War Thunder: Różnice pomiędzy wersjami
Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
M (Wycofano ostatnie edycje użytkownika 85.11.87.98, powód: nic niewnosząca edycja) Znacznik: rewert |
(Akszyn redakszyn) |
||
Linia 2: | Linia 2: | ||
[[Plik:Wiszacy czolg wt.jpg|thumb|300px|W grze możemy również poruszać się bokiem]] |
[[Plik:Wiszacy czolg wt.jpg|thumb|300px|W grze możemy również poruszać się bokiem]] |
||
[[Plik:Latajacy czolg wt.jpg|thumb|300px|Radziecki program kosmiczny]] |
[[Plik:Latajacy czolg wt.jpg|thumb|300px|Radziecki program kosmiczny]] |
||
'''War Thunder''' – gra od Gaijin Entertainment rozgrywająca się w czasach [[II wojna światowa|II wojny światowej]] i powojennych |
'''War Thunder''' – gra typu pay to win od Gaijin Entertainment rozgrywająca się w czasach [[II wojna światowa|II wojny światowej]] i powojennych. Dzięki temu modelowi po zakończonej bitwie wracamy do hangaru z trwałym uszczerbkiem na zdrowiu psychicznym i rodziną zwyzywaną pięć pokoleń wstecz. |
||
== Nacje == |
== Nacje == |
||
* '''Stany Zjednoczone''' – nacja posiadająca amunicję ze wzbogaconej demokracji, najbardziej burżujskie maszyny i przerost broni lekkiej. |
|||
W grze mamy do wyboru następujące nacje: |
|||
* '''Niemcy''' – nacja posiadając najlepsze [[samolot]]y, zwłaszcza Kaszalot 238 który rozwala wszystko wokół zanim wróci na lotnisko. |
|||
* '''Stany Zjednoczone''' – nacja posiadająca amunicję ze wzbogaconej demokracji i najbardziej burżujskie maszyny. Ich czołgi nieźle sobie radzą w górzystym terenie, a z samolotów najlepiej spisują się te z więcej niż jednym silnikiem. Cierpią na przerost broni lekkiej, taki jednosilnikowy P-47 ma łącznie 12 km-ów. Ta sama przypadłość dotknęła wieżyczki bombowców i czołgi średnie. |
|||
* '''ZSRR''' – z jakiegoś powodu radzieckie połączenie metalu z sosną daje w efekcie zarówno zwrotniejsze, jak i bardziej opancerzone samoloty niż w przypadku zwykłego duraluminium. Ich kutry torpedowe napędzane są wódką, więc osiągają zawrotne prędkości. |
|||
* '''Niemcy''' – nacja posiadając najlepsze [[samolot]]y. Seria myśliwców BF na niektórych tierach przebija nawet radzieckie latacze, ciężkie myśliwce przenoszą arsenał godny kompanii, a Kaszalot 238 potrafi zniszczyć wszystkie cele naziemne w misji bez jednego powrotu na lotnisko. Ich czołgi byłyby lepsze, gdyby nie zamiłowanie ich twórców do kubizmu. Na morzu ich atut to <del>pływające fortece</del> barki p-lot. |
|||
* '''Wielka Brytania''' – maszyny z tego kraju są napędzane biopaliwem otrzymywanym z fusów [[Herbata|herbacianych]]. |
|||
* '''ZSRR''' – najmocniejsza nacja, posiadająca czołgi ze stopów z dodatkiem Stalinium, oraz wykonane według radzieckiej myśli technologicznej. Poza tym z jakiegoś powodu radzieckie połączenie metalu z sosną daje w efekcie zarówno zwrotniejsze, jak i bardziej opancerzone samoloty niż w przypadku zwykłego duraluminium. Ich kutry torpedowe napędzane są wódką, więc osiągają zawrotne prędkości. |
|||
* '''Japonia''' – ich samoloty i kanciaste [[czołg]]i są zrobione z origami, co rekompensują manewrowością. Tylko co z tego jeśli jeden strzał kończy się nurkowaniem w oceanie. |
|||
