War Thunder: Różnice pomiędzy wersjami

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
Linia 8: Linia 8:
W grze mamy do wyboru następujące nacje:
W grze mamy do wyboru następujące nacje:
* '''Stany Zjednoczone''' – nacja posiadająca amunicję ze wzbogaconej demokracji i najbardziej burżujskie maszyny. Ich czołgi nieźle sobie radzą w górzystym terenie, a z samolotów najlepiej spisują się te z więcej niż jednym silnikiem. Cierpią na przerost broni lekkiej, taki jednosilnikowy P-47 ma łącznie 12 km-ów. Ta sama przypadłość dotknęła wieżyczki bombowców i czołgi średnie.
* '''Stany Zjednoczone''' – nacja posiadająca amunicję ze wzbogaconej demokracji i najbardziej burżujskie maszyny. Ich czołgi nieźle sobie radzą w górzystym terenie, a z samolotów najlepiej spisują się te z więcej niż jednym silnikiem. Cierpią na przerost broni lekkiej, taki jednosilnikowy P-47 ma łącznie 12 km-ów. Ta sama przypadłość dotknęła wieżyczki bombowców i czołgi średnie.
* '''Niemcy''' – nacja posiadając najlepsze [[samolot]]y. Seria myśliwców BF na niektórych tierach przebija nawet radzieckie latacze, ciężkie myśliwce przenoszą arsenał godny kompanii, a Kaszalot 238 potrafi zniszczyć wszystkie cele naziemne w misji bez jednego powrotu na lotnisko. Ich czołgi byłyby lepsze, gdyby nie zamiłowanie ich twórców do kubizmu. Na morzu ich atut to monstra zwane barkami p-lot.
* '''Niemcy''' – nacja posiadając najlepsze [[samolot]]y. Seria myśliwców BF na niektórych tierach przebija nawet radzieckie latacze, ciężkie myśliwce przenoszą arsenał godny kompanii, a Kaszalot 238 potrafi zniszczyć wszystkie cele naziemne w misji bez jednego powrotu na lotnisko. Ich czołgi byłyby lepsze, gdyby nie zamiłowanie ich twórców do kubizmu. Na morzu ich atut to <del>pływające fortece</del> barki p-lot.
* '''ZSRR''' – najmocniejsza nacja, posiadająca czołgi ze stopów z dodatkiem Stalinium, oraz wykonane według radzieckiej myśli technologicznej. Poza tym z jakiegoś powodu radzieckie połączenie metalu z sosną daje w efekcie zarówno zwrotniejsze, jak i bardziej opancerzone samoloty niż w przypadku zwykłego duraluminium. Ich kutry torpedowe napędzane są wódką, więc osiągają zawrotne prędkości.
* '''ZSRR''' – najmocniejsza nacja, posiadająca czołgi ze stopów z dodatkiem Stalinium, oraz wykonane według radzieckiej myśli technologicznej. Poza tym z jakiegoś powodu radzieckie połączenie metalu z sosną daje w efekcie zarówno zwrotniejsze, jak i bardziej opancerzone samoloty niż w przypadku zwykłego duraluminium. Ich kutry torpedowe napędzane są wódką, więc osiągają zawrotne prędkości.
* '''Wielka Brytania''' – maszyny z tego kraju są napędzane biopaliwem otrzymywanym z fusów [[Herbata|herbacianych]]. Wyjątkowo powolne czołgi ciężkie rekompensują wyścigówki zwane czołgami średnimi. Lotnictwo jest takie sobie, najlepiej sprawuje się w bitwach morskich, gdzie dominują brytyjskie kutry i korwety.
* '''Wielka Brytania''' – maszyny z tego kraju są napędzane biopaliwem otrzymywanym z fusów [[Herbata|herbacianych]]. Wyjątkowo powolne czołgi ciężkie rekompensują wyścigówki zwane czołgami średnimi. Lotnictwo jest takie sobie, najlepiej sprawuje się w bitwach morskich, gdzie dominują brytyjskie kutry i korwety.

