War Thunder: Różnice pomiędzy wersjami

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
M (Wycofano ostatnie edycje autorstwa Pieselnasmyczy; przywrócono ostatnią wersję autorstwa Ryk2.)
Znacznik: rewert
 
(Nie pokazano 29 wersji utworzonych przez 14 użytkowników)
Linia 1: Linia 1:
[[Plik:Kolorowy dym wt.jpg|thumb|300px|Snoop Dogg też gra w War Thunder]]
[[Plik:Wiszacy czolg wt.jpg|thumb|300px|W grze możemy również poruszać się bokiem]]
[[Plik:Latajacy czolg wt.jpg|thumb|300px|Radziecki program kosmiczny]]
[[Plik:Latajacy czolg wt.jpg|thumb|300px|Radziecki program kosmiczny]]
'''War Thunder''' – gra od Gaijin Entertainment rozgrywająca się w czasach [[II wojna światowa|II wojny światowej]] i powojennych, powstała w wyniku połączenia [[World of Tanks]], [[World of Warplanes]] i [[World of Warships]]. Podobnie jak w przypadku [[World of Tanks|konkurenta]], celem gry jest zniszczenie maszyn wroga, bądź zdobycie baz. Gra opiera się na <del>makro</del> mikropłatnościach<ref>Czytaj: Pay to win</ref>. Po zakończonej bitwie wracamy do hangaru z trwałym uszczerbkiem na zdrowiu psychicznym, rodziną zwyzywaną pięć pokoleń wstecz, a także '''Srebrnymi Lwami''' i '''punktami doświadczenia''', które możemy wydać na <del>kobiety, [[alkohol]] i [[narkotyki]]</del> rozwój i kupno maszyn, amunicję i ulepszenia. Właściwie gra zadebiutowała 15 sierpnia 2013 roku, ale jej oficjalna premiera odbyła się trzy i pół roku później.
'''War Thunder''' – gra <s>Gejin</s> Gaijin Entertainment rozgrywająca się w czasach [[II wojna światowa|II wojny światowej]] i powojennych. Gra oparta jest na wszechwładnych mikropłatnościach (czytaj: pay to win), dzięki którym po zakończonej bitwie wracamy do hangaru z trwałym uszczerbkiem na zdrowiu psychicznym, rodziną zwyzywaną pięć pokoleń wstecz oraz debetem na karcie kredytowej.


