Patapon: Różnice pomiędzy wersjami
M (YT bot podmienionych: 1, usuniętych: 0) |
|||
(Nie pokazano 85 wersji utworzonych przez 55 użytkowników) | |||
Linia 1: | Linia 1: | ||
[[Plik:Patapon.jpg|thumb |
[[Plik:Patapon.jpg|thumb|400px|Atak Ufoponów na niezwyciężone plemię Pataponów]] |
||
{{cytat|Pata–Pata–Pata–Pon!|'''Patapony''', kiedy idą dać wpi{{cenzura3}}ol.}} |
|||
'''Patapon''' – jedna z najstraszniejszych chińskich zabijanek. Utworzona przez Sony Computer Entertaiment na konsolkę kieszonkową [[PSP]]. Jest jedną z najbardziej grywalnych wojskowych gier, typu „prawie-FPP”, która wzbudza u grających niesamowite przeżycia – potrafi wywołać płacz, zgrzytanie zębów, a nawet być powodem [[zonk]]a. [[Chińska armia ludowa]] używa tej gry do szkolenia swoich „asasynów” oraz innych oddziałów zajmujących się obroną demokratycznego Państwa Środka. Niektórzy twierdzą, że to następna cześć ''Silent Hill'a''. |
|||
{{cytat|Pon–Pon–Pata–Pon!|'''Patapony''', kiedy już dają wpi{{cenzura3}}ol.}} |
|||
'''Patapon''' – jedna z najstraszniejszych chińskich zabijanek. Trylogia utworzona przez Sony Computer Entertaiment na konsolkę kieszonkową [[PlayStation Portable|PSP]]. Jest jedną z najbardziej grywalnych wojskowych gier, typu „prawie-FPP”, która wzbudza u grających niesamowite przeżycia – potrafi wywołać płacz, zgrzytanie zębów, a nawet być powodem [[zonk]]a. [[Chińska armia ludowa]] używa tej gry do szkolenia swoich „asasynów” oraz innych oddziałów zajmujących się obroną demokratycznego Państwa Środka. Niektórzy twierdzą, że to następna część ''[[Silent Hill]]a''. |
|||
== Specyfikacja gry == |
== Specyfikacja gry == |
||
[[Plik:Zli_ninja.JPG|thumb |
[[Plik:Zli_ninja.JPG|thumb|200px|Ci przedawkowali Patapona. Też chcesz tak skończyć?]] |
||
Gra polega na tym aby wybijać rytm z poszczególnych bębenków<ref>Tak, klawiszy. A niby skąd na konsoli perkusja?!</ref>. |
Gra polega na tym aby wybijać rytm z poszczególnych bębenków<ref>Tak, klawiszy. A niby skąd na konsoli perkusja?!</ref>. Sens gry jest niemalże niewidoczny, ale niektórzy go dostrzegają. Sęk w tym, że niektórzy myślą, iż rozumieją sens tej gry, lecz tylko im się tak wydaje. Otóż nieprawdą jest, że sensem i celem tej gry jest propaganda i zrobienie chińskim dzieciom wody mózgu. Nie! Celem jest bojowe szkolenie dzięki czemu [[Chiny|Chińska Republika Ludowa]] zawładnie światem. Każdy z takiego plemienia Pataponów jest utożsamiany z jednym chińskim dzieckiem pod względem [[Iloraz inteligencji|IQ]] oraz wyglądu zewnętrznego. Jest to wprowadzenie młodych w świat pełen nienawiści i śmierci! |
||
Jest już dostępna gra ''Patapon |
Jest już dostępna gra ''Patapon 3'' z dostępem do gry [[multiplayer]], dzięki czemu chińscy rekruci będą mogli zabijać się, kiedy tylko chcą. |
||
== Postaci == |
|||
== Podstawowe Ruchy Bohaterów == {{youtube|<youtube width="300" height="300">lp173Si-XZM</youtube>|right|Film instruktażowy o sterowaniu}} |
|||
* '''Gong''' – badass z kosą; umarł jakieś trzy razy i wciąż żyje. |
|||
[[Plik:Circle.png]] = '''PON'''<br> |
|||
* '''Meden''' – stara baba; zawsze daje się porwać i boi się ognia. |
|||
[[Plik:Square.png]] = '''PATA'''<br> |
|||
* '''Bohater''' – gościu od dostawania w ryj, którego boi się pokazać. Nosi maskę, a gdy każesz Pataponom uciekać, to ma to w dupie i i tak atakuje. |
|||
[[Plik:Triangle.png]] = '''CHAKA'''<br> |
|||
* '''Nęciłuska''' – najokrutniejsza antagonistka w Patapon 3. Wszyscy Bohaterowie i gracze się w niej z czasem zakochują. W rzeczywistości jest jakąś księżniczką, ale [[Nikogo to nie obchodzi|kogo to obchodzi…?]] |
