Resident Evil

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
To jest najnowsza wersja artykułu edytowana „16:55, 11 mar 2023” przez „Dreńkalo Taras (dyskusja • edycje)”.
(różn.) ← przejdź do poprzedniej wersji • przejdź do aktualnej wersji (różn.) • przejdź do następnej wersji → (różn.)

Jill, here's a lockpick. It might be hand if you, the master of unlocking, take it with you

Barry Burton zwięźle o wytrychu, i umiejętności włamywacza Jill
Uwaga – gra nie nadaje się dla dzieci!

Resident Evil (Rezydent Emil, Prezydent Debil) – kultowa, klasyczna i straszna gra wyprodukowana przez Capcom w 1996 roku p.n.e o czym świadczy grafika oraz jakość fabuły.

Fabuła[edytuj • edytuj kod]

Rok 1998, Raccon City – spokojne miasteczko w ÓSA nawiedza fala morderstw w pobliskich górach. Kiedy sytuacja wydaje się być groźna, tzn. nikt nie chciał jechać do lasu na grzyby i jagody, aby utrzymać amerykańską gospodarkę, władze miasta wysłały oddział policji S.T.A.R.S. jednak okazuje się że sprytnie przestawiono znaki drogowe w wyniku czego zostaje wysłany drugi oddział śmiałków mający znaleźć niedorajdy z pierwszego. Na miejscu znajdują wszystkich ludzi martwych, co nie było dużym zdziwieniem. W pewnej chwili do jednego z członków oddziału podbiega coś, co swoją nieograniczoną miłością spowodowało omdlenie jednego z policjantów. Dowódca oddziału Albert Wesker, dodatkowo motywowany płochliwą ucieczką pilota śmigłowca, sugeruje ucieczkę. Jako cel ucieczki wybierają sobie wielką, budzącą strach i ogólna grozę willę, do której nawet największy wariat nie wszedł by trzeźwy. Okazuje się, że jej lokatorzy wykazują dość dużą – jak na stan w którym się znajdują – ruchliwość. Teraz będą musieli walczyć o życie z zombie i innymi mutantami.

Postacie[edytuj • edytuj kod]

Chris Redfield[edytuj • edytuj kod]

Główny bohater gry, członek oddziału STARS wysłanego na samobójczą misję ratunkową do lasów Arklay. Na początku gry tą postacią mamy do dyspozycji ulubioną broń Chrisa, czyli nóż. Gra tą postacią jest ogólnie trudniejsza z powodu mniejszej ilości slotów ekwipunku.

Jill Valentine[edytuj • edytuj kod]

Główna bohaterka, również członkini oddziału STARS. Ponoć jest mistrzynią włamu (potrafi otworzyć wytrychem drzwi, które można by było wywalić z kopa) dlatego cały czas nosi wytrych. Jej scenariusz jest łatwiejszy, ponieważ ma o 2 sloty ekwipunku więcej niż Chris.

Kanapka z Jill

Barry Burton[edytuj • edytuj kod]

Bohater drugoplanowy. będący autorem słynnej kwestii o Jill Sandwich.

Rebecca Chambers[edytuj • edytuj kod]

Komandoska, która ma 18 lat (!!!). Baaardzo lubi pryskać muchozolem gazem pieprzowym po oczach swych kolegów. Jest sanitariuszem, więc może łatwo odratować innych od ślepoty spowodowanej jej ulubioną bronią.

Albert Wesker[edytuj • edytuj kod]

Najbardziej mhroczny bohater tej gry. Jest ubrany na czarno, pomimo tego że jest noc, to nosi ciemne okulary… on coś ukrywa… A, no i jest jeszcze dowódcą oddziału STARS.

Joseph Frost[edytuj • edytuj kod]

Joe ma najdłuższy występ w tej grze. Trwa on prawie przez całe intro, a kończy się zeżarciem go przez psy.

Enrico Marini[edytuj • edytuj kod]

Dowódca drużyny Bravo Girl dobry podwładny Weskera, ginie z jego rąk.

Kenneth J. Sullivan[edytuj • edytuj kod]

Pilot drużyny Bravo. Kolejna krótka znajomość…

Prawdziwa historia Richarda

Richard Aiken[edytuj • edytuj kod]

Rysiek z Klanu… To znaczy Richard Aiken jest bardzo ważnym członkiem drużyny STARS, ponieważ jest specjalistą od łączności, czyli potrafi obsługiwać zaawansowany sprzęt telekomunikacyjny.

