Nonsensopedia:Redakcja: Różnice pomiędzy wersjami
Ostrzyciel (dyskusja • edycje) M (wydzielone do Nonsensopedia:Typografia) |
Ostrzyciel (dyskusja • edycje) M |
||
(Nie pokazano 30 wersji utworzonych przez 3 użytkowników) | |||
Linia 1: | Linia 1: | ||
{{Kanciapa nagłówek|Redakcja|-}} |
|||
{{Pomoc|[[Pomoc:Formatowanie|Formatowanie]]|Szukasz informacji o tym, jak formatować tekst w artykule?}} |
|||
{{spisnaprawo}} |
|||
Podstawowe zalecenia dotyczące redakcji artykułów na Nonsie. '''Zapoznaj się z nimi – zwiększy to szanse na przyjęcie twojego artykułu, a nam oszczędzisz mnóstwa pracy w poprawianiu go'''. |
|||
Poniżej znajdziesz podstawowe zalecenia i zasady dotyczące redakcji artykułów na Nonsensopedii. Redakcja jest drugim etapem, przez jaki przechodzą artykuły na Nonsensopedii, po [[Nonsensopedia:Moderacja|moderacji]]. Więcej informacji o poszczególnych aspektach redakcji znajdziesz w tych artykułach: |
|||
* '''[[Nonsensopedia:Budowa artykułu|Budowa artykułu]]''' – jak konstruować artykuły i w jakiej kolejności umieszczać w nich elementy. |
|||
* '''[[Nonsensopedia:Typografia|Typografia]]''' – półpauzy, wielokropki, cudzysłowy. |
|||
* '''[[Nonsensopedia:Kategoryzacja|Kategoryzacja]]''' – podstawowe zasady kategoryzacji i szablony kategorii. |
|||
* '''[[Nonsensopedia:Obsługa kategorii|Obsługa kategorii]]''' – szczegółowe zasady kategoryzacji w poszczególnych przestrzeniach. |
|||
* '''[[Nonsensopedia:Tworzenie linków|Tworzenie linków]]''' – gdzie i kiedy linkować. |
|||
* '''[[Nonsensopedia:Śmiało twórz przekierowania|Przekierowania]]''' – kiedy i po co stosować. |
|||
* '''[[Nonsensopedia:Ujednoznacznienia|Ujednoznacznienia]]''' – jak stosować i nazywać. |
|||
* '''[[Nonsensopedia:Zarządzanie treścią i portale|Zarządzanie treścią i portale]]''' – jak skutecznie ogarniać treści w ramach działu i serwować to czytelnikom |
|||
== Ogólne zalecenia == |
== Ogólne zalecenia == |
||
* Pisz śmiało! Nie usuwamy wszystkiego z automatu – ba, nawet staramy się pomagać (szokujące, nieprawdaż?). |
* Pisz śmiało! Nie usuwamy wszystkiego z automatu – ba, nawet staramy się pomagać (szokujące, nieprawdaż?). |
||
⚫ | |||
⚫ | |||
⚫ | |||
⚫ | |||
* Zanim zapiszesz zmiany, przejrzyj '''podgląd'''. Rób to zawsze, sprawdzając, jak będzie wyglądała edycja, którą chcesz wprowadzić. Kontroluj, czy wszystko, co wprowadziłeś wygląda tak, jak tego oczekiwałeś. |
|||
* Kategoryzuj. Wymagamy, by każdy artykuł posiadał przynajmniej jedną kategorię, zgodną z tematem. Listę kategorii znajdziesz [[Specjalna:Kategorie|tu]]. |
|||
{{kanciapa|[[Nonsensopedia:Tworzenie linków#Sekcja Zobacz też|szczegółowe zasady budowy sekcji ''Zobacz też'']]}} |
|||
* Jeśli artykuł dotyczy polskiej miejscowości, wstaw bezpośrednio nad kategoriami szablon {{s|lokalizacja}}. Zostanie on wypełniony automatycznie, co pozwoli na szybkie wstawienie zobaczteżów do artykułów o najbliższych miejscowościach ([[Pomoc:Gadżety#Mokosz|więcej informacji tutaj]]). |
|||
* W każdym miejscu artykułu można dodać pasujące do niego linki z innych projektów: NonCytatów, NonNews itp. Wstawia się je przez dodanie odpowiedniego szablonu, np. dla Nonźródeł jest to szablon {{s|źródła}}. W artykule [[Wielka Brytania]] można np. wpisać: <code><nowiki>{{źródła|tekst [[Nonźródła:Hymn Wielkiej Brytanii|hymnu Wielkiej Brytanii]].}}</nowiki></code>. Uwaga! Jeżeli artykuł zawiera sekcję ''Zobacz też'', właśnie tam powinny znaleźć się linki do innych projektów. |
