Uncharted: Różnice pomiędzy wersjami
Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
Ostrzyciel (dyskusja • edycje) M (SDU) |
|||
Linia 1: | Linia 1: | ||
⚫ | |||
{{SDU/wstawka|2020-04-20}} |
|||
⚫ | '''Uncharted''' – seria przygodowych gier akcji dostępnych na konsole [[PlayStation]] tworzonych przez [[Naughty Dog|niegrzeczne pieski]]. W grze wcielamy się w podróżnika, Nathana Drake'a i wraz z jego towarzyszami – Eleną Rybak i niezniszczalnym staruszkiem Sullivanem wyruszamy szukać skarbów, lecz i tak wrogowie zawsze są przed nim. |
||
⚫ | |||
{{cytat|Cholera.|Znany tekst Nate'a, gdy granat znajdzie się w pobliżu niego.}} |
|||
⚫ | '''Uncharted''' – seria przygodowych gier akcji dostępnych na konsole [[PlayStation]] tworzonych przez [[Naughty Dog|niegrzeczne pieski]]. W grze wcielamy się w podróżnika, Nathana Drake'a i wraz z jego towarzyszami |
||
⚫ | |||
Części Uncharted jest pięć. Oto dokładna lista części od najstarszej do najnowszej: |
|||
* [[Uncharted: Fortuna Drake'a]] – pierwsza gra z serii. W tej części musimy odnaleźć jakieś El Dorado czy jakoś tak, ale niestety nieprzyjaciele są tam pierwsi bo ten tępy c{{cenzura2}}j Drake zostawia poszlaki na każdym kroku. Jako jedyna gra z serii nie posiadała trybu online. |
|||
* [[Uncharted 2: Pośród złodziei]] – druga część Uncharted. Tym razem Nathan Drake musi znaleźć Chrzan z grilla (Szangrila), ale znowu ten z{{cenzura1}}b zostawia poszlaki i Lazarevic jest tam pierwszy. Grę można przejść w czterdzieści minut, pobierając save z 100% gry. |
|||
* [[Uncharted 3: Oszustwo Drake'a]] – trzecia i ostatnia część dostępna na system PlayStation 3. Tym razem Drake chodzi po pustyni, zabija każdego i znowu zostawia poszlaki tak jak zawsze. |
|||
** '''Uncharted 3: Oszustwo Drake'a Multiplayer''' – niegrzeczne pieski zachwycone mianem gry roku postanowiły wydać "darmowy" tryb wieloosobowy, każdy [[Polak|polak]] jednak wie, że nic nie jest za darmo. Po zdobyciu 15 poziomu musimy sobie kupić ograniczenie do poziomu 25 lub 75. |
|||
* [[Uncharted: Złota Otchłań]] – gra tylko i wyłącznie na [[PlayStation Vita|PS Vitę]] (jak masz pirackie [[PlayStation 2|PS2]], zagrasz). |
|||
* [[Uncharted: Pogoń za Fortuną]] – gra karciana również na PS Vitę <del>(za darmo)</del>. |
|||
* [[Uncharted: The Nathan Drake Collection]] – kolekcja 3 części dostępna na PS4, wszystkie tytuły zawierają lekko odświeżoną grafikę, pierwsza część nareszcie dostała polski <del>dubling</del> dubbing. |
|||
* [[Uncharted: Fortune Hunter]] – gra mobilna z kolorową grafiką dla [[noob|noob'ów]] wydana na iOS oraz Androida. |
|||
* [[Uncharted 4: Kres złodzieja]] – czwarta część z serii. Została wydana w [[2016]]. Drake i jego brat, który zmartwychwstał szukają Libertalii przy okazji oczywiście zostawiając poszlaki. |
|||
* [[Uncharted: Zaginione Dziedzictwo]] – <del>dodatek fabularny do czwartej części</del> piąta część uwielbianego przez graczy cyklu. W tej odsłonie wcielamy się w rolę Chloe Frazer, która wyrusza do Indii w poszukiwaniu skarbu. |
|||
== Postacie == |
== Postacie == |
||
[[Plik:Nathandrake.jpg|thumb|200px|Główna postać Uncharted – Nathan Drake]] |
[[Plik:Nathandrake.jpg|thumb|200px|Główna postać Uncharted – Nathan Drake]] |
||
=== |
=== Główni bohaterowie === |
||
* '''Nathan Drake''' – |
* '''Nathan Drake''' – przybrany potomek Francisa Drake'a, ale ze względu na jego „umiejętności” poszukiwania skarbów pokrewieństwo możemy wykluczyć. |
||
⚫ | |||
* '''Samuel Drake''' – brat Nate'a, to był jego pomysł aby wyruszyć w poszukiwaniu Libertalii; |
|||
⚫ | |||
⚫ | |||
{{stub|lista}} |
|||
* '''Victor Sullivan''' – niezniszczalny pijaczek i palacz, w pierwszej części ginie, a później zmartwychwstaje; |
|||
== Uzależnienie == |
|||
⚫ | |||
* Wchodząc do wody, Krzyczysz ''[[Marco Polo|Marco]]''! |
|||
* '''Charlie Cutter''' – pijany dres, który najpierw wpier{{cenzura1}}a Drejkowi, a potem go ratuje; |
|||
* Zamortyzowanie upadku z dziurawym spadochronem przez drzewa uważasz za całkowicie normalne. |
|||
* '''Jeff''' – kamerzysta Heleny, nie przepadał za Nate'em, na jego szczęście został postrzelony w brzuch a później zabity przez Lazarevic'a; |
|||
