War Thunder: Różnice pomiędzy wersjami

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
M (Wycofano ostatnie edycje użytkownika 85.11.87.98, powód: nic niewnosząca edycja)
Znacznik: rewert
(Akszyn redakszyn)
Linia 2: Linia 2:
[[Plik:Wiszacy czolg wt.jpg|thumb|300px|W grze możemy również poruszać się bokiem]]
[[Plik:Wiszacy czolg wt.jpg|thumb|300px|W grze możemy również poruszać się bokiem]]
[[Plik:Latajacy czolg wt.jpg|thumb|300px|Radziecki program kosmiczny]]
[[Plik:Latajacy czolg wt.jpg|thumb|300px|Radziecki program kosmiczny]]
'''War Thunder''' – gra od Gaijin Entertainment rozgrywająca się w czasach [[II wojna światowa|II wojny światowej]] i powojennych, powstała w wyniku połączenia [[World of Tanks]], [[World of Warplanes]] i [[World of Warships]]. Podobnie jak w przypadku [[World of Tanks|konkurenta]], celem gry jest zniszczenie maszyn wroga, bądź zdobycie baz. Gra opiera się na <del>makro</del> mikropłatnościach<ref>Czytaj: Pay to win</ref>. Po zakończonej bitwie wracamy do hangaru z trwałym uszczerbkiem na zdrowiu psychicznym, rodziną zwyzywaną pięć pokoleń wstecz, a także '''Srebrnymi Lwami''' i '''punktami doświadczenia''', które możemy wydać na <del>kobiety, [[alkohol]] i [[narkotyki]]</del> rozwój i kupno maszyn, amunicję i ulepszenia. Właściwie gra zadebiutowała 15 sierpnia 2013 roku, ale jej oficjalna premiera odbyła się trzy i pół roku później.
'''War Thunder''' – gra typu pay to win od Gaijin Entertainment rozgrywająca się w czasach [[II wojna światowa|II wojny światowej]] i powojennych. Dzięki temu modelowi po zakończonej bitwie wracamy do hangaru z trwałym uszczerbkiem na zdrowiu psychicznym i rodziną zwyzywaną pięć pokoleń wstecz.


