Clash Royale

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru

Clash Royale – gra na komórki stworzona przez Supercwela Supercella. Jesteśmy w niej Donald Trumpem królem, a obok siebie mamy dwie dziewczyny, które zapraszamy na kawę i coś więcej po każdej bitwie. Jedyne co musimy robić to stawiać wojsko, aby zniszczyło wieże wroga.

Karty

Wojsko tworzy się za pomocą kart, których możesz wziąć tylko 8, a jest ich ponad 75 i 4 typy:

  • Zwykłe – (czyt. gówno) znajdziesz je wszędzie, a większość jest do dupy, a niektóre są szczególnie denerwujące i nawet dobre w jednym. Przynajmniej można je szybko ulepszyć. Większość jest tania, choć niektóre kosztują 5 lub 6.
  • Rzadkie – te są już dobre, lecz drogie. W większości zaklęcia i budynki, choć są to także jednostki. Część z nich to czysty syf, reszta dosyć dobre do obrony lub ataku.
  • Epickie – są bardzo rzadkie i czasem kijowe, ale niektóre po opanowaniu [1] sprawiają, że nooby i dzieci neo wyrzucają telefony.
  • Legendarne – prędzej paliwo stanieje niż taką dostaniesz. Przez nooby uważane za najpotężniejsze w grze, bo ktoś z kim walczyli zrobił im siekę z wież i króla, ale gracze z wyższych półek wiedzą, że każda z nich ma jakąś piętę achillesową, którą można sprytnie wykorzystać. Mimo wszystko w większości lepsze od epicków, ale część z nich to dosłownie dno z bąbelkami[2].

Zasoby

  • Eliksir- odnawialny płyn podczas każdej misji. Za jego pośrednictwem wystawiasz wojsko (gdy masz np. 4 elixira możesz wystawić kartę tańszą lub o tej cenie, gdy chcesz wystawić coś droższego musisz czekać na więcej). Nieodzowny element każdej rozgrywki.
  • Złoto- zdobywasz je podczas wygrania meczu (zazwyczaj bardzo mało), dropiąc je ze skrzynek (dalej dość mało, choć zależy to od skrzyni), zdobywać w turniejach, jako np. nagrodę za wygranie 6 meczy (możesz wygrać całą fortunę). Używasz je do kupna kart w sklepie, ulepszania wojska i stworzenia klanu.
  • Gemy- zielone diamenty, będące walutą premium i wypadające czasem ze skrzyń, czasem można je zdobyć w turnieju lub jako nagrodę po odblokowaniu osiągnięcia. Większość noobów wydaje je na początku gry, zamiast spróbować zaoszczędzić na np. legendary chesta w sklepie[3]. Gemy mają wiele zastosowań. Można je wydać w zamian za złoto, przyśpieszyć nimi otwieranie skrzyń, zamienić je w turniej dla klanu i przyjaciół lub kupić legendary chesta. Dość potrzebne w późniejszym biegu gry.

Sklep

Miejsce, gdzie można spotkać jako sprzedawcę starego goblina czasem ze śmiesznym zegarkiem. W sklepie można kupić:

  • karty,
  • gemy,
  • złoto (po wymianie gemów na złoto),
  • oferty (typu 100 gemów w cenie 200, lub super magical chest trochę gemów i kupa złota za stówkę),
  • giant chest,
  • magical chest,
  • super magical chest,
  • czasem epic chest,
  • podobnie rzadko legendary chest.

Epicka Niedziela

Czas wzmożonego handlu dobrami w grze, mimo iż kościół zakazuje w ten dzień handlować. Wtedy w sklepie pojawiają się po 2 sloty kart zwykłych, 2 kart rzadkich, 2 kart epickich, po przejściu przez 10 arenę jeden slot legendarny, wykopujący jednego epicka w sklepie. W niedzielę jest też rzekomo łatwiej złapać karty epickie ze skrzyń, choś najczęściej dostajesz wtedy epiki typu syf lub takie, które ci się nie przydadzą w decku. Ogółowi mimo wszystko mało, bo chciałby jeszcze dzień legend, który zrobiłby z niezdobytych super kart chleb powszedni tej rozgrywki.