|||
* Unikaj pisania zbyt długich wstępów. Cztery zdania to maksimum, resztę możesz umieścić w dalszych sekcjach. |
|||
* [[Nonsensopedia:Pisz na temat|Pisz na temat]] i unikaj [[Nonsensopedia:Bełkot|bełkotu]]. Nie wprowadzaj do tekstu wyrażeń, których późniejszy opis zajmuje kilkanaście kolejnych zdań, bo to przejaw odbiegania od tematu i zwykłego [[Nonsensopedia:Lanie wody|lania wody]]. |
|||
* Nie pisz na siłę, jeśli nie masz pomysłu na treść, to nie próbuj się zmuszać do pisania. To nigdy nie kończy się dobrze. |
|||
* Podobnie unikaj [[Nonsensopedia:Celebrities|celebrities]], czyli pisania o ludziach znanych i na topie, jak np. [[Tadeusz Rydzyk]] czy [[Chuck Norris]]. Wierz, że te artykuły poradzą sobie bez pisania o nich i linkowania do nich. |
|||
* Jeśli nie jesteś pewn{{GENDER:|y|a}}, czy artykuł został zredagowany poprawnie, wstaw szablon {{s|popr}}/{{s|redakcja}} w zależności od tego, ile (Twoim zdaniem) jest do zrobienia pod kątem redakcyjnym. |
|||
== Język, ortografia, typografia == |
|||
=== Zasady === |
|||
* Jeśli masz problemy z ortografią i interpunkcją, przejrzyj na spokojnie w Wordzie tekst, szukając czerwonych podkreśleń. |
|||
* Nie stosuj [[emotikon]] w tekście (chyba że wymaga tego jego stylizacja) – jest to odbierane źle. |
* Nie stosuj [[emotikon]] w tekście (chyba że wymaga tego jego stylizacja) – jest to odbierane źle. |
||
* Nie pisz liczebników za pomocą cyfr, chyba że składają się z więcej niż z dwóch wyrazów (''trzydziestu trzech [[emo]] szło przez las'', ale już ''124 [[Pokemon (osoba)|pokemony]] spacerowały brzegiem morza''). |
* Nie pisz liczebników za pomocą cyfr, chyba że składają się z więcej niż z dwóch wyrazów (''trzydziestu trzech [[emo]] szło przez las'', ale już ''124 [[Pokemon (osoba)|pokemony]] spacerowały brzegiem morza''). |
||
* Nie używaj bezpośrednich zwrotów do czytelnika w drugiej osobie (np. ''w tej grze Twoim zadaniem jest…''). Nie dotyczy to oczywiście [[Poradnik:Strona główna|poradników]] – w ich przypadku jest to z kolei obowiązkowe – oraz naprawdę uzasadnionych przypadków. Nieco lepsze jest użycie pierwszej osoby liczby mnogiej (''naszym zadaniem jest…''), ale zdecydowanie najlepiej byłoby użyć osoby trzeciej: ''zadaniem gracza jest…'' lub ''gracze mają za zadanie…'' |
* Nie używaj bezpośrednich zwrotów do czytelnika w drugiej osobie (np. ''w tej grze Twoim zadaniem jest…''). Nie dotyczy to oczywiście [[Poradnik:Strona główna|poradników]] – w ich przypadku jest to z kolei obowiązkowe – oraz naprawdę uzasadnionych przypadków. Nieco lepsze jest użycie pierwszej osoby liczby mnogiej (''naszym zadaniem jest…''), ale zdecydowanie najlepiej byłoby użyć osoby trzeciej: ''zadaniem gracza jest…'' lub ''gracze mają za zadanie…'' |
||
* Unikaj pisania skrótami (''tj.'', ''jw.'' ''tzn.'', ''np.'', ''itd.'', ''itp.''; dwa ostatnie z wymienionych są szczególnie źle odbierane) – pisz pełne sformułowania. |
* Unikaj pisania skrótami (''tj.'', ''jw.'', ''tzn.'', ''np.'', ''itd.'', ''itp.''; dwa ostatnie z wymienionych są szczególnie źle odbierane) – pisz pełne sformułowania. |
||
⚫ | |||
=== Hierarchia standardów === |
|||
⚫ | |||
