Battlefield 1: Różnice pomiędzy wersjami
(Już ten stub nie musi reklamować) Znacznik: przez API |
Mr obornik (dyskusja • edycje) M (klasy) Znacznik: edytor źródłowy |
||
Linia 5: | Linia 5: | ||
Jest to pierwszy Battlefield od dłuższego czasu w którym w kampanii <del>[[coś]]</del> nic się nie popsuło. Jednak aby mocno nie przywiązywać gracza do głównego protagonisty<ref>Trudne słowo prawda?</ref> EA wymyśliło, że kampania zostanie podzielona na kilka etapów, a w każdym z nich będzie uczestniczyć inny wojak z innego kraju. Ba, w pewnym momencie da się nawet grać [[Kobieta|kobietą]] (''sic!'') i strzelać do wrogów płci przeciwnej – [[Feministka|feministki]] powinny być zadowolone. |
Jest to pierwszy Battlefield od dłuższego czasu w którym w kampanii <del>[[coś]]</del> nic się nie popsuło. Jednak aby mocno nie przywiązywać gracza do głównego protagonisty<ref>Trudne słowo prawda?</ref> EA wymyśliło, że kampania zostanie podzielona na kilka etapów, a w każdym z nich będzie uczestniczyć inny wojak z innego kraju. Ba, w pewnym momencie da się nawet grać [[Kobieta|kobietą]] (''sic!'') i strzelać do wrogów płci przeciwnej – [[Feministka|feministki]] powinny być zadowolone. |
||
== Multiplayer == |
== Multiplayer == |
||
Pomimo zmiany scenerii gra opiera się na tej samej mechanice co poprzednie odsłony, czyli na <del>wyzywaniu od nobów i obrażaniu matek na czacie</del> strzelaniu do wirtualnych żołnierzyków oraz przejmowaniu punktów <del>kontroli celnej</del> kontrolnych na mapie. DICE starało się za wszelką cenę zadbać o realistyczność rozgrywki, dlatego gracze głównie strzelają do siebie za pomocą karabinów powtarzalnych (ale tylko snajperzy korzystają z tej broni) oraz pistoletów maszynowych czy innych giwer używanych przez pozostałe klasy. |
Pomimo zmiany scenerii gra opiera się na tej samej mechanice co poprzednie odsłony, czyli na <del>wyzywaniu od nobów i obrażaniu matek na czacie</del> strzelaniu do wirtualnych żołnierzyków oraz przejmowaniu punktów <del>kontroli celnej</del> kontrolnych na mapie. DICE starało się za wszelką cenę zadbać o realistyczność rozgrywki, dlatego gracze głównie strzelają do siebie za pomocą karabinów powtarzalnych (ale tylko snajperzy korzystają z tej broni) oraz pistoletów maszynowych czy innych giwer używanych przez pozostałe klasy. Po mimo niewielkich różnic po między ostatnimi odsłonami serii pojawia się kilka zmian – jest to pierwszy Battlefield, w którym da się ujeżdżać konia, a pod koniec meczu drużyna przegrywająca może przyzwać na pole walki <del>zespół muzyczny: Led</del> [[Led Zeppelin|Zeppelin]]<ref>Sterowiec</ref> lub [[Behemoth]]<ref><del>Złoty</del> pancerny pociąg</ref>, w zależności od mapy na której toczy się walka. |
||
=== Klasy postaci === |
=== Klasy postaci === |
||
W multiplayerze Battlefielda 1 występują cztery główne klasy postaci: |
W multiplayerze Battlefielda 1 występują cztery główne klasy postaci: |
||
* ''' |
* '''Zwiadowca''' – znany szerzej jako <del>camper</del> Snajper. Całe dnie przesiadują w krzakach licząc na to, że uda im się zrobic „no-scoepe” z odlległości 300 metrów. W tej odsłonie ich położenie zdradza światło odbijające się w lunecie, a nie tak jak w poprzednich częściach serii świecąca latarka czy laser, który snajper zapomniał wyłączyć. |
||
* ''' |
* '''Medyk''' – najmniej użyteczna klasa. Główną przyczyną jest to, że polegli gracze nie chcą uzyskać pomocy od pobliskich medyków, ponieważ zapamiętale biją rękami w klawiaturę (przeważnie spację) ze złości, co powoduje szybszy zgon, a zarazem szybsze odrodzenie gracza. Zatem zanim medyk zdąży podbiec do rannego, ten odrodzi się w zupełnie innym miejscu bez jego pomocy. Co ciekawe po stronie [[Wielka Brytania|Wielkiej Brytanii]] medykami są rdzenni mieszkańcy [[Anglia|Anglii]], czyli [[Indie|Hindusi]]. |
||
* '''Wsparcie''' – klasa znana z poprzednich odsłon. Ich celem jest pomaganie drużynie przez rzucanie skrzynek [[Counter-Strike: Global Offensive|<del>ze skinami</del>]] z dodatkową amunicją. Przeciwników eliminują za pomocą (wcale nie) lekkiego karabinu maszynowego. |
* '''Wsparcie''' – klasa znana z poprzednich odsłon. Ich celem jest pomaganie drużynie przez rzucanie skrzynek [[Counter-Strike: Global Offensive|<del>ze skinami</del>]] z dodatkową amunicją. Przeciwników eliminują za pomocą (wcale nie) lekkiego karabinu maszynowego. |
||
* ''' |
* '''Szturmowiec''' – Ich zadaniem jest niszczenie wrogich pojazdów pancernych za pomocą różnych zabawek (których nie posiadają w początkowej fazie gry, dlatego muszą tłuc wrogie tanki gołymi pięściami w pancerz, powodując ból głowy u kierowców tych maszyn). |
||
== Dodatki DLC == |
== Dodatki DLC == |
||
Linia 21: | Linia 21: | ||
{{Przypisy}} |
{{Przypisy}} |
||
{{stub|gry}} |
|||
{{Gry komputerowe}} |
{{Gry komputerowe}} |
Wersja z 10:11, 4 mar 2017
Battlefield 1 (pol. jedno pole walki) – pierwsza ostatnia odsłona z serii Battlefield, wydana przez elektroniczną sztukę, a wyprodukowana przez słynne studio Cyfrowe Iluzje Kreatywnej Rozrywki.