Wersja z 23:52, 5 mar 2019

Snoop Dogg też gra w War Thunder
W grze możemy również poruszać się bokiem
Radziecki program kosmiczny

War Thunder – gra od Gaijin Entertainment rozgrywająca się w czasach II wojny światowej i powojennych, powstała w wyniku połączenia World of Tanks, World of Warplanes i World of Warships. Podobnie jak w przypadku konkurenta, celem gry jest zniszczenie maszyn wroga, bądź zdobycie baz. Gra opiera się na makro mikropłatnościach[1]. Po zakończonej bitwie wracamy do hangaru z trwałym uszczerbkiem na zdrowiu psychicznym, rodziną zwyzywaną pięć pokoleń wstecz, a także Srebrnymi Lwami i punktami doświadczenia, które możemy wydać na kobiety, alkohol i narkotyki rozwój i kupno maszyn, amunicję i ulepszenia. Właściwie gra zadebiutowała 15 sierpnia 2013 roku, ale jej oficjalna premiera odbyła się trzy i pół roku później.

Nacje

W grze mamy do wyboru następujące nacje:

  • Stany Zjednoczone – nacja posiadająca amunicję ze wzbogaconej demokracji i najbardziej burżujskie maszyny. Ich czołgi nieźle sobie radzą w górzystym terenie, a z samolotów najlepiej spisują się te z więcej niż jednym silnikiem. Cierpią na przerost broni lekkiej, taki jednosilnikowy P-47 ma łącznie 12 km-ów. Ta sama przypadłość dotknęła wieżyczki bombowców i czołgi średnie.
  • Niemcy – nacja posiadając najlepsze samoloty. Seria myśliwców BF na niektórych tierach przebija nawet radzieckie latacze, ciężkie myśliwce przenoszą arsenał godny kompanii, a Kaszalot 238 potrafi zniszczyć wszystkie cele naziemne w misji bez jednego powrotu na lotnisko. Ich czołgi byłyby lepsze, gdyby nie zamiłowanie ich twórców do kubizmu. Na morzu ich atut to pływające fortece barki p-lot.
  • ZSRR – najmocniejsza nacja, posiadająca czołgi ze stopów z dodatkiem Stalinium, oraz wykonane według radzieckiej myśli technologicznej. Poza tym z jakiegoś powodu radzieckie połączenie metalu z sosną daje w efekcie zarówno zwrotniejsze, jak i bardziej opancerzone samoloty niż w przypadku zwykłego duraluminium. Ich kutry torpedowe napędzane są wódką, więc osiągają zawrotne prędkości.
  • Wielka Brytania – maszyny z tego kraju są napędzane biopaliwem otrzymywanym z fusów herbacianych. Wyjątkowo powolne czołgi ciężkie rekompensują wyścigówki zwane czołgami średnimi. Lotnictwo jest takie sobie, najlepiej sprawuje się w bitwach morskich, gdzie dominują brytyjskie kutry i korwety.
  • Japonia – nacja uchodząca za najsłabszą dla początkującego. Ich samoloty i kanciaste czołgi są zrobione z origami, co rekompensują manewrowością (zwłaszcza awionetki serii KI-44). Problem polega na tym ,że dowolne celne trafienie automatycznie niweluje wszelkie premie wynikające z pozbycia się pancerza. Jak już dostaną flotę, ich hydroplany mają szansę zyskać na znaczeniu.
  • Włochy – pierwsza nacja dodana po premierze, której pojazdy są napędzane specjalnym sosem pomidorowym wykorzystywanym do ich pizzy i spaghetti. Charakteryzuje się obecnością różnych cudów techniki, których nikt przy zdrowych zmysłach nie nazwałby czołgami (np.:samochód pancerny jeżdżący w tył i w przód z tą samą prędkością), ze wzgędu na historyczny niedobór maszyn do skompletowania drzewa. Z samolotów wyróżnia się najlepszy w grze niepłatny dwupłatowiec.
  • Bagiety Francja – ostatnio dodana nacja, jako jedyna ma czołgi zrobione z ciasta, oraz dużo kradzionych amerykańskich samolotów. Póki co wyróżniają się trochę ich żółwiowate czołgi ciężkie i niszczyciele.