== Nacje ==
== Nacje ==
* '''Stany Zjednoczone''' – nacja posiadająca amunicję ze wzbogaconej demokracji, najbardziej burżujskie maszyny i przerost broni lekkiej.
W grze mamy do wyboru następujące nacje:
* '''Niemcy''' – nacja posiadająca najlepsze [[samolot]]y, zwłaszcza Kaszalot 238 który rozwala wszystko wokół zanim wróci na lotnisko. Ich czołgi byłyby lepsze, gdyby nie zamiłowanie ich twórców do kubizmu.
* '''Stany Zjednoczone''' – nacja posiadająca amunicję ze wzbogaconej demokracji i najbardziej burżujskie maszyny. Ich czołgi nieźle sobie radzą w górzystym terenie, a z samolotów najlepiej spisują się te z więcej niż jednym silnikiem. Cierpią na przerost broni lekkiej, taki jednosilnikowy P-47 ma łącznie 12 km-ów. Ta sama przypadłość dotknęła wieżyczki bombowców i czołgi średnie.
* '''ZSRR''' – z jakiegoś powodu radzieckie połączenie metalu z sosną daje w efekcie zarówno zwrotniejsze, jak i bardziej opancerzone samoloty niż w przypadku zwykłego duraluminium. Ich kutry torpedowe napędzane są wódką, więc osiągają zawrotne prędkości. Dima wiedział co robi.
* '''Niemcy''' – nacja posiadając najlepsze [[samolot]]y. Seria myśliwców BF na niektórych tierach przebija nawet radzieckie latacze, ciężkie myśliwce przenoszą arsenał godny kompanii, a Kaszalot 238 potrafi zniszczyć wszystkie cele naziemne w misji bez jednego powrotu na lotnisko. Ich czołgi byłyby lepsze, gdyby nie zamiłowanie ich twórców do kubizmu. Na morzu ich atut to <del>pływające fortece</del> barki p-lot.
* '''Wielka Brytania''' – maszyny z tego kraju są napędzane biopaliwem otrzymywanym z fusów [[Herbata|herbacianych]].
* '''ZSRR''' – najmocniejsza nacja, posiadająca czołgi ze stopów z dodatkiem Stalinium, oraz wykonane według radzieckiej myśli technologicznej. Poza tym z jakiegoś powodu radzieckie połączenie metalu z sosną daje w efekcie zarówno zwrotniejsze, jak i bardziej opancerzone samoloty niż w przypadku zwykłego duraluminium. Ich kutry torpedowe napędzane są wódką, więc osiągają zawrotne prędkości.
* '''Japonia''' – ich samoloty i kanciaste [[czołg]]i są zrobione z origami, co rekompensują manewrowością. Tylko co z tego jeśli jeden strzał kończy się nurkowaniem w oceanie.
* '''Wielka Brytania''' – maszyny z tego kraju są napędzane biopaliwem otrzymywanym z fusów [[Herbata|herbacianych]]. Wyjątkowo powolne czołgi ciężkie rekompensują wyścigówki zwane czołgami średnimi. Lotnictwo jest takie sobie, najlepiej sprawuje się w bitwach morskich, gdzie dominują brytyjskie kutry i korwety.
* '''Włochy''' – znana z cudów techniki, które zabijają przeważnie śmiechem. Wszystkie pojazdy są napędzane specjalnym sosem do [[spaghetti]].
* '''Japonia''' – nacja uchodząca za najsłabszą dla początkującego. Ich samoloty i kanciaste [[czołg]]i są zrobione z origami, co rekompensują manewrowością (zwłaszcza awionetki serii KI-44). Problem polega na tym, że dowolne celne trafienie automatycznie niweluje wszelkie premie wynikające z pozbycia się pancerza. <del>Jak już dostaną flotę, ich hydroplany mają szansę zyskać na znaczeniu.</del> Dostali flotę i od tego momentu wszystkie morskie serwery drżą przed wczesniej wyśmiewanymi małymi samolocikami bez broni, które jednak są zdolne przenosić hurtowe ilości torped.
* '''Francja''' – jak przystało na Francuzów pancerz czołgów jest zrobiony z pomalowanego ciasta francuskiego z siedmioma biegami w tył i jednym do przodu.
* '''Włochy''' – pierwsza nacja dodana po premierze, której pojazdy są napędzane specjalnym sosem pomidorowym wykorzystywanym do ich [[Pizza|pizzy]] i [[spaghetti]]. Charakteryzuje się obecnością różnych cudów techniki, których nikt przy zdrowych zmysłach nie nazwałby czołgami (np.:samochód pancerny jeżdżący w tył i w przód z tą samą prędkością), ze względu na historyczny niedobór maszyn do skompletowania drzewa. Z samolotów wyróżnia się najlepszy w grze niepłatny dwupłatowiec.
* '''Chiny''' – drzewko kontynuuje starą Chińską tradycję kopiowania ile wlezie od wszystkich i wszystkiego więc można zobaczyć tam prawie wszystko.
* '''<del>Bagiety</del> Francja''' – ostatnio dodana nacja, jako jedyna ma czołgi zrobione z ciasta, oraz dużo kradzionych amerykańskich samolotów. Póki co wyróżniają się trochę ich żółwiowate czołgi ciężkie i niszczyciele.
* '''Szwecja''' – ich wszystkie maszyny są jakieś takie zimne i śmierdzą [[ryba|rybą]], w sumie tak jak załogi.
* '''Izrael''' – mają mobilne, uzbrojone banki na gąsienicach.


