Fortnite: Battle Royale: Różnice pomiędzy wersjami

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
(Biednie to wygląda.)
 
M (Wycofano ostatnie edycje autorstwa Spermis; przywrócono ostatnią wersję autorstwa Typowekonto.)
Znacznik: rewert
 
(Nie pokazano 134 wersji utworzonych przez 63 użytkowników)
Linia 1: Linia 1:
{{Osoba styl|tekst=Ten artykuł jest pisany w stylu gry komputerowej (lub czego tam), której dotyczy i może nie być zrozumiały dla wszystkich.}}
'''Fortnite''' – gra ze stajni Epic Games, która wyszła w formie wczesnego dostępu w 25 czerwca 2017 roku. Całość jest podzielna dwa główne komponenty, czyli Fabularno-Kooperacyjny tryb Ratowania Świata(Save The World), i popularniejszy i darmowy tryb Pola Bitwy (Battle Royale). Ze względu na znaczne różnice między trybami będą opisane osobno
[[Plik:Lama.jpg|thumb|270px|To jedna z nielicznych gier, w której cieszysz się z dużej ilości lam]]
'''Fortnite: Battle Royale''' – [[Gra komputerowa|gra]] ze stajni Epic Games, która została stworzona dla dzieci-tryhardów. Ogółem jest to taki [[Minecraft]], tylko, że wygląda zupełnie inaczej i gra się w niego zupełnie inaczej i w ogóle jest to zupełnie inna gra. Całość jest podzielona na dwa główne komponenty, czyli fabularno-kooperacyjny tryb Ratowania Świata oraz znacznie popularniejszy tryb Battle Royale. Społeczność jest zdominowana przez 9-letnie dzieci i streamerów, a szansa na spotkanie normalnych graczy jest równa zeru.


= Pole bitwy =
== Battle Royale ==
Założenia tego trybu są identyczne co w każdym szanującym się przedstawicielu tego gatunku. Zostajemy zrzuceni na wyspę z autobusu przyczepionego do balonu i staramy się przetrwać jak najdłużej. Startujemy jedynie z kilofem i lotnią, więc wszelkie dobra musimy sobie tak jak w starych arenówkach sobie poszukać. Zazwyczaj zaleceanym jest eliminować innych graczy, ale nie ma nic na przeszkodzie by skitrać się w krzaku, przeczekać do ostatniego przeciwnika, i spróbować go dobić. Zwykle okazuje się, jednak że gdy my mamy jedynie marny pistolet maszynowy, przeciwnik jest obwieszony zrabowany miksturami i bronią zdolną nas zabić w ułamek sekundy. Gra posiada system budowania, przez co staje się niezłym symulatorem minecrafta na serwerze pełnym greeferów.
Założenia tego trybu są identyczne co w każdym szanującym się przedstawicielu tego gatunku. Zostajemy zrzuceni na wyspę z autobusu przyczepionego do balonu i staramy się przetrwać jak najdłużej. Startujemy jedynie z kilofem i lotnią, więc wszelkie dobra musimy sobie tak jak w starych arenówkach sobie poszukać. Zazwyczaj zalecanym jest eliminować innych graczy, ale nie ma nic na przeszkodzie by skitrać się w krzaku, przeczekać do ostatniego przeciwnika, i spróbować go dobić. Zwykle okazuje się jednak, że gdy my mamy jedynie marny pistolet maszynowy, przeciwnik jest obwieszony miksturami i bronią zdolną nas zabić w ułamek sekundy. Gra posiada system budowania, przez co staje się niezłym symulatorem [[Minecraft]]a na serwerze pełnym greeferów. Zazwyczaj grają w to dzieci w wieku 8 lat. Dziecko takie, gdy zabierze mu się komputer lub konsolę chce się zabić, piszczy oraz ma ataki agresji.


== Narzędzia przetrwania ==
== Rodzaje graczy ==
[[Plik:Fortnite cosplayers at Gamescom 2017 (2).jpg|thumb|Przykładowa grupka uzależnionych graczy trybu Ratowanie świata, populacja: ok. 30 mln.]]