Maszyny

W grze mamy do dyspozycji wiele typów maszyn. Każdy z nich ma zarówno zady i walety wady, jak i zalety.

Samoloty

  • Myśliwiec – podstawowy typ samolotu. Teoretycznie jego głównym zadaniem jest osłanianie sojuszniczych bombowców , zestrzeliwanie wrogich maszyn i okazyjnie zdobywanie punktów naziemnych. W praktyce jednak, najczęściej służą elitarnym graczom do niszczenia pojazdów, bądź rzeźbienia tuneli w skałach, metodą „na kamikadze”.
  • Ciężki myśliwiec - większy dwusilnikowy kuzyn zwykłego myśliwca, najczęściej przenoszący adekwatnie więcej narzędzi zadawania bólu. Idealnie nadaje się do walki metodą czołową i polowania na pozbawione eskorty myśliwskich noobów bombowce.
  • Bombowiec – maszyna przeznaczona głównie do grania PTFO (Play The Fucking Objective), bombardowania lotnisk i uprzykrzania życia jednostkom lądowym. Ogromne, powolne i stosunkowo słabo uzbrojone. Przewożą najczęściej kilka- do kilkunastu bomb atomowych, albo torpedy[2].
  • Lekki bombowiec - zasadniczo też bombowiec, chociaż jest mniejszy i zwrotniejszy. Jego uzbrojenie ma efektywność bliską zero i często zabiera niewiele bomb, ale większość z nich ma opcję wzięcia torped.
  • Samolot Szturmowy – powiększony, wzmocniony myśliwiec, uzbrojony w dodatkowe bomby i rakiety. Postrach każdego nooba.

Jednostki naziemne

  • Czołg Lekki – swoisty paradoks wśród czołgów. Dzięki niewielkiemu pancerzowi trudno nazywać go czołgiem, a masa kilkunastu ton dyskwalifikuje go z kategorii „lekkiej”. Jedyne co przemawia na jego korzyść, to duża prędkość i przyśpieszenie, co pozwala na dokonanie samobójczej szarży z bagnetami wprost na wroga zwiadu.
  • Czołg Średni – czołg pełną piersią. Ma mocne działo, solidny walcowany pancerz, potężny motor i rozwrzeszczanego rosyjskiego dzieciaka za sterami.
  • Czołg Ciężki – ciężki, powolny i pot z niego spływa. Ulubiony pojazd noobów. Świetny do walki w mieście i blokowania sojuszniczych maszyn na środku drogi.
  • Niszczyciel CzołgówIwan? Mamy jeszcze w magazynie to stare podwozie z muzealnego pojazdu? Dawaj zamontujemy na nim niewspółmiernie wielkie działo, silnik od UAZa i kilka warstw tektury falistej! Bo co może pójść nie tak?
  • Działo Przeciwlotnicze – zwane pieszczotliwie PeLOTką. Nic innego, jak stare działo przeciwlotnicze zamontowane na pace wywrotnej ciężarówki. Idealne do niszczenia samolotów wCenzura2.svgnia wszystkiego i wszystkich.

Jednostki morskie

  • Kuter Torpedowy – stara, mała szalupka z zamontowanym CKMem i wyrzutnią torped. Schodzi na strzała od potężniejszych maszyn.
  • Trałowiec/Kuter ZOP/Ścigacz OP/Kanonierka – w dalszym ciągu bardzo mała jednostka, ale już nieco lepiej uzbrojona i opancerzona.
  • Prom Przeciwlotniczy/Pływające Nabrzeże – wielkie, kanciaste i powolne, ulubiony cel torpedowców.
  • Niszczyciel – dość duża jednostka, świetnie uzbrojona. Ściąga na siebie uwagę wszystkich bombowców.
  • Lekki krążownik – przymiotnik lekki należy brać z pewnym dystansem, jako że jest to największy typ okrętu dostępny w grze. Pomimo monstrualnych rozmiarów, zaskakująco szybki i zwrotny.

