Nonsensopedia:Redakcja: Różnice pomiędzy wersjami

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
M (wydzielone do Nonsensopedia:Typografia)
M
 
(Nie pokazano 30 wersji utworzonych przez 3 użytkowników)
Linia 1: Linia 1:
{{Kanciapa nagłówek|Redakcja|-}}
{{Pomoc|[[Pomoc:Formatowanie|Formatowanie]]|Szukasz informacji o tym, jak formatować tekst w artykule?}}
{{spisnaprawo}}
Podstawowe zalecenia dotyczące redakcji artykułów na Nonsie. '''Zapoznaj się z nimi – zwiększy to szanse na przyjęcie twojego artykułu, a nam oszczędzisz mnóstwa pracy w poprawianiu go'''.
Poniżej znajdziesz podstawowe zalecenia i zasady dotyczące redakcji artykułów na Nonsensopedii. Redakcja jest drugim etapem, przez jaki przechodzą artykuły na Nonsensopedii, po [[Nonsensopedia:Moderacja|moderacji]]. Więcej informacji o poszczególnych aspektach redakcji znajdziesz w tych artykułach:
* '''[[Nonsensopedia:Budowa artykułu|Budowa artykułu]]''' – jak konstruować artykuły i w jakiej kolejności umieszczać w nich elementy.
* '''[[Nonsensopedia:Typografia|Typografia]]''' – półpauzy, wielokropki, cudzysłowy.
* '''[[Nonsensopedia:Kategoryzacja|Kategoryzacja]]''' – podstawowe zasady kategoryzacji i szablony kategorii.
* '''[[Nonsensopedia:Obsługa kategorii|Obsługa kategorii]]''' – szczegółowe zasady kategoryzacji w poszczególnych przestrzeniach.
* '''[[Nonsensopedia:Tworzenie linków|Tworzenie linków]]''' – gdzie i kiedy linkować.
* '''[[Nonsensopedia:Śmiało twórz przekierowania|Przekierowania]]''' – kiedy i po co stosować.
* '''[[Nonsensopedia:Ujednoznacznienia|Ujednoznacznienia]]''' – jak stosować i nazywać.
* '''[[Nonsensopedia:Zarządzanie treścią i portale|Zarządzanie treścią i portale]]''' – jak skutecznie ogarniać treści w ramach działu i serwować to czytelnikom


