Metal Gear Solid: Różnice pomiędzy wersjami
M |
Znacznik: edytor wizualny |
||
(Nie pokazano 2 wersji utworzonych przez 2 użytkowników) | |||
Linia 1: | Linia 1: | ||
{{Cytat|Snejk?! SNEEEEEEEEEEEEEEEEJK!|Najczęściej słyszana fraza w grze}} |
{{Cytat|Snejk?! SNEEEEEEEEEEEEEEEEJK!|Najczęściej słyszana fraza w grze}} |
||
[[Plik:Cosplay - AWA15 - Solid Snake (3981846065).jpg|200px|thumb|Wzorowy cosplay Solid Snake'a]] |
[[Plik:Cosplay - AWA15 - Solid Snake (3981846065).jpg|200px|thumb|Wzorowy cosplay Solid Snake'a]] |
||
'''Metal Gear Solid''' (z [[Język angielski|ang]]. ''Metalowa Gira''<ref>I to solidna!</ref>) – kitajska gra szpiegowa autorstwa [[Hideo Kojima|Video Kodżimy]] i wydana przez [[Konami|Końmi]] w 1998 roku na [[PlayStation|GrajStację]]<ref>Była jeszcze wersja na PC-ty, ale [[Nikogo to nie obchodzi|kogo to obchodzi]]?</ref>. Zgarnęła nagrody za super-sztuczną inteligencję przeciwników, [[Nikogo to nie obchodzi|nikogo nie obchodzącą]] fabułę, tony [[spam]]u w postaci konwersacji przez Codec, i inne bajery mające na celu odwrócenie uwagi gracza i w efekcie wyświetlenie wielkiego, zielonego napisu ''GEJ OWER'' na ekranie. |
'''Metal Gear Solid''' (z [[Język angielski|ang]]. ''Metalowa Gira''<ref>I to solidna!</ref> lub ''Metalowa Przerzutka Solidna'') – kitajska gra szpiegowa autorstwa [[Hideo Kojima|Video Kodżimy]] i wydana przez [[Konami|Końmi]] w 1998 roku na [[PlayStation|GrajStację]]<ref>Była jeszcze wersja na PC-ty, ale [[Nikogo to nie obchodzi|kogo to obchodzi]]?</ref>. Zgarnęła nagrody za super-sztuczną inteligencję przeciwników, [[Nikogo to nie obchodzi|nikogo nie obchodzącą]] fabułę, tony [[spam]]u w postaci konwersacji przez Codec, i inne bajery mające na celu odwrócenie uwagi gracza i w efekcie wyświetlenie wielkiego, zielonego napisu ''GEJ OWER'' na ekranie. |
||
== Fabuła == |
== Fabuła == |
Aktualna wersja na dzień 19:54, 2 paź 2024
Snejk?! SNEEEEEEEEEEEEEEEEJK!
- Najczęściej słyszana fraza w grze
Metal Gear Solid (z ang. Metalowa Gira[1] lub Metalowa Przerzutka Solidna) – kitajska gra szpiegowa autorstwa Video Kodżimy i wydana przez Końmi w 1998 roku na GrajStację[2]. Zgarnęła nagrody za super-sztuczną inteligencję przeciwników, nikogo nie obchodzącą fabułę, tony spamu w postaci konwersacji przez Codec, i inne bajery mające na celu odwrócenie uwagi gracza i w efekcie wyświetlenie wielkiego, zielonego napisu GEJ OWER na ekranie.
Fabuła[edytuj • edytuj kod]
Jest rok 2005. Grupka terrorystów pod dowództwem Liquid Snake'a przejmuje tajną bazę wojskową na Alasce, bierze znajdujących się tam zakładników i zaczyna grozić, że zbombarduje cały teren USA atomówkami, jeśli nie otrzymają miliarda dolców oraz żywego lub martwego Big Bossa, którego moce umożliwią im dominację nad światem. Ponieważ jednak Big Boss wyjechał na wakacje, rząd decyduje się wysłać swojego asa w rękawie – Solid Snake'a, by uwolnił kilku zakładników i zrobił z terrorystami porządek.
I to by było na tyle, bowiem ilość mindfuck'ów, clusterfuck'ów, nagłych zwrotów akcji i przejawów łamania czwartej ściany jest zbyt duża, by zdradzać całą tutejszą fabułę.
Solid Snake[edytuj • edytuj kod]
Głównym bohaterem jest Solid Snake[3]. Ale do rzeczy. Każdy agent ma jakieś bajery. Na przykład James Bond ma karabin maszynowy w scyzoryku, niewidzialny wóz i inne zabawki. Natomiast Solid Snake jest sam w sobie idealną bronią, a jak zdobędzie kartonowe pudełko, to jest nie do pokonania. Opanował sztukę posługiwania się tym pozornie prostym przedmiotem do perfekcji. A zatem nieprawdą jest że:
- Decoy Octopus został zabity przez FoxDie, bo faktycznie to przestraszył się pudełka.
- Revolver Ocelot stracił rękę przez Cyber-Ninję, to Snake ją uciął krawędzią pudełka.
- Czołg M1 Abrams został zniszczony granatami – Snake rzucił w niego pudełkiem, i wybuchnął.
- Cyber-Ninja został pobity pięściami Snake'a, dostał w mordę pudełkiem.
- Psycho Mantis nie mógł kontrolować myśli Snake'a, bo przełożył kontroler do innego portu. On po prostu założył sobie na łeb kartonowe pudełko!
- Sniper Wolf została pokonana przy pomocy broni snajperskiej, po prostu Snake podszedł do niej pod osłoną pudełka[4] i…
- Vulcan Raven zabił się na minach postawionych przez Snake'a, po prostu przewalił się o pudełko i połamał sobie kręgosłup.
- Metal Gear REX został zniszczony pociskami Stinger. Cały świat i tak wie, jak Snake załatwił tę kupę złomu…
Kontynuacje[edytuj • edytuj kod]
- Metal Gear Solid 2: Sons of Liberty – najwyżej oceniona część z serii, a mimo to najmniej lubiana, gdyż wcielamy się w kurdupla Raidena.
- Metal Gear Solid 3: Snake Eater – mocne zmiany dla tej serii poprzez zmianę klimatu oraz wprowadzenie kamuflarza. Na uwagę zasługują walki z takimi bossami, jak snajper-staruszek, człowiek-pająk, pułkownik będący owocem miłości Pikachu i Pudziana czy też nawet zmarły duch.
- Metal Gear Solid 4: Guns of the Patriots – na skutek zainfekowania wirusem Solid Snake mocno się zestarzał i jest zmuszony do regularnego zażycia papierosów, aby nie umrzeć za szybko.
- Metal Gear Solid 5: The Phantom Pain – Tym razem poznajemy pełną bulu historię „Jadowitego Snejka”, który po przymusowym lądowaniu śmigłowcem i 9–letnim alkoholowym odcięciu budzi się na potężnym kacu, który potęguje się przez najazd straży miejskiej na miejsce imprezy. Część znana z tego, że wydawcy wywalili gościa od fabuły i wydali grę nieukończoną, ale za to z zawyżoną ceną, niczym słynne Gamingowe Imperium Zła.
Przypisy
- ↑ I to solidna!
- ↑ Była jeszcze wersja na PC-ty, ale kogo to obchodzi?
- ↑ Cóż za szpanerski kryptonim!
- ↑ Tak, ono jest pancerne!