War Thunder: Różnice pomiędzy wersjami
Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
Mr obornik (dyskusja • edycje) Znacznik: edytor źródłowy |
M (Wycofano ostatnie edycje autorstwa Pieselnasmyczy; przywrócono ostatnią wersję autorstwa Ryk2.) Znacznik: rewert |
||
(Nie pokazano 71 wersji utworzonych przez 27 użytkowników) | |||
Linia 1: | Linia 1: | ||
[[Plik:Latajacy czolg wt.jpg|thumb|300px|Radziecki program kosmiczny]] |
|||
{{inkubator otwarty|Noob, przykładowe maszyny, może jakieś screeny}} |
|||
'''War Thunder''' – < |
'''War Thunder''' – gra <s>Gejin</s> Gaijin Entertainment rozgrywająca się w czasach [[II wojna światowa|II wojny światowej]] i powojennych. Gra oparta jest na wszechwładnych mikropłatnościach (czytaj: pay to win), dzięki którym po zakończonej bitwie wracamy do hangaru z trwałym uszczerbkiem na zdrowiu psychicznym, rodziną zwyzywaną pięć pokoleń wstecz oraz debetem na karcie kredytowej. |
||
== Nacje == |
== Nacje == |
||
* '''Stany Zjednoczone''' – nacja posiadająca amunicję ze wzbogaconej demokracji, najbardziej burżujskie maszyny i przerost broni lekkiej. |
|||
* '''Niemcy''' – nacja posiadająca najlepsze [[samolot]]y, zwłaszcza Kaszalot 238 który rozwala wszystko wokół zanim wróci na lotnisko. Ich czołgi byłyby lepsze, gdyby nie zamiłowanie ich twórców do kubizmu. |
|||
* '''ZSRR''' – z jakiegoś powodu radzieckie połączenie metalu z sosną daje w efekcie zarówno zwrotniejsze, jak i bardziej opancerzone samoloty niż w przypadku zwykłego duraluminium. Ich kutry torpedowe napędzane są wódką, więc osiągają zawrotne prędkości. Dima wiedział co robi. |
|||
* '''Wielka Brytania''' – maszyny z tego kraju są napędzane biopaliwem otrzymywanym z fusów [[Herbata|herbacianych]]. |
|||
* '''Japonia''' – ich samoloty i kanciaste [[czołg]]i są zrobione z origami, co rekompensują manewrowością. Tylko co z tego jeśli jeden strzał kończy się nurkowaniem w oceanie. |
|||
* '''Włochy''' – znana z cudów techniki, które zabijają przeważnie śmiechem. Wszystkie pojazdy są napędzane specjalnym sosem do [[spaghetti]]. |
|||
* '''Francja''' – jak przystało na Francuzów pancerz czołgów jest zrobiony z pomalowanego ciasta francuskiego z siedmioma biegami w tył i jednym do przodu. |
|||
* '''Chiny''' – drzewko kontynuuje starą Chińską tradycję kopiowania ile wlezie od wszystkich i wszystkiego więc można zobaczyć tam prawie wszystko. |
|||
* '''Szwecja''' – ich wszystkie maszyny są jakieś takie zimne i śmierdzą [[ryba|rybą]], w sumie tak jak załogi. |
|||
* '''Izrael''' – mają mobilne, uzbrojone banki na gąsienicach. |
|||
== Niektóre maszyny == |
|||
W grze mamy do wyboru następujące nacje: |
|||
[[Plik:Kolorowy dym wt.jpg|thumb|300px|Snoop Dogg też gra w War Thunder]] |
|||
Jest ich sporo, a każdy z nich ma swoje <del>zady i walety</del> wady i zalety. |
|||
=== Samoloty === |
|||
* '''Myśliwiec''' – idealny do rzeźbienia tuneli w skałach metodą „na kamikadze”. |
|||
* '''Bombowiec''' – maszyna przeznaczona głównie do grania ''PTFO'' (Play The Fucking Objective) i uprzykrzania życia jednostkom lądowym. |
|||
=== Jednostki naziemne === |
|||
* '''USA''' – Nacja posiadająca amunicję ze wzbogaconej demokracji. |
