War Thunder

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
Snoop Dogg też gra w War Thunder
W grze możemy również poruszać się bokiem
Radziecki program kosmiczny

War Thunder – gra od Gaijin Entertainment rozgrywająca się w czasach II wojny światowej i powojennych, powstała w wyniku połączenia World of Tanks, World of Warplanes i World of Warships. Podobnie jak w przypadku konkurenta, celem gry jest zniszczenie maszyn wroga, bądź zdobycie baz. Gra opiera się na makro mikropłatnościach[1]. Po zakończonej bitwie wracamy do hangaru z trwałym uszczerbkiem na zdrowiu psychicznym, rodziną zwyzywaną pięć pokoleń wstecz, a także Srebrnymi Lwami i punktami doświadczenia, które możemy wydać na kobiety, alkohol i narkotyki rozwój i kupno maszyn, amunicję i ulepszenia. Właściwie gra zadebiutowała 15 sierpnia 2013 roku, ale jej oficjalna premiera odbyła się trzy i pół roku później.

Nacje

W grze mamy do wyboru następujące nacje:

  • Stany Zjednoczone – nacja posiadająca amunicję ze wzbogaconej demokracji.
  • Niemcy – nacja posiadając najlepsze samoloty.
  • ZSRR – najmocniejsza nacja, posiadająca pancerze wykonane ze stopów z dodatkiem Stalinium, oraz wykonane według radzieckiej myśli technologicznej.
  • Wielka Brytania – maszyny z tego kraju są napędzane biopaliwem otrzymywanym z fusów herbacianych.
  • Japonia – najsłabsza nacja, posiadająca przestarzałe samoloty i kanciaste czołgi.
  • Włochy – pierwsza nacja dodana po premierze, której pojazdy są napędzane specjalnym sosem pomidorowym wykorzystywanym do ich pizzy i spaghetti.
  • Bagiety - ostatnio dodana nacja, jako jedyna nacja ma czołgi zrobione z ciasta, oraz dużo kradzionych amerykańskich samolotów.

Maszyny

W grze mamy do dyspozycji wiele typów maszyn. Każdy z nich ma zarówno zady i walety wady, jak i zalety.

Samoloty

  • Myśliwiec – podstawowy typ samolotu. Teoretycznie jego głównym zadaniem jest osłanianie sojuszniczych bombowców i zestrzeliwanie wrogich maszyn i zdobywanie punktów naziemnych. W praktyce jednak, najczęściej służą elitarnym graczom do niszczenia pojazdów naziemnych, bądź rzeźbienia tuneli w skałach, metodą „na kamikadze”.
  • Bombowiec – maszyna przeznaczona głównie do grania PTFO (Play The Fucking Objective), bombardowania lotnisk i uprzykrzania życia jednostkom lądowym. Ogromne, powolne i stosunkowo słabo uzbrojone. Przewożą najczęściej kilka- do kilkunastu bomb atomowych, albo torpedy[2].
  • Samolot Szturmowy – powiększony, wzmocniony myśliwiec, uzbrojony w dodatkowe bomby i rakiety. Postrach każdego nooba.

Jednostki naziemne

  • Czołg Lekki – swoisty paradoks wśród czołgów. Dzięki niewielkiemu pancerzowi trudno nazywać go czołgiem, a masa kilkunastu ton dyskwalifikuje go z kategorii „lekkiej”. Jedyne co przemawia na jego korzyść, to duża prędkość i przyśpieszenie, co pozwala na dokonanie samobójczej szarży z bagnetami wprost na wroga zwiadu.
  • Czołg Średni – czołg pełną piersią. Ma mocne działo, solidny walcowany pancerz, potężny motor i rozwrzeszczanego rosyjskiego dzieciaka za sterami.
  • Czołg Ciężki – ciężki, powolny i pot z niego spływa. Ulubiony pojazd noobów. Świetny do walki w mieście i blokowania sojuszniczych maszyn na środku drogi.
  • Niszczyciel CzołgówIwan? Mamy jeszcze w magazynie to stare podwozie z muzealnego pojazdu? Dawaj zamontujemy na nim niewspółmiernie wielkie działo, silnik od UAZa i kilka warstw tektury falistej! Bo co może pójść nie tak?
  • Działo Przeciwlotnicze – zwane pieszczotliwie PeLOTką. Nic innego, jak stare działo przeciwlotnicze zamontowane na pace wywrotnej ciężarówki. Idealne do niszczenia samolotów wCenzura2.svgnia wszystkiego i wszystkich.

