Battlefield 4: Różnice pomiędzy wersjami
(takie tam) |
Znacznik: edytor wizualny |
||
(Nie pokazano 25 wersji utworzonych przez 13 użytkowników) | |||
Linia 1: | Linia 1: | ||
{{Długiartykuł}} |
|||
[[Plik:Bf4winda.jpg|thumb|Typowy gracz w Battlefield 4]] |
[[Plik:Bf4winda.jpg|thumb|Typowy gracz w Battlefield 4]] |
||
'''Battlefield 4''' – kontynuacja wspaniałego i uwielbianego [[Battlefield 3]]. Standardowo, gra została stworzona przez DICE i wydana przez [[EA|Elektroniczną sztukę]] ([[Ha ha ha|hahahahaha]]). Akcja gry dzieje się w roku 2020, podczas wojny [[Stany Zjednoczone Ameryki|tych dobrych od hamburgerów]] z [[Rosja|tymi złymi od wódki]], co samo w sobie jest bardzo <del> idiotycznym |
'''Battlefield 4''' – kontynuacja wspaniałego i uwielbianego [[Battlefield 3]]. Standardowo, gra została stworzona przez DICE i wydana przez [[EA|Elektroniczną sztukę]] ([[Ha ha ha|hahahahaha]]). Akcja gry dzieje się w roku 2020, podczas wojny [[Stany Zjednoczone Ameryki|tych dobrych od hamburgerów]] z [[Rosja|tymi złymi od wódki]], co samo w sobie jest bardzo <del> idiotycznym</del> oryginalnym pomysłem, przecież oba te kraje walczyły ze sobą w zaledwie 3218432895 grach. DICE jednak chciało wejść na wyższy poziom oryginalności, więc do konfliktu dodało [[Chiny|tych złych od ryżu]]. Na szczęście w grze nie znajdujemy żadnego [[Albania|Albańczyka]], dzięki czemu jest ona wolna od największego spisku w dziejach<ref> Bo przecież ALBANIA NIE ISTNIEJE!</ref>. |
||
== Tryby gry == |
|||
* '''Singleplayer''' – głównymi bohaterami są… zresztą, kogo obchodzi singleplayer. Jest gorszy nawet od swojego odpowiednika w poprzedniej części. Większość graczy przechodzi go tylko dlatego, bo w ostatniej misji można zdobyć fajoffskie [[broń]]ki do multi. Które wcale takie fajoffskie nie są. |
|||
* '''CO-OP''' – jedną z cech CO-OPa w BF4 jest to, że nie występuje w ogóle. I dobrze, bo i tak wszyscy w to grali dla broni do multi<ref> W CO-OPie BF3 zyskiwało się punkty, a za odpowiednią ilość punktów odblokowywało się bronie do multi </ref>. |
|||
* '''Multiplayer''' – no, tu się zaczyna poważny temat. Przeciętny gracz spędził w multi średnio 100% czasu przeznaczonego na BF4. Do dyspozycji mamy 10 map plus 20 z dodatków, mnóstwo pojazdów i pierdyliard(!) różnorakich pukawek, mimo że najczęściej używane są po 3 albo 4 bronie na kategorię. |
|||
== Klasy == |
== Klasy == |
||
Klasy w BF4 to dokładnie to samo co w [[Battlefield 3]], z drobnymi zmianami w dostępnym ekwipunku. W końcu to już nie 2014, |
Klasy w BF4 to dokładnie to samo co w [[Battlefield 3]], z drobnymi zmianami w dostępnym ekwipunku. W końcu to już nie 2014, nadchodzi przyszłość! Nowoczesność! Wykrywacze wrogów montowane na broń! |
||
* '''Szturmowiec''' – |
* '''Szturmowiec''' – nosi apteczkę, defibrylator, czasami nie powstydzi się użyć granatnika lub podwieszanej strzelby<ref> Ale rzadko się to zdarza</ref>. |
||
* '''Technik''' – powinna to być najbardziej zbalansowana i przydatna klasa w grze, |
* '''Technik''' – powinna to być najbardziej zbalansowana i przydatna klasa w grze, ale geniusze{{fakt}} z DICE postanowili dać wszystkim wyrzutniom rakiet siłę petard, żeby nie było Technikowi zbyt łatwo. Przecież zniszczenie czołgu pięcioma rakietami, które przeładowują się kilka cennych sekund, to bardzo optymalne rozwiązanie. |
||
* '''Wsparcie''' – większość [[Noob|n00bów]] zaczyna grę tą klasą, bo typową bronią żołnierza wsparcia jest wielki karabin maszynowy. Zgodnie ze słynnym prawem „Im większa broń, tym większa moc” biedny n00b3k bierze największą krowę… i ginie od innego gracza z pistoletem, bo za nic w świecie nie umie opanować rozrzutu |
* '''Wsparcie''' – większość [[Noob|n00bów]] zaczyna grę tą klasą, bo typową bronią żołnierza wsparcia jest wielki karabin maszynowy. Zgodnie ze słynnym prawem „Im większa broń, tym większa moc” biedny n00b3k bierze największą krowę… i ginie od innego gracza z pistoletem, bo za nic w świecie nie umie opanować rozrzutu. |
||
* '''Zwiadowca''' – |
* '''Zwiadowca''' – nieco bardziej użyteczny, ale i tak bezużyteczny typowy snajper siedzi w krzakach/na wieżach/na kamieniach/ch*j wie gdzie i naparza ze swojego cudownego karabinu do odległych o 100000 metrów wrogów. |
||
== Bronie == |
|||
Pukawek mamy w BF4 od {{Cenzura}}, dlatego trudno jest opisać każdą z nich. Kategorie dostępnych broni to Pistolety, Karabiny Szturmowe, Karabiny Snajperskie, Strzelby, Karabinki, RKM-y, Karabiny Wyborowe i PDW. |
|||
=== Pistolety === |
|||
* '''M9''' – aktualnie podstawowy pistolet amerykańskich Marines, w grze z jakiegoś powodu musisz go odblokować, by z niego korzystać. Typowy pistolecik, kilka strzałów w ciało i delikwent pada sztywny. Nawet fajny. |
|||
* '''P226''' – dostajemy go na początku gry. Wielu graczy nigdy go nie zmienia na inny, bo jest całkiem w porządku. |
|||
* '''QSZ-92''' – podrobione P226. Trochę lepsze od pierwowzoru. |
|||
* '''MP-443''' – kolejna podróbka P226. Jest jednak od niego znacznie gorszy. |
|||
* '''SHORTY 12G''' – to nie pistolet, to strzelba! Tylko taka skrócona, więc ma do dyspozycji zaledwie trzy pociski. Przez wielu uważana za <del>najlepszy pistolet</del> najlepszą broń podręczną. Możesz nią rozwalić cały pokój przeciwników. |
|||
* '''G-18''' – jedyny pistolet automatyczny. Idealny dla każdego nooba. |
|||
* '''FN57''' – nazywany ironicznie Five-Seven. Wygląda jak noc listopadowa a w dodatku jest strasznie słaby. |
|||
* '''M1911''' – jak zawsze daje radę. Nie zmienia to jednak faktu, że ta broń to już zabytek. Co ona robi w dalekim 2020 roku? |
|||
* '''93R''' – jedyna broń trzy-strzałowa. Strasznie nie celny. |
|||
* '''CZ-75''' – słaby, ma mały magazynek i może konkurować z FN57 o tytuł najgorszego pistoletu. |
|||
* '''.44 MAGNUM''' – nasze kochane DICE oczywiście musiało kompletnie <del>spierd</del> odnowić ukochane magnum z BF3, dlatego jest teraz znacznie mniej popularne. Zabija dwoma strzałami. |