== Maszyny ==
== Niektóre maszyny ==
[[Plik:Kolorowy dym wt.jpg|thumb|300px|Snoop Dogg też gra w War Thunder]]
W grze mamy do dyspozycji wiele typów maszyn. Każdy z nich ma zarówno <del>zady i walety</del> wady, jak i zalety.
Jest ich sporo, a każdy z nich ma swoje <del>zady i walety</del> wady i zalety.
=== Samoloty ===
=== Samoloty ===
* '''Myśliwiec''' – podstawowy typ samolotu. Teoretycznie jego głównym zadaniem jest osłanianie sojuszniczych bombowców, zestrzeliwanie wrogich maszyn i okazyjnie zdobywanie punktów naziemnych. W praktyce jednak, najczęściej służą [[Noob|elitarnym graczom]] do niszczenia pojazdów, bądź rzeźbienia tuneli w skałach, metodą „na kamikadze”.
* '''Myśliwiec''' – idealny do rzeźbienia tuneli w skałach metodą „na kamikadze”.
* '''Bombowiec''' – maszyna przeznaczona głównie do grania ''PTFO'' (Play The Fucking Objective) i uprzykrzania życia jednostkom lądowym.
* '''Ciężki myśliwiec '''- większy dwusilnikowy kuzyn zwykłego myśliwca, najczęściej przenoszący adekwatnie więcej narzędzi zadawania bólu. Idealnie nadaje się do walki metodą czołową i polowania na pozbawione eskorty myśliwskich noobów bombowce.
* '''Bombowiec''' – maszyna przeznaczona głównie do grania ''PTFO'' (Play The Fucking Objective), bombardowania lotnisk i uprzykrzania życia jednostkom lądowym. Ogromne, powolne i stosunkowo słabo uzbrojone. Przewożą najczęściej kilka- do kilkunastu bomb <del>atomowych</del>, albo torpedy<ref>Które <del>nie są do niczego potrzebne</del> od czasu dodania jednostek pływających są bardzo pomocne, ale nikt ich nie używa</ref>.
* '''Lekki bombowiec '''- zasadniczo też bombowiec, chociaż jest mniejszy i zwrotniejszy. Jego uzbrojenie ma efektywność bliską zero i często zabiera niewiele bomb, ale większość z nich ma opcję wzięcia torped.
* '''Samolot Szturmowy''' – powiększony, wzmocniony myśliwiec, uzbrojony w dodatkowe [[bomba|bomby]] i rakiety. Postrach każdego nooba.


=== Jednostki naziemne ===
=== Jednostki naziemne ===
* '''Czołg Lekki''' – kilkutonowy kawałek papieru doskonały do <del>szarży z szablą na czołgi wroga</del> przepraszam, zwiadu.
* '''Czołg Lekki''' – swoisty paradoks wśród [[czołg]]ów. Dzięki niewielkiemu pancerzowi trudno nazywać go czołgiem, a masa kilkunastu ton dyskwalifikuje go z kategorii „lekkiej”. Jedyne co przemawia na jego korzyść, to duża prędkość i przyśpieszenie, co pozwala na dokonanie <del>samobójczej szarży z bagnetami wprost na wroga</del> zwiadu.
* '''Czołg Średni''' – czołg pełną piersią. Ma mocne działo, solidny walcowany pancerz, potężny [[Silnik|motor]] i rozwrzeszczanego [[Rosja|rosyjskiego]] dzieciaka za sterami.
* '''Czołg Średni''' – czołg pełną piersią. Ma mocne działo, solidny walcowany pancerz, potężny [[Silnik|motor]] i rozwrzeszczanego [[Rosja|rosyjskiego]] dzieciaka za sterami.
* '''Czołg Ciężki''' – ciężki, powolny <del>i pot z niego spływa</del>. Ulubiony pojazd [[noob]]ów. Świetny do walki w mieście i blokowania sojuszniczych maszyn na środku drogi.
* '''Czołg Ciężki''' – ciężki, powolny <del>i pot z niego spływa</del>. Świetny do blokowania sojuszniczych maszyn na środku drogi.
* '''Niszczyciel Czołgów''' – ''Iwan? Mamy jeszcze w magazynie to stare podwozie z muzealnego pojazdu? Dawaj zamontujemy na nim niewspółmiernie wielkie działo, silnik od [[UAZ]]a i kilka warstw tektury falistej! Bo co może pójść [[Gra:Strona 84|nie tak]]?''
* '''Niszczyciel Czołgów''' – ''Iwan? Mamy jeszcze w magazynie to stare podwozie z muzealnego pojazdu? Dawaj zamontujemy na nim niewspółmiernie wielkie działo, silnik od [[UAZ]]a i kilka warstw tektury falistej! Bo co może pójść [[Gra:Strona 84|nie tak]]?''
* '''Działo Przeciwlotnicze''' – zwane pieszczotliwie PeLOTką. Nic innego, jak stare działo przeciwlotnicze zamontowane na pace wywrotnej ciężarówki. Idealne do <del>niszczenia samolotów</del> w{{cenzura3}}nia wszystkiego i wszystkich.