* '''Wielka Brytania''' – maszyny z tego kraju są napędzane biopaliwem otrzymywanym z fusów [[Herbata|herbacianych]]. Wyjątkowo powolne czołgi ciężkie rekompensują wyścigówki zwane czołgami średnimi. Lotnictwo jest takie sobie, najlepiej sprawuje się w bitwach morskich, gdzie dominują brytyjskie kutry i korwety. |
|||
* '''Włochy''' – znana z cudów techniki, które zabijają przeważnie śmiechem. Wszystkie pojazdy są napędzane specjalnym sosem do [[spaghetti]]. |
|||
* '''Japonia''' – nacja uchodząca za najsłabszą dla początkującego. Ich samoloty i kanciaste [[czołg]]i są zrobione z origami, co rekompensują manewrowością (zwłaszcza awionetki serii KI-44). Problem polega na tym, że dowolne celne trafienie automatycznie niweluje wszelkie premie wynikające z pozbycia się pancerza. Jak już dostaną flotę, ich hydroplany mają szansę zyskać na znaczeniu. |
|||
* '''Francja''' – jak przystało na Francuzów pancerz czołgów jest zrobiony z pomalowanego ciasta francuskiego z siedmioma biegami w tył i jednym do przodu. |
|||
* '''Włochy''' – pierwsza nacja dodana po premierze, której pojazdy są napędzane specjalnym sosem pomidorowym wykorzystywanym do ich [[Pizza|pizzy]] i [[spaghetti]]. Charakteryzuje się obecnością różnych cudów techniki, których nikt przy zdrowych zmysłach nie nazwałby czołgami (np.:samochód pancerny jeżdżący w tył i w przód z tą samą prędkością), ze względu na historyczny niedobór maszyn do skompletowania drzewa. Z samolotów wyróżnia się najlepszy w grze niepłatny dwupłatowiec. |
|||
* '''<del>Bagiety</del> Francja''' – ostatnio dodana nacja, jako jedyna ma czołgi zrobione z ciasta, oraz dużo kradzionych amerykańskich samolotów. Póki co wyróżniają się trochę ich żółwiowate czołgi ciężkie i niszczyciele. |
|||
== |
== Niektóre maszyny == |
||
Jest ich sporo, a każdy z nich ma swoje <del>zady i walety</del> wady i zalety. |
|||
=== Samoloty === |
=== Samoloty === |
||
* '''Myśliwiec''' – |
* '''Myśliwiec''' – idealny do rzeźbienia tuneli w skałach metodą „na kamikadze”. |
||
* '''Bombowiec''' – maszyna przeznaczona głównie do grania ''PTFO'' (Play The Fucking Objective) i uprzykrzania życia jednostkom lądowym. |
|||
* '''Ciężki myśliwiec '''- większy dwusilnikowy kuzyn zwykłego myśliwca, najczęściej przenoszący adekwatnie więcej narzędzi zadawania bólu. Idealnie nadaje się do walki metodą czołową i polowania na pozbawione eskorty myśliwskich noobów bombowce. |
|||
* '''Bombowiec''' – maszyna przeznaczona głównie do grania ''PTFO'' (Play The Fucking Objective), bombardowania lotnisk i uprzykrzania życia jednostkom lądowym. Ogromne, powolne i stosunkowo słabo uzbrojone. Przewożą najczęściej kilka- do kilkunastu bomb <del>atomowych</del>, albo torpedy<ref>Które <del>nie są do niczego potrzebne</del> od czasu dodania jednostek pływających są bardzo pomocne, ale nikt ich nie używa</ref>. |
|||
* '''Lekki bombowiec '''- zasadniczo też bombowiec, chociaż jest mniejszy i zwrotniejszy. Jego uzbrojenie ma efektywność bliską zero i często zabiera niewiele bomb, ale większość z nich ma opcję wzięcia torped. |
|||
* '''Samolot Szturmowy''' – powiększony, wzmocniony myśliwiec, uzbrojony w dodatkowe [[bomba|bomby]] i rakiety. Postrach każdego nooba. |
|||
=== Jednostki naziemne === |
=== Jednostki naziemne === |
||