== Ogólne zalecenia ==
== Ogólne zalecenia ==
* Pisz śmiało! Nie usuwamy wszystkiego z automatu – ba, nawet staramy się pomagać (szokujące, nieprawdaż?).
* Pisz śmiało! Nie usuwamy wszystkiego z automatu – ba, nawet staramy się pomagać (szokujące, nieprawdaż?).
* Jeśli piszesz artykuł, to napisz trochę więcej niż tylko pół zdania – artykuły składające się z kilku słów są usuwane.
** Ale z drugiej strony nie owijaj w bawełnę – [[Nonsensopedia:Lanie wody|„nabijanie” słów i zdań]] nie jest u nas mile widziane.
* Jeżeli chcesz wyróżnić fragment tekstu, nie rób tego przy pomocy WIELKICH LITER – rób to przy pomocy '''pogrubienia''' (zalecane), ''kursywy'' (mało zalecane, gdyż jest używane głównie do nazw i cytatów) lub '''''pogrubionej kursywy''''' (zalecane, gdy potrzeba mocniejszego wyróżnienia).
** Istnieją jednak wyjątki – na przykład ''[[Zuo|ZUO]]'' z reguły piszemy dużymi literami.
* Zanim zapiszesz zmiany, przejrzyj '''podgląd'''. Rób to zawsze, sprawdzając, jak będzie wyglądała edycja, którą chcesz wprowadzić. Kontroluj, czy wszystko, co wprowadziłeś wygląda tak, jak tego oczekiwałeś.
* Kategoryzuj. Wymagamy, by każdy artykuł posiadał przynajmniej jedną kategorię, zgodną z tematem. Listę kategorii znajdziesz [[Specjalna:Kategorie|tu]].
{{kanciapa|[[Nonsensopedia:Tworzenie linków#Sekcja Zobacz też|szczegółowe zasady budowy sekcji ''Zobacz też'']]}}
* Jeśli artykuł dotyczy polskiej miejscowości, wstaw bezpośrednio nad kategoriami szablon {{s|lokalizacja}}. Zostanie on wypełniony automatycznie, co pozwoli na szybkie wstawienie zobaczteżów do artykułów o najbliższych miejscowościach ([[Pomoc:Gadżety#Mokosz|więcej informacji tutaj]]).
* W każdym miejscu artykułu można dodać pasujące do niego linki z innych projektów: NonCytatów, NonNews itp. Wstawia się je przez dodanie odpowiedniego szablonu, np. dla Nonźródeł jest to szablon {{s|źródła}}. W artykule [[Wielka Brytania]] można np. wpisać: <code><nowiki>{{źródła|tekst [[Nonźródła:Hymn Wielkiej Brytanii|hymnu Wielkiej Brytanii]].}}</nowiki></code>. Uwaga! Jeżeli artykuł zawiera sekcję ''Zobacz też'', właśnie tam powinny znaleźć się linki do innych projektów.
* Unikaj pisania zbyt długich wstępów. Cztery zdania to maksimum, resztę możesz umieścić w dalszych sekcjach.
* [[Nonsensopedia:Pisz na temat|Pisz na temat]] i unikaj [[Nonsensopedia:Bełkot|bełkotu]]. Nie wprowadzaj do tekstu wyrażeń, których późniejszy opis zajmuje kilkanaście kolejnych zdań, bo to przejaw odbiegania od tematu i zwykłego [[Nonsensopedia:Lanie wody|lania wody]].
* Nie pisz na siłę, jeśli nie masz pomysłu na treść, to nie próbuj się zmuszać do pisania. To nigdy nie kończy się dobrze.
* Podobnie unikaj [[Nonsensopedia:Celebrities|celebrities]], czyli pisania o ludziach znanych i na topie, jak np. [[Tadeusz Rydzyk]] czy [[Chuck Norris]]. Wierz, że te artykuły poradzą sobie bez pisania o nich i linkowania do nich.
* Jeśli nie jesteś pewn{{GENDER:|y|a}}, czy artykuł został zredagowany poprawnie, wstaw szablon {{s|popr}}/{{s|redakcja}} w zależności od tego, ile (Twoim zdaniem) jest do zrobienia pod kątem redakcyjnym.

== Język, ortografia, typografia ==
=== Zasady ===
* Jeśli masz problemy z ortografią i interpunkcją, przejrzyj na spokojnie w Wordzie tekst, szukając czerwonych podkreśleń.
* Nie stosuj [[emotikon]] w tekście (chyba że wymaga tego jego stylizacja) – jest to odbierane źle.
* Nie stosuj [[emotikon]] w tekście (chyba że wymaga tego jego stylizacja) – jest to odbierane źle.
* Nie pisz liczebników za pomocą cyfr, chyba że składają się z więcej niż z dwóch wyrazów (''trzydziestu trzech [[emo]] szło przez las'', ale już ''124 [[Pokemon (osoba)|pokemony]] spacerowały brzegiem morza'').
* Nie pisz liczebników za pomocą cyfr, chyba że składają się z więcej niż z dwóch wyrazów (''trzydziestu trzech [[emo]] szło przez las'', ale już ''124 [[Pokemon (osoba)|pokemony]] spacerowały brzegiem morza'').
* Nie używaj bezpośrednich zwrotów do czytelnika w drugiej osobie (np. ''w tej grze Twoim zadaniem jest…''). Nie dotyczy to oczywiście [[Poradnik:Strona główna|poradników]] – w ich przypadku jest to z kolei obowiązkowe – oraz naprawdę uzasadnionych przypadków. Nieco lepsze jest użycie pierwszej osoby liczby mnogiej (''naszym zadaniem jest…''), ale zdecydowanie najlepiej byłoby użyć osoby trzeciej: ''zadaniem gracza jest…'' lub ''gracze mają za zadanie…''
* Nie używaj bezpośrednich zwrotów do czytelnika w drugiej osobie (np. ''w tej grze Twoim zadaniem jest…''). Nie dotyczy to oczywiście [[Poradnik:Strona główna|poradników]] – w ich przypadku jest to z kolei obowiązkowe – oraz naprawdę uzasadnionych przypadków. Nieco lepsze jest użycie pierwszej osoby liczby mnogiej (''naszym zadaniem jest…''), ale zdecydowanie najlepiej byłoby użyć osoby trzeciej: ''zadaniem gracza jest…'' lub ''gracze mają za zadanie…''
* Unikaj pisania skrótami (''tj.'', ''jw.'' ''tzn.'', ''np.'', ''itd.'', ''itp.''; dwa ostatnie z wymienionych są szczególnie źle odbierane) – pisz pełne sformułowania.
* Unikaj pisania skrótami (''tj.'', ''jw.'', ''tzn.'', ''np.'', ''itd.'', ''itp.''; dwa ostatnie z wymienionych są szczególnie źle odbierane) – pisz pełne sformułowania.