* '''Newbie''' – dopiero zaczyna grę. Bardzo często boi się innych graczy, przez co zdarzają się przypadki że ucieka przed gołodupcem mając strzelbę. Pewna ich część przesadza w drugą stronę przeceniając swoje umiejętności, szybko ginąc.
Tak jak podstawą wygranej w RTSach jest ekonomia, tak w grach BR istotny do wygrania jest Ekwipunek.
* '''Gołodupiec''' – oznacza po prostu gracza któremu nie udało się jeszcze zdobyć broni. Większość stara się jak najszybciej zdobyć broń, lecz trafiają się typy próbujące cię zatłuc zbierakiem. Jeśli znajdziesz broń, są darmowymi fragami.

* '''Bushman''' – unika konfrontacji jak ognia. Nigdy nie zbiera zrzutów, ani nawet nie zbiera zasobów. Zazwyczaj nie potrafi budować. 3/4 gry spędza w krzaku, pozostała 1/4 jest poświęcona na szukanie kolejnej kryjówki. Gdy uda mu się dotrwać do top 10 jest zbyt marnie uzbrojony by walczyć, a teren zbyt mały by się ukrywać. Zwykle ginie nikogo nie eliminując.
=== Broń ===
* '''Agresor''' – polarne przeciwieństwo bushmana, pcha się do walki niemal zawsze. Często brakuje mu cierpliwości, i atakuje nie czekając na odpowiedni moment. Ma duże problemy z dostaniem się do top 10, ale gdy już dotrwa zwykle jest mocno uzbrojony i opancerzony. Zwykle potrafi zbudować prosty bunkier by zapewnić sobie osłonę przed pociskami.
*'''Zbierak''' – Zaczynamy z nim grę. Nie można go zamienić ani wyrzucić, i zawsze zajmuje jeden slot plecaka. Zadaje tak nieznaczne obrażenia, że w zasadzie nadaje się tylko do dobijania rannych gdy nie mamy amunicji, ewentualnie niszczenia snajpera nie mającego broni innej broni. Niezły natomiast do burzenia ścian, i pozyskiwania materiałów.
* '''Zbieracz''' – zwykle już gracz ze stażem. Zna już mapę, i wie gdzie szukać broni i innych przydatnych rzeczy. Nigdy nie wchodzi do walki zanim się porządnie nie uzbroi. Dosyć sprawnie buduje osłony i bunkry. I potrafi znaleźć bardzo dobrze ukryte skrzynie. W fazie mid game często zajmuje się zbieraniem surowców, wtedy jest dosyć podatny na atak z zaskoczenia. Poziom umiejętności jest bardzo różnorodny. Częściej jednak to osobniki dobrze radzące sobie z walką, ale po pokonaniu pozostawiają masę surowców i przyzwoite uzbrojenie.

*'''Tryhard''' – osobnik potrafiący zbudować drapacz chmur w przeciągu 10 sekund zaraz po tym, jak dostanie kulkę. Najczęściej przesiaduje w trybie kreatywnym, gdzie ćwiczy "''skyla''".
*'''Pistolet''' – Pierwsza broń nadająca się do zabijania. Wbrew pozorom całkiem skuteczny, dosyć szybkostrzelny i niezły pod kątem celności. Nadaje się i na średni i na krótki dystans. Występuje w rzadkościach od szarej do niebieskiej.
{{Gry komputerowe}}
*'''Pistolet maszynowy''' – duża szybkostrzelność, małe obrażenia i gigantyczny rozrzut. Nadaje się tylko na krótki dystans, acz bywa całkiem skuteczną kontrą na strzelbę. Występuje w jakości od szarej do niebieskiej.
[[Kategoria:Gry komputerowe]]

*'''Taktyczny pistolet maszynowy''' – lepszy magazynek i celność kosztem mniejszej szybkostrzelności. Słabsza na bliższy, acz bardziej użyteczna na większym dystansie. Występuje w kolorach od zielonego do purpurowego.

