Resident Evil 2: Różnice pomiędzy wersjami
Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
(drobne poprawki) |
|||
(Nie pokazano 13 wersji utworzonych przez 9 użytkowników) | |||
Linia 1: | Linia 1: | ||
'''Resident Evil 2''' (czyt. ''Risajdint Iwul Tfu''; albo jak twórcy wolą, „''Bohazaardo''”; [[język polski| |
'''Resident Evil 2''' (czyt. ''Risajdint Iwul Tfu''; albo jak twórcy wolą, „''Bohazaardo''”; [[język polski|pl.]] '''''Rezydencja Zua Dwa''''') – [[gra komputerowa]] z gatunku survival-horror (czyt. ''surwajworhoror'') stworzona dawno, dawno, ale jak bardzo temu przez japońskie studio Capcom (czyt ''kapkum''). Opowiada o walce z zombie dwojga głównych bohaterów, policjanta Leona S. Kennedyego i Claire Redfield. Gra kiedyś przyprawiała małe dzieci, które nie rozumiały [[język angielski|angielskiego]] i (nic nadzwyczajnego) japońskiego, o palpitację serca i krzyk w nocy „Mamusiu, zombie mnie gryzie”. To dzięki niesamowitej grafice generowanej przez potężny silnik - [[Microsoft Paint|Pain(ta)]] i wibrujący pad, gra w stanie jest każdego przerazić i wsadzić do psychiatryka. |
||
== |
== Uzależnienie == |
||
⚫ | |||
Do Raccon City przyjeżdżają Leon i Clarie (w zależności od włożonej płyty). Leon na pierwszy dzień w swojej [[praca|pracy]], a Clarie do brata na tanie wino. Okazuje się, że miasto jest opanowane przez [[zombie]], lickery i duże zmutowane pająki oraz przez smutnego pana w szarym płaszczu, który być może był jednym z Onych. Twoim zadaniem jest: przechodzenie przez drzwi, eliminacja [[Potwór (MMORPG)|potworów]], oglądanie cut-scenek, walka, zbieranie itemów niezbędnych do otwarcia kolejnych drzwi, walka z jakimś potworem, przechodzenie przez drzwi... i proceder tu się powtarza. |
|||
⚫ | |||
==Wrogowie== |
|||
*'''[[Zombie]]''' – podstawowy przeciwnik w grze. Pokrwawiony i mający żółty kolor [[skóra|skóry]]. W pojedynkę gówno ci zrobi, ale w większych grupach role się odwracają. Zazwyczaj wystarczy takiemu kilka razy z Glocka prz{{Cenzura}}bać, aby się wywrócił i nie wstał. Chociaż czasem potrafi zastawić pułapkę i zmartwychwstać. A potem gryzie co popadnie, a często (czyt. zawsze) tym czymś jest twoja noga. Satysfakcja (czyt. wkurwienie) gwarantowana. |
|||
*'''Doberman''' – kawał skurw... skurczybyka. Pies, który wyskakuje znienacka i capie. Rzadko atakuje w pojedynkę, zgodnie z dewizą w kupie siła – [[gówno|gówna]] nikt nie ruszy. Ale jak się ma pod ręką dubeltówkę... |
|||
*'''Licker''' – podobno człowiek, ale można powątpiewać... wystaje mu z głowy mózg, natomiast z paszczy długi jęzor. Na dodatek ma szpony. Jest przeciwnikiem wiodącym w dwójeczce (był nawet na okładce!). Pod koniec pojawia się zmutowana mhroczna odmiana w kolorze [[kolor czarny|dark black]]. Sposób na niego jest prosty. Poruszać się powoli i może nie zaatakuje... jednak warto mieć pod ręką shotguna. |
|||
*'''Ivy''' – żywe roślinki, które plują kwasem. Zalecana dość silna broń, bo za dwoma ukąszeniami kończy żywot. Jest jeszcze zmutowana odmiana tego chwastu. |
|||
*'''Pająk''' – większy niż zwyczajny, niemożliwy do zdeptania, [[pająk]]. Trudno do niego obrać jakąś odpowiednią broń, którą można by go zniszczyć. Atakuje cuchnącym jadem. Po rozwaleniu kreują się jego mniejsze cząstki, takie, które z pewnością widziałeś w swojej [[łazienka|łazience]]. Gdy zobaczysz – rozdepcz. |
