Battlefield Hardline: Różnice pomiędzy wersjami
M |
|||
Linia 74: | Linia 74: | ||
* '''ACWR''' – dawniej był to jeden z najlepszych karabinków jaki technik posiadał. Niestety <del>DICE</del> Visceral miało inne plany i mocno osłabili ukochanego ACWR. Jedyne co go wyróżnia to dość dobra szybkostrzelność. |
* '''ACWR''' – dawniej był to jeden z najlepszych karabinków jaki technik posiadał. Niestety <del>DICE</del> Visceral miało inne plany i mocno osłabili ukochanego ACWR. Jedyne co go wyróżnia to dość dobra szybkostrzelność. |
||
* '''M1''' – trudno go nazwać karabinkiem skoro jest bronią samopowtarzalną. Ma kiepski zasięg, średnią stabilność i kosmiczną cenę jak na oręż tego typu. |
* '''M1''' – trudno go nazwać karabinkiem skoro jest bronią samopowtarzalną. Ma kiepski zasięg, średnią stabilność i kosmiczną cenę jak na oręż tego typu. |
||
=== Karabiny Bojowe === |
|||
Imitacje karabinów maszynowych. Posiadają jednak małe magazynki i mierną szybkostrzelność. |
|||
* '''SCAR-H''' – co ten karabin tu robi? przecież to jest karabin szturmowy! Dość w porządku jak na otoczenie w którym się znalazł. |
|||
* '''HCAR''' – ma większy magazynek od SCAR'a ale jest strasznie wolny. Jak chcesz dobrą celność i stabilność oraz masz gdzieś jak szybko strzelasz możesz kupić. |
|||
* '''SA-58 OSW''' – wariacja SCAR'a. Mniej celny ale bardziej stabilny<ref>w praktyczne jednak jest wręcz identyczny jak SCAR</ref>. |
|||
* '''HK51''' – tragedia wśród bojówek. Ma tragiczną celność, małą szybkostrzelność, mały magazynek i w ogóle jest do [[dupa|dupy]]. |
|||
* '''FAL''' – Visceral jest nie pokonania w tworzeniu kopii karabinów z tylko zmienionymi teksturami. Nie różni się niczym od SA z wyjątkiem ceny<ref>jest oczywiście znacznie droższy</ref>. |
|||
* '''SG510''' – jedyny ładny w swojej kategorii jakiego znaleziono w przyrodzie. W praktyce jednak jest to znowu kopia innego karabinu<ref>tym razem HCAR'a</ref> który różni się jedynie ceną oraz prędkością strzelania. |
|||
* '''M110K5''' – omijany szerokim łukiem przez wszystkich graczy. Powodem jest to że jako jedyny ma obniżony zasięg. |
|||
* '''M39 EMR''' – a cóż to jest? przecież w BF4 był to karabin wyborowy! Tutaj jednak dostał tryb automatyczny i najwyższą cenę. Niestety znów ma chamsko skopiowane parametry innego karabinu… tym razem SCAR'a<ref>który raz już mówię że ma się ochotę zabić twórców tego syfu?</ref>. |
|||
== Strzelby == |
== Strzelby == |
Wersja z 01:29, 20 paź 2017
Ten artykuł można by wysłać telegramem. A mamy już XXI wiek.
Dodaj do niego jakieś grafiki, bo Tesla się w grobie przewraca. |
W tym artykule konieczne są drobne poprawki. Zajmij się tym, to nie boli.
Do poprawienia: dodać broń, rozbudować. |
Battlefield Hardline – kontynuacja wspaniałego pod każdym względem Battlefielda 4. Produkcją zajęło się DICE tym razem Visceral Games a wydane zostało przez Elektroniczną Sztukę. Akcja dzieje się w świecie ogarniętym wojną policjantów i złodziei, co było ze strony Visceral strzałem w dziesiątkę, gdyż seria gier która od zawsze opiera się na konfliktach zbrojnych powinna obrać zupełnie inny tor i wyruszyć na kompletnie nieznane wody[1].