* Jeżeli chcesz wyróżnić fragment tekstu, nie rób tego przy pomocy WIELKICH LITER – rób to przy pomocy '''pogrubienia''' (zalecane), ''kursywy'' (mało zalecane, gdyż jest używane głównie do nazw i cytatów) lub '''''pogrubionej kursywy''''' (zalecane, gdy potrzeba mocniejszego wyróżnienia).
=== Hierarchia standardów ===
** Istnieją jednak wyjątki – na przykład ''[[Zuo|ZUO]]'' z reguły piszemy dużymi literami.
Wszelkie problemy językowe, w tym: ortograficzne, gramatyczne, składniowe, fleksyjne, słowne, interpunkcyjne, frazeologiczne, typograficzne, są rozwiązywane tylko na podstawie niżej wymienionych źródeł.
* Jeśli piszesz artykuł, to napisz trochę więcej niż tylko dwa zdania – artykuły pisane telegraficznym skrótem są usuwane.

** Ale z drugiej strony nie owijaj w bawełnę – „nabijanie” słów i zdań nie jest u nas mile widziane.
Jeżeli dana kwestia nie jest opisana w źródle wyższym według tej hierarchii, lub źródło to podaje sprzeczne informacje, przechodzimy na źródło niżej w hierarchii.
* „Końcowe” sekcje, szablony i linki uporządkowujemy według schematu: zobacz też → linki zewnętrzne → {{s|przypisy}} → <code><nowiki>{{DEFAULTSORT}}</nowiki></code> → {{s|stub}} → szablon nawigacyjny → kategorie → linki do artykułu w innych wersjach językowych (interwiki).
# [https://sjp.pwn.pl/ Słownik języka polskiego PWN], w tym:
# [https://sjp.pwn.pl/poradnia Poradnia językowa PWN].
# [https://sjp.pwn.pl/korpus Korpus językowy PWN] i polskie encyklopedie.
# Zasady [[wikipedia:pl:|polskiej Wikipedii]].
# [[Nonsensopedia:Kanciapa|Zasady Nonsensopedii]].
# Uzus stosowany przez użytkowników Nonsensopedii o wykształceniu/doświadczeniu w korektorstwie.
# Konsensus [[Nonsensopedia:Administratorzy|admiński]].

== Redakcja w praktyce ==
Edytorzy Nonsensopedii, będącej stroną [[Nonsensopedia:Moderacja|moderowaną]], patrolują każdą edycję pojawiającą się na [[Specjalna:Ostatnie zmiany|ostatnich zmianach]] – również utworzenia nowych stron. O ile [[N:ADMIN|administrator]] albo [[N:AR|doświadczony użytkownik]] nie zadecyduje o usunięciu hasła (czy wstawieniu szablonu {{s|ek}} dla nie-adminów), artykuły są kierowane do redakcji (czyszczenia).