== Nacje ==
== Nacje ==
* '''Stany Zjednoczone''' – nacja posiadająca amunicję ze wzbogaconej demokracji, najbardziej burżujskie maszyny i przerost broni lekkiej.
W grze mamy do wyboru następujące nacje:
* '''Niemcy''' – nacja posiadając najlepsze [[samolot]]y, zwłaszcza Kaszalot 238 który rozwala wszystko wokół zanim wróci na lotnisko.
* '''Stany Zjednoczone''' – nacja posiadająca amunicję ze wzbogaconej demokracji i najbardziej burżujskie maszyny. Ich czołgi nieźle sobie radzą w górzystym terenie, a z samolotów najlepiej spisują się te z więcej niż jednym silnikiem. Cierpią na przerost broni lekkiej, taki jednosilnikowy P-47 ma łącznie 12 km-ów. Ta sama przypadłość dotknęła wieżyczki bombowców i czołgi średnie.
* '''ZSRR''' – z jakiegoś powodu radzieckie połączenie metalu z sosną daje w efekcie zarówno zwrotniejsze, jak i bardziej opancerzone samoloty niż w przypadku zwykłego duraluminium. Ich kutry torpedowe napędzane są wódką, więc osiągają zawrotne prędkości.
* '''Niemcy''' – nacja posiadając najlepsze [[samolot]]y. Seria myśliwców BF na niektórych tierach przebija nawet radzieckie latacze, ciężkie myśliwce przenoszą arsenał godny kompanii, a Kaszalot 238 potrafi zniszczyć wszystkie cele naziemne w misji bez jednego powrotu na lotnisko. Ich czołgi byłyby lepsze, gdyby nie zamiłowanie ich twórców do kubizmu. Na morzu ich atut to <del>pływające fortece</del> barki p-lot.
* '''Wielka Brytania''' – maszyny z tego kraju są napędzane biopaliwem otrzymywanym z fusów [[Herbata|herbacianych]].
* '''ZSRR''' – najmocniejsza nacja, posiadająca czołgi ze stopów z dodatkiem Stalinium, oraz wykonane według radzieckiej myśli technologicznej. Poza tym z jakiegoś powodu radzieckie połączenie metalu z sosną daje w efekcie zarówno zwrotniejsze, jak i bardziej opancerzone samoloty niż w przypadku zwykłego duraluminium. Ich kutry torpedowe napędzane są wódką, więc osiągają zawrotne prędkości.
* '''Japonia''' – ich samoloty i kanciaste [[czołg]]i są zrobione z origami, co rekompensują manewrowością. Tylko co z tego jeśli jeden strzał kończy się nurkowaniem w oceanie.
* '''Wielka Brytania''' – maszyny z tego kraju są napędzane biopaliwem otrzymywanym z fusów [[Herbata|herbacianych]]. Wyjątkowo powolne czołgi ciężkie rekompensują wyścigówki zwane czołgami średnimi. Lotnictwo jest takie sobie, najlepiej sprawuje się w bitwach morskich, gdzie dominują brytyjskie kutry i korwety.
* '''Włochy''' – znana z cudów techniki, które zabijają przeważnie śmiechem. Wszystkie pojazdy są napędzane specjalnym sosem do [[spaghetti]].
* '''Japonia''' – nacja uchodząca za najsłabszą dla początkującego. Ich samoloty i kanciaste [[czołg]]i są zrobione z origami, co rekompensują manewrowością (zwłaszcza awionetki serii KI-44). Problem polega na tym, że dowolne celne trafienie automatycznie niweluje wszelkie premie wynikające z pozbycia się pancerza. Jak już dostaną flotę, ich hydroplany mają szansę zyskać na znaczeniu.
* '''Francja''' – jak przystało na Francuzów pancerz czołgów jest zrobiony z pomalowanego ciasta francuskiego z siedmioma biegami w tył i jednym do przodu.
* '''Włochy''' – pierwsza nacja dodana po premierze, której pojazdy są napędzane specjalnym sosem pomidorowym wykorzystywanym do ich [[Pizza|pizzy]] i [[spaghetti]]. Charakteryzuje się obecnością różnych cudów techniki, których nikt przy zdrowych zmysłach nie nazwałby czołgami (np.:samochód pancerny jeżdżący w tył i w przód z tą samą prędkością), ze względu na historyczny niedobór maszyn do skompletowania drzewa. Z samolotów wyróżnia się najlepszy w grze niepłatny dwupłatowiec.
* '''<del>Bagiety</del> Francja''' – ostatnio dodana nacja, jako jedyna ma czołgi zrobione z ciasta, oraz dużo kradzionych amerykańskich samolotów. Póki co wyróżniają się trochę ich żółwiowate czołgi ciężkie i niszczyciele.


