Need for Speed: Carbon
Need For Speed: Carbon – gra – między innymi – na komputery, PlayStation® 2 i 3, a także pierwszego XBoxa, z 2006 roku, dziesiąta część Need for Speeda, kontynuacja Most Wanteda 2005.
Fabuła
Uwaga! Ta sekcja zawiera informacje, których zapewne nie chciałbyś znać, jeśli dotychczas nie miałeś okazji spotkać się z inkryminowanym tworem. |
Ledwo udało nam się spiedć przed sierżantem Crossem naszym ultra wypasionym BMW M3 GTR. Zanim dojedziemy do Palmont City, czeka nas droga przez mękę i kaniony. W trakcie jazdy trafiamy na jakąś dziadowską konstrukcję, która niszczy nasz wóz na zawsze. Nigdy już nie odzyskamy naszej beemy. Potem trafiamy do salonu samochodowego, w którym wybieramy totalnego złoma. Zapoznajemy się z zasadami wyścigów wśród górników i walczymy o węgiel. Kiedy Darius pyta nas o swoją historię, ścigamy się po chwili z policją. Kiedy rozwalimy kilka radiowozów, jedziemy do jednej z kryjówek zaoferowanych przez Darka. Dalej przyjdzie nam się mierzyć z trzema górnikami: Kenji, Angie, Wolfem i Dariusem. Na końcu walczymy przeciwko nim o wieleset ton porządnego węgla, a także dowiadujemy się, że Dariusz to totalny zdrajca. Beemy jednak nie odzyskujemy.
Kariera
Tutaj jest trochę inaczej niż w przypadku Most Wanteda 2005. Zamiast czarnej listy, znanej z poprzedniej części, walczymy tutaj ze stertą górników o szacunek wśród kolegów ze swojej branży i węgiel do samochodu. Cross przyjechał do Palmont, by zwalczyć lokalną szajkę górników. Typujemy najpierw jedną z klas samochodu – tuningowane, muscle i egzotyczne. W międzyczasie walczymy z trzema najważniejszymi górnikami:
- Kenji – Japoniec, który wozi się Mazdą RX-7 FD3S. Wypierniczył wszystko, co się da, żeby tylko jego samochód mógł przyspieszać od zera do 200 km\h w 6,7 sekundy. Szef gangu Bushido. Na ostatecznym wyzwaniu wozi się Mitsubishi Lancerem evolution IX.
- Angie – wozi się Dodge'm Chargerem R\T. Jej wóz prowadzi się gorzej niż TIR firmy Scania załadowany po brzegi monetami 0,50 USD, więc wygrana z nią nie powinna stanowić kłopotu nawet jadąc totalnym złomem. Szefowa gangu 21st Street Crew. Na ostatecznym wyzwaniu zmienia wóz na służbowego Dodge'a Challengera concept.
- Wolf - szef gangu
F.U.C.KF.C.K, chociaż on sam nie wie, co ten skrót oznacza. Ściga się w dzielnicy Fortuna,miejąc nadzieję że przyniesie mu szczęściebo ją komuś ukradł. Później kradnieszFUCKowiWolfowi pomocnika i dzielnicę. - Darius – szef wszystkich szefów (nie tylko gangu Stacked Deck). Jego siłą jest dosłownie wszystko. Ma do swojej dyspozycji służbowe Audi Le Mans quattro. Jego wóz skręca dosłownie bez problemów, ma doskonałe hamowanie i prędkość maksymalną powyżej 400 km\h. Pokonujemy go w czterech rundach: wyzwanie typu sprint, na torze i dwie rundy w kanionie.
Policja
Policja w Carbonie ma takie same samochody, co w Most Wantedzie 2005. Nie ma jednak punktów notowań za każde 10 sekund pościgu. Policja ma kilka poziomów:
- Pierwszy – normalny patrol. Po zderzeniu zamienia się w kupę złomu. Notowania: 250.
- Drugi – miejski agent, podobny do pierwszego, tylko że samochód nieco cięższy i zawsze granatowy. Bardzo mało blokad. Wystarczy uderzyć w tylne koła i radiowóz leci tylko na złom. Notowania: 500.
- Trzeci – stanowy pojazd pościgowy – Pontiaki GTO policji stanowej. Non-stop są blokady, wyjeżdżają lekkie SUV-y z samobójcami. Notowania: 5 000.
- Czwarty – pojazd agentów stanowych – granatowe Pontiaki GTO policji stanowej. Kiedy już nas mają, zamykają nas w trójkącie, helikopter już za nami nie lata[1]. Trochę częściej niż w Most Wantedzie 2005 jadą ciężkie oddziały w SUV-ach. Blokady już mają kolczatki. Notowania: 10 000.
- Piąty – biały federalny pojazd pościgowy z oddziału Crossa. Przekraczają prędkość 360 km\h. Non-stop blokady z kolczatkami i ciężkie SUV-y. Raz na jakiś czas pojawia się sam Cross. Notowania: 25 000 za białe Corvetty, za Crossa – 300 000 (pierwsze podejście), 200 000 (drugie) i 100 000 (od trzeciego).
