Clash Royale: Różnice pomiędzy wersjami
Dronerczyk (dyskusja • edycje) M (Poprawki same się robią…) |
|||
(Nie pokazano 188 wersji utworzonych przez 43 użytkowników) | |||
Linia 1: | Linia 1: | ||
{{ |
{{redakcja}} |
||
{{cytat|– Która karta jest Twoją ulubioną?<br />– Karta kredytowa!|[[Suchar|Złoty cytat]] gracza '''Clash Royale'''}} |
|||
[[Plik:SparkyUczucia.png|250px|thumb|Sparky też ma uczucia!]] |
|||
'''Clash Royale''' – gra na komórki stworzona przez Supercella. Jesteśmy w niej królem, a obok siebie mamy dwie dziewczyny, które zapraszamy na kawę i ciastka po każdej bitwie. Jedyne co musimy robić to stawiać wojsko, aby zniszczyło wieżę wroga lub dotarło do końca Areny. |
|||
== Karty i Talie == |
|||
'''Clash Royale''' – gra na komórki stworzona przez <del>Supercwela</del> $uper€ella. Jesteśmy w niej <del>[[Donald Trump|Donaldem Trumpem]] spuszczającym wpierdol meksykanom</del> królem, a obok siebie mamy dwie dziewczyny, które zapraszamy na kawę i coś więcej po każdej bitwie. Jedyne co musimy robić to stawiać wojsko, aby zniszczyło wieżę wroga lub dotarło do końca Areny<ref>Zależnie od trybu gry</ref>. |
|||
[[Plik:Ice Wizard.png|180px|thumb|Jedno z największych (nie)szczęść w grze]] |
|||
Ilość dostępnych kart sprawia, że samo przeczytanie nazw zajmuje wieki, dlatego zamiast wymieniać je wszystkie, dokonamy następującego podziału: |
|||
=== Ze względu na rzadkość === |
|||
== Zasoby == |
|||
* '''Zwykłe''' – znajdziesz je wszędzie, a większość jest do dupy, a niektóre są szczególnie denerwujące i nawet dobre w jednym. Przynajmniej można je szybko ulepszyć. Większość jest tania, choć niektóre kosztują 5 lub 6 Eliksiru. |
|||
* '''Eliksir''' – odnawialny płyn używany podczas każdego starcia. Za jego pośrednictwem wystawiasz wojsko<ref>Przykładowo: gdy masz 4 Eliksira, możesz wystawić kartę o takiej samej lub niższej cenie</ref>. W pierwszych dwóch minutach pozyskujesz Eliksir co 2,8 sekundy, zaś potem co 1,4 sekundy. |
|||
* '''Rzadkie''' – te są już dobre, lecz drogie. W większości zaklęcia i budynki, choć są to także jednostki. |
|||
* '''Złoto''' – zdobywasz je podczas wygrania meczu<ref>Zazwyczaj bardzo mało</ref>, dropiąc je ze skrzynek<ref>Wciąż dość mało, choć zależy to od skrzyni</ref>, zdobywać w turniejach, questach oraz wyzwaniach. Używasz go do kupna kart w sklepie, ulepszania wojska i tworzenia klanu. |
|||
* '''Epickie''' – są stosunkowo rzadkie i czasem kijowe, ale niektóre po opanowaniu sprawiają, że [[noob]]y i [[Dzieci Neostrady|dzieci neo]] wyładowują frustrację na telefonach i [[Wpierdol|nie tylko]]. |
|||
* '''Gemy''' – zielone diamenty będące walutą premium. Wypadają tylko ze skrzyń darmowych i koronkowych. Można je również zdobyć poprzez osiągnięcia oraz niektóre wyzwania i questy. Większość noobów wydaje je na początku gry, zamiast próbować zaoszczędzić na np. Legendary Chesta w sklepie<ref>z którego oczywiście wypadnie Smarki lub AIDS Wizard</ref>. Gemy mają wiele zastosowań. Można je wydać wymienić na złoto, przyśpieszyć otwieranie skrzyń, utworzyć turniej, kupić przepustkę do wyzwania lub nabyć skrzynki. Dość potrzebne w późniejszym biegu gry. |
|||
* '''Legendarne''' – prędzej paliwo stanieje niż taką dostaniesz. Przez nooby uważane za najpotężniejsze w grze, choć gracze z wyższych półek wiedzą, że każda z nich ma jakąś piętę achillesową, którą można sprytnie wykorzystać. |
|||
* '''Pucharki''' (puchary, puszki) – główny wskaźnik odróżniający noobów od pr0. Im masz ich więcej, tym wyższa Arena, na której walczysz. Wzrastają nagrody ze skrzynek, ilość kart możliwych do wzięcia i dania w klanie na prośbę. Zdobywa się je tylko przez wygrywanie 1v1<ref>Średnio 30 na walkę</ref>. Analogicznie można je stracić. |
|||
* '''Champion''' – 14 lvl? Maksymalnie jedna w decku? Proszę państwa, kto by tego używał. Supermoce? Bezsens. |
|||
=== Ze względu na popularność w społeczności === |
|||
== Karty == |
|||
[[Plik:CRCancer.jpg|250px|thumb|Dzieło społecznej nienawiści i zaawansowanej znajomości Photoshopa]] |
|||
Wojsko tworzy się za pomocą kart, których możesz wziąć tylko 8, a jest ich ponad 75. Można je podzielić: |
|||
* '''Rak''' – karty o rzadkości zwykłej, które bardzo łatwo jest ulepszyć do maksymalnego poziomu, przez co są trudne do powstrzymania. Są one jedyną szansą dla noobów do osiągnięcia Legendarnej Areny<ref>A nawet wyżej!</ref>. Osoby używające taktyki raka są pogardliwie nazywane Kurdziarzami. |
|||
[[Plik:TrashCanOnWheels.jpg|70px|thumb|[[Samobójstwo|…]]]] |
|||
* '''Trash Can On Wheels''' – specjalna kategoria dla jednej, jedynej karty – Sparky. Jednostka ma tak wiele kontr, że została nagrodzona mianem Najbardziej Bezużytecznej Karty w Historii Gry<ref>Trofeum po prawej</ref>. |
|||
=== Taktyki Talii === |
|||
'''Ze względu na rzadkość:''' |
|||
Ilość decków stale wzrasta. Lecz jak wybrać ten jedyny? Wszystkie z nich zostały podzielone na archetypy – podstawowy podział decków na trzy główne typy. Interakcja pomiędzy nimi jest odzwierciedleniem gry Papier Kamień Nożyce: |
|||
* '''Zwykłe''' – (czyt. gówno) znajdziesz je wszędzie, a większość jest do dupy, a niektóre są szczególnie denerwujące i nawet dobre w jednym. Przynajmniej można je szybko ulepszyć. Większość jest tania, choć niektóre kosztują 5 lub 6. |
|||
* '''Beatdown''' – chodzi tutaj o to, żeby zbudować tak wielki atak, że przeciwnik prędzej [[Defekacja|opróżni swój układ pokarmowy w sposób nie do końca kontrolowany]], niż go zatrzyma. |
|||
* '''Rzadkie''' – te są już dobre, lecz drogie. W większości zaklęcia i budynki, choć są to także jednostki. Część z nich to czysty syf, reszta dosyć dobre do obrony, wsparcia lub ataku. |
|||
* '''Control''' – gdy nadchodzi atak, odpierasz swoją niezastąpioną defensywą i konkretnie kontratakujesz. |
|||
* '''Epickie''' – są bardzo rzadkie i czasem kijowe, ale niektóre po opanowaniu<ref>Między innymi Golem, Balon, Duży Szkielet, Dark Prince, Tornado, P.E.K.K.A lub Kat</ref> sprawiają, że [[noob]]y i [[Dzieci Neostrady|dzieci neo]] wyrzucają telefony. |
|||
* '''Siege''' – w tym wypadku niszczysz wieże przeciwnika [[Snajper|z odległości]]. Niestety wybór jest jak w mięsnym w PRL-u – Moździerz, Kusza albo Atomówka. |
|||
* '''Legendarne''' – prędzej paliwo stanieje niż taką dostaniesz. Przez nooby uważane za najpotężniejsze w grze, bo ktoś z kim walczyli zrobił im siekę z wież i króla. Gracze z wyższych półek wiedzą, że każda z nich ma jakąś piętę achillesową, którą można sprytnie wykorzystać. Mimo wszystko w większości lepsze od epików, choć część z nich to dosłownie dno z bąbelkami<ref>Chociażby znienawidzony Ice Wizard</ref>. |
|||
'''Ze względu na typ:''' |
|||
* '''Jednostki''' – te karty po wystawieniu tworzą żołnierza lub żołnierzy, stosowanych do obrony, ataku lub wsparcia. Ustawia się je w polu ataku<ref>gdy przytrzymuje się kartę arena podzielona jest na pole czerwone (niedostępne) i niepokryte żadnym kolorem (tu wystawia się jednostki)</ref> |
|||
* '''Budynki''' – te karty wystawiają budynek, który stoi określoną ilość czasu, zanim sam się nie rozleci lub nikt go nie zniszczy. Role budynków są podzielone. Mogą tworzyć jednostki (np. Piecyk), dodawać surowce (np. pompka) lub atakować wrogie jednostki (np. tesla lub inferno tower). Można je ustawiać w polu ataku w miejscach, które zajmują odpowiednią ilość miejsca. |
|||
* '''Zaklęcia''' (spelle) – te karty mają na celu atak wrogich jednostek lub wież, wsparcie jednostek (np. leczenie) lub wystawienie jakiejś grupy specjalnej (np. beczka goblinów). Można je stawiać po całym polu areny. |
|||
== Sklep == |
|||
Miejsce, gdzie można spotkać jako sprzedawcę starego goblina trzymającego Magiczną Skrzynkę, a dawniej zegarek. Codziennie rozdawane są różne nagrody, typu srebrna skrzynka czy 5 gemów. Sklep jest podzielony na kilka części: |
|||
* '''Daily Deals'''<ref>Lub Daily [[Oszustwo|Scams]], jak kto woli</ref> – główny segment, w którym można dostać prezenty lub kupić karty, Epicką <ref>Rzadko</ref> i Legendarną<ref>Jeszcze rzadziej</ref> skrzynię. Oferty resetowane są raz dziennie, |
|||
* '''Special Boosts''' – rzadka oferta – tutaj mamy do wyboru zwiększenie nagrody za wygraną walkę do 300 monet<ref>Oczywiście z limitem – 10 razy dziennie</ref>, dwukrotne zwiększenie nagród z ''Koronkowej'' skrzynki i skrócenie czasu otwierania skrzyń o połowę. Boosty kosztują 300 gemów i działają przez siedem dni. Większość uważa ten nowy dodatek za bezsensowny i nieopłacalny, |
|||
* '''Special Offer''' – czasami pojawiają się też specjalne oferty typu 100 gemów w cenie 200 lub Super Magical Chest trochę gemów i kupa złota za stówkę, |
|||
* '''Treasure Chests''' – Piorunujące, Szczęśliwe, Królewskie i Legendarne Królewskie skrzynki w niedorzecznych cenach otwierające się zaraz po kupieniu, |
|||
* '''Gemy''', |
|||
* '''Złoto'''. |
|||
=== Epicka Niedziela === |
|||
Czas wzmożonego handlu dobrami w grze, mimo zakazu kościoła. Po przejściu przez 10 arenę czasem występuje karta legendarna. W niedzielę jest też rzekomo łatwiej złapać karty epickie ze skrzyń, choć najczęściej dostajesz wtedy syf. Ogółowi mimo wszystko mało, bo chciałby jeszcze dzień legend, który zrobiłby z niezdobytych super kart chleb powszedni tej rozgrywki. W prezencie dostajesz jedną epicką kartę<ref>W teorii losową, w praktyce patrz: dwa zdania wcześniej</ref>. |
|||
== Questy == |
|||