# Przede wszystkim sprawdzamy, czy artykuł nie podpada pod jakiś punkt z [[N:PUH|powodów usuwania haseł]]. Zależnie od ilości przewinień z tej listy możemy skierować artykuł na [[N:SDU|SDU]], gdzie o jego losach zdecyduje głosowanie i najprawdopodobniej zostanie usunięty, albo dokonać stosownych poprawek. Pamiętaj – lepiej jest jednak spróbować wyczyścić artykuł, niż kierować go od razu pod młotek.
# W dalszej kolejności wycinamy denne, skrajnie głupie i nieśmieszne fragmenty, które nie mają związku z artykułem, wprowadzają niemile widziany u nas rodzaj absurdu, kierują się oklepanym żartem i łatwizną bądź powielają schemat zaczerpnięty z innego artykułu (o ile nie jest to zabieg celowy). Śmiało usuwaj stare dowcipy.
# Z tego, co zostało po wstępnej fazie czyszczenia, pora zająć się artykułem pod kątem redakcyjnym. Zwróć szczególną uwagę na stosowane znaki interpunkcyjne (odpowiednie cudzysłowy i półpauza) oraz ich ogólny rozkład w tekście. Zawsze możesz skorzystać z pomocy [http://sjp.pwn.pl Słownika języka polskiego PWN]. Sprawdzaj też czerwone podkreślenia w edytorze – gdzieś mogła wkraść się niezamierzona literówka albo błąd ortograficzny wymagający korekty.
# Jeśli możesz, dodaj grafiki (albo wstaw {{s|bezgrafik}}, jeśli nie masz na nie pomysłu, a artykuł ich '''bardzo''' potrzebuje) lub popraw ich układ w artykule na możliwie najlepszy, załącz strony z innych przestrzeni [[:Kategoria:Szablony odsyłające do siostrzanych projektów|odpowiednimi szablonami]] nawiązujące do tematu, przejrzyj i dodaj odpowiednie kategorie (ewentualnie popraw stare z wytycznymi [[Nonsensopedia:Kategoryzacja|na tej stronie]]).
# Artykuł po redakcji '''musi''' zawierać sekcję ''Zobacz też''. Zobacz [[Nonsensopedia:Tworzenie linków#Sekcja Zobacz też|zasady budowy sekcji ''Zobacz też'']].
# Upewnij się, że wprowadził{{GENDER:|e|a}}ś wszystkie poprawki i zapisz artykuł, podając w opisie zmian ''czyszczenie'' lub ''redakcja''.
# Dodatkowo należy zadbać o to, żeby do artykułu prowadziły jakieś linki. Możesz w tym celu posłużyć się stroną [[Specjalna:Zaawansowane linkujące]] i spróbować poszukać powiązanych artykułów, w których można wstawić link do tego artykułu. Do twojej dyspozycji jest też [[Pomoc:Kreator linków|kreator linków]]. Więcej informacji znajdziesz na [[Pomoc:Śledzenie linków|tej stronie Pomocy]].

== Zgłaszanie artykułów ==
Jeżeli nie wiesz, jakie poprawki wykonać w artykule, wstaw do niego {{s|popr}} (dla niewielkich błędów, wymagających korekty) albo {{s|redakcja}} (artykuły do gruntownej poprawy). Zostaną one umieszczone w odpowiednich kategoriach, a potem zajmą się nimi doświadczeni użytkownicy i administratorzy.

Gdyby szablon był umieszczony w artykule przez zbyt długi czas, możesz śmiało zgłosić taki artykuł do usunięcia.

== „Dośmiesznić” ==
„Dośmiesznianie” to często pojawiający się dopisek w powodzie zgłoszenia artykułu, bywa nawet wykorzystywane jako argument w dyskusjach. '''Błędnie''', warto dodać.

'''Rolą redaktora nie jest „dośmiesznianie” czy wymyślanie nowych treści.''' Jego rolą jest wydobycie istniejących żartów w artykule i zaprezentowanie ich w sensownej formie. Jeśli na stronie nie ma żadnego humoru, to powinna zostać usunięta, a nie na siłę „dośmieszniana”, to kompletne postawienie sprawy na głowie. Najważniejszy w encyklopedii humoru jest o dziwo humor, reszta to sprawy poboczne. W skrócie: '''redaktor to redaktor, a nie cudotwórca.'''


<br clear="all" />
<br clear="all" />

Aktualna wersja na dzień 14:58, 19 gru 2021

Poniżej znajdziesz podstawowe zalecenia i zasady dotyczące redakcji artykułów na Nonsensopedii. Redakcja jest drugim etapem, przez jaki przechodzą artykuły na Nonsensopedii, po moderacji. Więcej informacji o poszczególnych aspektach redakcji znajdziesz w tych artykułach:

Ogólne zalecenia

  • Pisz śmiało! Nie usuwamy wszystkiego z automatu – ba, nawet staramy się pomagać (szokujące, nieprawdaż?).
  • Jeśli piszesz artykuł, to napisz trochę więcej niż tylko pół zdania – artykuły składające się z kilku słów są usuwane.
  • Jeżeli chcesz wyróżnić fragment tekstu, nie rób tego przy pomocy WIELKICH LITER – rób to przy pomocy pogrubienia (zalecane), kursywy (mało zalecane, gdyż jest używane głównie do nazw i cytatów) lub pogrubionej kursywy (zalecane, gdy potrzeba mocniejszego wyróżnienia).
    • Istnieją jednak wyjątki – na przykład ZUO z reguły piszemy dużymi literami.
  • Zanim zapiszesz zmiany, przejrzyj podgląd. Rób to zawsze, sprawdzając, jak będzie wyglądała edycja, którą chcesz wprowadzić. Kontroluj, czy wszystko, co wprowadziłeś wygląda tak, jak tego oczekiwałeś.
  • Kategoryzuj. Wymagamy, by każdy artykuł posiadał przynajmniej jedną kategorię, zgodną z tematem. Listę kategorii znajdziesz tu.
Kanciapa
Zobacz w Kanciapie:
szczegółowe zasady budowy sekcji Zobacz też
  • Jeśli artykuł dotyczy polskiej miejscowości, wstaw bezpośrednio nad kategoriami szablon {{lokalizacja}}. Zostanie on wypełniony automatycznie, co pozwoli na szybkie wstawienie zobaczteżów do artykułów o najbliższych miejscowościach (więcej informacji tutaj).
  • W każdym miejscu artykułu można dodać pasujące do niego linki z innych projektów: NonCytatów, NonNews itp. Wstawia się je przez dodanie odpowiedniego szablonu, np. dla Nonźródeł jest to szablon {{źródła}}. W artykule Wielka Brytania można np. wpisać: {{źródła|tekst [[Nonźródła:Hymn Wielkiej Brytanii|hymnu Wielkiej Brytanii]].}}. Uwaga! Jeżeli artykuł zawiera sekcję Zobacz też, właśnie tam powinny znaleźć się linki do innych projektów.
  • Unikaj pisania zbyt długich wstępów. Cztery zdania to maksimum, resztę możesz umieścić w dalszych sekcjach.
  • Pisz na temat i unikaj bełkotu. Nie wprowadzaj do tekstu wyrażeń, których późniejszy opis zajmuje kilkanaście kolejnych zdań, bo to przejaw odbiegania od tematu i zwykłego lania wody.
  • Nie pisz na siłę, jeśli nie masz pomysłu na treść, to nie próbuj się zmuszać do pisania. To nigdy nie kończy się dobrze.
  • Podobnie unikaj celebrities, czyli pisania o ludziach znanych i na topie, jak np. Tadeusz Rydzyk czy Chuck Norris. Wierz, że te artykuły poradzą sobie bez pisania o nich i linkowania do nich.
  • Jeśli nie jesteś pewny, czy artykuł został zredagowany poprawnie, wstaw szablon {{popr}}/{{redakcja}} w zależności od tego, ile (Twoim zdaniem) jest do zrobienia pod kątem redakcyjnym.

Język, ortografia, typografia

Zasady

  • Jeśli masz problemy z ortografią i interpunkcją, przejrzyj na spokojnie w Wordzie tekst, szukając czerwonych podkreśleń.
  • Nie stosuj emotikon w tekście (chyba że wymaga tego jego stylizacja) – jest to odbierane źle.
  • Nie pisz liczebników za pomocą cyfr, chyba że składają się z więcej niż z dwóch wyrazów (trzydziestu trzech emo szło przez las, ale już 124 pokemony spacerowały brzegiem morza).
  • Nie używaj bezpośrednich zwrotów do czytelnika w drugiej osobie (np. w tej grze Twoim zadaniem jest…). Nie dotyczy to oczywiście poradników – w ich przypadku jest to z kolei obowiązkowe – oraz naprawdę uzasadnionych przypadków. Nieco lepsze jest użycie pierwszej osoby liczby mnogiej (naszym zadaniem jest…), ale zdecydowanie najlepiej byłoby użyć osoby trzeciej: zadaniem gracza jest… lub gracze mają za zadanie…
  • Unikaj pisania skrótami (tj., jw., tzn., np., itd., itp.; dwa ostatnie z wymienionych są szczególnie źle odbierane) – pisz pełne sformułowania.

Hierarchia standardów

Wszelkie problemy językowe, w tym: ortograficzne, gramatyczne, składniowe, fleksyjne, słowne, interpunkcyjne, frazeologiczne, typograficzne, są rozwiązywane tylko na podstawie niżej wymienionych źródeł.

Jeżeli dana kwestia nie jest opisana w źródle wyższym według tej hierarchii, lub źródło to podaje sprzeczne informacje, przechodzimy na źródło niżej w hierarchii.

  1. Słownik języka polskiego PWN, w tym:
  2. Poradnia językowa PWN.
  3. Korpus językowy PWN i polskie encyklopedie.
  4. Zasady polskiej Wikipedii.
  5. Zasady Nonsensopedii.
  6. Uzus stosowany przez użytkowników Nonsensopedii o wykształceniu/doświadczeniu w korektorstwie.
  7. Konsensus admiński.