|||
* '''M412 REX''' – kolejny rewolwer z BF3, tym razem nie został doszczętnie… odnowiony, więc da się nim strzelać. Dodatkowo, całkiem fajnie się świeci, bo jest teraz srebrny. |
|||
* '''COMPACT 45''' – ostatni pistolecik którego możemy odblokować. Nawet nie zły. |
|||
* '''DEAGLE .44''' – tak, nawet Battlefield nie mógł się uchronić od zajebistości Digla. Jest to właściwie rewolwer z większą szybkostrzelnością i większym magazynkiem. Ale żeby sobie z niego postrzelać, najpierw musisz zapoznać się z… |
|||
* '''UNICA 6''' – wszyscy z niego korzystają tylko po to, żeby odblokować już tego cholernego digla. |
|||
* '''SW 40''' – rewolwer o okropnym wyglądzie. Na szczęście da się z niego strzelać. |
|||
* '''MARE'S LEG''' – jedna z najfajniejszych broni. Jest to kowbojski karabin na dźwignię, zabija najczęściej dwoma strzałami. Przydatny, jeżeli korzystasz głównie z PDW i musisz kogoś rozwalić na większej odległości. |
|||
=== Karabiny szturmowe === |
|||
Czyli broń dostępna tylko dla szturmowca. |
|||
* '''AK-12''' – AK-12 to pierwszy dostępny karabin, i przy okazji jeden z najlepszych. Celny i mocny jak cholera. |
|||
* '''SCAR-H''' – typowy SCAR. Duża moc, duży odrzut, mała szybkostrzelność, mała pojemność magazynka. Używany przez wielu jako snajperka. |
|||
* '''M416''' – BF4 to czwarty Battlefield z rzędu, w którym gości ta broń. Nawet dobry, szybko strzela. |
|||
* '''SAR-21''' – bardzo wolny ale nadrabia niesamowitym zasięgiem i stabilnością. W rękach maniaka można ładować strzały w głowę z odległości ponad 600 metrów. |
|||
* '''AEK-971''' – RATTATAATATATATA i już po magazynku, bo ta broń strzela szybciej od wielu PDW. |
|||
* '''FAMAS''' – jak wyżej, tyle że tutaj magazynek jest jeszcze mniejszy i strzela jeszcze szybciej. W starciach 1v1 może wygrać nawet ze strzelbą. |
|||
* '''AUG A3''' – karabin o najlepszym zasięgu i wyższą szybkostrzelnością od SARa. |
|||
* '''[[Karabin M16|M16A4]]''' – Jeżeli tęsknisz za <del> noobowskim </del> bardzo dobrym M16A3 z BF3, nie bierz tej broni. Serie trzystrzałowe. Jeżeli umiesz z niej korzystać, to rozwalisz cały serwer. |
|||
* '''CZ-805''' – dość celny z biodra, ale szybki i mocny tak sobie. Otrzymujemy go bardzo późno więc mało osób z niego korzysta. |
|||
* '''ACE 23''' – ostatni karabin odblokowywany poprzez granie Szturmowcem. Bardzo mocny, celny, i prawie nie ma odrzutu. |
|||
* '''QBZ-95-1''' – chiński złom. Absolutnie do niczego, wolny niczym menel który wygrał konkurs na wypicie śmiertelnej dawki spirytusu. |
|||
* '''BULLDOG''' – <del>psy mocnej budowy, z silnymi szczękami i krótką kufą, umożliwiającą mocny zacisk szczęk, żuchwa jest wysunięta do przodu pyska.</del> Jeden z najlepszych karabinów szturmowych, strzela równie szybko jak FAMAS a jako jedyny oprócz SCARa posiada wyższy model obrażeń. |
|||
* '''F2000''' – jeden z najlepszych szturmówek z BF3 dołączony został wraz z dodatkiem Drugie Uderzenie. Na początku dysponujemy nie celownikiem mechanicznym a dziwnym kolimatorem o przybliżeniu x1,6. |
|||
* '''L85A2''' – ponownie powrót z BF3. Niestety w tej grze ten karabin to również porażka. Spotykany bardzo rzadko bo aby go odblokować trzeba wykonać trudne zadanie. Nie warto się starać aby go dostać. |
|||
* '''AR160''' – dość wolny ale nadrabia niesamowitą celnością i stabilnością. |
|||
* '''AN-94''' – ludzie tak bardzo tęsknili za swoim AN-94 z poprzedniej części, że Kostka dodali ją do gry w jednej z aktualizacji. Czy jest lepszy niż w BF3? statystyki mówią same za siebie<ref>nie</ref>. |
|||
=== Karabiny snajperskie === |
|||
Z jakiegoś powodu w BF4 jest ich aż trzynaście. Większość graczy korzysta z dwóch, góra trzech. |
|||
* '''CS-LR4''' – pierwsza snajperka. Korzystasz z niej tylko po to, by odblokować następne. W sumie kiepska. |
|||
* '''M40A5''' – jedna z najlepszych w BF3, tutaj też daje radę. |
|||
* '''SCOUT ELITE''' – ironicznie dobra na w miarę krótki dystans, bo na dłuższym może wymagać nawet trzech strzałów, by zabić. Z tego powodu wielu graczy omija ją szerokim łukiem. Jako jedyna posiada dziwny model opadania kuli 15 m/s<sup>2</sup> |
|||
* '''SV-98''' – to samo co w BF3. |
|||
* '''JNG-90''' – istna armata. Ma największą prędkość kuli i zasięg, mimo to nikt nie korzysta z tego tureckiego gówna. |
|||
* '''338-RECON''' – ma wypi{{Cenzura2}}listy w kosmos dźwięk wystrzału, niestety najlepsza nie jest. |
|||
* '''M98B''' – to samo co w… A nie, chwila! Teraz ma dziesięć naboi w magazynku, a nie pięć. Wciąż jest zajebista. |
|||
* '''SRR-61''' – tak zwane Interwenszyn. Uważana przez wielu za najlepszą snajperkę w grze, o ten tytuł walczy zaciekle z M98B. |
|||
* '''L115''' – to samo co w BF3. Dalej zajebista jednak… Tylko dla premium. |
|||
* '''FY-JS''' – broń którą dostajemy za zadanie Zwiadowca-Ekspert. Niestety w praktyczne jest równie cienki co CS-LR4. |
|||
* '''GOL Magnum''' – dawniej jeden z lepszych w swojej kategorii. Obecnie jednak nadaje się tylko na krótkie wypady bo ma za mały magazynek. |
|||
* '''SR338''' – większość graczy, widzących snajperów z tą bronią, reaguje mniej więcej tak: „XDDDDDDDDDDD”. A to dlatego, że jest kompletnie do dupy. |
|||
* '''CS5''' – konkurent M40A5 w dziedzinie najlepszej broni dla agresywnego snajpera. Strzelanie na dalekie odległości graniczy z cudem gdyż prędkość kuli jest wolniejsza od wielu PDW. Na szczęście posiada obniżony model opadania kuli 6 m/s<sup>2</sup>, niestety nic to nie zmienia bo nie nadaje się na długie odległości. |
|||
=== Strzelby === |
|||
JEBS! JEBS! JEBS! JEBS! BAN! |
|||
* '''QBS – 09''' – pierwsza dostępna śrutówka. Większość graczy korzysta z niej tylko, żeby odblokować kolejne. Raczej słaba. |
|||
* '''870 MCS''' – bestia w BF3, bestia w BF4. Dostępna jako druga w kolejności, a niszczy większość pozostałych. |
|||