|||
* '''Czołg Lekki''' – kilkutonowy kawałek papieru doskonały do <del>szarży z szablą na czołgi wroga</del> przepraszam, zwiadu. |
|||
* '''Niemcy''' – Nacja posiadając najlepsze [[samolot]]y. |
|||
* '''Czołg Średni''' – czołg pełną piersią. Ma mocne działo, solidny walcowany pancerz, potężny [[Silnik|motor]] i rozwrzeszczanego [[Rosja|rosyjskiego]] dzieciaka za sterami. |
|||
* '''ZSRR''' – Najmocniejsza nacja, posiadająca pancerze wykonane ze stopów z dodatkiem Stalinium, oraz wykonane według radzieckiej myśli technologicznej. |
|||
* '''Czołg Ciężki''' – ciężki, powolny <del>i pot z niego spływa</del>. Świetny do blokowania sojuszniczych maszyn na środku drogi. |
|||
* '''Wielką Brytania''' – Maszyny z tego kraju są napędzane biopaliwem otrzymywanym z fusów [[Herbata|herbacianych]]. |
|||
* '''Niszczyciel Czołgów''' – ''Iwan? Mamy jeszcze w magazynie to stare podwozie z muzealnego pojazdu? Dawaj zamontujemy na nim niewspółmiernie wielkie działo, silnik od [[UAZ]]a i kilka warstw tektury falistej! Bo co może pójść [[Gra:Strona 84|nie tak]]?'' |
|||
* '''Japonia''' – Najsłabsza nacja, posiadająca przestarzałe samoloty i kanciaste [[czołg]]i. |
|||
== |
=== Śmigłowce === |
||
* '''Śmigłowiec Bojowy''' – kość w gardle wszystkich czołgistów, stosunkowo szybki, zwrotny i upierdliwy. |
|||
* |
|||
* '''Śmigłowiec Wielozadaniowy''' – wszechstronny, irytujący i zabójczo skuteczny jednocześnie pełny gracji jak spada płonąc. |
|||
* |
|||
* |
|||
== Noob w War Thunder == |
|||
[[Plik:Wiszacy czolg wt.jpg|thumb|300px|W grze możemy również poruszać się bokiem]] |
|||
* Odwraca się do wroga tyłem, żeby pokazać, że ma go w [[Dupa|poważaniu]], ale jest niszczony, bo nawet nie wie, że z tyłu jest najsłabszy pancerz. |
|||
* Cieszy się ze zniszczenia optyki. |
|||
* Spamuje na czacie, aby zająć na przykład punkt A, a sam jedzie w drugą stronę. |
|||
* Wychodzi poza mapę, przez co drużyna traci gracza<ref>Ale tak w sumie, po co komu noob na froncie?</ref>. |
|||
* Prosi graczy o czołgi. |
|||
* Próbuje sprzedać nieużywany czołg. |
|||
* Wydaje <del>całego golda</del> wszystkie złote orły na kamuflaże i emblematy… |
|||
* …które zaraz samoistnie odblokuje. |
|||
* Gra tylko KW-2… |
|||
* …lub nie umie go odblokować. |
|||
* Zazwyczaj nie używa lunety i gdy źle trafi narzeka na wszystko i wszystkich. |
|||
* Nie wie o istnieniu mapy testowej, gdzie mógłby spokojnie zaistnieć. |
|||
* Szarżuje lekkim, nieopancerzonym działem przeciwlotniczym wprost na przeciwnika, z [[Śmierć|oczywistym skutkiem]]. |
|||
* Nie mogąc zrozumieć systemu dobierania graczy, dołącza do bitwy jednocześnie z maszynami I i V ery… |
|||
* …po czym spamuje wszystkie fora ''CZEMÓ MNIE DOŁANCZA PIERFSSZYM TIEREM DO BITWY NA PIONTYM TIERZE????!!!!''. |
|||
* Zapomina o wyciągnięciu podwozia podczas lądowania. |
|||
* Robi rekonstrukcję [[Smoleńsk|katastrofy Smoleńskiej]]. |
|||
* Uważa, że kilka badyli przyczepionych do burty czołgu uczyni go niewidzialnym. |
|||
* Nie wie, jak kupować bądź ulepszać swoje maszyny. |
|||
* Nawala z CKM-a do wszystkiego co się rusza… |
|||
* …i nie tylko do tego. |
|||
