Worms: Różnice pomiędzy wersjami
Mr obornik (dyskusja • edycje) M (Wycofano ostatnie edycje autorstwa 2A02:908:1060:CAE0:A872:5FF5:45FA:A4C2; przywrócono ostatnią wersję autorstwa Martin5038.) |
|||
(Nie pokazano 133 wersji utworzonych przez 84 użytkowników) | |||
Linia 1: | Linia 1: | ||
{{sur|gry komputerowej|inne|Robak}} |
|||
[[ |
[[Plik:swietygranatworms.jpg|thumb|200px|Święty granat ręczny w ręku robala]] |
||
'''Worms''' (znane także jako |
'''Worms''' (znane także jako ''Łorms'' lub bardziej po polsku ''Łormsy'') – dziwne małe i bez lewego jądra stworzonka przypominające [[Robaki|robaczki]], jednakże zachowujące pozory inteligencji, oraz posiadające umiejętność posługiwania się [[Broń|zabawkami]]. [[Gatunek]] wielce wojowniczy, dążący do pozabijania się nawzajem, wygrywania wojen, robieniu głupa z gracza i zniszczenia świata. Występują w grupach, najczęściej podzielonych ze względu na narodowość. W przypadku spotkania się z Wormsem należy bezzwłocznie zastosować manewr ewakuacyjny z miejsca aktualnego pobytu. Nie zastosowanie się do tej instrukcji grozi utratą zdrowia, części ciała, lub życia. W świecie Wormsów każde miejsce jest otoczone bezkresnym oceanem, a w „Worms 3D” ocean jest nawet na [[Księżyc]]u. |
||
== Ulubione zabawki == |
|||
'''[[Bazooka]], [[Święty granat ręczny]] |
'''[[Bazooka]], [[Babcia]], [[Święty granat ręczny]], [[Banan]] oraz [[Skunks]]. |
||
== Pochodzenie == |
|||
Nikt nigdy nie odkrył skąd wzięły się |
Nikt nigdy nie odkrył skąd wzięły się owe stworzonka, jednakże istnieje plotka, że znalazły się w atmosferze ziemskiej wcześniej od [[człowiek]]a. Według wierzeń stworzył ich [[Betonowy Osioł]], ale ostatnio widziano go jak zapadł się pod ziemią, a potem spadł z nieba znowu się przebijając do jądra planety. |
||
== Religia == |
|||
[[Plik:Concrete Donkey.svg|thumb|Jeden z obiektów kultu Wormsów]] |
|||
Wormsy wyznawały początkowo kult '''[[Team 17]]''', jednakże warunki panujące w atmosferze ziemskiej, oraz ewolucja zmusiły je do wyznawania kultu boga '''[[Sega]]'''. |
Wormsy wyznawały początkowo kult '''[[Team 17]]''', jednakże warunki panujące w atmosferze ziemskiej, oraz ewolucja zmusiły je do wyznawania kultu boga '''[[Sega]]'''. |
||
Według ich religii walka dzieli się na |
Według ich religii walka dzieli się na „jasną” i „ciemną” stronę Mocy. „Jasna strona” atakuje na chama, wyskakuje z [[Karabinek AK|Kałachem]] zza rogu, a „ciemna strona” polega na podkopaniu tunelu (nalotem kretów!) dostaniem się pod przeciwnika i zaatakowaniu z dziury ognistą pięścią. Z czasem wyewoluowały się dwie formy pośrednie – „Szara strona” atakuje na chama w środku dziur, a „mądra strona” najpierw kopie tunel, a potem atakuje na chama. Czasem po ataku na chama „mądrzy” wskakują z powrotem do dziury (standardowa głębokość to 2 metry). |
||
Wśród ich świętych zaliczamy szczególny przypadek [[betonowy osioł|Betonowego Osła]], który po odpowiednich modłach (trwających 1 turę) spada na przeciwnika i dokopuje się do jądra |
Wśród ich świętych zaliczamy szczególny przypadek [[betonowy osioł|Betonowego Osła]], który po odpowiednich modłach (trwających 1 turę) spada na przeciwnika i dokopuje się do jądra Ziemi, a czasem do wody. Jednak nie jest on na każde wezwanie, jak nie dasz mu skrzynki z napisem „Betonowy Osioł” w ofierze to się nie pojawi. Lub spuści [[Armageddon]] za [[cheat]]owanie. |