|||
[[Plik:Cross.png]] = '''DON'''<ref>Tu nie ma aluzji to żadnej [[mafia włoska|mafii]]...</ref><br> |
|||
* '''Hatepon''' – szpanerski szpaner który szpanuje swoją okrągłą flagą w kształcie prostokąta |
|||
* '''Fever''' – kolorowy wąż który mieszka po lewej stronie Twojego ekranu. Symbolizuje DzikiSzał. |
|||
== Klasy w Patapon 3 == |
|||
[[Plik:Square.png]] – [[Plik:Square.png]] – [[Plik:Square.png]] – [[Plik:Circle.png]] ('''Pata–Pata–Pata–Pon''') – Dumni razem idziemy w <s>ch...</s> bój!<br> |
|||
# Tarcza |
|||
[[Plik:Circle.png]] – [[Plik:Circle.png]] – [[Plik:Square.png]] – [[Plik:Circle.png]] ('''Pon–Pon–Pata–Pon''') – Do atakuuuu!!!<br> |
|||
#* '''Taterazay''' – pierwszy bezmózg; w sumie nic ciekawego, po prostu miecz i tarcza. |
|||
[[Plik:Triangle.png]] – [[Plik:Triangle.png]] – [[Plik:Square.png]] – [[Plik:Circle.png]] ('''Chaka–Chaka–Pata–Pon''') – Stan gotowości, chłopaki!<br> |
|||
#* '''Tondenga''' – drugi bezmózg, ale tym razem przepakowany; jego HP jest równe nieskończoności, a ciosy się od niego odbijają. Po prostu świnia z maczugą i zbroją. |
|||
[[Plik:Circle.png]] - [[Plik:Circle.png]] - [[Plik:Triangle.png]] - [[Plik:Triangle.png]] ('''Pon-pon-Chaka-Chaka''') - Ładujemy baterie!<br> |
|||
#* '''Destrobo''' – psychopata niszczyciel stworzony tylko po to, aby mieć co burzyć, lecz w praktyce nie nadaje się do niczego; posiada rękawice. |
|||
[[Plik:Cross.png]] – [[Plik:Cross.png]][[Plik:Cross.png]] – [[Plik:Cross.png]][[Plik:Cross.png]] ('''Don–Dodon–Dodon''') – Niech chwała pańska na nas zstąpi!<br> |
|||
#* '''Guardira''' – jeszcze jeden koleś do kompletu. Z założenia miał kryć przyjaciół za swoją dwa razy większą od siebie Wielką Tarczą, lecz w praktyce jest stosowany w celach ofensywnych. |
|||
[[Plik:Circle.png]] – [[Plik:Square.png]] – [[Plik:Circle.png]] – [[Plik:Square.png]] ('''Pon–Pata–Pon–Pata''') – Spier... Uciekamy!<br> |
|||
#* '''Myamsar''' – przerośnięty ninja, który przy odpowiednim ekwipunku wykonuje pierdylion ataków na sekundę, minimalnie wpływając przy tym na przeciwnika, w dodatku ma mało HP. |
|||
[[Plik:Cross.png]] – [[Plik:Cross.png]] – [[Plik:Triangle.png]] – [[Plik:Triangle.png]] ('''Don–Don–Chaka–Chaka''') – Po co iść, skoro można latać?!<br> |
|||
#* '''Bowmunk''' – przeciwieństwo Destrobo; zamiast niszczyć, buduje, ale i tak jest słaby; |
|||
[[Plik:Square.png]] - [[Plik:Circle.png]] - [[Plik:Cross.png]] - [[Plik:Triangle.png]] ('''Pata-Pon-Don-Chaka''') - Gasnąć/rozmarzać/wstawać, debile!<br> |
|||
#* '''Grenburr''' – największy idiota z super atakiem, który rozwala od kamieni aż po Gigantusy; posiada Wielki Miecz (TAK, TEN TEŻ!), który jest dziesięciokrotnie większy od niego samego. |
|||
I tak dalej kombinując w tę stronę... |
|||
# Włócznia |
|||
#* '''Yarida''' – nic ciekawego; jedyne, co mu wychodzi, to nakurwianie salt podczas napierdalania; |
|||
#* '''Kibadda''' – Yarida na koniu; szarżuje na wszystko i wszystkich; ma tarczę, której używa głównie do wzmocnienia siły ataku. |
|||
#* '''Piekron''' – bezużyteczny włócznik z tarczą; przywołuje deszcz, który niczego nie zmienia. |
|||
#* '''Wooyari''' – idiota z piką, który atakuje, waląc przeciwnika w łeb; HP jest równe -666, co daje dużo do myślenia. |
|||
#* '''Pyokorider''' – Struś Pędziwiatr, który jest królikiem na koniu; jego ataki są tak szybkie, że nikt nie widzi, jak atakuje. Ulubiona jednostka wszystkich [[pro]]sów na kontry. |
|||