* Myślisz, że w niemieckich bunkrach czają się demoniczni hiszpanie, którzy wygladąją i zachowują się praktycznie tak samo jak stereotypowa moherowa babcia. |
|||
* '''Salim''' – [[Arabowie|arab]], członek [[Al-Kaida|Al-Kaidy]], który uratował Nate'a; |
|||
* Żywisz nadzieję, że picie żywicy z największego drzewa w okolicy zapewni ci nieśmiertelność. |
|||
* '''Karl Schäfer''' – [[Schutzstaffel|SS-man]], to on doradził Drake'owi, aby powstrzymał Lazarevic'a przed znalezieniem kamienia <del>Cimpanpani</del> Ćintamani (i tak go znajduje, a [[nazista]] ginie z jego rąk); |
|||
* A jeśli strzelisz do żywicy to ta da ogromny wybuch. |
|||
* '''Tenzin''' – mówi nieznanym językiem (prawdopodobnie UFO), ponoć uratował Nathana; |
|||
* Nie dziwi cię też jej kolor – niebieska żywica jest całkowicie normalna. |
|||
* Bardziej ufasz przypadkowo napotkanym beduinom niż własnemu przyjacielowi. |
|||
=== Czarne charaktery === |
|||
* Masz większe problemy z pokonaniem baby, która nieco przesadziła z siłownią niż z dwumetrowym łysym koksem. |
|||
* '''Eddy Raja''' – indianin, pracował dla Gabriela Romana, zginął wpadając w przepaść zrzucony przez mutanta; |
|||
* Nie zastanawiasz się jakim cudem twój „zmartwychstały” braciszek trafił do jednej celi z Hektorem Alkazarem i sam wyjazd na totalne zadupie go nie zgubi. Zamiast tego porzucasz ustabilizowane życie i wyjeżdżasz <del>w Bieszczady</del> szukać skarbów. |
|||
* '''Atoq Navaro''' – drugi pracownik Romka, pochodził z Peru, zginął wpadając do oceanu ze skarbem El Dorado; |
|||
* Masz fioła na punkcie krzyży – zwłaszcza świętego Dyzmy i niejednokrotnie próbowałeś włamać się do kościoła, by zobaczyć czy w środku krzyża lub jego okolicach nie ma czegokolwiek. |
|||
* '''Gabriel Roman''' – stary dziad, zastrzelił Sully'ego (który później zmartwychwstał), po zbliżeniu się do skarbu El Dorado zamienił się w zombie, następnie został postrzelony w głowę przez Navaro; |
|||
⚫ | |||
* '''Harry Flynn''' – stary, dobry znajomy Nate'a, niestety coś się popsuło i zdradził go dla Zorana; |
|||
* Nigdy nie zauważa skarbów, nawet w 2 pierwszych częściach kiedy świecą jak flesh od „czerwonookiego” aparatu. |
|||
* '''Zoran Lazarevic''' – wojownik, w przeciwieństwie do Drake'a nie pi{{cenzura2}}oli się, to on znalazł <del>szambo</del> Szambali i zdobył moc kamienia Pinpanani, niestety Nate go powstrzymał, niszcząc przy okazji całe Szambali; |
|||
* Cierpi na nieustanny brak amunicji |
|||
* '''Katherine Marlowe''' – stara "dobra" znajoma Sully'ego, niestety ginie w ruchomych pieskach lub piaskach; |
|||
* Szuka paska zdrowia… |
|||
* '''Talbot''' – pupil Marlowe, wszędzie się jej podlizuje, podał Cutterowi i Drakeowi tabletki <del>gwałtu</del>, dzięki którym miał nad Cutterem władzę, a Drake zaczął sp{{cenzura3}}lać grze pieprz rośnie; |
|||
** albo mapy… |
|||
* '''Rafe Adler''' – współpracownik Nadiny, zginął próbując powstrzymać Nate'a i jego brata przed zdobyciem skarbu; |
|||
*** a brak obu tłumaczy lagiem bądź błędem gry, choć gra działa bez najmniejszego zarzutu |
|||
* '''Nadine Ross''' – zbuntowana [[feministka]], zna karate, Nate nie miał z nią szans. |
|||
* Uważa, że przeżyje skok z 10 pięter. |
|||
* Próbuje wyskoczyć za burtę statku |
|||
* Ma problem z każdą zagadką, nawet pojawiająca się za pół godziny podpowiedź niewiele mu daje. |
|||
* Kręci się bez przerwy w kółko, nawet na korytarzu. |
|||
== Pro == |
|||
* Ma wszystkie skarby. |
|||
* Upewnił się, czy Salivan na pewno nie żyje. |
|||
* Pokonał Navarro strzałem w głowę… |
|||
* …Lazarewicza też… |
|||
* …zamiast jak debil ukrywać się z tyłu i patrzeć jak wypija żywicę dającą nieśmiertelność, po prostu strzela gdy tylko zobaczy jego facjatę przybliżoną żywivowego bajorka. |
|||
* Nie ma żadnych problemów z orientacją na pustyni. |
|||
* Talbota i Rafe'a pozbawia broni jednym ciosem (ręki) i zostawia w ruchomych piaskach/płonącym okręcie. |
|||
* Zmusza Sama do powiedzenia prawdy zamiast wymyślać bajki o Alcazarze i dzięki temu obaj będą mieli spokój do końca życia, a Rafe upragnione pięć minut sławy jako odkrywca. |
|||
{{Przypisy}} |
{{Przypisy}} |
Wersja z 06:51, 24 kwi 2020
ELEEEEEENA!!
