Magicka

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru

Magicka – symulator socjopatii stworzony przez jakieś niezależne (cokolwiek to znaczy), szwedzkie studio[1]. Jest sławny z nietypowego sposobu rozgrywki, niezliczonej ilości błędów i usterek, licznych nawiązań do innych kultur oraz trybu multiplayer, który polega na mordowaniu graczy siebie nawzajem. Gra nawet zachęca do takich czynów pod pretekstem, że możesz później ukraść ekwipunek zabitego gracza. Wypuszczone zostało blisko tysiąc pięćset sto dziewięćset DLC do tej gry, w większości dodają nowe szaty czy bronie, dzięki którym zginiesz od dwóch ciosów, nie od jednego!

W 2013 został wydany Wizard Wars – quasi-sequel do Magicki, w którym zdecydowano olać wszelkie rozterki fabularne i skupić się na tym, co gracze tej gry potrafią najlepiej: mordować się siebie nawzajem.

Rozgrywka

Masz do dyspozycji osiem żywiołów: wodę, ziemię, tarczę, chłód, błyskawicę, życie, arkanę i ogień. Poprzez ich kombinacje możesz rzucić prawie każdy czar. „Prawie”, bo wciąż istnieją pewne zasady łączenia poszczególnych przycisków m.in. nie można łączyć przeciwnych do siebie żywiołów (np. ziemię z elektrycznością, arkanę z życiem; połączenie wody z ogniem daje parę) ani rzucać zaklęć związanych elektrycznością, gdy jest się zamoczonym[2]. Ponadto istnieje kilka sposobów na rzucenie czaru: z trzymanym shiftem, klikając prawym lub lewym przyciskiem, gdy trzyma się shift, itp.

Gra na pozór polega na robieniu rozCenzura2.svglu, jednak w rzeczywistości chodzi o jak najgłupsze popełnienie samobójstwa lub morderstwa (jeśli grasz na multiplayer), a na to jest naprawdę wiele sposobów. Można np.

  • podpalić siebie lub gracza;
  • zamoczyć wszystkich i potem ich zamrozić, by jako sopel lodu zostali rozbici przez wrogów;
  • zabić się nieumyślnie swoim czarem;
  • skrzyżować promienie tak, aby potem wybuchły i zabiły kogoś[3];
  • wrzucić siebie lub kogoś w przepaść;
  • dać się zabić;
  • użyć innego gracza jako żywej tarczy[4].

Fabuła

  • Jesteś potężnym magiem.
  • Zły czarnoksiężnik chce zapanować nad światem.
  • Morduj wszystko, co napotkasz.

Teraz idź grać.

Postacie

  • Tysadomasochistyczny socjopata, który dzięki swoim ogromnym umiejętnościom z magii, jest na tyle silny, że może bez problemu wyczarować apokalipsę wrogom. Mimo siły, ma trudności z rzucaniem czarów np. czasami wybierze nie ten żywioł, co trzeba; użyje zaklęcia ofensywnego na sobie (na innych graczach można) bądź omyłkowo wyleczy przeciwnika. Chociaż jest antyspołeczny, wykonuje wszystko, co Vlad, inni czy też sama gra karze.
  • Oni – frajerzy, których zabijasz z czystej zabawy lub aby ukraść ich ekwipunek. Mają te same umiejętności, co ty, ale nie zmienia faktu, że dla ciebie stanowią jedynie żywe tarcze.
  • Vlad – wampir z ciężkimi zaburzeniami urojeniowymi, gdyż myśli, że nie jest wampirem, chociaż się zachowuje jak rasowy przedstawiciel tego gatunku. Każe ci robić to, czego mu się nie chce. Od czasu do czasu ci pomaga, ale częściej wkopuje cię w tarapaty ku jego własnej przyjemności. Gra na szczęście daje ci możliwość spuszczenia wCenzura2.svglu w dziewiątym i dwunastym rozdziale gry oraz w jakimś DLC.
  • Grim – czarodziej tak zły, że zło ma wypisane w swoim imieniu. Był potężnym magiem, jednak inni, obawiając się, co może zmalować, skuli go w kajdanki i umieścili na krańcu świata.
  • Ass – demon, który opętał głównego złego. Chce zniszczyć świat, bo tak.
  • Cthulhu – pojawia się gościnnie w pewnym DLC jako finałowy boss.

Potwory

  • Goblin – mały stworek ze sztyletem, który próbuje cię nim wykończyć, ale ty stoisz zastanawiasz się czy to tylko mocny wiatr.
  • Troll – napakowany Goblin na levelu 5 z maczugą. Rozwala cię trochę szybciej niż reszta przeciwników, ale najłatwiej zamrozić go i rzucić wielkim głazem.
  • Żywiołak – Latające nie wiadomo co, które najpierw jest białe i się nie rusza, a dopiero jak strzelimy w niego żywiołem to będzie miał kolorki!

Przypisy

  1. Arrowhead Game Studios
  2. Jeśli ktoś nie wie, dlaczego tak jest, to mamy doświadczenie: wlej do wanny wodę, włącz toster lub inne urządzenie i wrzuć je do wanny, a później wejdź do wody. Za wszelkie szkody, Nonsensopedia nie odpowiada
  3. Jest nawet osiągniecie za coś takiego
  4. Również istnieje osiągniecie za taki czyn