Areny

Na arenach spotyka się różnej maści ludność żeby się z nimi bić. Niektóre karty są zerżnięte z poprzedniej gry.

Treningowa gimba

Jedyna arenka na której nie gra się z ludźmi. Posiada aż 12 kart.

  • Strzały – co tu mówić…
  • Bomber – szkielet grenadier. Po upgradzie na 9 poziom zadaje CHORE obrażenia obszarowe, a i tak nikt go nie używa…
  • Łuczniczki – (lesby) dziewczyny z różowymi włosami bawiące się w Robin Hooda
  • Knight – opancerzony barbarzyńca. dosyć mocny na 9 levelu
  • Fireball lub (frajerball) – mały zasięg, duże obrażenia
  • Mini P.E.K.K.A – szybszy i tańszy od większej wersji, zabija wszystko 2 hitami.
  • Muszkieterka – (seksmasterka) łuczniczka wzięła AWP i bawi się w snajpera. Duże obrażenia nawet na niższych poziomach.
  • Grubas – chodząca tarcza i honorowy członek decku kurdziarza. Ma dużą ilość HP, odwrotnie do swojej wersji w Clash of Clans.
  • Prince – (ksiundz) knight jeżdzący na koniu co jakiś czas rejdżuje i wali mocniej od dużej P.E.K.K.I
  • Mały smoczuś – lata i beka ogniem. WkCenzura2.svgia noobów.
  • Armia szkieletów dzieci neo – nikt ich nie docenia, a mogą w 5 sekund zabić grubasa. Łatwe do skontrowania.
  • Wiedźma – (Łiczka-Biczka) matka dzieci neo. tworzy je do obrony modema. Nie obrywa od nich krzesłem.

Boisko goblinów

Wszyscy opuszczają to miejsce pierwszego dnia.

  • Gobliny – trzy ziomki z nożami. Niegroźne, o ile nie atakują twojego tanka.
  • Gobliny z włóczniami (sperm gobliny) – trzy szpanerskie ziomki z włóczniami
  • Valkyria – ruda wzięła topór i tnie. Niekiedy podmiot podniecenia początkujących graczy.
  • Budka – tworzy sperm gobliny. Nikt nie chce podobno wiedzieć jak powstają[4].
  • Piorun(y) – 3 pioruny walą 3 obiekty z największym HP w polu rażenia. Używane tylko przez graczy korzystających z tanków.
  • Beczka z goblinami – rzuć i patrz jak gość zabija ci gobliny strzałami… Jednak niekiedy ich obrażenia są przyzwoite.

Dzielnia szkieletonów

Nooby, nooby i jeszcze raz nooby… Przechodzisz tak w godzinę[5]

  • Szkielety – lub jak kto woli trzy szkieleciki[6] dzieci neo, taki troll ze strony Supercella.
  • Miniony – niebieskie, latają, są nieznacznie słabsze od goblinów, rzucając kulkami z czarnego dziwnego płynu.
  • Nagrobek – respi dzieci neo, niektórzy nazywają go modemem.
  • Wieża z bomberem grenadierem – takie rusztowanie przykryte szmatami dla większego prestiżu, na którego górze siedzi bomber.
  • Balon (czyt. wieżojebca) – doleci do wieży i zadaje ci 666 damage, a jak zginie to jeszcze 200. Takie Luftwaffe dla ubogich.
  • Duży Szkielet – mocniejszy od grubasa, a jak zginie przy wieży to przesrane. Masywne obrażenia bomby i jeszcze ileś do ataku, o ile dolezie…

Kręgle barbarzyńców

Tu jeszcze większość nie umie dobrze grać.

