Polskie autostrady: Różnice pomiędzy wersjami
M |
|||
(Nie pokazano 97 wersji utworzonych przez 67 użytkowników) | |||
Linia 1: | Linia 1: | ||
[[Plik:Congestion caused by a road accident, Algarve, Portugal.jpg|thumb|200px|Po prostu polska autostrada]] |
|||
[[Grafika:Drogi3g.jpg|thumb|200px|right|Symboliczna dziura w polskiej autostradzie]] |
|||
[[Plik:Kartoffelanbau acker.jpg|thumb|200px|A2 w okolicach Białej Podlaskiej]] |
|||
{{cytat|Autostrada? a szto eto?|Przeciętny mieszkaniec Polski Wschodniej o autostradzie}} |
|||
⚫ | '''Polskie [[autostrada|autostrady]]''' – mit powstały w XX wiecznej Polsce. Istnieją relacje [[świadek|świadków]], którzy rzekomo widzieli polskie autostrady; z każdym rokiem liczba tych osób powiększa się nieznacznie, ale takowe opowieści świat naukowy traktuje niczym te o [[Nessie]], [[Wielka Stopa|Wielkiej Stopie]] czy też inteligencji wśród [[blondynka|blondynek]]. Aby pomóc biedakom, [[Unia Europejska]] nakazała wybudowanie sieci autostrad. |
||
{{główny artykuł|[[autostrada]]}} |
|||
'''Polskie autostrady''' – mit powstały w XX wiecznej Polsce. |
|||
⚫ | Świadkowie opisywali polskie autostrady jako dziwne, czarne stworzenia z wybojami i [[koleiny|koleinami]]. Niektórzy świadkowie wspominają o białych paskach na powierzchni polskiej autostrady; znaczenie tych pasków to jak na razie tylko domysły, chociaż mogą prowadzić do [[Klub Sportowy Cracovia|Cracovii]]. Wiele osób twierdzi, że takowe istnieją, niektórzy sądzą, iż posiadają niezbite dowody w postaci zniszczonych [[amortyzatory|amortyzatorów]]. |
||
⚫ | |||
Dowodem na istnienie autostrad w Polsce są pobierane na nich [[haracz]]e. Jeden facet próbował dotrzeć do [[koniec|końca]] którejś z autostrad, ale okazało się to niemożliwe: nie mógł znaleźć [[początek|początku]], bo jechał [[Słownik:TIR|TIR-em]] i z wysoka nie widział paru metrów drogi bezpośrednio przed [[maska (motoryzacja)|maską]]. Inny, mocniejszej wiary, stwierdził, że taniej wyjdzie, jeśli zamiast autostradą pojedzie [[taksówka|taksówką]] po polach lecących równolegle do autostrady. |
|||
⚫ | Świadkowie |
||
[[Niemcy|Niemieccy]] [[turysta|turyści]] chcieli sprawdzić, ile ich [[Mercedes]] wyciągnie ze zdemontowanym ogranicznikiem prędkości, ale przy 200 km/h niespodziewanie wypadli na drogę szybkiego ruchu. [[Włochy|Włoscy]] turyści chcieli dowieść, że wszystkie drogi prowadzą do [[Rzym]]u, ale okazało się, że wszystkie drogi (m.in. autostrady) w [[Polska|Polsce]] prowadzą do mechanika. [[Francja|Francuscy]] turyści podróżujący [[Citroën]]em C4 chcieli sprawdzić, czy mają wszystko w [[bagażnik]]u i dostali mandat za tarasowanie pobocza na [[jednopasmówka|jednopasmówce]]. Kilku [[Węgrzy|Węgrów]] chciało sprawdzić, czy tak jak [[Węgry|w ich kraju]] wszystkie autostrady wychodzą ze [[stolica|stolicy]], wyjeżdżając z [[Warszawa|Warszawy]] stanęli jednak w ogromnym [[korek|korku]]. |
|||
== |
== Geneza autostrad w Polsce == |
||
[[Plik:Stop Digging ^ - geograph.org.uk - 195319.jpg|thumb|200px|Przyczyna kolejnego miesiąca opóźnienia oddania autostrady]] |
|||
W Polsce pierwsze autostrady powstały około roku 1939. Niestety ze względu na zbyt szybkie tempo budowy, za sprawą napaści Niemców na Polskę z zamiarem przechwycenia tajnych planów inżynieryjnych wszystkie budowy zostały wstrzymane. Ze względu na skomplikowaną sieć powiązań administracyjnych Niemcom nie udało się to aż do roku 1945. Z powodu przestoju w budowie, kolejne fragmenty autostrad oddano dopiero w latach 60 ubiegłego wieku. Zaawansowanie podstępu w wykradaniu planów jakiego dokonywali nasi wschodni sąsiedzi doprowadziło do rozwoju innego, bardziej wymiernego w skutkach problemu – nadmierne zużycie alkoholu. [[Prokrastynacja]] ze strony budowlańców sprawiła, że oddanie 2-kilometrowego odcinka zajmuje 6 lat. |