* '''Czołg Lekki''' – kilkutonowy kawałek papieru doskonały do <del>szarży z szablą na czołgi wroga<del> zwiadu. |
|||
* '''Czołg Lekki''' – swoisty paradoks wśród [[czołg]]ów. Dzięki niewielkiemu pancerzowi trudno nazywać go czołgiem, a masa kilkunastu ton dyskwalifikuje go z kategorii „lekkiej”. Jedyne co przemawia na jego korzyść, to duża prędkość i przyśpieszenie, co pozwala na dokonanie <del>samobójczej szarży z bagnetami wprost na wroga</del> zwiadu. |
|||
* '''Czołg Średni''' – czołg pełną piersią. Ma mocne działo, solidny walcowany pancerz, potężny [[Silnik|motor]] i rozwrzeszczanego [[Rosja|rosyjskiego]] dzieciaka za sterami. |
* '''Czołg Średni''' – czołg pełną piersią. Ma mocne działo, solidny walcowany pancerz, potężny [[Silnik|motor]] i rozwrzeszczanego [[Rosja|rosyjskiego]] dzieciaka za sterami. |
||
* '''Czołg Ciężki''' – ciężki, powolny <del>i pot z niego spływa</del> |
* '''Czołg Ciężki''' – ciężki, powolny <del>i pot z niego spływa</del>. Świetny do blokowania sojuszniczych maszyn na środku drogi. |
||
* '''Niszczyciel Czołgów''' – ''Iwan? Mamy jeszcze w magazynie to stare podwozie z muzealnego pojazdu? Dawaj zamontujemy na nim niewspółmiernie wielkie działo, silnik od [[UAZ]]a i kilka warstw tektury falistej! Bo co może pójść [[Gra:Strona 84|nie tak]]?'' |
* '''Niszczyciel Czołgów''' – ''Iwan? Mamy jeszcze w magazynie to stare podwozie z muzealnego pojazdu? Dawaj zamontujemy na nim niewspółmiernie wielkie działo, silnik od [[UAZ]]a i kilka warstw tektury falistej! Bo co może pójść [[Gra:Strona 84|nie tak]]?'' |
||
* '''Działo Przeciwlotnicze''' – zwane pieszczotliwie PeLOTką. Nic innego, jak stare działo przeciwlotnicze zamontowane na pace wywrotnej ciężarówki. Idealne do <del>niszczenia samolotów</del> w{{cenzura3}}nia wszystkiego i wszystkich. |
|||
=== |
=== Śmigłowce === |
||
* '''Śmigłowiec Bojowy''' – kość w gardle wszystkich czołgistów, stosunkowo szybki, zwrotny i upierdliwy. |
|||
* '''Kuter Torpedowy''' – stara, mała szalupka z zamontowanym CKMem i wyrzutnią torped. Schodzi na strzała od potężniejszych maszyn. |
|||
* '''Śmigłowiec Wielozadaniowy''' –wszechstronny, irytujący i zabójczo skuteczny. |
|||
* '''Trałowiec/Kuter ZOP/Ścigacz OP/Kanonierka''' – w dalszym ciągu bardzo mała jednostka, ale już nieco lepiej uzbrojona i opancerzona. |
|||
* '''Prom Przeciwlotniczy/Pływające Nabrzeże''' – wielkie, kanciaste i powolne, ulubiony cel torpedowców. |
|||
* '''Niszczyciel''' – dość duża jednostka, świetnie uzbrojona. Ściąga na siebie uwagę wszystkich bombowców. |
|||
* '''Lekki krążownik''' – przymiotnik ''lekki'' należy brać z pewnym dystansem, jako że jest to największy typ okrętu dostępny w grze. Pomimo monstrualnych rozmiarów, zaskakująco szybki i zwrotny. |
|||
=== <del>Helpo</del>… <del>Helikipo</del>… <del>Helipiko</del>… Śmigłowce! === |
|||
* '''Śmigłowiec Bojowy''' – kość w gardle wszystkich czołgistów. Wyposażony w rakiety naprowadzane, stosunkowo szybki, zwrotny i upierdliwy. |
|||
* '''Śmigłowiec Wielozadaniowy''' – uzbrojony w szybkostrzelny karabin Gatlinga. Wszechstronny, irytujący i zabójczo skuteczny. |
|||
== BIAS == |
|||