* '''M1014''' – pierwsza strzelba półautomatyczna. Potrafi zrobić spore uszkodzenia w małym odstępie czasu. |
|||
* '''Hawk 12G''' – cóż to takiego? Pompka ładowana z magazynku?! Jak to możliwe?!?!!?!!!? |
|||
* '''Saiga 12K''' – 3/4 dzisiejszych [[FPS|efpeesów]] musi mieć tą broń, i najczęściej jest ona po prostu cienka. Tak samo jest i tutaj. |
|||
* '''SPAS-12''' – praktycznie kopia 870 MCS ze zmienionymi teksturami. Kopie dupska. |
|||
* '''UTS 15''' – nie dość, że jest dobra, ma wielką pojemność magazynku i jest pompką, to jeszcze zajebiście wygląda. |
|||
* '''DBV-12''' – weź AK-12. Zrób z niego strzelbę. Ch{{Cenzura1}}wą strzelbę. Masz DBV-12. |
|||
* '''DAO-12''' – ach, aż się przypomina BF3… |
|||
=== Karabinki === |
|||
Czyli karabiny szturmowe, tylko takie mniejsze. |
|||
* '''AK 5C''' – szwedzki AKS74u. Mocne i trochę mniej celne od pierwowzoru. |
|||
* '''ACW-R''' – bardzo szybki i mocny. To samo co w BF3… A, nie chwila teraz ma wyższy model obrażeń. Dalej świetny. |
|||
* '''SG553''' – dość celny z biodra ale traci na słabych obrażeniach. |
|||
* '''AKU-12''' – mini AK-12. Jeden z najlepszych karabinków. |
|||
* '''A-91''' – dziwnie wyglądają broń o bardzo kiepskich parametrach. |
|||
* '''ACE 52 CQB''' – godny swojej nazwy. ACE potrafi rozwalić wszystko i wszystkich. |
|||
* '''[[Karabin G36|G36C]]''' – no, G36. Nic specjalnego. |
|||
* '''[[Karabinek M4|M4]]''' – czyli M16A4 w wersji karabinkowej. Nikt nie wie po co on w ogóle istnieje w tej grze. |
|||
* '''ACE 21 CQB''' – to samo co ACE 52, tylko jeszcze mniejsze. |
|||
* '''TYP-95B-1''' – kolejna tandeta produkowana przez skośnookich. Dość celny z biodra, ale wolny ma kiepski zasięg i praktycznie wszystko ma słabe. |
|||
* '''<del>Z</del>GROZA-1''' – broń dodana w którejś tam aktualizacji. Ma całkowicie spi{{Cenzura3}}ny celownik, słabe obrażenia, no i ogólnie jest do dupy. |
|||
* '''MTAR-21''' – MTAR, podobnie jak Saiga, musi się znaleźć w 3/4 dzisiejszych FPSów. W porównaniu do Saigi, MTAR daje radę. |
|||
=== RKM-y === |
|||
W prawdziwym życiu RKM mają praktycznie niewyczuwalny odrzut dzięki swojej sporej wadze. W BF4 jednak z tych broni najłatwiej jest trafić w ptaki i samoloty na niebie. |
|||
* '''U-100 MK5''' – czy to karabin maszynowy? Czy to karabin szturmowy? [[Superman|Czy to ptak? Czy to samolot?]] Nie, to <del> chujowa </del> słaba podróba M27 z BF3. |
|||
* '''RKM TYP 88''' – po U-100 dostajemy w końcu pełnoprawny karabin maszynowy. Da się strzelać. |
|||
* '''LSAT''' – LSAT wygląda baaaaaardzo przyszłościowo, więc nie mogło go zabraknąć w odległym roku 2020. Kopie jak cholera, więc najlepiej nadaje się do strzelania w gołębie na niebie. |
|||
* '''PKP PECHENEG''' – a ta broń jest już raczej stara. Co ona robi w odległym roku 2020? |
|||
* '''QBB-95-1''' – [[Amerykańscy naukowcy]] uważają, że akcja BF4 dzieje się w Chinach tylko i wyłącznie żeby DICE mogło skopiować z BF3 te wszystkie chińskie bronie. I chyba mają rację. |
|||
* '''M240B''' – taki M249, tylko że strzela wolniej i jest celniejszy. |
|||
* '''MG4''' – najlepszy karabin maszynowy. Szybki i niesamowicie celny, nawet w ruchu! To właśnie tą broń spotkamy we wszelakich top plays, gdzie gość włazi do pokoju i wycina w pień wszystkich wrogów, a oni nawet nie załapują że coś takiego ma miejsce. |
|||
* '''L86A2''' – duży lepszy kuzyn szturmowego L86. Szybki, potężny i na dodatek szybko się przeładowuje. |
|||
* '''M60-E4''' – ta broń gości w szeregach Amerykanów od czasów Wietnamu i nie chce ich opuścić, dlatego możesz się w BF4 pobawić w Rambo. RKM – Snajperka. |
|||
* '''AWS''' – czy to karabin maszynowy? Czy to karabin szturmowy? Czy to ptak? Czy to samolot? Nie, to takie [[Karabinek M4|M4]] z zaj*#@!ście wielkim magazynkiem i szybkostrzelnością. |
|||
* '''L86A1''' – ma taką samą pojemność magazynka, co U-100, a jest od niego o niebo lepszy. |
|||
* '''M249''' – w poprzedniej części broń ta nosiła tytuł najlepszego RKM'a. Niestety w tej części ustąpiła MG4. Na dodatek aby go odblokować trzeba przejść nudną i głupią kampanie. |
|||
* '''[[Karabin maszynowy RPK-74|RPK-74M]]''' – czyli zwykły kałach z większym magazynkiem i gorszą celnością. Tak samo jak L86, RPK zjada U-100 na śniadanie. |
|||
* '''RPK-12''' – następca wysłużonego 74M. Celny i mocny. Kolejna broń która siedzi przy stole czekając na U-100. |
|||
=== Karabiny Wyborowe === |
|||
Karabiny wyborowe, to bronie, będące połączeniem snajperek i normalnych [[karabin]]ów. ''Byłyby'' świetne do tępienia [[snajper|camperów]]… tak, byłyby, gdyby ktokolwiek nimi grał. |
|||
* '''RFB''' – stockowy, gówniany<ref>Żadna nowość wśród KW</ref> karabin wyborowy o okropnym wyglądzie. |
|||
* '''MK11 MOD 0''' – znany z [[Battlefield 3|PolaBitwty 3]]. W statystykach identyczny jak RFB. |
|||
* '''SKS''' – karabin o koszmarnych statystykach, lecz co dziwne całkiem przyjemny na niewielkie odległości. |
|||
* '''[[SWD|SWD-12]]''' – powszechnie znany i lubiany ''Dangrunov''. Szkoda tylko, że Dajsiacy s{{cenzura3}}li całą robotę. |
|||
* '''QBU-88''' – chińska zabawka sprzedawana w zestawie z różowym, gumowym bagnetem i paczką kapiszonów. |
|||
* '''M39 EMR''' – kolejna broń zapewne kojarzona, przez weteranów serii. Czy jest dobra? Statystyki mówią same za siebie<ref>Nie.</ref>. |
|||
* '''ACE 53 SV''' – w tym przypadku potwierdza się reguła, że w przypadku karabinów wyborowych w BF4, każdy jest gorszy od poprzedniego. |
|||
* '''SCAR-H SV''' – ooo… SCAR-H! Pewnie to świetna broń… G{{cenzura3}}o prawda! Te dwie ostatnie literki niestety wszystko psują. |
|||
=== PDW === |
|||
Pistolety maszynowe (PDW), to bronie dostępne jedynie dla klasy technika. Charakteryzują się niewielkimi obrażeniami, szybkostrzelnością i tym, że nikt nimi nie gra. |
|||
* '''MX4''' – pierwszy, podstawowy PDW, wyjątkowo kiepski.<ref>Co można powiedzieć również o reszcie PDW</ref> |
