Mad Tracks: Różnice pomiędzy wersjami
Linia 40: | Linia 40: | ||
* '''Spowalniacz czasu''' – zatrzymuje rywali na 3s. |
* '''Spowalniacz czasu''' – zatrzymuje rywali na 3s. |
||
* '''Ssyk [[moc]]y''' – wysysa innym [[paliwo]] i muszą czekać, aż spadnie cena, by kupić kolejną. |
* '''Ssyk [[moc]]y''' – wysysa innym [[paliwo]] i muszą czekać, aż spadnie cena, by kupić kolejną. |
||
* '''[[Moździerz]]''' – wystrzeliwuje |
* '''[[Moździerz]]''' – wystrzeliwuje lidera wyścigu tak, że ten odpada z gry. |
||
* '''[[Reflektor]]''' – robi biały obraz na monitorze tak krótko, że myślisz, że to [[mucha]] usiadła. |
* '''[[Reflektor]]''' – robi biały obraz na monitorze tak krótko, że myślisz, że to [[mucha]] usiadła. |
||
* '''[[Belka|Belki]]''' – wyrzucane zakłócają jazdę. |
* '''[[Belka|Belki]]''' – wyrzucane zakłócają jazdę. |
Wersja z 21:46, 13 mar 2018
Mad Tracks – gra komputerowa wydana w 2006 roku przez pewną anonimową firmę produkującą takie twory. Została wydana dla fanów Okien, ale można też w nią pogrywać na Xboxa.
Fabuła
W grze jesteśmy kierowcą samochodu, który prowadzi auto w celu triumfu w surrealistycznych zawodach, spośród których tylko połowa z nich jest wyścigami, mimo iż z gatunku jest to gra wyścigowa.
Tryby rozgrywki
Rozgrywka Mad Traksa opiera się na 4 podstawowych trybach gry:
- Przygodowy – tu ma się do odblokowania 43 trasy, 10 bonusów, 4 flagi. Trzeba zajmować dobre miejsca (np. co najmniej 3 miejsce na 3 graczy) by móc uczestniczyć w kolejnych zawodach i kompletować to, co trzeba.
- Arkadowy – jeżeli jesteś co najmniej słabym graczem, to na pewno odblokujesz wszystko, co możliwe w pierwszym trybie gry. Spodziewając się tego, firma tworząca grę zaoferowała zbieranie powyższych tras, w których można już tylko dla swojej przyjemności jechać razem z przyjaciółmi z tego samego kompa.
- Bitewny – na 4 arenach wyścigowych w niedostępnych miejscach są umieszczone flagi, które otwierają drogę do bitwy. (Nie)stety tych flag prawie nie da się zdobyć, więc nie ma co pogłębiać wiedzę o nieosiągalnym, bo jest bezsensowne.
- Internetowy – dla tych, którzy boją się samotności, twórcy próbowali też dać internet, ale póki co, to się nie udało i co lepsi zanurzają się u nas.
Lokacje
Wyścigi są rozgrywane w 5 krajach: we Francji, w Niemczech, w Anglii, w USie i w krainie pełnej soczystych pingwinów. Francja oferuje nam zawody zespołowe takie jak bilard, piłkarzyki i deathmatch. Szwabi każą nam się ścigać we własnych zabudowaniach pełnych murów, by nikt nie uciekł. Anglikanie imprezują, co skutkuje między innymi żywymi rzutkami. W Kraju Kwitnącej Tuszy zawody są rozgrywane w sklepie z zabawkami. A w ostatniej lokacji walczymy z przeciwnikami i z temperaturą, w której pingwiny czują się idealnie, a my – musimy haratać w gałę mimo woli.
Rodzaje zawodów
- Wyścigi – jak sama nazwa wskazuje, możemy jechać z okrążeniami, ciągle, bez rywali lub ich eliminować na każdym okrążeniu, jechać po krokietach i zjeżdżać po bobsleju.
- Deathmatch – uwaga, udział w tych zawodach grozi śmiercią! Gracz ma co prawda 3 życia, ale może je stracić, jak wypadnie ze stołu.
- Kręgle – zbijamy wazony lub pingwiny, które nie wytrzymały zimna.
- Piłka Nożna – link powyżej Cię doń zaprowadzi!
- Wybuch w fabryce cukierków – jedyne, co tutaj może ocalić, to zbieranie, póki okazja.
- Skok do celu – samochody sobie jadą, a potem wbijają w tarczę do rzutek. Zwycięża ten, kto wygra.
- Studnia się topi – więc trzeba z niej uciekać, zanim będą nieprzyjemności.