Aby $uper€ell mógł jeszcze bardziej wzbogacić się poprzez jedną z najbardziej dochodowych gier na telefony, zamienił Free Chesty na Questy<ref>Których wykonywanie jest mniej opłacalne</ref>. Niektórzy są bardzo zadowoleni z tego powodu, zaś inni woleliby darmowe skrzynie. Niekiedy Questy wymagają od nas siedzienia nad ekranikiem komórki pół dnia, tylko po to, aby zdobyć jakieś punkty, których i tak do Legendary Chesta nam nie starczy. Ich celem było zachęcenie graczy do trybu 1v1<ref>Co się oczywiście nie udało</ref>. |
|||
== Tryby gry == |
== Tryby gry == |
||
* '''1v1''' – "zwykły" tryb gry. Grasz o pucharki, żeby zmienić Arenę. Na 99% trafisz na przeciwnika posiadającego dosłownie wszystko z poziomem minimum o dwa wyższym od ciebie. Starcie z takowym zazwyczaj [[Śmierć|nie kończy się dobrze]]. |
|||
** '''Gold Rush''' – wydarzenie dostępne tylko w 1v1<ref>Kolejna nieudana próba przywrócenia graczy do ów trybu</ref>; za zniszczenie wież wroga dostajemy złoto: na niższych Arenach 50 za pierwszą wieżę, 100 za drugą i 150 za króla; na najwyższej dostaje się dwa razy więcej. Złoto można zdobywać przez 3 dni z limitem<ref>Kolejny przejaw skąpstwa $uper€ella</ref> wynoszącym od 2 500 do 5 000. Ma to nęcić osoby potrzebujące Golda na szybko na przejście z 2v2 na 1v1, z dość topornym skutkiem. |
|||
** '''Gem Rush''' – jak wyżej, tylko za zniszczone wieże dostaje się Gemy<ref>W małych ilościach, oczywiście</ref>. |
|||
* '''2v2''' – jedyny słuszny tryb. Nie ma pucharków, więc od 20 sierpnia 2017<ref>Wtedy ten tryb wprowadzono na stałe</ref> mecze 1v1 graniczą z cudem. W 90% przypadków w twoim teamie dostaniesz niedorozwiniętego [[noob]]a albo [[Dzieci Neostrady|dziecko neo]], gdy przeciwnicy będą czytać sobie w myślach. |
|||
* '''Mecz Treningowy''' – grasz przeciwko botu o zdolnościach Twojego towarzysza z 2v2. Ponoć ktoś w tym przegrał, i to nie celowo. |
|||
* '''Friendly Battle''' – grasz przeciwko koledze z klanu. Przegrany najczęściej opuszcza klan i wyzywa matkę oponenta. |
|||
* '''Turnieje''' – prawie wymarły sektor gry. Płacisz ogrom gemów po to, żeby wszedł jakiś pr0 i zgarnął główną nagrodę. Gdy nikt nie wejdzie do turnieju, nie odbywa się on, a gemy nie zostają zwrócone. |
|||
* '''Touchdown''' – tryb bez wież. Robisz wszystko, aby twoje jednostki dostały się na koniec areny. |
|||
* '''Wyzwania''' – płacisz za wstęp gemami. Chodzi o to, żeby wygrać największą możliwą ilość razy<ref>Limit zazwyczaj wynosi 12</ref> przed trzema przegranymi. Po tym dostajesz nagrodę za etap, na który zdołałeś dojść. |
|||
* '''Ćwiczenia''' – coś w stylu wyzwań, z tym że można przegrać dowolną ilość razy. Aby je ukończyć, trzeba zdobyć określoną ilość koron<ref>Zazwyczaj 10</ref>. |
|||
W turniejach oraz wyzwaniach karty poziom wież nie może być większy niż 9, zaś karty ograniczone są do poziomów: 9 dla zwykłych, 7 dla rzadkich, 4 dla epickich i 1 dla legendarnych. |
|||
== Specjalne wyzwania == |
|||
[[Plik:11 Wins.png|180px|thumb|Typowa sytuacja w wyzwaniach]] |
[[Plik:11 Wins.png|180px|thumb|Typowa sytuacja w wyzwaniach]] |
||
* '''1v1''' – „zwykły” tryb gry, w którym na 99% trafisz na przeciwnika posiadającego dosłownie wszystko z poziomem minimum o dwa wyższym od ciebie, często wyposażonym w karty zaliczane do raka. Starcie z takowym zazwyczaj [[Śmierć|nie kończy się dobrze]]. |
|||
Co jakiś czas w sekcji wyzwań pojawiają się specjalne wydarzenia, takie jak: |
|||
* '''2v2''' – nie ma tu pucharków, więc kiedy wprowadzono go na stałe mecze 1v1 graniczą z cudem. W 90% przypadków w twoim teamie dostaniesz niedorozwiniętego nooba albo dziecko neo, gdy przeciwnicy będą czytać sobie w myślach. |
|||
* '''Modern Challenge''' – do decku możesz wziąć tylko karty wprowadzone po marcu 2016 (oczywiście chodzi o to, że nie ma kart, które były od zawsze). |
|||
* '''Mecz Treningowy''' – grasz przeciwko botu o zdolnościach Twojego towarzysza z 2v2. Legendy mówią, że ponoć ktoś w tym przegrał wbrew swojej woli. |
|||
* '''Mirror Challenge''' – tutaj liczy się tylko skill. Zarówno Ty, jak i Twój przeciwnik, macie identyczny deck z tymi samymi kartami startowymi. Zawsze dostajesz Lustro, które jest tutaj kluczową kartą do zwycięstwa. Zazwyczaj trafi ci się deck, którym nie umiesz grać, a twój przeciwnik rozwala cię w okamgnieniu<ref>Niestety dość często pojawiają się Kurdziarze, bo dość często wypadają Elitarni Barbarzyńcy lub Gigant</ref>. |
|||
* '''Turnieje''' – prawie wymarły sektor gry. Płacisz ogrom gemów po to, żeby wszedł jakiś pr0 i zgarnął główną nagrodę. |
|||
* '''Touchdown Challenge''' – stosunkowo nowy tryb gry typu Draft, w którym aby zdobyć koronkę musisz sprawić, aby twoje jednostki dostały się do końca Areny. Na początku rundy goblin, będący sędzią, rozpoczyna lub wznawia grę<ref>Można go zabić używając przykładowo Zapa – wtedy zamienia się w biało-czarne konfetti</ref>. Powszechnie uznaje się, że aby wygrać grę należy mieć Hog Ridera lub Battle Rama. |
|||
** '''Turnieje prywatne''' – Za 10 gemów możesz utworzyć turniej, wybrać tryb, czas trwania i liczbę graczy. Gdy nikt nie wejdzie do niego, nie odbywa się on, a gemy nie zostają zwrócone. Zdzierstwo! |
|||
* '''Draft Challenge''' – wybierasz 4 karty, a resztę dostajesz od przeciwnika i vice versa. Najczęściej dostaje się/daje chujowe karty. Bywa też opcja 2v2. |
|||
* '''Double Elixir Challenge''' – prędkość regeneracji Eliksiru x2. Nie nadążasz już ze stawianiem jednostek. |
|||
* '''Triple Elixir Challenge''' – prędkość regeneracji Eliksiru x3. Zazwyczaj widzisz dwa Golemy, trzy Smoki, Mega Miniona i Rakietę zmierzające ku Twej wieży. |
|||
* '''Ramp Up Challenge''' – pierwsza minuta Eliksir x1, druga x2, trzecia x3. Sytuacja jak wyżej. |
|||
* '''Sudden Death Challenge''' – gra do pierwszej zniszczonej wieży, Eliksir zawsze x2. [[Pro|Niektórzy]] kończą mecz w 10 sekund lub krócej. |
|||
* '''Blind Deck Challenge''' – grasz losowymi ośmioma kartami. Zazwyczaj dostajesz bezużyteczne [[gówno]], a Twój przeciwnik perfekcyjnie zbalansowany deck. |
|||
* '''Built Deck Challenge''' – dostajesz losowy deck z puli. Jest już większa szansa na przyzwoitą talię, choć i tak dostaniesz taką, którą nie potrafisz grać. |
|||
* '''Special Card Challenge''' – budujesz deck z jedną narzuconą kartą. Zwykle jest to tank, wsparcie lub Spell. Wielkie siedlisko Nooba Wszystkolegendowego. |
|||
* '''Mini Card Challenge''' – grasz dowolnym deckiem, a w nagrodę dostajesz narzucone karty. |
|||
* '''Card Rarity Challenge''' – jak wyżej, tylko dostajesz losowe karty z narzuconej rzadkości. |
|||
* '''Retro Challenge''' – do decku możesz wziąć tylko karty, które były dostępne w określonym czasie. |
|||
* '''Modern Challenge''' – jak wyżej, ale możesz wciąć karty wydane po określonej dacie. |
|||
* '''2v2 Challenge''' – i tak nic nie wygrasz, bo trafi Ci się [[noob]] lub kurdziarz, a przeciwnikowi Pr0 lub Pr0 eXtreme. |
|||
== Areny == |
|||
Na arenach spotyka się różnej maści lud wyzwany na pojedynek. Niektóre karty zostały zerżnięte z [[Clash of Clans|poprzedniej gry]] i vice versa. O umieszczeniu gracza w którejś Arenie decyduje liczba pucharków. |
|||
=== Treningowa Gimba === |
|||
Jedyna arenka na której nie gra się z ludźmi. Posiada aż 12 kart. |
|||
* '''Strzały''' – co tu mówić… |
|||
* '''Bombowiec''' – szkielet grenadier. Zadaje CHORE obrażenia obszarowe, choć i tak nikt go nie używa… |
|||
* '''Łuczniczki''' – dziewczyny z różowymi włosami bawiące się w [[Robin Hood]]a. |
|||
* '''Rycerz''' – opancerzony barbarzyńca. Dosyć mocny na 9 levelu. |
|||
* '''Kula Ognia''' – mały zasięg, duże obrażenia. Niedorzecznie silna karta, kiedy jest na wyższym poziomie niż wsparcie oponenta. |
|||
* '''Mini P.E.K.K.A'''– szybszy i tańszy od większej wersji. Unicestwia wszystko dwoma hitami. |
|||
* '''Muszkieterka'''– łuczniczka wyposażona w AWP. Duże obrażenia nawet na niższych poziomach. |
|||
* '''Gigant''' – chodząca tarcza i honorowy członek decku kurdziarza. Ma dużą ilość HP, odwrotnie do swej wersji w [[Clash of Clans]]. |
|||
* '''Książę''' – Rycerz na kucyku. Co jakiś czas przyspiesza i wali z podwojoną siłą. |
|||
* '''Mały Smoczuś''' – lata i beka ogniem. Wk{{cenzura3}}ia [[noob]]ów. |
|||
* '''Armia szkieletów'''<ref>Lub dzieci neo, jak kto woli</ref> – nikt ich nie docenia, a mogą w 5 sekund zabić Giganta. Łatwe do skontrowania. |
|||
* '''Wiedźma''' – matka szkieletów. Tworzy je do obrony modema. O dziwo nie obrywa od nich krzesłem. |
|||
=== Boisko Goblinów – 0+ === |
|||
Wszyscy opuszczają to miejsce pierwszego dnia. Naturalne siedlisko [[noob]]ów. |
|||
* '''Gobliny''' – trzy ziomki z nożami. Niegroźne, o ile są chronione. |
|||
* '''Gobliny z Włóczniami'''– trzy szpanerskie ziomki z włóczniami. |
|||
* '''Valkyria''' – ruda wzięła topór i tnie wszystko wokół siebie. Niekiedy podmiot podniecenia początkujących graczy. |
|||
* '''Budka''' – tworzy gobliny z włóczniami. Nikt nie chce wiedzieć jak powstają<ref>Choć z oficjalnej wersji wynika, że wyłażą z ostrej imprezy, gdy coś przeskrobią po pijaku</ref>. |
|||
* '''Piorun(y)''' – 3 pioruny walą w 3 obiekty z największym HP w polu rażenia. Używane tylko przez graczy korzystających z tanków. |
|||
* Beczka z goblinami – rzuć i patrz jak gość zabija ci gobliny strzałami… Jednak niekiedy ich obrażenia są przyzwoite. |
|||
=== Dzielnia Szkieletów – 400+ === |
|||
