Battlefield 4: Różnice pomiędzy wersjami

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
(Poprawki się same nie robią…)
Znacznik: edytor wizualny
 
(Nie pokazano 9 wersji utworzonych przez 8 użytkowników)
Linia 1: Linia 1:
{{Długiartykuł}}
[[Plik:Bf4winda.jpg|thumb|Typowy gracz w Battlefield 4]]
[[Plik:Bf4winda.jpg|thumb|Typowy gracz w Battlefield 4]]
'''Battlefield 4''' – kontynuacja wspaniałego i uwielbianego [[Battlefield 3]]. Standardowo, gra została stworzona przez DICE i wydana przez [[EA|Elektroniczną sztukę]] ([[Ha ha ha|hahahahaha]]). Akcja gry dzieje się w roku 2020, podczas wojny [[Stany Zjednoczone Ameryki|tych dobrych od hamburgerów]] z [[Rosja|tymi złymi od wódki]], co samo w sobie jest bardzo <del> idiotycznym</del> oryginalnym pomysłem, przecież oba te kraje walczyły ze sobą w zaledwie 3218432895 grach. DICE jednak chciało wejść na wyższy poziom oryginalności, więc do konfliktu dodało [[Chiny|tych złych od ryżu]]. Na szczęście w grze nie znajdujemy żadnego [[Albania|Albańczyka]], dzięki czemu jest ona wolna od największego spisku w dziejach<ref> Bo przecież ALBANIA NIE ISTNIEJE!</ref>.
'''Battlefield 4''' – kontynuacja wspaniałego i uwielbianego [[Battlefield 3]]. Standardowo, gra została stworzona przez DICE i wydana przez [[EA|Elektroniczną sztukę]] ([[Ha ha ha|hahahahaha]]). Akcja gry dzieje się w roku 2020, podczas wojny [[Stany Zjednoczone Ameryki|tych dobrych od hamburgerów]] z [[Rosja|tymi złymi od wódki]], co samo w sobie jest bardzo <del> idiotycznym</del> oryginalnym pomysłem, przecież oba te kraje walczyły ze sobą w zaledwie 3218432895 grach. DICE jednak chciało wejść na wyższy poziom oryginalności, więc do konfliktu dodało [[Chiny|tych złych od ryżu]]. Na szczęście w grze nie znajdujemy żadnego [[Albania|Albańczyka]], dzięki czemu jest ona wolna od największego spisku w dziejach<ref> Bo przecież ALBANIA NIE ISTNIEJE!</ref>.

== Tryby gry ==
* '''Singleplayer''' – głównymi bohaterami są… zresztą, kogo obchodzi singleplayer. Jest gorszy nawet od swojego odpowiednika w poprzedniej części. Większość graczy przechodzi go tylko dlatego, bo w ostatniej misji można zdobyć fajoffskie [[broń]]ki do multi, które wcale takie fajoffskie nie są.
* '''CO-OP''' – jedną z cech CO-OPa w BF4 jest to, że nie występuje w ogóle. I dobrze, bo i tak wszyscy w to grali dla broni do multi<ref> W CO-OPie BF3 zyskiwało się punkty, a za odpowiednią ilość punktów odblokowywało się bronie do multi </ref>.
* '''Multiplayer''' – no, tu się zaczyna poważny temat. Przeciętny gracz spędził w multi średnio 100% czasu przeznaczonego na BF4. Do dyspozycji mamy dziesięć map plus dwadzieścia z dodatków, mnóstwo pojazdów i pierdyliard(!) różnorakich pukawek, mimo że najczęściej używane są po trzy albo cztery bronie na kategorię.


== Klasy ==
== Klasy ==
Klasy w BF4 to dokładnie to samo co w [[Battlefield 3]], z drobnymi zmianami w dostępnym ekwipunku. W końcu to już nie 2014, to 2020! Przyszłość! Nowoczesność! Wykrywacze wrogów montowane na broń!
Klasy w BF4 to dokładnie to samo co w [[Battlefield 3]], z drobnymi zmianami w dostępnym ekwipunku. W końcu to już nie 2014, nadchodzi przyszłość! Nowoczesność! Wykrywacze wrogów montowane na broń!
* '''Szturmowiec''' – zapamiętaj tę klasę, bo w grze połowa napotkanych graczy będzie właśnie Szturmowcami. Nosi apteczkę, defibrylator, czasami nie powstydzi się użyć granatnika lub podwieszanej strzelby<ref> Ale rzadko się to zdarza</ref>.
* '''Szturmowiec''' – nosi apteczkę, defibrylator, czasami nie powstydzi się użyć granatnika lub podwieszanej strzelby<ref> Ale rzadko się to zdarza</ref>.
* '''Technik''' – powinna to być najbardziej zbalansowana i przydatna klasa w grze, bo Technik najczęściej nosi wyrzutnię rakiet i niszczy (a raczej próbuje to robić) wrogie pojazdy (których zawsze dookoła pełno) i palnik, który naprawia przyjazne (których też dookoła pełno). Oczywiście, <del> te skurwysyny </del> ci geniusze z DICE postanowili dać wszystkim wyrzutniom rakiet siłę petard, żeby nie było Technikowi zbyt łatwo. Przecież zniszczenie czołgu pięcioma rakietami, które przeładowują się kilka cennych sekund, to bardzo optymalne rozwiązanie.
* '''Technik''' – powinna to być najbardziej zbalansowana i przydatna klasa w grze, ale geniusze{{fakt}} z DICE postanowili dać wszystkim wyrzutniom rakiet siłę petard, żeby nie było Technikowi zbyt łatwo. Przecież zniszczenie czołgu pięcioma rakietami, które przeładowują się kilka cennych sekund, to bardzo optymalne rozwiązanie.
* '''Wsparcie''' – większość [[Noob|n00bów]] zaczyna grę tą klasą, bo typową bronią żołnierza wsparcia jest wielki karabin maszynowy. Zgodnie ze słynnym prawem „Im większa broń, tym większa moc” biedny n00b3k bierze największą krowę… i ginie od innego gracza z pistoletem, bo za nic w świecie nie umie opanować rozrzutu. Wsparcie nosi zazwyczaj zestaw amunicji plus jakieś materiały wybuchowe, na przykład C4, Claymory bądź ch{{cenzura3}}a warty moździerz.
* '''Wsparcie''' – większość [[Noob|n00bów]] zaczyna grę tą klasą, bo typową bronią żołnierza wsparcia jest wielki karabin maszynowy. Zgodnie ze słynnym prawem „Im większa broń, tym większa moc” biedny n00b3k bierze największą krowę… i ginie od innego gracza z pistoletem, bo za nic w świecie nie umie opanować rozrzutu.
* '''Zwiadowca''' – stary, poczciwy <del>camper</del> snajper. Mimo wielu prób DICE, Zwiadowca to klasa wciąż najmniej wnosząca do wygranej bądź porażki drużyny. Typowy snajper siedzi w krzakach/na wieżach/na kamieniach/ch*j wie gdzie i naparza ze swojego cudownego karabinu do odległych o 100000 metrów wrogów. Ma do dyspozycji różny ekwipunek wykrywający wrogów w pobliżu (co jeszcze bardziej ułatwia [[Kampowanie|kampienie]]), zwiadowczy helikopterek i ładunek C4, dzięki któremu zwiadowca w BF4 przydaje się trochę bardziej niż w BF3<ref>Ale wciąż jest praktycznie bezużyteczny dla reszty drużyny</ref>.
* '''Zwiadowca''' – nieco bardziej użyteczny, ale i tak bezużyteczny typowy snajper siedzi w krzakach/na wieżach/na kamieniach/ch*j wie gdzie i naparza ze swojego cudownego karabinu do odległych o 100000 metrów wrogów.

