World of Warplanes

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
To jest najnowsza wersja artykułu edytowana „09:16, 12 sie 2024” przez „Miszcz Joda (dyskusja • edycje)”.
(różn.) ← przejdź do poprzedniej wersji • przejdź do aktualnej wersji (różn.) • przejdź do następnej wersji → (różn.)

World of Warplanes – wojenna gra MMO pokroju World of Tanks, stworzona przez naszych wschodnich sąsiadów. Wierny symulator lotnictwa turystycznego z czasów wojny. Bitwa kończy się wtedy, gdy wszystkie samoloty jednej z drużyn ulegną zniszczeniu lub po prostu będzie tak głupia, aż stracą wszystkie punkty przewagi.

Gra

Tak samo jak w innych grach Wargaming.net, przygoda staje otworem już po krótkim kursie pilotażu. Dostajemy kilka zardzewiałych samolotów z odzysku i już możemy zacząć zatracać zdrowie psychiczne na doskonałej zabawie z uczciwymi, inteligentnymi sojusznikami. Wszystkie maszyny dzielą się na tiery od I do X poziomu, rodzaj, premium i dla darmowych graczy. Za wygrane bitwy otrzymujemy doświadczenie oraz pieniądze, a to przepuszczamy na naprawę i ulepszanie samolotów.

Bitwa

Nie ma ich dużo. Jest tylko jeden rodzaj, tak, aby gracz nie musiał za dużo myśleć:

  • Bitwa standardowa – zwykła rozgrywka, polegająca na starciu dwóch drużyn liczących do 15 graczy. Za każdego zniszczonego wroga przyznawanych jest 15 punktów dominacji, co zapełnia pasek na górze ekranu. Drużyny zdobywają przewagę poprzez wzajemnie mordobicie i niszczenie celów naziemnych. Dzięki temu drobiazgowi nie trzeba szukać ostatnich dwóch noobów rekreacyjnie zwiedzających mapę. Boty w tym trybie pojawiają się, gdy nie ma odpowiedniej ilości graczy do rozpoczęcia bitwy[1].

Typy samolotów

Rozróżniamy aż cztery. Różnią się przede wszystkim zwrotnością, teoretycznym przeznaczeniem, siłą ognia i wytrzymałością.

  • Myśliwce lekkie – latający karton to chyba dobre określenie. Na najwyższych tierach równie dobrze moglibyśmy latać na miotle rodem z Harry'ego Pottera. Prowadzą przewagą zwrotności. W teorii ich zadaniem jest walka bezpośrednia z innymi myśliwcami.
  • Myśliwiec ciężki – dla masochistów. Granie tymi nieporęcznymi, ciężkimi i wielkimi klockami sprawi, że wydrapiesz sobie oczy szczątkami swojej starej klawiatury. Toporne jak typowy Amerykanin z nadwagą na wózku elektrycznym. Kiedy jesteś jako jedyny gracz w drużynie z takim samolotem, to szansa na obskoczenie wpierdolu od byle kartonowego pudła jest równa 99,6%. Szanse wyrównują się dopiero 6 tierze, ale tam mało kto dociera. Myśliwiec ciężki dysponuje dużą siłą ognia i pokaźną wytrzymałością, lecz brakuje mu zwrotności. Dodatkowo może przewozić bomby lub rakiety. Skuteczną taktyką walki jest jest gra na komara. Trzeba podlecieć z zaskoczenia, ugryźć i modlić się, by przeciwnik nie zaczął nas gonić.
  • Samolot szturmowy – aby nie był zbyt OP, nie potrafi zakręcać w locie.
  • Myśliwiec wielozadaniowy – hybryda myśliwca lekkiego i ciężkiego. To jak połączyć kisiel z budyniem.

Noob w World of Warplanes

  • Strzela do sojuszników;
  • nie zna pojęcia „przegrzanie broni”, przez co dziwi się, dlaczego spada mu szybkostrzelność;
  • nie ma pojęcia jak zbadać i kupić nowy samolot, dlatego utyka na I lub II tierze;
  • szarżuje myśliwcem lekkim na cięższy samolot;
  • nie walczy, zwiedza mapę;
  • celuje bezpośrednio w pojazd wroga;
  • wyzywa sojuszników od noobów, idiotów itp. po przegranej bitwie;
  • próbuje lądować;
  • nie używa sprzętu eksploatacyjnego;
  • panikuje kiedy strzelają do niego jednostki naziemne;
  • nie szkoli pilota ani tylnego strzelca;
  • nie używa innej amunicji w dziale;
  • nie ulepsza swoich samolotów;
  • lata w pojedynkę;
  • spamuje komendami i znacznikami na mapie;
  • niszczą go boty;
  • często robi kamikaze wrogowi, po czym mówi, że to przez brak skilla i zestrzelenie pilota; lub silnika albo że wywaliło go z gry;
  • nie wie co to jest celowanie z wyprzedzeniem…
  • …a jak wie to to olewa;
  • lekkim myśliwcem leci na wys 50 m. Następnie atakuje cele naziemne, co skutkuje albo kamikadze albo zestrzeleniem.

Przypisy

  1. Szansa, że będziesz grać tylko z graczami wynosi 0,1%