia 20:
* dziwisz się, że inni nie przestają cię gonić po przejściu przez drzwi
* dziwisz się, że inni nie przestają cię gonić po przejściu przez drzwi
* nie umiesz [[skakanie|skakać]]
* nie umiesz [[skakanie|skakać]]
* świetnie strzelasz z każdego rodzaju broni.
* świetnie strzelasz z każdego rodzaju broni
* nie możesz poparzyć się ogniem z [[Granat|granatu zapalającego]], nawet gdy wybuchnie na twojej stopie
* nie możesz poparzyć się ogniem z [[Granat|granatu zapalającego]], nawet gdy wybuchnie na twojej stopie
* po wejściu do sklepu z bronią dziwisz się czemu sprzedawca, który powinien być zakrwawiony, nie celuje w ciebie shotgunem (ew. [[kusza|kuszą]])
* po wejściu do sklepu z bronią dziwisz się czemu sprzedawca, który powinien być zakrwawiony, nie celuje w ciebie shotgunem (ew. [[kusza|kuszą]]).

== Zobacz też ==
* [[Five Nights at Freddy's]]
* [[Resident Evil]]
* [[Which]]

{{Gry komputerowe}}


[[en:Resident Evil II]]
[[it:Resident Evil 2]]
[[ja:バイオハザード2]]
[[pt:Resident Evil 2]]
[[Kategoria: Gry komputerowe]]
[[Kategoria: Gry komputerowe]]

Aktualna wersja na dzień 20:32, 30 kwi 2020

Resident Evil 2 (czyt. Risajdint Iwul Tfu; albo jak twórcy wolą, „Bohazaardo”; pl. Rezydencja Zua Dwa) – gra komputerowa z gatunku survival-horror (czyt. surwajworhoror) stworzona dawno, dawno, ale jak bardzo temu przez japońskie studio Capcom (czyt kapkum). Opowiada o walce z zombie dwojga głównych bohaterów, policjanta Leona S. Kennedyego i Claire Redfield. Gra kiedyś przyprawiała małe dzieci, które nie rozumiały angielskiego i (nic nadzwyczajnego) japońskiego, o palpitację serca i krzyk w nocy „Mamusiu, zombie mnie gryzie”. To dzięki niesamowitej grafice generowanej przez potężny silnik - Pain(ta) i wibrujący pad, gra w stanie jest każdego przerazić i wsadzić do psychiatryka.

Uzależnienie[edytuj • edytuj kod]

Możesz czuć zaszczyt uzależnienia od Resident Evil 2 jeśli:

  • potrafisz nosić w kieszeniach bazookę, dwa pistolety, strzelbę i amunicję do wszystkich tych broni...
  • nawet jeśli nie masz kieszeni...
  • a w dodatku bez zadyszki możesz biegać przez 2 godziny z całym tym sprzętem.
  • Nie nosisz plecaka, ponieważ dodaje tylko 2 miejsca do ekwipunku...
  • ...a książki i zeszyty nie zajmują ci go wcale
  • umiesz mówić bez poruszania ustami
  • a żeby się obrócić, musisz stać w miejscu
  • po zapaleniu papierosa regenerujesz swoje zdrowie
  • ale po zapaleniu jointa robisz to szybciej
  • w aptece prosisz o First Aid Spray (czyt. Sprej Pierwszej Pomocy)..
  • ...a u dealera narkotyków o Red Herb, Green Herb i Blue Herb
  • marihuanę nazywasz Green Herb, na tytoń Red Herb, a na Bratki Blue Herb
  • jeżeli coś jadowitego cię ukąsi, rozglądasz się nerwowo za Blue Herb
  • po otwarciu plecaka/zajrzeniu do kieszeni dziwisz się, czemu nie widzisz swojego pulsu.
  • swoje zdrowie oceniasz w skali Fine/Cauction/Danger i Poison
  • dziwisz się, że inni nie przestają cię gonić po przejściu przez drzwi
  • nie umiesz skakać
  • świetnie strzelasz z każdego rodzaju broni
  • nie możesz poparzyć się ogniem z granatu zapalającego, nawet gdy wybuchnie na twojej stopie
  • po wejściu do sklepu z bronią dziwisz się czemu sprzedawca, który powinien być zakrwawiony, nie celuje w ciebie shotgunem (ew. kuszą).

Zobacz też[edytuj • edytuj kod]