#* '''Cannasault''' – jeleń w rydwano-czymśtam robiący rozpierduchę toporem długim na trzy metry. |
|||
#* '''Charibassa''' – najwyższy badass w rydwano-czymśtam rzucający włóczniami; coś w stylu Piekrona, ale jeszcze słabszy. |
|||
# Łuk |
|||
#* '''Yumiyacha''' – po prostu łuk; strzela na oślep w niebo, byleby tylko nie trafić w przeciwników. |
|||
#* '''Alosson''' – strzelec, którego liczba strzał na sekundę spamuje przeciwników oraz zawiesza Twoje PSP. Podobnie jak Yumiyacha robi wszystko, aby nie skrzywdzić swoich wrogów. Chińczycy stworzyli go na wzór [[Sonic_the_Hedgehog|Sonica]]. |
|||
#* '''Wondabarappa''' – koleś z super-hiper-mega-popierdoloną trąbką/wuwuzelą, która nic nie zadaje, bo przeciwnikowi wieje wiatr w plecy. |
|||
#* '''Jamsch''' – Wondabarappa, który przedawkował grzybki halucynogenne i teraz nic nie zadaje, ale przeciwnik zamiast tego zamienia się w przewróconą, palącą się, zatrutą figurę lodową. |
|||
#* '''Oohoroc''' – Mag [[Murzyn|mudżyn]] (bo to czarny mag), który podpala wszystko w zasięgu wzroku; ponoć ma jakieś związki z blond Marisą Kirisame, ale nikt nie wnika, JAKIE. |
|||
#* '''Pingrek''' – biały mag leczący wszystkich, tylko nie siebie, przez co ginie po dwóch ciosach. Jego atak jest równy zeru. Jest najprostszą postacią do solowego grania w fabule. |
|||
#* '''Cannongabang''' – Super Najwyższy strzelec z armatą; chowa się za klasami z tarczą, bo nie ma w ogóle HP, ale jego ataki są tak silne, że mógłby zabić 777 takich jak on. Potrafi używać laserów kutych w średniowiecznej kuźni. Niektórzy uważają, że jest [[Amerykańscy naukowcy|amerykańskim naukowcem]]. |
|||
# Mroczni Bohaterowie – jeżeli przeszedłeś całą grę, możesz grać jako antagoniści w wiecznym trybie Kontra. Niestety mało kto gra i opcję tę wybierają tylko po to, by dłużej patrzeć na Nęciłuskę. Oto Bohaterowie! |
|||
#* '''Wściekłowilk''' – jeden sfrustrowany dupek, który jest ucieleśnieniem Gniewu, Jego ataki polegają na podejściu do przeciwnika i delikatnym podrapaniu jego pleców. Posiada Szpony |
|||
#* '''Nęciłuska''' – wspomniana wyżej Antagonistka. Panują powszechne podejrzenia że pracuje dla Tej innej drużyny, a że jest ucieleśnieniem Żądzy, daje to wiele do myślenia. Teoretycznie, walczy włócznią. Praktycznie, tańczy na niej jak na rurze. |
|||
#* '''Nietaktoperz Sonarcha''' – pamiętacie tych wszystkich denerwujących niebiesko-krwistych Arystokratów co do niczego się nie nadawali? Cóż ten tu przykład Pysznego sukinkota przynajmniej zadaje obrażenia. |
|||
#* '''Krukolec''' – to jest to czym stał się Gong w Pataponie 3. Cholerną sroką! Teraz, do cech dodatkowych dopisali chciwość. I z jakiegoś powodu teraz jest niebieski. |
|||
#* '''Żarcioczułek''' – kolejny Mroczny Bohater do kolekcji. Reprezentuje głód, lecz z jakiegoś powodu w grze nie wspominają o tym zbyt bardzo. Zamiast tego mamy żądnego władzy rycerza z fetyszem na pojedynki |
|||
#* '''Powolny Leniożółw''' – kryjący się za tarczą leń. Pomógł by strzelając do tych dobrych z procy czy czegoś, ale nie. Najstarszy z Mrocznych Bohaterów, żyje w terenie najtrudniejszych misji w Pataponie. |
|||
#* '''Śliskoszept''' – oryginalnie ten koleś miał pokazywać zazdrość, ale twórcy się rozmyślili i teraz mamy Słodkiego Transwestytę zrzucającego skórę codziennie, dlatego że jest wężem. Piękny przykład Ideologii Gender. Wychowuje syna… no wiecie tego Sonarchę. Bardzo lubi wielkie działa. |
|||
{{Youtube|lp173Si-XZM|width=300|Film instruktażowy o sterowaniu}} |
|||
== Rodzaje Pataponów == |
|||
