War Thunder: Różnice pomiędzy wersjami
Martin5038 (dyskusja • edycje) Znacznik: edytor źródłowy |
Martin5038 (dyskusja • edycje) Znacznik: edytor źródłowy |
||
Linia 2: | Linia 2: | ||
[[Plik:Wiszacy czolg wt.jpg|thumb|300px|W grze możemy również poruszać się bokiem]] |
[[Plik:Wiszacy czolg wt.jpg|thumb|300px|W grze możemy również poruszać się bokiem]] |
||
[[Plik:Latajacy czolg wt.jpg|thumb|300px|Radziecki program kosmiczny]] |
[[Plik:Latajacy czolg wt.jpg|thumb|300px|Radziecki program kosmiczny]] |
||
'''War Thunder''' – gra od Gaijin Entertainment |
'''War Thunder''' – gra od Gaijin Entertainment rozgrywająca się w czasach [[Druga wojna światowa|drugiej wojny światowej]] powstała w wyniku połączenia [[World of Tanks]], [[World of Warplanes]] i [[World of Warships]]. Podobnie jak w przypadku [[World of Tanks|konkurenta]], celem gry jest zniszczenie maszyn wroga, bądź zdobycie baz. Gra opiera się na <del>makro</del> mikropłatnościach<ref>Czytaj: Pay to win</ref>. Po zakończonej bitwie wracamy do hangaru z trwałym uszczerbkiem na zdrowiu psychicznym, rodziną zwyzywaną pięć pokoleń wstecz, a także '''Srebrnymi Lwami''' i '''punktami doświadczenia''', które możemy wydać na <del>kobiety, [[alkohol]] i [[narkotyki]]</del> rozwój i kupno maszyn, amunicję i ulepszenia. Właściwie gra zadebiutowała 15 sierpnia 2013 roku, ale jej oficjalna premiera odbyła się trzy i pół roku później. |
||
== Nacje == |
== Nacje == |
Wersja z 09:41, 8 cze 2017
War Thunder – gra od Gaijin Entertainment rozgrywająca się w czasach drugiej wojny światowej powstała w wyniku połączenia World of Tanks, World of Warplanes i World of Warships. Podobnie jak w przypadku konkurenta, celem gry jest zniszczenie maszyn wroga, bądź zdobycie baz. Gra opiera się na makro mikropłatnościach[1]. Po zakończonej bitwie wracamy do hangaru z trwałym uszczerbkiem na zdrowiu psychicznym, rodziną zwyzywaną pięć pokoleń wstecz, a także Srebrnymi Lwami i punktami doświadczenia, które możemy wydać na kobiety, alkohol i narkotyki rozwój i kupno maszyn, amunicję i ulepszenia. Właściwie gra zadebiutowała 15 sierpnia 2013 roku, ale jej oficjalna premiera odbyła się trzy i pół roku później.
Nacje
W grze mamy do wyboru następujące nacje:
- Stany Zjednoczone – Nacja posiadająca amunicję ze wzbogaconej demokracji.
- Niemcy – Nacja posiadając najlepsze samoloty.
- ZSRR – Najmocniejsza nacja, posiadająca pancerze wykonane ze stopów z dodatkiem Stalinium, oraz wykonane według radzieckiej myśli technologicznej.
- Wielka Brytania – Maszyny z tego kraju są napędzane biopaliwem otrzymywanym z fusów herbacianych.
- Japonia – Najsłabsza nacja, posiadająca przestarzałe samoloty i kanciaste czołgi.
- Włochy – Pierwsza frakcja dodana po premierze, której pojazdy są napędzane specjalnym sosem pomidorowym wykorzystywanym do ich pizzy i spaghetti.
Maszyny
W grze mamy do dyspozycji wiele typów maszyn. Każdy z nich ma zarówno zady i walety wady, jak i zalety.