=== Jednostki morskie ===
=== Śmigłowce ===
* '''Śmigłowiec Bojowy''' – kość w gardle wszystkich czołgistów, stosunkowo szybki, zwrotny i upierdliwy.
* '''Kuter Torpedowy''' – stara, mała szalupka z zamontowanym CKMem i wyrzutnią torped. Schodzi na strzała od potężniejszych maszyn.
* '''Śmigłowiec Wielozadaniowy''' – wszechstronny, irytujący i zabójczo skuteczny jednocześnie pełny gracji jak spada płonąc.
* '''Trałowiec/Kuter ZOP/Ścigacz OP/Kanonierka''' – w dalszym ciągu bardzo mała jednostka, ale już nieco lepiej uzbrojona i opancerzona.
* '''Prom Przeciwlotniczy/Pływające Nabrzeże''' – wielkie, kanciaste i powolne, ulubiony cel torpedowców.
* '''Niszczyciel''' – dość duża jednostka, świetnie uzbrojona. Ściąga na siebie uwagę wszystkich bombowców.
* '''Lekki krążownik''' – przymiotnik ''lekki'' należy brać z pewnym dystansem, jako że jest to największy typ okrętu dostępny w grze. Pomimo monstrualnych rozmiarów, zaskakująco szybki i zwrotny.

=== <del>Helpo</del>… <del>Helikipo</del>… <del>Helipiko</del>… Śmigłowce! ===
* '''Śmigłowiec Bojowy''' – kość w gardle wszystkich czołgistów. Wyposażony w rakiety naprowadzane, stosunkowo szybki, zwrotny i upierdliwy.
* '''Śmigłowiec Wielozadaniowy''' – uzbrojony w szybkostrzelny karabin Gatlinga. Wszechstronny, irytujący i zabójczo skuteczny.

== BIAS ==
Współczynnik '''BIAS''' to równanie matematyczne, pomagające nam określić jak bardzo [[OP]] jest dany pojazd. Pomimo ogromnych nakładów pieniężnych na badania, współczynnik BIAS funkcjonuje tylko w przypadku [[ZSRR|radzieckich]] maszyn. Wzory obliczeń dla innych nacji wciąż nie są znane dzisiejszej nauce.

=== Współczynnik BIAS dla czołgów ===
Wzór na współczynnik BIAS dla czołgów to:

<math>\frac{Kb + Pc + St}{BR}\cdot SR</math>

Gdzie:

<math>Kb</math>
– Kaliber działa (lub suma kalibrów wszystkich dział głównych) wyrażona w milimetrach;

<math>Pc</math>
– Suma grubości pancerza przedniego korpusu i wieży wyrażona w milimetrach;

<math>St</math>
– Stała [[Stalin]]a, wynosząca 53<ref>Wiek Lenina w chwili śmierci</ref>;

<math>BR</math>
– Klasyfikacja bitewna danego pojazdu w grze;

<math>SR</math>
– Stała rodziny pojazdów. Dla czołgów '''T''', będących umiarkowanie za dobrymi wynosi 1; dla '''SU i ISU''', będących o wiele za dobre – 2, a pojazdów niszczących wszystko, co żywe – '''KW i IS''' wynosi 3.

Stąd łatwo wyliczyć, że współczynnik BIAS dla KW-2 wynosi '''213'''.

<math>\frac{152 + (75+75) + 53}{5}\cdot 3 = 213</math>

=== Współczynnik BIAS dla samolotów ===
BIAS dla samolotów wylicza się przy użyciu podobnego równania, jak przy czołgach, jednakże podstawia się nieco inne dane:

<math>\frac{KBm + Am + (Am\cdot Bm) + St}{BR}\cdot SR</math>

Gdzie:

<math>KBm</math>
– Suma kalibrów dział;

<math>Am</math>
– Penetracja pocisków z z odległości 10m przy 90° kącie nachylenia;

<math>Bm</math>
– Łączna masa bomb i rakiet wyrażona w tonach;

<math>St</math>
– Stała Stalina wynosząca 53;

<math>BR</math>
– Klasyfikacja bitewna;

<math>SR</math>
– Stała rodziny pojazdów. Dla '''MiG; Ła; I i ŁaGG''' wynosi 1; dla '''Jak''' – 2, a dla '''Ił; Pe; Su i Tu''' – 3.