* Hatapon - ważniak z flagą. Jest on bardzo problematyczny, ponieważ jeśli zginie, przegrywamy misję. Jakby nie mógł zostać w <s>domu</s> Patapolis.<ref>Wbrew oczekiwaniom to nie wioska, a "święte" palenisko. Jest tak tam ciasno, że Patapony siedzą na drzewach. Końcówka "-polis" jest więc '''bardzo''' myląca.</ref> |
|||
* Tatepon - topornik z tarczą, która powiększa się gdy wprowadzisz Patapony w ekstazę. |
|||
* Yaripon - rzuca włóczniami nie wiadomo skąd wziętych. W ekstazie podskakuje, co powiększa zasięg jego rzutu. |
|||
* Yumipon - łucznik. Też nie ma problemu z brakiem amunicji, choć nie nosi kołczanu. Podczas ekstazy strzela trzema strzałami naraz. |
|||
* Kibapon - jeździ na jednookim koniu (świat w dwóch wymiarach daje czasem w kość). Słaby, zadający niewiele obrażeń, jego siła rośnie dopiero podczas ekstazy, gdy szarżuje. |
|||
* Dekapon - ogromny, tępy, powolny osiłek, bardziej podobny do krowy niż do przeciętnego Patapona. Jako jedyny posiada zęby, które szczerzy na każdą okazję. Gdy jest w ekstazie wali maczugą w grunt co powoduje trzęsienie ziemi. |
|||
* Megapon - głupkowato uśmiechnięty trębacz. Drugi po Dekaponie Patapon mający usta. Chodzi na szczudłach. W ekstazie jedyne co robi to zmienia kolor nutek, którymi uderza we wroga z niebieskiego na czerwony. |
|||
Oprócz tego w sequelu zostały dodane nowe cztery rodzaje Pataponów. |
|||
* Robopon - Patpon z ogromnymi pięściami. Po naładowaniu się wyrywa z ziemi głaz (co nie zmienia podłoża ani trochę) i wyrzuca go w kierunku wroga, zazwyczaj pudłując, lecz trafienie umie zmiażdżyć oponenta. Może nosić 2 różne rodzaje pięści. |
|||
* Mahopon - Patapon-czarodziej używający całej gamy kosturów by jak najbardziej utrudnić życie wroga. Może także leczyć. Gdy się naładuje strzela (co ciekawe) lepiej. |
|||
* Toripon - Patapon latający na jednookim ptaku. |
|||
* Bohater - Patapon o tajemniczej przeszłości, który może przyjąć rolę każdego z wymienionych powyżej, a także może nosić maski, przez co nic nie widzi i nic nie pamięta, ale lepiej się bije. Co więcej, w trybie ekstazy po perfekcyjnie wybitym rytmie wchodzi w "Tryb Herosa", którym udupia przeciwników w najbardziej bolesny możliwie sposób. |
|||
Są jescze wrogowie co się tylko wyglądem różnią od pataponów : |
|||
-Karmeni - mają maski przez które nie widzą nic prawdopodobnie to brzydale bo inaczej po co mieli by je nosić? ich jednostki zamiast "pon" na końcu mają "men" |
|||
-zigotony- kwadratowe patapony z nerwicą mają na końcu "ton" |
|||
==Bossowie== |
|||
W Pataponie trzeba stawić czoło <ref>Patapony chyba ich nie mają</ref>różnym osiłkom którzy nas nie lubią. |
|||
'''Dinozaury''' |
|||
*Dodonga - ziejący ogniem niebieski dinozaur z irokezem. Poza rzyganiem płomieniami umie kosić patapony głową, a także zjadać ich w całości. Ma wyższą formę zwaną... |
|||
*Majidonga - dokładnie co powyżej, tylko jest czerwony i nie ma irokeza, tylko rogi. Poza wyżej wspomnianymi atakami umie ryczeć, przez co patapony podbijają niebiosa. Pojawia się tylko, gdy jest mgła. |
|||
*Kacchindonga - pojawia się tylko, gdy pada śnieg. Najtwardszy i najrzadszy z trójki dinozaurów, ten schab zieje lodem. Po padnięciu na ziemię obdarowuje jakąś fajną bronią. |
|||
'''Ptaki''' |
|||
*Mochicchichi - przerośnięty struś latający na skrzydełkach wielkości 1 % jego ciała. Umie dziobać, miażdżyć patapony spadając na nie dupą i pierdzieć usypiającym gazem. |
|||
*Fenicchi - ognista wersja wymienionego powyżej. Wyróżnia się umiejętnością wywoływania tornad. |
|||
'''Pająki''' |
|||