[[Noob]]y, nooby i jeszcze raz nooby… Przechodzisz tak w godzinę<ref>No chyba, że zaliczasz się do [[Noob|grupy wyżej wymienionej]]</ref>. |
|||
* '''Szkielety''' – po prostu trzy szkieleciki.<ref>Dawniej były cztery, ale jakiś inteligent, przez zbyt dużą wartość jak na cenę, zmniejszył ich liczbę</ref> Służą głównie do wertowania po decku i dezorientacji jednostek przeciwnika. |
|||
* '''Miniony''' – niebieskie, latające, nieznacznie słabsze od goblinów. Rzucają kulkami z niezidentyfikowanego czarnego płynu. |
|||
* '''Nagrobek''' – tworzy dzieci neo. Niektórzy nazywają go modemem. |
|||
* '''Wieża Grenadiera''' – takie rusztowanie przykryte szmatami dla większego prestiżu, na którego górze siedzi bomber. |
|||
* '''Balon''' (Wieżojebca) – doleci do wieży i zadaje ci masywne obrażenia, a jak zginie to bonusowo jeszcze trochę. Takie [[Hermann Goering|Luftwaffe]] dla ubogich. |
|||
* '''Duży Szkielet''' – mocniejszy od Giganta, a jak zginie przy wieży to masz przesrane. Masywne obrażenia bomby i jeszcze ileś do ataku, o ile doleci. Najlepiej współpracuje z Clone i Tornadem<ref>Masywny atak przeciwnika? Rzuć go, a gdy zginie przyciągnij to wszystko do bomby. W efekcie powinieneś ujrzeć płacz przeciwnika</ref> |
|||
=== Kręgle Barbarzyńców – 800+ === |
|||
Tu jeszcze większość nie umie dobrze grać. |
|||
* '''Barbarzyńcy''' – wszyscy nazywają ich dresami<ref>Zgadnij dlaczego</ref>. Jest ich 4 za 5 Eliksiru i przy dobrym użyciu stanowią solidną obronę. |
|||
* '''Armata''' – robi co trzeba, czyli strzela we wszystko co łazi po ziemi niskim kosztem. |
|||
* '''Rakieta''' – za cenę Dużego Szkieleta możesz zadać 700 do 1792 obrażeń. A i tak nie trafisz, no chyba, że jesteś pro. |
|||
* '''Budka z Kebabami''' – wypuszcza pięć razy po dwa dresy za siedem Eliksiru. O tyle droższe o ile nie OP. |
|||
* '''Rage''' – rozlanie spirytusu sprawia, że twoje wojsko się wk****a i wszystko robi znacząco szybciej. |
|||
* '''Kusza''' – kusza o szybkostrzelności [[Karabinek AK|AK47]] może atakować wieże wroga z twojej połowy Areny. Nawala jak [[Kapitan Bomba]] w dobrym humorze, ale ładuje się dość długo. |
|||
=== Domek P.E.K.K.I. – 1100+ === |
|||
W tym wulkanie ludzie zaczynają rozumieć grę. Pojawiają się karty legendarne. |
|||
* '''Tesla ''' – o dziwo razi tylko jeden cel i nie ma stuna. Ulepszona armata. Gdy jej nie trzeba chowa się pod swoją klapkę pod ziemię i nawet atomówka jej nic nie zrobi. |
|||
* Horda Minionów – normalnie są trzy miniony, ale tu masz ich sześć! Niszcz tanki, zanim strzały dolecą, albo nie dorwie cię Wizard lub Executioner. |
|||
* '''Piekielna Wieża''' – koszmar tanków. Obrażenia wzrastają z czasem<ref>do 2560/sek na najwyższym poziomie</ref>. Na tej arenie niepowstrzymane<ref>Dalej też z tym jest ciężko</ref>. Taka Wieża Saurona. |
|||
* '''Świński Jeździec''' ([[Mr. T]], Nigga, Mucin) – wsiada na wieprza bawiąc się w Thora. Jego kolor skóry jest wynikiem poprawności politycznej, jednak na jego temat krążą różne rasistowskie anegdotki. O dziwo bardzo mocny nawet na wyższych arenach. |
|||
* '''P.E.K.K.A.''' – dużo HP, drugie największe obrażenia na strzał, ale jest strasznie wolna. |
|||
* '''Ciekły [[Azot]]''' – pozwala zamrozić wszystko w zasięgu. Resetuje między innymi szarże Prince’a. Jednak da się zatrzymać tę wieżę. |
|||
* '''Lawowy Pieseł''' – może i ma sporo hp, lata i jest legendą, ale nawet szkielety zadają więcej obrażeń. Robi za tanka. Po śmierci dzieli się na szczeniaczki, które robią siekę. |
|||
* '''Piekielny Smok''' – Inferno Tower cię wk{{cenzura2}}ia? Ten tutaj jest połączeniem wyżej wymienionego i smoka. Uważaj, może być gorąco! |
|||
=== Dolinka Zaklęć – 1 400+ === |
|||
Rzeka obficie płynąca Eliksirem. Na 100% spadniesz kilka razy do poprzedniej Areny. |
|||
* '''Zap''' – czyści szkielety i gobliny na małym obszarze. Ma też stuna. |
|||
* '''Samobójcy '''(lub jak [[Adolf Hitler|kto woli]] [[Żydzi]]) – nie talibowie, tylko płonący węgiel. |
|||
* '''Czarodziej'''([[Harry Potter|Starry Portier]]) – gościu w bluzie rzuca Fireballami wersji mikro. Zmora jednostek z niskim HP. Alternatywa dla Smoczusia. |
|||
* '''Piecyk''' – spami Żydami. Podobno może też robić [[naleśnik]]i. |
|||
* <del>[[Koktajl Mołotowa|Mołotow]]</del> '''Trucizna'''– taka trutka na szczury, ale w formie aerozolu. Dobra na wrażliwe jednostki i, o dziwo, budynki. Kijowa na resztę. Noob za każdym razem sprawi, że król się tego nawdycha i zdenerwowany pójdzie po swoją armatę<ref>Tylko gdy są dwie wieżyczki z księżniczkami</ref>. |
|||
* '''Lustro''' – kopiuje ostatnio użytą kartę za +1 Eliksiru. |
|||
* '''Lodowy Czarodziej''' ([[AIDS]] Wizard) – miota lodem spowalniając cele. Zadaje przy tym znikome obrażenia. Ostatnio jedna z najbardziej uniwersalnych legendarnych w grze. ale nikt nie wie jak się go używa. |
|||
* '''Cmentarz ''' – tworzy z ziemi <del>szkielety</del> dzieci neo gdzie tylko zapragniesz. Dobrze użyty robi siekę. Niby OP, ale przeceniana. Gdy go użyje dobry gracz może być po ptakach, zaś gdy noob no to uaktywnienie króla i ewentualne lekkie zadrapania wieży nie będą przeszkadzały w dalszej rozgrywce. Często stosowany z Ciekłym Azotem czy Mołotowem. |
|||
=== Mechaniczna Arena – 1 700+ === |
|||
[[Plik:SparkyUczucia.png|250px|thumb|Sparky też ma uczucia!]] |
|||
Tu naprawdę zaczyna się porządna rozgrywka, choć niektórzy jeszcze tego nie odczuwają. Karty wchodzą w klimat Areny, a nooby występują rzadziej niż śnieg na Hawajach. |
|||
* '''Moździerz ''' – <del>idź pytać ojca jak był w wojsku</del> wielka przerośnięta armata waląca pojedynczym kamieniem o zasięgu X-Bowa. Dobrze użyty może doprowadzić przeciwnika do konwulsji. |
|||
* '''Beczka Szkieletów''' – fruwająca beczka na trzech balonikach pękających proporcjonalnie do HP (1/3 życia ogólnego – jeden pęknięty balonik charakterystycznym dźwiękiem przypominającym małego [[bąk]]a). Po zniszczeniu wyskakuje osiem dzielnych, lecz słabych dzieci neo, które przy dobrym użyciu zrobią z wieży [[jesień średniowiecza]]. |
|||
* '''Pompa Eliksiru''' – dostarcza dodatkowe zasoby Eliksiru, ale tak jakby miała zatwardzenie, a w dodatku chciała, a nie mogła. Generuje przewagę<ref>Płacisz 6, a po czasie dostajesz 8</ref>, choć może kosztować grę. |
|||
* '''Taran''' – 2 [[dres]]y trzymają kłodę i szarżują <del>na B</del> w budynki. Całkiem przydatne. |
|||
* '''Golem''' – zbudowany z nieznisczalnitu<ref>Z tego samego robili [[Nokia 3310|Nokię 3310]]</ref> wielki, jebutny Golem. atakuje budowle przyzwoitymi obrażeniami. Jest wolny, więc łatwo zbudować atak. Jego zmorą jest coś z rodziny Inferno. |
|||
* '''Tornado''' – wciąga wszystko<ref>nawet Golema</ref> do środka. Można strollować przeciwnika przyciągając Gobliny/Górnika/Valkyrię/Hoga/etc. do króla w celu jego aktywacji. |
|||
* '''Górnik'''(Krecik) – po latach w kopalni na [[Ślask]]u może się szybko dokopać do wieży, mając w dupie rzekę/lawę/koła zębate. Mocniejszy od Knighta, ale uderzenie porównywalne jak kujon i hardkorowy koksu. |
|||
* '''Kłoda'''(Hordojebca) – toczy się i niszczy wszystko na swej drodze. Puść za Hogiem, a szkielety nie będą zagrożeniem. Podobno kacap z ósmej Areny oblał ją kiedyś swoim trunkiem, gdy było to jeszcze drzewo, a potem ściął. Kłoda teraz wkur{{cenzura3}}a na wszystkich i wszystko. |
|||
* '''Sparky''' – ulubiona karta noobów, [[Miłośnik Kolei|MiKoli]] i pro playerów. Lokomotywa należąca do taboru PKP. Co 4 sekundy wystrzeliwuje potężny ładunek<ref>1100 obrażeń na pierwszym poziomie</ref> i popierdziela jak [[EN57|Kibel]] na przetoku. Szkoda, że wywala to nawet w jednego szkieleta. Mimo wszystko słaba<ref>Tak, ten pojazd to ona</ref> bo da się wyłączyć Zapem, Electro Wizardem lub Lightning Spellem. po ostatnim Update zalicza się do grona "jedynych słusznych legend". |
|||
=== Królewska arena – 2 000+ === |
|||
Bardzo często zostajesz na zawsze. Przebicie praktycznie niemożliwe ze względu na samych wytrawnych lub git graczy i ogrom wkurzających Kurdziarzy. |
|||
* '''Elitarne Dresy''' – dresy w wersji premium opancerzone w zestaw do baseballa. Wkurzają wszystko i wszystkich. Wraz z niżej wymienioną kartą nazywane [[rak]]iem. |
|||
* '''Grubas z Armatą''' – jedna z najbardziej znienawidzonych kart w grze, należąca do raka. |
|||
* '''Mega Minion''' – Minion przedawkował mleko i założył zbroję. Bardzo uniwersalny jak na swój koszt. Po ruchach ręki w czasie uderzenia niektórzy twierdzą, że ewidentnie grał w koszykówkę. |
|||
* '''Trzy Muszkieterki''' – trio nieustraszonych muszkieterek, które nie zniosą plamy na honorze. Potrafią siać dewastację, choć źle zagrane są łatwe do skontrowania. |
|||
* '''Ciemny Książę''' – ma tarczę i kolczastego bejsbola. Konnica [[Dresiarz|dresów]]. Oryginalny Prince zazwyczaj sprawuje się lepiej. |
|||
* '''Ochroniarze ''' – szkielety oglądały rojsona i wpadły na ten genialny pomysł. Serdeczna tarcza dla nich, która została ukradziona temu powyżej. |
|||
* '''Elektryczny Czarodziej''' (Bolek Wałęsa, Mister Wtyczka, Niki Tesla) – elektryk, który zawsze chętne podładuje ci telefon albo laptopa. Ale to legenda, co z wyglądu przypomina Nicolę Teslę. Zmora wszystkiego z rodziny Inferno. |
|||
* '''Księżniczka ''' – laska, która zeszła z wieży i idzie z łukiem na front. Ginie od Strzał/Loga/Bowlera/Piorunującego wejścia Elektro Wizarda lub Mega Knighta/śmierci Golema/dobrego Zapa/Poisona/Frajerballa<ref>Niepotrzebne skreślić</ref>. |
|||
=== [[Rosja]] – 2 300+ === |
|||