||
== Ewolucja == |
|||
Wormsy początkowo były płaskie i rozwijały się w technologi '''płaskiej''', jednak mutacje spowodowane zanieczyszczeniem środowiska spowodowały, że Wormsy nabrały '''bryłowatości'''. Niestety, robale |
Wormsy początkowo były płaskie i rozwijały się w technologi '''płaskiej''', jednak mutacje spowodowane zanieczyszczeniem środowiska spowodowały, że Wormsy nabrały '''bryłowatości'''. Niestety, robale „trzyde” zapomniały o sztuce zwaną „ciemną stroną Mocy” z powodu trudności z utrzymaniem płaskiego palnika i wycelowania z dziury. W ten sposób zginęła także „szara strona”, a „mądra” przeżyła, bo dzięki swej mądrości kopali dziury bazooką. |
||
== Trzy etapy podczas tury w Worms == |
|||
⚫ | |||
# Załaduj. |
|||
# Atakuj. |
|||
# Spieprzaj ile sił! |
|||
== Noob w grze Worms == |
|||
{{main|[[noob]]}} |
|||
* Zawsze używa [[święty granat ręczny|„allelui”]], owcy i bananów. Bezpośrednią tego przyczyną jest dziura, jaką zostawiają w terenie. |
|||
* Używa armagedonu, gdy został mu cały pakiet sterczących na wierzchu robali przeciwko jednemu zakrytemu przeciwnika. |
|||
* Wyraźnie nie znając praw fizyki, rzuca bombą bananową wzwyż. |
|||
* Stosuje kamikaze/słoneczny wybuch ostatnim robakiem w drużynie. |
|||
* Gdy zdobędzie betonowego osła, używa go na robaku z najmniejszą ilością życia. |
|||
* Ze strzelby/Ingrama próbuje trafić robaka na końcu mapy, a jeśli mu się nie uda rzuca tekst w stylu „mysz mi zjechała”. |
|||
* Myśli, że bronią Szturchaniec skazuje danego robala na natychmiastową śmierć. |
|||
* Jeśli wcześniej grał w FPS-y, (np. Team Fortress 2) próbuje wykonywać Rocket-Jumpy. |
|||
* Myśli, że owca to to samo co kozica górska, a potem narzeka, że owca odbiła się od pionowej ściany i zabiła mu dwa robale. |
|||
* Myśli, że lina to broń do oplątywania przeciwnika. |
|||
* Strzela w górę bazooką przy bezwietrznej pogodzie. |
|||
* Strzela z bazooki prosto w robala przy silnym wietrze |
|||
* Wchodzi do łodzi podwodnej/zeppelina/bunkru całym odziałem i strzela stamtąd do wrogów po czym dziwi się, że jego świetna kryjówka została zniszczona. |
|||
* Gdy wygra rundę krzyczy „Worms 4 Ever” albo „kocham cie mamo!”. |
|||
* Nie wie, że w Totalnej Rozwałce robaki mogą wyjść poza mapę – wystarczy Święty Granat Ręczny oraz odpowiednie ustawienia w Robaczym Tyglu – dziwi się więc, kiedy jakiś robal jest poza zasięgiem wszystkiego. |
|||
* Rzuca słabo granatem z krótkim zapalnikiem i dziwi się, że wysadził się w powietrze. |
|||
* Rzuca silnie granatem z długim zapalnikiem i dziwi się, że przeleciał on nad wrogiem. |
|||
* Celuje granatem z widoku z góry i dziwi się czemu nie trafił. |
|||
* Rzuca św. granatem ręcznym w swojego robaka, licząc na błogosławieństwo. |
|||
* W Worms World Party atakuje nalotem dywanowym przeciwników stojących tuż przy swoich robalach. |
|||
* W Worms World Party używa nalotu na robaczka siedzącego pod ziemią i dziwi się, że nie trafił. |
|||
* Postawił dynamit, nie uciekł i dziwi się, że został wysadzony w powietrze. |