Współczynnik '''BIAS''' to równanie matematyczne, pomagające nam określić jak bardzo [[OP]] jest dany pojazd. Pomimo ogromnych nakładów pieniężnych na badania, współczynnik BIAS funkcjonuje tylko w przypadku [[ZSRR|radzieckich]] maszyn. Wzory obliczeń dla innych nacji wciąż nie są znane dzisiejszej nauce. |
|||
=== Współczynnik BIAS dla czołgów === |
|||
Wzór na współczynnik BIAS dla czołgów to: |
|||
<math>\frac{Kb + Pc + St}{BR}\cdot SR</math> |
|||
Gdzie: |
|||
<math>Kb</math> |
|||
– Kaliber działa (lub suma kalibrów wszystkich dział głównych) wyrażona w milimetrach; |
|||
<math>Pc</math> |
|||
– Suma grubości pancerza przedniego korpusu i wieży wyrażona w milimetrach; |
|||
<math>St</math> |
|||
– Stała [[Stalin]]a, wynosząca 53<ref>Wiek Lenina w chwili śmierci</ref>; |
|||
<math>BR</math> |
|||
– Klasyfikacja bitewna danego pojazdu w grze; |
|||
<math>SR</math> |
|||
– Stała rodziny pojazdów. Dla czołgów '''T''', będących umiarkowanie za dobrymi wynosi 1; dla '''SU i ISU''', będących o wiele za dobre – 2, a pojazdów niszczących wszystko, co żywe – '''KW i IS''' wynosi 3. |
|||
Stąd łatwo wyliczyć, że współczynnik BIAS dla KW-2 wynosi '''213'''. |
|||
<math>\frac{152 + (75+75) + 53}{5}\cdot 3 = 213</math> |
|||
=== Współczynnik BIAS dla samolotów === |
|||
BIAS dla samolotów wylicza się przy użyciu podobnego równania, jak przy czołgach, jednakże podstawia się nieco inne dane: |
|||
<math>\frac{KBm + Am + (Am\cdot Bm) + St}{BR}\cdot SR</math> |
|||
Gdzie: |
|||
<math>KBm</math> |
|||
– Suma kalibrów dział; |
|||
<math>Am</math> |
|||
– Penetracja pocisków z z odległości 10m przy 90° kącie nachylenia; |
|||
<math>Bm</math> |
|||
– Łączna masa bomb i rakiet wyrażona w tonach; |
|||
<math>St</math> |
|||
– Stała Stalina wynosząca 53; |
|||
<math>BR</math> |
|||
– Klasyfikacja bitewna; |
|||
<math>SR</math> |
|||
– Stała rodziny pojazdów. Dla '''MiG; Ła; I i ŁaGG''' wynosi 1; dla '''Jak''' – 2, a dla '''Ił; Pe; Su i Tu''' – 3. |
|||
Stąd dla Tu-4, współczynnik BIAS wynosi ok. '''221,5'''. |
|||
<math>\frac{(7\cdot 23) + 25 + (25\cdot 12) + 53}{7.3}\cdot 3 = 221,5</math> |
|||
== Noob w War Thunder == |
== Noob w War Thunder == |
||
[[Noob]] z War Thunder niezbyt różni się od nooba z [[World of Tanks|WoTa]] i innych podobnych gier, a więc: |
|||
* Odwraca się do wroga tyłem, żeby pokazać, że ma go w [[Dupa|poważaniu]], ale jest niszczony, bo nawet nie wie, że z tyłu jest najsłabszy pancerz. |
* Odwraca się do wroga tyłem, żeby pokazać, że ma go w [[Dupa|poważaniu]], ale jest niszczony, bo nawet nie wie, że z tyłu jest najsłabszy pancerz. |
||
* Cieszy się ze zniszczenia optyki. |
* Cieszy się ze zniszczenia optyki. |
||
* Spamuje na czacie, aby zająć na przykład punkt A, a sam jedzie w drugą stronę. |
* Spamuje na czacie, aby zająć na przykład punkt A, a sam jedzie w drugą stronę. |
||
* Wychodzi poza mapę, przez co drużyna traci gracza<ref>Ale tak w sumie, po co komu noob na froncie?</ref>. |
* Wychodzi poza mapę, przez co drużyna traci gracza<ref>Ale tak w sumie, po co komu noob na froncie?</ref>. |
||
* Po zostaniu zniszczonym, wyzywa innych graczy od ''gold nubuf!!!!1111''. |
|||
* Prosi graczy o czołgi. |
* Prosi graczy o czołgi. |
||
* Próbuje sprzedać nieużywany czołg. |
* Próbuje sprzedać nieużywany czołg. |
||
Linia 114: | Linia 43: | ||
* Zazwyczaj nie używa lunety i gdy źle trafi narzeka na wszystko i wszystkich. |
