Kerbal Space Program: Różnice pomiędzy wersjami

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
M (jakim cudem to przeszło…)
Znacznik: edytor źródłowy
(Opisy ciał niebieskich+drobne uaktualnienie. Jak coś jestem nowy.)
Znacznik: edytor źródłowy
Linia 16: Linia 16:
* Kapsuła dla załogi – jak wszyscy doskonale wiemy Kerbale są dystrybuowane w kapsułkach. Gdy liczba Kerbali do rozdystrybuowania przekroczy magiczny limit, zaczyna się pakować Kerbale do większych kapsułek czyli kapsuł. Służy do roztrzaskiwania o powierzchnię dowolnego ciała niebieskiego.
* Kapsuła dla załogi – jak wszyscy doskonale wiemy Kerbale są dystrybuowane w kapsułkach. Gdy liczba Kerbali do rozdystrybuowania przekroczy magiczny limit, zaczyna się pakować Kerbale do większych kapsułek czyli kapsuł. Służy do roztrzaskiwania o powierzchnię dowolnego ciała niebieskiego.
* Zbiornik na paliwo (różne rozmiary) – pierwotnie były używane do roz{{Cenzura3}}ania [[murzyn]]ów na Bliskim Wschodzie, obecnie niektóre nerdy potrafią przy pomocy Maggi używać ich jako zbiorników na paliwo. W rosyjskiej wersji gry zamiast standardowych zbiorników znajdziemy butelki na ruski spiryt.
* Zbiornik na paliwo (różne rozmiary) – pierwotnie były używane do roz{{Cenzura3}}ania [[murzyn]]ów na Bliskim Wschodzie, obecnie niektóre nerdy potrafią przy pomocy Maggi używać ich jako zbiorników na paliwo. W rosyjskiej wersji gry zamiast standardowych zbiorników znajdziemy butelki na ruski spiryt.
* Silnik NERVA – nazwa NERVA została zainspirowana pierwszymi reakcjami graczy na silnik o napędzie jądrowym. Po nalaniu do niego odrobiny zwykłego paliwa rakietowego i tlenu tworzy on strumień w ch{{cenzura3}}j gorących, atomowo-czarnobylskich gazów. Każdy gracz po wstępnym wypróbowaniu mocując go do kapsuły z Kerbalami dowiedział się, że nie poleci tym daleko co skutkuje niskim współczynnikiem wykorzystania tej części.
* Silnik NERVA – nazwa NERVA została zainspirowana pierwszymi reakcjami graczy na silnik o napędzie jądrowym. Po nalaniu do niego odrobiny zwykłego paliwa rakietowego tworzy on strumień w ch{{cenzura3}}j gorących, atomowo-czarnobylskich gazów. Każdy gracz po wstępnym wypróbowaniu mocując go do kapsuły z Kerbalami dowiedział się, że nie poleci tym daleko co skutkuje niskim współczynnikiem wykorzystania tej części.
* Mech<del>Z</del>Jeb – prototypowy autopilot dla naszych statków kosmicznych. Gwarancja udanego rozwalenia rakiety albo zwrot pieniędzy.
* Mech<del>Z</del>Jeb – prototypowy autopilot dla naszych statków kosmicznych. Gwarancja udanego rozwalenia rakiety albo zwrot pieniędzy.
* Części naukowe – różne g{{Cenzura3}}a na pokładzie które służą do nabijania punktów nauki. Termometr jest zepsuty i przy Słońcu wskazuje temperaturę -200 stopni <del>Kerboliusza</del> czego tam chcesz
* Części naukowe – różne g{{Cenzura3}}a na pokładzie które służą do nabijania punktów nauki. Termometr jest zepsuty i przy Słońcu wskazuje temperaturę -200 stopni <del>Kerboliusza</del> czego tam chcesz