|||
17 kwietnia 2007 wszystko miało się zmienić – na polskich drogowcach spadł ciężar odpowiedzialności w związku z wybudowaniem sieci autostrad z prawdziwego zdarzenia. Dzięki nowym drogom nasi przyjaciele ze wschodu i zachodu mogliby przyjechać powspominać stare, dobre czasy. Na czele budowlańców stał [[Donald Tusk|Donald „ciepły woda w kranie” Tusk]]. Jeszcze długo nasze dzieci będą uczyły się na studiach jak wygląda szablonowa budowa zaawansowanych sieci dróg na podstawie fragmentów A, B, C i D autostrady A2. Mówi się że opóźnienia w budowie spowodowane są zbyt dużym upojeniem alkoholowym pracowników ściąganych zza granicy – przekonaliśmy się ilu [[chińczyk]]ów trzeba, by wypić 0,7 litra. |
|||
Polskie autostrady są tematem piosenki pod tytułem ''Auta dwa'', autorstwa dzieci występujących w znanym programie ''Jedyneczka''. Tekst piosenki brzmi: ''a-a-a, a-a-a, były sobie auta dwa, a-a-a, a-a-a, kolorowe obydwa, autostradę poznać chciały, na szukanie się wybrały, lecz takowej nie poznały...'' |
|||
W 2008 roku rozpoczęto budowę autostrad i ekspresówek, byle nie było wstydu przed kibicami na [[Mistrzostwa Europy w piłce nożnej 2012|EURO 2012]]. Ostatecznie wszystkie drogi <del>wybudowano</del> będą gotowe na EURO 2028. |
|||
==Polskie autostrady mit a prawda== |
|||
Ostatnio w programie ''Pogromcy mitów'' mogliśmy zobaczyć mit o polskich autostradach (tak naprawdę). |
|||
Jankesi dowiedli ze w Polsce jest 15 metrów autostrad. Przez przypadek Niemcy pociągnęli dalej nitkę z swoja droga i tak mamy wspaniałe 15m ośmiopasmowej drogi. Lepszy rydz niż nic... |
|||
== Łatanie dziury budżetowej a troska o obywateli == |
|||
Wielu ludzi uważa też (nieprawdziwie) że patronem polskich autostrad jest święty Krzysztof. Naukowcy i politycy zamienili patrona na ser dziurawiec. |
|||
[[Plik:polskie_drogi.jpg|thumb|200px|Ekologiczne bramki na autostradzie]] |
|||
Należy zauważyć, że polski rząd układając budżety państwowe na kolejne lata stoi rok w rok przed wyborem „łatać czy nie łatać, a jeżeli łatać to co?”. Stoi bowiem przed wyborem – może załatać istniejące drogi, zbudować nowe autostrady, załatać dziurę budżetową lub też ukraść publiczne pieniądze. Wybiera on najczęściej opcję ostatnią. |
|||
== |
== Aczwórkologia == |
||
Politechnika Śląska, Politechnika Krakowska, [[Uniwersytet Jagielloński]] oraz Muzeum Narodowe porozumiały się w sprawie stworzenia Instytutu Aczwórkologii – instytutu naukowego na tzw. WHUJ-u (Wydziale Historii UJ). Instytut Aczwórkologii zajmuje się badaniami nad genezą i dziejami autostrady A4 na odcinku od [[Katowice|Katowic]] do [[Kraków|Krakowa]]. Katedra Futurystyki i Planowania Nierealnego zajmuje się zaś przewidywaniami, kiedy remonty się definitywnie zakończą. Za kilka prac naukowych na ten temat nadano już tytuły naukowe doktora oraz habilitacje, które później odbierano, bo okazywały się nieprawdziwe. |
|||
<gallery>Grafika:Autostrada.jpg|Rzekomo prawdziwe zdjęcie polskiej autostrady |
|||
Grafika:Road Train2.jpg|[[Road train]] wyznacznikiem długości autostrady |
|||
Grafika:Ulicapionki.JPG|Wiejska autostrada |
|||