|||
*'''Aligator''' – wielki zmutowany gad. Nic specjalnego tylko wywalić butlę z gazem i raz z Glocka. |
|||
*'''Tyrant T-103''' – znany również jako Mrs. X. Chodzi w szarym płaszczu. Pierwszy w grze poważny przeciwnik. Prawdopodobnie brał lekcje u [[Wielcy Przedwieczni|Wielkich Przedwiecznych]]. Stanowi bardzo potężnego przeciwnika. Zazwyczaj nie warto z nim w ogóle walczyć (jeśli masz za dużo amunicji do Magnum – to proszę bardzo). Porusza się dość powoli, ale jeśli masz pecha i wpadniesz w jego łapska, to twoje zdrowie spadnie do Caution. Jak wiadomo wtedy się ciężko biega i... |
|||
*'''Mrs X (zmutowany)''' – największy boss w grze. Posiada wszystkie cechy poprzednika + szybkość i pazury. Jedno spotkanie z nim = szybka i bezbolesna śmierć... no dobra, nie wszystko kończy się tak [[pesymizm|pesymistycznie]], może się uda? |
|||
*'''Birkin mutacja I''' – taki przerośnięty siłaczek, z kawałkiem metalu w ręku i demonicznym ramieniem z [[oko|okiem]] (jedynym w grze, które mruga). Nie taki diabeł straszny w sumie – kilka strzałów z Magnum/Shotguna i ten świr zasili świat zmarłych... |
|||
*'''Birkin mutacja II''' – ...ale nie na długo. Powróci większy, silniejszy, z większym demonicznym okiem. Bez magnum ani rusz!! |
|||
*'''Birkin Mutacja III''' – znowu się zaczyna. Ostatni przeciwnik w scenariuszu A. Możesz spokojnie walić w niego wszystkim, co masz. |
|||
*'''Birkin mutacja IV''' – na podstawie mutacji tego psychola można by napisać książkę, albo nakręcić telenowelę typu [[Moda na sukces]]. Ostatni przeciwnik w scenariuszu B. Pożera pociąg-kolejkę (?) którym bohaterowie pozytywni opuszczają miasto. 2X z bazooki i zzielenieje. Ale i tak ożyje w [[outro|końcowym filmiku]], aby odejść (wreszcie!) w zaświaty razem z kolejką. |
|||
==Postacie== |
|||
*'''Leon S. Keenedy''' – policjant, który pomimo, iż pierwszy raz pojawia się w Raccon City, ma już mundur tutejszych niebieskich. Przyjechał jakimś dziwnym samochodem i napotkał trupa, potem kolejne, które wykazywały dziwną jak na swój stan, ruchliwość. Potem napotyka Clarie Redfield i widocznie miał zamiar walnąć jej [[headshot]]a, kiedy ta padła na glebę i przez przypadek uwalił zombie. Ot – co pech... |
|||
*'''Clarie Redfield''' – druga bohaterka główna, przyjeżdża do Raccon w poszukiwaniu brata (pewnie myślała, że zgubił się w parku czy co...). Jest młodszą [[siostra|siostrą]] Chrisa. Spotkają się z Leonem i razem opuszczą miasto. |
|||
*'''Ada Wong''' – tajemnicza postać, wysłana przez Alberta Weskera nie wiadomo po co. Zabuja się w niej nieszczęśliwie Leoś. W obu scenariuszach ginie, ale i tak powróci w RE 4. |
|||
*'''Shery Birkin''' – córka naukowca pracującego dla Umbrelli. Williama Birkina. Clarie uratuje ją z Raccon w mniej lub bardziej dramatyczny sposób. Ciągle gubi jakieś akurat tobie potrzebne rzeczy. |
|||
*'''Anette Birkin''' – żona Williama. Odpierdoli jej i będzie biegała po [[laboratorium]] w Raccon z pistolecikiem. W końcu postrzeli Leona, w zamian za co, Ada zafunduje jej lekcje latania. Pod koniec gry (w zależności od scenariusza) albo spadnie na nią deszcz metalowych rurek i ją utłucze, albo stłucze ją T-103. |