Samoloty
- Myśliwiec – Podstawowy typ samolotu. Teoretycznie jego głównym zadaniem jest osłanianie sojuszniczych bombowców i zestrzeliwanie wrogich maszyn i zdobywanie punktów naziemnych. W praktyce jednak, najczęściej służą elitarnym graczom do niszczenia pojazdów naziemnych, bądź rzeźbienia tuneli w skałach, metodą „na kamikadze”.
- Bombowiec – Maszyna przeznaczona głównie do grania PTFO[2], bombardowania lotnisk i uprzykrzania życia jednostkom lądowym. Ogromne, powolne i stosunkowo słabo uzbrojone. Przewożą najczęściej kilka- do kilkunastu bomb
atomowych, albo torpedy[3]. - Samolot Szturmowy – Powiększony, wzmocniony myśliwiec, uzbrojony w dodatkowe bomby i rakiety. Postrach każdego nooba.
Jednostki naziemne
- Czołg Lekki – Swoisty paradoks wśród czołgów. Dzięki niewielkiemu pancerzowi trudno nazywać go czołgiem, a masa kilkunastu ton dyskwalifikuje go z kategorii "lekkiej". Jedyne co przemawia na jego korzyść, to duża prędkość i przyśpieszenie, co pozwala na dokonanie
samobójczej szarży z bagnetami wprost na wrogazwiadu. - Czołg Średni – Czołg pełną piersią. Ma mocne działo, solidny walcowany pancerz, potężny motor i rozwrzeszczanego rosyjskiego dzieciaka za sterami.
- Czołg Ciężki – Ciężki, powolny
i pot z niego spływa. Ulubiony pojazd Nooba. Świetny do walki w mieście i blokowania sojuszniczych maszyn na środku drogi. - Niszczyciel Czołgów – Iwan? Mamy jeszcze w magazynie to stare podwozie z muzealnego pojazdu? Dawaj zamontujemy na nim niewspółmiernie wielkie działo, silnik od UAZa i kilka warstw tektury falistej! Bo co może pójść nie tak?
- Działo Przeciwlotnicze – Zwane pieszczotliwie PeLOTką. Nic innego, jak stare działo przeciwlotnicze zamontowane na pace wywrotnej ciężarówki. Idealne do
niszczenia samolotówwnia wszystkiego i wszystkich.
BIAS
Współczynnik BIAS to równanie matematyczne, pomagające nam określić jak bardzo OP jest dany pojazd. Pomimo ogromnych nakładów pieniężnych na badania, współczynnik BIAS funkcjonuje tylko w przypadku radzieckich maszyn. Wzory obliczeń dla innych nacji wciąż nie są znane dzisiejszej nauce.
Współczynnik BIAS dla czołgów
Wzór na współczynnik BIAS dla czołgów to:
Gdzie:
– Kaliber działa (lub suma kalibrów wszystkich dział głównych) wyrażona w milimetrach;
– Suma grubości pancerza przedniego korpusu i wieży wyrażona w milimetrach;
– Stała Stalina, wynosząca 53[4];
– Klasyfikacja bitewna danego pojazdu w grze;
– Stała rodziny pojazdów. Dla czołgów T, będących umiarkowanie za dobrymi wynosi 1; dla SU i ISU, będących o wiele za dobre - 2, a pojazdów niszczących wszystko, co żywe - KW i IS wynosi 3.
Stąd łatwo wyliczyć, że współczynnik BIAS dla KW-2 wynosi 213.
Współczynnik BIAS dla samolotów
BIAS dla samolotów wylicza się przy użyciu podobnego równania, jak przy czołgach, jednakże podstawia się nieco inne dane:
Gdzie:
– Suma kalibrów dział;
– Penetracja pocisków z z odległości 10m przy 90° kącie nachylenia;
– Łączna masa bomb i rakiet wyrażona w tonach;
– Stała Stalina wynosząca 53;
– Klasyfikacja bitewna;
– Stała rodziny pojazdów. Dla MiG; Ła; I i ŁaGG wynosi 1; dla Jak - 2, a dla Ił; Pe; Su i Tu - 3.
Stąd dla Tu-4, współczynnik BIAS wynosi ok. 221,5.