== <del>Smurfy</del> Ciała niebieskie ==
Oto spis wszystkich obiektów, na które możemy bezpowrotnie wysłać nasze Kerbale:
* Słońce – wielka kosmiczna kuchenka gazowa. Jak już wiemy, Kerbale przypominają parówki, a parówki najlepsze są ugotowane.
* Moho – planeta najbliżej Słońca, ma kolor brązowy, stąd podejrzenie, że zbudowana jest z g{{cenzura3}}a Krakena. Na biegunach ma 2 dziury – idealne do przechowywania dużej ilości Kerbali. Ze względu na bliskość Słońca, jest to najlepsze miejsce do robienia jajecznicy. Brak księżyców i atmosfery.
* Eve – wielka fioletowa kula. Posiada grubą atmosferę i oceany, a także dużą grawitację. Powrót stąd wymaga ogromnej rakiety i wprawy, więc jest to kolejny idealny magazyn na Kerbale. Posiada 1 księżyc:
– Gilly – kosmiczny ziemniak. grawitacja jest tak mała, że najmniejszy impuls z najsłabszego silnika wystarczy, abyś odleciał i nie wrócił. Ten fakt sprawia, że jest to bardzo złe miejsce do składowania naszych zielonych <del>przyjaciół</del> ludzików – uciekną przy użyciu silniczków w skafandrach kosmicznych.
* Kerbin – to stąd pochodzą Kerbale. Planeta posiada odpowiednie warunki do produkcji zielonych parówek. Posiada 2 księżyce:
– Mun – podobny do ziemskiego <del>Księżyca</del> hologramu. Średnia grawitacja i brak atmosfery. Posiada liczne kratery umożliwiające przechowywanie większej liczby tych zielonych smurfów.
– Minmus – zielona kula pokryta licznymi górami. Bardzo mała grawitacja. Kerbale w pobliżu Minmusa mówią, że przypomina im on deserki z dzieciństwa, a po pobraniu próbki pierwsze co robią to zeżarcie jej. Jest to spora zaleta, bowiem Kerbal z zatruciem pokarmowym nigdy nie ucieknie. Jednak, jeśli jakimś cudem przeżyje, może uciec przy użyciu skafandra.
* Duna – czerwona planeta. Prawdopodobnie składa się głównie z zardzewiałego amelinium – stąd taki kolor. Posiada atmosferę i grawitację trochę słabszą od kerbińskiej. Jest to planeta, do której najłatwiej dotrzeć, więc po zapełnieniu Muna i Minmusa nadal możesz w miarę tanio składować Kerbale. Posiada 1 księżyc:
– Ike – bardzo duży w porównaniu z Duną, lecz nadal mniejszy. Znajduje się na orbicie geostacjonarnej. Ma sporą grawitację, co powoduje, że statki przelatujące zbyt blisko mogą zostać wyrzucone poza wpływ grawitacyjny Duny i zacząć samotnie orbitować wokół Słońca. Nie jest to jednak problem, dopóki Kerbale nie mają wystarczająco dużo paliwa, aby wrócić na Kerbin.
* Dres – o tej planecie możesz zapomnieć. Jej orbita jest tak krzywa jak <del>twój ryj </del> ukośnik, więc ciężko do niej dotrzeć. A nawet gdy już tam będziesz, nie ma tam NIC ciekawego do roboty, oprócz kilku kanionów, do których Kerbale mogą się nawzajem wpychać – jest to jedyna zaleta tego ciała niebieskiego. Wokół niej krąży kilka asteroid. Tp wszystko. Teraz zapomnij o istnieniu tej planety.
* Jool – zielony gazowy olbrzym. Bardzo gruba atmosfera i grawitacja. Dość daleko od Słońca. Mimo swojej 'gazowej' struktury, można na nim wylądować. Gdy takim Kerbalem stanie się na jego powierzchni i przyspieszy czas, zamienia się on w spaghetti. Można więc uznać Joola za bardzo ciekawą planetę – potrafi zamieniać parówki na kuchnię włoską. Posiada 5 księżyców:
– Laythe – jedyny w grze Księżyc z atmosferą i oceanami. Co ciekawe, występuje tu tlen, więc możesz przesiedlić tu wszystkie Kerbale. Pewnie nawet zapomną, że nie są na Kerbinie.... dopóki nie ujrzą Joola, którego bardzo dobrze stąd widać
– Vall – lodowy księżyc o małej grawitacji i nierównej powierzchni. D{{cenzura3}}y nie urywa.
– Tylo – ogromny księżyc. Jego grawitacja jest podobna do tej na Kerbinie, jednak nie posiada on atmosfery. Ułatwia to rozbicie statku z Kerbalami, a samym Kerbalom – powrót.
– Bop <del>budowniczy</del> – nie krąży grzecznie dookoła równika, lecz po przechylonej orbicie. Można zatem stwierdzić, że jest to buntownicza <del>feminazistka</del> feministka. Sam księżyc jest bardzo mały, jednak ciekawy. Niedaleko jego północnego bieguna można znaleźć zielonego kosmitę. Przypomina on ośmiornicę i leży nieruchomo. Prawdopodobnie zjadł ostrego kebsa i teraz cierpi.
– Pol – górzysty i ostatni księżyc. Nic ciekawego. Bardzo trudno na nim wylądować ze względu na wysokie góry.
* Eeloo – ostatnia planeta o bardzo młodzieżowej nazwie. Twórcy jednak najwyraźniej są analfabetami i użyli podwójnych samogłosek. Planeta ma krzywą i wydłużoną orbitę. Jest cała biała, jednak są na niej brązowe smugi – prawdopodobnie ów kosmita z Bopa używa jej jako s{{cenzura3}}jtaśmy. Brak księżyców i atmosfery.