*Centura - długonogi koszmar 4-letnich graczy, Centura pokazuje swą mordę tylko gdy pada <ref>oczywiście tam, gdzie się z nim walczy NIGDY nie pada</ref>. Umie bić patapony swoim długim ogonem, przekłuwać swój łeb, by opryskać ich kwasem lub nadziać któregoś na żądło i wyssać z niego fluidy, tym samym kończąc jego karierę. |
|||
*Darantula - mocniejszy typ Century. Jego specjalnym atakiem jest pchnięcie ogonem przeprowadzające żądło przez naszą armię, co najczęściej powoduje ragequit ( wyłączenie psp, rzucenie nim o ścianę i pójście gdzieś popłakać). |
|||
'''Goliaci''' |
|||
*Gaen - wesoły ożywiony kamienny posąg z wiecznie otwartą mordą, którą trzeba mu zamknąć. Potrafi strzelać laserem z mordy, miażdżyć swoimi wielkimi łapami oraz zachowywać się jak buldożer- zgarniać żołnierzy, po chwili wyrzucając ich w powietrze. |
|||
*Dogaen - jeszcze mocniejszy stalowy kumpel Gaena. Oprócz zwykłych dla Gaena ataków umie robić tzw. ''Body Slam''- kto wie co to jest, chyba rozumie, że najrozsądniej jest uciekać, gdy ten dwudziestotonowy gigant próbuje wykonać ten atak. |
|||
'''Mamuty''' |
|||
*Manboth - zamrożone mamucisko, które trzeba wydostawać z lodowca, za co pięknie się odwdzięcza: |
|||
-depcząc nas<br> |
|||
-kichając na nas lodem<br> |
|||
-taranując nas kłami.<br> |
|||
Gdy się zmęczy, zamraża wszystko wokół, ze sobą włącznie. |
|||
*Manboroth - jeszcze twardsza kupa mięsa, którą trzeba bić z godzinę, żeby coś poczuła. Jego atak unikalny to wystrzelenie z trąby płatków lodu zamrażających patapony. |
|||
'''Demony''' |
|||
*Goruru - demon o dwóch formach: dwunożnego smoka i dwunożnego psa (lub czegoś, co go przypomina). Na początku zawsze jest tym pierwszym. Wtedy strzela do nas kulami ciemnej materii, lub wybiera sobie z armii jakiegoś patapona, podnosi go i razi go błyskawicą,kończąc jego żywot. Jeżeli patapon mu zwieje, wkurzy się i potupie nogą parę razy. Gdy porządnie oberwie, upada, a na jego niezwykle przerośniętym mięśniu piwnym otwiera się oko, a sam brzuch rozrywa się, ukazując śliczne uzębienie. W tej formie umie rzygać fioletowym kwasem i szarżować, poważnie zmniejszając szanse na wygraną. Każdą z form należy załatwić 2 razy. |
|||
*Garuru - potężniejszy Goruru, w formie smoka umie poza zwykłymi atakami machać skrzydłami, odpychając patapony, a w formie psiej (czy jakiejś tam) umie strzelać z mordy dużym jasnym promieniem rozdupiającym całą armię (no może prócz herosa jak jest twardy). Tu nie trzeba pokonywać obu form dwa razu, wystarczy dać mu w mordę raz a porządnie. |
|||
'''Robale''' |
|||
*Zaknel - wygląda jak duża długa kiełbasa, na której rosną palmy. Pływa po pustyni, czym wkurza arabów. Potrafi ziać ogniem, walić głową w grunt, a także całkowicie wyleźć z piasku, by zacząć walić w ziemię, powodując jej trzęsienie. |
|||
*Dokaknel - kuzyn Zaknela, mieszka w ruinach, po których pływa jak Zaknel po pustyni. Ma szczególny atak- wbija się w ziemię, po czym kręci się w niej jak piła obrotowa, tnąc frajerów stojących na ziemi. |
|||
'''Rośliny''' |
|||
*Shookle - głupawy chwast z trzema uzębionymi pędami, które można mu obciąć. Fajnie się pali. Gdy mocno oberwie pierdzi gazem usypiającym. Poza tym umie pierdzieć gazem atakując, a także może skoczyć na armię zmieniając ją w naleśniki. Jest wiecznie głodny, więc od czasu do czasu podejmuje próbę złapania w pędy do 3 pataponów, by ich potem zeżreć (nawet 3 naraz). |
|||
*Shooshookle - ruinna odmiana tego powyżej, oprócz ataków Shookle'a może sprawić, by z ziemi wybiły się kolce, zamieniające pataponów w szaszłyki. |
|||
'''Kraby''' |