Stąd dla Tu-4, współczynnik BIAS wynosi ok. '''221,5'''.

<math>\frac{(7\cdot 23) + 25 + (25\cdot 12) + 53}{7.3}\cdot 3 = 221,5</math>


== Noob w War Thunder ==
== Noob w War Thunder ==
[[Plik:Wiszacy czolg wt.jpg|thumb|300px|W grze możemy również poruszać się bokiem]]
[[Noob]] z War Thunder niezbyt różni się od nooba z [[World of Tanks|WoTa]] i innych podobnych gier, a więc:
* Odwraca się do wroga tyłem, żeby pokazać, że ma go w [[Dupa|poważaniu]], ale jest niszczony, bo nawet nie wie, że z tyłu jest najsłabszy pancerz.
* Odwraca się do wroga tyłem, żeby pokazać, że ma go w [[Dupa|poważaniu]], ale jest niszczony, bo nawet nie wie, że z tyłu jest najsłabszy pancerz.
* Cieszy się ze zniszczenia optyki.
* Cieszy się ze zniszczenia optyki.
* Spamuje na czacie, aby zająć na przykład punkt A, a sam jedzie w drugą stronę.
* Spamuje na czacie, aby zająć na przykład punkt A, a sam jedzie w drugą stronę.
* Wychodzi poza mapę, przez co drużyna traci gracza<ref>Ale tak w sumie, po co komu noob na froncie?</ref>.
* Wychodzi poza mapę, przez co drużyna traci gracza<ref>Ale tak w sumie, po co komu noob na froncie?</ref>.
* Po zostaniu zniszczonym, wyzywa innych graczy od ''gold nubuf!!!!1111''.
* Prosi graczy o czołgi.
* Prosi graczy o czołgi.
* Próbuje sprzedać nieużywany czołg.
* Próbuje sprzedać nieużywany czołg.
Linia 114: Linia 45:
* Zazwyczaj nie używa lunety i gdy źle trafi narzeka na wszystko i wszystkich.
* Zazwyczaj nie używa lunety i gdy źle trafi narzeka na wszystko i wszystkich.
* Nie wie o istnieniu mapy testowej, gdzie mógłby spokojnie zaistnieć.
* Nie wie o istnieniu mapy testowej, gdzie mógłby spokojnie zaistnieć.
* Szarżuje lekkim, nieopancerzonym działem przeciwlotniczym wprost na przeciwnika, [[Gra:Strona 86|z oczywistym skutkiem]].
* Szarżuje lekkim, nieopancerzonym działem przeciwlotniczym wprost na przeciwnika, z [[Śmierć|oczywistym skutkiem]].
* Nie mogąc zrozumieć systemu dobierania graczy, dołącza do bitwy jednocześnie z maszynami I i V ery…
* Nie mogąc zrozumieć systemu dobierania graczy, dołącza do bitwy jednocześnie z maszynami I i V ery…
* …po czym spamuje wszystkie fora ''CZEMÓ MNIE DOŁANCZA PIERFSSZYM TIEREM DO BITWY NA PIONTYM TIERZE????!!!!''.
* …po czym spamuje wszystkie fora ''CZEMÓ MNIE DOŁANCZA PIERFSSZYM TIEREM DO BITWY NA PIONTYM TIERZE????!!!!''.
Linia 120: Linia 51:
* Robi rekonstrukcję [[Smoleńsk|katastrofy Smoleńskiej]].
* Robi rekonstrukcję [[Smoleńsk|katastrofy Smoleńskiej]].
* Uważa, że kilka badyli przyczepionych do burty czołgu uczyni go niewidzialnym.
* Uważa, że kilka badyli przyczepionych do burty czołgu uczyni go niewidzialnym.
* Ma nick zawierający rok urodzenia (najczęściej z XXI wieku), skrót ''PL'', [[Pokemoniaste pismo]], lub błędy ortograficzne, na przykład: „Z@BUJCA_PL2007”.
* Nie wie, jak kupować bądź ulepszać swoje maszyny.
* Nie wie, jak kupować bądź ulepszać swoje maszyny.
* Nawala z CKM-a do wszystkiego co się rusza…
* Nawala z CKM-a do wszystkiego co się rusza…
* …i nie tylko do tego.
* …i nie tylko do tego.
* Ma wyje{{cenzura3}}ne na cele misji.
* Spamuje swoimi wypowiedziami i później dziwi się, czemu wszyscy mają go w [[Dupa|tyłku]].
* Jeśli grał wcześniej w [[Battlefield]]a, pyta się na chacie, jak wysiąść z pojazdu.
* Jeśli grał wcześniej w [[Battlefield]]a, pyta się na chacie, jak wysiąść z pojazdu.
* Wyzywa wszystkich od [[noob]]ów i [[cheater]]ów nie zdając sobie sprawy, że to on nim jest.
* Wyzywa wszystkich od [[noob]]ów i [[cheater]]ów nie zdając sobie sprawy, że to on nim jest.
* Jeśli jest na wodnej mapie i korzysta z pojazdów lądowych, idzie popływać, tym samym ignorując misję.
* Najczęściej to on ginie pierwszy.
* Najczęściej to on ginie pierwszy.
* Nawet boty go niszczą.
* Nawet boty go niszczą.
Linia 135: Linia 62:
* Robi [[kamikaze]] wrogom lub sojusznikom, po czym tłumaczy się, że to dlatego, iż nie ogarnia pojazdu.
* Robi [[kamikaze]] wrogom lub sojusznikom, po czym tłumaczy się, że to dlatego, iż nie ogarnia pojazdu.