  • Barbarzyńcy – wszyscy nazywają ich dresami. [7] I jest ich 4 za 5 elixira i przy dobrym użyciu robią siekę!
  • Armata – robi co trzeba, czyli strzela we wszystko co łazi po ziemi niskim kosztem.
  • Rakieta – za cenę Dużego Szkieleta możesz zadać 700 do 1792 obrażeń. A i tak nie trafisz, no chyba, że jesteś pro!
  • Budka z kebabami – robi dresy za siedem elixiru. O tyle droższe o ile nie OP.
  • Rejdż – rozlanie spirytusu sprawia, że twoje wojsko się wk****a i… wszystko robi szybciej.
  • X-bow – kusza o szybkostrzelnośći AK47 może atakować wieże z twojej strony areny. Nawala jak Kapitan Bomba w dobrym humorze, ale ładuje się dość długo.

Domek P.E.K.K.I.

W tym wulkanie ludzie zaczynają rozumieć grę. Pojawiają się karty legendarne.

  • Tesla – o dziwo razi tylko jeden cel i nie ma stuna. Ulepszona armata. Gdy jej nie trzeba chowa się pod swoją klapkę pod ziemię, i nawet atomówka jej nic nie zrobi.
  • Horda Minionów – normalnie są 3 miniony, ale tu masz ich 6! Niszcz tanków, zanim strzały dolecą, albo nie dorwie cię Wizard lub Executioner.
  • Inferno Tower – koszmar tanków. Obrażenia wzrastają z czasem (do 2560/sek na najwyższym poziomie), a na tej arenie nie da się tego zatrzymać[8]. Taka wieża Saurona.
  • Hog Rider – (Mr. T, Nigga, Mucin) wsiada na wieprza bawiąc się w Thora. Jego kolor skóry jest wynikiem poprawności politycznej, jednak na jego temat krążą różne rasistowskie anegdotki. O dziwo bardzo mocny nawet na wyższych arenach.
  • P.E.K.K.A. – dużo HP, drugie największe obrażenia na strzał, ale jest strasznie wolna.
  • Ciekły Azot – pozwala zamrozić wszystko w zasięgu. Resetuje między innymi szarże Prince’a. Jednak da się zatrzymać tę wieżę.
  • Lawowy Pieseł – może i ma sporo hp, lata i jest legendą, ale nawet szkielety zadają więcej obrażeń. Robi za tanka. Po śmierci dzieli się na szczeniaczki, które robią siekę!
  • Inferno Dragon (czyt. Tankojebca) – Inferno Tower cię wkBlad.pngia? Ten tutaj jest połączeniem wyżej wymienionego i smoka. Uważaj, bo może być gorąco!

Dolinka Zaklęć

Rzeka płynąca elixirem. Na 100% spadniesz kilka razy na 4 arenę.

  • Zap – Jedna znajbardziej uniwersalnych kart w grze. Podniesiona do wysokiego poziomu czyni cuda. gorszych kart. gdyby nie stun nikt by nie używał.
  • Emo Samobójcy (lub jak kto woli Żydzi) – nie talibowie, tylko płonący węgiel.
  • Wizard – (Starry Portier) gościu w bluzie rzuca Fireballami wersji mikro. Zmora jednostek z niskim HP. Alternatywa dla Smoczusia.
  • Piecyk – domyśl się, geniuszu. Spami Żydami.
  • mołotow Poison – taka trutka na szczury, ale w formie aerozolu. Dobra na wrażliwe jednostki i, o dziwo, budynki. Kijowa na resztę. Noob za każdym razem sprawi, że król się tego nawdycha i zdenerwowany pójdzie po swoją armatę (tylko, gdy są dwie wieżyczki z księżniczkami)
  • Mirror – kopiuje ostatnio użytą kartę za +1 elixira.
  • Lodowy Czarodziej – (AIDS wizard) rzuca lodami i spowalnia cele. Zadaje tym znikome obrażenia. Ostatnio jedna z najbardziej uniwersalnych legendarnych w grze. ale nikt nie wie jak się go używa.
  • Cmentarz – (gejjard) respi szkielety dzieci neo gdzie chcesz. Dobrze użyty robi siekę. Niby OP, ale przeceniana. Gdy go użyje dobry gracz może być po ptakach, zaś gdy noob no to uaktywnienie króla i ewentualne lekkie zadrapania wieży nie będą przeszkadzały w dalszej rozgrywce.