|||
* Strzela w swoje robale i dziwi się, że przegrywa. |
|||
* Strzela ''napalm strajkiem'' przy pełnym wietrze. |
|||
* Nie umie ustawić celu pocisku samonaprowadzającego, a kiedy już to zrobi to w złym miejscu, wrzeszcząc na cały dom ''DZO DO ZA DŻIDERSKA BAZUKA?!'' |
|||
* Chodzi w miejscu do końca czasu. |
|||
* Myśli, że dzięki skakance robale będą wyżej skakać i dziwi się, że pominął turę. |
|||
* W Worms World Party strzela miotaczem ognia do góry/wody/w swoje robaki. |
|||
* Nie używa kretów, bo boi się że go zjedzą. |
|||
* Przy każdej eksplozji biegnie do kibla zatkać uszy. |
|||
* Strzela w robale spod ziemi. |
|||
* Jeśli ktoś trafi w jego ''dżdżownice'' nazywa go ''cziterem''. |
|||
* Uważa, że gołębie samonaprowadzające to ''czitery''. |
|||
{{Gry komputerowe}} |
|||
[[en:Worms]] |
[[en:Worms]] |
||
⚫ |
Aktualna wersja na dzień 21:31, 9 lut 2018
Ten artykuł dotyczy gry komputerowej. Zobacz też inne znaczenia tego słowa. |
Worms (znane także jako Łorms lub bardziej po polsku Łormsy) – dziwne małe i bez lewego jądra stworzonka przypominające robaczki, jednakże zachowujące pozory inteligencji, oraz posiadające umiejętność posługiwania się zabawkami. Gatunek wielce wojowniczy, dążący do pozabijania się nawzajem, wygrywania wojen, robieniu głupa z gracza i zniszczenia świata. Występują w grupach, najczęściej podzielonych ze względu na narodowość. W przypadku spotkania się z Wormsem należy bezzwłocznie zastosować manewr ewakuacyjny z miejsca aktualnego pobytu. Nie zastosowanie się do tej instrukcji grozi utratą zdrowia, części ciała, lub życia. W świecie Wormsów każde miejsce jest otoczone bezkresnym oceanem, a w „Worms 3D” ocean jest nawet na Księżycu.
Ulubione zabawki[edytuj • edytuj kod]
Bazooka, Babcia, Święty granat ręczny, Banan oraz Skunks.
Pochodzenie[edytuj • edytuj kod]
Nikt nigdy nie odkrył skąd wzięły się owe stworzonka, jednakże istnieje plotka, że znalazły się w atmosferze ziemskiej wcześniej od człowieka. Według wierzeń stworzył ich Betonowy Osioł, ale ostatnio widziano go jak zapadł się pod ziemią, a potem spadł z nieba znowu się przebijając do jądra planety.
Religia[edytuj • edytuj kod]
Wormsy wyznawały początkowo kult Team 17, jednakże warunki panujące w atmosferze ziemskiej, oraz ewolucja zmusiły je do wyznawania kultu boga Sega. Według ich religii walka dzieli się na „jasną” i „ciemną” stronę Mocy. „Jasna strona” atakuje na chama, wyskakuje z Kałachem zza rogu, a „ciemna strona” polega na podkopaniu tunelu (nalotem kretów!) dostaniem się pod przeciwnika i zaatakowaniu z dziury ognistą pięścią. Z czasem wyewoluowały się dwie formy pośrednie – „Szara strona” atakuje na chama w środku dziur, a „mądra strona” najpierw kopie tunel, a potem atakuje na chama. Czasem po ataku na chama „mądrzy” wskakują z powrotem do dziury (standardowa głębokość to 2 metry). Wśród ich świętych zaliczamy szczególny przypadek Betonowego Osła, który po odpowiednich modłach (trwających 1 turę) spada na przeciwnika i dokopuje się do jądra Ziemi, a czasem do wody. Jednak nie jest on na każde wezwanie, jak nie dasz mu skrzynki z napisem „Betonowy Osioł” w ofierze to się nie pojawi. Lub spuści Armageddon za cheatowanie.