=== Podgatunki noobów ===
=== Niektóre gatunki noobów ===
* '''Pływak''' – gdy znajdzie mapę z wodą to ma wylane, że może zdobyć punkt lub zniszczyć wrogą maszynę i woli popluskać się w jeziorku.
W War Thunder możemy również wyróżnić osobne podgatunki noobów, zachowujące się w określony sposób.
* '''Dowódca''' – często wprowadza radziecką taktykę ''ani kroku w tył'' i strzela nawet jeśli dojechaliśmy na koniec mapy.
* '''Noob pływak''' – spotykany na mapach ze zbiornikami wodnymi. Ma wylane, że może zdobyć punkt lub zniszczyć wrogą maszynę, woli popluskać się w jeziorku.
* '''Podwodniak''' – już w pierwszych minutach rejsu zarządza pełne zanurzenie, niezależnie od tego, czy gra torpedowcem, czy krążownikiem…
* '''Noob spamer''' – spamuje na czacie, na przykład: ''osłaniajcie mnie'' aż do bólu, a później dziwi się, że gdy naprawdę potrzebuje pomocy, wszyscy mają go w nosie.
* '''Noob dowódca''' – tylko siedzi na spawnie i wydaje rozkazy lub krzyczy na innych, że słabo grają. Potrafi nawalać też z CKM-a do swoich.
* '''Noob turysta''' – zwiedza mapę i wnerwia się, jak ktoś go zniszczy. Często wychodzi poza mapę w celu szukania <del>Świętego Graala</del> nie wiadomo czego.
* '''Noob krzykacz''' – wyzywa wszystkich innych graczy od [[noob]]ów<ref>Noobcepcja…</ref>.
* '''Noob podwodniak''' – już w pierwszych minutach rejsu zarządza pełne zanurzenie, niezależnie od tego, czy gra torpedowcem, czy krążownikiem…


== Jak wygrywać? ==
== Jak wygrywać? ==
Jesteś życiowym przegrywem? Nie umiesz grać? Ten poradnik jest specjalnie dla ciebie!
Jesteś życiowym przegrywem? Nie umiesz grać? Dzięki tym poradom na pewno wygrasz!


# Zbadaj KW-2 w radzieckim drzewku technologicznym.
# Zbadaj KW-2 w radzieckim drzewku technologicznym.
# Załaduj amunicję odłamkową.
# Załaduj amunicję odłamkową.
# Wygrywaj.