Mechaniczna arena

Tu naprawdę zaczyna się porządna rozgrywka, choć niektórzy jeszcze tego nie odczuwają. Karty wchodzą w klimat areny, a nooby występują rzadziej niż śnieg na Hawajach.

  • Moździerz – idź pytać ojca jak był w wojsku. Wielka przerośnięta armata waląca pojedynczym kamieniem o zasięgu X-bowa. Niestety rakowa pod każdym względem.
  • Skeleton Barrel – takie latające zapytaj beczkę, po którego zniszczeniu wyskakuje osiem dzielnych, lecz słabych dzieci neo wkurzonych na Gonciarza.
  • Pompa Elixiru – pompuje eliksir, ale tak jakby miała zatwardzenie, a w dodatku chciała, a nie mogła. Generuje przewagę, choć może kosztować grę.
  • Taran – 2 dresy trzymają kłodę i raszują na B w budowlę. Całkiem przydatne.
  • Golem – zbudowany z nieznisczalnitu[9] wielki, jebutny golem. atakuje budowle przyzwoitymi obrażeniami. Jest wolny, więc łatwo zbudować atak. Jego zmorą jest coś z rodziny Inferno.
  • Tornado – wciąga wszyskto (nawet golema) do środka. Można strollować przeciwnika żeby Gobliny/Górnik/Valkyria/Hog/etc. obudziły ci króla.
  • Górnik – (krecik) po latach w kopalni na Ślasku może się szybko dokopać do wieży, mając w dupie rzekę/lawę/koła zębate. Mocniejszy od Knighta, ale uderzenie porównywalne jak kujon i hardkorowy koksu.
  • Kłoda (inaczej Hordojebca) – toczy się i niszczy wszystko na drodze. Puść za Hogiem, a szkielety nie będą zagrożeniem. Podobno kacap z ósmej areny oblał ją kiedyś swoim trunkiem, gdy było to jeszcze drzewo, a potem ściął. Kłoda ma teraz wkurCenzura2.svga na wszystkich i wszystko.
  • Sparky – po prostu czołg. Co 5 sekund wystrzeliwuje potężny ładunek (1300 dmg). Szkoda, że wywala nawet w jednego szkieleta. Mimo wszystko słabe bo da się wyłączyć Zapem, Electro Wizardem lub Lightning Spellem.

Królewska arena

Bardzo często zostajesz na zawsze. Przebicie praktycznie niemożliwe ze względu na samych wytrawnych graczy.

  • Elite Barby - takie lepsze dresy. Wkurzają wszystko i wszystkich. Wraz z niżej wymienioną kartą nazywane rakiem.
  • Grubas z armatą – jedna z najbardziej znienawidzonych kart w grze, należy do raka.
  • Mega Minion – Minion przedawkował mleko i założył zbroję. Bardzo uniwersalny jak na swój koszt.
  • 3 Muszkieterki – (trzy seksmasterki) Potrafią siać dewastację, choć źle zagrane są łatwe do skontrowania.
  • Ciemny Prince – (dark ksiądz) ma tarczę i bejsbola. Konnica dresów. Oryginalny Prince zazwyczaj sprawuje się lepiej.
  • Ochroniarze – szkielety oglądały rojsona i wpadły na ten genialny pomysł. Serdeczna tarcza dla nich, która została ukradziona temu powyżej.
  • Electro Wizard – (Bolek Wałęsa, Mister Wtyczka, Niki Tesla) elektryk, zawsze chętne podładuje ci telefon albo laptopa. Ale to legenda, co z wyglądu przypomina Nicolę Teslę.
  • Księżniczka – laska, która zeszła z wieży i idzie z łukiem na front. Ginie od Strzał/Loga/Bowlera/śmierci Golema/dobrego Zapa/Poisona/Frajerballa/etc.[10]

Rosja

Kraina lodu z wódką przepływającą pośrodku. Pojawiają się pr0.