* Jeśli grał wcześniej w [[Battlefield]]a, pyta się na chacie, jak wysiąść z pojazdu. |
|||
* Wyzywa wszystkich od [[noob]]ów i [[cheater]]ów nie zdając sobie sprawy, że to on nim jest. |
|||
* Najczęściej to on ginie pierwszy. |
|||
* Nawet boty go niszczą. |
|||
* Nie zwraca uwagi na stan techniczny swojego pojazdu i dziwi się, czemu tak szybko zostaje zniszczony. |
|||
* Panikuje, gdy ktoś w niego trafi. |
|||
* Robi [[kamikaze]] wrogom lub sojusznikom, po czym tłumaczy się, że to dlatego, iż nie ogarnia pojazdu. |
|||
=== Niektóre gatunki noobów === |
|||
== BIAS == |
|||
* '''Pływak''' – gdy znajdzie mapę z wodą to ma wylane, że może zdobyć punkt lub zniszczyć wrogą maszynę i woli popluskać się w jeziorku. |
|||
* '''Dowódca''' – często wprowadza radziecką taktykę ''ani kroku w tył'' i strzela nawet jeśli dojechaliśmy na koniec mapy. |
|||
* '''Podwodniak''' – już w pierwszych minutach rejsu zarządza pełne zanurzenie, niezależnie od tego, czy gra torpedowcem, czy krążownikiem… |
|||
== Jak wygrywać? == |
|||
Współczynnik '''BIAS''' to równanie matematyczne, pomagające nam określić jak bardzo [[OP]] jest dany pojazd. Pomimo ogromnych nakładów pieniężnych na badania, współczynnik BIAS funkcjonuje tylko w przypadku [[ZSRR|radzieckich]] maszyn. Wzory obliczeń dla innych nacji wciąż nie są znane dzisiejszej nauce. |
|||
Jesteś życiowym przegrywem? Nie umiesz grać? Dzięki tym poradom na pewno wygrasz! |
|||
# Zbadaj KW-2 w radzieckim drzewku technologicznym. |
|||
=== Współczynnik BIAS dla czołgów === |
|||
# Załaduj amunicję odłamkową. |
|||
Wzór na współczynnik BIAS dla czołgów to: |
|||
Wolisz samoloty? |
|||
<math>\frac{Kb + Pc + St}{BR}\cdot SR</math> |
|||
# Zbadaj Tu-4 w radzieckim drzewku technologicznym. |
|||
# Ulepsz strzelców. |
|||
Gdzie: |
|||
Reszta zrobi się sama. |
|||
<math>Kb</math> – Kaliber działa (lub suma kalibrów wszystkich dział głównych) wyrażona w milimetrach; |
|||
<math>Pc</math> – Suma grubości pancerza przedniego korpusu i wieży wyrażona w milimetrach; |
|||
<math>St</math> – Stała [[Stalin]]a, wynosząca 53<ref>Wiek Lenina w chwili śmierci</ref>; |
|||
<math>BR</math> – Klasyfikacja bitewna danego pojazdu w grze; |
|||
<math>SR</math> – Stała rodziny pojazdów. Dla czołgów '''T''', będących umiarkowanie za dobrymi wynosi 1; dla '''SU i ISU''', będących o wiele za dobre - 2, a pojazdów niszczących wszystko, co żywe - '''KW i IS''' wynosi 3. |
|||
Stąd łatwo wyliczyć, że współczynnik BIAS dla KW-2 wynosi '''213'''. |
|||
<math>\frac{152 + (75+75) + 53}{5}\cdot 3 = 213</math> |
|||
=== Współczynnik BIAS dla samolotów === |
|||
BIAS dla samolotów wylicza się przy użyciu podobnego równania, jak przy czołgach, jednakże podstawia się nieco inne dane: |
|||
<math>\frac{KBm + Am + (Am\cdot Bm) + St}{BR}\cdot SR</math> |
|||
Gdzie: |
|||
<math>KBm</math> – Suma kalibrów dział; |
|||
<math>Am</math> – Penetracja pocisków z z odległości 10m przy 90° kącie nachylenia; |
|||
<math>Bm</math> – Łączna masa bomb i rakiet wyrażona w tonach; |
|||
<math>St</math> – Stała Stalina wynosząca 53; |
|||
<math>BR</math> – Klasyfikacja bitewna; |
|||