Ewolucja[edytuj • edytuj kod]
Wormsy początkowo były płaskie i rozwijały się w technologi płaskiej, jednak mutacje spowodowane zanieczyszczeniem środowiska spowodowały, że Wormsy nabrały bryłowatości. Niestety, robale „trzyde” zapomniały o sztuce zwaną „ciemną stroną Mocy” z powodu trudności z utrzymaniem płaskiego palnika i wycelowania z dziury. W ten sposób zginęła także „szara strona”, a „mądra” przeżyła, bo dzięki swej mądrości kopali dziury bazooką.
Trzy etapy podczas tury w Worms[edytuj • edytuj kod]
- Załaduj.
- Atakuj.
- Spieprzaj ile sił!
Noob w grze Worms[edytuj • edytuj kod]
- Główny artykuł: noob
- Zawsze używa „allelui”, owcy i bananów. Bezpośrednią tego przyczyną jest dziura, jaką zostawiają w terenie.
- Używa armagedonu, gdy został mu cały pakiet sterczących na wierzchu robali przeciwko jednemu zakrytemu przeciwnika.
- Wyraźnie nie znając praw fizyki, rzuca bombą bananową wzwyż.
- Stosuje kamikaze/słoneczny wybuch ostatnim robakiem w drużynie.
- Gdy zdobędzie betonowego osła, używa go na robaku z najmniejszą ilością życia.
- Ze strzelby/Ingrama próbuje trafić robaka na końcu mapy, a jeśli mu się nie uda rzuca tekst w stylu „mysz mi zjechała”.
- Myśli, że bronią Szturchaniec skazuje danego robala na natychmiastową śmierć.
- Jeśli wcześniej grał w FPS-y, (np. Team Fortress 2) próbuje wykonywać Rocket-Jumpy.
- Myśli, że owca to to samo co kozica górska, a potem narzeka, że owca odbiła się od pionowej ściany i zabiła mu dwa robale.
- Myśli, że lina to broń do oplątywania przeciwnika.
- Strzela w górę bazooką przy bezwietrznej pogodzie.
- Strzela z bazooki prosto w robala przy silnym wietrze
- Wchodzi do łodzi podwodnej/zeppelina/bunkru całym odziałem i strzela stamtąd do wrogów po czym dziwi się, że jego świetna kryjówka została zniszczona.
- Gdy wygra rundę krzyczy „Worms 4 Ever” albo „kocham cie mamo!”.
- Nie wie, że w Totalnej Rozwałce robaki mogą wyjść poza mapę – wystarczy Święty Granat Ręczny oraz odpowiednie ustawienia w Robaczym Tyglu – dziwi się więc, kiedy jakiś robal jest poza zasięgiem wszystkiego.
- Rzuca słabo granatem z krótkim zapalnikiem i dziwi się, że wysadził się w powietrze.
- Rzuca silnie granatem z długim zapalnikiem i dziwi się, że przeleciał on nad wrogiem.
- Celuje granatem z widoku z góry i dziwi się czemu nie trafił.
- Rzuca św. granatem ręcznym w swojego robaka, licząc na błogosławieństwo.
- W Worms World Party atakuje nalotem dywanowym przeciwników stojących tuż przy swoich robalach.
- W Worms World Party używa nalotu na robaczka siedzącego pod ziemią i dziwi się, że nie trafił.
- Postawił dynamit, nie uciekł i dziwi się, że został wysadzony w powietrze.
- Strzela w swoje robale i dziwi się, że przegrywa.
- Strzela napalm strajkiem przy pełnym wietrze.
- Nie umie ustawić celu pocisku samonaprowadzającego, a kiedy już to zrobi to w złym miejscu, wrzeszcząc na cały dom DZO DO ZA DŻIDERSKA BAZUKA?!
- Chodzi w miejscu do końca czasu.
- Myśli, że dzięki skakance robale będą wyżej skakać i dziwi się, że pominął turę.
- W Worms World Party strzela miotaczem ognia do góry/wody/w swoje robaki.
- Nie używa kretów, bo boi się że go zjedzą.
- Przy każdej eksplozji biegnie do kibla zatkać uszy.
- Strzela w robale spod ziemi.
- Jeśli ktoś trafi w jego dżdżownice nazywa go cziterem.
- Uważa, że gołębie samonaprowadzające to czitery.