Which

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
Wersja z dnia 15:20, 10 wrz 2020 autorstwa Redfire (dyskusja • edycje) (→‎Ciekawostki: Usunęłam nawias, gdyż na dobrą sprawę zdanie może istnieć bez niego, a ładniej wygląda.)
Which.jpg

Kuźwa, weź ty się ode mnie odczep, cholero jedna.

Przeciętny gracz po otworzeniu pierwszych drzwi w grze

Co by się stało, gdyby tej kobiecie dać głowę i serce?

Każdy gracz po poznaniu zakończeń gry

ALE JAK TO, KURWA, NIE MOŻNA?!

Ci sami gracze po przekonaniu się, że powyższe nie jest możliwe

Which – darmowa gra-horror[1], polegająca na odnalezieniu wyjścia z całkowicie szaro-białego domu, w którym nawet krew jest biała. Poza nami w grze jest też przemiła pani bez głowy i serca, z czym wiążą się dwa zakończenia owej gry. Owa kobieta lubi za nami chodzić. Cała gra nie jest długa, ale jest w niej na tyle cicho, że można bez przeszkód puścić Behemotha w tle.

Wersje gry

A co myślałeś? Gdy pobierzemy ową grę, będzie ona zawierała trzy pliki z tą grą, tylko każdy różni się od siebie.

  1. Which-Lo – gra dla osób z komputerem stworzonym z drewna i pajęczyn. Teoretycznie mniej obciąża komputer, praktycznie nikt jeszcze nie widział różnicy. Amerykańscy naukowcy wciąż próbują rozwikłać wyjątkowość tej wersji.
  2. Which-Hi – normalna wersja gry, która wygląda tak samo, jak ta wyżej.
  3. Which-3D – wersja dla bogaczy i dobrych złodziei. Jeżeli udało ci się ukraść okulary 3D z kina lub gdzieś je kupić, to ta wersja jest dla ciebie. Jest to normalna gra, tylko w 3D. Szczerze powiedziawszy, nawet w okularach 3D nie wygląda ultra epicko, tylko gorzej niż wersje nietrójwymiarowe.

Rozgrywka

Jest prosta jak budowa cepa albo jeszcze prostsza. Pojawiamy się w szaro-białym domu, a po otwarciu wyjścia obok okazuje się, że ktoś je zabił łańcuchami. No to łazimy po domostwie w poszukiwaniu kluczy, kluczy, kluczy i, ewentualnie, kluczy. Czasem także kluczy. Zdarza się, że będziemy szukać kluczy. Raz na jakiś czas znajdziemy też klucze oraz, aby było oryginalniej, klucz do otwierania kolanka pod umywalką, bo klucz do drzwi postanowił sobie wpaść do rur. Za pierwszymi drzwiami jest wspomniana wcześniej bezgłowa i nieposiadająca serca kobieta, która ma, uwaga, klucz do wydostania się z tego domu, ale nie odda nam go, jeśli my nie odnajdziemy jej głowy lub serca[2]. No to chodzimy dalej i szukamy głowy bądź serca, a także musimy zdecydować, co podarujemy jedynej innej poza nami postaci.

Zakończenia

Jak było wspomniane wyżej, gra ma dwa zakończenia. Oto one:

  • Oddanie kobiecie głowy – jako, że z domu może wydostać się tylko jedna osoba, nasza przemiła pani zaczyna myśleć, wyjmuje nóż i zabija nas. Teoretycznie, bo praktycznie nie umieramy, a ona i tak wychodzi z domu. Logiczne, czyż nie?
  • Oddanie kobiecie serca – to samo co wyżej, tylko kobieta zabija siebie, a my wychodzimy w białą przestrzeń.

Niektórzy twierdzą, że jest to zobrazowanie kierowania się sercem i rozumem.

Ciekawostki

  • W jednej z szafek drugiego pokoju można zobaczyć napisy końcowe, których nie ma na końcu gry. Jest to prawdopodobnie efekt braku kasy lub chęć bycia oryginalnym.
  • Niby można otworzyć drzwi i z sercem, i z głową w czasie jednej rozgrywki, ale gówno to daje.
  • Głowę i to jeszcze żywą znajduje się w sedesie. Ciekawe co na to właściciele budynku.

Zobacz też

Przypisy

  1. Według twórcy, bo tak naprawdę aż taka straszna nie jest
  2. Słowo lub jest tu słowem kluczowym