|||
* '''PP-2000''' – uff… nareszcie odblokowałem coś lepszego… Czyżby? Niestety równie mierny jak poprzednik. |
|||
* '''UMP-45''' – <del>jedyny</del> pierwszy dobry PDW. Zadaje spore obrażenia i ma niską szybkostrzelność. Z zamontowanym laserem można strzelać z biodra niczym ze strzelby a i tak kule polecą tam gdzie chcemy. |
|||
* '''CBJ-MS''' – wystarczy jedno spojrzenie na miniaturkę, by trafnie porównać go do wkrętarki. |
|||
* '''PDW-R''' – mały fikuśny PeeMik, niezły na bliskie dystanse. |
|||
* '''CZ-3A1''' – niewielka broń przypominająca wyglądem karabinek wypluwająca ogromne ilości [[Pocisk|ołowiu]], wyjątkowo niecelny. |
|||
* '''JS2''' – chińska myśl technologiczna. Śmiercionośny niczym [[kapiszony|pistolet na kapiszony]]. |
|||
* '''[[P90]]''' – pistolet na zszywki belgijskiej produkcji. Wyjątkowo zabójczy na niewielkim dystansie. Wyjątkowo [[Noob|nóbska]] broń. |
|||
* '''UMP-9''' – brat UMP-45, żywiący się amunicją 9mm. Bardziej szybkostrzelny i o wiele celniejszy. |
|||
* '''AS-WAŁ''' – nareszcie tłumacze spisali się jak należy<ref>W BF3 mieliśmy do czynienia z AS WAL, czyli błędnym tłumaczeniem.</ref>. [[Związek Socjalistycznych Republik Radzieckich|Radziecki]] karabin szturmowy z fabrycznie zamontowanym tłumikiem. W rękach obeznanego gracza potrafi czynić cuda. |
|||
* '''MP-7''' – [[Niemcy]] chyba nie wiedzieli co robią… Dzięki szybkostrzelności jest ulubioną bronią noobów, zaraz po [[P90]]. |
|||
* '''SR-2''' – nie różni się znacząco od PP-2000 (czyt. tragedia). |
|||
* '''MPX''' – nic specjalnego. Jest z dodatku, więc mało kto nim gra. |
|||
* '''[[Karabin OC-14|GROZA-4]]''' – <del>Zgroza</del> Groza została dodana do gry całkiem niedawno. Równie przeciętna jak reszta PDW. |
|||
== Pojazdy == |
|||
* '''Bojowy wóz piechoty''' – dostępny w drużynowym DM i paru innych trybach. Jeżeli do niego wsiądziesz i Cię nic nie zniszczy, to twoja drużyna/zespół na pewno wygra. Jak już, to może Ciebie zniszczyć tylko C4, bazooka lub (jeżeli jesteś n00bem) Javelin. |
|||
* '''Czołg''' – służy głównie do niszczenia innych czołgów, lecz może czasem zabić kogoś innego. [[noob|n00by]] w zwyczaju mają strzelać nimi do swoich kompanów. |
|||
* '''Pojazd PLOT''' – taki tam nawalający nabojami wóz pancerny. Jeżeli odblokujesz pociski namierzane, wtedy dopiero możesz cokolwiek zrobić. Dobry na piechotę, ale tylko w odpowiednich momentach. [[noob|N00by]] zamiast używać jej do niszczenia myśliwców wolą gonić za ludźmi. |
|||
* '''Lekkie pojazdy wojskowe''' – samochód ucharakteryzowany na wojskowy. Legenda głosi, że ktoś kiedyś kogoś zabił z CKM'a na dachu. Najczęściej służy tylko do transportu, lub robienia tzw. Jihad Jeepów (obklejamy pojazd materiałami wybuchowymi lub minami ppanc, rozpędzamy się, wjeżdżamy we wrogi pojazd i <del>krzycząc islamskie wyznanie wiary</del> detonujemy się razem z pojazdem). |
|||
* '''Stacjonarne wyrzutnie rakiet''' – co jest fajne to to, że można sterować rakietą po jej wystrzeleniu. Co nie jest fajne to ich położenie. Zawsze jest się odkrytym i byle idiota może nas zastrzelić. |
|||
* '''Niszczyciele <del>czołgunów</del> czołgów''' – to takie mniejsze i szybsze czołgi, specjalizujące się w niszczeniu innych. |
|||
* '''Motocykl''' – najszybszy środek transportu i jeden z najbardziej zbugowanych. Podobnie jak quad, może zakopać się w ziemi, gdy spadnie z wysokości. Możesz wziąć ze sobą towarzysza broni, który siedząc za Tobą będzie osłaniał twoje tyły (mhhhmmhmhm). |
|||
* '''Quad''' – pojazd, którym praktycznie nie da się jeździć. Posiada wszystkie wady motocykla i jeszcze własne. Nie warto wsiadać. |
|||
* '''Van''' – taki Lekki Pojazd, tyle że ciężki i wolny, bo ma karabiny na dachu. |
|||
* '''Śmigłowiec zwiadowczy''' – mały, ale denerwujący. Ma miejsca dla pasażerów, a jedyna zamontowana broń jest dostępna dla pilota. Wolny jak menel po libacji alkoholowej. |
|||
* '''Śmigłowiec transportowy''' – bez możliwości odblokowania czegokolwiek, ale z opcją zniszczenia całego przeciwnego teamu z minigunów. Jeżeli w maszynie znajdą się świetni strzelcy oraz technicy to masz przesrane bo o ile ich trafisz to zaraz się naprawią i będą nap{{cenzura2}}lać dalej. |
|||
* '''Śmigłowiec szturmowy''' – miotający rakietami stwór niszczący wszystko co stanie mu na drodze. No, może oprócz kolesi z rakietami i pilotom myśliwców szturmowych. |
|||
* '''Myśliwiec stealth''' – niezwykle trudne w strzelaniu , ale skuteczne. Popularną techniką wśród [[noob|n00bów]] jest kamikadze, za które nie dostają punktów, a tylko denerwując innych. |
|||
* '''Myśliwiec szturmowy''' – ulepszona wersja, nie posiada dopalacza ale za to ma niesamowicie potężne działko. W rękach obeznanego pilota potrafi obrócić losy bitwy. Potrafi rozwalić czołg jedną krótką serią. |
|||
* '''Transportery opancerzone''' – połączenie BWP i amfibii. |
|||
* '''Samobieżna wyrzutnia rakiet''' – broń mogąca nawet z O Brzesku zrobić Jedwabny Szlak. Ogarnięcie celownika jest równie łatwe jak zrozumienie kobiety. |
|||
* '''Kanonierka''' – kanonuje całą mapę z kanonów. Wk{{Cenzura3}}ia wszystko i wszystkich. |
|||
* '''Bombowiec''' – taka przekokszona Kanonierka. Jeżeli jedna drużyna każe przysłać go na pole bitwy to jedyne co wrogowie mogą zrobić to ukryć się po ziemią. |
|||
* '''Łódź''' – typowa [[Łódź|łódka]] służąca do transportowania piechoty. Posiada też CKM który najczęściej jest wykorzystywany jako odstraszacz na n00bów. |
|||
* '''Łódź szturmowa''' – druga po myśliwcu broń masowej zagłady. Potrafi w chwile sprzątnąć nawet [[czołg]]. |
|||
== Mapy == |
|||
Czyli to, po czym w BF4 biegamy. Standardowo jest ich 10, DLC dodaje ich aż 20. |
|||
* '''Oblężenie Szanghaju''' – centrum Szanghaju, ulubiona mapa wielu graczy. Walka zwykle toczy się głównie o wieżowiec na środku. Jeżeli zostanie rozdupcony to z jakiegoś powodu walka toczy się o jego gruzy. Prawdopodobnie frakcje w BF4 prowadzone są przez [[Romowie|Cyganów.]] |
