Worms: Różnice pomiędzy wersjami

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
M (Wycofano ostatnie edycje autorstwa 2A02:908:1060:CAE0:A872:5FF5:45FA:A4C2; przywrócono ostatnią wersję autorstwa Martin5038.)
 
(Nie pokazano 133 wersji utworzonych przez 84 użytkowników)
Linia 1: Linia 1:
{{sur|gry komputerowej|inne|Robak}}
[[Grafika:swietygranatworms.jpg|thumb|right|200px|Święty granat ręczny w ręku robala]]
[[Plik:swietygranatworms.jpg|thumb|200px|Święty granat ręczny w ręku robala]]
'''Worms''' (znane także jako: Łormsy), dziwne małe stworzonka przypominające [[Robak|robaczki]], jednakże zachowujące pozory inteligencji, oraz posiadające umiejętność posługiwania się [[Broń|zabawkami]]. [[Gatunek]] wielce wojowniczy, dążący do pozabijania się nawzajem, wygrywania wojen, robieniu głupa z gracza i zniszczenia świata. Występują w grupach, najczęściej podzielonych ze względu na narodowość. W przypadku spotkania sie z Wormsem należy bezzwłocznie zastosować manewr ewakuacyjny z miejsca aktualnego pobytu. Nie zastosowanie się do tej instrukcji grozi utratą zdrowia, części ciała, lub życia.
'''Worms''' (znane także jako ''Łorms'' lub bardziej po polsku ''Łormsy'') dziwne małe i bez lewego jądra stworzonka przypominające [[Robaki|robaczki]], jednakże zachowujące pozory inteligencji, oraz posiadające umiejętność posługiwania się [[Broń|zabawkami]]. [[Gatunek]] wielce wojowniczy, dążący do pozabijania się nawzajem, wygrywania wojen, robieniu głupa z gracza i zniszczenia świata. Występują w grupach, najczęściej podzielonych ze względu na narodowość. W przypadku spotkania się z Wormsem należy bezzwłocznie zastosować manewr ewakuacyjny z miejsca aktualnego pobytu. Nie zastosowanie się do tej instrukcji grozi utratą zdrowia, części ciała, lub życia. W świecie Wormsów każde miejsce jest otoczone bezkresnym oceanem, a w „Worms 3D” ocean jest nawet na [[Księżyc]]u.


=== Ulubione zabawki ===
== Ulubione zabawki ==
'''[[Bazooka]], [[Święty granat ręczny]]''' oraz '''[[Banan]]'''
'''[[Bazooka]], [[Babcia]], [[Święty granat ręczny]], [[Banan]] oraz [[Skunks]].


=== Pochodzenie ===
== Pochodzenie ==
Nikt nigdy nie odkrył skąd wzięły się ów stworzonka, jednakże istnieje plotka, że znalazły się w atmosferze ziemskiej wcześniej od [[człowiek|człowieka]]. Według wierzeń stworzył ich [[Betonowy Osioł]], ale ostatnio widziano go jak zapadł się pod ziemią, a potem spadł z nieba znowu się przebijając do jądra planety.
Nikt nigdy nie odkrył skąd wzięły się owe stworzonka, jednakże istnieje plotka, że znalazły się w atmosferze ziemskiej wcześniej od [[człowiek]]a. Według wierzeń stworzył ich [[Betonowy Osioł]], ale ostatnio widziano go jak zapadł się pod ziemią, a potem spadł z nieba znowu się przebijając do jądra planety.