<math>SR</math> – Stała rodziny pojazdów. Dla '''MiG; Ła; I i ŁaGG''' wynosi 1; dla '''Jak''' - 2, a dla '''Ił; Pe; Su i Tu''' - 3. |
|||
Stąd dla Tu-4, współczynnik BIAS wynosi ok. '''221,5'''. |
|||
<math>\frac{(7\cdot 23) + 25 + (25\cdot 12) + 53}{7.3}\cdot 3 = 221,5</math> |
|||
== Noob w War Thunder== |
|||
[[Noob]]y z War Thunder niezbyt różnią się od noobów z [[World of Tanks|WoTa]]. |
|||
*Odwraca się do wroga tyłem, żeby pokazać, że ma go w [[Dupa|poważaniu]], ale jest niszczony, bo nawet nie wie, że z tyłu jest najsłabszy pancerz. |
|||
*Cieszy się ze zniszczenia optyki. |
|||
*Spamuje na chacie, aby zająć np. punkt A, a sam jedzie w drugą stronę. |
|||
*Wychodzi poza mapę, przez co drużyna traci gracza<ref>ale tak w sumie po co komu noob na froncie</ref>. |
|||
*Po zostaniu zniszczonym, wyzywa innych graczy od ''Gold nubuf!!!!1111''. |
|||
*Prosi graczy o czołgi. |
|||
*Próbuje sprzedać nieużywany czołg. |
|||
*Wydaje <del>całego golda</del> wszystkie złote orły na kamuflaże i emblematy... |
|||
*... które zaraz samoistnie odblokuje. |
|||
*Gra tylko KV-2. |
|||
*Szarżuje lekkim, nieopancerzonym działem przeciwlotniczym wprost na przeciwnika, [[Gra:Strona 86|z oczywistym skutkiem]]. |
|||
* |
|||
*Nierozumiejąc systemu dobierania graczy, dołącza do bitwy jednocześnie z maszynami I i V ery... |
|||
*... po czym spamuje wszystkie fora ''CZEMÓ MNIE DOŁANCZA PIERFSSZYM TIEREM DO BITWY NA PIONTYM TIERZE????!!!!''. |
|||
=== Podgatunki noobów === |
|||
W War Thunder możemy również wyróżnić osobne podgatunki noobów, zachowujące się w określony sposób. |
|||
*'''Noob pływak''' – spotykany na mapach ze zbiornikami wodnymi. Ma wylane, że może zdobyć punkt lub zniszczyć wrogą maszynę, woli się popluskać w jeziorku, |
|||
*'''Noob spamer''' – spamuje na chacie np. "osłaniajcie mnie" aż do bólu, a później dziwi się, że gdy naprawdę potrzebuje pomocy wszyscy mają go w nosie, |
|||
*'''Noob dowódca''' – tylko siedzi na spawnie i wydaje rozkazy lub krzyczy na innych, że słabo grają. Potrafi nawalać też z CKM-a do swoich. |
|||
*'''Noob turysta''' – zwiedza mapę i wnerwia się, jak ktoś go zniszczy. Często wychodzi poza mapę w celu szukania <del>Świętego Graala</del> nie wiadomo czego. |
|||
*'''Noob krzykacz''' – wyzywa wszystkich innych graczy od [[noob]]ów<ref>Noobcepcja...</ref>. |
|||
== Jak wygrywać? == |
|||
Jesteś życiowym przegrywem? Nie umiesz grać? Ten poradnik jest specjalnie dla ciebie! |
|||
== Zobacz też == |
|||
#Zbadaj KV-2 w radzieckim drzewku technologicznym. |
|||
* [[World of Tanks]] |
|||
#Załaduj amunicję odłamkową. |
|||
* [[World of Warplanes]] |
|||
#Wygrywaj. |
|||
* [[World of Warships]] |
|||
{{przypisy}} |
{{przypisy}} |
||
{{gry komputerowe}} |
{{gry komputerowe}} |
||
[[Kategoria: |
[[Kategoria:Gry komputerowe]] |
Aktualna wersja na dzień 00:24, 15 lis 2023
War Thunder – gra Gejin Gaijin Entertainment rozgrywająca się w czasach II wojny światowej i powojennych. Gra oparta jest na wszechwładnych mikropłatnościach (czytaj: pay to win), dzięki którym po zakończonej bitwie wracamy do hangaru z trwałym uszczerbkiem na zdrowiu psychicznym, rodziną zwyzywaną pięć pokoleń wstecz oraz debetem na karcie kredytowej.