- Sprzątanie stołu metodą wjazdową – wyrzuca się wszystko ze stołu, by tego już nie było.
- Bilard – czyli eliminacja bil podobnych do gracza.
- Beastle Balls – zbijak w środku talerza.
- Golf – trzeba pchać piłeczkę do dziury. Bez skojarzeń!
- Moje balony – trzeba podświetlić balony na pomarańczowo lub niebiesko. Też bez skojarzeń! Robią to drużyny po 4 osoby.
- Pod górę – trzeba się wdrapać na szczyt skały, gdy z nieba spadają zabawki, a auta są namydlone.
- Z góry – zjeżdża się z góry uważając, by się mieścić w bramkach.
- Złap mnie – policjanci łapią tego, który aktualnie jest złodziejem, jak im się uda, sami zostają zarażeni złodziejstwem. Wygrywa minutowy bandyta.
- „The Persuaders” – (czyt. kto do cholery wymyślił tę nazwę!) – wyścig drużynowy. Wygrywa najlepszy.
- Mój sposób – chaos, który trzeba pokonać swoją własną metodą.
Usprzętowienie
- Rakieta – podstawowa broń masakry.
- Olej – powoduje poślizg.
- Zamrażacz – zamienia przeciwnika w jaskiniowca wydobytego spod ziemi.
- Dopalacze – dają kopa!
- Spowalniacz czasu – zatrzymuje rywali na 3s.
- Ssyk mocy – wysysa innym paliwo i muszą czekać, aż spadnie cena, by kupić kolejną.
- Moździerz – wystrzeliwuje lidera wyścigu tak, że ten odpada z gry.
- Reflektor – robi biały obraz na monitorze tak krótko, że myślisz, że to mucha usiadła.
- Belki – wyrzucane zakłócają jazdę.
- Pudełko zguby – przeciwnik natychmiast otrzymuje 4 promile alkoholu do krwi i zanim ono zniknie, trzeba odczekać parę sekund.
- Tarcza – obtacza zawodnika i nie pozwala mu oberwać.
- Dodawacz mocy – działa jak Snickers i Mars razem wzięte.
Noob w Mad Tracks
- Strzela do gracza z tarczą.
- Stawia pudełko zguby tam, gdzie nikt nie jeździ oprócz niego i dziwi się, że dostał.
- Używa moździerza będąc na prowadzeniu.
- Korzysta z dopalaczy podczas spadania z planszy.
- Używa tarczy będąc na ostatnim miejscu.
- Zaczyna wyścig trybem „ostatni na okrążeniu odpada” dopiero, gdy pierwszy przeciwnik skończy okrążenie i dziwi się, że odpada.
- Kręci się chaotycznie wokół planszy i dziwi się, że przegrywa.
- W Beastle Balls pozostaje przy fontannie i nie zdaje sobie sprawy, dlaczego kula go trafiła.
- W piłce nożnej wybija piłkę z bramki przeciwnika.
- W bilardzie wbija do łuzy czarną bilę.
- Strzela do innych w trakcie skoku do celu.
- Jak wygra w bitwie, od razu daje kolejny wyścig, by przeciwnicy nie zdobyli żadnego punktu.
Uzależnienie
Chcesz wiedzieć, czy twoje zamiłowanie do Mad Tracksa to uzależnienie? Spójrz na poniższą listę, czy ty:
- Jak widzisz wyścigi w TV myślisz, że to twoi koledzy grają w Mad Tracksa.
- Myślisz, że pingwiny są z lodu i nie ruszają się.
- Sądzisz, że jak spadniesz, to dostaniesz się z powrotem dzięki enterowi.
- Uważasz, że masz 3 życia.
- Walisz w tarczę do rzutek i liczysz punkty.
- Wyrzucasz wszystko ze stołu uważając, że zdobędziesz za to punkty.
- Grając w nogę na wfie uważasz, by nie dostać piłką.
- Podczas seksu próbujesz „wsadzić piłkę do dziury”.
- Próbujesz podświetlić „balony” dziewczyny na pomarańczowo/niebiesko.
- Zabawę w berka nazywasz „Złap mnie!”.
- Gdy ktoś ci nadepnie na odcisk, ostrzegasz go przed atakiem rakiety.
- Boisz się lodówki, bo mylisz ją z promieniem mrożącym.
- W trakcie biegu próbujesz zatrzymać czas dla rywali…
- … Lub chcesz ich zbombardować moździerzem, by wygrać bieg.
- Boisz się otwierać prezentów, bo myślisz, że to pudełko zguby.
I co, uzależnienie? Taa… wszyscy jesteśmy Gosiomaniakami!