Grafika:Map of Poland colorful.png|Mapa polskich autostrad, autostrady zaznaczono na czerwono |
|||
Grafika:544px-Docelowa_siec_drog_ekspresowych&autostrad_w_polsce.jpg|Docelowa sieć polskich autostrad, plan na 2012 rok (pomarzyć zawsze można) |
|||
[[Grafika:Polskie_drogi.jpg]] |
|||
</gallery> |
|||
== A4 a sprawa polska == |
|||
{{nonnews|[[NonNews:Rowerem wzdłuż autostrady|Rowerem wzdłuż autostrady]]}} |
|||
Swoistą autostradową ciekawostką jest autostrada A4 na odcinku Katowice – Kraków. Już przed oddaniem go do użytku zaczęły się na nim remonty. Planowany termin zakończenia prac… No… Aczwórkolodzy-optymiści mówią, że jak tereny te przejmą Niemcy, zaorają i wybudują na nowo to będzie po remoncie. Aczwórkolodzy-pesymiści mówią zaś, że remonty na A4 zostały zakończone razem z upadkiem [[Polska Rzeczpospolita Ludowa|Polski Ludowej]], teraz to tylko sztuka dla sztuki, a i tak wszyscy używają DK79/DK94, więc po co ładować w to pieniądze? Jest to jedyna płatna jednopasmówka na świecie. |
|||
Wspomniany wyżej Instytut Aczwórkologii dotarł ostatnio do tajnych archiwów KGB i MI5, w których wyczytano, że jest to próba gospodarczego wykończenia Rzeczypospolitej Polskiej. |
|||
== Zobacz też == |
|||
* [[Autostrada A1]] |
|||
* [[Autostrada A2]] |
|||
* [[droga krajowa]] |
|||
{{Budownictwo}} |
|||
{{Motoryzacja}} |
|||
[[Kategoria:Infrastruktura komunikacyjna]] |
[[Kategoria:Infrastruktura komunikacyjna]] |
||
[[Kategoria:Legendy]] |
[[Kategoria:Legendy]] |
||
[[Kategoria:Polska kultura]] |
Aktualna wersja na dzień 11:04, 25 gru 2021
Autostrada? a szto eto?
- Przeciętny mieszkaniec Polski Wschodniej o autostradzie
Polskie autostrady – mit powstały w XX wiecznej Polsce. Istnieją relacje świadków, którzy rzekomo widzieli polskie autostrady; z każdym rokiem liczba tych osób powiększa się nieznacznie, ale takowe opowieści świat naukowy traktuje niczym te o Nessie, Wielkiej Stopie czy też inteligencji wśród blondynek. Aby pomóc biedakom, Unia Europejska nakazała wybudowanie sieci autostrad.
Świadkowie opisywali polskie autostrady jako dziwne, czarne stworzenia z wybojami i koleinami. Niektórzy świadkowie wspominają o białych paskach na powierzchni polskiej autostrady; znaczenie tych pasków to jak na razie tylko domysły, chociaż mogą prowadzić do Cracovii. Wiele osób twierdzi, że takowe istnieją, niektórzy sądzą, iż posiadają niezbite dowody w postaci zniszczonych amortyzatorów.
Dowodem na istnienie autostrad w Polsce są pobierane na nich haracze. Jeden facet próbował dotrzeć do końca którejś z autostrad, ale okazało się to niemożliwe: nie mógł znaleźć początku, bo jechał TIR-em i z wysoka nie widział paru metrów drogi bezpośrednio przed maską. Inny, mocniejszej wiary, stwierdził, że taniej wyjdzie, jeśli zamiast autostradą pojedzie taksówką po polach lecących równolegle do autostrady.
Niemieccy turyści chcieli sprawdzić, ile ich Mercedes wyciągnie ze zdemontowanym ogranicznikiem prędkości, ale przy 200 km/h niespodziewanie wypadli na drogę szybkiego ruchu. Włoscy turyści chcieli dowieść, że wszystkie drogi prowadzą do Rzymu, ale okazało się, że wszystkie drogi (m.in. autostrady) w Polsce prowadzą do mechanika. Francuscy turyści podróżujący Citroënem C4 chcieli sprawdzić, czy mają wszystko w bagażniku i dostali mandat za tarasowanie pobocza na jednopasmówce. Kilku Węgrów chciało sprawdzić, czy tak jak w ich kraju wszystkie autostrady wychodzą ze stolicy, wyjeżdżając z Warszawy stanęli jednak w ogromnym korku.