=== Religia ===
== Religia ==
[[Plik:Concrete Donkey.svg|thumb|Jeden z obiektów kultu Wormsów]]
Wormsy wyznawały początkowo kult '''[[Team 17]]''', jednakże warunki panujące w atmosferze ziemskiej, oraz ewolucja zmusiły je do wyznawania kultu boga '''[[Sega]]'''.
Wormsy wyznawały początkowo kult '''[[Team 17]]''', jednakże warunki panujące w atmosferze ziemskiej, oraz ewolucja zmusiły je do wyznawania kultu boga '''[[Sega]]'''.
Według ich religii walka dzieli się na "jasną" i "ciemną" stronę Mocy. "Jasna strona" atakuje na chama, wyskakuje z [[Kałach|kałachem]] zza rogu, a "Ciemna strona" polega na podkopaniu tunelu (palnikiem!) pod przeciwnika i zaatakowaniu z dziury. Z czasem wyewoluowały się dwie formy pośrednie - "Szara strona" atakuje na chama w środku dziur, a "Mądra strona" najpierw kopie tunel, a potem atakuje na chama. Czasem po ataku na chama "mądrzy" wskakują spowrotem do dziury (standardowa głębokość to 6 stóp).
Według ich religii walka dzieli się na „jasną” i „ciemną” stronę Mocy. „Jasna strona” atakuje na chama, wyskakuje z [[Karabinek AK|Kałachem]] zza rogu, a „ciemna strona” polega na podkopaniu tunelu (nalotem kretów!) dostaniem się pod przeciwnika i zaatakowaniu z dziury ognistą pięścią. Z czasem wyewoluowały się dwie formy pośrednie „Szara strona” atakuje na chama w środku dziur, a „mądra strona” najpierw kopie tunel, a potem atakuje na chama. Czasem po ataku na chama „mądrzy” wskakują z powrotem do dziury (standardowa głębokość to 2 metry).
Wśród ich świętych zaliczamy szczególny przypadek [[betonowy osioł|Betonowego Osła]], który po odpowiednich modłach (trwających 1 turę) spada na przeciwnika i dokopuje się do jądra ziemi, a czasem do wody. Jednak nie jest on na każde wezwanie, jak nie dasz mu skrzynki z napisem "Betonowy Osioł" w ofierze to się nie pojawi. Lub spuści [[Armageddon]] za cheatowanie.
Wśród ich świętych zaliczamy szczególny przypadek [[betonowy osioł|Betonowego Osła]], który po odpowiednich modłach (trwających 1 turę) spada na przeciwnika i dokopuje się do jądra Ziemi, a czasem do wody. Jednak nie jest on na każde wezwanie, jak nie dasz mu skrzynki z napisem „Betonowy Osioł” w ofierze to się nie pojawi. Lub spuści [[Armageddon]] za [[cheat]]owanie.


=== Ewolucja ===
== Ewolucja ==
Wormsy początkowo były płaskie i rozwijały się w technologi '''płaskiej''', jednak mutacje spowodowane zanieczyszczeniem środowiska spowodowały, że Wormsy nabrały '''bryłowatości'''. Niestety, robale "trzyde" zapomniały o sztuce zwaną "Ciemną stroną Mocy" z powodu trudności z utrzymaniem płaskiego palnika i wycelowania z dziury. W ten sposób zginęła także "Szara strona", a "Mądra" przeżyła, bo dzięki swej mądrości kopali dziury bazooką.
Wormsy początkowo były płaskie i rozwijały się w technologi '''płaskiej''', jednak mutacje spowodowane zanieczyszczeniem środowiska spowodowały, że Wormsy nabrały '''bryłowatości'''. Niestety, robale „trzyde” zapomniały o sztuce zwaną „ciemną stroną Mocy” z powodu trudności z utrzymaniem płaskiego palnika i wycelowania z dziury. W ten sposób zginęła także „szara strona”, a „mądra” przeżyła, bo dzięki swej mądrości kopali dziury bazooką.


== Trzy etapy podczas tury w Worms ==
[[Kategoria:Postacie fikcyjne]]
# Załaduj.
# Atakuj.
# Spieprzaj ile sił!