|||
*Ciokina - duży skorupiak o dużych szczypcach. Może usypiać bąbelkami z gazem nasennym, po czym zwykle wyprowadza inny atak- kosi naszą armię szczypcami. Czasem próbuje złapać któregoś patapona, a gdy jej się to uda, wytarmosi go (mój ty wnusiu) i wyrzuci gdzieś, zabijając go. |
|||
*Cioking - męski typ Ciokiny. Jego atakiem specjalnym jest wypuszczenie 6 baniek, które unoszą pechowe patapony w górę, w końcu wybuchając i zabijając ich. |
|||
'''Mechy<ref>nie mylić z zordami</ref>''' |
|||
*Kanogias - forteca na dwóch nogach, porusza się jak jakieś zombie. Umie wyrzucać z gęby bomby, które wybuchając- usypiają. Ma też 4 działka (samonaprowadzające się rzecz jasna) strzelające kulami armatnimi. Poza tymi dwoma brońmi ma też fajną kulę na dźwigu<ref>taką jak na rozbiórkach</ref>, której niestety nie używa do celów pokojowych, a do walenia nią w patapony. |
|||
*Ganodias - twardszy kloc, poza wymienionymi wyżej atakami może rozłożyć gigantyczną armatę ze swego wnętrza, a po chwili ją odpalić. Taki strzał zabija WSZYSTKICH debili stojących na ziemi. |
|||
'''Arcydemony''' |
|||
*Dettankarmen- cholernie twarde zmieniające postać cośtam. Ma dwie formy- czteronożnego smoka i dwunożnego szamana. Smok zieje gazem usypiającym i używa szponów, a szaman wybiera sobie patapona, łapie go, przysmaża na palniku w jego lasce i zżera go. |
|||
*Zuttankarmen- 90% graczy nie wie o jego istnieniu, bo boi się pokonać Dettankarmena 3 razy (za 3 razem ten boss wywala "szarą tęczę", która ujawnia Zuttankarmena). Zuttankarmen walczy inaczej niż Dettan. Owszem, zieje gazem i drapie, ale poza tym umie wpierdzielić 5 pataponów naraz. Szaman zaś nie szuka żarcia, tylko tańczy powodując Armageddon (meteoryty spadają). Co gorsza będzie tak tańczył, aż ktoś mu porządnie nie da w mordę. |
|||
'''Po Prostu ci źli''' |
|||
*królowa karma- zigoton ze skrzydełkami (wredna baba)rozpiernicza patapony w miazgę z pomocą magii |
|||
*ormen karmen- wariat który nie ma skrzydełek ale lata i rozpierdziela patapony w najlepsze |
|||
* gong - w jedynce umarł a w 2 był po stronie pataponów ma kose która robi tornada oraz ma głupią czapkę |
|||
*gwugataggan czy coś tam - dekaton co przeszedł na mhoczną strone mocy |
|||
* dark one- debil co myśli że jest zły ( tak naprawdę zbiera kucyki PONy) |
|||
---- |
|||
---- |
|||
---- |
|||
---- |
|||
==Patapon 3== |
|||
Teraz już wiadomo, że wyjdzie trzecia część Pataponów. Jak wynika z trailera, będzie ona utrzymana w "mhrocznych" klimatach, w dodatku dojdą Superbohaterowie i nowe jednostki, jeszcze bardziej Tró niż cała gra. |
|||
== Nie masz PSP? == |
== Nie masz PSP? == |
||
To masz problem. Ale demo drugiej wersji tej demonicznej gry można znaleźć jako [[flash]]ówkę w < |
To masz problem. Ale demo drugiej wersji tej demonicznej gry można znaleźć jako [[flash]]ówkę w <del>i</del> Internecie. Jest ona znacznie uproszczona, gdyż działa tylko '''Pata-Pata-Pata-Pon''' i '''Pon-Pon-Pata-Pon'''. Ale [[demo]] wzbogacono o generator [[tapeta|łolpejperów]], co miało zwiększyć sprzedaż tej gry i samego PSP o około 50%, lecz niestety zadziałało w przeciwnym kierunku. Gra została już usunięta z oficjalnej strony, aby nie zniechęcać potencjalnych nabywców. |
||
== Linki zewnętrzne == |
|||
*[http://www.patapon-game.com Patapon 2: Flash demo] |
|||
{{przypisy}} |
{{przypisy}} |
||
{{Gry komputerowe}} |
|||
[[Kategoria:Serie gier]] |
|||
{{stubgry}} |
|||
[[Kategoria:Gry komputerowe|{{PAGENAME}}]] |
Aktualna wersja na dzień 15:19, 9 mar 2019
Pata–Pata–Pata–Pon!