== Bronie ==
Pukawek mamy w BF4 od {{Cenzura3}}, dlatego trudno jest opisać każdą z nich. Kategorie dostępnych broni to Pistolety, Karabiny Szturmowe, Karabiny Snajperskie, Strzelby, Karabinki, RKM-y, Karabiny Wyborowe i PDW.

=== Pistolety ===
* '''M9''' – aktualnie podstawowy pistolet amerykańskich Marines, w grze z jakiegoś powodu musisz go odblokować, by z niego korzystać. Typowy pistolecik, kilka strzałów w ciało i delikwent pada sztywny. Nawet fajny.
* '''P226''' – dostajemy go na początku gry. Wielu graczy nigdy go nie zmienia na inny, bo jest całkiem w porządku.
* '''QSZ-92''' – podrobione P226. Trochę lepsze od pierwowzoru.
* '''MP-443''' – kolejna podróbka P226. Jest jednak od niego znacznie gorszy.
* '''SHORTY 12G''' – to nie pistolet, to strzelba! Tylko taka skrócona, więc ma do dyspozycji zaledwie trzy pociski. Przez wielu uważana za <del>najlepszy pistolet</del> najlepszą broń podręczną. Możesz nią rozwalić cały pokój przeciwników.
* '''G-18''' – jedyny pistolet automatyczny. Idealny dla każdego nooba.
* '''FN57''' – nazywany ironicznie Five-Sevenem. Wygląda jak noc listopadowa, a w dodatku jest strasznie słaby.
* '''M1911''' – jak zawsze daje radę. Nie zmienia to jednak faktu, że ta broń to już zabytek. Co ona robi w dalekim 2020 roku?
* '''93R''' – jedyna broń trzy-strzałowa. Strasznie niecelny.
* '''CZ-75''' – słaby, ma mały magazynek i może konkurować z FN57 o tytuł najgorszego pistoletu.
* '''.44 MAGNUM''' – nasze kochane DICE oczywiście musiało kompletnie <del>spierd</del> odnowić ukochane magnum z BF3, dlatego jest teraz znacznie mniej popularne. Zabija dwoma strzałami.
* '''M412 REX''' – kolejny rewolwer z BF3, tym razem nie został doszczętnie… odnowiony, więc da się nim strzelać. Dodatkowo, całkiem fajnie się świeci, bo jest teraz srebrny.
* '''COMPACT 45''' – ostatni pistolecik, którego możemy odblokować. Nawet niezły.
* '''DEAGLE .44''' – tak, nawet Battlefield nie mógł się uchronić od zajebistości Digla. Jest to właściwie rewolwer z większą szybkostrzelnością i większym magazynkiem. Ale żeby sobie z niego postrzelać, najpierw musisz zapoznać się z…
* '''UNICA 6''' – wszyscy z niego korzystają tylko po to, żeby odblokować już tego cholernego digla.
* '''SW 40''' – rewolwer o okropnym wyglądzie. Na szczęście da się z niego strzelać.
* '''MARE'S LEG''' – jedna z najfajniejszych broni. Jest to kowbojski karabin na dźwignię, zabija najczęściej dwoma strzałami. Przydatny, jeżeli korzystasz głównie z PDW i musisz kogoś rozwalić na większej odległości.

=== Karabiny szturmowe ===
Czyli broń dostępna tylko dla szturmowca.
* '''AK-12''' – AK-12 to pierwszy dostępny karabin, i przy okazji jeden z najlepszych. Celny i mocny jak cholera.
* '''SCAR-H''' – typowy SCAR. Duża moc, duży odrzut, mała szybkostrzelność, mała pojemność magazynka. Używany przez wielu jako snajperka.
* '''M416''' – BF4 to czwarty Battlefield z rzędu, w którym gości ta broń. Nawet dobry, szybko strzela.
* '''SAR-21''' – bardzo wolny, ale nadrabia niesamowitym zasięgiem i stabilnością. W rękach maniaka można ładować strzały w głowę na odległość ponad 600 metrów.
* '''AEK-971''' – RATTATAATATATATA i już po magazynku, bo ta broń strzela szybciej od wielu PDW.
* '''FAMAS''' – jak wyżej, tyle że tutaj magazynek jest jeszcze mniejszy i strzela jeszcze szybciej. W starciach 1v1 może wygrać nawet ze strzelbą<ref>Jak to się dzieje? Nie wiadomo</ref>.
* '''AUG A3''' – karabin o najlepszym zasięgu i wyższą szybkostrzelnością od SAR–a.
* '''[[Karabin M16|M16A4]]''' – Jeżeli tęsknisz za <del>noobowskim</del> bardzo dobrym M16A3 z BF3, nie bierz tej broni. Serie trzystrzałowe. Jeżeli umiesz z niej korzystać, to rozwalisz cały serwer.
* '''CZ-805''' – dość celny z biodra, ale szybki i mocny tak sobie. Otrzymujemy go bardzo późno, więc mało osób z niego korzysta.
* '''ACE 23''' – ostatni karabin odblokowywany poprzez granie Szturmowcem. Bardzo mocny, celny i prawie nie ma odrzutu.
* '''QBZ-95-1''' – chiński złom. Absolutnie do niczego, wolny niczym menel, który wygrał konkurs na wypicie śmiertelnej dawki spirytusu.
* '''BULLDOG''' – <del>psy mocnej budowy, z silnymi szczękami i krótką kufą, umożliwiającą mocny zacisk szczęk, żuchwa jest wysunięta do przodu pyska.</del> Jeden z najlepszych karabinów szturmowych, strzela równie szybko jak FAMAS, a jako jedyny oprócz SCAR-a posiada wyższy model obrażeń.
* '''F2000''' – jeden z najlepszych szturmówek z BF3 dołączony został wraz z dodatkiem Drugie Uderzenie. Na początku dysponujemy nie celownikiem mechanicznym, a dziwnym kolimatorem o przybliżeniu x1,6.
* '''L85A2''' – ponownie powrót z BF3. Niestety w tej grze ten karabin to również porażka. Spotykany bardzo rzadko, bo aby go odblokować trzeba wykonać trudne zadanie. Nie warto się nawet starać, aby go dostać.
* '''AR160''' – dość wolny, ale nadrabia niesamowitą celnością i stabilnością.
* '''AN-94''' – ludzie tak bardzo tęsknili za swoim AN-94 z poprzedniej części, że Kostka dodali ją do gry w jednej z aktualizacji. Czy jest lepszy niż w BF3? statystyki mówią same za siebie<ref>Nie</ref>.