Wolisz samoloty?
Wolisz samoloty?
# Zbadaj Tu-4 w radzieckim drzewku technologicznym.
# Zbadaj Tu-4 w radzieckim drzewku technologicznym.
# Ulepsz strzelców.
# Ulepsz strzelców.
Reszta zrobi się sama.
# Patrz jak fragi same się robią.

== Zobacz też ==
* [[World of Tanks]]
* [[World of Warplanes]]
* [[World of Warships]]


{{przypisy}}
{{przypisy}}

Aktualna wersja na dzień 00:24, 15 lis 2023

Radziecki program kosmiczny

War Thunder – gra Gejin Gaijin Entertainment rozgrywająca się w czasach II wojny światowej i powojennych. Gra oparta jest na wszechwładnych mikropłatnościach (czytaj: pay to win), dzięki którym po zakończonej bitwie wracamy do hangaru z trwałym uszczerbkiem na zdrowiu psychicznym, rodziną zwyzywaną pięć pokoleń wstecz oraz debetem na karcie kredytowej.

Nacje[edytuj • edytuj kod]

  • Stany Zjednoczone – nacja posiadająca amunicję ze wzbogaconej demokracji, najbardziej burżujskie maszyny i przerost broni lekkiej.
  • Niemcy – nacja posiadająca najlepsze samoloty, zwłaszcza Kaszalot 238 który rozwala wszystko wokół zanim wróci na lotnisko. Ich czołgi byłyby lepsze, gdyby nie zamiłowanie ich twórców do kubizmu.
  • ZSRR – z jakiegoś powodu radzieckie połączenie metalu z sosną daje w efekcie zarówno zwrotniejsze, jak i bardziej opancerzone samoloty niż w przypadku zwykłego duraluminium. Ich kutry torpedowe napędzane są wódką, więc osiągają zawrotne prędkości. Dima wiedział co robi.
  • Wielka Brytania – maszyny z tego kraju są napędzane biopaliwem otrzymywanym z fusów herbacianych.
  • Japonia – ich samoloty i kanciaste czołgi są zrobione z origami, co rekompensują manewrowością. Tylko co z tego jeśli jeden strzał kończy się nurkowaniem w oceanie.
  • Włochy – znana z cudów techniki, które zabijają przeważnie śmiechem. Wszystkie pojazdy są napędzane specjalnym sosem do spaghetti.
  • Francja – jak przystało na Francuzów pancerz czołgów jest zrobiony z pomalowanego ciasta francuskiego z siedmioma biegami w tył i jednym do przodu.
  • Chiny – drzewko kontynuuje starą Chińską tradycję kopiowania ile wlezie od wszystkich i wszystkiego więc można zobaczyć tam prawie wszystko.
  • Szwecja – ich wszystkie maszyny są jakieś takie zimne i śmierdzą rybą, w sumie tak jak załogi.
  • Izrael – mają mobilne, uzbrojone banki na gąsienicach.

Niektóre maszyny[edytuj • edytuj kod]

Snoop Dogg też gra w War Thunder

Jest ich sporo, a każdy z nich ma swoje zady i walety wady i zalety.

Samoloty[edytuj • edytuj kod]

  • Myśliwiec – idealny do rzeźbienia tuneli w skałach metodą „na kamikadze”.
  • Bombowiec – maszyna przeznaczona głównie do grania PTFO (Play The Fucking Objective) i uprzykrzania życia jednostkom lądowym.

Jednostki naziemne[edytuj • edytuj kod]

  • Czołg Lekki – kilkutonowy kawałek papieru doskonały do szarży z szablą na czołgi wroga przepraszam, zwiadu.
  • Czołg Średni – czołg pełną piersią. Ma mocne działo, solidny walcowany pancerz, potężny motor i rozwrzeszczanego rosyjskiego dzieciaka za sterami.
  • Czołg Ciężki – ciężki, powolny i pot z niego spływa. Świetny do blokowania sojuszniczych maszyn na środku drogi.
  • Niszczyciel CzołgówIwan? Mamy jeszcze w magazynie to stare podwozie z muzealnego pojazdu? Dawaj zamontujemy na nim niewspółmiernie wielkie działo, silnik od UAZa i kilka warstw tektury falistej! Bo co może pójść nie tak?