== Maszyny ==
== Niektóre maszyny ==
W grze mamy do dyspozycji wiele typów maszyn. Każdy z nich ma zarówno <del>zady i walety</del> wady, jak i zalety.
Jest ich sporo, a każdy z nich ma swoje <del>zady i walety</del> wady i zalety.
=== Samoloty ===
=== Samoloty ===
* '''Myśliwiec''' – podstawowy typ samolotu. Teoretycznie jego głównym zadaniem jest osłanianie sojuszniczych bombowców, zestrzeliwanie wrogich maszyn i okazyjnie zdobywanie punktów naziemnych. W praktyce jednak, najczęściej służą [[Noob|elitarnym graczom]] do niszczenia pojazdów, bądź rzeźbienia tuneli w skałach, metodą „na kamikadze”.
* '''Myśliwiec''' – idealny do rzeźbienia tuneli w skałach metodą „na kamikadze”.
* '''Bombowiec''' – maszyna przeznaczona głównie do grania ''PTFO'' (Play The Fucking Objective) i uprzykrzania życia jednostkom lądowym.
* '''Ciężki myśliwiec '''- większy dwusilnikowy kuzyn zwykłego myśliwca, najczęściej przenoszący adekwatnie więcej narzędzi zadawania bólu. Idealnie nadaje się do walki metodą czołową i polowania na pozbawione eskorty myśliwskich noobów bombowce.
* '''Bombowiec''' – maszyna przeznaczona głównie do grania ''PTFO'' (Play The Fucking Objective), bombardowania lotnisk i uprzykrzania życia jednostkom lądowym. Ogromne, powolne i stosunkowo słabo uzbrojone. Przewożą najczęściej kilka- do kilkunastu bomb <del>atomowych</del>, albo torpedy<ref>Które <del>nie są do niczego potrzebne</del> od czasu dodania jednostek pływających są bardzo pomocne, ale nikt ich nie używa</ref>.
* '''Lekki bombowiec '''- zasadniczo też bombowiec, chociaż jest mniejszy i zwrotniejszy. Jego uzbrojenie ma efektywność bliską zero i często zabiera niewiele bomb, ale większość z nich ma opcję wzięcia torped.
* '''Samolot Szturmowy''' – powiększony, wzmocniony myśliwiec, uzbrojony w dodatkowe [[bomba|bomby]] i rakiety. Postrach każdego nooba.


=== Jednostki naziemne ===
=== Jednostki naziemne ===
* '''Czołg Lekki''' – kilkutonowy kawałek papieru doskonały do <del>szarży z szablą na czołgi wroga<del> zwiadu.
* '''Czołg Lekki''' – swoisty paradoks wśród [[czołg]]ów. Dzięki niewielkiemu pancerzowi trudno nazywać go czołgiem, a masa kilkunastu ton dyskwalifikuje go z kategorii „lekkiej”. Jedyne co przemawia na jego korzyść, to duża prędkość i przyśpieszenie, co pozwala na dokonanie <del>samobójczej szarży z bagnetami wprost na wroga</del> zwiadu.
* '''Czołg Średni''' – czołg pełną piersią. Ma mocne działo, solidny walcowany pancerz, potężny [[Silnik|motor]] i rozwrzeszczanego [[Rosja|rosyjskiego]] dzieciaka za sterami.
* '''Czołg Średni''' – czołg pełną piersią. Ma mocne działo, solidny walcowany pancerz, potężny [[Silnik|motor]] i rozwrzeszczanego [[Rosja|rosyjskiego]] dzieciaka za sterami.
* '''Czołg Ciężki''' – ciężki, powolny <del>i pot z niego spływa</del>. Ulubiony pojazd [[noob]]ów. Świetny do walki w mieście i blokowania sojuszniczych maszyn na środku drogi.
* '''Czołg Ciężki''' – ciężki, powolny <del>i pot z niego spływa</del>. Świetny do blokowania sojuszniczych maszyn na środku drogi.
* '''Niszczyciel Czołgów''' – ''Iwan? Mamy jeszcze w magazynie to stare podwozie z muzealnego pojazdu? Dawaj zamontujemy na nim niewspółmiernie wielkie działo, silnik od [[UAZ]]a i kilka warstw tektury falistej! Bo co może pójść [[Gra:Strona 84|nie tak]]?''
* '''Niszczyciel Czołgów''' – ''Iwan? Mamy jeszcze w magazynie to stare podwozie z muzealnego pojazdu? Dawaj zamontujemy na nim niewspółmiernie wielkie działo, silnik od [[UAZ]]a i kilka warstw tektury falistej! Bo co może pójść [[Gra:Strona 84|nie tak]]?''
* '''Działo Przeciwlotnicze''' – zwane pieszczotliwie PeLOTką. Nic innego, jak stare działo przeciwlotnicze zamontowane na pace wywrotnej ciężarówki. Idealne do <del>niszczenia samolotów</del> w{{cenzura3}}nia wszystkiego i wszystkich.