  • Lodowy Samobójca – mały dropsik zamrażający przeciwnika na chwilę. Adekwatny do swojej ceny.
  • Nietoperze – małe i słodkie, ale mogą być groźne. Ulepszona wersja szkieletów.
  • Lodowy Golem – (Mięcho Armatnie) dobrze zagrany potrafi nawet skontrować P.E.K.K.Ę.
  • Bowler – definitywne grał w kręgle. Kamienie mają penetrację 100% i odrzut 4.
  • Clone – klonuje wszystko w obszarze. Duży Szkielet ma 10 hp pod wieżą, a ten daje klona i koronka. Niestety klony mają tylko jedego hapsa więc wystarczy byle co, aby je zniszczyć.
  • Nocna Wiedźma – (Night Bitch) wali toporkiem po łbie i respi nietoperze, także po śmierci.
  • Drwal – pijany kacap z OP toporkiem, a na dodatek po śmierci puszcza ulubiony napój alkoholowy. Taki typowy wkurBlad.pngny ruski z Syberii z wyglądu i zachowania.

Dżungla

Mało kto tu doszedł.

  • Gang Goblinów – 3 zwykłe i 2 z włóczniami[11]. Mafia.
  • Goblin z dmuchawką – (dziki snajpa) ulepszony Spear Goblin. Nawala ze swojego kawałka trzciny czymś bliżej nie określonym. Dzięki dużemu zasięgowi może ściągnąć budynki typu Bomb Tower, czy Inferno Tower bez uszczerbku na HP.
  • Kat – rzuca toporem jak bumerangiem. Zmora latających istot.
  • Bandytka – po 3 sekundach ładowania raszuje na cel i zabiera mu portfel oraz telefon. Ninja mogą się od niej uczyć.

Pagórek niewyżytych wieprzów

Grają tu tylko pro i naprawdę dobzi gracze, ale Supercell'owi nie przeszkadza to w dawaniu do niej kart.

  • Apteczka – Zaklęcie leczące jednotki. Nooby próbują podleczyć budynki (z wiadomo jakim skutkiem).
  • Cannon Cart – przeróbka osławionego rosomaka. W połowie hp zmienia się w wieżyczkę przeciwpancerną, czyniąc to OP.
  • Mega Knight – ma HP P.E.K.K.I Golema i skacze po wrogach zadając znaczne obrażenia. Wystarczy jednak Horda lub Trio minionków żeby zdechł.

Ligi

Jest ich 9, a mieszczą się na legendarnej. Od challengera przez mastera do kCenzura2.svga championa. żadna nie posiada kart, a pucharki liczą się inaczej. Za to są takie a’la draft skrzynki z wyborem, które karty chcesz (choć najczęściej żadna opcja nie satysfakcjonuje).

Tryby gry

  • 1v1 – "zwykły" tryb gry. grasz o pucharki, żeby zmienić Arenę. na 99% spadniesz
  • 2v2 – jedyny słuszny tryb. nie ma pucharków, więc od 20 sierpnia 2017[12] mecze 1v1 graniczą z cudem. W 90% przypadków w twoim teamie będzie niedorozwinięty noob albo dziecko neo, podczas gdy w przeciwnicy czytają sobie w myślach.
  • Mecz Treningowy – grasz przeciwko botowi o zdolnościach twojego towarzysza z 2v2. Ponoć ktoś w tym przegrał, i to nie celowo.
  • Friendly Battle – grasz przeciwko koledze z klanu. Przegrany najczęściej opuszcza klan, a przeciwnikowi wyzywa matkę.
  • Draft Challenge – jedyny tryb który jest dostępny przez kilka dni co ruski rok. wybierasz 4 karty, a resztę dostajesz od przeciwnika i vice versa. najczęściej dostaje się/daje chujowe karty. Jest też opcja 2v2.