== Noob w grze Worms ==
{{main|[[noob]]}}
* Zawsze używa [[święty granat ręczny|„allelui”]], owcy i bananów. Bezpośrednią tego przyczyną jest dziura, jaką zostawiają w terenie.
* Używa armagedonu, gdy został mu cały pakiet sterczących na wierzchu robali przeciwko jednemu zakrytemu przeciwnika.
* Wyraźnie nie znając praw fizyki, rzuca bombą bananową wzwyż.
* Stosuje kamikaze/słoneczny wybuch ostatnim robakiem w drużynie.
* Gdy zdobędzie betonowego osła, używa go na robaku z najmniejszą ilością życia.
* Ze strzelby/Ingrama próbuje trafić robaka na końcu mapy, a jeśli mu się nie uda rzuca tekst w stylu „mysz mi zjechała”.
* Myśli, że bronią Szturchaniec skazuje danego robala na natychmiastową śmierć.
* Jeśli wcześniej grał w FPS-y, (np. Team Fortress 2) próbuje wykonywać Rocket-Jumpy.
* Myśli, że owca to to samo co kozica górska, a potem narzeka, że owca odbiła się od pionowej ściany i zabiła mu dwa robale.
* Myśli, że lina to broń do oplątywania przeciwnika.
* Strzela w górę bazooką przy bezwietrznej pogodzie.
* Strzela z bazooki prosto w robala przy silnym wietrze
* Wchodzi do łodzi podwodnej/zeppelina/bunkru całym odziałem i strzela stamtąd do wrogów po czym dziwi się, że jego świetna kryjówka została zniszczona.
* Gdy wygra rundę krzyczy „Worms 4 Ever” albo „kocham cie mamo!”.
* Nie wie, że w Totalnej Rozwałce robaki mogą wyjść poza mapę – wystarczy Święty Granat Ręczny oraz odpowiednie ustawienia w Robaczym Tyglu – dziwi się więc, kiedy jakiś robal jest poza zasięgiem wszystkiego.
* Rzuca słabo granatem z krótkim zapalnikiem i dziwi się, że wysadził się w powietrze.
* Rzuca silnie granatem z długim zapalnikiem i dziwi się, że przeleciał on nad wrogiem.
* Celuje granatem z widoku z góry i dziwi się czemu nie trafił.
* Rzuca św. granatem ręcznym w swojego robaka, licząc na błogosławieństwo.
* W Worms World Party atakuje nalotem dywanowym przeciwników stojących tuż przy swoich robalach.
* W Worms World Party używa nalotu na robaczka siedzącego pod ziemią i dziwi się, że nie trafił.
* Postawił dynamit, nie uciekł i dziwi się, że został wysadzony w powietrze.
* Strzela w swoje robale i dziwi się, że przegrywa.
* Strzela ''napalm strajkiem'' przy pełnym wietrze.
* Nie umie ustawić celu pocisku samonaprowadzającego, a kiedy już to zrobi to w złym miejscu, wrzeszcząc na cały dom ''DZO DO ZA DŻIDERSKA BAZUKA?!''
* Chodzi w miejscu do końca czasu.
* Myśli, że dzięki skakance robale będą wyżej skakać i dziwi się, że pominął turę.
* W Worms World Party strzela miotaczem ognia do góry/wody/w swoje robaki.
* Nie używa kretów, bo boi się że go zjedzą.
* Przy każdej eksplozji biegnie do kibla zatkać uszy.
* Strzela w robale spod ziemi.
* Jeśli ktoś trafi w jego ''dżdżownice'' nazywa go ''cziterem''.
* Uważa, że gołębie samonaprowadzające to ''czitery''.

{{Gry komputerowe}}


[[en:Worms]]
[[en:Worms]]

[[Kategoria:Serie gier]]

Aktualna wersja na dzień 21:31, 9 lut 2018

Święty granat ręczny w ręku robala

Worms (znane także jako Łorms lub bardziej po polsku Łormsy) – dziwne małe i bez lewego jądra stworzonka przypominające robaczki, jednakże zachowujące pozory inteligencji, oraz posiadające umiejętność posługiwania się zabawkami. Gatunek wielce wojowniczy, dążący do pozabijania się nawzajem, wygrywania wojen, robieniu głupa z gracza i zniszczenia świata. Występują w grupach, najczęściej podzielonych ze względu na narodowość. W przypadku spotkania się z Wormsem należy bezzwłocznie zastosować manewr ewakuacyjny z miejsca aktualnego pobytu. Nie zastosowanie się do tej instrukcji grozi utratą zdrowia, części ciała, lub życia. W świecie Wormsów każde miejsce jest otoczone bezkresnym oceanem, a w „Worms 3D” ocean jest nawet na Księżycu.

Ulubione zabawki[edytuj • edytuj kod]

Bazooka, Babcia, Święty granat ręczny, Banan oraz Skunks.

Pochodzenie[edytuj • edytuj kod]

Nikt nigdy nie odkrył skąd wzięły się owe stworzonka, jednakże istnieje plotka, że znalazły się w atmosferze ziemskiej wcześniej od człowieka. Według wierzeń stworzył ich Betonowy Osioł, ale ostatnio widziano go jak zapadł się pod ziemią, a potem spadł z nieba znowu się przebijając do jądra planety.

Religia[edytuj • edytuj kod]

Jeden z obiektów kultu Wormsów

Wormsy wyznawały początkowo kult Team 17, jednakże warunki panujące w atmosferze ziemskiej, oraz ewolucja zmusiły je do wyznawania kultu boga Sega. Według ich religii walka dzieli się na „jasną” i „ciemną” stronę Mocy. „Jasna strona” atakuje na chama, wyskakuje z Kałachem zza rogu, a „ciemna strona” polega na podkopaniu tunelu (nalotem kretów!) dostaniem się pod przeciwnika i zaatakowaniu z dziury ognistą pięścią. Z czasem wyewoluowały się dwie formy pośrednie – „Szara strona” atakuje na chama w środku dziur, a „mądra strona” najpierw kopie tunel, a potem atakuje na chama. Czasem po ataku na chama „mądrzy” wskakują z powrotem do dziury (standardowa głębokość to 2 metry). Wśród ich świętych zaliczamy szczególny przypadek Betonowego Osła, który po odpowiednich modłach (trwających 1 turę) spada na przeciwnika i dokopuje się do jądra Ziemi, a czasem do wody. Jednak nie jest on na każde wezwanie, jak nie dasz mu skrzynki z napisem „Betonowy Osioł” w ofierze to się nie pojawi. Lub spuści Armageddon za cheatowanie.