=== Karabiny snajperskie ===
Z jakiegoś powodu w BF4 jest ich aż trzynaście. Większość graczy korzysta z dwóch, góra trzech.
* '''CS-LR4''' – pierwsza snajperka. Korzystasz z niej tylko po to, by odblokować następne. W sumie kiepska.
* '''M40A5''' – jedna z najlepszych w BF3, tutaj też daje radę.
* '''SCOUT ELITE''' – ironicznie dobra na w miarę krótki dystans, bo na dłuższym może wymagać nawet trzech strzałów, by zabić. Z tego powodu wielu graczy omija ją szerokim łukiem. Jako jedyna posiada dziwny model opadania kuli piętnaście m/s<sup>2</sup>
* '''SV-98''' – to samo co w BF3.
* '''JNG-90''' – istna armata. Ma największą prędkość kuli i zasięg, mimo to nikt nie korzysta z tego tureckiego gówna.
* '''338-RECON''' – ma wypi{{Cenzura3}}listy w kosmos dźwięk wystrzału, niestety najlepsza nie jest.
* '''M98B''' – to samo co w… A nie, chwila! Teraz ma dziesięć naboi w magazynku, a nie pięć. Wciąż jest zajebista.
* '''SRR-61''' – tak zwane Interwenszyn. Uważana przez wielu za najlepszą snajperkę w grze, o ten tytuł walczy zaciekle z M98B.
* '''L115''' – to samo co w BF3. Dalej zajebista jednak… Tylko dla premium.
* '''FY-JS''' – broń, którą dostajemy za zadanie Zwiadowca-Ekspert. Niestety w praktyczne jest równie cienki co CS-LR4.
* '''GOL Magnum''' – dawniej jeden z lepszych w swojej kategorii. Obecnie jednak nadaje się tylko na krótkie wypady, bo ma za mały magazynek.
* '''SR338''' – większość graczy, widzących snajperów z tą bronią, reaguje mniej więcej tak: „XDDDDDDDDDDD”. A to dlatego, że jest kompletnie do dupy.
* '''CS5''' – konkurent M40A5 w dziedzinie najlepszej broni dla agresywnego snajpera. Strzelanie na dalekie odległości graniczy z cudem gdyż prędkość kuli jest wolniejsza od wielu PDW. Na szczęście posiada obniżony model opadania kuli sześć m/s<sup>2</sup>, niestety nic to nie zmienia, bo nie nadaje się na długie odległości.

=== Strzelby ===
JEBS! JEBS! JEBS! JEBS! BAN!
* '''QBS – 09''' – pierwsza dostępna śrutówka. Większość graczy korzysta z niej tylko, żeby odblokować kolejne. Raczej słaba.
* '''870 MCS''' – bestia w BF3, bestia w BF4. Dostępna jako druga w kolejności, a niszczy większość pozostałych.
* '''M1014''' – pierwsza strzelba półautomatyczna. Potrafi zrobić spore uszkodzenia w małym odstępie czasu.
* '''Hawk 12G''' – cóż to takiego? Pompka ładowana z magazynku?! Jak to możliwe?!?!!?!!!?
* '''Saiga 12K''' – 3/4 dzisiejszych [[FPS|efpeesów]] musi mieć tą broń, i najczęściej jest ona po prostu cienka. Tak samo jest i tutaj.
* '''SPAS-12''' – praktycznie kopia 870 MCS ze zmienionymi teksturami. Kopie dupska.
* '''UTS 15''' – nie dość, że jest dobra, ma wielką pojemność magazynku i jest pompką, to jeszcze zajebiście wygląda.
* '''DBV-12''' – weź AK-12. Zrób z niego strzelbę. Ch{{Cenzura3}}wą strzelbę. Masz DBV-12.
* '''DAO-12''' – ach, aż się przypomina BF3…

=== Karabinki ===
Czyli karabiny szturmowe, tylko takie mniejsze.
* '''AK 5C''' – szwedzki AKS74u. Mocne i trochę mniej celne od pierwowzoru.
* '''ACW-R''' – bardzo szybki i mocny. To samo co w BF3… A nie, chwila, teraz ma wyższy model obrażeń. Dalej świetny.
* '''SG553''' – dość celny z biodra, ale traci na słabych obrażeniach. Szajs.
* '''AKU-12''' – mini AK-12. Jeden z najlepszych karabinków.
* '''A-91''' – dziwnie wyglądająca broń o bardzo kiepskich parametrach.
* '''ACE 52 CQB''' – godny swojej nazwy. ACE potrafi rozwalić wszystko i wszystkich.
* '''[[Karabin G36|G36C]]''' – no, G36. Nic specjalnego.
* '''[[Karabinek M4|M4]]''' – czyli M16A4 w wersji karabinkowej. Nikt nie wie po co on w ogóle istnieje w tej grze.
* '''ACE 21 CQB''' – to samo co ACE 52, tylko jeszcze mniejsze.
* '''TYP-95B-1''' – kolejna tandeta produkowana przez skośnookich. Dość celny z biodra, ale wolny, ma kiepski zasięg i praktycznie wszystko ma słabe.
* '''<del>Z</del>GROZA-1''' – broń dodana w którejś tam aktualizacji. Ma całkowicie spi{{Cenzura3}}ny celownik, słabe obrażenia, no i ogólnie jest do dupy.
* '''MTAR-21''' – MTAR, podobnie jak Saiga, musi się znaleźć w 3/4 dzisiejszych FPSów. W porównaniu do Saigi, MTAR daje radę.

=== RKM-y ===
W prawdziwym życiu RKM mają praktycznie niewyczuwalny odrzut dzięki swojej sporej wadze. W BF4 jednak z tych broni najłatwiej jest trafić w ptaki i samoloty na niebie.
* '''U-100 MK5''' – czy to karabin maszynowy? Czy to karabin szturmowy? [[Superman|Czy to ptak? Czy to samolot?]] Nie, to <del>chujowa</del> słaba podróba M27 z BF3!
* '''RKM TYP 88''' – po U-100 dostajemy w końcu pełnoprawny karabin maszynowy. Da się strzelać.
* '''LSAT''' – LSAT wygląda baaaaaardzo przyszłościowo, więc nie mogło go zabraknąć w odległym roku 2020. Kopie jak cholera, więc najlepiej nadaje się do strzelania w gołębie na niebie.
* '''PKP PECHENEG''' – a ta broń jest już raczej stara. Co ona robi w odległym roku 2020?
* '''QBB-95-1''' – [[Amerykańscy naukowcy]] uważają, że akcja BF4 dzieje się w Chinach tylko i wyłącznie po to żeby DICE mogło skopiować z BF3 te wszystkie chińskie bronie. I chyba mają rację.
* '''M240B''' – taki M249, tylko że strzela wolniej i jest celniejszy.
* '''MG4''' – najlepszy karabin maszynowy. Szybki i niesamowicie celny, nawet w ruchu! To właśnie tą broń spotkamy we wszelakich top plays, gdzie gość włazi do pokoju i wycina w pień wszystkich wrogów, a oni nawet nie załapują, że coś takiego właśnie ma miejsce.
* '''L86A2''' – dużo lepszy kuzyn szturmowego L86. Szybki, potężny i na dodatek szybko się przeładowuje.
* '''M60-E4''' – ta broń gości w szeregach Amerykanów od czasów Wietnamu i za cholerę nie chce ich opuścić, dlatego możesz się w BF4 pobawić w Rambo. RKM – Snajperka.
* '''AWS''' – czy to karabin maszynowy? Czy to karabin szturmowy? Czy to ptak? Czy to samolot? Nie, to takie [[Karabinek M4|M4]] z zaj*#@!ście wielkim magazynkiem i szybkostrzelnością.
* '''L86A1''' – ma taką samą pojemność magazynka, co U-100, a jest od niego o niebo lepszy.
* '''M249''' – w poprzedniej części broń ta nosiła tytuł najlepszego RKM-a. Niestety w tej części ustąpiła MG4. Na dodatek, aby go odblokować trzeba przejść nudną i głupią kampanie.
* '''[[Karabin maszynowy RPK-74|RPK-74M]]''' – czyli zwykły kałach z większym magazynkiem i gorszą celnością. Tak samo jak L86, RPK zjada U-100 na śniadanie.
* '''RPK-12''' – następca wysłużonego 74M. Celny i mocny. Kolejna broń, która siedzi przy stole czekając na posiłek z U-100.