- Patapony, kiedy idą dać wpiol.
Pon–Pon–Pata–Pon!
- Patapony, kiedy już dają wpiol.
Patapon – jedna z najstraszniejszych chińskich zabijanek. Trylogia utworzona przez Sony Computer Entertaiment na konsolkę kieszonkową PSP. Jest jedną z najbardziej grywalnych wojskowych gier, typu „prawie-FPP”, która wzbudza u grających niesamowite przeżycia – potrafi wywołać płacz, zgrzytanie zębów, a nawet być powodem zonka. Chińska armia ludowa używa tej gry do szkolenia swoich „asasynów” oraz innych oddziałów zajmujących się obroną demokratycznego Państwa Środka. Niektórzy twierdzą, że to następna część Silent Hilla.
Specyfikacja gry[edytuj • edytuj kod]
Gra polega na tym aby wybijać rytm z poszczególnych bębenków[1]. Sens gry jest niemalże niewidoczny, ale niektórzy go dostrzegają. Sęk w tym, że niektórzy myślą, iż rozumieją sens tej gry, lecz tylko im się tak wydaje. Otóż nieprawdą jest, że sensem i celem tej gry jest propaganda i zrobienie chińskim dzieciom wody mózgu. Nie! Celem jest bojowe szkolenie dzięki czemu Chińska Republika Ludowa zawładnie światem. Każdy z takiego plemienia Pataponów jest utożsamiany z jednym chińskim dzieckiem pod względem IQ oraz wyglądu zewnętrznego. Jest to wprowadzenie młodych w świat pełen nienawiści i śmierci!
Jest już dostępna gra Patapon 3 z dostępem do gry multiplayer, dzięki czemu chińscy rekruci będą mogli zabijać się, kiedy tylko chcą.
Postaci[edytuj • edytuj kod]
- Gong – badass z kosą; umarł jakieś trzy razy i wciąż żyje.
- Meden – stara baba; zawsze daje się porwać i boi się ognia.
- Bohater – gościu od dostawania w ryj, którego boi się pokazać. Nosi maskę, a gdy każesz Pataponom uciekać, to ma to w dupie i i tak atakuje.
- Nęciłuska – najokrutniejsza antagonistka w Patapon 3. Wszyscy Bohaterowie i gracze się w niej z czasem zakochują. W rzeczywistości jest jakąś księżniczką, ale kogo to obchodzi…?
- Hatepon – szpanerski szpaner który szpanuje swoją okrągłą flagą w kształcie prostokąta
- Fever – kolorowy wąż który mieszka po lewej stronie Twojego ekranu. Symbolizuje DzikiSzał.
Klasy w Patapon 3[edytuj • edytuj kod]
- Tarcza
- Taterazay – pierwszy bezmózg; w sumie nic ciekawego, po prostu miecz i tarcza.
- Tondenga – drugi bezmózg, ale tym razem przepakowany; jego HP jest równe nieskończoności, a ciosy się od niego odbijają. Po prostu świnia z maczugą i zbroją.
- Destrobo – psychopata niszczyciel stworzony tylko po to, aby mieć co burzyć, lecz w praktyce nie nadaje się do niczego; posiada rękawice.
- Guardira – jeszcze jeden koleś do kompletu. Z założenia miał kryć przyjaciół za swoją dwa razy większą od siebie Wielką Tarczą, lecz w praktyce jest stosowany w celach ofensywnych.
- Myamsar – przerośnięty ninja, który przy odpowiednim ekwipunku wykonuje pierdylion ataków na sekundę, minimalnie wpływając przy tym na przeciwnika, w dodatku ma mało HP.
- Bowmunk – przeciwieństwo Destrobo; zamiast niszczyć, buduje, ale i tak jest słaby;
- Grenburr – największy idiota z super atakiem, który rozwala od kamieni aż po Gigantusy; posiada Wielki Miecz (TAK, TEN TEŻ!), który jest dziesięciokrotnie większy od niego samego.
- Włócznia
- Yarida – nic ciekawego; jedyne, co mu wychodzi, to nakurwianie salt podczas napierdalania;
- Kibadda – Yarida na koniu; szarżuje na wszystko i wszystkich; ma tarczę, której używa głównie do wzmocnienia siły ataku.
- Piekron – bezużyteczny włócznik z tarczą; przywołuje deszcz, który niczego nie zmienia.
- Wooyari – idiota z piką, który atakuje, waląc przeciwnika w łeb; HP jest równe -666, co daje dużo do myślenia.
- Pyokorider – Struś Pędziwiatr, który jest królikiem na koniu; jego ataki są tak szybkie, że nikt nie widzi, jak atakuje. Ulubiona jednostka wszystkich prosów na kontry.