|||
* '''Sztorm na Paracelach''' – mapa morska, toczy się na wyspach na morzu Południowochińskim. Co jakiś czas przez wyspy przechodzi burza, a gracze poprzez zniszczenie pewnych elementów mogą sprawić, że przez środek mapy przepierdzieli się lotniskowiec. |
|||
* '''Operacja Blokada''' – kolejna plama na honorze Battlefielda, podobnie jak Metro w BF3. Żadnych pojazdów. Małe pomieszczenia. Gracze spamujący granatami i strzelbami. Żyć, nie umierać. |
|||
* '''Strefa Powodziowa''' – mapa przyjazna snajperom. Akcja dzieje się pomiędzy blokami mieszkalnymi w Chinach. Gracze mogą zniszczyć wał przeciwpowodziowy, i zmusić w ten sposób wszystkich do walki na dachach. |
|||
* '''Linia Kol. Golmud''' – przeciwieństwo Operation Locker. Zaj***cie wielki, otwarty teren, po którym ciągle jeżdżą czołgi i BMP. Nawet snajperów jest tu całkiem mało, bo każdy umiera od pojazdów. |
|||
* '''O Brzasku''' – mapka podobna do Siege of Shanghai, bo dzieje się w centrum miasta. Całkiem zbalansowana pod względem pojazdów i piechoty, ale dosyć rzadko widywana na listach serwerów. |
|||
* '''Kurort Hajnan''' – hotel na wyspach, na którym siedzi zawsze od groma snajperów. Na szczęście da się go (w połowie) rozdupcyć. |
|||
* '''Zapora na Mekongu''' – bardzo ciekawa mapa, bo są na niej dostępne prawie każdy z pojazdów dostępnych w grze. Można rozwalić tytułową tamę, jednak niewiele to zmienia. |
|||
* '''Wroga Transmisja''' – bardzo ładna mapka. Lesiste pagórki, a na środku gigantyczna antena. Mapa przyjazna snajperom. |
|||
* '''Fabryka 311''' – добро пожаловать в Россию! Biegamy tutaj po fabryce czołgów z ZSRR. Bardzo popularna mapa, zwłaszcza w trybie DM. Dostępna jest nocna wersja tej mapy z darmowych DLC. |
|||
* '''Operacja Wirus''' – mapa w dżungli stworzona przez noobów grających w BF'a. |
|||
=== Mapy z DLC === |
|||
==== ''Chińska Nawałnica'' ==== |
|||
* '''Jedwabny Szlak''' – podróbka Pustyni Bandar z BF3. Duża otwarta przestrzeń i duża liczba pojazdów. |
|||
* '''Pasmo Ałtaju''' – [[góry|górzysta]] mapa która przypomina bardziej tundrę w okresie letnim. Brudna i brzydka. Zazwyczaj drużyny walczą o wieże na zboczu [[góry]]. |
|||
* '''Smocza Przełęcz''' – [[Chiny|chińskie]] plantacje ryżu na których musi znajdować się [[ropa]]. Inaczej czy ktokolwiek by o ten teren walczył. |
|||
* '''Szczyty Guilin''' – ponownie [[Chiny|chińskie]] plantacje mętnej, brudnej wody. Tytułowe szczyty to jednak tylko pionowe ściany, jeżeli jednak jakiś snajper ukryje się w nich to jego drużyna wygra całą grę. |
|||
==== ''Drugie Uderzenie'' ==== |
|||
Dice stwierdziło że [[Battlefield 3]] to jednak lepsza gra niż 4 więc odnowili cztery mapy i dodali je jako DLC. |
|||
* '''Kaspijska Granica 2014''' – recykling z BF3. Poza dodaną nową wieżą, większym murem chińskim i lepszą grafiką to nic się tutaj nie zmieniło. |
|||
* '''Operacja Metro 2014''' – proszę nie regulować odbiorników, to naprawdę się stało. Jedna z najbardziej znienawidzonych map w BF3 stała się kandydatem na remaster i – mało tego – została wybrana. Niemożliwe? A jednak. Jedyne co zmieniono to dodano stropy które mogą spaść ci na głowę jak ktoś w nie strzeli. |
|||
* '''Operacja Ognista Burza 2014''' – najbardziej olana że wszystkich możliwych map. Dodano zawalający się dźwig, usunięto jakiekolwiek kolory. |
|||
* '''Zatoka Omańska 2014''' – oprócz zmienionej grafiki dodano burzą piaskową które całkowicie zepsuła jedną z najlepszych map z BF2/BF3. |
|||
==== ''Wojna na Morzu'' ==== |
|||
* '''Bitwa o Spratly''' – wysepki luźnie połączone ze sobą zalanymi drogami. Pływanie tutaj łodzią szturmową graniczy z cudem bo byle technik może nas trafić rakietą a samoloty szturmowe spamują amunicją gorzej niż gimnazjaliści łańcuszkami. |
|||
* '''Operacja Moździerz''' – wielka wyspa na której znajduje się wielka [[góry|góra]] na której gracze robią darmową rekonstrukcje bitwy o Monte Casino. Przyjazna snajperom. |
|||
* '''Zagubione Wyspy''' – koncept podobny do Bitwy o Spratly. Luźno połączone wyspy na których trzeba non stop się przemieszczać. Na jednej z nich można spotkać wrak <del>[[Smoleńsk|Tupolewa]]</del> Malezyjskiego samolotu. |
|||
* '''Łamacz Fal''' – największa wyspa jaka ujawniła się w tym DLC. We wnętrzu góry znajduje się unikalna baza okrętów podwodnych, która pozwala na walkę w zwarciu. Każdy próbuje zdobywać ją atakując z każdej możliwej strony. Co ciekawe ten koncept wyraźnie spodobał się twórcą bo użyli go ponownie w dodatku Ostateczna Rozgrywka. |
|||
==== ''Żęby Smoka'' ==== |
|||
* '''Park Lumpini''' – duża mapa będąca wymieszaniem [[Wenecja|Wenecji]] z wieloma Polskimi miastami w okresie [[Powódź|powodzi Tysiąclecia]]. [[Snajper]]zy uwielbiają zajmować linie trakcyjną nad polem bitwy. |
|||
* '''Propaganda''' – nic tak nie wzmacnia relacji z [[Korea Północna|Koreą Północną]] niż wydanie mapy na której jako Amerykanin atakujemy stolicę tego zacnego kraju. Mamy nawet możliwość zniszczyć pomnik [[Kim Ir Sen]]a. |
|||
* '''Targ Pereł''' – kolejna kopia Wielkiego Bazaru z BF3, w dodatku Dogrywka dostaliśmy go w wersji „Bliski Wschód” tutaj natomiast został użyty w wersji „Daleki Wschód”. |
|||
* '''Zatopiony Smok''' – jedna z najciekawszych map jakie powstały. Walki zazwyczaj toczą się o wielką [[łódź]] którą w ramach efektu „Ewolutnion” możemy zalać ją wodą przez co walka będzie musiała odbywać się wewnątrz statku. |
|||
==== ''Ostateczna Rozgrywka'' ==== |
|||
* '''Hangar 21''' – ponownie jedna z najciekawszych map. Walki toczą się wielki hangar będący na szczycie wzgórza. Można na niej spotkać katapulty dzięki którym można dostać się w każdy zakątek mapy. |
|||
* '''Kryptonim Młot''' – podróbka Łamacza Fal w wersji „zimno”. Punktem walk ponownie jest unikatowa baza będąca we wnętrzu góry. |
|||