=== Karabiny Wyborowe ===
Karabiny wyborowe, to bronie, będące połączeniem snajperek i normalnych [[karabin]]ów. ''Byłyby'' świetne do tępienia wszelakiej maści [[snajper|camperów]]… tak, byłyby, gdyby ktokolwiek nimi grał.
* '''RFB''' – stockowy, gówniany<ref>Żadna nowość wśród KW</ref> karabin wyborowy o okropnym wyglądzie.
* '''MK11 MOD 0''' – znany z [[Battlefield 3|PolaBitwy 3]]. W statystykach identyczny jak RFB.
* '''SKS''' – karabin o koszmarnych statystykach, lecz co dziwne całkiem przyjemny na niewielkie odległości.
* '''[[SWD|SWD-12]]''' – powszechnie znany i lubiany ''Dangrunov''. Szkoda tylko, że Dajsiacy s{{cenzura3}}li całą robotę.
* '''QBU-88''' – chińska zabawka sprzedawana w zestawie z różowym, gumowym bagnetem i paczką kapiszonów.
* '''M39 EMR''' – kolejna broń zapewne kojarzona, przez weteranów serii. Czy jest dobra? Statystyki mówią same za siebie<ref>Nie</ref>.
* '''ACE 53 SV''' – w tym przypadku potwierdza się reguła, że w przypadku karabinów wyborowych w BF4, każdy jest gorszy od poprzedniego.
* '''SCAR-H SV''' – ooo… SCAR-H! Pewnie to świetna broń… gówno prawda! Te dwie ostatnie literki niestety wszystko psują.

=== PDW ===
Pistolety maszynowe (PDW), to bronie dostępne jedynie dla klasy technika. Charakteryzują się niewielkimi obrażeniami, szybkostrzelnością i tym, że nikt nimi nie gra.
* '''MX4''' – pierwszy, podstawowy PDW, wyjątkowo kiepski.<ref>Co można powiedzieć również o reszcie PDW</ref>
* '''PP-2000''' – uff… nareszcie odblokowałem coś lepszego… Czyżby? Niestety równie mierny jak poprzednik.
* '''UMP-45''' – <del>jedyny</del> pierwszy dobry PDW. Zadaje spore obrażenia i ma niską szybkostrzelność. Z zamontowanym laserem można strzelać z biodra niczym ze strzelby, a i tak kule polecą tam gdzie chcemy.
* '''CBJ-MS''' – wystarczy jedno spojrzenie na miniaturkę, by trafnie porównać go do wkrętarki.
* '''PDW-R''' – mały fikuśny PeeMik, niezły na bliskie dystanse.
* '''CZ-3A1''' – niewielka broń przypominająca wyglądem karabinek wypluwająca ogromne ilości [[Pocisk|ołowiu]], wyjątkowo niecelny.
* '''JS2''' – chińska myśl technologiczna. Śmiercionośny niczym [[kapiszony|pistolet na kapiszony]].
* '''[[P90]]''' – pistolet na zszywki belgijskiej produkcji. Wyjątkowo zabójczy na niewielkim dystansie. Wyjątkowo [[Noob|nóbska]] broń.
* '''UMP-9''' – brat UMP-45, żywiący się amunicją 9mm. Bardziej szybkostrzelny i o wiele celniejszy. Najpewniej najlepsze PDW w historii serii.
* '''AS-WAŁ''' – nareszcie tłumacze spisali się jak należy<ref>W BF3 mieliśmy do czynienia z AS WAL, czyli błędnym tłumaczeniem</ref>. [[Związek Socjalistycznych Republik Radzieckich|Radziecki]] karabin szturmowy z fabrycznie zamontowanym tłumikiem. W rękach obeznanego gracza potrafi czynić cuda.
* '''MP-7''' – [[Niemcy]] chyba nie wiedzieli co robią… Dzięki szybkostrzelności jest ulubioną bronią noobów, zaraz po [[P90]].
* '''SR-2''' – nie różni się znacząco od PP-2000 (czyt. tragedia).
* '''MPX''' – nic specjalnego. Jest z dodatku, więc mało kto nim gra.
* '''[[Karabin OC-14|GROZA-4]]''' – <del>Zgroza</del> Groza została dodana do gry całkiem niedawno. Równie przeciętna jak reszta PDW.