Skrzynki

Ten temat jest o tyle ciekawy, że dorobił się sekcji w tym artykule. Ze skrzynek dropisz karty potrzebne do ulepszania Twoich jednostek. Im wyższa Arena, tym więcej masz kart, złota, oraz szans na kartę legendarną.

  • Drewniana – skrzynie z Arenki Treningowej otwierane w 15 sekund. Później przemienia się we Free Chesta.
  • Srebrna – najgorsza skrzynia. Otwiera się marne 3 godziny. Szansa na rzadką kartę.
  • Złota – lepsza od powyższej choć i tak z tego rakowego pirytowego pojemnika legendy raczej nie wydropisz. 2-4 rzadkie gwarantowane.
  • Darmowa – niewiele lepsza od srebrnej. dostajesz co 4 godziny za nic. Mimo najmniejszego wysiłku w zdobyciu jest całkiem duża szansa[13] na legendę!
  • Koronkowa – musisz zdobyć 10 koronek żeby otworzyć skrzynkę z dużą szansą na epica. Warto.
  • Klanowa – klan[14] musi razem nabijać koronki, żeby otworzyć lepszą skrzynię. Niektóre nie dobijają 70 koronek na pierwszy poziom, a inne zdobywają 1600 i otwierają clan chesta 10/10), mimo kilku epicków i tak zawsze dropnie ci najmniej potrzebny syf.
  • Magiczna – gwarantowane epiki i dużo innych kart.
  • Duża – mieści 300 kart albo i więcej. ale nie ma epickich
  • Epicka – 19-20 epików, które zazwyczaj są ci niepotrzebne w decku, ale też zero hajsu lub innych kart. Nawet już srebrna ma większą szansę na legendę.
  • Super Magiczna – najlepsza skrzynia w grze! kilka tysięcy hajsu, w ch*j kart, gwarantowane epiki i nawet 65% szans na legendę. Jeśli zdobędziesz na wysokiej arenie – wygrałeś grę. Ale zdobywa się ją raz na 100 lat.
  • Legendarna – jedna legenda. I niby nic więcej, ale ludzi jara bardziej niż dresiarz skręta.

Noob w Clash Royale

  • Kontruje armię szkieletów tankiem…
  • …albo używa rakiety na Miniona.
  • Zawsze stawia wsparcie z przodu.
  • Spadł do Training Campa.
  • Nie ma epickich, chodźby dostał/kupił epic chesta.
  • Nie umie otwierać skrzyń.
  • Z legendarnej skrzyni dostaje kartę epicką.
  • Nie wie o istnieniu trybu 2v2…
  • Twierdzi, że Electro Wizard to gówno.
  • Używa szkieletów i nagrobka modema.
  • Gdyby jakimś cudem zdobył legendę i tak będzie to ta, która najmniej pasuje do jego decka.
  • Myśli że Log krzywdzi jednostki w powietrzu…
  • …i na drafcie[15] rzuca nim w Minion Horde’a.
  • Olewa Golema i przepłaca to życiem wieży i połową lub mniej HP na królu.
  • Nigdy nie wspiera tanków.
  • Nie ulepsza kart…
  • …lub ulepsza te, których nie używa.
  • Ma ujemne puchary.
  • Olewa Tankojebcę i dziwi się, że przegrał 3:0(99,99999% meczy się tak kończy).
  • Nie trafia piorunem…
  • …lub budzi nim króla.
  • Nie wie, że Hog Rider atakuje tylko budowle.
  • Swarmuje lub ma deck pod budki (lub piecyk).
  • Nie słyszał o Freezie, więc za każdym razem, gdy wojsko przestanie atakować, wyzywa przeciwnikowi matkę.
  • Kontruje Wizarda trzema szkieletami (ale tak rakowo, że aż szkoda, za to pro lub wytrawny gracz robi bardzo dobrze).