* '''Olbrzymy z Karelii''' – jedyna mapa na której walczymy w okresie roztopów. Koncept góry z bazą w środku musiał strasznie przypodobać się programistą bo tutaj również walczymy w podobnym schemacie. |
|||
* '''Operacja Zamieć''' – płaskie połacie [[Antarktyda|Antarktydy]] będące domem każdego [[snajper]]a. Mapa jest powiem prawie cała biała co niesłychanie maskuje błysk lunety i jeszcze bardziej ułatwia [[Kampowanie|kampienie]]. |
|||
== Tryby gry (Multiplayer) == |
|||
W podstawce jest ich dziewięć, elita<ref>Użytkownicy premium.</ref> dostaje ich czternaście. |
|||
* '''Podbój''' – tryb znany i lubiany zarówno przez weteranów serii jak i przez nowych graczy. Walka o punkty na mapie dalej bawi. W Hardcore ulubiony tryb snajperów. |
|||
* '''Wielki Podbój''' – dokładnie to samo co wyżej, tylko że mamy do podbicia więcej punktów. |
|||
* '''Dominacja''' – przyspieszony podbój. Mała przestrzeń, dużo ludzi, [[Noob|n00by]] spamujące [[strzelba]]mi. |
|||
* '''Szturm''' – kolejny tryb kojarzony przez zapaleńców. Walka o kolejne pary terminali o niespotykanym podobieństwie do szkoleń [[Terrorysta|terrorystów]] na [[Syria|Bliskim Wschodzie]]. |
|||
* '''Zespołowy Deadmatch''' – sześćdziesiąt minut czystego roz{{cenzura}}olu. Nie ma tutaj żadnych pojazdów, a jedynym naszym zadaniem jest zabić określoną liczbę wrogów. |
|||
* '''Drużynowy Deadmatch''' – czyli dokładnie to samo co wyżej, tylko z czterema drużynami nieszczęśników. |
|||
* '''Mistrz Broni''' – powrót z Walki w Zwarciu. Dostajemy określoną [[Broń|pukawkę]] i mamy nią zabić określoną liczbę wrogów. Później dostajemy następną i tak aż <del>do us{{cenzura2}}nej śmierci</del> do odblokowania [[Nóż|noża]]. Wygra ten kto jako pierwszy zabije nim wroga. |
|||
* '''Unicestwienie''' – mieszanka szturmu z czystym chaosem. Zespoły walczą o określoną [[bomba|bombę]] i starają się podłożyć ją przeciwnikowi. Wygra ten zespół który wysadzi wszystkie cele wroga. |
|||
* '''Drużynowe Unicestwienie''' – ponownie sztuczne zapychanie płyty z grą. Dokładnie to samo co poprzednio tylko znów mamy cztery drużyny zamiast dwóch. |
|||
* '''Neutralizacja''' – jedyny tryb na którym nikogo nie można spotkać. Głównie dla tego ze jest to kopia [[Counter-Strike|Counter Strika]]. Brak możliwości odradzania się oraz zespoły liczące zaledwie pięć osób nie są domeną tej serii. |
|||
=== Tryby z dodatków === |
|||
==== ''Chińska Nawałnica'' ==== |
|||
* '''Bitwa Powietrzna''' – powrót z Ostatecznego Starcia. Niestety nie mamy możliwości pilotowania [[Samolot|myśliwców]] szturmowych ale w zamian dostaliśmy mapy z [[Śmigłowiec|helikopterami]] szturmowymi. Poza tym dokładnie to samo. |
|||
==== ''Drugie Uderzenie'' ==== |
|||
* '''Przejęcie Flagi''' – ponowny recykling z Ostatecznego Starcia. Dwa zespoły zap{{cenzura2}}ją jak pszczoły do miodu aby tylko zgarnąć flagę i zanieść ją do swojej bazy. |
|||
==== ''Wojna na Morzu'' ==== |
|||
* '''Atak na Lotniskowiec''' – jeden z najlepszych trybów jaki powstał. Jest to bowiem perfekcyjna mieszkanka podboju i szturmu. Najpierw zespoły walczą o punkty na mapie aby te ostrzeliwały [[lotniskowiec]] wroga. Jeżeli temu poziom energii spadnie poniżej 50% zespół może na niego wejść i spróbować podłożyć ładunki i szybciej go zniszczyć. W końcowej fazie gry możemy atakować wrogi lotniskowiec, bronić własny jeżeli ten też ma poniżej 50% zdrowia albo mieć w d{{cenzura3}}ie oba lotniskowce i dalej bawić się w podbój. |
|||
* '''Wielki Atak na Lotniskowiec''' – dokładnie to samo co wyżej ale mamy wincyj punktów na mapie. |
|||
==== ''Zęby Smoka'' ==== |
|||
* '''Sprężenie''' – również jeden z ciekawszych trybów. Mamy za zadanie zdobywać punkty na mapie ale nie liczy się ich ilość tylko połączenie ze sobą. Jeżeli więc mamy zdobyte punty A i C to trzeba zdobyć punkt B aby otrzymać połączenie. |
|||
== Noob w BF4 == |
== Noob w BF4 == |
||
Linia 246: | Linia 16: | ||
* Na początku próbuje grać wsparciem i napieprza Full-Auto z RKM-ów do ludzi oddalonych o pół mapy. |
* Na początku próbuje grać wsparciem i napieprza Full-Auto z RKM-ów do ludzi oddalonych o pół mapy. |
||
* Potem odkrywa cudowne zdolności lecznicze Szturmowca, i nie przestaje nim grać do końca świata. |
* Potem odkrywa cudowne zdolności lecznicze Szturmowca, i nie przestaje nim grać do końca świata. |
||
* Zakłada lunetę z dużym przybliżeniem na np. FAMAS |
* Zakłada lunetę z dużym przybliżeniem na np. FAMAS-a i dziwi się, że nie może nikogo trafić. |
||
* Nie wie, że wiele broni posiada różne tryby ognia. |
* Nie wie, że wiele broni posiada różne tryby ognia. |
||
* Zakłada lunetę na strzelbę i próbuje zastrzelić wroga z drugiego końca mapy. |
* Zakłada lunetę na strzelbę i próbuje zastrzelić wroga z drugiego końca mapy. |
||
* Nie rozumie zasady działania zamka dwutaktowego. |
* Nie rozumie zasady działania zamka dwutaktowego. |
||
* Zakłada tłumik na CS5 i dziwi się że nie może trafić nikogo w ruchu. |
* Zakłada tłumik na CS5 i dziwi się, że nie może trafić nikogo w ruchu. |
||
*Albo zakłada celownik Mechaniczny na karabin snajperski. |
|||
* Pamiętając efektywność granatników z CoD-a, montuje taki na swojej broni. Dziwi się strasznie gdy nie może zabić nim nikogo. |
* Pamiętając efektywność granatników z CoD-a, montuje taki na swojej broni. Dziwi się strasznie gdy nie może zabić nim nikogo. |
||
* W niektórych przypadkach nie ma pojęcia do czego służą klawisze |
* W niektórych przypadkach nie ma pojęcia do czego służą klawisze trzy i cztery. |
||
* Nie wie że UTS ma możliwość mieszania amunicji. |
* Nie wie że UTS ma możliwość mieszania amunicji. |
||
* Nie wie jak działają różne rodzaje granatów. Rzuca wrogom flarę pod nogi, chcąc ich zabić… |
* Nie wie jak działają różne rodzaje granatów. Rzuca wrogom flarę pod nogi, chcąc ich zabić… |
||
* …jeżeli w ogóle tą flarę odblokował. |
* …jeżeli w ogóle tą flarę odblokował. |
||
* Nie umie |