Śmigłowce[edytuj • edytuj kod]

  • Śmigłowiec Bojowy – kość w gardle wszystkich czołgistów, stosunkowo szybki, zwrotny i upierdliwy.
  • Śmigłowiec Wielozadaniowy – wszechstronny, irytujący i zabójczo skuteczny jednocześnie pełny gracji jak spada płonąc.

Noob w War Thunder[edytuj • edytuj kod]

W grze możemy również poruszać się bokiem
  • Odwraca się do wroga tyłem, żeby pokazać, że ma go w poważaniu, ale jest niszczony, bo nawet nie wie, że z tyłu jest najsłabszy pancerz.
  • Cieszy się ze zniszczenia optyki.
  • Spamuje na czacie, aby zająć na przykład punkt A, a sam jedzie w drugą stronę.
  • Wychodzi poza mapę, przez co drużyna traci gracza[1].
  • Prosi graczy o czołgi.
  • Próbuje sprzedać nieużywany czołg.
  • Wydaje całego golda wszystkie złote orły na kamuflaże i emblematy…
  • …które zaraz samoistnie odblokuje.
  • Gra tylko KW-2…
  • …lub nie umie go odblokować.
  • Zazwyczaj nie używa lunety i gdy źle trafi narzeka na wszystko i wszystkich.
  • Nie wie o istnieniu mapy testowej, gdzie mógłby spokojnie zaistnieć.
  • Szarżuje lekkim, nieopancerzonym działem przeciwlotniczym wprost na przeciwnika, z oczywistym skutkiem.
  • Nie mogąc zrozumieć systemu dobierania graczy, dołącza do bitwy jednocześnie z maszynami I i V ery…
  • …po czym spamuje wszystkie fora CZEMÓ MNIE DOŁANCZA PIERFSSZYM TIEREM DO BITWY NA PIONTYM TIERZE????!!!!.
  • Zapomina o wyciągnięciu podwozia podczas lądowania.
  • Robi rekonstrukcję katastrofy Smoleńskiej.
  • Uważa, że kilka badyli przyczepionych do burty czołgu uczyni go niewidzialnym.
  • Nie wie, jak kupować bądź ulepszać swoje maszyny.
  • Nawala z CKM-a do wszystkiego co się rusza…
  • …i nie tylko do tego.
  • Jeśli grał wcześniej w Battlefielda, pyta się na chacie, jak wysiąść z pojazdu.
  • Wyzywa wszystkich od noobów i cheaterów nie zdając sobie sprawy, że to on nim jest.
  • Najczęściej to on ginie pierwszy.
  • Nawet boty go niszczą.
  • Nie zwraca uwagi na stan techniczny swojego pojazdu i dziwi się, czemu tak szybko zostaje zniszczony.
  • Panikuje, gdy ktoś w niego trafi.
  • Robi kamikaze wrogom lub sojusznikom, po czym tłumaczy się, że to dlatego, iż nie ogarnia pojazdu.

Niektóre gatunki noobów[edytuj • edytuj kod]

  • Pływak – gdy znajdzie mapę z wodą to ma wylane, że może zdobyć punkt lub zniszczyć wrogą maszynę i woli popluskać się w jeziorku.
  • Dowódca – często wprowadza radziecką taktykę ani kroku w tył i strzela nawet jeśli dojechaliśmy na koniec mapy.
  • Podwodniak – już w pierwszych minutach rejsu zarządza pełne zanurzenie, niezależnie od tego, czy gra torpedowcem, czy krążownikiem…

Jak wygrywać?[edytuj • edytuj kod]

Jesteś życiowym przegrywem? Nie umiesz grać? Dzięki tym poradom na pewno wygrasz!

  1. Zbadaj KW-2 w radzieckim drzewku technologicznym.
  2. Załaduj amunicję odłamkową.

Wolisz samoloty?

  1. Zbadaj Tu-4 w radzieckim drzewku technologicznym.
  2. Ulepsz strzelców.

Reszta zrobi się sama.

Zobacz też[edytuj • edytuj kod]

Przypisy

  1. Ale tak w sumie, po co komu noob na froncie?