=== Jednostki morskie ===
=== Śmigłowce ===
* '''Śmigłowiec Bojowy''' – kość w gardle wszystkich czołgistów, stosunkowo szybki, zwrotny i upierdliwy.
* '''Kuter Torpedowy''' – stara, mała szalupka z zamontowanym CKMem i wyrzutnią torped. Schodzi na strzała od potężniejszych maszyn.
* '''Śmigłowiec Wielozadaniowy''' –wszechstronny, irytujący i zabójczo skuteczny.
* '''Trałowiec/Kuter ZOP/Ścigacz OP/Kanonierka''' – w dalszym ciągu bardzo mała jednostka, ale już nieco lepiej uzbrojona i opancerzona.
* '''Prom Przeciwlotniczy/Pływające Nabrzeże''' – wielkie, kanciaste i powolne, ulubiony cel torpedowców.
* '''Niszczyciel''' – dość duża jednostka, świetnie uzbrojona. Ściąga na siebie uwagę wszystkich bombowców.
* '''Lekki krążownik''' – przymiotnik ''lekki'' należy brać z pewnym dystansem, jako że jest to największy typ okrętu dostępny w grze. Pomimo monstrualnych rozmiarów, zaskakująco szybki i zwrotny.


=== <del>Helpo</del>… <del>Helikipo</del>… <del>Helipiko</del>… Śmigłowce! ===
* '''Śmigłowiec Bojowy''' – kość w gardle wszystkich czołgistów. Wyposażony w rakiety naprowadzane, stosunkowo szybki, zwrotny i upierdliwy.
* '''Śmigłowiec Wielozadaniowy''' – uzbrojony w szybkostrzelny karabin Gatlinga. Wszechstronny, irytujący i zabójczo skuteczny.

== BIAS ==
Współczynnik '''BIAS''' to równanie matematyczne, pomagające nam określić jak bardzo [[OP]] jest dany pojazd. Pomimo ogromnych nakładów pieniężnych na badania, współczynnik BIAS funkcjonuje tylko w przypadku [[ZSRR|radzieckich]] maszyn. Wzory obliczeń dla innych nacji wciąż nie są znane dzisiejszej nauce.

=== Współczynnik BIAS dla czołgów ===
Wzór na współczynnik BIAS dla czołgów to:

<math>\frac{Kb + Pc + St}{BR}\cdot SR</math>

Gdzie:

<math>Kb</math>
– Kaliber działa (lub suma kalibrów wszystkich dział głównych) wyrażona w milimetrach;

<math>Pc</math>
– Suma grubości pancerza przedniego korpusu i wieży wyrażona w milimetrach;

<math>St</math>
– Stała [[Stalin]]a, wynosząca 53<ref>Wiek Lenina w chwili śmierci</ref>;

<math>BR</math>
– Klasyfikacja bitewna danego pojazdu w grze;

<math>SR</math>
– Stała rodziny pojazdów. Dla czołgów '''T''', będących umiarkowanie za dobrymi wynosi 1; dla '''SU i ISU''', będących o wiele za dobre – 2, a pojazdów niszczących wszystko, co żywe – '''KW i IS''' wynosi 3.

Stąd łatwo wyliczyć, że współczynnik BIAS dla KW-2 wynosi '''213'''.