Historia powstania gry
DICE długo zastanawiało się jaką wydać kolejną dobrą strzelaninę. Na swoim koncie mieli już prawie wszystko: drugą wojnę światową, zimną wojnę, gorącą wojnę, walki w kosmosie, współcześnie, w przeszłości i w przyszłości. Ba, nawet zrobili zabawę grę w policjantów i złodziei (którą de facto bezczelnie zerżnęli z np. gry PayDay: The Heist). Dlatego też DICE przez długi okres czasu zastanawiało się w jakich realiach osadzić najnowszą część Battlefield'a, a w tym samym czasie gracze umierali z nudów ciekawości. Aby zaskoczyć opinię publiczną oraz konkurencję, najnowszemu Batlefieldowi dodano numerek 1 (słownie: jeden), aby żôdyn nie domyślił się o czym może być ta gra. Gra została wydana w 2016 roku na PieCe osobiste, Jednego Boksa365, Graj Stację 4 oraz na żaden inny sprzęt czy konsolę.
Kampania
Jest to pierwszy Battlefield od dłuższego czasu w którym w kampanii coś nic się nie popsuło. Jednak aby mocno nie przywiązywać gracza do głównego protagonisty[1] EA wymyśliło, że kampania zostanie podzielona na kilka etapów, a w każdym z nich będzie uczestniczyć inny wojak z innego kraju. Ba, w pewnym momencie da się nawet grać kobietą (sic!) i strzelać do wrogów płci przeciwnej – feministki powinny być zadowolone.
Multiplayer
Pomimo zmiany scenerii gra opiera się na tej samej mechanice co poprzednie odsłony, czyli na wyzywaniu od nobów i obrażaniu matek na czacie strzelaniu do wirtualnych żołnierzyków oraz przejmowaniu punktów kontroli celnej kontrolnych na mapie. DICE starało się za wszelką cenę zadbać o realistyczność rozgrywki, dlatego gracze głównie strzelają do siebie za pomocą karabinów powtarzalnych (ale tylko snajperzy korzystają z tej broni) oraz pistoletów maszynowych czy innych giwer używanych przez pozostałe klasy. Po mimo niewielkich różnic po między ostatnimi odsłonami serii pojawia się kilka zmian – jest to pierwszy Battlefield, w którym da się ujeżdżać konia, a pod koniec meczu drużyna przegrywająca może przyzwać na pole walki zespół muzyczny: Led Zeppelin[2] lub Behemoth[3], w zależności od mapy na której toczy się walka.
Klasy postaci
W multiplayerze Battlefielda 1 występują cztery główne klasy postaci:
- Zwiadowca – znany szerzej jako
camperSnajper. Całe dnie przesiadują w krzakach licząc na to, że uda im się zrobic „no-scoepe” z odlległości 300 metrów. W tej odsłonie ich położenie zdradza światło odbijające się w lunecie, a nie tak jak w poprzednich częściach serii świecąca latarka czy laser, który snajper zapomniał wyłączyć. - Medyk – najmniej użyteczna klasa. Główną przyczyną jest to, że polegli gracze nie chcą uzyskać pomocy od pobliskich medyków, ponieważ zapamiętale biją rękami w klawiaturę (przeważnie spację) ze złości, co powoduje szybszy zgon, a zarazem szybsze odrodzenie gracza. Zatem zanim medyk zdąży podbiec do rannego, ten odrodzi się w zupełnie innym miejscu bez jego pomocy. Co ciekawe po stronie Wielkiej Brytanii medykami są rdzenni mieszkańcy Anglii, czyli Hindusi.
- Wsparcie – klasa znana z poprzednich odsłon. Ich celem jest pomaganie drużynie przez rzucanie skrzynek
ze skinamiz dodatkową amunicją. Przeciwników eliminują za pomocą (wcale nie) lekkiego karabinu maszynowego. - Szturmowiec – Ich zadaniem jest niszczenie wrogich pojazdów pancernych za pomocą różnych zabawek (których nie posiadają w początkowej fazie gry, dlatego muszą tłuc wrogie tanki gołymi pięściami w pancerz, powodując ból głowy u kierowców tych maszyn).
Dodatki DLC
W najbliższym czasie ma się pojawić dodatek DLC o wdzięcznej nieoficjalnej nazwie „Ucieczka żabojadów”. Właściwy tytuł dodatku to „Upadek kolosa”[4]. Dodatek ten jak (nieoficjalna) nazwa wskazuje, wprowadza do gry nową nację Ętęty - Francuzów.
Dubbing
Cała gra jest w pełni profesjonalnie spolonizowana[5], niestety jak zwykle zabrakło właściwego polskiego aktora na właściwym miejscu[6].
Przypisy
- ↑ Trudne słowo prawda?
- ↑ Sterowiec
- ↑
Złotypancerny pociąg - ↑ Czyżby przyszłość EA?
- ↑ potrzebne źródło
- ↑ http://www.gamezilla.pl/newsy/2010/6/cezary-pazura-podlozy-glos-w-battlefield-bad-company-2
To jest tylko zalążek artykułu z dziedziny gier. Jeśli umiesz grać nie tylko na nerwach – rozbuduj go.