Nacje[edytuj • edytuj kod]
- Stany Zjednoczone – nacja posiadająca amunicję ze wzbogaconej demokracji, najbardziej burżujskie maszyny i przerost broni lekkiej.
- Niemcy – nacja posiadająca najlepsze samoloty, zwłaszcza Kaszalot 238 który rozwala wszystko wokół zanim wróci na lotnisko. Ich czołgi byłyby lepsze, gdyby nie zamiłowanie ich twórców do kubizmu.
- ZSRR – z jakiegoś powodu radzieckie połączenie metalu z sosną daje w efekcie zarówno zwrotniejsze, jak i bardziej opancerzone samoloty niż w przypadku zwykłego duraluminium. Ich kutry torpedowe napędzane są wódką, więc osiągają zawrotne prędkości. Dima wiedział co robi.
- Wielka Brytania – maszyny z tego kraju są napędzane biopaliwem otrzymywanym z fusów herbacianych.
- Japonia – ich samoloty i kanciaste czołgi są zrobione z origami, co rekompensują manewrowością. Tylko co z tego jeśli jeden strzał kończy się nurkowaniem w oceanie.
- Włochy – znana z cudów techniki, które zabijają przeważnie śmiechem. Wszystkie pojazdy są napędzane specjalnym sosem do spaghetti.
- Francja – jak przystało na Francuzów pancerz czołgów jest zrobiony z pomalowanego ciasta francuskiego z siedmioma biegami w tył i jednym do przodu.
- Chiny – drzewko kontynuuje starą Chińską tradycję kopiowania ile wlezie od wszystkich i wszystkiego więc można zobaczyć tam prawie wszystko.
- Szwecja – ich wszystkie maszyny są jakieś takie zimne i śmierdzą rybą, w sumie tak jak załogi.
- Izrael – mają mobilne, uzbrojone banki na gąsienicach.
Niektóre maszyny[edytuj • edytuj kod]
Jest ich sporo, a każdy z nich ma swoje zady i walety wady i zalety.
Samoloty[edytuj • edytuj kod]
- Myśliwiec – idealny do rzeźbienia tuneli w skałach metodą „na kamikadze”.
- Bombowiec – maszyna przeznaczona głównie do grania PTFO (Play The Fucking Objective) i uprzykrzania życia jednostkom lądowym.
Jednostki naziemne[edytuj • edytuj kod]
- Czołg Lekki – kilkutonowy kawałek papieru doskonały do
szarży z szablą na czołgi wrogaprzepraszam, zwiadu. - Czołg Średni – czołg pełną piersią. Ma mocne działo, solidny walcowany pancerz, potężny motor i rozwrzeszczanego rosyjskiego dzieciaka za sterami.
- Czołg Ciężki – ciężki, powolny
i pot z niego spływa. Świetny do blokowania sojuszniczych maszyn na środku drogi. - Niszczyciel Czołgów – Iwan? Mamy jeszcze w magazynie to stare podwozie z muzealnego pojazdu? Dawaj zamontujemy na nim niewspółmiernie wielkie działo, silnik od UAZa i kilka warstw tektury falistej! Bo co może pójść nie tak?