* Nie umie znaleźć w ekwipunku pistoletu MARE'S LEG. |
||
* Widział na [[YouTube|jutjubie]] jak ''ktoś tak fajosko skoczył z odżutowca i stszelił do innego z rakiety'', i próbuje powtórzyć ten wyczyn… |
* Widział na [[YouTube|jutjubie]] jak ''ktoś tak fajosko skoczył z odżutowca i stszelił do innego z rakiety'', i próbuje powtórzyć ten wyczyn… |
||
* …i każdy wie, [[Śmierć|jak to się kończy |
* …i każdy wie, [[Śmierć|jak to się kończy]]. |
||
* Gdy włączy Hardcore i zostanie postrzelony ale przeżył, dziwi się, że nie regeneruje HP. Pisze na forum Battlelog, że jego gra jest popsuta. |
* Gdy włączy Hardcore i zostanie postrzelony, ale przeżył, dziwi się, że nie regeneruje HP. Pisze na forum Battlelog, że jego gra jest popsuta. |
||
* Grając łodzią szturmową nie niszczy wrogich tylko strzela w sojusznicze jednostki. |
* Grając łodzią szturmową nie niszczy wrogich tylko strzela w sojusznicze jednostki. |
||
* W trybie szturmu grając po stronie atakujących broni terminali. |
* W trybie szturmu grając po stronie atakujących broni terminali. |
||
* Myśli, że dron to przenośny myśliwiec. |
* Myśli, że dron to przenośny myśliwiec. |
||
* Wysadza budynek w którym znajdujesz się |
* Wysadza budynek, w którym znajdujesz się Ty, noob i reszta załogi. |
||
* Nie ma pojęcia, że w BF4 występuje coś takiego jak czat głosowy. |
* Nie ma pojęcia, że w BF4 występuje coś takiego jak czat głosowy. |
||
* Nie rozumie taktyk stosowania różnych karabinów snajperskich. W efekcie próbuje strzelać na odległości pół kilometra z CS5 |
* Nie rozumie taktyk stosowania różnych karabinów snajperskich. W efekcie próbuje strzelać na odległości pół kilometra z CS5, ewentualnie używa M98B na dynamicznych trybach… |
||
*Po wejściu do helikopera po 5 sekundach go rozwala umierając. |
|||
*Próbuje rozwalić czołg przy użyciu XM25 Airburst |
|||
* …jeżeli w ogóle którykolwiek z nich odblokował. |
* …jeżeli w ogóle którykolwiek z nich odblokował. |
||
* Przyzwyczajony rozwiązaniami z innych gier, próbuje włączać czat klawiszem T. |
* Przyzwyczajony rozwiązaniami z innych gier, próbuje włączać czat klawiszem T. |
||
* Odkrywszy funkcję klawisza Q, spamuje rozkazami i prośbami o amunicję/apteczkę. |
* Odkrywszy funkcję klawisza Q, spamuje rozkazami i prośbami o amunicję/apteczkę. |
||
* Próbuje używać PDW na zwiadowcy |
* Próbuje używać PDW na zwiadowcy, ''bo w Beef tszy sie dauo''. |
||
* Stara się zabić z granatu dymnego. |
* Stara się zabić z granatu dymnego. |
||
* Dowiedziawszy się o niesamowitej mocy samolotów szturmowych próbuje z nich korzystać… |
* Dowiedziawszy się o niesamowitej mocy samolotów szturmowych próbuje z nich korzystać… |
||
* …z wiadomym [[śmierć|skutkiem]] |
* …z wiadomym [[śmierć|skutkiem]]. |
||
* Strzela na serwerach [[Nóż|Knife Only]] |
* Strzela na serwerach [[Nóż|Knife Only]]. |
||
* Nie umie robić kontry z noża… |
* Nie umie robić kontry z noża… |
||
* …przez co non stop ginie, atakując od przodu. |
* …przez co non stop ginie, atakując od przodu. |
||
* Odkrywając futurystyczny celownik w F2000 szuka go w innych karabinach. |
* Odkrywając futurystyczny celownik w F2000 szuka go w innych karabinach. |
||
*Grając jako dowódca zrzuca pocisk na swoich sojuszników |
|||
*Lub zrzut zaopatrzenia na swojego kampiącego się snajpera zamiast koło niego |
|||
*Nie wie jak zmienić broń więc kradnie innym graczom jeśli wogóle kogoś zabije |
|||
== Objawy uzależnienia == |
== Objawy uzależnienia == |
||
* Gdy się zranisz, rzucasz sobie pod nogi zestaw pierwszej pomocy i czekasz, aż rany same ci się wyleczą. |
* Gdy się zranisz, rzucasz sobie pod nogi zestaw pierwszej pomocy i czekasz, aż rany same ci się wyleczą. |
||
* Gdy pójdziesz do wojska, wielce się dziwisz że większość żołnierzy korzysta z takich samych karabinów, zamiast miliona różnych. |
* Gdy pójdziesz do wojska, wielce się dziwisz że większość żołnierzy korzysta z takich samych karabinów, zamiast miliona różnych. |
||
* Ale potem domyślasz się, że ten konkretny karabin jest po prostu za{{ |
* Ale potem domyślasz się, że ten konkretny karabin jest po prostu za{{Cenzura3}}isty, i dlatego każdy go używa. |
||
* Wielce się dziwisz, gdy widzisz że ludzie wsiadają powoli do pojazdów zamiast od razu się do nich teleportować. |
* Wielce się dziwisz, gdy widzisz że ludzie wsiadają powoli do pojazdów zamiast od razu się do nich teleportować. |
||
* Gdy skaczesz ze spadochronem, myślisz że nic ci się nie stanie, jeżeli rozwiniesz go kilka metrów nad ziemią. |
* Gdy skaczesz ze spadochronem, myślisz że nic ci się nie stanie, jeżeli rozwiniesz go kilka metrów nad ziemią. |
||
* Jako lekarz w szpitalu próbujesz leczyć zmarłych pacjentów, traktując ich |
* Jako lekarz w szpitalu próbujesz leczyć zmarłych pacjentów, traktując ich [[defibrylator]]em po nogach. |
||
* Jak bierzesz udział w jakimś sporcie, gdzieś w twojej głowie słyszysz muzyczkę, jeżeli mecz już się kończy. |
* Jak bierzesz udział w jakimś sporcie, gdzieś w twojej głowie słyszysz muzyczkę, jeżeli mecz już się kończy. |
||
== Zobacz też == |
|||
* [[Battlefield 3]] |
|||
* [[Battlefield V]] |
|||
{{Przypisy}} |
{{Przypisy}} |
||
Linia 292: | Linia 72: | ||
[[Kategoria:FPS]] |
[[Kategoria:FPS]] |
||
[[pt:Battlefield 4]] |
Aktualna wersja na dzień 21:54, 29 sie 2022
Battlefield 4 – kontynuacja wspaniałego i uwielbianego Battlefield 3. Standardowo, gra została stworzona przez DICE i wydana przez Elektroniczną sztukę (hahahahaha). Akcja gry dzieje się w roku 2020, podczas wojny tych dobrych od hamburgerów z tymi złymi od wódki, co samo w sobie jest bardzo idiotycznym oryginalnym pomysłem, przecież oba te kraje walczyły ze sobą w zaledwie 3218432895 grach. DICE jednak chciało wejść na wyższy poziom oryginalności, więc do konfliktu dodało tych złych od ryżu. Na szczęście w grze nie znajdujemy żadnego Albańczyka, dzięki czemu jest ona wolna od największego spisku w dziejach[1].
