War Thunder
Szablon:Inkubator otwarty
War Thunder – Symulator Arkadówka, powstała w wyniku połączenia World of Tanks i World of Warplanes. Podobnie jak w przypadku konkurenta, celem gry jest zniszczenie maszyn wroga, bądź zdobycie baz. Gra opiera się na makropłatnościach mikropłatnościach[1]. Po zakończonej bitwie wracamy do hangaru z trwałym uszczerbkiem na zdrowiu psychicznym, rodziną zwyzywaną pięć pokoleń wstecz, a także Srebrnymi Lwami i punktami doświadczenia, które możemy wydać na kobiety, alkohol i narkotyki rozwój maszyn, amunicję i ulepszenia.
Nacje
W grze mamy do wyboru następujące nacje:
- USA – Nacja posiadająca amunicję ze wzbogaconej demokracji.
- Niemcy – Nacja posiadając najlepsze samoloty.
- ZSRR – Najmocniejsza nacja, posiadająca pancerze wykonane ze stopów z dodatkiem Stalinium, oraz wykonane według radzieckiej myśli technologicznej.
- Wielką Brytania – Maszyny z tego kraju są napędzane biopaliwem otrzymywanym z fusów herbacianych.
- Japonia – Najsłabsza nacja, posiadająca przestarzałe samoloty i kanciaste czołgi.
Maszyny
BIAS
Współczynnik BIAS to równanie matematyczne, pomagające nam określić jak bardzo OP jest dany pojazd. Pomimo ogromnych nakładów pieniężnych na badania, współczynnik BIAS funkcjonuje tylko w przypadku radzieckich maszyn. Wzory obliczeń dla innych nacji wciąż nie są znane dzisiejszej nauce.
Współczynnik BIAS dla czołgów
Wzór na współczynnik BIAS dla czołgów to:
Gdzie:
– Kaliber działa (lub suma kalibrów wszystkich dział głównych) wyrażona w milimetrach;
– Suma grubości pancerza przedniego korpusu i wieży wyrażona w milimetrach;
– Stała Stalina, wynosząca 53[2];
– Klasyfikacja bitewna danego pojazdu w grze;
– Stała rodziny pojazdów. Dla czołgów T, będących umiarkowanie za dobrymi wynosi 1; dla SU i ISU, będących o wiele za dobre - 2, a pojazdów niszczących wszystko, co żywe - KW i IS wynosi 3.
Stąd łatwo wyliczyć, że współczynnik BIAS dla KW-2 wynosi 213.
Współczynnik BIAS dla samolotów
BIAS dla samolotów wylicza się przy użyciu podobnego równania, jak przy czołgach, jednakże podstawia się nieco inne dane:
Gdzie:
– Suma kalibrów dział;
– Penetracja pocisków z z odległości 10m przy 90° kącie nachylenia;
– Łączna masa bomb i rakiet wyrażona w tonach;
– Stała Stalina wynosząca 53;
– Klasyfikacja bitewna;
– Stała rodziny pojazdów. Dla MiG; Ła; I i ŁaGG wynosi 1; dla Jak - 2, a dla Ił; Pe; Su i Tu - 3.
Stąd dla Tu-4, współczynnik BIAS wynosi ok. 221,5.
Noob w War Thunder
Nooby z War Thunder niezbyt różnią się od noobów z Wota. Noobstwo dzielmy na: Pojedyncze zachowania
- Odwraca się do wroga tyłem, żeby pokazać, że ma go w poważaniu, ale jest niszczony, bo nawet nie wie, że z tyłu jest najsłabszy pancerz,
- Cieszy się ze zniszczenia optyki,
- Spamuje na chacie, aby niszczyć np. punkt A, a sam jedzie w drugą stronę,
- Wychodzi poza mapę, przez co drużyna traci gracza [3].
Zachowania częste [4]
- Noob pływak- spotykany na mapach ze zbiornikami wodnymi. Ma wylane, że może zdobyć punkt lub zniszczyć wrogą maszynę, woli się popluskać w jeziorku,
- Noob spamer- spamuje na chacie np. "osłaniajcie mnie" aż do bólu, a później dziwi się, że gdy naprawdę potrzebuje pomocy wszyscy mają go w nosie,
- Noob dowódca- podkatunek spamera, tylko ten siedzi na spawnie i wydaje rozkazy lub krzyczy na innych, że słabo grają. Potrafi nawalać też z CKM-a do swoich.
- Noob turysta- zwiedza mapę i wnerwia się, jak ktoś go zniszczy.
Jak wygrywać?
Jesteś życiowym przegrywem? Nie umiesz grać? Ten poradnik jest specjalnie dla ciebie!
- Zbadaj KV-2 w radzieckim drzewku technologicznym.
- Załaduj amunicję odłamkową.
- Wygrywaj.