== Co zaplanowano w przyszłych aktualizacjach ==
== Co zaplanowano w przyszłych aktualizacjach ==

Wersja z 17:45, 17 mar 2017

Bill Kerman przed śmiercią startem
K.........aaaaaaaaa!

Kerbal Space Program – gra na PC. W grze wcielamy się w szefa wielkiej korporacji, aby w jak najbardziej widowiskowy sposób wysadzić istoty pochodzenia Kerbalskiego. Wyglądem przypominają parówki, lecz nie dajcie się zwieść, tak naprawdę to rasa bardziej rozwinięta niż nasza – świadczą o tym choćby ich niezniszczalne spadochrony, które w atmosferze powinny się spalić, zamienić w wielką kostkę lodu, lub po prostu rozerwać, tymczasem po użyciu są jak nowe. Do tego otworzyć je można 200 km nad poziomem morza przy prędkości 2 km/sek. W grze musimy zbudować rakietę, która bez powrotu ma wznieść kerbale w kosmos. Autorzy gry na razie nie wprowadzili poziomów trudności, lecz na pewno obecna gra jest na easy, ponieważ nie da się wylądować i statek po prostu wybucha zabijając kerbale. To na wypadek, gdyby nie udało się ich uśmiercić w kosmosie. Twórcy co chwilę zaskakują nas nowościami. Dzięki najnowszym aktualizacjom możemy zbudować jeszcze większą rakietę, która w jeszcze mniej spodziewanym momencie eksploduje lub wyczerpie wszelkie zapasy paliwa. Autorzy w kolejnych odsłonach zapowiadają możliwość wysłania na orbitę okołokerbalską Pana Józka oraz worka ziemniaków, a także przeprowadzenie wywiadu z Pamelą na temat jej ostatniej książki pt. Orbitowanie a rozmiar biustu – fakty nieznane.

Oznaki uzależnienia

  • Gdy wsiadamy do samochodu, szukamy spacji żeby wystartować.
  • Gdy w naszym samochodzie pokazuję się kontrolka „mało paliwa”, wylewamy je, ponieważ jest ono tylko dodatkowym obciążeniem i nasz samochód nie może jechać dalej.
  • Gdy lecimy samolotem i słyszymy komunikat pilota Jesteśmy 11 kilometrów nad ziemią, życzę miłego lotu, postanawiasz zmniejszyć controlem poziom zużycia paliwa, ponieważ jest już mniejsze przyciąganie i tylko się marnuje.
  • Cieszymy się, kiedy odpada nam jakakolwiek część w samochodzie, co niewątpliwie podniesie prędkość oraz zmniejszy zużycie paliwa
  • Chodząc poruszamy się po orbicie i uważamy na grawitację innych obiektów.
  • Kiedy chcemy wyjść z domu, szukamy stroju EVA.