<math>\frac{152 + (75+75) + 53}{5}\cdot 3 = 213</math>

=== Współczynnik BIAS dla samolotów ===
BIAS dla samolotów wylicza się przy użyciu podobnego równania, jak przy czołgach, jednakże podstawia się nieco inne dane:

<math>\frac{KBm + Am + (Am\cdot Bm) + St}{BR}\cdot SR</math>

Gdzie:

<math>KBm</math>
– Suma kalibrów dział;

<math>Am</math>
– Penetracja pocisków z z odległości 10m przy 90° kącie nachylenia;

<math>Bm</math>
– Łączna masa bomb i rakiet wyrażona w tonach;

<math>St</math>
– Stała Stalina wynosząca 53;

<math>BR</math>
– Klasyfikacja bitewna;

<math>SR</math>
– Stała rodziny pojazdów. Dla '''MiG; Ła; I i ŁaGG''' wynosi 1; dla '''Jak''' – 2, a dla '''Ił; Pe; Su i Tu''' – 3.

Stąd dla Tu-4, współczynnik BIAS wynosi ok. '''221,5'''.

<math>\frac{(7\cdot 23) + 25 + (25\cdot 12) + 53}{7.3}\cdot 3 = 221,5</math>


== Noob w War Thunder ==
== Noob w War Thunder ==
[[Noob]] z War Thunder niezbyt różni się od nooba z [[World of Tanks|WoTa]] i innych podobnych gier, a więc:
* Odwraca się do wroga tyłem, żeby pokazać, że ma go w [[Dupa|poważaniu]], ale jest niszczony, bo nawet nie wie, że z tyłu jest najsłabszy pancerz.
* Odwraca się do wroga tyłem, żeby pokazać, że ma go w [[Dupa|poważaniu]], ale jest niszczony, bo nawet nie wie, że z tyłu jest najsłabszy pancerz.
* Cieszy się ze zniszczenia optyki.
* Cieszy się ze zniszczenia optyki.
* Spamuje na czacie, aby zająć na przykład punkt A, a sam jedzie w drugą stronę.
* Spamuje na czacie, aby zająć na przykład punkt A, a sam jedzie w drugą stronę.
* Wychodzi poza mapę, przez co drużyna traci gracza<ref>Ale tak w sumie, po co komu noob na froncie?</ref>.
* Wychodzi poza mapę, przez co drużyna traci gracza<ref>Ale tak w sumie, po co komu noob na froncie?</ref>.
* Po zostaniu zniszczonym, wyzywa innych graczy od ''gold nubuf!!!!1111''.
* Prosi graczy o czołgi.
* Prosi graczy o czołgi.
* Próbuje sprzedać nieużywany czołg.
* Próbuje sprzedać nieużywany czołg.
Linia 114: Linia 43:
* Zazwyczaj nie używa lunety i gdy źle trafi narzeka na wszystko i wszystkich.
* Zazwyczaj nie używa lunety i gdy źle trafi narzeka na wszystko i wszystkich.
* Nie wie o istnieniu mapy testowej, gdzie mógłby spokojnie zaistnieć.
* Nie wie o istnieniu mapy testowej, gdzie mógłby spokojnie zaistnieć.
* Szarżuje lekkim, nieopancerzonym działem przeciwlotniczym wprost na przeciwnika, [[Gra:Strona 86|z oczywistym skutkiem]].
* Szarżuje lekkim, nieopancerzonym działem przeciwlotniczym wprost na przeciwnika, z oczywistym skutkiem.
* Nie mogąc zrozumieć systemu dobierania graczy, dołącza do bitwy jednocześnie z maszynami I i V ery…
* Nie mogąc zrozumieć systemu dobierania graczy, dołącza do bitwy jednocześnie z maszynami I i V ery…
* …po czym spamuje wszystkie fora ''CZEMÓ MNIE DOŁANCZA PIERFSSZYM TIEREM DO BITWY NA PIONTYM TIERZE????!!!!''.
* …po czym spamuje wszystkie fora ''CZEMÓ MNIE DOŁANCZA PIERFSSZYM TIEREM DO BITWY NA PIONTYM TIERZE????!!!!''.
Linia 120: Linia 49:
* Robi rekonstrukcję [[Smoleńsk|katastrofy Smoleńskiej]].
* Robi rekonstrukcję [[Smoleńsk|katastrofy Smoleńskiej]].
* Uważa, że kilka badyli przyczepionych do burty czołgu uczyni go niewidzialnym.
* Uważa, że kilka badyli przyczepionych do burty czołgu uczyni go niewidzialnym.
* Ma nick zawierający rok urodzenia (najczęściej z XXI wieku), skrót ''PL'', [[Pokemoniaste pismo]], lub błędy ortograficzne, na przykład: „Z@BUJCA_PL2007”.
* Nie wie, jak kupować bądź ulepszać swoje maszyny.
* Nie wie, jak kupować bądź ulepszać swoje maszyny.
* Nawala z CKM-a do wszystkiego co się rusza…
* Nawala z CKM-a do wszystkiego co się rusza…
* …i nie tylko do tego.
* …i nie tylko do tego.
* Ma wyje{{cenzura3}}ne na cele misji.
* Spamuje swoimi wypowiedziami i później dziwi się, czemu wszyscy mają go w [[Dupa|tyłku]].
* Jeśli grał wcześniej w [[Battlefield]]a, pyta się na chacie, jak wysiąść z pojazdu.
* Jeśli grał wcześniej w [[Battlefield]]a, pyta się na chacie, jak wysiąść z pojazdu.
* Wyzywa wszystkich od [[noob]]ów i [[cheater]]ów nie zdając sobie sprawy, że to on nim jest.
* Wyzywa wszystkich od [[noob]]ów i [[cheater]]ów nie zdając sobie sprawy, że to on nim jest.
* Jeśli jest na wodnej mapie i korzysta z pojazdów lądowych, idzie popływać, tym samym ignorując misję.
* Najczęściej to on ginie pierwszy.
* Najczęściej to on ginie pierwszy.
* Nawet boty go niszczą.
* Nawet boty go niszczą.
Linia 135: Linia 60:
* Robi [[kamikaze]] wrogom lub sojusznikom, po czym tłumaczy się, że to dlatego, iż nie ogarnia pojazdu.
* Robi [[kamikaze]] wrogom lub sojusznikom, po czym tłumaczy się, że to dlatego, iż nie ogarnia pojazdu.