Tryby gry
- Singleplayer – Od samych początków EA obiecywało że Hardline będzie najlepszym singleplayerem w historii cyklu. Zapewne panowie w drogich garniturach wyszli z założenia że Visceral otrząśnie się z swego stanu marazmu wywołanego zapewne szokiem artystycznym. Zjawisko to występuje zwykle w przypadku gdy dochodzimy do wniosku że stworzyliśmy arcydzieło życia którego nie da się niczym przebić. Faktycznie nietrudno pobić poprzeczkę poprzednich części cyklu. Hardline to zdecydowanie najlepszy single w historii cyklu![2] Postacie są drewniane niczym zabytkowy dąb Bartek i mają tak płytkie osobowości że pięć minut po wyłączeniu gry zapominamy jak się nazywają: Skorumpowany glina, były bandzior, sympatyczny zbir, komisarz o niesprecyzowanych planach i tak dalej… Dodatkowo polski dubbing jest na żenującym poziomie, oraz przez całą grę towarzyszą nam dowcipasy na poziomie gimnazjum. Można nawet stwierdzić, że w pewnych przypadkach nawet historia Reckera z BF4, która była tragiczna pod każdym względem może być nawet lepsza.
- Multiplayer – no, tu się zaczyna poważny temat. Przeciętny gracz spędził w multi średnio 110% czasu przeznaczonego na grę. Do dyspozycji mamy 10 map plus 22 z dodatków, sporo pojazdów oraz dużo różnorakich pukawek, mimo to jednak najczęściej używane są dwie albo trzy bronie na kategorie.
Klasy
Klasy w BFH to prawie dokładnie to samo co w Battlefield 4, z drobnymi zmianami w dostępnym ekwipunku. Jedyne co zmieniono to dwie klasy ,,Przechrzczono" ale ich funkcje nie uległy drastycznym zmianom. W praktyczne to faktycznie to samo co BF4 z kilkoma nowościami które za chwilę i tak się nudzą i łapiemy się na tym że gramy praktycznie to samo.
- Operator – odpowiednik szturmowca z BF4. Zapamiętaj tą nazwę, gdyż naukowcy stwierdzili, że przynajmniej połowa napotkanych wrogów i towarzyszy będzie grała Operatorem. Typowy przedstawiciel tego gatunku nosi że sobą karabin szturmowy, apteczkę, defibrylator lub (kiedy jest egoistą) zestaw survivalowy dzięki któremu może się wskrzeszać[3].
- Mechanik – dawny technikór. O ile kiedyś klasa ta miała swoje poważne zadanie w postaci niszczenia wrogich czołgów, pelotek, łodzi itp, to tutaj tak na prawdę klasy tej mogłoby nie być. Skoro przenosimy na pole walki policja–gangsterzy to możemy zapomnieć o czołgunach. Nosi że sobą granatnik, gdyż Visceral spierdoliło robotę i rakietnice występują tylko jako broń do podniesienia. Czasami zagości na polu walki z palnikiem lub sabotażem aby zrobić noobom przykry prezent pod samochodem.
- Szturmowiec – odpowiednik Wsparcia.
Nosi ze sobą Karabin maszynowyOtóż nie! Chuja tam! Obecnie szturmowcy noszą tylko strzelby czyniąc ich praktycznie bezużytecznymi z tego powodu, że wiele serwerów ma zakaz na ten oręż. Jeżeli jednak ktoś zagra tą klasą to najpewniej będzie biegał za drużyną i rzucał im amunicję. To jego jedyne sensowne zastosowanie. - Specjalista – Stary poczciwy
campersnajper. W tej części programiści wzięli sobie za cel aby snajper nareszcie zaczął być użyteczny. Oprócz ulubionej broni camperów, czyli snajperki nosi też takie nowinki techniczne jak: miny laserowe, kamery, przynęty czy liny, dzięki którym jego drużyna może wspinać się po pionowych ścianach. Niestety jednak nadal jest totalnie bezużyteczny dla swoich kompanów, gdyż w jego pułapki wpadnie tylko noob, a z karabinem snajperskim wiele nie zrobi.
Bronie
Pukawek w BFH mamy niestety znacznie mniej niż w poprzedniej części. Nie powinno nikogo to dziwić, gdyż w walkach policjantów i złodziei nie biorą udziału prawdziwe bronie.