Wszelkie problemy językowe, w tym: ortograficzne, gramatyczne, składniowe, fleksyjne, słowne, interpunkcyjne, frazeologiczne, typograficzne, są rozwiązywane tylko na podstawie niżej wymienionych źródeł. |
|||
⚫ | |||
⚫ | |||
Jeżeli dana kwestia nie jest opisana w źródle wyższym według tej hierarchii, lub źródło to podaje sprzeczne informacje, przechodzimy na źródło niżej w hierarchii. |
|||
* „Końcowe” sekcje, szablony i linki uporządkowujemy według schematu: zobacz też → linki zewnętrzne → {{s|przypisy}} → <code><nowiki>{{DEFAULTSORT}}</nowiki></code> → {{s|stub}} → szablon nawigacyjny → kategorie → linki do artykułu w innych wersjach językowych (interwiki). |
|||
# [https://sjp.pwn.pl/ Słownik języka polskiego PWN], w tym: |
|||
# [https://sjp.pwn.pl/poradnia Poradnia językowa PWN]. |
|||
# [https://sjp.pwn.pl/korpus Korpus językowy PWN] i polskie encyklopedie. |
|||
# Zasady [[wikipedia:pl:|polskiej Wikipedii]]. |
|||
# [[Nonsensopedia:Kanciapa|Zasady Nonsensopedii]]. |
|||
# Uzus stosowany przez użytkowników Nonsensopedii o wykształceniu/doświadczeniu w korektorstwie. |
|||
# Konsensus [[Nonsensopedia:Administratorzy|admiński]]. |
|||
== Redakcja w praktyce == |
|||
Edytorzy Nonsensopedii, będącej stroną [[Nonsensopedia:Moderacja|moderowaną]], patrolują każdą edycję pojawiającą się na [[Specjalna:Ostatnie zmiany|ostatnich zmianach]] – również utworzenia nowych stron. O ile [[N:ADMIN|administrator]] albo [[N:AR|doświadczony użytkownik]] nie zadecyduje o usunięciu hasła (czy wstawieniu szablonu {{s|ek}} dla nie-adminów), artykuły są kierowane do redakcji (czyszczenia). |
|||
# Przede wszystkim sprawdzamy, czy artykuł nie podpada pod jakiś punkt z [[N:PUH|powodów usuwania haseł]]. Zależnie od ilości przewinień z tej listy możemy skierować artykuł na [[N:SDU|SDU]], gdzie o jego losach zdecyduje głosowanie i najprawdopodobniej zostanie usunięty, albo dokonać stosownych poprawek. Pamiętaj – lepiej jest jednak spróbować wyczyścić artykuł, niż kierować go od razu pod młotek. |
|||
# W dalszej kolejności wycinamy denne, skrajnie głupie i nieśmieszne fragmenty, które nie mają związku z artykułem, wprowadzają niemile widziany u nas rodzaj absurdu, kierują się oklepanym żartem i łatwizną bądź powielają schemat zaczerpnięty z innego artykułu (o ile nie jest to zabieg celowy). Śmiało usuwaj stare dowcipy. |
|||
# Z tego, co zostało po wstępnej fazie czyszczenia, pora zająć się artykułem pod kątem redakcyjnym. Zwróć szczególną uwagę na stosowane znaki interpunkcyjne (odpowiednie cudzysłowy i półpauza) oraz ich ogólny rozkład w tekście. Zawsze możesz skorzystać z pomocy [http://sjp.pwn.pl Słownika języka polskiego PWN]. Sprawdzaj też czerwone podkreślenia w edytorze – gdzieś mogła wkraść się niezamierzona literówka albo błąd ortograficzny wymagający korekty. |
|||
# Jeśli możesz, dodaj grafiki (albo wstaw {{s|bezgrafik}}, jeśli nie masz na nie pomysłu, a artykuł ich '''bardzo''' potrzebuje) lub popraw ich układ w artykule na możliwie najlepszy, załącz strony z innych przestrzeni [[:Kategoria:Szablony odsyłające do siostrzanych projektów|odpowiednimi szablonami]] nawiązujące do tematu, przejrzyj i dodaj odpowiednie kategorie (ewentualnie popraw stare z wytycznymi [[Nonsensopedia:Kategoryzacja|na tej stronie]]). |
|||