=== Podgatunki noobów ===
=== Niektóre gatunki noobów ===
* '''Pływak''' – gdy znajdzie mapę z wodą to ma wylane, że może zdobyć punkt lub zniszczyć wrogą maszynę i woli popluskać się w jeziorku.
W War Thunder możemy również wyróżnić osobne podgatunki noobów, zachowujące się w określony sposób.
* '''Dowódca''' – często wprowadza radziecką taktykę ''ani kroku w tył'' i strzela nawet jeśli dojechaliśmy na koniec mapy.
* '''Noob pływak''' – spotykany na mapach ze zbiornikami wodnymi. Ma wylane, że może zdobyć punkt lub zniszczyć wrogą maszynę, woli popluskać się w jeziorku.
* '''Podwodniak''' – już w pierwszych minutach rejsu zarządza pełne zanurzenie, niezależnie od tego, czy gra torpedowcem, czy krążownikiem…
* '''Noob spamer''' – spamuje na czacie, na przykład: ''osłaniajcie mnie'' aż do bólu, a później dziwi się, że gdy naprawdę potrzebuje pomocy, wszyscy mają go w nosie.
* '''Noob dowódca''' – tylko siedzi na spawnie i wydaje rozkazy lub krzyczy na innych, że słabo grają. Potrafi nawalać też z CKM-a do swoich.
* '''Noob turysta''' – zwiedza mapę i wnerwia się, jak ktoś go zniszczy. Często wychodzi poza mapę w celu szukania <del>Świętego Graala</del> nie wiadomo czego.
* '''Noob krzykacz''' – wyzywa wszystkich innych graczy od [[noob]]ów<ref>Noobcepcja…</ref>.
* '''Noob podwodniak''' – już w pierwszych minutach rejsu zarządza pełne zanurzenie, niezależnie od tego, czy gra torpedowcem, czy krążownikiem…


== Jak wygrywać? ==
== Jak wygrywać? ==
Jesteś życiowym przegrywem? Nie umiesz grać? Ten poradnik jest specjalnie dla ciebie!
Jesteś życiowym przegrywem? Nie umiesz grać? Dzięki tym poradom na pewno wygrasz!