Bronie Osobista
Pistoleciki i inne takie małe, złośliwe rzeczy które mogą cie uratować kiedy w karabinie skończy ci się amunicja.
- 45T – pierwsza dostępna broń obrony koniecznej. Wiele osób go nie zmienia bo jest całkiem niezły.
- M1911A1 – ten pistolet ma ponad 100 lat i dalej służy w boju. Bardzo celny.
- .40 PRO – prawie pod każdym względem gorszy od przeżytku z czasów I wojny światowej. Dodatkowo żądają sobie za niego ponad 50 tys dolarów.
- BALD EAGLE – mimo iż broń ta w rzeczywistości jest kompletnie nie do użytku na polu bitwy, to tutaj daje radę.
- FN57 – dość celny i stabilny ale ma najniższe obrażenia. Na szczęście ratuje go pojemność magazynka: 20 czopków.
- G17 RACE – niesamowicie ładny pistolet o bardzo dobrych parametrach. Jedyne co odstrasza ludzi od tego pistoletu to cena: 60 tys dolarów.
- DUAL VZ. 61 – to nie pistolet! to pistolet maszynowy! Strzela jakby miał zaraz wysadzić w powietrze całą planetę. Niestety jest jednak strasznie nie celny oraz kosztuje ponad 100 tys dolarów. Z tego powodu wielu graczy omija go szerokim łukiem.
- T62 Cew – to również nie jest pistolet! to jest paralizator. Można dzięki niemu ogłuszyć wroga i go przesłuchać aby podał namiary na swoich wrogów. Niestety trzeba strzelać z odległości do 2 metrów gdyż dalej strzał nie doleci.
- Strzałka Namierzająca – tego nie można zakwalifikować nawet jako broń służącą do zabijania. Możesz jedynie strzelić nią do wroga aby był widoczny na mini-mapie. Problemem może być jedynie fakt iż bez broni nie będziemy mogli go zabić.
Karabiny Szturmowe
Czyli bronie dostępne tylko dla klasy operatora.
- L85A2 – pierwszy karabin dostępny w grze. Korzystamy z niego tylko po to aby kupić coś lepszego. Słabiutki.
- M16A3 – w BF3 Była to najmocniejsza broń w grze. Teraz lepiej jednak tej broni nie zabierać na pole walki. Też słaby.
- M416 – M416 gości w serii już po raz piąty. Tutaj też daje rade bo jest szybsza od M16.
- AKM – przyrodni brat AK47. Silny ale trudny w kontroli.
- ARM – połączenie szturmówki z maszynówką. Broń dla nikogo. Wolny i słaby. Jedynie magazynek nie jest rozczarowaniem bo mieści aż 50 kapiszonów.
- F2000 – belgijska szturmówka wypluwająca niezliczone ilości ołowiu. Nawet dobra ale… tylko dla premium.
- RPK – czyli zwykły AKM z większym magazynkiem i gorszą celnością. Faktycznie jest to karabin maszynowy więc co robi w szturmówkach?
- MDC – dość mocny i szybki. Byłby świetny na polu walki… Tak byłby gdyby nie był tylko dla premium.
- FAMAS – w poprzednich częściach była to broń która biła minigun w szybkości strzelania. Niestety ci
skurwysyniidioci z Visceral musieli zmniejszyć szybkostrzelność FAMAS'a przez co jest bardzo cienki i nikt już go nie kupuje. - RO933 .300 BLK – podróbka technicznego RO933. Jest jednak od niego znacznie gorszy. Nie warto starać się o jego odblokowanie.
- SAR-21 – karabin o najlepszym zasięgu. Jest jednak strasznie słaby i strasznie długo się przeładowuje.
- RPK-74 – identyczna kopia RPK. Jedyną różnicą jest to że strzela odrobinę szybciej[4].
- AUG A3 – znów kopia. Tym razem ma identyczne parametry z SAR'em. Ponownie jest jednak odrobinę szybszy w strzelaniu. Co najdziwniejsze jest od niego tańszy.