- Cannasault – jeleń w rydwano-czymśtam robiący rozpierduchę toporem długim na trzy metry.
- Charibassa – najwyższy badass w rydwano-czymśtam rzucający włóczniami; coś w stylu Piekrona, ale jeszcze słabszy.
- Łuk
- Yumiyacha – po prostu łuk; strzela na oślep w niebo, byleby tylko nie trafić w przeciwników.
- Alosson – strzelec, którego liczba strzał na sekundę spamuje przeciwników oraz zawiesza Twoje PSP. Podobnie jak Yumiyacha robi wszystko, aby nie skrzywdzić swoich wrogów. Chińczycy stworzyli go na wzór Sonica.
- Wondabarappa – koleś z super-hiper-mega-popierdoloną trąbką/wuwuzelą, która nic nie zadaje, bo przeciwnikowi wieje wiatr w plecy.
- Jamsch – Wondabarappa, który przedawkował grzybki halucynogenne i teraz nic nie zadaje, ale przeciwnik zamiast tego zamienia się w przewróconą, palącą się, zatrutą figurę lodową.
- Oohoroc – Mag mudżyn (bo to czarny mag), który podpala wszystko w zasięgu wzroku; ponoć ma jakieś związki z blond Marisą Kirisame, ale nikt nie wnika, JAKIE.
- Pingrek – biały mag leczący wszystkich, tylko nie siebie, przez co ginie po dwóch ciosach. Jego atak jest równy zeru. Jest najprostszą postacią do solowego grania w fabule.
- Cannongabang – Super Najwyższy strzelec z armatą; chowa się za klasami z tarczą, bo nie ma w ogóle HP, ale jego ataki są tak silne, że mógłby zabić 777 takich jak on. Potrafi używać laserów kutych w średniowiecznej kuźni. Niektórzy uważają, że jest amerykańskim naukowcem.
- Mroczni Bohaterowie – jeżeli przeszedłeś całą grę, możesz grać jako antagoniści w wiecznym trybie Kontra. Niestety mało kto gra i opcję tę wybierają tylko po to, by dłużej patrzeć na Nęciłuskę. Oto Bohaterowie!
- Wściekłowilk – jeden sfrustrowany dupek, który jest ucieleśnieniem Gniewu, Jego ataki polegają na podejściu do przeciwnika i delikatnym podrapaniu jego pleców. Posiada Szpony
- Nęciłuska – wspomniana wyżej Antagonistka. Panują powszechne podejrzenia że pracuje dla Tej innej drużyny, a że jest ucieleśnieniem Żądzy, daje to wiele do myślenia. Teoretycznie, walczy włócznią. Praktycznie, tańczy na niej jak na rurze.
- Nietaktoperz Sonarcha – pamiętacie tych wszystkich denerwujących niebiesko-krwistych Arystokratów co do niczego się nie nadawali? Cóż ten tu przykład Pysznego sukinkota przynajmniej zadaje obrażenia.
- Krukolec – to jest to czym stał się Gong w Pataponie 3. Cholerną sroką! Teraz, do cech dodatkowych dopisali chciwość. I z jakiegoś powodu teraz jest niebieski.
- Żarcioczułek – kolejny Mroczny Bohater do kolekcji. Reprezentuje głód, lecz z jakiegoś powodu w grze nie wspominają o tym zbyt bardzo. Zamiast tego mamy żądnego władzy rycerza z fetyszem na pojedynki
- Powolny Leniożółw – kryjący się za tarczą leń. Pomógł by strzelając do tych dobrych z procy czy czegoś, ale nie. Najstarszy z Mrocznych Bohaterów, żyje w terenie najtrudniejszych misji w Pataponie.
- Śliskoszept – oryginalnie ten koleś miał pokazywać zazdrość, ale twórcy się rozmyślili i teraz mamy Słodkiego Transwestytę zrzucającego skórę codziennie, dlatego że jest wężem. Piękny przykład Ideologii Gender. Wychowuje syna… no wiecie tego Sonarchę. Bardzo lubi wielkie działa.
Nie masz PSP?[edytuj • edytuj kod]
To masz problem. Ale demo drugiej wersji tej demonicznej gry można znaleźć jako flashówkę w i Internecie. Jest ona znacznie uproszczona, gdyż działa tylko Pata-Pata-Pata-Pon i Pon-Pon-Pata-Pon. Ale demo wzbogacono o generator łolpejperów, co miało zwiększyć sprzedaż tej gry i samego PSP o około 50%, lecz niestety zadziałało w przeciwnym kierunku. Gra została już usunięta z oficjalnej strony, aby nie zniechęcać potencjalnych nabywców.
Przypisy
- ↑ Tak, klawiszy. A niby skąd na konsoli perkusja?!