*'''Rewolwer''' – Zdecydowanie najmniej użyteczny z pistoletów, potężne obrażenia, ale zanim wystrzelisz drugi raz przeciwnik zdoła cię zabić dwa razy. Często zabicie człowieka ze zbierakiem bywa problematyczne, choć od biedy nadaje się do rozbijania ścian fortu na odległość.

*'''Strzelba Pompka''' – Występuje tylko w dwóch wariantach, w szarym i zielonym. O ile szara ma znaczną wadę w postaci 90 podstawowych punktów obrażeń o tyle zielona jest prawdziwą bronią zagłady. Obie pompki są bowiem jak na strzelby bardzo celne, i dosyć łatwo trafić w głowę, zabijając nawet w pełni opancerzonego przeciwnika jednym strzałem. Zadając 255 punktów obrażeń.
*'''Strzelba Bojowa''' – Ta strzelba jest tak klasyczna jak tylko możliwe. Z bliska potężna, ale na odległość paru metrów obrażenia zmieszają się do poziomu tych zadawanych przez pinezki. Mieści 8 pocisków w magazynku, i występuje w rzadkościach od zielonej do purpurowej.


*'''Karabin Szturmowy''' – jest to broń którą szybko można znienawidzić. Rzekomo dobra na średni dystans, acz ma bardzo irytujący odrzut i dosyć niską szybkostrzelność. Do tego przy strzelaniu full auto celność spada tak szybko, że będziemy trafiać wszystko poza przeciwnikiem, biegnącym na nas z pistoletem lub strzelbą. Występuje we wszystkich rzadkościach, choć te dosyć mocno różnią się wyglądem. Do jakości niebieskiej wygląda jak M16, zaś od jakości purpurowej jak SCAR.

*'''Karabin Bojowy''' – broń strzelająca serią pocisków, mająca znacznie większą celność trafień. Jest łatwiejsza do opanowania od szturmówki na średni, choć ciężka w użyciu na krótki. W przeciwieństwie do niej, nie występuje w wersji purpurowej i złotej.

*'''Karabin z Lunetą''' – Bardzo Celna broń, świetna i na daleki i na średni dystans. Strzela pojedynczymi pociskami. Przez co jest na bliski dystans słaba. Znakomita do atakowania uciekających wrogów.

*'''Czterotaktowy Karabin Snajperski''' – snajperka z dostępnym jednym pociskiem w magazynku, który często wystarczy by zabić. Trafienie w ciało zadaje 120 punktów obrażeń w niebieskiej wersji. Skuteczna broń, ale tylko na daleki dystans i do stacjonarnych celów. Ruchome cele ze względu na mocno opadający tor lotu pocisku i niską szybkość są ciężkie do trafienia. Quickscope, czy trafienie z biodra jest niemal niemożliwe, przez co jeśli w pobliżu jest przeciwnik, będzie cię mógł zabić nawet mając tylko zbierak.

*'''Samopowtarzalny Karabin Snajperski''' – wydaje się fajny, ale po chwili obcowania okazuje się totalnie dziadowski. Ze względu na niskie obrażenia, może zabić tylko strzałem w głowę. A szybkostrzelność jest na tyle niska, że czterotaktówka strzela niewiele wolniej. Można podnieść, ale jak masz ale jak masz wybór, możesz wzgardzić.

Aktualna wersja na dzień 20:56, 6 mar 2024

To jedna z nielicznych gier, w której cieszysz się z dużej ilości lam

Fortnite: Battle Royalegra ze stajni Epic Games, która została stworzona dla dzieci-tryhardów. Ogółem jest to taki Minecraft, tylko, że wygląda zupełnie inaczej i gra się w niego zupełnie inaczej i w ogóle jest to zupełnie inna gra. Całość jest podzielona na dwa główne komponenty, czyli fabularno-kooperacyjny tryb Ratowania Świata oraz znacznie popularniejszy tryb Battle Royale. Społeczność jest zdominowana przez 9-letnie dzieci i streamerów, a szansa na spotkanie normalnych graczy jest równa zeru.