* Zazwyczaj nie używa lunety i gdy źle trafi narzeka na wszystko i wszystkich. |
||
* Nie wie o istnieniu mapy testowej, gdzie mógłby spokojnie zaistnieć. |
* Nie wie o istnieniu mapy testowej, gdzie mógłby spokojnie zaistnieć. |
||
* Szarżuje lekkim, nieopancerzonym działem przeciwlotniczym wprost na przeciwnika, |
* Szarżuje lekkim, nieopancerzonym działem przeciwlotniczym wprost na przeciwnika, z oczywistym skutkiem. |
||
* Nie mogąc zrozumieć systemu dobierania graczy, dołącza do bitwy jednocześnie z maszynami I i V ery… |
* Nie mogąc zrozumieć systemu dobierania graczy, dołącza do bitwy jednocześnie z maszynami I i V ery… |
||
* …po czym spamuje wszystkie fora ''CZEMÓ MNIE DOŁANCZA PIERFSSZYM TIEREM DO BITWY NA PIONTYM TIERZE????!!!!''. |
* …po czym spamuje wszystkie fora ''CZEMÓ MNIE DOŁANCZA PIERFSSZYM TIEREM DO BITWY NA PIONTYM TIERZE????!!!!''. |
||
Linia 120: | Linia 49: | ||
* Robi rekonstrukcję [[Smoleńsk|katastrofy Smoleńskiej]]. |
* Robi rekonstrukcję [[Smoleńsk|katastrofy Smoleńskiej]]. |
||
* Uważa, że kilka badyli przyczepionych do burty czołgu uczyni go niewidzialnym. |
* Uważa, że kilka badyli przyczepionych do burty czołgu uczyni go niewidzialnym. |
||
* Ma nick zawierający rok urodzenia (najczęściej z XXI wieku), skrót ''PL'', [[Pokemoniaste pismo]], lub błędy ortograficzne, na przykład: „Z@BUJCA_PL2007”. |
|||
* Nie wie, jak kupować bądź ulepszać swoje maszyny. |
* Nie wie, jak kupować bądź ulepszać swoje maszyny. |
||
* Nawala z CKM-a do wszystkiego co się rusza… |
* Nawala z CKM-a do wszystkiego co się rusza… |
||
* …i nie tylko do tego. |
* …i nie tylko do tego. |
||
* Ma wyje{{cenzura3}}ne na cele misji. |
|||
* Spamuje swoimi wypowiedziami i później dziwi się, czemu wszyscy mają go w [[Dupa|tyłku]]. |
|||
* Jeśli grał wcześniej w [[Battlefield]]a, pyta się na chacie, jak wysiąść z pojazdu. |
* Jeśli grał wcześniej w [[Battlefield]]a, pyta się na chacie, jak wysiąść z pojazdu. |
||
* Wyzywa wszystkich od [[noob]]ów i [[cheater]]ów nie zdając sobie sprawy, że to on nim jest. |
* Wyzywa wszystkich od [[noob]]ów i [[cheater]]ów nie zdając sobie sprawy, że to on nim jest. |
||
* Jeśli jest na wodnej mapie i korzysta z pojazdów lądowych, idzie popływać, tym samym ignorując misję. |
|||
* Najczęściej to on ginie pierwszy. |
* Najczęściej to on ginie pierwszy. |
||
* Nawet boty go niszczą. |
* Nawet boty go niszczą. |
||
Linia 135: | Linia 60: | ||
* Robi [[kamikaze]] wrogom lub sojusznikom, po czym tłumaczy się, że to dlatego, iż nie ogarnia pojazdu. |
* Robi [[kamikaze]] wrogom lub sojusznikom, po czym tłumaczy się, że to dlatego, iż nie ogarnia pojazdu. |
||
=== |
=== Niektóre gatunki noobów === |
||
* '''Pływak''' – gdy znajdzie mapę z wodą to ma wylane, że może zdobyć punkt lub zniszczyć wrogą maszynę i woli popluskać się w jeziorku. |
|||
W War Thunder możemy również wyróżnić osobne podgatunki noobów, zachowujące się w określony sposób. |
|||
* '''Dowódca''' – często wprowadza radziecką taktykę ''ani kroku w tył'' i strzela nawet jeśli dojechaliśmy na koniec mapy. |
|||
* '''Noob pływak''' – spotykany na mapach ze zbiornikami wodnymi. Ma wylane, że może zdobyć punkt lub zniszczyć wrogą maszynę, woli popluskać się w jeziorku. |