HelpoHelikipoHelipiko… Śmigłowce!

  • Śmigłowiec Bojowy – kość w gardle wszystkich czołgistów. Wyposażony w rakiety naprowadzane, stosunkowo szybki, zwrotny i upierdliwy.
  • Śmigłowiec Wielozadaniowy – uzbrojony w szybkostrzelny karabin Gatlinga. Wszechstronny, irytujący i zabójczo skuteczny.

BIAS

Współczynnik BIAS to równanie matematyczne, pomagające nam określić jak bardzo OP jest dany pojazd. Pomimo ogromnych nakładów pieniężnych na badania, współczynnik BIAS funkcjonuje tylko w przypadku radzieckich maszyn. Wzory obliczeń dla innych nacji wciąż nie są znane dzisiejszej nauce.

Współczynnik BIAS dla czołgów

Wzór na współczynnik BIAS dla czołgów to:

Gdzie:

– Kaliber działa (lub suma kalibrów wszystkich dział głównych) wyrażona w milimetrach;

– Suma grubości pancerza przedniego korpusu i wieży wyrażona w milimetrach;

– Stała Stalina, wynosząca 53[3];

– Klasyfikacja bitewna danego pojazdu w grze;

– Stała rodziny pojazdów. Dla czołgów T, będących umiarkowanie za dobrymi wynosi 1; dla SU i ISU, będących o wiele za dobre – 2, a pojazdów niszczących wszystko, co żywe – KW i IS wynosi 3.

Stąd łatwo wyliczyć, że współczynnik BIAS dla KW-2 wynosi 213.

Współczynnik BIAS dla samolotów

BIAS dla samolotów wylicza się przy użyciu podobnego równania, jak przy czołgach, jednakże podstawia się nieco inne dane:

Gdzie:

– Suma kalibrów dział;

– Penetracja pocisków z z odległości 10m przy 90° kącie nachylenia;

– Łączna masa bomb i rakiet wyrażona w tonach;

– Stała Stalina wynosząca 53;

– Klasyfikacja bitewna;

– Stała rodziny pojazdów. Dla MiG; Ła; I i ŁaGG wynosi 1; dla Jak – 2, a dla Ił; Pe; Su i Tu – 3.

Stąd dla Tu-4, współczynnik BIAS wynosi ok. 221,5.

Noob w War Thunder

Noob z War Thunder niezbyt różni się od nooba z WoTa i innych podobnych gier, a więc:

  • Odwraca się do wroga tyłem, żeby pokazać, że ma go w poważaniu, ale jest niszczony, bo nawet nie wie, że z tyłu jest najsłabszy pancerz.
  • Cieszy się ze zniszczenia optyki.
  • Spamuje na czacie, aby zająć na przykład punkt A, a sam jedzie w drugą stronę.
  • Wychodzi poza mapę, przez co drużyna traci gracza[4].
  • Po zostaniu zniszczonym, wyzywa innych graczy od gold nubuf!!!!1111.
  • Prosi graczy o czołgi.
  • Próbuje sprzedać nieużywany czołg.
  • Wydaje całego golda wszystkie złote orły na kamuflaże i emblematy…
  • …które zaraz samoistnie odblokuje.
  • Gra tylko KW-2…
  • …lub nie umie go odblokować.
  • Zazwyczaj nie używa lunety i gdy źle trafi narzeka na wszystko i wszystkich.
  • Nie wie o istnieniu mapy testowej, gdzie mógłby spokojnie zaistnieć.
  • Szarżuje lekkim, nieopancerzonym działem przeciwlotniczym wprost na przeciwnika, z oczywistym skutkiem.
  • Nie mogąc zrozumieć systemu dobierania graczy, dołącza do bitwy jednocześnie z maszynami I i V ery…
  • …po czym spamuje wszystkie fora CZEMÓ MNIE DOŁANCZA PIERFSSZYM TIEREM DO BITWY NA PIONTYM TIERZE????!!!!.
  • Zapomina o wyciągnięciu podwozia podczas lądowania.
  • Robi rekonstrukcję katastrofy Smoleńskiej.
  • Uważa, że kilka badyli przyczepionych do burty czołgu uczyni go niewidzialnym.
  • Ma nick zawierający rok urodzenia (najczęściej z XXI wieku), skrót PL, Pokemoniaste pismo, lub błędy ortograficzne, na przykład: „Z@BUJCA_PL2007”.
  • Nie wie, jak kupować bądź ulepszać swoje maszyny.
  • Nawala z CKM-a do wszystkiego co się rusza…
  • …i nie tylko do tego.
  • Ma wyjeCenzura2.svgne na cele misji.
  • Spamuje swoimi wypowiedziami i później dziwi się, czemu wszyscy mają go w tyłku.
  • Jeśli grał wcześniej w Battlefielda, pyta się na chacie, jak wysiąść z pojazdu.
  • Wyzywa wszystkich od noobów i cheaterów nie zdając sobie sprawy, że to on nim jest.
  • Jeśli jest na wodnej mapie i korzysta z pojazdów lądowych, idzie popływać, tym samym ignorując misję.
  • Najczęściej to on ginie pierwszy.
  • Nawet boty go niszczą.
  • Nie zwraca uwagi na stan techniczny swojego pojazdu i dziwi się, czemu tak szybko zostaje zniszczony.
  • Panikuje, gdy ktoś w niego trafi.
  • Robi kamikaze wrogom lub sojusznikom, po czym tłumaczy się, że to dlatego, iż nie ogarnia pojazdu.

Podgatunki noobów

W War Thunder możemy również wyróżnić osobne podgatunki noobów, zachowujące się w określony sposób.

  • Noob pływak – spotykany na mapach ze zbiornikami wodnymi. Ma wylane, że może zdobyć punkt lub zniszczyć wrogą maszynę, woli popluskać się w jeziorku.
  • Noob spamer – spamuje na czacie, na przykład: osłaniajcie mnie aż do bólu, a później dziwi się, że gdy naprawdę potrzebuje pomocy, wszyscy mają go w nosie.
  • Noob dowódca – tylko siedzi na spawnie i wydaje rozkazy lub krzyczy na innych, że słabo grają. Potrafi nawalać też z CKM-a do swoich.
  • Noob turysta – zwiedza mapę i wnerwia się, jak ktoś go zniszczy. Często wychodzi poza mapę w celu szukania Świętego Graala nie wiadomo czego.
  • Noob krzykacz – wyzywa wszystkich innych graczy od noobów[5].
  • Noob podwodniak – już w pierwszych minutach rejsu zarządza pełne zanurzenie, niezależnie od tego, czy gra torpedowcem, czy krążownikiem…

Jak wygrywać?

Jesteś życiowym przegrywem? Nie umiesz grać? Ten poradnik jest specjalnie dla ciebie!

  1. Zbadaj KW-2 w radzieckim drzewku technologicznym.
  2. Załaduj amunicję odłamkową.
  3. Wygrywaj.

Wolisz samoloty?

  1. Zbadaj Tu-4 w radzieckim drzewku technologicznym.
  2. Ulepsz strzelców.
  3. Patrz jak fragi same się robią.

Przypisy

  1. Czytaj: Pay to win
  2. Które nie są do niczego potrzebne od czasu dodania jednostek pływających są bardzo pomocne, ale nikt ich nie używa
  3. Wiek Lenina w chwili śmierci
  4. Ale tak w sumie, po co komu noob na froncie?
  5. Noobcepcja…