== Pojazdy ==
* '''Bojowy wóz piechoty''' – dostępny w drużynowym DM i paru innych trybach. Jeżeli do niego wsiądziesz i Cię nic nie zniszczy, to twoja drużyna/zespół na pewno wygra. Jak już, to może Ciebie zniszczyć tylko C4, bazooka lub (jeżeli jesteś wybitnym n00bem) Javelin.
* '''Czołg''' – służy głównie do niszczenia innych czołgów, lecz może czasem zabić kogoś innego. [[noob|n00by]] w zwyczaju mają strzelać nimi do swoich kompanów.
* '''Pojazd PLOT''' – taki tam nawalający nabojami wóz pancerny. Jeżeli odblokujesz pociski namierzane, wtedy dopiero możesz cokolwiek zrobić. Dobry na piechotę, ale tylko w odpowiednich momentach. [[noob|N00by]] zamiast używać jej do niszczenia myśliwców wolą gonić za ludźmi i wrogimi czołgami.
* '''Lekkie pojazdy wojskowe''' – samochód ucharakteryzowany na wojskowy. Legenda głosi, że ktoś kiedyś kogoś zabił z CKM-a na dachu. Najczęściej służy tylko do transportu, lub robienia tzw. Jihad Jeepów (obklejamy pojazd materiałami wybuchowymi lub minami ppanc, rozpędzamy się, wjeżdżamy we wrogi pojazd i <del>krzycząc islamskie wyznanie wiary</del> detonujemy się razem z pojazdem).
* '''Stacjonarne wyrzutnie rakiet''' – co jest fajne to to, że można sterować rakietą po jej wystrzeleniu. Co nie jest fajne to ich położenie. Zawsze jest się odkrytym i byle idiota może nas zastrzelić.
* '''Niszczyciele <del>czołgunów</del> czołgów''' – to takie mniejsze i szybsze czołgi, specjalizujące się w niszczeniu innych.
* '''Motocykl''' – najszybszy środek transportu i jeden z najbardziej zbugowanych. Podobnie jak quad, może zakopać się w ziemi, gdy spadnie z wysokości. Możesz wziąć ze sobą towarzysza broni, który siedząc za Tobą będzie osłaniał twoje tyły (mhhhmmhmhm).
* '''Quad''' – pojazd, którym praktycznie nie da się jeździć. Posiada wszystkie wady motocykla i jeszcze własne. Nie warto wsiadać.
* '''Van''' – taki Lekki Pojazd, tyle że ciężki i wolny, bo ma karabiny na dachu.
* '''Śmigłowiec zwiadowczy''' – mały, ale denerwujący. Ma miejsca dla pasażerów, a jedyna zamontowana broń jest dostępna dla pilota. Wolny jak menel po libacji alkoholowej.
* '''Śmigłowiec transportowy''' – bez możliwości odblokowania czegokolwiek, ale z opcją zniszczenia całego przeciwnego teamu z minigunów. Jeżeli w maszynie znajdą się świetni strzelcy oraz technicy to masz przesrane, bo o ile ich trafisz to zaraz się naprawią i będą nap{{cenzura3}}lać dalej. Jedyną sensowną zagraniem na zestrzelenie takiego wehikułu jest śmiercionośny atak myśliwców szturmowych.
* '''Śmigłowiec szturmowy''' – miotający rakietami stwór niszczący wszystko co stanie mu na drodze. No, może oprócz kolesi z rakietami i pilotów myśliwców szturmowych.
* '''Myśliwiec stealth''' – niezwykle trudne w strzelaniu , ale skuteczne. Popularną techniką wśród [[noob|n00bów]] jest kamikadze, za które nie dostają punktów, a tylko denerwują innych.
* '''Myśliwiec szturmowy''' – ulepszona wersja, nie posiada dopalacza, ale za to ma niesamowicie potężne działko. W rękach obeznanego pilota potrafi obrócić losy bitwy. Potrafi rozwalić czołg jedną krótką serią.
* '''Transportery opancerzone''' – połączenie BWP i amfibii.
* '''Samobieżna wyrzutnia rakiet''' – broń mogąca nawet z O Brzasku zrobić Jedwabny Szlak. Ogarnięcie celownika jest równie łatwe jak zrozumienie kobiety.
* '''Kanonierka''' – kanonuje całą mapę z kanonów. Wk{{Cenzura3}}ia wszystko i wszystkich.
* '''Bombowiec''' – taka przekokszona Kanonierka. Jeżeli jedna drużyna każe przysłać go na pole bitwy to jedyne co wrogowie mogą zrobić to ukryć się pod ziemią.
* '''Łódź''' – typowa [[Łódź|łódka]] służąca do transportowania piechoty. Posiada też CKM, który najczęściej jest wykorzystywany jako odstraszacz na n00bów.
* '''Łódź szturmowa''' – druga po myśliwcu broń masowej zagłady. Potrafi w chwile sprzątnąć nawet [[czołg]].

== Mapy ==
Czyli to, po czym w BF4 biegamy. Standardowo jest ich dziesięć, DLC dodaje ich aż dwadzieścia.
* '''Oblężenie Szanghaju''' – centrum Szanghaju, ulubiona mapa wielu graczy. Walka zwykle toczy się głównie o wieżowiec na środku. Jeżeli zostanie rozdupcony to z jakiegoś powodu walka toczy się o jego gruzy. Prawdopodobnie frakcje w BF4 prowadzone są przez [[Romowie|Cyganów.]]
* '''Sztorm na Paracelach''' – mapa morska, toczy się na wyspach na morzu Południowochińskim. Co jakiś czas przez wyspy przechodzi burza, a gracze poprzez zniszczenie pewnych elementów mogą sprawić, że przez środek mapy przepierdzieli się lotniskowiec.
* '''Operacja Blokada''' – kolejna plama na honorze Battlefielda, podobnie jak Metro w BF3. Żadnych pojazdów. Małe pomieszczenia. Gracze spamujący granatami i strzelbami. Żyć, nie umierać.
* '''Strefa Powodziowa''' – mapa przyjazna snajperom. Akcja dzieje się pomiędzy blokami mieszkalnymi w Chinach. Gracze mogą zniszczyć wał przeciwpowodziowy, i zmusić w ten sposób wszystkich do walki na dachach.
* '''Linia Kolejowa Golmud''' – przeciwieństwo Operation Locker. Zaj***cie wielki, otwarty teren, po którym ciągle jeżdżą czołgi i BMP. Nawet snajperów jest tu całkiem mało, bo każdy umiera od pojazdów.
* '''O Brzasku''' – mapka podobna do Siege of Shanghai, bo dzieje się w centrum miasta. Całkiem zbalansowana pod względem pojazdów i piechoty, ale dosyć rzadko widywana na listach serwerów.
* '''Kurort Hajnan''' – hotel na wyspach, na którym siedzi zawsze od groma snajperów. Na szczęście da się go (w połowie) rozdupcyć.
* '''Zapora na Mekongu''' – bardzo ciekawa mapa, bo jest na niej dostępny prawie każdy z pojazdów dostępnych w grze. Można rozwalić tytułową tamę, jednak niewiele to zmienia.
* '''Wroga Transmisja''' – bardzo ładna mapka. Lesiste pagórki, a na środku gigantyczna antena. Mapa przyjazna snajperom.
* '''Fabryka 311''' – добро пожаловать в Россию! Biegamy tutaj po fabryce czołgów z ZSRR. Bardzo popularna mapa, zwłaszcza w trybie DM. Dostępna jest nocna wersja tej mapy z darmowych DLC.
* '''Operacja Wirus''' – mapa w dżungli stworzona przez noobów grających w BF-a.

=== Mapy z DLC ===
==== ''Chińska Nawałnica'' ====
* '''Jedwabny Szlak''' – podróbka Pustyni Bandar z BF3. Duża otwarta przestrzeń i duża liczba pojazdów.
* '''Pasmo Ałtaju''' – [[góry|górzysta]] mapa, która przypomina bardziej tundrę w okresie letnim. Brudna i brzydka. Zazwyczaj drużyny walczą o wieże na zboczu [[góry]].
* '''Smocza Przełęcz''' – [[Chiny|chińskie]] plantacje ryżu, na których musi znajdować się [[ropa]]. Inaczej czy ktokolwiek by o ten teren walczył.
* '''Szczyty Guilin''' – ponownie [[Chiny|chińskie]] plantacje mętnej, brudnej wody. Tytułowe szczyty to jednak tylko pionowe ściany, jeżeli jednak jakiś snajper ukryje się w nich to jego drużyna wygra całą grę.