Kraina lodu z [[Wódka|wódką]] przepływającą pośrodku. Pojawiają się pr0. |
|||
* '''Lodowy Samobójca''' – mały dropsik zamrażający przeciwnika na chwilę. Adekwatny do swojej ceny. |
|||
* '''Nietoperze ''' – małe i słodkie, ale mogą być groźne. Ulepszona wersja szkieletów. |
|||
* '''Lodowy Golem''' (Mięso Armatnie) – dobrze zagrany potrafi nawet skontrować P.E.K.K.Ę. |
|||
* '''Kręglarz''' – definitywne grał w kręgle. Kamienie mają penetrację 100% i odrzut 4. |
|||
* '''Replikator''' – klonuje wszystko w obszarze. Duży Szkielet ma 10 hp pod wieżą, a ten daje klona i koronka. Niestety klony mają tylko 1HP więc wystarczy niemalże byle co, aby je zniszczyć. |
|||
* '''Nocna Wiedźma''' – wali toporkiem po łbie i respi nietoperze, także po śmierci. |
|||
* '''Drwal '''(Drzewny Jacuś, Lumber pijak) – pijany [[Rosjanie|kacap]] z OP toporkiem, a na dodatek po śmierci puszcza ulubiony napój alkoholowy. |
|||
=== Dżungla – 2 600+ === |
|||
Mało kto tu doszedł. Powolne wymieranie git graczy<ref>Tu pratycznie każdy ma legendy, a jak ktoś nie ma to ma problem nawet z utrzymaniem się</ref>, wzrost ilości Prosów. |
|||
* '''Gang Goblinów''' – 3 zwykłe i 2 z włóczniami<ref>Dawniej trzy, ale z powodu zbyt dużej wartości na swoją cenę postanowiono jednego odjąć</ref>. Mafia. |
|||
* '''Goblin z Dmuchawką''' (Dziki Snajpa) – ulepszony Spear Goblin. Nawala ze swojego kawałka trzciny czymś bliżej nieokreślonym. Dzięki dużemu zasięgowi może ściągnąć budynki typu Bomb Tower czy Inferno Tower bez uszczerbku na HP. |
|||
* '''Latająca Machina''' – czyli co wyjdzie ze skrzyżowania Mega Miniona z Cannon Cartem. Jest to beczko-helikopter nawalający jak armata. Mimo wszystko większość uważa je za kolejny zapychacz i rakową kartę. Poniekąd słusznie. |
|||
* '''Kat '''– rzuca toporem jak bumerangiem. Zmora latających istot. Wraz z Tornadem stanowi najpotężniejsze combo defensywne w grze. O dziwo nigdy nie miał [[dekapitacja|wypadku przy pracy]]. |
|||
* '''Łowca''' – upity sarmata z dużym wąsem trzymający strzelbę strzelającą kilkoma kulami na raz. Niegroźny, o ile nie podejdzie się zbyt blisko. Wtedy zadaje '''masywne''' obrażenia. |
|||
* '''Bandytka ''' – po 3 sekundach ładowania raszuje na cel i zabiera mu portfel oraz telefon. Ninja mogą się od niej uczyć. |
|||
=== Pagórek Niewyżytych Wieprzów – 3 000+ === |
|||
Siedlisko wszelkiego [[Pleonazm|rodzaju i maści]] Kurdziarzy, Spamerów Emotikon i innych noobów, którym [[Pieniądze|jakimś cudem]] udało się ulepszyć karty na maksymalny poziom. |
|||
* '''Apteczka ''' – zaklęcie leczące jednostki. Nooby próbują podleczyć budynki ([[Nic|z wiadomo jakim skutkiem]]). |
|||
* '''Wózek z Armatką''' – przeróbka [[KTO Rosomak|osławionego Rosomaka]]. W połowie hp zmienia się w wieżyczkę przeciwpancerną, czyniąc go<ref>A może nią, kto wie…</ref> OP. |
|||
* '''Super Rycerz''' – ma HP <del>P.E.K.K.I</del> Golema i skacze po wrogach zadając znaczne obrażenia. Wystarczy jednak Horda lub Trio Minionków żeby zdechł. |
|||
* '''Królewski Duch ''' – karta o unikatowej mechanice. Jednostka jest niewidzialna, dopóki nie zaatakuje wroga<ref>Choć czary oraz obrażenia obszarowe i tak na nią działają</ref>. [[Noob]]y próbują nim tankować z [[Śmierć|wiadomym skutkiem]]. Pomimo niewidzialności i niszczenia kilku jednostek naraz gro graczy uważa, że pomimo nowej umiejętności ssie. Znaczna część z nich uważa, że studio dodało kolejny zapychacz. Czyżby Supercellowi kończyły się pomysły? |
|||
=== Elektryczna dolina – 3 400+ === |
|||
Grają tu tylko Pr0 i naprawdę dobrzy gracze, ale Supercell'owi nie przeszkadza to w dawaniu do niej kart. Jest to również miejsce największego nieszczęścia graczy, gdyż zgodnie z [[Prawa Murphy'ego|prawami Murphy'ego]] zawsze, gdy będziesz blisko przejścia do areny wyższej, osiągniesz co najwyżej 3 799 pucharków. |
|||
* '''Skierki''' – trzy małe wózeczki z miniaturową Teslą na sobie. Zadają niewielkie obrażenia, ale potrafią resetować jednostki i budynki. Potrafią perfekcyjnie skontrować wiele kart. Niestety nie rażą Piekielnego Smoka. |
|||
=== Legendarna Arena – 3 800+ === |
|||
Naturalne siedlisko Pr0 i Pr0 eXtreme. Również obiekt westchnień noobów i szarych graczy. Ze względu na mały odsetek osób, nie ma tu żadnych kart. O dziwo na tej arenie drastycznie wzrasta liczba Kurdziarzy i noobów. Z samej nazwy areny można wywnioskować, że ma się tu od kija jakichkolwiek legend, co z kolei skutkuje zanikaniem graczy wytrawnych, a level legend góruje nad skillem<ref>No chyba, że grasz z noobem lub Kurdziarzem bez legend</ref>. |
|||
=== Ligi === |
|||
Jest ich dziewięć, a mieszczą się na Legendarnej Arenie. Od Challengera przez Mastera do k{{cenzura3}}a Championa. Żadna nie posiada kart, a pucharki liczą się inaczej. Za to są takie a’la draft skrzynki z wyborem, które karty chcesz<ref>Choć najczęściej żadna opcja nie satysfakcjonuje</ref>. |
|||
== Skrzynki == |
|||
[[Plik:Ice Wizard.png|180px|thumb|Jedno z największych (nie)szczęść w grze]] |
|||
Ten temat jest o tyle ciekawy, że dorobił się własnej sekcji w tym artykule. Ze skrzynek dostajesz karty potrzebne do ulepszania Twoich jednostek. Im wyższa Arena, tym więcej kart, złota, oraz szans na kartę legendarną. |
|||
* '''Drewniana''' – skrzynie z Arenki Treningowej otwierane w 5<ref>Dawniej aż 15</ref> sekund. Później przemienia się we Free Chesta. |
|||
* '''Srebrna''' – najgorsza skrzynia. Otwiera się marne 3 godziny. Szansa na rzadką kartę. Legenda głosi, że ktoś kiedyś dostał z niej epicką kartę. |
|||
* '''Złota''' – lepsza od powyższej choć i tak z tego rakowego pirytowego pojemnika legendy raczej nie wydropisz. 2–4 rzadkie gwarantowane. |
|||
* '''Darmowa''' – dawniej była to skrzynia niewiele lepsza od srebrnej. Dostawało się ją co 4 godziny. Mimo najmniejszego wysiłku w zdobyciu była całkiem duża szansa<ref>Bynajmniej w porównaniu do Złotej i Srebrnej</ref> na legendę! Okazjonalnie pojawiają się w questach. |
|||
* '''Koronkowa''' – musisz zdobyć 10 koronek żeby otworzyć skrzynkę z dużą szansą na epicką. Warto. |
|||
* '''Klanowa''' – klan<ref>Choć i tak połowa jest nieaktywna</ref> musi razem nabijać koronki, żeby otworzyć lepszą skrzynię. Niektóre nie dobijają 70 koronek na pierwszy poziom, a inne zdobywają 1600 i otwierają Clan Chesta 10/10. Mimo kilku epicków i tak zawsze dropnie ci najmniej potrzebny syf. |
|||
* '''Magiczna''' – gwarantowane epiki i dużo innych kart. |
|||
* '''Duża''' – mieści 300 kart albo i więcej, ale nie ma epickich |
|||
* '''Epicka''' – 19–20 epików, które zazwyczaj są ci niepotrzebne w decku, ale też zero hajsu lub innych kart. Nawet już srebrna ma większą szansę na legendę. Odblokowuje się po zdobyciu 1 100 pucharów. |
|||
* '''Super Magiczna''' – Kilka tysięcy hajsu, w ch*j kart, gwarantowane epiki i nawet 65% szans na legendę. Jeśli zdobędziesz na wysokiej arenie – wygrałeś grę. Niestety zdobywa się ją raz na 100 lat. Odblokowuje się po zdobyciu 400 pucharów. |
|||
* '''Legendarna''' – jedna legenda. I niby nic więcej, ale ludzi jara bardziej niż dresiarz skręta. Odblokowuje się po zdobyciu 2 000 pucharów. |
|||
* '''Fortuny''' – skrzynka w której jest zwiększona szansa na otrzymanie podanej ilości danych kart. Dodatkowo w jednej na dziesięć takich skrzyń jest jedna karta legendarna. Dostaje się również sporo kart i złota. Dostępna tylko w sklepie. |
|||
* '''Piorunująca''' – nie pasuje Ci wylosowana karta? Zamień ją! Podczas otwierania ów skrzynki z przyzwoitymi nagrodami można zmienić 5 kart na inne<ref>Niestety losowo wybrane z tej samej rzadkości</ref>. |
|||
* '''Królewska''' – skrzynka dla graczy w niskich arenach. Poza ładnym wyglądem nie wyróżnia się praktycznie niczym. |
|||
* '''Legendarna Królewska''' – skrzynka typu draft, w której jest gwarantowana karta legendarna! Druga najlepsza skrzynia w grze dostępna od Areny 7. |
|||
* '''Turniejowa''' – zależnie od turnieju, może być marna lub nawet lepsza od Super Magicznej<ref>Do 2 000 kart i 14 000 golda</ref>. Szanse na zdobycie dobrej skrzynki są odwrotnie proporcjonalne do jej wielkości. |
|||
* '''Wyzwaniowa''' – od [[Nic|znikomych]] 2 kart i 130 golda do aż 1 100 kart i 20 000 golda. Zależność otrzymania jak wyżej. |
|||
* '''Draft''' – im wyższa liga, tym lepsza skrzynka. Z pary kart o takiej samej rzadkości możesz sobie wybrać, którą dostaniesz. Najlepsze z nich mają nawet 150% szans na legendarną<ref>100% szans na pierwszą i 50% szans na drugą</ref>! |
|||
== Typy graczy == |
== Typy graczy == |
||
[[Plik:CR_Opinia1.png|180px|thumb|Niezadowolony gracz przedstawiający swą opinię w [[Noob|inteligentny]] sposób]] |
|||
Jak w każdej grze możemy wyróżnić ćwierćinteligenta, półmózga i nawet git gracza. Tu przedstawia się to następująco: |
|||
* '''Noob''' – najczęstszy gracz spotykany na pierwszych arenach, ale |
* '''Noob''' – najczęstszy gracz spotykany na pierwszych arenach, ale niestety zdarzają się wyżej. Nooby dzieli się na: |
||
** '''Dziecko Neo''' – |
** '''Dziecko Neo''' – bezmyślnie spamuje czym się da, więc gdy grasz z nim 2v2 i tak przegrasz nawet jak byś się nie wiadomo jak starał. |
||
** '''Spamer''' – spami bezmyślnie<ref>ale czy na pewno ???</ref> budynkami i jednostkami blokując wszystkie comba ofensywne. Ma też zazwyczaj tani deck (pomiędzy 2, |
** '''Spamer''' – spami bezmyślnie<ref>ale czy na pewno ???</ref> budynkami i jednostkami blokując wszystkie comba ofensywne. Ma też zazwyczaj tani deck (pomiędzy 2, a 3). Okres wegetacji trwa do siódmej areny, choć mimo wszystko niektórzy z przedstawicieli gatunku przechodzą dalej. |
||