PDW
Bronie których znaczą część może używać tylko Mechanik. Charakteryzują się małym zasięgiem, dużym odrzutem oraz tym że nikt z nich nie korzysta.
- MP5K – dość mocny jak na PDW ale ma strasznie mały zasięg i niesamowicie mały magazynek.
- UMP-45 –
jedynepierwsze dobre PDW. Jedyny obok UMP-9 PDW które nadaje się na długie odległości. Wolny ale za to pieruńsko celny. - M/45 – złom z czasów drugiej wojny światowej. Wolny i strasznie nie celny.
- MPX – dobry na początek kiedy mamy mało pieniędzy a nie chcemy grać MP5. W późniejszej fazie gry ustępuje jednak UMP zasięgiem.
- K-10 – czyste zło. Jest okropnie szybkostrzelny ale ma magazynek wielkości FAMAS'a. Teoretycznie ma dobry zasięg choć w praktyczne aż strach z niego w ogóle korzystać gdyż ma najniższą celność w śród wszystkich broni. Lepiej nie kupować.
- UZI – dość dobry. Wolny ale bardzo celny. Jednak w przeciwieństwie do UMP ma strasznie krótki zasięg.
- P90 – ulubiona broń każdego nooba. Szybki oraz posiada duży magazynek. Jednak podobnie jak K-10 ma strasznie kiepską celność która sprawia ze jest praktycznie bezużyteczny.
- FMG9 – wystarczy jedno spojrzenie na miniaturkę aby porównać go do psikawki na wodę i najpewniej nią jest napędzany. Wydaje się jakby był załadowany ślepakami.
- M1A1 – czyli popularny Thomson. Jedyne PDW dostępne dla każdej klasy. Nawet dobry.
- SCORPION – PDW będące najprawdopodobniej bratem K-10. Wielka szybkostrzelność oraz mała stabilność odstrasza nawet noobów.
- MP7 – broń zapewne kojarzona przez weteranów serii. Czy jest dobra? statystyki mówią same za siebie[5].
- UMP-9 – brat UMP-45 żywiący się amunicją 9mn. Z pewnością najlepsze PDW. Niesamowicie celny, mocny, posiada duży magazynek i nawet dobrą szybkostrzelność.
- AUG PARA – wariant AUG'a z szturmówek. Niesamowicie przeciętny, w dodatku ponieważ jest w układzie Bullpup strasznie długo się przeładowuje.
- M5 NAVY – mocno celny ale niskie obrażenia oraz kosmiczna cena wykluczają jego użyteczność na polu walki.
- M12S – podróbka UMP-9. Teoretycznie jest jeszcze celniejszy ale jest przeokropnie wolny, oraz ponad dwa razy droższy[6].
- M5SD – PDW które do złudzenia przypomina karabinek. Kosmiczna cena oraz małe obrażenia sprawiają że nikt nie kupuje tego złoma.
- MX4 – ponownie broń znana weteranom. Nie wiadomo czemu tyle kosztuje bo jest równie mierny co reszta PDW.
Karabinki
Takie Karabiny Szturmowe tylko trochę mniejsze.
- RO993 – teoretycznie jest słaby gdyż zadaje najmniejsze obrażenia. W praktyce jednak jest to najlepsza broń w całej grze.
- SG553 – tak jak w CS GO jest to broń która ma swoje liczne plusy jak i minusy. Jest bardzo stabilny i celny ale jest najwolniejszy wśród karabinków[7].
- AKS-74U – nie taka zła broń[8]. Celniejszy od SG ale ma mały zasięg, i szybkostrzelność.
- G36C – jeden z najgorszych w swojej kategorii. Mało celny, kiepsko stabilny i tak naprawdę nie warto go kupować.
- CAR-556 – broń na którą zabrakło materiału i ostatecznie nie zamontowano mu kolby. Minimalnie gorszy od SG553 choć warty uwagi z powodu swojego dużego magazynka: 40 naboi.