==== ''Drugie Uderzenie'' ====
Dice stwierdziło, że [[Battlefield 3]] to jednak lepsza gra niż 4, więc odnowili cztery mapy i dodali je jako DLC.
* '''Kaspijska Granica 2014''' – recykling z BF3. Poza dodaną nową wieżą, większym murem chińskim i lepszą grafiką to nic się tutaj nie zmieniło.
* '''Operacja Metro 2014''' – proszę nie regulować odbiorników, to naprawdę się stało. Jedna z najbardziej znienawidzonych map w BF3 stała się kandydatem na remaster i – mało tego – została wybrana. Niemożliwe? A jednak. Jedyne co zmieniono to dodano stropy które mogą spaść ci na głowę jak ktoś w nie strzeli.
* '''Operacja Ognista Burza 2014''' – najbardziej olana, ze wszystkich możliwych map. Dodano zawalający się dźwig, usunięto jakiekolwiek kolory.
* '''Zatoka Omańska 2014''' – oprócz zmienionej grafiki dodano burzę piaskową, która naprawdę dodaje klimat Bliskiego Wschodu.

==== ''Wojna na Morzu'' ====
* '''Bitwa o Spratly''' – wysepki luźnie połączone ze sobą zalanymi drogami. Pływanie tutaj łodzią szturmową graniczy z cudem, bo byle technik może nas trafić rakietą, a samoloty szturmowe spamują amunicją gorzej niż <del<gimnazjaliści</del> siódmoklasiści łańcuszkami.
* '''Operacja Moździerz''' – wielka wyspa, na której znajduje się wielka [[góry|góra]], na której gracze robią darmową rekonstrukcje bitwy o Monte Casino. Przyjazna snajperom.
* '''Zagubione Wyspy''' – koncept podobny do Bitwy o Spratly. Luźno połączone wyspy, na których trzeba non stop się przemieszczać. Na jednej z nich można spotkać wrak <del>[[Smoleńsk|Tupolewa]]</del> Malezyjskiego samolotu.
* '''Łamacz Fal''' – największa wyspa jaka ujawniła się w tym DLC. We wnętrzu góry znajduje się unikalna baza okrętów podwodnych, która pozwala na walkę w zwarciu. Każdy próbuje zdobywać ją atakując z każdej możliwej strony. Co ciekawe ten koncept wyraźnie spodobał się twórcą, bo użyli go ponownie w dodatku Ostateczna Rozgrywka.

==== ''Żęby Smoka'' ====
* '''Park Lumpini''' – duża mapa będąca wymieszaniem [[Wenecja|Wenecji]] z wieloma Polskimi miastami w okresie [[Powódź|powodzi Tysiąclecia]]. [[Snajper]]zy uwielbiają zajmować linię trakcyjną nad polem bitwy.
* '''Propaganda''' – nic tak nie wzmacnia relacji z [[Korea Północna|Koreą Północną]] niż wydanie mapy, na której jako Amerykanin atakujemy stolicę tego zacnego kraju. Mamy nawet możliwość zniszczyć pomnik [[Kim Ir Sen]]a.
* '''Targ Pereł''' – kolejna kopia Wielkiego Bazaru z BF3, w dodatku Dogrywka dostaliśmy go w wersji „Bliski Wschód”, tutaj natomiast został użyty w wersji „Daleki Wschód”.
* '''Zatopiony Smok''' – jedna z najciekawszych map jakie powstały. Walki zazwyczaj toczą się o wielką [[łódź]], którą w ramach efektu „Evolutnion” możemy zalać wodą przez co walka będzie musiała odbywać się wewnątrz statku.

==== ''Ostateczna Rozgrywka'' ====
* '''Hangar 21''' – ponownie jedna z najciekawszych map. Walki toczą się wielki hangar będący na szczycie wzgórza. Można na niej spotkać katapulty dzięki, którym można dostać się w każdy zakątek mapy. Wprawione trolle biorą za punkt honoru wpier{{cenzura3}}ić się w sojusznicy pojazd.
* '''Kryptonim Młot''' – podróbka Łamacza Fal w wersji „Syberia”. Punktem walk ponownie jest unikatowa baza będąca we wnętrzu góry.
* '''Olbrzymy z Karelii''' – jedyna mapa, na której walczymy w okresie roztopów. Koncept góry z bazą w środku musiał strasznie przypodobać się programistom, bo tutaj również walczymy w podobnym schemacie.
* '''Operacja Zamieć''' – płaskie połacie [[Antarktyda|Antarktydy]] będące domem każdego [[snajper]]a. Mapa jest bowiem prawie cała biała co niesłychanie maskuje błysk lunety i jeszcze bardziej ułatwia [[Kampowanie|kampienie]].

== Tryby gry (Multiplayer) ==
W podstawce jest ich dziewięć, elita<ref>Użytkownicy premium</ref> dostaje ich czternaście.
* '''Podbój''' – tryb znany i lubiany zarówno przez weteranów serii jak i przez nowych graczy. Walka o punkty na mapie dalej bawi. W Hardcore ulubiony tryb snajperów.
* '''Wielki Podbój''' – dokładnie to samo co wyżej, tylko że mamy do podbicia więcej punktów.
* '''Dominacja''' – przyspieszony podbój. Mała przestrzeń, dużo ludzi, [[Noob|n00by]] spamujące [[strzelba]]mi.
* '''Szturm''' – kolejny tryb kojarzony przez zapaleńców. Walka o kolejne pary terminali o niespotykanym podobieństwie do szkoleń [[Terrorysta|terrorystów]] na [[Syria|Bliskim Wschodzie]].
* '''Zespołowy Deadmatch''' – sześćdziesiąt minut czystego roz{{cenzura3}}olu. Nie ma tutaj żadnych pojazdów, a jedynym naszym zadaniem jest zabić określoną liczbę wrogów.
* '''Drużynowy Deadmatch''' – czyli dokładnie to samo co wyżej, tylko z czterema drużynami nieszczęśników.
* '''Mistrz Broni''' – powrót z Walki w Zwarciu. Dostajemy określoną [[Broń|pukawkę]] i mamy nią zabić określoną liczbę wrogów. Później dostajemy następną i tak aż <del>do usranej śmierci</del> do odblokowania [[Nóż|noża]]. Wygra ten kto jako pierwszy zabije nim wroga.
* '''Unicestwienie''' – mieszanka szturmu z czystym chaosem. Zespoły walczą o określoną [[bomba|bombę]] i starają się podłożyć ją przeciwnikowi. Wygra ten zespół, który wysadzi wszystkie cele wroga.
* '''Drużynowe Unicestwienie''' – ponownie sztuczne zapychanie płyty z grą. Dokładnie to samo co poprzednio tylko znów mamy cztery drużyny zamiast dwóch.
* '''Neutralizacja''' – jedyny tryb, na którym nikogo nie można spotkać. Głównie dla tego ze jest to kopia [[Counter-Strike|Counter Strika]]. Brak możliwości odradzania się oraz zespoły liczące zaledwie pięć osób nie są domeną tej serii.

=== Tryby z dodatków ===
==== ''Chińska Nawałnica'' ====
* '''Bitwa Powietrzna''' – powrót z Ostatecznego Starcia. Niestety nie mamy możliwości pilotowania [[Samolot|myśliwców]] szturmowych, ale w zamian dostaliśmy mapy z [[Śmigłowiec|helikopterami]] szturmowymi. Poza tym dokładnie to samo.

==== ''Drugie Uderzenie'' ====
* '''Przejęcie Flagi''' – ponowny recykling z Ostatecznego Starcia. Dwa zespoły zap{{cenzura3}}ją jak pszczoły do miodu, aby tylko zgarnąć flagę i zanieść ją do swojej bazy.

