Kerbal Space Program

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
Bill Kerman przed śmiercią startem
KCenzura2.svgaa!

Kerbal Space Program – gra na PC. W grze wcielamy się w szefa wielkiej korporacji, aby w jak najbardziej widowiskowy sposób wysadzić istoty pochodzenia Kerbalskiego. Wyglądem przypominają parówki, lecz nie dajcie się zwieść, tak naprawdę to rasa bardziej rozwinięta niż nasza – świadczą o tym choćby ich niezniszczalne spadochrony, które w atmosferze powinny się spalić, zamienić w wielką kostkę lodu, lub po prostu rozerwać, tymczasem po użyciu są jak nowe. Do tego otworzyć je można 200 km nad poziomem morza przy prędkości 2 km/sek.

Rozgrywka

W grze musimy zbudować rakietę, która bez powrotu ma wznieść kerbale w kosmos. Autorzy gry na razie nie wprowadzili poziomów trudności, lecz na pewno obecna gra jest na easy, ponieważ nie da się wylądować i statek po prostu wybucha, zabijając kerbale. To na wypadek, gdyby nie udało się ich uśmiercić w kosmosie. Twórcy co chwilę zaskakują nas nowościami. Dzięki najnowszym aktualizacjom możemy zbudować jeszcze większą rakietę, która w jeszcze mniej spodziewanym momencie eksploduje lub wyczerpie wszelkie zapasy paliwa.

Dostępne części

Poniżej są wypisane niektóre z elementów, jakie dostajemy do dyspozycji podczas budowania naszej bomby rakiety:

  • Kapsuła dla załogi – jak wszyscy doskonale wiemy, Kerbale są dystrybuowane w kapsułkach. Gdy liczba Kerbali do rozdystrybuowania przekroczy magiczny limit, zaczyna się pakować Kerbale do większych kapsułek, czyli… kapsuł. Służą one do bycia roztrzaskiwanymi o powierzchnię dowolnego ciała niebieskiego;
  • Zbiornik na paliwo – pierwotnie były używane do rozCenzura2.svgania murzynów na Bliskim Wschodzie, obecnie niektóre nerdy potrafią przy pomocy Maggi używać ich jako zbiorników na paliwo. W rosyjskiej wersji gry zamiast standardowych zbiorników znajdziemy butelki na ruski spiryt;
  • Silnik NERVA – nazwa NERVA została zainspirowana pierwszymi reakcjami graczy na silnik o napędzie jądrowym. Po nalaniu do niego odrobiny zwykłego paliwa rakietowego, tworzy on strumień gorących, atomowo-czarnobylskich gazów. Każdy gracz po wstępnym wypróbowaniu go w kapsule z Kerbalami, dowiedział się, że nie poleci tym daleko, co skutkuje niskim współczynnikiem wykorzystania tej części;
  • MechZJeb – prototypowy autopilot dla naszych statków kosmicznych. Gwarancja udanego rozwalenia rakiety albo zwrot pieniędzy;
  • Części naukowe – różne gówna na pokładzie, które służą do nabijania punktów nauki. Termometr jest zepsuty i przy Słońcu wskazuje temperaturę -200 stopni Kerboliusza Celsjusza.

Ciała niebieskie

Oto spis wszystkich obiektów, na które możemy bezpowrotnie wysłać nasze Kerbale:

  • Słońce – wielka kosmiczna kuchenka gazowa. Jak już wiemy, Kerbale przypominają parówki, a najlepsze parówki to ugotowane parówki;
  • Moho – planeta najbliżej Słońca, ma kolor brązowy, stąd podejrzenie, że zbudowana jest z gCenzura2.svga Krakena. Na biegunach ma 2 dziury – idealne do przechowywania dużej ilości Kerbali. Ze względu na bliskość Słońca, jest to najlepsze miejsce do robienia jajecznicy. Brak księżyców i atmosfery;
  • Eve – wielka fioletowa kula. Posiada grubą atmosferę i oceany, a także dużą grawitację. Powrót stąd wymaga ogromnej rakiety i wprawy, więc jest to kolejny idealny magazyn na Kerbale. Posiada 1 księżyc:
    • Gilly – kosmiczny ziemniak. Grawitacja jest tak mała, że najmniejszy impuls z najsłabszego silnika wystarczy, abyś odleciał i nie wrócił. Ten fakt sprawia, że jest to bardzo złe miejsce do składowania naszych zielonych przyjaciół ludzików – uciekną przy użyciu silniczków w skafandrach kosmicznych;
  • Kerbin – to stąd pochodzą Kerbale. Planeta posiada odpowiednie warunki do produkcji zielonych parówek. Posiada 2 księżyce:
    • Mun – podobny do ziemskiego Księżyca hologramu. Średnia grawitacja i brak atmosfery. Posiada liczne kratery umożliwiające przechowywanie większej liczby tych zielonych smurfów;
    • Minmus – zielona kula pokryta licznymi górami. Bardzo mała grawitacja. Kerbale w pobliżu Minmusa mówią, że przypomina im on deserki z dzieciństwa, a po pobraniu próbki, pierwsze, co robią, to zżerają ją. Jest to spora zaleta, bowiem Kerbal z zatruciem pokarmowym nigdy nie ucieknie. Jednak, jeśli jakimś cudem przeżyje, może uciec przy użyciu skafandra;
  • Duna – czerwona planeta. Prawdopodobnie składa się głównie z zardzewiałego amelinium – stąd taki kolor. Posiada atmosferę i grawitację trochę słabszą od kerbińskiej. Jest to planeta, do której najłatwiej dotrzeć, więc po zapełnieniu Muna i Minmusa nadal możesz w miarę tanio składować Kerbale. Posiada 1 księżyc:
    • Ike – bardzo duży w porównaniu z Duną, lecz nadal mniejszy. Znajduje się na orbicie geostacjonarnej. Ma sporą grawitację, co powoduje, że statki przelatujące zbyt blisko mogą zostać wyrzucone poza wpływ grawitacyjny Duny i zacząć samotnie orbitować wokół Słońca. Nie jest to jednak problem, dopóki Kerbale nie mają wystarczająco dużo paliwa, aby wrócić na Kerbin;
  • Dres – o tej planecie możesz zapomnieć. Jej orbita jest tak krzywa jak twój ryj ukośnik, więc ciężko do niej dotrzeć. A nawet gdy już tam będziesz, nie ma tam NIC ciekawego do roboty, oprócz kilku kanionów, do których Kerbale mogą się nawzajem wpychać – jest to jedyna zaleta tego ciała niebieskiego. Wokół niej krąży kilka asteroid. To wszystko. Teraz zapomnij o istnieniu tej planety;
  • Jool – zielony, gazowy olbrzym. Bardzo gruba atmosfera i grawitacja. Dość daleko od Słońca. Mimo jego gazowej struktury, można na nim wylądować. Gdy takim Kerbalem stanie się na jego powierzchni i przyspieszy czas, zamienia się on w spaghetti. Można więc uznać Joola za bardzo ciekawą planetę – potrafi zamieniać parówki na kuchnię włoską. Posiada 5 księżyców:
    • Laythe – jedyny w grze Księżyc z atmosferą i oceanami. Co ciekawe, występuje tu tlen, więc możesz przesiedlić tu wszystkie Kerbale. Pewnie nawet zapomną, że nie są na Kerbinie… dopóki nie ujrzą Joola, którego bardzo dobrze stąd widać;
    • Vall – lodowy księżyc o małej grawitacji i nierównej powierzchni. Dupy nie urywa;
    • Tylo – ogromny księżyc. Jego grawitacja jest podobna do tej na Kerbinie, jednak nie posiada on atmosfery. Ułatwia to rozbicie statku z Kerbalami, a samym Kerbalom utrudnia powrót;
    • Bop budowniczy – nie krąży grzecznie dookoła równika, lecz po przechylonej orbicie. Można zatem stwierdzić, że jest to buntownicza feminazistka feministka. Sam księżyc jest bardzo mały, jednak ciekawy. Niedaleko jego północnego bieguna można znaleźć zielonego kosmitę. Przypomina on ośmiornicę i leży nieruchomo. Prawdopodobnie zjadł ostrego kebsa i teraz cierpi;
    • Pol – górzysty i ostatni księżyc. Nic ciekawego. Bardzo trudno na nim wylądować ze względu na wysokie góry;
  • Eeloo – ostatnia planeta o bardzo młodzieżowej nazwie. Twórcy jednak najwyraźniej są analfabetami i użyli podwójnych samogłosek. Planeta ma krzywą i wydłużoną orbitę. Jest cała biała (lecz wbrew pozorom nie jest to najlepsze miejsce dla tych małych, zielonych narkomanów), jednak są na niej brązowe smugi – prawdopodobnie Kraken, czyli ów kosmita z Bopa używa jej jako srajtaśmy. Brak księżyców i atmosfery.

Co zaplanowano w przyszłych aktualizacjach

Dodanie nowego scenariusza – Wyścig na Muuna, oraz nacji do Kerbali:

Twórcy informują również iz granie ZSRK będzie trudniejsze, ze względu na obniżony budżet na rakiety. Granie za to USK będzie łatwiejsze, gdyż KASA będzie dostawała bardzo dużo Kerbadolarów na poprawne wykonanie scenariusza.

Autorzy w kolejnych odsłonach zapowiadają też możliwość wysłania na orbitę okołokerbalską Pana Józka oraz worka ziemniaków, a także przeprowadzenie wywiadu z Pamelą na temat jej ostatniej książki pt. Orbitowanie a rozmiar biustu – fakty nieznane.

Oznaki uzależnienia

  • Gdy wsiadasz do samochodu, szukasz spacji, żeby wystartować.
  • Gdy w twoim samochodzie pokazuje się kontrolka „mało paliwa”, wylewasz je, ponieważ jest ono tylko dodatkowym obciążeniem i twój samochód nie może jechać dalej.
  • Gdy lecisz samolotem i słyszysz komunikat pilota Jesteśmy 11 kilometrów nad ziemią, życzę miłego lotu, postanawiasz zmniejszyć poziom zużycia paliwa, ponieważ jest już mniejsze przyciąganie i tylko się marnuje.
  • Cieszysz się, kiedy odpada ci jakakolwiek część w samochodzie, co niewątpliwie podniesie prędkość oraz zmniejszy zużycie paliwa.
  • Chodząc, poruszasz się po orbicie i uważasz na grawitację innych obiektów.
  • Kiedy chcesz wyjść z domu, szukasz stroju EVA.

Ciekawostki

  • Kerbale opowiadają dzieciom, że Dres ma dwoje przyjaciół – Eeloo i Moho. Robią to po to, aby nie było im smutno i aby nie współczuły zapomnianej planecie. Nie mówią im jednak całej prawdy. Z lokalizacji rzekomych przyjaciół Dres można wywnioskować, że Moho chce popełnić samobójstwo i spalić się, a Eeloo chce po prostu spiCenzura2.svglić z układu słonecznego.