Geneza autostrad w Polsce[edytuj • edytuj kod]
W Polsce pierwsze autostrady powstały około roku 1939. Niestety ze względu na zbyt szybkie tempo budowy, za sprawą napaści Niemców na Polskę z zamiarem przechwycenia tajnych planów inżynieryjnych wszystkie budowy zostały wstrzymane. Ze względu na skomplikowaną sieć powiązań administracyjnych Niemcom nie udało się to aż do roku 1945. Z powodu przestoju w budowie, kolejne fragmenty autostrad oddano dopiero w latach 60 ubiegłego wieku. Zaawansowanie podstępu w wykradaniu planów jakiego dokonywali nasi wschodni sąsiedzi doprowadziło do rozwoju innego, bardziej wymiernego w skutkach problemu – nadmierne zużycie alkoholu. Prokrastynacja ze strony budowlańców sprawiła, że oddanie 2-kilometrowego odcinka zajmuje 6 lat.
17 kwietnia 2007 wszystko miało się zmienić – na polskich drogowcach spadł ciężar odpowiedzialności w związku z wybudowaniem sieci autostrad z prawdziwego zdarzenia. Dzięki nowym drogom nasi przyjaciele ze wschodu i zachodu mogliby przyjechać powspominać stare, dobre czasy. Na czele budowlańców stał Donald „ciepły woda w kranie” Tusk. Jeszcze długo nasze dzieci będą uczyły się na studiach jak wygląda szablonowa budowa zaawansowanych sieci dróg na podstawie fragmentów A, B, C i D autostrady A2. Mówi się że opóźnienia w budowie spowodowane są zbyt dużym upojeniem alkoholowym pracowników ściąganych zza granicy – przekonaliśmy się ilu chińczyków trzeba, by wypić 0,7 litra.
W 2008 roku rozpoczęto budowę autostrad i ekspresówek, byle nie było wstydu przed kibicami na EURO 2012. Ostatecznie wszystkie drogi wybudowano będą gotowe na EURO 2028.
Łatanie dziury budżetowej a troska o obywateli[edytuj • edytuj kod]
Należy zauważyć, że polski rząd układając budżety państwowe na kolejne lata stoi rok w rok przed wyborem „łatać czy nie łatać, a jeżeli łatać to co?”. Stoi bowiem przed wyborem – może załatać istniejące drogi, zbudować nowe autostrady, załatać dziurę budżetową lub też ukraść publiczne pieniądze. Wybiera on najczęściej opcję ostatnią.
Aczwórkologia[edytuj • edytuj kod]
Politechnika Śląska, Politechnika Krakowska, Uniwersytet Jagielloński oraz Muzeum Narodowe porozumiały się w sprawie stworzenia Instytutu Aczwórkologii – instytutu naukowego na tzw. WHUJ-u (Wydziale Historii UJ). Instytut Aczwórkologii zajmuje się badaniami nad genezą i dziejami autostrady A4 na odcinku od Katowic do Krakowa. Katedra Futurystyki i Planowania Nierealnego zajmuje się zaś przewidywaniami, kiedy remonty się definitywnie zakończą. Za kilka prac naukowych na ten temat nadano już tytuły naukowe doktora oraz habilitacje, które później odbierano, bo okazywały się nieprawdziwe.
A4 a sprawa polska[edytuj • edytuj kod]
Swoistą autostradową ciekawostką jest autostrada A4 na odcinku Katowice – Kraków. Już przed oddaniem go do użytku zaczęły się na nim remonty. Planowany termin zakończenia prac… No… Aczwórkolodzy-optymiści mówią, że jak tereny te przejmą Niemcy, zaorają i wybudują na nowo to będzie po remoncie. Aczwórkolodzy-pesymiści mówią zaś, że remonty na A4 zostały zakończone razem z upadkiem Polski Ludowej, teraz to tylko sztuka dla sztuki, a i tak wszyscy używają DK79/DK94, więc po co ładować w to pieniądze? Jest to jedyna płatna jednopasmówka na świecie.
Wspomniany wyżej Instytut Aczwórkologii dotarł ostatnio do tajnych archiwów KGB i MI5, w których wyczytano, że jest to próba gospodarczego wykończenia Rzeczypospolitej Polskiej.