|||
*'''William Birkin''' – popieprzony naukowiec, odkryje nowy rodzaj wirusa T (nazwie go: „''G''”) i podczas ataku Umbrelli na jego laboratorium wstrzyknie go sobie do krwi, a potem będzie próbował zarazić tym świństwem córkę. |
|||
*'''Brian Irons''' – szef policji w Raccon, jeszcze przed [[Epidemia|epidemią]] i rozejściem zombie po ulicach brał od Birkina łapówki na tuszowanie jego laboratorium. W sumie tą sprawą powinno zainteresować się CBA... |
|||
*'''Ben''' – koleś, którego szuka Ada, podobno wie coś o jej [[chłopak|chłopaku]], a konkretnie to, że jest martwy. Zginie z rąk zmutowanego Birkina. W zależności od scenariusza będzie miał inną śmierć. Albo rozpierniczy go pijawa, albo Birkin go zatłucze. |
|||
*'''Marvin''' – ranny [[policjant]], spotykamy go na komisariacie. Da nam key-kartę i delikatnie (przystawiając broń do głowy) będzie kazał wypierniczać. Spotykamy go potem jako zombie. |
|||
*'''Robert Kendo''' – niczego sobie kolo, w sumie jedna z pierwszych postaci jakie spotykamy w grze. Ta znajomość nie trwa za długo, ale ciekawie się kończy... Inwazją zombie na [[sklep]], zabiciu właściciela i nagrodzie za cierpliwość, czyli strzelbie albo kuszy. |
|||
*'''HUNK''' – kolejny przedstawiciel [[Oni|Onych]]. Zakuty łeb tak właściwie. Brał udział w ataku na laboratorium Birkina i jako jedyny wyszedł z niego cało. Postać kierowana w trybie dodatkowym, o którym niżej. |
|||
*'''To – Fu''' – taki sześcian, też pewnie z Onych... Zastępuje Hunka w jednym z trybów. |
|||
==Tryby dodatkowe== |
|||
*'''Extreme Battle''' – fajny tryb, w którym jedną z 4 postaci biegamy od laboratorium do Posterunku policji w celu znalezienia 4. [[bomba|bomb]] i posadzeniu ich w 4. miejscach. A ponadto Chris Redfield ma tutaj fajne spluwy. |
|||
*'''The 4th Survivor''' – tutaj biegamy Hunkiem i mamy za zadanie dostać się na dach Komisariatu. Zabójczo trudny tryb, ale możliwy do przejścia. |
|||
*'''The To – Fu Survivor''' – totalnie porypany tryb. Wprawdzie to samo, co powyżej, tylko że biegamy jakimś [[Japonia|japońskim]] serkiem i mamy tylko [[nóż]]... |
|||
==Uzależnienie== |
|||
⚫ | |||
⚫ | |||
* nawet jeśli nie masz kieszeni... |
* nawet jeśli nie masz kieszeni... |
||
* a w dodatku bez zadyszki możesz [[ |
* a w dodatku bez zadyszki możesz [[biegi|biegać]] przez 2 godziny z całym tym sprzętem. |
||
* Nie nosisz plecaka, ponieważ dodaje tylko 2 miejsca do ekwipunku... |
* Nie nosisz plecaka, ponieważ dodaje tylko 2 miejsca do ekwipunku... |
||
* ...a książki i zeszyty nie zajmują ci go wcale |
* ...a książki i zeszyty nie zajmują ci go wcale |
||
* umiesz mówić bez poruszania [[usta |
* umiesz mówić bez poruszania [[usta]]mi |
||
* a |
* a żeby się obrócić, musisz stać w miejscu |
||
* po zapaleniu [[ |
* po zapaleniu [[papierosy|papierosa]] regenerujesz swoje zdrowie |
||
* ale po zapaleniu jointa robisz to szybciej |
* ale po zapaleniu jointa robisz to szybciej |
||
* w aptece prosisz o First Aid Spray (czyt. ''[[pierwsza pomoc|Sprej Pierwszej Pomocy]]'').. |
* w aptece prosisz o First Aid Spray (czyt. ''[[pierwsza pomoc|Sprej Pierwszej Pomocy]]'').. |
||
Linia 56: | Linia 20: | ||
* dziwisz się, że inni nie przestają cię gonić po przejściu przez drzwi |