Battle Royale[edytuj • edytuj kod]

Założenia tego trybu są identyczne co w każdym szanującym się przedstawicielu tego gatunku. Zostajemy zrzuceni na wyspę z autobusu przyczepionego do balonu i staramy się przetrwać jak najdłużej. Startujemy jedynie z kilofem i lotnią, więc wszelkie dobra musimy sobie tak jak w starych arenówkach sobie poszukać. Zazwyczaj zalecanym jest eliminować innych graczy, ale nie ma nic na przeszkodzie by skitrać się w krzaku, przeczekać do ostatniego przeciwnika, i spróbować go dobić. Zwykle okazuje się jednak, że gdy my mamy jedynie marny pistolet maszynowy, przeciwnik jest obwieszony miksturami i bronią zdolną nas zabić w ułamek sekundy. Gra posiada system budowania, przez co staje się niezłym symulatorem Minecrafta na serwerze pełnym greeferów. Zazwyczaj grają w to dzieci w wieku 8 lat. Dziecko takie, gdy zabierze mu się komputer lub konsolę chce się zabić, piszczy oraz ma ataki agresji.

Rodzaje graczy[edytuj • edytuj kod]

Przykładowa grupka uzależnionych graczy trybu Ratowanie świata, populacja: ok. 30 mln.
  • Newbie – dopiero zaczyna grę. Bardzo często boi się innych graczy, przez co zdarzają się przypadki że ucieka przed gołodupcem mając strzelbę. Pewna ich część przesadza w drugą stronę przeceniając swoje umiejętności, szybko ginąc.
  • Gołodupiec – oznacza po prostu gracza któremu nie udało się jeszcze zdobyć broni. Większość stara się jak najszybciej zdobyć broń, lecz trafiają się typy próbujące cię zatłuc zbierakiem. Jeśli znajdziesz broń, są darmowymi fragami.
  • Bushman – unika konfrontacji jak ognia. Nigdy nie zbiera zrzutów, ani nawet nie zbiera zasobów. Zazwyczaj nie potrafi budować. 3/4 gry spędza w krzaku, pozostała 1/4 jest poświęcona na szukanie kolejnej kryjówki. Gdy uda mu się dotrwać do top 10 jest zbyt marnie uzbrojony by walczyć, a teren zbyt mały by się ukrywać. Zwykle ginie nikogo nie eliminując.
  • Agresor – polarne przeciwieństwo bushmana, pcha się do walki niemal zawsze. Często brakuje mu cierpliwości, i atakuje nie czekając na odpowiedni moment. Ma duże problemy z dostaniem się do top 10, ale gdy już dotrwa zwykle jest mocno uzbrojony i opancerzony. Zwykle potrafi zbudować prosty bunkier by zapewnić sobie osłonę przed pociskami.
  • Zbieracz – zwykle już gracz ze stażem. Zna już mapę, i wie gdzie szukać broni i innych przydatnych rzeczy. Nigdy nie wchodzi do walki zanim się porządnie nie uzbroi. Dosyć sprawnie buduje osłony i bunkry. I potrafi znaleźć bardzo dobrze ukryte skrzynie. W fazie mid game często zajmuje się zbieraniem surowców, wtedy jest dosyć podatny na atak z zaskoczenia. Poziom umiejętności jest bardzo różnorodny. Częściej jednak to osobniki dobrze radzące sobie z walką, ale po pokonaniu pozostawiają masę surowców i przyzwoite uzbrojenie.
  • Tryhard – osobnik potrafiący zbudować drapacz chmur w przeciągu 10 sekund zaraz po tym, jak dostanie kulkę. Najczęściej przesiaduje w trybie kreatywnym, gdzie ćwiczy "skyla".