|||
* '''Podwodniak''' – już w pierwszych minutach rejsu zarządza pełne zanurzenie, niezależnie od tego, czy gra torpedowcem, czy krążownikiem… |
|||
* '''Noob spamer''' – spamuje na czacie, na przykład: ''osłaniajcie mnie'' aż do bólu, a później dziwi się, że gdy naprawdę potrzebuje pomocy, wszyscy mają go w nosie. |
|||
* '''Noob dowódca''' – tylko siedzi na spawnie i wydaje rozkazy lub krzyczy na innych, że słabo grają. Potrafi nawalać też z CKM-a do swoich. |
|||
* '''Noob turysta''' – zwiedza mapę i wnerwia się, jak ktoś go zniszczy. Często wychodzi poza mapę w celu szukania <del>Świętego Graala</del> nie wiadomo czego. |
|||
* '''Noob krzykacz''' – wyzywa wszystkich innych graczy od [[noob]]ów<ref>Noobcepcja…</ref>. |
|||
* '''Noob podwodniak''' – już w pierwszych minutach rejsu zarządza pełne zanurzenie, niezależnie od tego, czy gra torpedowcem, czy krążownikiem… |
|||
== Jak wygrywać? == |
== Jak wygrywać? == |
||
Jesteś życiowym przegrywem? Nie umiesz grać? |
Jesteś życiowym przegrywem? Nie umiesz grać? Dzięki tym poradom na pewno wygrasz! |
||
# Zbadaj KW-2 w radzieckim drzewku technologicznym. |
# Zbadaj KW-2 w radzieckim drzewku technologicznym. |
||
# Załaduj amunicję odłamkową. |
# Załaduj amunicję odłamkową. |
||
# Wygrywaj. |
|||
Wolisz samoloty? |
Wolisz samoloty? |
||
# Zbadaj Tu-4 w radzieckim drzewku technologicznym. |
# Zbadaj Tu-4 w radzieckim drzewku technologicznym. |
||
# Ulepsz strzelców. |
# Ulepsz strzelców. |
||
Reszta zrobi się sama. |
|||
# Patrz jak fragi same się robią. |
|||
{{przypisy}} |
{{przypisy}} |
Wersja z 21:22, 6 lip 2020
War Thunder – gra typu pay to win od Gaijin Entertainment rozgrywająca się w czasach II wojny światowej i powojennych. Dzięki temu modelowi po zakończonej bitwie wracamy do hangaru z trwałym uszczerbkiem na zdrowiu psychicznym i rodziną zwyzywaną pięć pokoleń wstecz.
Nacje
- Stany Zjednoczone – nacja posiadająca amunicję ze wzbogaconej demokracji, najbardziej burżujskie maszyny i przerost broni lekkiej.
- Niemcy – nacja posiadając najlepsze samoloty, zwłaszcza Kaszalot 238 który rozwala wszystko wokół zanim wróci na lotnisko.
- ZSRR – z jakiegoś powodu radzieckie połączenie metalu z sosną daje w efekcie zarówno zwrotniejsze, jak i bardziej opancerzone samoloty niż w przypadku zwykłego duraluminium. Ich kutry torpedowe napędzane są wódką, więc osiągają zawrotne prędkości.
- Wielka Brytania – maszyny z tego kraju są napędzane biopaliwem otrzymywanym z fusów herbacianych.
- Japonia – ich samoloty i kanciaste czołgi są zrobione z origami, co rekompensują manewrowością. Tylko co z tego jeśli jeden strzał kończy się nurkowaniem w oceanie.
- Włochy – znana z cudów techniki, które zabijają przeważnie śmiechem. Wszystkie pojazdy są napędzane specjalnym sosem do spaghetti.
- Francja – jak przystało na Francuzów pancerz czołgów jest zrobiony z pomalowanego ciasta francuskiego z siedmioma biegami w tył i jednym do przodu.
Niektóre maszyny
Jest ich sporo, a każdy z nich ma swoje zady i walety wady i zalety.
Samoloty
- Myśliwiec – idealny do rzeźbienia tuneli w skałach metodą „na kamikadze”.
- Bombowiec – maszyna przeznaczona głównie do grania PTFO (Play The Fucking Objective) i uprzykrzania życia jednostkom lądowym.