*** '''Emotikon Spamer''' – gdy ten podgatunek nooba odkryje, do czego służą buźki króla i teksty, spami nimi, nie ważne, czy jest to tego warte, czy też nie |
*** '''Emotikon Spamer''' – gdy ten podgatunek nooba odkryje, do czego służą buźki króla i teksty, spami nimi, nie ważne, czy jest to tego warte, czy też nie. |
||
** '''Miss Klik''' – noob, którego charakterystyczną cechą jest wystawianie dobrej jednostki w złe miejsce (najczęściej na drugim końcu planszy) przypadkowo lub strzał fireballem |
** '''Miss Klik''' – noob, którego charakterystyczną cechą jest wystawianie dobrej jednostki w złe miejsce (najczęściej na drugim końcu planszy) przypadkowo lub strzał fireballem w twojego króla, gdy obok stoją trzy muszkieterki – wtedy pisze ''Ooops'' i dalej noobi. |
||
*** '''Snajper Elite''' – strzela rakietą w |
*** '''Snajper Elite''' – w kulminacyjnym momencie gry strzela rakietą w wieżę mającą około 200 HP i <del>wygrywa mecz</del> trafia w króla lub co gorsza – w nic. |
||
** '''Noob Wszystkolegendowy''' – |
** '''Noob Wszystkolegendowy''' – buduje deck z samych legend, co jest bez sensu, bo z samych kart legendarnych nie można utworzyć dobrze zbalansowanego decka. Łatwy cel do przepchnięcia się po zwycięstwo. Czasem też spotykany na wyższych arenach, gdy wytrawny gracz lub pro pożyczy mu komórkę na jeden mecz. |
||
** '''Defender''' – noob, który uważa, ze taktyką na wygranie jest po prostu obrona |
** '''Defender''' – noob, który uważa, ze taktyką na wygranie jest po prostu obrona. |
||
** '''Gold Noob''' – gracz, |
** '''Gold Noob''' – gracz, którego ulubioną kartą jest karta kredytowa. Nie może obejść się bez konta premium, twierdząc, że gra jest dla niego za trudna. Wypadają mu zawsze najpotrzebniejsze karty<ref>Bo nadużywa przycisku strike w skrzyniach karnetowych, aż dropną mu karty potrzebne</ref>. Z tego powodu ma wysokie poziomy kart, ale postawiony przeciwko doświadczonemu graczowi i tak przegrywa. [[Amerykańscy naukowcy]] wciąż badają ten wybryk natury. Po ostatnich badaniach jednoznacznie stwierdzili: [[Katolicyzm|$uper€ell graczy P2W nagradza, zaś F2P karze]]. |
||
* '''Cheater''' – oszust próbujący wzbogacić się na czyimś<ref>Czytaj: Twoim</ref> naiwniactwie. Wraz z rozwojem gry wyewoluowało kilka ich typów: |
|||
* '''AFK''' – spotykany na każdej arenie. Po kilku chwilach grania wyłącza grę i róbta co chceta. Wszyscy kochają go głównie w wyzwaniach. |
|||
** '''Oszust Frajerski''' – próbuje cię oszukać, ale wychodzi na tym tak, że to właśnie Ty go wykorzystujesz. '''Stopień niebezpieczeństwa: Ujemny'''. |
|||
* '''Tanker''' – ma w decku trzy tanki, pompkę, jakąś obronę i Spella. Tanki stawia naprzemiennie bez większego wsparcia. Antidotum na niego to coś typu Inferno. |
|||
** '''Oszust Lamerski''' – aby szybko zdobyć trochę golda szuka darmowego sposobu, aby zhakować grę. Najczęściej kończy się to zhakowaniem jest własnego urządzenia. '''Stopień niebezpieczeństwa: Niski''' |
|||
* '''Kurdziarz''' – o ile nooby kończą się na piątej i szóstej arenie, ten typ gracza pojawia się wpierw od aren 1–3<ref>Grając Gigantem</ref>, a później pod koniec areny 6 grając E-Barbami i Grubasem z armatką w jednym decku. Niezwykle upierdliwy typek, który nie ma jeszcze legendy i chce być Pr0. |
|||
** '''Oszust Chwalipięta''' – nielegalnie pobiera płatne kody na darmowe gemy lub pucharki, a ponadto może zwiększyć sobie liczbę eliksiru podczas meczy. Oczywiście wokół się tym chwali, jaki to jest pr0 i h4xX0r. Wkrótce jednak dosięga go [[Ban|wezwanie do zapłaty]]. '''Stopień niebezpieczeństwa: Umiarkowany'''. |
|||
* '''Klanowiec''' – jest nieaktywny, ale dopiero gdy zacznie się zbieranie do skrzyni klanowej spami ile wlazie i nie zadowala go nic oprócz pierwszego miejsca wbitych koronek. Podobne zachowania przejawia podczas epickiej niedzieli. Zazwyczaj zgapia też decki od innych z drużyny, pomimo że sam nie umie nimi grać<ref>pisząc później coś w stylu "Ale masz kijowy deck, nikt normalny takim czymś nie gra" lub wyzywa taką osobę od wszystkich powyżej</ref>, reqestuje karty będące reqestowane przez cały klan (np. pojawia się 10 reqestów na balona, a on dorzuca swój jeden) i gdy otrzyma niepełną liczbę donejtów<ref>lub <del>nie</del> daj Bóg zero</ref> wyzywa wszystkich od Żydów i egoistów. Klanowiec ma swój specyficzny sposób odnoszenia się do Friendly Battle. Nie traktuje tego jako zabawy lub testu nowego decku, ale uważa ten rodzaj bitew za udowodnienie swojej [[Pro|nadprzeciętności]] wśród towarzyszy i po wygranej żąda wyższego stanowiska. Gdy przegra robi kłótnię na forum klanu, wyzywa wszystkich od gold noobów, kurdziarzy i oszustów, mówi, że grają pay to win. Kończy się to kickiem szczególnie, gdy zacznie przesadzać z wyzwiskami lub obrazi elitę klanu. Czasem gdy ten typ gracza ma zły humor i rangę co-leadera pisze coś w stylu "Wielka Czystka Generałów" i wywala wszystkich mających niższą rangę, po czym sam wychodzi. Na szczęście klanowcy nie stanowią problemów na niskich stanowiskach, gorzej, gdy taki jest leaderem. Wtedy zalecane jest dobrowolne opuszczenie klanu. |
|||
** '''Haker''' – najlepsi potrafią podczas meczu włączyć komunikat o braku połączenia.<ref>Nie, twój überszybki router ukradziony NASA tutaj nie pomoże</ref> Znaną metodą jest też przekierowanie gracza z serwerów Supercella do jego własnych. Graczowi wydaje się, że wygrał 3:1, a okazuje się, że w połowie meczu wyskakuje komunikat o zwycięstwie strony przeciwnej, pomimo iż nasze urządzenie nie wykryło zniszczeń wieży. '''Stopień niebezpieczeństwa: Wysoki'''. |
|||
* '''Gracz zwykły''' – przeciętny Janusz Kowalski tej gry. Łatwo z nim wygrać, bo nie orientuje się dobrze w grze. Jest takowym zazwyczaj do piątej areny, zanim nie nauczy się skilla. Czasem po przeczytaniu kilku strategii lub własnych przemyśleniach staje się tym poniżej. |
|||
* '''AFK''' – uwielbiany przez wszystkich, bo pomaga przepchnąć się po kolejne zwycięstwo – po kilku chwilach grania wyłącza grę i róbta co chceta. |
|||
* '''Git Gracz''' – może nie ma super-duper decku, legend i dobrze opracowanej strategii, ale wyróżnia się od zwykłego gracza lepszym graniem gdy nie ma legend, a przeciwnik aż dwie lub trzy. Ma zadatki na tych niżej. Spotykany już od czwartej areny, lub wcześniej na smurf koncie. Największy wróg – spamer! |
|||
* '''Klanowiec''' – jest z reguły nieaktywny, ale gdy zacznie wojna klanowa gra ile wlezie i nie zadowala go nic oprócz pierwszego miejsca wbitych kart. Gdy akurat nie ma czasu to robi jeden mecz, najczęściej przegrany i narzeka potem, że klan ma tylko kilkanaście kart na niskim poziomie. Następnie podczas drugiego dnia wojny stosuje zaawansowane techniki motywacyjne przeciętnego filmowego trenera futbolu amerykańskiego ligi podwórkowej pod tytułem: ''Grajcie kur{{cenzura}}a, bo przez wasz debilizm przegramy wojnę''. Do walki podchodzi podejściem "potrzymaj mi piwko, zaraz im pokażę", gdy wygra przechwala się kim to on nie jest, lecz gdy przegra obwinia słabe karty<ref>czytaj: którymi akurat nie umie grać</ref>/AFK-ów/Supercella/kamień w bucie/Bóg wie co jeszcze. Legendy mówią, że uczciwie przyznał się do błędu. Zazwyczaj kradnie też decki od innych z drużyny, pomimo że sam nie umie ich używać<ref>Pisząc później coś w stylu ''Ale masz kijowy deck, nikt normalny takim czymś nie gra'' lub wyzywa taką osobę</ref>. Nie traktuje tego jako zabawy lub testu nowego decku, ale uważa ten rodzaj bitew za udowodnienie swojej [[Pro|nadprzeciętności]] wśród towarzyszy i po wygranej żąda wyższego stanowiska. Czasem gdy ten typ gracza ma zły humor i rangę co-leadera pisze coś w stylu „Wielka Czystka Generałów” i wywala wszystkich mających niższą rangę, po czym sam wychodzi. Na szczęście klanowcy nie stanowią realnych problemów na niskich stanowiskach, gorzej, gdy taki jest leaderem. Wtedy zalecane jest dobrowolne opuszczenie klanu. |
|||
* '''Gracz Wytrawny''' – gracz znający grę jak własną chatę<ref>Lub nawet lepiej</ref>, zna dobrze strategie, uformuje ci deck na aktualną arenę, gdy go poprosisz. Donejtuje, jest dość aktywny. Podczas walki potrafi ostro dać w kość. Taki git gracz będący posiadaczem 1–3 legend, lub czasem nawet bez nich. Spotyka się go na siódmej arenie lub wcześniej na smurf kontach. Możliwa jest jego ewolucja w Pr0. Największy wróg – spamer! |
|||
* '''Pr0''' – potrafi wygrać mecz nawet gdy przeciwnik nie dostał obrażeń i ma tylko jeden HP na królu. |
|||
* '''Pr0''' – super gracz, który da sobie radę w każdej sytuacji. Ma od kija legend. Potrafi ci wygrać mecz nawet gdy przeciwnik nie dostał obrażeń a ty masz tylko jeden hp na królu. Poradzi sobie ze spamerem w każedej sytuacji. Często się przechwala i niekoniecznie jest skory do pomocy. Zaczyna się pojawiać na 8 arenie, ale okres jego wegetacji zaczyna się na arenie 10 oraz wyżej. Po latach spędzonych przed komórką zmienia się w swoją megahiperduperwypasioną wersję, czyli… |
|||
* '''Pr0 eXtreme''' – król gry z Ultimate Champion z wszystkimi kartami wymakasowanymi. Niestety zżera go pycha i przechwala się co to nie on… Gdy już wszystko osiągnie spada do 0 koronek, aby zacząć grę od początku z wszystkimi kartami i potrollować noobków. |
|||
== |
== Noob w Clash Royale == |
||
* Kontruje armię szkieletów tankiem… |