Redakcja w praktyce

Edytorzy Nonsensopedii, będącej stroną moderowaną, patrolują każdą edycję pojawiającą się na ostatnich zmianach – również utworzenia nowych stron. O ile administrator albo doświadczony użytkownik nie zadecyduje o usunięciu hasła (czy wstawieniu szablonu {{ek}} dla nie-adminów), artykuły są kierowane do redakcji (czyszczenia).

  1. Przede wszystkim sprawdzamy, czy artykuł nie podpada pod jakiś punkt z powodów usuwania haseł. Zależnie od ilości przewinień z tej listy możemy skierować artykuł na SDU, gdzie o jego losach zdecyduje głosowanie i najprawdopodobniej zostanie usunięty, albo dokonać stosownych poprawek. Pamiętaj – lepiej jest jednak spróbować wyczyścić artykuł, niż kierować go od razu pod młotek.
  2. W dalszej kolejności wycinamy denne, skrajnie głupie i nieśmieszne fragmenty, które nie mają związku z artykułem, wprowadzają niemile widziany u nas rodzaj absurdu, kierują się oklepanym żartem i łatwizną bądź powielają schemat zaczerpnięty z innego artykułu (o ile nie jest to zabieg celowy). Śmiało usuwaj stare dowcipy.
  3. Z tego, co zostało po wstępnej fazie czyszczenia, pora zająć się artykułem pod kątem redakcyjnym. Zwróć szczególną uwagę na stosowane znaki interpunkcyjne (odpowiednie cudzysłowy i półpauza) oraz ich ogólny rozkład w tekście. Zawsze możesz skorzystać z pomocy Słownika języka polskiego PWN. Sprawdzaj też czerwone podkreślenia w edytorze – gdzieś mogła wkraść się niezamierzona literówka albo błąd ortograficzny wymagający korekty.
  4. Jeśli możesz, dodaj grafiki (albo wstaw {{bezgrafik}}, jeśli nie masz na nie pomysłu, a artykuł ich bardzo potrzebuje) lub popraw ich układ w artykule na możliwie najlepszy, załącz strony z innych przestrzeni odpowiednimi szablonami nawiązujące do tematu, przejrzyj i dodaj odpowiednie kategorie (ewentualnie popraw stare z wytycznymi na tej stronie).
  5. Artykuł po redakcji musi zawierać sekcję Zobacz też. Zobacz zasady budowy sekcji Zobacz też.
  6. Upewnij się, że wprowadziłeś wszystkie poprawki i zapisz artykuł, podając w opisie zmian czyszczenie lub redakcja.
  7. Dodatkowo należy zadbać o to, żeby do artykułu prowadziły jakieś linki. Możesz w tym celu posłużyć się stroną Specjalna:Zaawansowane linkujące i spróbować poszukać powiązanych artykułów, w których można wstawić link do tego artykułu. Do twojej dyspozycji jest też kreator linków. Więcej informacji znajdziesz na tej stronie Pomocy.

Zgłaszanie artykułów

Jeżeli nie wiesz, jakie poprawki wykonać w artykule, wstaw do niego {{popr}} (dla niewielkich błędów, wymagających korekty) albo {{redakcja}} (artykuły do gruntownej poprawy). Zostaną one umieszczone w odpowiednich kategoriach, a potem zajmą się nimi doświadczeni użytkownicy i administratorzy.

Gdyby szablon był umieszczony w artykule przez zbyt długi czas, możesz śmiało zgłosić taki artykuł do usunięcia.

„Dośmiesznić”

„Dośmiesznianie” to często pojawiający się dopisek w powodzie zgłoszenia artykułu, bywa nawet wykorzystywane jako argument w dyskusjach. Błędnie, warto dodać.

Rolą redaktora nie jest „dośmiesznianie” czy wymyślanie nowych treści. Jego rolą jest wydobycie istniejących żartów w artykule i zaprezentowanie ich w sensownej formie. Jeśli na stronie nie ma żadnego humoru, to powinna zostać usunięta, a nie na siłę „dośmieszniana”, to kompletne postawienie sprawy na głowie. Najważniejszy w encyklopedii humoru jest o dziwo humor, reszta to sprawy poboczne. W skrócie: redaktor to redaktor, a nie cudotwórca.