Jednostki naziemne
- Czołg Lekki – kilkutonowy kawałek papieru doskonały do
szarży z szablą na czołgi wrogazwiadu. - Czołg Średni – czołg pełną piersią. Ma mocne działo, solidny walcowany pancerz, potężny motor i rozwrzeszczanego rosyjskiego dzieciaka za sterami.
- Czołg Ciężki – ciężki, powolny
i pot z niego spływa. Świetny do blokowania sojuszniczych maszyn na środku drogi. - Niszczyciel Czołgów – Iwan? Mamy jeszcze w magazynie to stare podwozie z muzealnego pojazdu? Dawaj zamontujemy na nim niewspółmiernie wielkie działo, silnik od UAZa i kilka warstw tektury falistej! Bo co może pójść nie tak?
Śmigłowce
- Śmigłowiec Bojowy – kość w gardle wszystkich czołgistów, stosunkowo szybki, zwrotny i upierdliwy.
- Śmigłowiec Wielozadaniowy –wszechstronny, irytujący i zabójczo skuteczny.
Noob w War Thunder
- Odwraca się do wroga tyłem, żeby pokazać, że ma go w poważaniu, ale jest niszczony, bo nawet nie wie, że z tyłu jest najsłabszy pancerz.
- Cieszy się ze zniszczenia optyki.
- Spamuje na czacie, aby zająć na przykład punkt A, a sam jedzie w drugą stronę.
- Wychodzi poza mapę, przez co drużyna traci gracza[1].
- Prosi graczy o czołgi.
- Próbuje sprzedać nieużywany czołg.
- Wydaje
całego goldawszystkie złote orły na kamuflaże i emblematy… - …które zaraz samoistnie odblokuje.
- Gra tylko KW-2…
- …lub nie umie go odblokować.
- Zazwyczaj nie używa lunety i gdy źle trafi narzeka na wszystko i wszystkich.
- Nie wie o istnieniu mapy testowej, gdzie mógłby spokojnie zaistnieć.
- Szarżuje lekkim, nieopancerzonym działem przeciwlotniczym wprost na przeciwnika, z oczywistym skutkiem.
- Nie mogąc zrozumieć systemu dobierania graczy, dołącza do bitwy jednocześnie z maszynami I i V ery…
- …po czym spamuje wszystkie fora CZEMÓ MNIE DOŁANCZA PIERFSSZYM TIEREM DO BITWY NA PIONTYM TIERZE????!!!!.
- Zapomina o wyciągnięciu podwozia podczas lądowania.
- Robi rekonstrukcję katastrofy Smoleńskiej.
- Uważa, że kilka badyli przyczepionych do burty czołgu uczyni go niewidzialnym.
- Nie wie, jak kupować bądź ulepszać swoje maszyny.
- Nawala z CKM-a do wszystkiego co się rusza…
- …i nie tylko do tego.
- Jeśli grał wcześniej w Battlefielda, pyta się na chacie, jak wysiąść z pojazdu.
- Wyzywa wszystkich od noobów i cheaterów nie zdając sobie sprawy, że to on nim jest.
- Najczęściej to on ginie pierwszy.
- Nawet boty go niszczą.
- Nie zwraca uwagi na stan techniczny swojego pojazdu i dziwi się, czemu tak szybko zostaje zniszczony.
- Panikuje, gdy ktoś w niego trafi.
- Robi kamikaze wrogom lub sojusznikom, po czym tłumaczy się, że to dlatego, iż nie ogarnia pojazdu.
Niektóre gatunki noobów
- Pływak – gdy znajdzie mapę z wodą to ma wylane, że może zdobyć punkt lub zniszczyć wrogą maszynę i woli popluskać się w jeziorku.
- Dowódca – często wprowadza radziecką taktykę ani kroku w tył i strzela nawet jeśli dojechaliśmy na koniec mapy.
- Podwodniak – już w pierwszych minutach rejsu zarządza pełne zanurzenie, niezależnie od tego, czy gra torpedowcem, czy krążownikiem…
Jak wygrywać?
Jesteś życiowym przegrywem? Nie umiesz grać? Dzięki tym poradom na pewno wygrasz!
- Zbadaj KW-2 w radzieckim drzewku technologicznym.
- Załaduj amunicję odłamkową.
Wolisz samoloty?
- Zbadaj Tu-4 w radzieckim drzewku technologicznym.
- Ulepsz strzelców.
Reszta zrobi się sama.
Przypisy
- ↑ Ale tak w sumie, po co komu noob na froncie?