Dostępne części

Poniżej są wypisane niektóre z elementów jakie dostajemy do dyspozycji podczas budowania naszej bomby rakiety:

  • Kapsuła dla załogi – jak wszyscy doskonale wiemy Kerbale są dystrybuowane w kapsułkach. Gdy liczba Kerbali do rozdystrybuowania przekroczy magiczny limit, zaczyna się pakować Kerbale do większych kapsułek czyli kapsuł. Służy do roztrzaskiwania o powierzchnię dowolnego ciała niebieskiego.
  • Zbiornik na paliwo (różne rozmiary) – pierwotnie były używane do rozCenzura2.svgania murzynów na Bliskim Wschodzie, obecnie niektóre nerdy potrafią przy pomocy Maggi używać ich jako zbiorników na paliwo. W rosyjskiej wersji gry zamiast standardowych zbiorników znajdziemy butelki na ruski spiryt.
  • Silnik NERVA – nazwa NERVA została zainspirowana pierwszymi reakcjami graczy na silnik o napędzie jądrowym. Po nalaniu do niego odrobiny zwykłego paliwa rakietowego tworzy on strumień w chCenzura2.svgj gorących, atomowo-czarnobylskich gazów. Każdy gracz po wstępnym wypróbowaniu mocując go do kapsuły z Kerbalami dowiedział się, że nie poleci tym daleko co skutkuje niskim współczynnikiem wykorzystania tej części.
  • MechZJeb – prototypowy autopilot dla naszych statków kosmicznych. Gwarancja udanego rozwalenia rakiety albo zwrot pieniędzy.
  • Części naukowe – różne gCenzura2.svga na pokładzie które służą do nabijania punktów nauki. Termometr jest zepsuty i przy Słońcu wskazuje temperaturę -200 stopni Kerboliusza czego tam chcesz

Smurfy Ciała niebieskie

Oto spis wszystkich obiektów, na które możemy bezpowrotnie wysłać nasze Kerbale:

  • Słońce – wielka kosmiczna kuchenka gazowa. Jak już wiemy, Kerbale przypominają parówki, a parówki najlepsze są ugotowane.
  • Moho – planeta najbliżej Słońca, ma kolor brązowy, stąd podejrzenie, że zbudowana jest z gCenzura2.svga Krakena. Na biegunach ma 2 dziury – idealne do przechowywania dużej ilości Kerbali. Ze względu na bliskość Słońca, jest to najlepsze miejsce do robienia jajecznicy. Brak księżyców i atmosfery.
  • Eve – wielka fioletowa kula. Posiada grubą atmosferę i oceany, a także dużą grawitację. Powrót stąd wymaga ogromnej rakiety i wprawy, więc jest to kolejny idealny magazyn na Kerbale. Posiada 1 księżyc:

– Gilly – kosmiczny ziemniak. grawitacja jest tak mała, że najmniejszy impuls z najsłabszego silnika wystarczy, abyś odleciał i nie wrócił. Ten fakt sprawia, że jest to bardzo złe miejsce do składowania naszych zielonych przyjaciół ludzików – uciekną przy użyciu silniczków w skafandrach kosmicznych.

  • Kerbin – to stąd pochodzą Kerbale. Planeta posiada odpowiednie warunki do produkcji zielonych parówek. Posiada 2 księżyce:

– Mun – podobny do ziemskiego Księżyca hologramu. Średnia grawitacja i brak atmosfery. Posiada liczne kratery umożliwiające przechowywanie większej liczby tych zielonych smurfów. – Minmus – zielona kula pokryta licznymi górami. Bardzo mała grawitacja. Kerbale w pobliżu Minmusa mówią, że przypomina im on deserki z dzieciństwa, a po pobraniu próbki pierwsze co robią to zeżarcie jej. Jest to spora zaleta, bowiem Kerbal z zatruciem pokarmowym nigdy nie ucieknie. Jednak, jeśli jakimś cudem przeżyje, może uciec przy użyciu skafandra.

