Five Nights at Freddy's

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
Wersja z dnia 19:41, 26 lip 2017 autorstwa Ostrzyciel (dyskusja • edycje) (fagocytoza to nie to samo co śmierć, to swego rodzaju nowa ścieżka życia)
Bardzo straszna gra, nieprawdaż?

Five Nights at Freddy's (pol. Freddy i spółka) – jedna z pięciu gier należących do gatunku survival horror stworzonych przez Amerykanina Scotta Cawhtona. Akcja dzieje się w zamkniętej na cztery spusty pizzerii z czterema morderczymi miśkami[1], a naszym celem jest ich obserwowanie oraz w razie potrzeby odstraszanie. Wszystko po to, aby nie wpuścić ich do naszego pokoju, bo potem wiadomo co.

Fabuła

Jest rok 1993. Pracujemy jako stróż nocny, pilnujący restauracji „Freddy Fazbears Pizza”. Nie wiemy, że w tym miejscu dzieją się dziwne rzeczy. Roboty, które pracują w dzień, włączają się w nocy i idą skopać nasze dupsko. Musimy dotrwać do szóstej rano. Po pięciu nocach wypierdzielają nas z pracy, a restauracja zostaje zamknięta.

Postaci

Jest 5 głównych postaci. Tutaj znajdziesz o nich rozszerzone informacje:

  • Freddy – robot o wyglądzie miśka. Podchodzi do nas, gdy wyCenzura1.svgią nam korki. Wtedy włącza muzyczkę i po jakimś czasie wszystko gaśnie, i nas zjada. Mamy po tym game over. Drugim sposobem jego ataku jest wejście przez prawe drzwi. Gdy ich nie zdążymy zamknąć, będzie po nas.
  • Bonnie – kolejny robot-królik, przyjaciel Freddy'ego i spółki. Atakuje nas tylko z lewej strony. Gdy podejdzie do drzwi i zrobi tak zwany lenny face, musimy zamknąć drzwi. Jeśli to zignorujemy, będziemy mieli jumpscare.
  • Chica – robot-kurczak. Atakuje tylko z prawej strony, przy drzwiach będzie miała zdziwioną twarz[2]. Gdy ją zignorujemy,wejdzie do nas i game over.
  • Foxy – zdezelowany robot-lis. Znajduje się w swoim kąciku pirackim. Nie wiadomo co tam robi, ale wiemy, że jest zepsuty. Gdy nie będziemy długo na niego patrzeć, przybiegnie do nas i krzyknie, powodując u naszego bohatera zgon.
  • Golden Freddy – złoty misiek, halucynacja. Sposób na spotkanie tej postaci jest bardzo prosty, ale bardzo rzadki. Na kamerze 2B, gdy zobaczymy wklejoną buźkę wpierCenzura1.svgli się do nas nawet przy zamkniętych drzwiach i po kilku sekundach nam scrashuje grę.

Prawidłowości FNAFa

  • Energia – krótko mówiąc, tego musimy pilnować, żeby nie doszło do zera, bo wtedy Freddy do nas przyjdzie i taki będzie nasz koniec.
  • Kamery – jako stróż musimy wgapiać się w te głupie kamery i patrzeć, czy któryś z animatroników się nie masturbuje porusza.
  • Czas – w grze jedna godzina to jedna, dwie ileś tam minuty, czyli do szóstej rano jest osiem i ileś dziesiątych minuty.
  • Easter eggi i halucynacje – UWAGA!!! Nawet nie ważcie się ich wywoływać, same się wywołają i się wystraszycie. Są to między innymi: mroczny Bonnie, Golden Freddy, płaczące dziecko i napis IT'S ME.
  • Drzwi – przesuwające się na zasadzie góra-dół wzmocnione drzwi po obu stronach pokoju. Zamknięcie ich, chroni gracza przed atakiem robotów. Zamknięte, zużywają energię, co jest dziwne, gdyż ich konstrukcja już prędzej by powodowała jej zużycie, gdyby zostawić drzwi otwarte.

Kontynuacje

Oczywiście po sukcesie FnaFa rzesze psychofanów tej gry domagało się kontynuacji, więc powstały 4 kolejne gry:

Objawy uzależnienia

  • Pracujesz jako strażnik nocny.
  • Do kolegi mówisz Przygarnij animatorka!.
  • Drzwi zamykasz w schemacie góra-dół.
  • Unikasz zwierzęcych zabawek jak ognia.
  • A mechanicznych zabawek tym bardziej.
  • Nie umiesz ruszyć się z miejsca, z którego usiadłeś.
  • Podczas każdego snu masz halucynacje z gry.
  • Myślisz, że zabawki ożywiają w nocy i idą do ciebie w celu spuszczania ci wpierdolu.
  • W swoim domu zamiast licznika prądu masz baterię...
  • ...a kiedy się wyczerpie, to na twój ryj skacze Freddy i cię zabija.
  • Omijasz bary i pizzerie, bo myślisz, że każda z nich ma animatorka.
  • Instalujesz kamery w swoim domu, by wiedzieć, czy nikt do ciebie nie idzie.
  • Próbujesz zamknąć drzwi przełącznikiem do światła.

Przypisy

  1. Wróżka powiedziała, że jest jeden więcej
  2. Ciekawe dlaczego?