Klasy[edytuj • edytuj kod]
Klasy w BF4 to dokładnie to samo co w Battlefield 3, z drobnymi zmianami w dostępnym ekwipunku. W końcu to już nie 2014, nadchodzi przyszłość! Nowoczesność! Wykrywacze wrogów montowane na broń!
- Szturmowiec – nosi apteczkę, defibrylator, czasami nie powstydzi się użyć granatnika lub podwieszanej strzelby[2].
- Technik – powinna to być najbardziej zbalansowana i przydatna klasa w grze, ale geniusze[potrzebne źródło] z DICE postanowili dać wszystkim wyrzutniom rakiet siłę petard, żeby nie było Technikowi zbyt łatwo. Przecież zniszczenie czołgu pięcioma rakietami, które przeładowują się kilka cennych sekund, to bardzo optymalne rozwiązanie.
- Wsparcie – większość n00bów zaczyna grę tą klasą, bo typową bronią żołnierza wsparcia jest wielki karabin maszynowy. Zgodnie ze słynnym prawem „Im większa broń, tym większa moc” biedny n00b3k bierze największą krowę… i ginie od innego gracza z pistoletem, bo za nic w świecie nie umie opanować rozrzutu.
- Zwiadowca – nieco bardziej użyteczny, ale i tak bezużyteczny typowy snajper siedzi w krzakach/na wieżach/na kamieniach/ch*j wie gdzie i naparza ze swojego cudownego karabinu do odległych o 100000 metrów wrogów.
Noob w BF4[edytuj • edytuj kod]
- Próbuje strzelać Full-Auto z M16A4 i M4…
- …jeżeli uda mu się je odblokować.
- Cieszy się, że w BF4 snajperki już nie są zepsute i widać celownik.
- A potem jest cholernie zdziwiony jak włączy tryb Hardcore.
- Na początku próbuje grać wsparciem i napieprza Full-Auto z RKM-ów do ludzi oddalonych o pół mapy.
- Potem odkrywa cudowne zdolności lecznicze Szturmowca, i nie przestaje nim grać do końca świata.
- Zakłada lunetę z dużym przybliżeniem na np. FAMAS-a i dziwi się, że nie może nikogo trafić.
- Nie wie, że wiele broni posiada różne tryby ognia.
- Zakłada lunetę na strzelbę i próbuje zastrzelić wroga z drugiego końca mapy.
- Nie rozumie zasady działania zamka dwutaktowego.
- Zakłada tłumik na CS5 i dziwi się, że nie może trafić nikogo w ruchu.
- Albo zakłada celownik Mechaniczny na karabin snajperski.
- Pamiętając efektywność granatników z CoD-a, montuje taki na swojej broni. Dziwi się strasznie gdy nie może zabić nim nikogo.
- W niektórych przypadkach nie ma pojęcia do czego służą klawisze trzy i cztery.
- Nie wie że UTS ma możliwość mieszania amunicji.
- Nie wie jak działają różne rodzaje granatów. Rzuca wrogom flarę pod nogi, chcąc ich zabić…
- …jeżeli w ogóle tą flarę odblokował.
- Nie umie znaleźć w ekwipunku pistoletu MARE'S LEG.
- Widział na jutjubie jak ktoś tak fajosko skoczył z odżutowca i stszelił do innego z rakiety, i próbuje powtórzyć ten wyczyn…
- …i każdy wie, jak to się kończy.
- Gdy włączy Hardcore i zostanie postrzelony, ale przeżył, dziwi się, że nie regeneruje HP. Pisze na forum Battlelog, że jego gra jest popsuta.
- Grając łodzią szturmową nie niszczy wrogich tylko strzela w sojusznicze jednostki.
- W trybie szturmu grając po stronie atakujących broni terminali.
- Myśli, że dron to przenośny myśliwiec.
- Wysadza budynek, w którym znajdujesz się Ty, noob i reszta załogi.
- Nie ma pojęcia, że w BF4 występuje coś takiego jak czat głosowy.
- Nie rozumie taktyk stosowania różnych karabinów snajperskich. W efekcie próbuje strzelać na odległości pół kilometra z CS5, ewentualnie używa M98B na dynamicznych trybach…
- Po wejściu do helikopera po 5 sekundach go rozwala umierając.
- Próbuje rozwalić czołg przy użyciu XM25 Airburst
- …jeżeli w ogóle którykolwiek z nich odblokował.
- Przyzwyczajony rozwiązaniami z innych gier, próbuje włączać czat klawiszem T.
- Odkrywszy funkcję klawisza Q, spamuje rozkazami i prośbami o amunicję/apteczkę.
- Próbuje używać PDW na zwiadowcy, bo w Beef tszy sie dauo.
- Stara się zabić z granatu dymnego.
- Dowiedziawszy się o niesamowitej mocy samolotów szturmowych próbuje z nich korzystać…
- …z wiadomym skutkiem.
- Strzela na serwerach Knife Only.
- Nie umie robić kontry z noża…
- …przez co non stop ginie, atakując od przodu.
- Odkrywając futurystyczny celownik w F2000 szuka go w innych karabinach.
- Grając jako dowódca zrzuca pocisk na swoich sojuszników
- Lub zrzut zaopatrzenia na swojego kampiącego się snajpera zamiast koło niego
- Nie wie jak zmienić broń więc kradnie innym graczom jeśli wogóle kogoś zabije
Objawy uzależnienia[edytuj • edytuj kod]
- Gdy się zranisz, rzucasz sobie pod nogi zestaw pierwszej pomocy i czekasz, aż rany same ci się wyleczą.
- Gdy pójdziesz do wojska, wielce się dziwisz że większość żołnierzy korzysta z takich samych karabinów, zamiast miliona różnych.
- Ale potem domyślasz się, że ten konkretny karabin jest po prostu zaisty, i dlatego każdy go używa.
- Wielce się dziwisz, gdy widzisz że ludzie wsiadają powoli do pojazdów zamiast od razu się do nich teleportować.
- Gdy skaczesz ze spadochronem, myślisz że nic ci się nie stanie, jeżeli rozwiniesz go kilka metrów nad ziemią.
- Jako lekarz w szpitalu próbujesz leczyć zmarłych pacjentów, traktując ich defibrylatorem po nogach.
- Jak bierzesz udział w jakimś sporcie, gdzieś w twojej głowie słyszysz muzyczkę, jeżeli mecz już się kończy.