# Artykuł po redakcji '''musi''' zawierać sekcję ''Zobacz też''. Zobacz [[Nonsensopedia:Tworzenie linków#Sekcja Zobacz też|zasady budowy sekcji ''Zobacz też'']]. |
|||
# Upewnij się, że wprowadził{{GENDER:|e|a}}ś wszystkie poprawki i zapisz artykuł, podając w opisie zmian ''czyszczenie'' lub ''redakcja''. |
|||
# Dodatkowo należy zadbać o to, żeby do artykułu prowadziły jakieś linki. Możesz w tym celu posłużyć się stroną [[Specjalna:Zaawansowane linkujące]] i spróbować poszukać powiązanych artykułów, w których można wstawić link do tego artykułu. Do twojej dyspozycji jest też [[Pomoc:Kreator linków|kreator linków]]. Więcej informacji znajdziesz na [[Pomoc:Śledzenie linków|tej stronie Pomocy]]. |
|||
== Zgłaszanie artykułów == |
|||
Jeżeli nie wiesz, jakie poprawki wykonać w artykule, wstaw do niego {{s|popr}} (dla niewielkich błędów, wymagających korekty) albo {{s|redakcja}} (artykuły do gruntownej poprawy). Zostaną one umieszczone w odpowiednich kategoriach, a potem zajmą się nimi doświadczeni użytkownicy i administratorzy. |
|||
Gdyby szablon był umieszczony w artykule przez zbyt długi czas, możesz śmiało zgłosić taki artykuł do usunięcia. |
|||
== „Dośmiesznić” == |
|||
„Dośmiesznianie” to często pojawiający się dopisek w powodzie zgłoszenia artykułu, bywa nawet wykorzystywane jako argument w dyskusjach. '''Błędnie''', warto dodać. |
|||
'''Rolą redaktora nie jest „dośmiesznianie” czy wymyślanie nowych treści.''' Jego rolą jest wydobycie istniejących żartów w artykule i zaprezentowanie ich w sensownej formie. Jeśli na stronie nie ma żadnego humoru, to powinna zostać usunięta, a nie na siłę „dośmieszniana”, to kompletne postawienie sprawy na głowie. Najważniejszy w encyklopedii humoru jest o dziwo humor, reszta to sprawy poboczne. W skrócie: '''redaktor to redaktor, a nie cudotwórca.''' |
|||
<br clear="all" /> |
<br clear="all" /> |
Aktualna wersja na dzień 14:58, 19 gru 2021
Poniżej znajdziesz podstawowe zalecenia i zasady dotyczące redakcji artykułów na Nonsensopedii. Redakcja jest drugim etapem, przez jaki przechodzą artykuły na Nonsensopedii, po moderacji. Więcej informacji o poszczególnych aspektach redakcji znajdziesz w tych artykułach:
- Budowa artykułu – jak konstruować artykuły i w jakiej kolejności umieszczać w nich elementy.
- Typografia – półpauzy, wielokropki, cudzysłowy.
- Kategoryzacja – podstawowe zasady kategoryzacji i szablony kategorii.
- Obsługa kategorii – szczegółowe zasady kategoryzacji w poszczególnych przestrzeniach.
- Tworzenie linków – gdzie i kiedy linkować.
- Przekierowania – kiedy i po co stosować.
- Ujednoznacznienia – jak stosować i nazywać.
- Zarządzanie treścią i portale – jak skutecznie ogarniać treści w ramach działu i serwować to czytelnikom
Ogólne zalecenia
- Pisz śmiało! Nie usuwamy wszystkiego z automatu – ba, nawet staramy się pomagać (szokujące, nieprawdaż?).
- Jeśli piszesz artykuł, to napisz trochę więcej niż tylko pół zdania – artykuły składające się z kilku słów są usuwane.
- Ale z drugiej strony nie owijaj w bawełnę – „nabijanie” słów i zdań nie jest u nas mile widziane.
- Jeżeli chcesz wyróżnić fragment tekstu, nie rób tego przy pomocy WIELKICH LITER – rób to przy pomocy pogrubienia (zalecane), kursywy (mało zalecane, gdyż jest używane głównie do nazw i cytatów) lub pogrubionej kursywy (zalecane, gdy potrzeba mocniejszego wyróżnienia).