Forest Speyer[edytuj • edytuj kod]

W oddziale STARS pełnił funkcję snajpera. Okazało się jednak, że karabin snajperski NIE JEST najlepszą bronią do starć na krótką odległość z zombiakami.

Brad ,,ChickenHeart” Vickers[edytuj • edytuj kod]

Tchórz Najdzielniejszy, i najsilniejszy bohater gry, przy okazji pilot śmigłowca grupy Alfa. Jest tak straszny, że postanowił odlecieć w popłochu aby dać szansę zombie na wyrównaną walkę.

Przeciwnicy[edytuj • edytuj kod]

Zombie[edytuj • edytuj kod]

Łażące i wyjące, po strzale z pistoletu w głowę padające.

Pieski[edytuj • edytuj kod]

Szybkie i zwinne, nie wyglądające niewinnie, więc gdy je zobaczysz uciekaj w gdzie pieprz rośnie!

Wrony[edytuj • edytuj kod]

Małe i wkurzające, zbyt dużo szkód nie wyrządzające, więc amunicji nie marnuj, bo szkoda.

Zmutowana roślina[edytuj • edytuj kod]

Źli ludzie z Umbrelli, trochę tu przegięli, bo chemikaliów do roślinki nasypali i taką wielką wyhodowali, sposób jest na nią prosty, przygotuj ochrony roślin środki, i zmień mutanta w kompost!

Yawn[edytuj • edytuj kod]

(a.k.a Motherfuckin' Snake) wielki, straszny, zmutowany, ludźmi dobrze nakarmiany, to przeciwnik doskonały, zabijają go 2 strzały (razy 10).

Małe węże[edytuj • edytuj kod]

Małe, wstrętne, wkurwiające, zapomnieć o sobie nie dające, więc jak niebieskiej roślinki nie masz, to bardzo szybko przed nimi uciekasz.

Pająki[edytuj • edytuj kod]

Obrzydliwe, włochate stwory, to ogromne są potwory, uważaj, bo bez dubeltówki zdechniesz, takiego pająka butem nie rozdepczesz.

Małe pająki[edytuj • edytuj kod]

One są naprawdę upierdliwe, nie dadzą Ci spokoju nawet na chwilę, wiec pomieszczenie w którym są szybko opuszczasz.

Pszczółki[edytuj • edytuj kod]

Miodu słodkiego Tobie nie dają, jednak krzywdę prędko wyrządzają, więc uciekaj przednimi co sił!

Rekin[edytuj • edytuj kod]

,,On jest jak w Szczękach!" chciałbyś rzec, jednak jego zęby to mocniejsza rzecz. Więc nie daj się jemu dogonić, bo będziesz się musiał bardzo długo bronić.

Plant 42[edytuj • edytuj kod]

Kolejne straszydło przez Umbrellę wyprodukowane, musi zostać przez Ciebie porozwalane. Możesz go załatwić mieszanką trucizn, ale uważaj – jak Ciebie złapie, to nie wrócisz!

Hunter[edytuj • edytuj kod]

Zabijanie idzie mu łatwo. Potrafi połknąć naszego herosa, i beknąć po tym wszystkim.

Duży pająk[edytuj • edytuj kod]

To nie przelewki, tu nie ma zabawy, chociaż ten pająk nie jest taki wytrzymały, bowiem kilka pocisków z Shotguna poleci, i nasz pająk to biologiczne śmieci.

Zombie obdarte[edytuj • edytuj kod]

To takie zombie, ze skóry obdarte, twojej uwagi raczej nie warte, spotykasz je dopiero w laboratorium – cała posiadłość to przy tym sanatorium…

Lab Monsters[edytuj • edytuj kod]

Wyższe stadium rozwojowe Huntera, mocne i silne to jest jak cholera. Wisi na suficie i czeka, a potem Twoja krew płynie jak rzeka.

Tyrant[edytuj • edytuj kod]

Ostatni boss w tej grze niesamowitej, więc szykuj się na starcie, a może nawet bitwę. Musisz czekać aż Brad, twój kolega zrzuci ci ze wyrzutnię rakiet z helikoptera. Potem strzał tylko jeden, i możesz się poczuć jak w niebie.

Zobacz też[edytuj • edytuj kod]