- ACWR – dawniej był to jeden z najlepszych karabinków jaki technik posiadał. Niestety
DICEVisceral miało inne plany i mocno osłabili ukochanego ACWR. Jedyne co go wyróżnia to dość dobra szybkostrzelność. - M1 – trudno go nazwać karabinkiem skoro jest bronią samopowtarzalną. Ma kiepski zasięg, średnią stabilność i kosmiczną cenę jak na oręż tego typu.
Karabiny Bojowe
Imitacje karabinów maszynowych. Posiadają jednak małe magazynki i mierną szybkostrzelność.
- SCAR-H – co ten karabin tu robi? przecież to jest karabin szturmowy! Dość w porządku jak na otoczenie w którym się znalazł.
- HCAR – ma większy magazynek od SCAR'a ale jest strasznie wolny. Jak chcesz dobrą celność i stabilność oraz masz gdzieś jak szybko strzelasz możesz kupić.
- SA-58 OSW – wariacja SCAR'a. Mniej celny ale bardziej stabilny[9].
- HK51 – tragedia wśród bojówek. Ma tragiczną celność, małą szybkostrzelność, mały magazynek i w ogóle jest do dupy.
- FAL – Visceral jest nie pokonania w tworzeniu kopii karabinów z tylko zmienionymi teksturami. Nie różni się niczym od SA z wyjątkiem ceny[10].
- SG510 – jedyny ładny w swojej kategorii jakiego znaleziono w przyrodzie. W praktyce jednak jest to znowu kopia innego karabinu[11] który różni się jedynie ceną oraz prędkością strzelania.
- M110K5 – omijany szerokim łukiem przez wszystkich graczy. Powodem jest to że jako jedyny ma obniżony zasięg.
- M39 EMR – a cóż to jest? przecież w BF4 był to karabin wyborowy! Tutaj jednak dostał tryb automatyczny i najwyższą cenę. Niestety znów ma chamsko skopiowane parametry innego karabinu… tym razem SCAR'a[12].
Strzelby
JEBS! JEBS! JEBS! BUM! BAN!
- 870P MAGNUM – bestia w BF3, bestia w BF4, bestia w BFH! Dostępna jako pierwsza a większość pozostałych strzelb.
- 37 STAKEOUT – typowy obrzyn, mały zasięg i słabe obrażenia definiują jego użyteczność na polu walki.
- SPAS-12 – godna swojej ceny. SPAS to shotgun który w każdym Battlefieldzie był tym najlepszym. Tutaj też nie można się na nim zawieść. W skrócie kopie dupska.
- DUBELTÓWKA – typowy przedstawiciel tego gatunku. Mocny na odległości 10 cm ale powyżej tego dystansu lepiej już wyciągnąć pistolet gdyż na pewno łuski rozpłyną się w powietrzu.
- KSG12 – strzelbą która szczyci się tym że potrafi pomieścić najwięcej naboi, bo aż 14. Poza tym równie przeciętna co reszta.
- SAJGA 12 – z powodu miłości do Rosjan shotgun ten musiał się znaleść również w BFH. Statystycznie identyczny co SPAS choć w praktyce dużo gorszy.
- 1887 – kopia 870P ze zmienionymi skinami. Ma identyczne parametry i ilość naboi którą można do niej władować[13].
- M4 – podobnie nazywa się karabinek który w przeciwieństwie do tej broni jest dobry.
Przypisy
- ↑ Efektem tych działań jest dzisiejszy cudak oraz wielkie rozczarowanie ze strony weteranów serii
- ↑ Szkoda tylko że nie oznacza to absolutnie nic.
- ↑ Tak. Gracz może po śmierci wstrzyknąć sobie dopalacza i wrócić do gry...
- ↑ aż chce się zabić tych którzy tworzyli tą grę
- ↑ nie
- ↑ aż dziwne że EA dopuściło tą grę do sprzedaży
- ↑ nie licząc M1 który jest karabinkiem samopowtarzalnym
- ↑ choć rusek
- ↑ w praktyczne jednak jest wręcz identyczny jak SCAR
- ↑ jest oczywiście znacznie droższy
- ↑ tym razem HCAR'a
- ↑ który raz już mówię że ma się ochotę zabić twórców tego syfu?
- ↑ czy nie mówiłem że ma się ochotę zabić twórców tej gry