- Istnieją jednak wyjątki – na przykład ZUO z reguły piszemy dużymi literami.
- Zanim zapiszesz zmiany, przejrzyj podgląd. Rób to zawsze, sprawdzając, jak będzie wyglądała edycja, którą chcesz wprowadzić. Kontroluj, czy wszystko, co wprowadziłeś wygląda tak, jak tego oczekiwałeś.
- Kategoryzuj. Wymagamy, by każdy artykuł posiadał przynajmniej jedną kategorię, zgodną z tematem. Listę kategorii znajdziesz tu.
- Jeśli artykuł dotyczy polskiej miejscowości, wstaw bezpośrednio nad kategoriami szablon
{{lokalizacja}}
. Zostanie on wypełniony automatycznie, co pozwoli na szybkie wstawienie zobaczteżów do artykułów o najbliższych miejscowościach (więcej informacji tutaj). - W każdym miejscu artykułu można dodać pasujące do niego linki z innych projektów: NonCytatów, NonNews itp. Wstawia się je przez dodanie odpowiedniego szablonu, np. dla Nonźródeł jest to szablon
{{źródła}}
. W artykule Wielka Brytania można np. wpisać:{{źródła|tekst [[Nonźródła:Hymn Wielkiej Brytanii|hymnu Wielkiej Brytanii]].}}
. Uwaga! Jeżeli artykuł zawiera sekcję Zobacz też, właśnie tam powinny znaleźć się linki do innych projektów. - Unikaj pisania zbyt długich wstępów. Cztery zdania to maksimum, resztę możesz umieścić w dalszych sekcjach.
- Pisz na temat i unikaj bełkotu. Nie wprowadzaj do tekstu wyrażeń, których późniejszy opis zajmuje kilkanaście kolejnych zdań, bo to przejaw odbiegania od tematu i zwykłego lania wody.
- Nie pisz na siłę, jeśli nie masz pomysłu na treść, to nie próbuj się zmuszać do pisania. To nigdy nie kończy się dobrze.
- Podobnie unikaj celebrities, czyli pisania o ludziach znanych i na topie, jak np. Tadeusz Rydzyk czy Chuck Norris. Wierz, że te artykuły poradzą sobie bez pisania o nich i linkowania do nich.
- Jeśli nie jesteś pewny, czy artykuł został zredagowany poprawnie, wstaw szablon
{{popr}}
/{{redakcja}}
w zależności od tego, ile (Twoim zdaniem) jest do zrobienia pod kątem redakcyjnym.
Język, ortografia, typografia
Zasady
- Jeśli masz problemy z ortografią i interpunkcją, przejrzyj na spokojnie w Wordzie tekst, szukając czerwonych podkreśleń.
- Nie stosuj emotikon w tekście (chyba że wymaga tego jego stylizacja) – jest to odbierane źle.
- Nie pisz liczebników za pomocą cyfr, chyba że składają się z więcej niż z dwóch wyrazów (trzydziestu trzech emo szło przez las, ale już 124 pokemony spacerowały brzegiem morza).
- Nie używaj bezpośrednich zwrotów do czytelnika w drugiej osobie (np. w tej grze Twoim zadaniem jest…). Nie dotyczy to oczywiście poradników – w ich przypadku jest to z kolei obowiązkowe – oraz naprawdę uzasadnionych przypadków. Nieco lepsze jest użycie pierwszej osoby liczby mnogiej (naszym zadaniem jest…), ale zdecydowanie najlepiej byłoby użyć osoby trzeciej: zadaniem gracza jest… lub gracze mają za zadanie…
- Unikaj pisania skrótami (tj., jw., tzn., np., itd., itp.; dwa ostatnie z wymienionych są szczególnie źle odbierane) – pisz pełne sformułowania.
Hierarchia standardów
Wszelkie problemy językowe, w tym: ortograficzne, gramatyczne, składniowe, fleksyjne, słowne, interpunkcyjne, frazeologiczne, typograficzne, są rozwiązywane tylko na podstawie niżej wymienionych źródeł.
Jeżeli dana kwestia nie jest opisana w źródle wyższym według tej hierarchii, lub źródło to podaje sprzeczne informacje, przechodzimy na źródło niżej w hierarchii.
- Słownik języka polskiego PWN, w tym:
- Poradnia językowa PWN.
- Korpus językowy PWN i polskie encyklopedie.
- Zasady polskiej Wikipedii.