Typy graczy

Jak w każdej grze możemy wyróżnić ćwierćinteligenta, półmózga i nawet git gracza. Tu przedstawia się to następująco:

  • Noob – najczęstszy gracz spotykany na pierwszych arenach, ale i wyżej. Nooby dzielimy na:
    • Spamer – spami bezmyślnie budynkami i jednostkami. Okres wegetacji trwa do siódmej areny.
    • Snajper Elite – strzela rakietą w twoją wieżę mającą około 200 HP i trafia w króla lub, co gorsza, w nic.
    • Emotikon Spamer – gdy ten podgatunek nooba odkryje, do czego służą buźki króla i teksty, spami nimi, nie ważne, czy jest to tego warte, czy też nie.
    • Noob Wszystkolegendowy – spotykany na Challenge’ach, gdzie masz do wyboru wszystkie karty w grze. On buduje deck z samych legend, co, jak zauważa większość myślących graczy, jest bez sensu, bo z samych kart legendarnych nie można utworzyć dobrze zbalansowanego decka. Łatwy cel do przepchnięcia się po zwycięstwo. Czasem też spotykany na wyższych arenach, gdy wytrawny gracz lub pro pożyczy mu komórkę na jeden mecz.
    • Defender – noob, który uważa, ze taktyką na wygranie jest po prostu obrona. Jedyną rzeczą stosowaną ofensywnie jest Fireball/Zap/Strzały/czasem Rakieta/Freeze/Rage/Poison/Log[16] (niepotrzebne skreślić).
  • AFK – spotykany na każdej arenie. Po kilku chwilach grania wyłącza grę i róbta co chceta.
  • Tanker – ma w decku cztery tanki, jakąś obronę i Spella. Antidotum na niego to coś typu Inferno.
  • Kurdziarz – o ile nooby kończą się na piątej i szóstej arenie, ten typ gracza pojawia się wpierw od aren 1-3 (grając grubasem), a później pod koniec areny 6 grając E-Barbami i Grubasem z armatką i bez w jednym decku. Niezwykle upierdliwy typek, który nie ma jeszcze legendy i chce być pr0.
  • Klanowiec – jest nieaktywny, ale dopiero gdy zacznie się zbieranie do skrzyni klanowej spami ile wlazie i nie zadowala go nic oprócz pierwszego miejsca wbitych koronek.
  • Gracz zwykły – przeciętny Janusz Kowalski tej gry. Czasem po przeczytaniu kilku strategii lub własnych przemyśleniach staje się tym poniżej.
  • Git Gracz – może nie ma super-duper decku, wszystkich legend i dobrze opracowanej strategii, ale wyróżnia się od zwykłego gracza lepszym graniem nawet jeśli nie ma legend, a przeciwnik aż dwie lub trzy. Ma zadatki na tych niżej. Spotykany już od czwartej areny, lub wcześniej na smurf koncie. Największy wróg – spamer!
  • Gracz Wytrawny – gracz znający grę jak własną chatę[17], zna dobrze strategie, uformuje ci deck na aktualną arenę, gdy go poprosisz. Donejtuje, jest dość aktywny. Podczas walki potrafi ostro dać w kość. Taki git gracz będący posiadaczem 1-3 legend, lub czasem nawet bez nich. Spotyka się go na siódmej arenie lub wcześniej na smurf kontach. Możliwa jest jego ewolucja w Pr0. Największy wróg – spamer!
  • Pr0 – super gracz, który da sobie radę w każdej sytuacji. Ma od kija legend. Potrafi ci wygrać mecz nawet gdy przeciwnik nie dostał obrażeń a ty masz tylko jeden hp na królu. Poradzi sobie ze spamerem w każedej sytuacji. Często się przechwala i niekoniecznie jest skory do pomocy. Zaczyna się pojawiać na 8 arenie, ale okres jego wegetacji zaczyna się na arenie 10 oraz wyżej. Po latach spędzonych przed komórką zmienia się w swoją megahiperduper wersję, czyli…
  • Pr0 eXtreme – król gry z Ultimate Champion z wszystkimi kartami wymakasowanymi. Niestety zżera go pycha i przechwala się co to nie on… Gdy już wszystko osiągnie spada do 0 koronek, aby zacząć grę od początku z wszystkimi kartami i potrollować noobków.