- Siódmy[2] – pojawia się tylko w edycji kolekcjonerskiej. Czarne pojazdy agentów federalnych i później sam Cross. Pojawiają się także ciężkie SUV-y. Notowania: 30 000.
- Ósmy – tylko edycja kolekcjonerska. Same zwykłe radiowozy w liczbie przekraczającej 50. Brak Crossa. Notowania: 250.
- Dwunasty – tylko edycja kolekcjonerska. Tylko ciężkie oddziały Rhino SUV jadące tak, jak radiowozy z poprzednich poziomów. Raz na jakiś czas zdarzy się oczywiście samobójca. Notowania: 15 000.
Pościg
Pościgi w Carbonie są podobne do tych z Most Wanteda 2005. Są one krwawe i brutalne. Nie są już aż tak nudne jak w poprzedniku. W trakcie pościgu podobno można zaliczyć wykroczenia, ale gra już nas o tym nie informuje[3]. Oto prawdopodobna lista:
- Ściganie się – przekroczenie 180 km/h,[4]
- Taranowanie radiowozu – uszkodzenie radiowozu,
- Opór przy aresztowaniu – zgubienie policji,
- Przekroczenie prędkości – rozwinięcie prędkości 250 km/h,[5]
- Uszkodzenie mienia – rozwalenie np. słupa,
- Ucieczka z miejsca wypadku – uszkodzenie jakiejś taksówki lub samochodu mafii ubezpieczeniowej,
- Jazda poboczem – nie po ulicy,
- Nieostrożna jazda – rozwinięcie prędkości 330 km/h.[6]
Typy wyścigów
- Sprint – zwykły wyścig z punktu A do B. Jeden z prostszych.
- Sprint w kanionie – dokładnie to co powyżej, tylko że ulice są puste.
- Tor – jazda w kółko. Najczęściej są to 3 okrążenia. Na ostatnim zawsze pojawia się taksówka, przez którą przegrasz o 15 sekund wobec przedostatniego górnika i 2 minuty wobec lidera.
- Wojny wyścigowe – to samo co tor, z tym że tutejsze wojny są tak pokojowe, że cały sztab policji wziął tymczasowy urlop, a zawodników jest aż dwudziestu.
- Próba prędkości – trzeba uzyskać największą prędkość przejeżdżając przez stertę statycznych, nieprecyzyjnych fotoradarów z Ukrainy.
- Próba czasowa – należy dojechać do mety przed czasem. Nie ma policji. Przejeżdżamy przez oprawy confetti.
- Wyzwanie – dwie rundy w kanionie. Nitro i spowalniacz zostają wyłączone. Należy w pierwszej rundzie jechać jak najbliżej przeciwnika, by zdobyć jak najwięcej punktów. W drugiej uciekamy przez adwersarzem na jak największą odległość. Gdy wyprzedzimy przeciwnika na ponad 10 sekund w pierwszej rundzie, wygrywamy z automatu.
- Drift – prawdziwe ślizganie się po oleistym torze. Należy tylko uważać, żeby przypadkowo nie przywalić w ściany.
- Drift w kanionie – ślizganie się po krętych drogach kanionu. Trudniejszy od zwykłego driftu, bo można spaść rozwalając miękkie barierki!
Klasy samochodów
Samochody dzielą się na trzy klasy: tuningowane, muscle i egzotyczne. Każdy typ się czymś charakteryzuje:
- Tuningowane – dobrze kręcą na zakrętach[7]. Mają średnie przyspieszenie i prędkość.
- Muscle – mają słabe prowadzenie, przyspieszenie i średnią prędkość maksymalną. Mogą się wywrócić na dowolnym skręcie.
- Egzotyczne – super fury godne szejków z krajów arabskich. Wysoka prędkość maksymalna i dobre prowadzenie, niewiele gorsze od tuningowanych.
(Pseudo)pomocnicy
W grze można czasem wywołać (pseudo)pomocników do tablicy. Są trzy typy:
- Zwiadowca – pokazuje błędne drogi ze swojej nawigacji Lark.
- Drafter – daje przez kilka sekund większą prędkość.
- Spychacz – unieruchamia na 0,000003 sekundy rywala z pozycji wyżej od spychacza.
Przypisy
- ↑ Aczkolwiek pierwotnie miał latać, tylko że w wersji beta
- ↑ O dziwo nie ma szóstego! Za to siódmy pełni tę rolę…
- ↑ Nawet po zakończeniu pościgu
- ↑ Pobłażliwa policja – w mieście pozwala się na 140 km/h i to nie jest wykroczenie
- ↑ Jeżeli jadę zbyt szybko, to się ścigam, a jeżeli się ścigam, to jadę zbyt szybko?
- ↑ Tak, typowa logika Need For Speeda. Przekroczenie prędkości – 180-250 km/h. Nieostrożna jazda – 330 km/h. Czy to jest normalne?
- ↑ Niekiedy nawet bez ręcznego!