* Kontruje armię szkieletów tankiem… |
||
* …albo używa rakiety na teslę pod ziemią. |
* …albo używa rakiety na teslę pod ziemią. |
||
* Stawia Armię Szkieletów wokół Valkyrii. |
* Stawia Armię Szkieletów wokół Valkyrii. |
||
* Nie umie trafić w princeskę spellem. |
|||
* Rzuca goblińską beczkę na króla po czym dziwi się, że ten się uaktywnia. |
|||
* Próbuje wessać króla/księżniczki przeciwnika tornadem. |
|||
* Mrozi swoje jednostki. |
|||
* Próbuje leczyć budynki… |
|||
* … lub nawet je klonować. |
|||
* Na początku meczu wyrzuca wszystkie karty, a gdy przychodzi ofensywa dziwi się, że nie ma eliksiru. |
|||
* Próbuje zmirrorować lustro. |
|||
* Uważa, że im droższy deck, tym bardziej jest prestiżowy. |
|||
* Gra mecze w szkole minutę przed dzwonkiem szkolnym, a potem ma pretensje, że nie zdążył rozegrać walki i stracił puszki. |
|||
* Prosi lepszych graczy o wbijanie aren, po czym sam z nich spada. |
|||
* Zawsze stawia wsparcie z przodu. |
* Zawsze stawia wsparcie z przodu. |
||
* Gra do bólu schematycznie i non-stop posyła słabe karty na Inferno Towera, wskutek czego przeciwnik jest o parę eliksirów do przodu. |
|||
* Spadł do Training Campa. |
* Spadł do Training Campa. |
||
* Nie ma epickich, |
* Nie ma epickich kart, choćby dostał/kupił epicką skrzynię. |
||
* Nie umie otwierać skrzyń. |
* Nie umie otwierać skrzyń. |
||
* Z legendarnej skrzyni dostaje kartę epicką. |
* Z legendarnej skrzyni dostaje kartę epicką. |
||
* Nie wie o istnieniu trybu 2v2. |
* Nie wie o istnieniu trybu 2v2. |
||
* Twierdzi, że |
* Twierdzi, że Ice Wizard to najlepsza karta. |
||
* Gdyby jakimś cudem zdobył legendę i tak będzie to ta, która najmniej pasuje do jego decka. |
* Gdyby jakimś cudem zdobył legendę i tak będzie to ta, która najmniej pasuje do jego decka. |
||
* Myśli że Log krzywdzi jednostki w powietrzu… |
* Myśli że Log krzywdzi jednostki w powietrzu… |
||
* …i na drafcie<ref>Inaczej by nie zdobył</ref> rzuca nim w Minion Horde’a. |
* …i na drafcie<ref>Inaczej by nie zdobył</ref> rzuca nim w Minion Horde’a. |
||
* Olewa Golema i przepłaca to życiem wieży i połową lub mniej HP na królu. |
* Olewa Golema i przepłaca to życiem wieży i połową lub mniej HP na królu. |
||
* Zakłada klan od podstaw, a po kilku godzinach narzeka, że się nie rozwinął. |
|||
* Nigdy nie wspiera tanków. |
* Nigdy nie wspiera tanków. |
||
* Nie ulepsza kart… |
* Nie ulepsza kart… |
||
* …lub ulepsza te, których nie używa. |
* …lub ulepsza te, których nie używa. |
||
* Ma ujemne puchary. |
* Ma ujemne puchary. |
||
* Kupuje emotki za gemy… |
|||
* Olewa Inferno Dragona i dziwi się, że przegrał 3:0(99,99999% meczy się tak kończy). |
|||
* …narzekając później, że nie stać go na wyzwania. |
|||
* Gdy jego towarzysz na 2v2 buduje atak, ten nie ma zamiaru wesprzeć go, ale potem gdy sytuacja się odwraca ma pretensje o brak współpracy. |
|||
* Olewa Inferno Dragona i dziwi się, że przegrał 3:0<ref>99,99999% meczy się tak kończy</ref>. |
|||
* Nie wie, że Royal Ghost zadaje area damage i kontruje go Goblin Gangiem. |
|||
* Nie trafia piorunem… |
* Nie trafia piorunem… |
||
* …lub budzi nim króla. |
* …lub budzi nim króla. |
||
Linia 266: | Linia 97: | ||
* Swarmuje lub ma deck pod budki (lub piecyk). |
* Swarmuje lub ma deck pod budki (lub piecyk). |
||
* Nie słyszał o Freezie, więc za każdym razem, gdy wojsko przestanie atakować, wyzywa przeciwnikowi matkę. |
* Nie słyszał o Freezie, więc za każdym razem, gdy wojsko przestanie atakować, wyzywa przeciwnikowi matkę. |
||
* Stosuje rage na spellach. |
|||
* Kontruje Wizarda trzema szkieletami (ale tak rakowo, że aż szkoda, za to pro lub wytrawny gracz robi bardzo dobrze). |
|||
* Kupuje konto premium na miesiąc, nie gra, a potem dziwi się czemu zniknęło. |
|||
* Błaga lidera klanu o co-lidera, mimo że nic nie zrobił dla klanu i ma pretensje, że ten go w końcu wyrzucił. |
|||
* Prosi innych, by robili za niego walki 1v1. |
|||
* Stawia budynki przy krawędzi rzeki i dziwi się, że przeciwnik niszczy go ze swojego brzegu. |
|||
* Próbuje skontrować Mega Knighta Guardsami. |
|||
* Nie umie wcelować w wieżę rakietą… |
|||
* …lub Poisonem… |
|||
* …a nawet strzałkami. |
|||
* Rzuca pioruny na wieżę z 10 HP i dziwi się, że zniszczyły one okoliczne szkielety. |
|||
* Buduje najdroższy lub najtańszy możliwy deck. |
|||
* Gra tylko po jednej stronie areny, zapominając, że musi dbać również o drugą flankę. |
|||
* Nie donejtuje niepotrzebnych kart lub rozdaje te najpotrzebniejsze. |
|||
* Chwali się, że wygrał na training campie. |
|||
* Włącza walkę 1v1 gdy ma za chwilę lekcje… |
|||
* … lub mając 1% baterii. |
|||
* Nie wie, że Electro Dragon i Electro Wizard mogą stunować jednostki ładujące swój atak, więc posyła na nich Inferno Dragona<ref>Chociaż częściej Sparky, bo, jak sam uważa, ''swój swojego nie zrani''</ref> i wyzywa przeciwnika od cheaterów. |
|||
* Twierdzi, że karty zwykłe i rzadkie to ścierwo i buduje decki tylko z kart epickich i legendarnych. Narzeka potem, że są słabo zbalansowane. |
|||
* Kopiuje decki kolegów z klanu, przeciwnika, pro playerów lub ludzi z TV Royale i dziwi się, że nie umie ich używać. |
|||
* Nie zabezpiecza swojego konta korzystając z Supercell ID i płacze po rozbiciu telefonu o ścianę, bo stracił Ice Wizarda. |
|||
* Buduje push ignorując bombę dużego szkieleta. |
|||
* Grając mecz 2v2 wychodzi, bo ''mnie mame na obiat woła''. |
|||
* Rzuca Minera tak, że przeciwnika aż korci by użyć tornada i włączyć króla. |
|||
* Myśli, że to dobra strategia zniszczyć króla spellami. |
|||
* Tanki wystawia od razu i nie umie zorganizować dla nich wsparcia. |
|||
* Kontruje wizarda hordą minionów. |
|||
* A inferno tower PEKKĄ. |
|||
* Próbuje zastraszyć przeciwnika pisząc mu "Good Luck"… |
|||
* …wścieka się, gdy ten potem odpisuje "Thanks" i również życzy mu powodzenia. |
|||
* Płacze po przegraniu Friendly Battle. |
|||
* Twierdzi, że skoro wygrywa 2-0 to warto wyłączyć mecz minutę przed końcem i już świętować wygraną. |
|||
* Wierzy, że kolce na pancerzu Super Rycerza krzywdzą jednostki powietrzne. |
|||
* Twierdzi, że trzęsienie ziemi zabije inferno dragona. |
|||
* Myli pioruny z zapem. |
|||
* Lub jeszcze lepiej, skierki (Zappies) z iskierką (Sparky). |
|||
* Tworzy obraźliwy nick i dziwi się, że dostał bana. |
|||
* Szuka darmowych cheatów do gry. |
|||
* Nie gra CW, bo '' po co''… |
|||
* …i przeklina, gdy lider wykopuje go z klanu. |
|||
* Gra tylko jeden mecz w collection day-u i śmie narzekać na słabe karty. |
|||
* A nawet jak zrobi trzy walki to i tak zapomni o dniu wojen i pozostawi klan sam sobie. |
|||
* Domaga się by grę przetłumaczono na polski, bo poziom angielskiego w nim zawarty jest tak wysoki, że królowa Elżbieta II ma problem z jego zrozumieniem. |
|||
* Gdy kolega przestawi mu złośliwie język na japoński, ten płacze bo nie umie go zmienić… |
|||
* …lub przy próbie zmienienia języka odinstalowuje grę. |
|||
* Tworzy smurf konto, wbija 4 arenę i próbuje ci je wcisnąć za 40 zł. |
|||
* Twierdzi, że jak kupi sobie Pass Royale to nagle stanie się pro. |
|||
* Spada na niższe areny by trollować słabszych graczy i się dowartościować… |
|||
* …po czym okazuje się, że nawet oni potrafią go ograć. |
|||
* Kupuje konta z 8 areną, chwali się tym i na dokładkę dostaje jeszcze bana. |
|||
* Gra z wyłączonym dźwiękiem i dziwi się, że nie zauważył beczki lecącej w jego stronę. |
|||
* Mimo wielkiego doświadczenia<sup>''[<nowiki/>[[Nic|potrzebne źródło]]]''</sup> łapie się na spell baity i ataki dywersyjne. |
|||
* Jest wściekły, że ktoś umie skontrować jego E-barby na 13… |
|||
* Wchodząc do dobrego klanu stwierdza, że do jego jedynych obowiązków należą jedynie egzystencja na liście. |
|||
* Myśli, że śmierć psa sąsiada, trzeciej babci, pięć sesji oraz wycieczka na zadupie bez internetu to dobre wymówki, by nie dostać kicka. |
|||
* Jako co-lider spami wiadomościami… |
|||
* …lub wpada na genialny pomysł wyrzucenia wszystkich z klanu i wyjścia. |
|||
* Z pewnością spróbuje zaprzeczać, że punkty z tej listy go nie dotyczą. |
|||
* Z pewnością to ktoś z twoich bliskich/znajomych/członków twojego klanu. |
|||
* I z pewnością próbuje się tłumaczyć, że każdy początkujący gracz popełnia te błędy… |
|||
* … na 10 Arenie! |
|||
== Klany == |
== Klany == |
||
Klanem rządzi leader, asystuje mu niemal równy w możliwościach rządzenia co-leader opiekujący się poniższym okazem. |
|||
Zrzeszenie graczy wbijające skrzynię klanową i wymieniające się kartami. |
|||
=== Przeciętny członek klanu === |
|||
=== Rangi w klanach === |
|||
* '''Leader''' – założyciel. Może zapraszać. wywalać, wysyłać wiadomości prywatne, pisać na intro klanu co chce i ustawić nazwę oraz symbol. Gdy masz do niego jakiś problem, spodziewaj się kicka.. |
|||
* '''Co-Leader''' – prawa ręka lub zaufana osoba w klanie. Może prawie wszystko, co Leader, oprócz ustawień nazwy. Lepiej mu nie podskakiwać. |
|||
* '''Elder''' – gracz zasłużony z zaszczytnym mianem umożliwiającym zapraszanie i wywalanie Memberów. |
|||
* '''Member''' – bydło robotnicze klanu. Ma donejtować, reqestować i wbijać koronki. |
|||
=== Zajęcia === |
|||
* Donejtuje – daje karty, |
* Donejtuje – daje karty, |
||
* Reqestuje – żydzi karty, |
* Reqestuje – żydzi karty, |
||
* Wbija koronki, |
* <del>Wbija koronki</del>, |
||
* Zamieszcza filmiki z podpisem, |
|||
* Spami na czacie, |
* Spami na czacie, |
||
* Otwiera wojenną skrzynię, |