Klany

Zrzeszenie graczy wbijające skrzynię klanową i wymieniające się kartami.

Rangi w klanach:

  • Leader – założyciel. Może zapraszać. wywalać, wysyłać wiadomości prywatne, pisać na intro klanu co chce i ustawić nazwę oraz symbol. Gdy masz do niego jakiś problem to kick.
  • Co-Leader – prawa ręka lub zaufana osoba w klanie. Może prawie wszystko, co Leader, oprócz ustawień nazwy i symbolu. Lepiej mu nie podskakiwać.
  • Elder – gracz zasłużony z zaszczytnym mianem umożliwiającym zapraszanie i wywalanie memberów.
  • Member – bydło robotnicze klanu. Ma donejtować, reqestować i wbijać koronki.

Co się robi w klanie:

  • donejtuje – daje karty
  • reqestuje – żydzi karty,
  • wbija koronki,
  • zamieszcza filmiki z podpisem,
  • spami na chacie,
  • wywala z klanu,
  • zaprasza do klanu,
  • robi Friendly Battle,
  • otwiera Clan Chesta,
  • narzeka się na zawartość Clan Chesta,
  • zaprasza na czelendże,
  • chwali się osiągnięciami,
  • ewentualnie nic i jest się amebą klanową zapychającą miejsce.
Wielki Brat Patrzy
Uwaga!

Warning / Achtung / Attention / Attenzione / Advertencia / Pozor / Atenção / Внимание / Увага / Προσοχή / Figyelem / Advarsel / Įspėjimas / Waarschuwing / გაფრთხილება / Զգուշացում / 危ない / 警告 / 注目 / 경고 / אזהרה / चेतावनी / คำเตือน / تحذير !

W dalszej części artykułu znajdują się tajne informacje.
Kontynuowanie czytania może poskutkować odwiedzinami smutnych panów w garniturach.

Szanse na kartę legendarną

W trakcie tajnej misji szpiegowi Nonsensopedii udało się dostać do tajnych archiwów Supercella, w których zawarty jest wzór na szansę otrzymania karty legendarnej:

  • K – karty w skrzynce
  • L – ilość kart legendarnych możliwych do zdobycia (np. jeśli jesteś w Arenie 4, możesz zdobyć dwie – Lava i Inferno Dragon)
  • C – ilość kart zwykłych możliwych do zdobycia (do przykładu powyżej: patrz: karty zwykłe od Training Camp do Areny 4)
  • LF – Legendary Factor. Dla każdej ze skrzynek jest inny:
    • Srebrna, Duża – 10 000
    • Złota – 5 700
    • Darmowa, Koronkowa – 4 000
    • Z Challenge'a, Klanowa, – 2 000
    • Magiczna, Super Magiczna, z Turnieju – 600
    • Draft – 200
    • Wyjątki: Epicka (0% szans), Legendarna (100% szans)

Szablon:Endspoiler

Przypisy

  1. Czyli min. golem, balon, wielki szkielet, dark prince, pekka lub kat
  2. chociażby znienawidzony Ice wizard
  3. z którego oczywiście wypadnie smarki lub AIDS wizard
  4. Choć z oficjalnej wersji wynika, że wyłażą z ostrej imprezy, gdy coś przeskrobią po pijaku
  5. No chyba, że zaliczasz się do grupy wymienionej wcześniej
  6. Dawniej były cztery, ale jakiś inteligent, przez zbyt dużą wartość jak na cenę, zmniejszył ich liczbę
  7. Zgadnij dlaczego
  8. I dalej też z tym ciężko
  9. Z tego samego robili Nokię 3310
  10. Niepotrzebne skreślić
  11. Dawniej trzy, ale z powodu zbyt dużej wartości na swoją cenę postanowiono jednego odjąć
  12. 2v2 jest na stałe
  13. Bynajmniej w porównanu do golden chesta i silver chesta
  14. Choć i tak połowa jest nieaktywna
  15. Inaczej by nie zdobył
  16. O ile w ogóle ma
  17. Lub nawet lepiej