* dziwisz się, że inni nie przestają cię gonić po przejściu przez drzwi |
||
* nie umiesz [[skakanie|skakać]] |
* nie umiesz [[skakanie|skakać]] |
||
* świetnie strzelasz z każdego rodzaju broni |
* świetnie strzelasz z każdego rodzaju broni |
||
* nie możesz poparzyć się ogniem z [[Granat|granatu zapalającego]], nawet gdy wybuchnie na twojej stopie |
* nie możesz poparzyć się ogniem z [[Granat|granatu zapalającego]], nawet gdy wybuchnie na twojej stopie |
||
* po wejściu do sklepu z bronią dziwisz się czemu sprzedawca, który powinien być zakrwawiony, nie celuje w ciebie shotgunem (ew. [[kusza|kuszą]]) |
* po wejściu do sklepu z bronią dziwisz się czemu sprzedawca, który powinien być zakrwawiony, nie celuje w ciebie shotgunem (ew. [[kusza|kuszą]]). |
||
== Zobacz też == |
|||
* [[Five Nights at Freddy's]] |
|||
* [[Resident Evil]] |
|||
* [[Which]] |
|||
{{Gry komputerowe}} |
|||
[[en:Resident Evil II]] |
|||
[[it:Resident Evil 2]] |
|||
[[ja:バイオハザード2]] |
|||
[[pt:Resident Evil 2]] |
|||
[[Kategoria: Gry komputerowe]] |
[[Kategoria: Gry komputerowe]] |
Aktualna wersja na dzień 20:32, 30 kwi 2020
Resident Evil 2 (czyt. Risajdint Iwul Tfu; albo jak twórcy wolą, „Bohazaardo”; pl. Rezydencja Zua Dwa) – gra komputerowa z gatunku survival-horror (czyt. surwajworhoror) stworzona dawno, dawno, ale jak bardzo temu przez japońskie studio Capcom (czyt kapkum). Opowiada o walce z zombie dwojga głównych bohaterów, policjanta Leona S. Kennedyego i Claire Redfield. Gra kiedyś przyprawiała małe dzieci, które nie rozumiały angielskiego i (nic nadzwyczajnego) japońskiego, o palpitację serca i krzyk w nocy „Mamusiu, zombie mnie gryzie”. To dzięki niesamowitej grafice generowanej przez potężny silnik - Pain(ta) i wibrujący pad, gra w stanie jest każdego przerazić i wsadzić do psychiatryka.
Uzależnienie[edytuj • edytuj kod]
Możesz czuć zaszczyt uzależnienia od Resident Evil 2 jeśli:
- potrafisz nosić w kieszeniach bazookę, dwa pistolety, strzelbę i amunicję do wszystkich tych broni...
- nawet jeśli nie masz kieszeni...
- a w dodatku bez zadyszki możesz biegać przez 2 godziny z całym tym sprzętem.
- Nie nosisz plecaka, ponieważ dodaje tylko 2 miejsca do ekwipunku...
- ...a książki i zeszyty nie zajmują ci go wcale
- umiesz mówić bez poruszania ustami
- a żeby się obrócić, musisz stać w miejscu
- po zapaleniu papierosa regenerujesz swoje zdrowie
- ale po zapaleniu jointa robisz to szybciej
- w aptece prosisz o First Aid Spray (czyt. Sprej Pierwszej Pomocy)..
- ...a u dealera narkotyków o Red Herb, Green Herb i Blue Herb
- marihuanę nazywasz Green Herb, na tytoń Red Herb, a na Bratki Blue Herb
- jeżeli coś jadowitego cię ukąsi, rozglądasz się nerwowo za Blue Herb
- po otwarciu plecaka/zajrzeniu do kieszeni dziwisz się, czemu nie widzisz swojego pulsu.
- swoje zdrowie oceniasz w skali Fine/Cauction/Danger i Poison
- dziwisz się, że inni nie przestają cię gonić po przejściu przez drzwi
- nie umiesz skakać
- świetnie strzelasz z każdego rodzaju broni
- nie możesz poparzyć się ogniem z granatu zapalającego, nawet gdy wybuchnie na twojej stopie
- po wejściu do sklepu z bronią dziwisz się czemu sprzedawca, który powinien być zakrwawiony, nie celuje w ciebie shotgunem (ew. kuszą).