|||
* Wywala z klanu, |
|||
* Narzeka na zawartość wojennej skrzyni, |
|||
* Zaprasza do klanu, |
|||
* Robi Friendly Battle, |
|||
* Otwiera Clan Chesta, |
|||
* Narzeka na zawartość Clan Chesta, |
|||
* Zaprasza na Challenge, |
|||
* Wyzywa partnera, który akurat ci odebrał szansę na nagrody z Wyzwania 2v2, |
* Wyzywa partnera, który akurat ci odebrał szansę na nagrody z Wyzwania 2v2, |
||
* Chwali się osiągnięciami, kartami, ilością hajsu, pucharkami, |
* Chwali się osiągnięciami, kartami, ilością hajsu, pucharkami, <del>rozmiarem hebla</del>, akcjami, |
||
* Szpanuje wydaniem 40 bądź 70 zł poprzez dawanie darmowych prezentów, |
|||
* Ewentualnie nic i jest się amebą klanową zapychającą miejsce, chyba że czasem któryś ogarnięty Leader wprowadza minimum donejtów i koronek w Skrzyni Klanowej, a wtedy ameby nie mają prawa bytu<ref>Ewentualnie takową jest jakiś Co-Leader bądź sam Leader</ref>. |
|||
* Ewentualnie nic nie robi i jest tą jedną amebą klanową zapychającą miejsce, chyba że czasem któryś ogarnięty Leader wprowadzi minimum donejtów i punktów na Wojnie Klanowej, a wtedy ameby nie mają prawa bytu<ref>Ewentualnie takową jest jakiś Co-Leader bądź sam Leader</ref>. |
|||
== Zobacz też == |
|||
{{spoiler}} |
|||
* [[Brawl Stars]] |
|||
* [[Clash of Clans]] |
|||
== Szanse na kartę legendarną == |
|||
W trakcie tajnej misji szpiegowi Nonsensopedii udało się dostać do najgłębszych archiwów Supercella, w których zawarty jest wzór na szansę otrzymania karty legendarnej: |
|||
<math>\frac{K \cdot L}{C \cdot LF}</math> |
|||
* K – karty w skrzynce |
|||
* L – ilość kart legendarnych możliwych do zdobycia (np. jeśli jesteś w Arenie 4, możesz zdobyć dwie – Lava i Inferno Dragon) |
|||
* C – ilość kart zwykłych możliwych do zdobycia (do przykładu powyżej: patrz: karty zwykłe od Training Camp do Areny 4) |
|||
* LF – Legendary Factor. Dla każdej ze skrzynek jest inny: |
|||
** Srebrna, Duża – 10 000 |
|||
** Złota – 5 700 |
|||
** Darmowa, Koronkowa – 4 000 |
|||
** Z Challenge'a, Klanowa, – 2 000 |
|||
** Magiczna, Super Magiczna, z Turnieju – 600 |
|||
** Draft – 200 |
|||
** Wyjątki: Epicka (0% szans), Legendarna (100% szans) |
|||
{{endspoiler}} |
|||
{{Przypisy}} |
{{Przypisy}} |
||
{{Gry komputerowe}} |
{{Gry komputerowe}} |
||
[[Kategoria:Gry komputerowe]] |
[[Kategoria:Gry komputerowe]] |
Aktualna wersja na dzień 14:55, 17 wrz 2024
Ten artykuł tak beznadziejnie zredagowano, że nawet nasz rezolutny szympans w to nie wierzy. A on cierpliwym zwierzęciem jest… Jeżeli nie potrafisz operować widłami ani redagować tekstu, zajrzyj do Kanciapy przed wzięciem się za poprawę. Jeżeli nie potrafisz uzasadnić wstawienia szablonu, nie wstawiaj go. |
– Która karta jest Twoją ulubioną?
– Karta kredytowa!
- Złoty cytat gracza Clash Royale
Clash Royale – gra na komórki stworzona przez Supercella. Jesteśmy w niej królem, a obok siebie mamy dwie dziewczyny, które zapraszamy na kawę i ciastka po każdej bitwie. Jedyne co musimy robić to stawiać wojsko, aby zniszczyło wieżę wroga lub dotarło do końca Areny.
Karty i Talie[edytuj • edytuj kod]
Ilość dostępnych kart sprawia, że samo przeczytanie nazw zajmuje wieki, dlatego zamiast wymieniać je wszystkie, dokonamy następującego podziału:
Ze względu na rzadkość[edytuj • edytuj kod]
- Zwykłe – znajdziesz je wszędzie, a większość jest do dupy, a niektóre są szczególnie denerwujące i nawet dobre w jednym. Przynajmniej można je szybko ulepszyć. Większość jest tania, choć niektóre kosztują 5 lub 6 Eliksiru.
- Rzadkie – te są już dobre, lecz drogie. W większości zaklęcia i budynki, choć są to także jednostki.
- Epickie – są stosunkowo rzadkie i czasem kijowe, ale niektóre po opanowaniu sprawiają, że nooby i dzieci neo wyładowują frustrację na telefonach i nie tylko.
- Legendarne – prędzej paliwo stanieje niż taką dostaniesz. Przez nooby uważane za najpotężniejsze w grze, choć gracze z wyższych półek wiedzą, że każda z nich ma jakąś piętę achillesową, którą można sprytnie wykorzystać.
- Champion – 14 lvl? Maksymalnie jedna w decku? Proszę państwa, kto by tego używał. Supermoce? Bezsens.
Ze względu na popularność w społeczności[edytuj • edytuj kod]
- Rak – karty o rzadkości zwykłej, które bardzo łatwo jest ulepszyć do maksymalnego poziomu, przez co są trudne do powstrzymania. Są one jedyną szansą dla noobów do osiągnięcia Legendarnej Areny[1]. Osoby używające taktyki raka są pogardliwie nazywane Kurdziarzami.
- Trash Can On Wheels – specjalna kategoria dla jednej, jedynej karty – Sparky. Jednostka ma tak wiele kontr, że została nagrodzona mianem Najbardziej Bezużytecznej Karty w Historii Gry[2].
Taktyki Talii[edytuj • edytuj kod]
Ilość decków stale wzrasta. Lecz jak wybrać ten jedyny? Wszystkie z nich zostały podzielone na archetypy – podstawowy podział decków na trzy główne typy. Interakcja pomiędzy nimi jest odzwierciedleniem gry Papier Kamień Nożyce:
- Beatdown – chodzi tutaj o to, żeby zbudować tak wielki atak, że przeciwnik prędzej opróżni swój układ pokarmowy w sposób nie do końca kontrolowany, niż go zatrzyma.
- Control – gdy nadchodzi atak, odpierasz swoją niezastąpioną defensywą i konkretnie kontratakujesz.
- Siege – w tym wypadku niszczysz wieże przeciwnika z odległości. Niestety wybór jest jak w mięsnym w PRL-u – Moździerz, Kusza albo Atomówka.
Tryby gry[edytuj • edytuj kod]
- 1v1 – „zwykły” tryb gry, w którym na 99% trafisz na przeciwnika posiadającego dosłownie wszystko z poziomem minimum o dwa wyższym od ciebie, często wyposażonym w karty zaliczane do raka. Starcie z takowym zazwyczaj nie kończy się dobrze.
- 2v2 – nie ma tu pucharków, więc kiedy wprowadzono go na stałe mecze 1v1 graniczą z cudem. W 90% przypadków w twoim teamie dostaniesz niedorozwiniętego nooba albo dziecko neo, gdy przeciwnicy będą czytać sobie w myślach.
- Mecz Treningowy – grasz przeciwko botu o zdolnościach Twojego towarzysza z 2v2. Legendy mówią, że ponoć ktoś w tym przegrał wbrew swojej woli.
- Turnieje – prawie wymarły sektor gry. Płacisz ogrom gemów po to, żeby wszedł jakiś pr0 i zgarnął główną nagrodę.
- Turnieje prywatne – Za 10 gemów możesz utworzyć turniej, wybrać tryb, czas trwania i liczbę graczy. Gdy nikt nie wejdzie do niego, nie odbywa się on, a gemy nie zostają zwrócone. Zdzierstwo!
Typy graczy[edytuj • edytuj kod]
- Noob – najczęstszy gracz spotykany na pierwszych arenach, ale niestety zdarzają się wyżej. Nooby dzieli się na:
- Dziecko Neo – bezmyślnie spamuje czym się da, więc gdy grasz z nim 2v2 i tak przegrasz nawet jak byś się nie wiadomo jak starał.
- Spamer – spami bezmyślnie[3] budynkami i jednostkami blokując wszystkie comba ofensywne. Ma też zazwyczaj tani deck (pomiędzy 2, a 3). Okres wegetacji trwa do siódmej areny, choć mimo wszystko niektórzy z przedstawicieli gatunku przechodzą dalej.
- Emotikon Spamer – gdy ten podgatunek nooba odkryje, do czego służą buźki króla i teksty, spami nimi, nie ważne, czy jest to tego warte, czy też nie.
- Miss Klik – noob, którego charakterystyczną cechą jest wystawianie dobrej jednostki w złe miejsce (najczęściej na drugim końcu planszy) przypadkowo lub strzał fireballem w twojego króla, gdy obok stoją trzy muszkieterki – wtedy pisze Ooops i dalej noobi.
- Snajper Elite – w kulminacyjnym momencie gry strzela rakietą w wieżę mającą około 200 HP i
wygrywa mecztrafia w króla lub co gorsza – w nic.
- Snajper Elite – w kulminacyjnym momencie gry strzela rakietą w wieżę mającą około 200 HP i
- Noob Wszystkolegendowy – buduje deck z samych legend, co jest bez sensu, bo z samych kart legendarnych nie można utworzyć dobrze zbalansowanego decka. Łatwy cel do przepchnięcia się po zwycięstwo. Czasem też spotykany na wyższych arenach, gdy wytrawny gracz lub pro pożyczy mu komórkę na jeden mecz.
- Defender – noob, który uważa, ze taktyką na wygranie jest po prostu obrona.
- Gold Noob – gracz, którego ulubioną kartą jest karta kredytowa. Nie może obejść się bez konta premium, twierdząc, że gra jest dla niego za trudna. Wypadają mu zawsze najpotrzebniejsze karty[4]. Z tego powodu ma wysokie poziomy kart, ale postawiony przeciwko doświadczonemu graczowi i tak przegrywa. Amerykańscy naukowcy wciąż badają ten wybryk natury. Po ostatnich badaniach jednoznacznie stwierdzili: $uper€ell graczy P2W nagradza, zaś F2P karze.
- Cheater – oszust próbujący wzbogacić się na czyimś[5] naiwniactwie. Wraz z rozwojem gry wyewoluowało kilka ich typów:
- Oszust Frajerski – próbuje cię oszukać, ale wychodzi na tym tak, że to właśnie Ty go wykorzystujesz. Stopień niebezpieczeństwa: Ujemny.
- Oszust Lamerski – aby szybko zdobyć trochę golda szuka darmowego sposobu, aby zhakować grę. Najczęściej kończy się to zhakowaniem jest własnego urządzenia. Stopień niebezpieczeństwa: Niski
- Oszust Chwalipięta – nielegalnie pobiera płatne kody na darmowe gemy lub pucharki, a ponadto może zwiększyć sobie liczbę eliksiru podczas meczy. Oczywiście wokół się tym chwali, jaki to jest pr0 i h4xX0r. Wkrótce jednak dosięga go wezwanie do zapłaty. Stopień niebezpieczeństwa: Umiarkowany.
- Haker – najlepsi potrafią podczas meczu włączyć komunikat o braku połączenia.[6] Znaną metodą jest też przekierowanie gracza z serwerów Supercella do jego własnych. Graczowi wydaje się, że wygrał 3:1, a okazuje się, że w połowie meczu wyskakuje komunikat o zwycięstwie strony przeciwnej, pomimo iż nasze urządzenie nie wykryło zniszczeń wieży. Stopień niebezpieczeństwa: Wysoki.