# Zbadaj KW-2 w radzieckim drzewku technologicznym.
# Zbadaj KW-2 w radzieckim drzewku technologicznym.
# Załaduj amunicję odłamkową.
# Załaduj amunicję odłamkową.
# Wygrywaj.


Wolisz samoloty?
Wolisz samoloty?
# Zbadaj Tu-4 w radzieckim drzewku technologicznym.
# Zbadaj Tu-4 w radzieckim drzewku technologicznym.
# Ulepsz strzelców.
# Ulepsz strzelców.
Reszta zrobi się sama.
# Patrz jak fragi same się robią.


{{przypisy}}
{{przypisy}}

Wersja z 22:22, 6 lip 2020

Snoop Dogg też gra w War Thunder
W grze możemy również poruszać się bokiem
Radziecki program kosmiczny

War Thunder – gra typu pay to win od Gaijin Entertainment rozgrywająca się w czasach II wojny światowej i powojennych. Dzięki temu modelowi po zakończonej bitwie wracamy do hangaru z trwałym uszczerbkiem na zdrowiu psychicznym i rodziną zwyzywaną pięć pokoleń wstecz.

Nacje

  • Stany Zjednoczone – nacja posiadająca amunicję ze wzbogaconej demokracji, najbardziej burżujskie maszyny i przerost broni lekkiej.
  • Niemcy – nacja posiadając najlepsze samoloty, zwłaszcza Kaszalot 238 który rozwala wszystko wokół zanim wróci na lotnisko.
  • ZSRR – z jakiegoś powodu radzieckie połączenie metalu z sosną daje w efekcie zarówno zwrotniejsze, jak i bardziej opancerzone samoloty niż w przypadku zwykłego duraluminium. Ich kutry torpedowe napędzane są wódką, więc osiągają zawrotne prędkości.
  • Wielka Brytania – maszyny z tego kraju są napędzane biopaliwem otrzymywanym z fusów herbacianych.
  • Japonia – ich samoloty i kanciaste czołgi są zrobione z origami, co rekompensują manewrowością. Tylko co z tego jeśli jeden strzał kończy się nurkowaniem w oceanie.
  • Włochy – znana z cudów techniki, które zabijają przeważnie śmiechem. Wszystkie pojazdy są napędzane specjalnym sosem do spaghetti.
  • Francja – jak przystało na Francuzów pancerz czołgów jest zrobiony z pomalowanego ciasta francuskiego z siedmioma biegami w tył i jednym do przodu.

Niektóre maszyny

Jest ich sporo, a każdy z nich ma swoje zady i walety wady i zalety.

Samoloty

  • Myśliwiec – idealny do rzeźbienia tuneli w skałach metodą „na kamikadze”.
  • Bombowiec – maszyna przeznaczona głównie do grania PTFO (Play The Fucking Objective) i uprzykrzania życia jednostkom lądowym.

Jednostki naziemne

  • Czołg Lekki – kilkutonowy kawałek papieru doskonały do szarży z szablą na czołgi wroga zwiadu.
  • Czołg Średni – czołg pełną piersią. Ma mocne działo, solidny walcowany pancerz, potężny motor i rozwrzeszczanego rosyjskiego dzieciaka za sterami.
  • Czołg Ciężki – ciężki, powolny i pot z niego spływa. Świetny do blokowania sojuszniczych maszyn na środku drogi.
  • Niszczyciel CzołgówIwan? Mamy jeszcze w magazynie to stare podwozie z muzealnego pojazdu? Dawaj zamontujemy na nim niewspółmiernie wielkie działo, silnik od UAZa i kilka warstw tektury falistej! Bo co może pójść nie tak?