Noob w War Thunder
Noob z War Thunder niezbyt różni się od nooba z WoTa i innych podobnych gier, a więc:
- Odwraca się do wroga tyłem, żeby pokazać, że ma go w poważaniu, ale jest niszczony, bo nawet nie wie, że z tyłu jest najsłabszy pancerz.
- Cieszy się ze zniszczenia optyki.
- Spamuje na chacie, aby zająć np. punkt A, a sam jedzie w drugą stronę.
- Wychodzi poza mapę, przez co drużyna traci gracza[5].
- Po zostaniu zniszczonym, wyzywa innych graczy od Gold nubuf!!!!1111.
- Prosi graczy o czołgi.
- Próbuje sprzedać nieużywany czołg.
- Wydaje
całego goldawszystkie złote orły na kamuflaże i emblematy... - ... które zaraz samoistnie odblokuje.
- Gra tylko KV-2...
- ...lub nie umie go odblokować.
- Szarżuje lekkim, nieopancerzonym działem przeciwlotniczym wprost na przeciwnika, z oczywistym skutkiem.
- Nierozumiejąc systemu dobierania graczy, dołącza do bitwy jednocześnie z maszynami I i V ery...
- ... po czym spamuje wszystkie fora CZEMÓ MNIE DOŁANCZA PIERFSSZYM TIEREM DO BITWY NA PIONTYM TIERZE????!!!!.
- Zapomina o wyciągnięciu podwozia podczas lądowania.
- Robi rekonstrukcję katastrofy Smoleńskiej.
- Uważa, że kilka badyli przyczepionych do burty czołgu uczyni go niewidzialnym.
- Ma nick zawierający rok urodzenia (najczęściej z XXI wieku), skrót PL, Pokemoniaste pismo, lub błędy ortograficzne, np. "Z@BUJCA_PL2007".
- Nie wie, jak kupować bądź ulepszać swoje maszyny.
- Ma wyje na cele misji.
- Spamuje swoimi wypowiedziami i później dziwi się, czemu wszyscy mają go w tyłku.
- Jeśli grał wcześniej w battlefielda, pyta się na chacie, jak wysiąść z pojazdu.
- Wyzywa wszystkich od noobów i cheaterów nie zdając sobie sprawy, że to on nim jest.
- Jeśli jest na wodnej mapie i korzysta z pojazdów lądowych, idzie popływać, tym samym ignorując misję.
- Najczęściej to on ginie pierwszy.
- Nawet boty go niszczą.
- Nie zwraca uwagi na stan techniczny swojego pojazdu i dziwi się, czemu tak szybko zostaje zniszczony.
- Panikuje, gdy ktoś w niego trafi.
- Robi kamikaze wrogom lub sojusznikom, po czym tłumaczy się, że to dlatego, iż nie ogarnia pojazdu.
Podgatunki noobów
W War Thunder możemy również wyróżnić osobne podgatunki noobów, zachowujące się w określony sposób.
- Noob pływak – spotykany na mapach ze zbiornikami wodnymi. Ma wylane, że może zdobyć punkt lub zniszczyć wrogą maszynę, woli się popluskać w jeziorku.
- Noob spamer – spamuje na chacie np. "osłaniajcie mnie" aż do bólu, a później dziwi się, że gdy naprawdę potrzebuje pomocy wszyscy mają go w nosie.
- Noob dowódca – tylko siedzi na spawnie i wydaje rozkazy lub krzyczy na innych, że słabo grają. Potrafi nawalać też z CKM-a do swoich.
- Noob turysta – zwiedza mapę i wnerwia się, jak ktoś go zniszczy. Często wychodzi poza mapę w celu szukania
Świętego Graalanie wiadomo czego. - Noob krzykacz – wyzywa wszystkich innych graczy od noobów[6].
Jak wygrywać?
Jesteś życiowym przegrywem? Nie umiesz grać? Ten poradnik jest specjalnie dla ciebie!
- Zbadaj KV-2 w radzieckim drzewku technologicznym.
- Załaduj amunicję odłamkową.
- Wygrywaj.