  • Duna – czerwona planeta. Prawdopodobnie składa się głównie z zardzewiałego amelinium – stąd taki kolor. Posiada atmosferę i grawitację trochę słabszą od kerbińskiej. Jest to planeta, do której najłatwiej dotrzeć, więc po zapełnieniu Muna i Minmusa nadal możesz w miarę tanio składować Kerbale. Posiada 1 księżyc:

– Ike – bardzo duży w porównaniu z Duną, lecz nadal mniejszy. Znajduje się na orbicie geostacjonarnej. Ma sporą grawitację, co powoduje, że statki przelatujące zbyt blisko mogą zostać wyrzucone poza wpływ grawitacyjny Duny i zacząć samotnie orbitować wokół Słońca. Nie jest to jednak problem, dopóki Kerbale nie mają wystarczająco dużo paliwa, aby wrócić na Kerbin.

  • Dres – o tej planecie możesz zapomnieć. Jej orbita jest tak krzywa jak twój ryj ukośnik, więc ciężko do niej dotrzeć. A nawet gdy już tam będziesz, nie ma tam NIC ciekawego do roboty, oprócz kilku kanionów, do których Kerbale mogą się nawzajem wpychać – jest to jedyna zaleta tego ciała niebieskiego. Wokół niej krąży kilka asteroid. Tp wszystko. Teraz zapomnij o istnieniu tej planety.
  • Jool – zielony gazowy olbrzym. Bardzo gruba atmosfera i grawitacja. Dość daleko od Słońca. Mimo swojej 'gazowej' struktury, można na nim wylądować. Gdy takim Kerbalem stanie się na jego powierzchni i przyspieszy czas, zamienia się on w spaghetti. Można więc uznać Joola za bardzo ciekawą planetę – potrafi zamieniać parówki na kuchnię włoską. Posiada 5 księżyców:

– Laythe – jedyny w grze Księżyc z atmosferą i oceanami. Co ciekawe, występuje tu tlen, więc możesz przesiedlić tu wszystkie Kerbale. Pewnie nawet zapomną, że nie są na Kerbinie.... dopóki nie ujrzą Joola, którego bardzo dobrze stąd widać – Vall – lodowy księżyc o małej grawitacji i nierównej powierzchni. DCenzura2.svgy nie urywa. – Tylo – ogromny księżyc. Jego grawitacja jest podobna do tej na Kerbinie, jednak nie posiada on atmosfery. Ułatwia to rozbicie statku z Kerbalami, a samym Kerbalom – powrót. – Bop budowniczy – nie krąży grzecznie dookoła równika, lecz po przechylonej orbicie. Można zatem stwierdzić, że jest to buntownicza feminazistka feministka. Sam księżyc jest bardzo mały, jednak ciekawy. Niedaleko jego północnego bieguna można znaleźć zielonego kosmitę. Przypomina on ośmiornicę i leży nieruchomo. Prawdopodobnie zjadł ostrego kebsa i teraz cierpi. – Pol – górzysty i ostatni księżyc. Nic ciekawego. Bardzo trudno na nim wylądować ze względu na wysokie góry.

  • Eeloo – ostatnia planeta o bardzo młodzieżowej nazwie. Twórcy jednak najwyraźniej są analfabetami i użyli podwójnych samogłosek. Planeta ma krzywą i wydłużoną orbitę. Jest cała biała, jednak są na niej brązowe smugi – prawdopodobnie ów kosmita z Bopa używa jej jako sCenzura2.svgjtaśmy. Brak księżyców i atmosfery.

Co zaplanowano w przyszłych aktualizacjach

Dodanie nowego scenariusza – Wyścig na Muuna, oraz nacji do Kerbali:

Twórcy informują również iz granie ZSRK będzie trudniejsze, ze względu na obniżony budżet na rakiety. Granie za to USK będzie łatwiejsze, gdyż KASA będzie dostawała bardzo dużo Kerbadolarów na poprawne wykonanie scenariusza.