- Nathan Drake krzyczy do Heleny
Uncharted – seria przygodowych gier akcji dostępnych na konsole PlayStation tworzonych przez niegrzeczne pieski. W grze wcielamy się w podróżnika, Nathana Drake'a i wraz z jego towarzyszami – Eleną Rybak i niezniszczalnym staruszkiem Sullivanem wyruszamy szukać skarbów, lecz i tak wrogowie zawsze są przed nim.
Postacie
Główni bohaterowie
- Nathan Drake – przybrany potomek Francisa Drake'a, ale ze względu na jego „umiejętności” poszukiwania skarbów pokrewieństwo możemy wykluczyć.
- Elena Rybak – słaba dziennikarka, która upuściła swoją kamerę w pierwszej części, zamiast rzucić się w przepaść jak należy.
- Chloe Frazer– koleżanka Nathana, jednak każdy wie co ich łączy. Praca ich łączy.
Masz pomysł na kolejny punkt? Dodaj go!
Uzależnienie
- Wchodząc do wody, Krzyczysz Marco!
- Zamortyzowanie upadku z dziurawym spadochronem przez drzewa uważasz za całkowicie normalne.
- Myślisz, że w niemieckich bunkrach czają się demoniczni hiszpanie, którzy wygladąją i zachowują się praktycznie tak samo jak stereotypowa moherowa babcia.
- Żywisz nadzieję, że picie żywicy z największego drzewa w okolicy zapewni ci nieśmiertelność.
- A jeśli strzelisz do żywicy to ta da ogromny wybuch.
- Nie dziwi cię też jej kolor – niebieska żywica jest całkowicie normalna.
- Bardziej ufasz przypadkowo napotkanym beduinom niż własnemu przyjacielowi.
- Masz większe problemy z pokonaniem baby, która nieco przesadziła z siłownią niż z dwumetrowym łysym koksem.
- Nie zastanawiasz się jakim cudem twój „zmartwychstały” braciszek trafił do jednej celi z Hektorem Alkazarem i sam wyjazd na totalne zadupie go nie zgubi. Zamiast tego porzucasz ustabilizowane życie i wyjeżdżasz
w Bieszczadyszukać skarbów. - Masz fioła na punkcie krzyży – zwłaszcza świętego Dyzmy i niejednokrotnie próbowałeś włamać się do kościoła, by zobaczyć czy w środku krzyża lub jego okolicach nie ma czegokolwiek.
Noob
- Nigdy nie zauważa skarbów, nawet w 2 pierwszych częściach kiedy świecą jak flesh od „czerwonookiego” aparatu.
- Cierpi na nieustanny brak amunicji
- Szuka paska zdrowia…
- albo mapy…
- a brak obu tłumaczy lagiem bądź błędem gry, choć gra działa bez najmniejszego zarzutu
- albo mapy…
- Uważa, że przeżyje skok z 10 pięter.
- Próbuje wyskoczyć za burtę statku
- Ma problem z każdą zagadką, nawet pojawiająca się za pół godziny podpowiedź niewiele mu daje.
- Kręci się bez przerwy w kółko, nawet na korytarzu.
Pro
- Ma wszystkie skarby.
- Upewnił się, czy Salivan na pewno nie żyje.
- Pokonał Navarro strzałem w głowę…
- …Lazarewicza też…
- …zamiast jak debil ukrywać się z tyłu i patrzeć jak wypija żywicę dającą nieśmiertelność, po prostu strzela gdy tylko zobaczy jego facjatę przybliżoną żywivowego bajorka.
- Nie ma żadnych problemów z orientacją na pustyni.
- Talbota i Rafe'a pozbawia broni jednym ciosem (ręki) i zostawia w ruchomych piaskach/płonącym okręcie.
- Zmusza Sama do powiedzenia prawdy zamiast wymyślać bajki o Alcazarze i dzięki temu obaj będą mieli spokój do końca życia, a Rafe upragnione pięć minut sławy jako odkrywca.