Śmigłowce[edytuj • edytuj kod]
- Śmigłowiec Bojowy – kość w gardle wszystkich czołgistów, stosunkowo szybki, zwrotny i upierdliwy.
- Śmigłowiec Wielozadaniowy – wszechstronny, irytujący i zabójczo skuteczny jednocześnie pełny gracji jak spada płonąc.
Noob w War Thunder[edytuj • edytuj kod]
- Odwraca się do wroga tyłem, żeby pokazać, że ma go w poważaniu, ale jest niszczony, bo nawet nie wie, że z tyłu jest najsłabszy pancerz.
- Cieszy się ze zniszczenia optyki.
- Spamuje na czacie, aby zająć na przykład punkt A, a sam jedzie w drugą stronę.
- Wychodzi poza mapę, przez co drużyna traci gracza[1].
- Prosi graczy o czołgi.
- Próbuje sprzedać nieużywany czołg.
- Wydaje
całego goldawszystkie złote orły na kamuflaże i emblematy… - …które zaraz samoistnie odblokuje.
- Gra tylko KW-2…
- …lub nie umie go odblokować.
- Zazwyczaj nie używa lunety i gdy źle trafi narzeka na wszystko i wszystkich.
- Nie wie o istnieniu mapy testowej, gdzie mógłby spokojnie zaistnieć.
- Szarżuje lekkim, nieopancerzonym działem przeciwlotniczym wprost na przeciwnika, z oczywistym skutkiem.
- Nie mogąc zrozumieć systemu dobierania graczy, dołącza do bitwy jednocześnie z maszynami I i V ery…
- …po czym spamuje wszystkie fora CZEMÓ MNIE DOŁANCZA PIERFSSZYM TIEREM DO BITWY NA PIONTYM TIERZE????!!!!.
- Zapomina o wyciągnięciu podwozia podczas lądowania.
- Robi rekonstrukcję katastrofy Smoleńskiej.
- Uważa, że kilka badyli przyczepionych do burty czołgu uczyni go niewidzialnym.
- Nie wie, jak kupować bądź ulepszać swoje maszyny.
- Nawala z CKM-a do wszystkiego co się rusza…
- …i nie tylko do tego.
- Jeśli grał wcześniej w Battlefielda, pyta się na chacie, jak wysiąść z pojazdu.
- Wyzywa wszystkich od noobów i cheaterów nie zdając sobie sprawy, że to on nim jest.
- Najczęściej to on ginie pierwszy.
- Nawet boty go niszczą.
- Nie zwraca uwagi na stan techniczny swojego pojazdu i dziwi się, czemu tak szybko zostaje zniszczony.
- Panikuje, gdy ktoś w niego trafi.
- Robi kamikaze wrogom lub sojusznikom, po czym tłumaczy się, że to dlatego, iż nie ogarnia pojazdu.
Niektóre gatunki noobów[edytuj • edytuj kod]
- Pływak – gdy znajdzie mapę z wodą to ma wylane, że może zdobyć punkt lub zniszczyć wrogą maszynę i woli popluskać się w jeziorku.
- Dowódca – często wprowadza radziecką taktykę ani kroku w tył i strzela nawet jeśli dojechaliśmy na koniec mapy.
- Podwodniak – już w pierwszych minutach rejsu zarządza pełne zanurzenie, niezależnie od tego, czy gra torpedowcem, czy krążownikiem…
Jak wygrywać?[edytuj • edytuj kod]
Jesteś życiowym przegrywem? Nie umiesz grać? Dzięki tym poradom na pewno wygrasz!
- Zbadaj KW-2 w radzieckim drzewku technologicznym.
- Załaduj amunicję odłamkową.
Wolisz samoloty?
- Zbadaj Tu-4 w radzieckim drzewku technologicznym.
- Ulepsz strzelców.
Reszta zrobi się sama.
Zobacz też[edytuj • edytuj kod]
Przypisy
- ↑ Ale tak w sumie, po co komu noob na froncie?