- AFK – uwielbiany przez wszystkich, bo pomaga przepchnąć się po kolejne zwycięstwo – po kilku chwilach grania wyłącza grę i róbta co chceta.
- Klanowiec – jest z reguły nieaktywny, ale gdy zacznie wojna klanowa gra ile wlezie i nie zadowala go nic oprócz pierwszego miejsca wbitych kart. Gdy akurat nie ma czasu to robi jeden mecz, najczęściej przegrany i narzeka potem, że klan ma tylko kilkanaście kart na niskim poziomie. Następnie podczas drugiego dnia wojny stosuje zaawansowane techniki motywacyjne przeciętnego filmowego trenera futbolu amerykańskiego ligi podwórkowej pod tytułem: Grajcie kura, bo przez wasz debilizm przegramy wojnę. Do walki podchodzi podejściem "potrzymaj mi piwko, zaraz im pokażę", gdy wygra przechwala się kim to on nie jest, lecz gdy przegra obwinia słabe karty[7]/AFK-ów/Supercella/kamień w bucie/Bóg wie co jeszcze. Legendy mówią, że uczciwie przyznał się do błędu. Zazwyczaj kradnie też decki od innych z drużyny, pomimo że sam nie umie ich używać[8]. Nie traktuje tego jako zabawy lub testu nowego decku, ale uważa ten rodzaj bitew za udowodnienie swojej nadprzeciętności wśród towarzyszy i po wygranej żąda wyższego stanowiska. Czasem gdy ten typ gracza ma zły humor i rangę co-leadera pisze coś w stylu „Wielka Czystka Generałów” i wywala wszystkich mających niższą rangę, po czym sam wychodzi. Na szczęście klanowcy nie stanowią realnych problemów na niskich stanowiskach, gorzej, gdy taki jest leaderem. Wtedy zalecane jest dobrowolne opuszczenie klanu.
- Pr0 – potrafi wygrać mecz nawet gdy przeciwnik nie dostał obrażeń i ma tylko jeden HP na królu.
Noob w Clash Royale[edytuj • edytuj kod]
- Kontruje armię szkieletów tankiem…
- …albo używa rakiety na teslę pod ziemią.
- Stawia Armię Szkieletów wokół Valkyrii.
- Nie umie trafić w princeskę spellem.
- Rzuca goblińską beczkę na króla po czym dziwi się, że ten się uaktywnia.
- Próbuje wessać króla/księżniczki przeciwnika tornadem.
- Mrozi swoje jednostki.
- Próbuje leczyć budynki…
- … lub nawet je klonować.
- Na początku meczu wyrzuca wszystkie karty, a gdy przychodzi ofensywa dziwi się, że nie ma eliksiru.
- Próbuje zmirrorować lustro.
- Uważa, że im droższy deck, tym bardziej jest prestiżowy.
- Gra mecze w szkole minutę przed dzwonkiem szkolnym, a potem ma pretensje, że nie zdążył rozegrać walki i stracił puszki.
- Prosi lepszych graczy o wbijanie aren, po czym sam z nich spada.
- Zawsze stawia wsparcie z przodu.
- Gra do bólu schematycznie i non-stop posyła słabe karty na Inferno Towera, wskutek czego przeciwnik jest o parę eliksirów do przodu.
- Spadł do Training Campa.
- Nie ma epickich kart, choćby dostał/kupił epicką skrzynię.
- Nie umie otwierać skrzyń.
- Z legendarnej skrzyni dostaje kartę epicką.
- Nie wie o istnieniu trybu 2v2.
- Twierdzi, że Ice Wizard to najlepsza karta.
- Gdyby jakimś cudem zdobył legendę i tak będzie to ta, która najmniej pasuje do jego decka.
- Myśli że Log krzywdzi jednostki w powietrzu…
- …i na drafcie[9] rzuca nim w Minion Horde’a.
- Olewa Golema i przepłaca to życiem wieży i połową lub mniej HP na królu.
- Zakłada klan od podstaw, a po kilku godzinach narzeka, że się nie rozwinął.
- Nigdy nie wspiera tanków.
- Nie ulepsza kart…
- …lub ulepsza te, których nie używa.
- Ma ujemne puchary.
- Kupuje emotki za gemy…
- …narzekając później, że nie stać go na wyzwania.
- Gdy jego towarzysz na 2v2 buduje atak, ten nie ma zamiaru wesprzeć go, ale potem gdy sytuacja się odwraca ma pretensje o brak współpracy.
- Olewa Inferno Dragona i dziwi się, że przegrał 3:0[10].
- Nie wie, że Royal Ghost zadaje area damage i kontruje go Goblin Gangiem.
- Nie trafia piorunem…
- …lub budzi nim króla.
- Nie wie, że Hog Rider atakuje tylko budowle.
- Swarmuje lub ma deck pod budki (lub piecyk).
- Nie słyszał o Freezie, więc za każdym razem, gdy wojsko przestanie atakować, wyzywa przeciwnikowi matkę.
- Stosuje rage na spellach.
- Kupuje konto premium na miesiąc, nie gra, a potem dziwi się czemu zniknęło.
- Błaga lidera klanu o co-lidera, mimo że nic nie zrobił dla klanu i ma pretensje, że ten go w końcu wyrzucił.
- Prosi innych, by robili za niego walki 1v1.
- Stawia budynki przy krawędzi rzeki i dziwi się, że przeciwnik niszczy go ze swojego brzegu.
- Próbuje skontrować Mega Knighta Guardsami.
- Nie umie wcelować w wieżę rakietą…
- …lub Poisonem…
- …a nawet strzałkami.
- Rzuca pioruny na wieżę z 10 HP i dziwi się, że zniszczyły one okoliczne szkielety.
- Buduje najdroższy lub najtańszy możliwy deck.
- Gra tylko po jednej stronie areny, zapominając, że musi dbać również o drugą flankę.
- Nie donejtuje niepotrzebnych kart lub rozdaje te najpotrzebniejsze.
- Chwali się, że wygrał na training campie.
- Włącza walkę 1v1 gdy ma za chwilę lekcje…
- … lub mając 1% baterii.
- Nie wie, że Electro Dragon i Electro Wizard mogą stunować jednostki ładujące swój atak, więc posyła na nich Inferno Dragona[11] i wyzywa przeciwnika od cheaterów.
- Twierdzi, że karty zwykłe i rzadkie to ścierwo i buduje decki tylko z kart epickich i legendarnych. Narzeka potem, że są słabo zbalansowane.
- Kopiuje decki kolegów z klanu, przeciwnika, pro playerów lub ludzi z TV Royale i dziwi się, że nie umie ich używać.
- Nie zabezpiecza swojego konta korzystając z Supercell ID i płacze po rozbiciu telefonu o ścianę, bo stracił Ice Wizarda.
- Buduje push ignorując bombę dużego szkieleta.
- Grając mecz 2v2 wychodzi, bo mnie mame na obiat woła.
- Rzuca Minera tak, że przeciwnika aż korci by użyć tornada i włączyć króla.
- Myśli, że to dobra strategia zniszczyć króla spellami.
- Tanki wystawia od razu i nie umie zorganizować dla nich wsparcia.
- Kontruje wizarda hordą minionów.
- A inferno tower PEKKĄ.
- Próbuje zastraszyć przeciwnika pisząc mu "Good Luck"…
- …wścieka się, gdy ten potem odpisuje "Thanks" i również życzy mu powodzenia.
- Płacze po przegraniu Friendly Battle.
- Twierdzi, że skoro wygrywa 2-0 to warto wyłączyć mecz minutę przed końcem i już świętować wygraną.
- Wierzy, że kolce na pancerzu Super Rycerza krzywdzą jednostki powietrzne.
- Twierdzi, że trzęsienie ziemi zabije inferno dragona.
- Myli pioruny z zapem.
- Lub jeszcze lepiej, skierki (Zappies) z iskierką (Sparky).
- Tworzy obraźliwy nick i dziwi się, że dostał bana.
- Szuka darmowych cheatów do gry.
- Nie gra CW, bo po co…
- …i przeklina, gdy lider wykopuje go z klanu.
- Gra tylko jeden mecz w collection day-u i śmie narzekać na słabe karty.
- A nawet jak zrobi trzy walki to i tak zapomni o dniu wojen i pozostawi klan sam sobie.
- Domaga się by grę przetłumaczono na polski, bo poziom angielskiego w nim zawarty jest tak wysoki, że królowa Elżbieta II ma problem z jego zrozumieniem.
- Gdy kolega przestawi mu złośliwie język na japoński, ten płacze bo nie umie go zmienić…
- …lub przy próbie zmienienia języka odinstalowuje grę.
- Tworzy smurf konto, wbija 4 arenę i próbuje ci je wcisnąć za 40 zł.
- Twierdzi, że jak kupi sobie Pass Royale to nagle stanie się pro.
- Spada na niższe areny by trollować słabszych graczy i się dowartościować…
- …po czym okazuje się, że nawet oni potrafią go ograć.
- Kupuje konta z 8 areną, chwali się tym i na dokładkę dostaje jeszcze bana.
- Gra z wyłączonym dźwiękiem i dziwi się, że nie zauważył beczki lecącej w jego stronę.
- Mimo wielkiego doświadczenia[potrzebne źródło] łapie się na spell baity i ataki dywersyjne.
- Jest wściekły, że ktoś umie skontrować jego E-barby na 13…
- Wchodząc do dobrego klanu stwierdza, że do jego jedynych obowiązków należą jedynie egzystencja na liście.
- Myśli, że śmierć psa sąsiada, trzeciej babci, pięć sesji oraz wycieczka na zadupie bez internetu to dobre wymówki, by nie dostać kicka.
- Jako co-lider spami wiadomościami…
- …lub wpada na genialny pomysł wyrzucenia wszystkich z klanu i wyjścia.
- Z pewnością spróbuje zaprzeczać, że punkty z tej listy go nie dotyczą.
- Z pewnością to ktoś z twoich bliskich/znajomych/członków twojego klanu.
- I z pewnością próbuje się tłumaczyć, że każdy początkujący gracz popełnia te błędy…
- … na 10 Arenie!
Klany[edytuj • edytuj kod]
Klanem rządzi leader, asystuje mu niemal równy w możliwościach rządzenia co-leader opiekujący się poniższym okazem.
Przeciętny członek klanu[edytuj • edytuj kod]
- Donejtuje – daje karty,
- Reqestuje – żydzi karty,
Wbija koronki,- Spami na czacie,
- Otwiera wojenną skrzynię,
- Narzeka na zawartość wojennej skrzyni,
- Wyzywa partnera, który akurat ci odebrał szansę na nagrody z Wyzwania 2v2,
- Chwali się osiągnięciami, kartami, ilością hajsu, pucharkami,
rozmiarem hebla, akcjami, - Szpanuje wydaniem 40 bądź 70 zł poprzez dawanie darmowych prezentów,
- Ewentualnie nic nie robi i jest tą jedną amebą klanową zapychającą miejsce, chyba że czasem któryś ogarnięty Leader wprowadzi minimum donejtów i punktów na Wojnie Klanowej, a wtedy ameby nie mają prawa bytu[12].
Zobacz też[edytuj • edytuj kod]
Przypisy
- ↑ A nawet wyżej!
- ↑ Trofeum po prawej
- ↑ ale czy na pewno ???
- ↑ Bo nadużywa przycisku strike w skrzyniach karnetowych, aż dropną mu karty potrzebne
- ↑ Czytaj: Twoim
- ↑ Nie, twój überszybki router ukradziony NASA tutaj nie pomoże
- ↑ czytaj: którymi akurat nie umie grać
- ↑ Pisząc później coś w stylu Ale masz kijowy deck, nikt normalny takim czymś nie gra lub wyzywa taką osobę
- ↑ Inaczej by nie zdobył
- ↑ 99,99999% meczy się tak kończy
- ↑ Chociaż częściej Sparky, bo, jak sam uważa, swój swojego nie zrani
- ↑ Ewentualnie takową jest jakiś Co-Leader bądź sam Leader