==== ''Wojna na Morzu'' ====
* '''Atak na Lotniskowiec''' – jeden z najlepszych trybów jaki powstał. Jest to bowiem perfekcyjna mieszkanka podboju i szturmu. Najpierw zespoły walczą o punkty na mapie aby te ostrzeliwały [[lotniskowiec]] wroga. Jeżeli temu poziom energii spadnie poniżej 50% zespół może na niego wejść i spróbować podłożyć ładunki i szybciej go zniszczyć. W końcowej fazie gry możemy atakować wrogi lotniskowiec, bronić własny jeżeli ten też ma poniżej 50% zdrowia, albo mieć w d{{cenzura3}}ie oba lotniskowce i dalej bawić się w podbój. Tryb kochany przez kamperów strzelających ze swoich cudownych snajperek do wrogich kamperów na drugim lotniskowcu.
* '''Wielki Atak na Lotniskowiec''' – dokładnie to samo co wyżej, ale mamy wincyj punktów na mapie.

==== ''Zęby Smoka'' ====
* '''Sprężenie''' – również jeden z ciekawszych trybów. Mamy za zadanie zdobywać punkty na mapie, ale nie liczy się ich ilość tylko połączenie ze sobą. Jeżeli więc mamy zdobyte punty A i C to trzeba zdobyć punkt B aby otrzymać połączenie.


== Noob w BF4 ==
== Noob w BF4 ==
Linia 251: Linia 21:
* Nie rozumie zasady działania zamka dwutaktowego.
* Nie rozumie zasady działania zamka dwutaktowego.
* Zakłada tłumik na CS5 i dziwi się, że nie może trafić nikogo w ruchu.
* Zakłada tłumik na CS5 i dziwi się, że nie może trafić nikogo w ruchu.
*Albo zakłada celownik Mechaniczny na karabin snajperski.
* Pamiętając efektywność granatników z CoD-a, montuje taki na swojej broni. Dziwi się strasznie gdy nie może zabić nim nikogo.
* Pamiętając efektywność granatników z CoD-a, montuje taki na swojej broni. Dziwi się strasznie gdy nie może zabić nim nikogo.
* W niektórych przypadkach nie ma pojęcia do czego służą klawisze trzy i cztery.
* W niektórych przypadkach nie ma pojęcia do czego służą klawisze trzy i cztery.
Linia 258: Linia 29:
* Nie umie znaleźć w ekwipunku pistoletu MARE'S LEG.
* Nie umie znaleźć w ekwipunku pistoletu MARE'S LEG.
* Widział na [[YouTube|jutjubie]] jak ''ktoś tak fajosko skoczył z odżutowca i stszelił do innego z rakiety'', i próbuje powtórzyć ten wyczyn…
* Widział na [[YouTube|jutjubie]] jak ''ktoś tak fajosko skoczył z odżutowca i stszelił do innego z rakiety'', i próbuje powtórzyć ten wyczyn…
* …i każdy wie, [[Śmierć|jak to się kończy.]]
* …i każdy wie, [[Śmierć|jak to się kończy]].
* Gdy włączy Hardcore i zostanie postrzelony, ale przeżył, dziwi się, że nie regeneruje HP. Pisze na forum Battlelog, że jego gra jest popsuta.
* Gdy włączy Hardcore i zostanie postrzelony, ale przeżył, dziwi się, że nie regeneruje HP. Pisze na forum Battlelog, że jego gra jest popsuta.
* Grając łodzią szturmową nie niszczy wrogich tylko strzela w sojusznicze jednostki.
* Grając łodzią szturmową nie niszczy wrogich tylko strzela w sojusznicze jednostki.
Linia 266: Linia 37:
* Nie ma pojęcia, że w BF4 występuje coś takiego jak czat głosowy.
* Nie ma pojęcia, że w BF4 występuje coś takiego jak czat głosowy.
* Nie rozumie taktyk stosowania różnych karabinów snajperskich. W efekcie próbuje strzelać na odległości pół kilometra z CS5, ewentualnie używa M98B na dynamicznych trybach…
* Nie rozumie taktyk stosowania różnych karabinów snajperskich. W efekcie próbuje strzelać na odległości pół kilometra z CS5, ewentualnie używa M98B na dynamicznych trybach…
*Po wejściu do helikopera po 5 sekundach go rozwala umierając.
*Próbuje rozwalić czołg przy użyciu XM25 Airburst
* …jeżeli w ogóle którykolwiek z nich odblokował.
* …jeżeli w ogóle którykolwiek z nich odblokował.
* Przyzwyczajony rozwiązaniami z innych gier, próbuje włączać czat klawiszem T.
* Przyzwyczajony rozwiązaniami z innych gier, próbuje włączać czat klawiszem T.
Linia 277: Linia 50:
* …przez co non stop ginie, atakując od przodu.
* …przez co non stop ginie, atakując od przodu.
* Odkrywając futurystyczny celownik w F2000 szuka go w innych karabinach.
* Odkrywając futurystyczny celownik w F2000 szuka go w innych karabinach.
*Grając jako dowódca zrzuca pocisk na swoich sojuszników
*Lub zrzut zaopatrzenia na swojego kampiącego się snajpera zamiast koło niego
*Nie wie jak zmienić broń więc kradnie innym graczom jeśli wogóle kogoś zabije


== Objawy uzależnienia ==
== Objawy uzależnienia ==
Linia 284: Linia 60:
* Wielce się dziwisz, gdy widzisz że ludzie wsiadają powoli do pojazdów zamiast od razu się do nich teleportować.
* Wielce się dziwisz, gdy widzisz że ludzie wsiadają powoli do pojazdów zamiast od razu się do nich teleportować.
* Gdy skaczesz ze spadochronem, myślisz że nic ci się nie stanie, jeżeli rozwiniesz go kilka metrów nad ziemią.
* Gdy skaczesz ze spadochronem, myślisz że nic ci się nie stanie, jeżeli rozwiniesz go kilka metrów nad ziemią.
* Jako lekarz w szpitalu próbujesz leczyć zmarłych pacjentów, traktując ich defibrylatorem po nogach.
* Jako lekarz w szpitalu próbujesz leczyć zmarłych pacjentów, traktując ich [[defibrylator]]em po nogach.
* Jak bierzesz udział w jakimś sporcie, gdzieś w twojej głowie słyszysz muzyczkę, jeżeli mecz już się kończy.
* Jak bierzesz udział w jakimś sporcie, gdzieś w twojej głowie słyszysz muzyczkę, jeżeli mecz już się kończy.

== Zobacz też ==
* [[Battlefield 3]]
* [[Battlefield V]]


{{Przypisy}}
{{Przypisy}}
Linia 292: Linia 72:


[[Kategoria:FPS]]
[[Kategoria:FPS]]

[[pt:Battlefield 4]]

Aktualna wersja na dzień 22:54, 29 sie 2022

Typowy gracz w Battlefield 4

Battlefield 4 – kontynuacja wspaniałego i uwielbianego Battlefield 3. Standardowo, gra została stworzona przez DICE i wydana przez Elektroniczną sztukę (hahahahaha). Akcja gry dzieje się w roku 2020, podczas wojny tych dobrych od hamburgerów z tymi złymi od wódki, co samo w sobie jest bardzo idiotycznym oryginalnym pomysłem, przecież oba te kraje walczyły ze sobą w zaledwie 3218432895 grach. DICE jednak chciało wejść na wyższy poziom oryginalności, więc do konfliktu dodało tych złych od ryżu. Na szczęście w grze nie znajdujemy żadnego Albańczyka, dzięki czemu jest ona wolna od największego spisku w dziejach[1].