- Zasady Nonsensopedii.
- Uzus stosowany przez użytkowników Nonsensopedii o wykształceniu/doświadczeniu w korektorstwie.
- Konsensus admiński.
Redakcja w praktyce
Edytorzy Nonsensopedii, będącej stroną moderowaną, patrolują każdą edycję pojawiającą się na ostatnich zmianach – również utworzenia nowych stron. O ile administrator albo doświadczony użytkownik nie zadecyduje o usunięciu hasła (czy wstawieniu szablonu {{ek}}
dla nie-adminów), artykuły są kierowane do redakcji (czyszczenia).
- Przede wszystkim sprawdzamy, czy artykuł nie podpada pod jakiś punkt z powodów usuwania haseł. Zależnie od ilości przewinień z tej listy możemy skierować artykuł na SDU, gdzie o jego losach zdecyduje głosowanie i najprawdopodobniej zostanie usunięty, albo dokonać stosownych poprawek. Pamiętaj – lepiej jest jednak spróbować wyczyścić artykuł, niż kierować go od razu pod młotek.
- W dalszej kolejności wycinamy denne, skrajnie głupie i nieśmieszne fragmenty, które nie mają związku z artykułem, wprowadzają niemile widziany u nas rodzaj absurdu, kierują się oklepanym żartem i łatwizną bądź powielają schemat zaczerpnięty z innego artykułu (o ile nie jest to zabieg celowy). Śmiało usuwaj stare dowcipy.
- Z tego, co zostało po wstępnej fazie czyszczenia, pora zająć się artykułem pod kątem redakcyjnym. Zwróć szczególną uwagę na stosowane znaki interpunkcyjne (odpowiednie cudzysłowy i półpauza) oraz ich ogólny rozkład w tekście. Zawsze możesz skorzystać z pomocy Słownika języka polskiego PWN. Sprawdzaj też czerwone podkreślenia w edytorze – gdzieś mogła wkraść się niezamierzona literówka albo błąd ortograficzny wymagający korekty.
- Jeśli możesz, dodaj grafiki (albo wstaw
{{bezgrafik}}
, jeśli nie masz na nie pomysłu, a artykuł ich bardzo potrzebuje) lub popraw ich układ w artykule na możliwie najlepszy, załącz strony z innych przestrzeni odpowiednimi szablonami nawiązujące do tematu, przejrzyj i dodaj odpowiednie kategorie (ewentualnie popraw stare z wytycznymi na tej stronie). - Artykuł po redakcji musi zawierać sekcję Zobacz też. Zobacz zasady budowy sekcji Zobacz też.
- Upewnij się, że wprowadziłeś wszystkie poprawki i zapisz artykuł, podając w opisie zmian czyszczenie lub redakcja.
- Dodatkowo należy zadbać o to, żeby do artykułu prowadziły jakieś linki. Możesz w tym celu posłużyć się stroną Specjalna:Zaawansowane linkujące i spróbować poszukać powiązanych artykułów, w których można wstawić link do tego artykułu. Do twojej dyspozycji jest też kreator linków. Więcej informacji znajdziesz na tej stronie Pomocy.
Zgłaszanie artykułów
Jeżeli nie wiesz, jakie poprawki wykonać w artykule, wstaw do niego {{popr}}
(dla niewielkich błędów, wymagających korekty) albo {{redakcja}}
(artykuły do gruntownej poprawy). Zostaną one umieszczone w odpowiednich kategoriach, a potem zajmą się nimi doświadczeni użytkownicy i administratorzy.
Gdyby szablon był umieszczony w artykule przez zbyt długi czas, możesz śmiało zgłosić taki artykuł do usunięcia.
„Dośmiesznić”
„Dośmiesznianie” to często pojawiający się dopisek w powodzie zgłoszenia artykułu, bywa nawet wykorzystywane jako argument w dyskusjach. Błędnie, warto dodać.
Rolą redaktora nie jest „dośmiesznianie” czy wymyślanie nowych treści. Jego rolą jest wydobycie istniejących żartów w artykule i zaprezentowanie ich w sensownej formie. Jeśli na stronie nie ma żadnego humoru, to powinna zostać usunięta, a nie na siłę „dośmieszniana”, to kompletne postawienie sprawy na głowie. Najważniejszy w encyklopedii humoru jest o dziwo humor, reszta to sprawy poboczne. W skrócie: redaktor to redaktor, a nie cudotwórca.