Ewolucja[edytuj • edytuj kod]

Wormsy początkowo były płaskie i rozwijały się w technologi płaskiej, jednak mutacje spowodowane zanieczyszczeniem środowiska spowodowały, że Wormsy nabrały bryłowatości. Niestety, robale „trzyde” zapomniały o sztuce zwaną „ciemną stroną Mocy” z powodu trudności z utrzymaniem płaskiego palnika i wycelowania z dziury. W ten sposób zginęła także „szara strona”, a „mądra” przeżyła, bo dzięki swej mądrości kopali dziury bazooką.

Trzy etapy podczas tury w Worms[edytuj • edytuj kod]

  1. Załaduj.
  2. Atakuj.
  3. Spieprzaj ile sił!

Noob w grze Worms[edytuj • edytuj kod]

Info.png Główny artykuł: noob
  • Zawsze używa „allelui”, owcy i bananów. Bezpośrednią tego przyczyną jest dziura, jaką zostawiają w terenie.
  • Używa armagedonu, gdy został mu cały pakiet sterczących na wierzchu robali przeciwko jednemu zakrytemu przeciwnika.
  • Wyraźnie nie znając praw fizyki, rzuca bombą bananową wzwyż.
  • Stosuje kamikaze/słoneczny wybuch ostatnim robakiem w drużynie.
  • Gdy zdobędzie betonowego osła, używa go na robaku z najmniejszą ilością życia.
  • Ze strzelby/Ingrama próbuje trafić robaka na końcu mapy, a jeśli mu się nie uda rzuca tekst w stylu „mysz mi zjechała”.
  • Myśli, że bronią Szturchaniec skazuje danego robala na natychmiastową śmierć.
  • Jeśli wcześniej grał w FPS-y, (np. Team Fortress 2) próbuje wykonywać Rocket-Jumpy.
  • Myśli, że owca to to samo co kozica górska, a potem narzeka, że owca odbiła się od pionowej ściany i zabiła mu dwa robale.
  • Myśli, że lina to broń do oplątywania przeciwnika.
  • Strzela w górę bazooką przy bezwietrznej pogodzie.
  • Strzela z bazooki prosto w robala przy silnym wietrze
  • Wchodzi do łodzi podwodnej/zeppelina/bunkru całym odziałem i strzela stamtąd do wrogów po czym dziwi się, że jego świetna kryjówka została zniszczona.
  • Gdy wygra rundę krzyczy „Worms 4 Ever” albo „kocham cie mamo!”.
  • Nie wie, że w Totalnej Rozwałce robaki mogą wyjść poza mapę – wystarczy Święty Granat Ręczny oraz odpowiednie ustawienia w Robaczym Tyglu – dziwi się więc, kiedy jakiś robal jest poza zasięgiem wszystkiego.
  • Rzuca słabo granatem z krótkim zapalnikiem i dziwi się, że wysadził się w powietrze.
  • Rzuca silnie granatem z długim zapalnikiem i dziwi się, że przeleciał on nad wrogiem.
  • Celuje granatem z widoku z góry i dziwi się czemu nie trafił.
  • Rzuca św. granatem ręcznym w swojego robaka, licząc na błogosławieństwo.
  • W Worms World Party atakuje nalotem dywanowym przeciwników stojących tuż przy swoich robalach.
  • W Worms World Party używa nalotu na robaczka siedzącego pod ziemią i dziwi się, że nie trafił.
  • Postawił dynamit, nie uciekł i dziwi się, że został wysadzony w powietrze.
  • Strzela w swoje robale i dziwi się, że przegrywa.
  • Strzela napalm strajkiem przy pełnym wietrze.
  • Nie umie ustawić celu pocisku samonaprowadzającego, a kiedy już to zrobi to w złym miejscu, wrzeszcząc na cały dom DZO DO ZA DŻIDERSKA BAZUKA?!
  • Chodzi w miejscu do końca czasu.
  • Myśli, że dzięki skakance robale będą wyżej skakać i dziwi się, że pominął turę.
  • W Worms World Party strzela miotaczem ognia do góry/wody/w swoje robaki.
  • Nie używa kretów, bo boi się że go zjedzą.
  • Przy każdej eksplozji biegnie do kibla zatkać uszy.
  • Strzela w robale spod ziemi.
  • Jeśli ktoś trafi w jego dżdżownice nazywa go cziterem.
  • Uważa, że gołębie samonaprowadzające to czitery.