Śmigłowce

  • Śmigłowiec Bojowy – kość w gardle wszystkich czołgistów, stosunkowo szybki, zwrotny i upierdliwy.
  • Śmigłowiec Wielozadaniowy –wszechstronny, irytujący i zabójczo skuteczny.


Noob w War Thunder

  • Odwraca się do wroga tyłem, żeby pokazać, że ma go w poważaniu, ale jest niszczony, bo nawet nie wie, że z tyłu jest najsłabszy pancerz.
  • Cieszy się ze zniszczenia optyki.
  • Spamuje na czacie, aby zająć na przykład punkt A, a sam jedzie w drugą stronę.
  • Wychodzi poza mapę, przez co drużyna traci gracza[1].
  • Prosi graczy o czołgi.
  • Próbuje sprzedać nieużywany czołg.
  • Wydaje całego golda wszystkie złote orły na kamuflaże i emblematy…
  • …które zaraz samoistnie odblokuje.
  • Gra tylko KW-2…
  • …lub nie umie go odblokować.
  • Zazwyczaj nie używa lunety i gdy źle trafi narzeka na wszystko i wszystkich.
  • Nie wie o istnieniu mapy testowej, gdzie mógłby spokojnie zaistnieć.
  • Szarżuje lekkim, nieopancerzonym działem przeciwlotniczym wprost na przeciwnika, z oczywistym skutkiem.
  • Nie mogąc zrozumieć systemu dobierania graczy, dołącza do bitwy jednocześnie z maszynami I i V ery…
  • …po czym spamuje wszystkie fora CZEMÓ MNIE DOŁANCZA PIERFSSZYM TIEREM DO BITWY NA PIONTYM TIERZE????!!!!.
  • Zapomina o wyciągnięciu podwozia podczas lądowania.
  • Robi rekonstrukcję katastrofy Smoleńskiej.
  • Uważa, że kilka badyli przyczepionych do burty czołgu uczyni go niewidzialnym.
  • Nie wie, jak kupować bądź ulepszać swoje maszyny.
  • Nawala z CKM-a do wszystkiego co się rusza…
  • …i nie tylko do tego.
  • Jeśli grał wcześniej w Battlefielda, pyta się na chacie, jak wysiąść z pojazdu.
  • Wyzywa wszystkich od noobów i cheaterów nie zdając sobie sprawy, że to on nim jest.
  • Najczęściej to on ginie pierwszy.
  • Nawet boty go niszczą.
  • Nie zwraca uwagi na stan techniczny swojego pojazdu i dziwi się, czemu tak szybko zostaje zniszczony.
  • Panikuje, gdy ktoś w niego trafi.
  • Robi kamikaze wrogom lub sojusznikom, po czym tłumaczy się, że to dlatego, iż nie ogarnia pojazdu.

Niektóre gatunki noobów

  • Pływak – gdy znajdzie mapę z wodą to ma wylane, że może zdobyć punkt lub zniszczyć wrogą maszynę i woli popluskać się w jeziorku.
  • Dowódca – często wprowadza radziecką taktykę ani kroku w tył i strzela nawet jeśli dojechaliśmy na koniec mapy.
  • Podwodniak – już w pierwszych minutach rejsu zarządza pełne zanurzenie, niezależnie od tego, czy gra torpedowcem, czy krążownikiem…

Jak wygrywać?

Jesteś życiowym przegrywem? Nie umiesz grać? Dzięki tym poradom na pewno wygrasz!

  1. Zbadaj KW-2 w radzieckim drzewku technologicznym.
  2. Załaduj amunicję odłamkową.

Wolisz samoloty?

  1. Zbadaj Tu-4 w radzieckim drzewku technologicznym.
  2. Ulepsz strzelców.

Reszta zrobi się sama.

Przypisy

  1. Ale tak w sumie, po co komu noob na froncie?