Klasy[edytuj • edytuj kod]

Klasy w BF4 to dokładnie to samo co w Battlefield 3, z drobnymi zmianami w dostępnym ekwipunku. W końcu to już nie 2014, nadchodzi przyszłość! Nowoczesność! Wykrywacze wrogów montowane na broń!

  • Szturmowiec – nosi apteczkę, defibrylator, czasami nie powstydzi się użyć granatnika lub podwieszanej strzelby[2].
  • Technik – powinna to być najbardziej zbalansowana i przydatna klasa w grze, ale geniusze[potrzebne źródło] z DICE postanowili dać wszystkim wyrzutniom rakiet siłę petard, żeby nie było Technikowi zbyt łatwo. Przecież zniszczenie czołgu pięcioma rakietami, które przeładowują się kilka cennych sekund, to bardzo optymalne rozwiązanie.
  • Wsparcie – większość n00bów zaczyna grę tą klasą, bo typową bronią żołnierza wsparcia jest wielki karabin maszynowy. Zgodnie ze słynnym prawem „Im większa broń, tym większa moc” biedny n00b3k bierze największą krowę… i ginie od innego gracza z pistoletem, bo za nic w świecie nie umie opanować rozrzutu.
  • Zwiadowca – nieco bardziej użyteczny, ale i tak bezużyteczny typowy snajper siedzi w krzakach/na wieżach/na kamieniach/ch*j wie gdzie i naparza ze swojego cudownego karabinu do odległych o 100000 metrów wrogów.

Noob w BF4[edytuj • edytuj kod]

  • Próbuje strzelać Full-Auto z M16A4 i M4…
  • …jeżeli uda mu się je odblokować.
  • Cieszy się, że w BF4 snajperki już nie są zepsute i widać celownik.
  • A potem jest cholernie zdziwiony jak włączy tryb Hardcore.
  • Na początku próbuje grać wsparciem i napieprza Full-Auto z RKM-ów do ludzi oddalonych o pół mapy.
  • Potem odkrywa cudowne zdolności lecznicze Szturmowca, i nie przestaje nim grać do końca świata.
  • Zakłada lunetę z dużym przybliżeniem na np. FAMAS-a i dziwi się, że nie może nikogo trafić.
  • Nie wie, że wiele broni posiada różne tryby ognia.
  • Zakłada lunetę na strzelbę i próbuje zastrzelić wroga z drugiego końca mapy.
  • Nie rozumie zasady działania zamka dwutaktowego.
  • Zakłada tłumik na CS5 i dziwi się, że nie może trafić nikogo w ruchu.
  • Albo zakłada celownik Mechaniczny na karabin snajperski.
  • Pamiętając efektywność granatników z CoD-a, montuje taki na swojej broni. Dziwi się strasznie gdy nie może zabić nim nikogo.
  • W niektórych przypadkach nie ma pojęcia do czego służą klawisze trzy i cztery.
  • Nie wie że UTS ma możliwość mieszania amunicji.
  • Nie wie jak działają różne rodzaje granatów. Rzuca wrogom flarę pod nogi, chcąc ich zabić…
  • …jeżeli w ogóle tą flarę odblokował.
  • Nie umie znaleźć w ekwipunku pistoletu MARE'S LEG.
  • Widział na jutjubie jak ktoś tak fajosko skoczył z odżutowca i stszelił do innego z rakiety, i próbuje powtórzyć ten wyczyn…
  • …i każdy wie, jak to się kończy.
  • Gdy włączy Hardcore i zostanie postrzelony, ale przeżył, dziwi się, że nie regeneruje HP. Pisze na forum Battlelog, że jego gra jest popsuta.
  • Grając łodzią szturmową nie niszczy wrogich tylko strzela w sojusznicze jednostki.
  • W trybie szturmu grając po stronie atakujących broni terminali.
  • Myśli, że dron to przenośny myśliwiec.
  • Wysadza budynek, w którym znajdujesz się Ty, noob i reszta załogi.
  • Nie ma pojęcia, że w BF4 występuje coś takiego jak czat głosowy.
  • Nie rozumie taktyk stosowania różnych karabinów snajperskich. W efekcie próbuje strzelać na odległości pół kilometra z CS5, ewentualnie używa M98B na dynamicznych trybach…
  • Po wejściu do helikopera po 5 sekundach go rozwala umierając.
  • Próbuje rozwalić czołg przy użyciu XM25 Airburst
  • …jeżeli w ogóle którykolwiek z nich odblokował.
  • Przyzwyczajony rozwiązaniami z innych gier, próbuje włączać czat klawiszem T.
  • Odkrywszy funkcję klawisza Q, spamuje rozkazami i prośbami o amunicję/apteczkę.
  • Próbuje używać PDW na zwiadowcy, bo w Beef tszy sie dauo.
  • Stara się zabić z granatu dymnego.
  • Dowiedziawszy się o niesamowitej mocy samolotów szturmowych próbuje z nich korzystać…
  • …z wiadomym skutkiem.
  • Strzela na serwerach Knife Only.
  • Nie umie robić kontry z noża…
  • …przez co non stop ginie, atakując od przodu.
  • Odkrywając futurystyczny celownik w F2000 szuka go w innych karabinach.
  • Grając jako dowódca zrzuca pocisk na swoich sojuszników
  • Lub zrzut zaopatrzenia na swojego kampiącego się snajpera zamiast koło niego
  • Nie wie jak zmienić broń więc kradnie innym graczom jeśli wogóle kogoś zabije

Objawy uzależnienia[edytuj • edytuj kod]

  • Gdy się zranisz, rzucasz sobie pod nogi zestaw pierwszej pomocy i czekasz, aż rany same ci się wyleczą.
  • Gdy pójdziesz do wojska, wielce się dziwisz że większość żołnierzy korzysta z takich samych karabinów, zamiast miliona różnych.
  • Ale potem domyślasz się, że ten konkretny karabin jest po prostu zaCenzura2.svgisty, i dlatego każdy go używa.
  • Wielce się dziwisz, gdy widzisz że ludzie wsiadają powoli do pojazdów zamiast od razu się do nich teleportować.
  • Gdy skaczesz ze spadochronem, myślisz że nic ci się nie stanie, jeżeli rozwiniesz go kilka metrów nad ziemią.
  • Jako lekarz w szpitalu próbujesz leczyć zmarłych pacjentów, traktując ich defibrylatorem po nogach.
  • Jak bierzesz udział w jakimś sporcie, gdzieś w twojej głowie słyszysz muzyczkę, jeżeli mecz już się kończy.

Zobacz też[edytuj • edytuj kod]

Przypisy

  1. Bo przecież ALBANIA NIE ISTNIEJE!
  2. Ale rzadko się to zdarza