BIAS

Współczynnik BIAS to równanie matematyczne, pomagające nam określić jak bardzo OP jest dany pojazd. Pomimo ogromnych nakładów pieniężnych na badania, współczynnik BIAS funkcjonuje tylko w przypadku radzieckich maszyn. Wzory obliczeń dla innych nacji wciąż nie są znane dzisiejszej nauce.

Współczynnik BIAS dla czołgów

Wzór na współczynnik BIAS dla czołgów to:

Gdzie:

– Kaliber działa (lub suma kalibrów wszystkich dział głównych) wyrażona w milimetrach;

– Suma grubości pancerza przedniego korpusu i wieży wyrażona w milimetrach;

– Stała Stalina, wynosząca 53[3];

– Klasyfikacja bitewna danego pojazdu w grze;

– Stała rodziny pojazdów. Dla czołgów T, będących umiarkowanie za dobrymi wynosi 1; dla SU i ISU, będących o wiele za dobre – 2, a pojazdów niszczących wszystko, co żywe – KW i IS wynosi 3.

Stąd łatwo wyliczyć, że współczynnik BIAS dla KW-2 wynosi 213.

Współczynnik BIAS dla samolotów

BIAS dla samolotów wylicza się przy użyciu podobnego równania, jak przy czołgach, jednakże podstawia się nieco inne dane:

Gdzie:

– Suma kalibrów dział;

– Penetracja pocisków z z odległości 10m przy 90° kącie nachylenia;

– Łączna masa bomb i rakiet wyrażona w tonach;

– Stała Stalina wynosząca 53;

– Klasyfikacja bitewna;

– Stała rodziny pojazdów. Dla MiG; Ła; I i ŁaGG wynosi 1; dla Jak – 2, a dla Ił; Pe; Su i Tu – 3.

Stąd dla Tu-4, współczynnik BIAS wynosi ok. 221,5.

Noob w War Thunder

Noob z War Thunder niezbyt różni się od nooba z WoTa i innych podobnych gier, a więc:

  • Odwraca się do wroga tyłem, żeby pokazać, że ma go w poważaniu, ale jest niszczony, bo nawet nie wie, że z tyłu jest najsłabszy pancerz.
  • Cieszy się ze zniszczenia optyki.
  • Spamuje na chacie, aby zająć na przykład punkt A, a sam jedzie w drugą stronę.
  • Wychodzi poza mapę, przez co drużyna traci gracza[4].
  • Po zostaniu zniszczonym, wyzywa innych graczy od gold nubuf!!!!1111.
  • Prosi graczy o czołgi.
  • Próbuje sprzedać nieużywany czołg.
  • Wydaje całego golda wszystkie złote orły na kamuflaże i emblematy…
  • …które zaraz samoistnie odblokuje.
  • Gra tylko KV-2…
  • …lub nie umie go odblokować.
  • Zazwyczaj nie używa lunety i gdy źle trafi narzeka na wszystko i wszystkich.
  • Nie wie o istnieniu mapy testowej, gdzie mógłby spokojnie zaistnieć.
  • Szarżuje lekkim, nieopancerzonym działem przeciwlotniczym wprost na przeciwnika, z oczywistym skutkiem.
  • Nie mogąc zrozumieć systemu dobierania graczy, dołącza do bitwy jednocześnie z maszynami I i V ery…
  • …po czym spamuje wszystkie fora CZEMÓ MNIE DOŁANCZA PIERFSSZYM TIEREM DO BITWY NA PIONTYM TIERZE????!!!!.
  • Zapomina o wyciągnięciu podwozia podczas lądowania.
  • Robi rekonstrukcję katastrofy Smoleńskiej.
  • Uważa, że kilka badyli przyczepionych do burty czołgu uczyni go niewidzialnym.
  • Ma nick zawierający rok urodzenia (najczęściej z XXI wieku), skrót PL, Pokemoniaste pismo, lub błędy ortograficzne, na przykład: „Z@BUJCA_PL2007”.
  • Nie wie, jak kupować bądź ulepszać swoje maszyny.
  • Nawala z CKM-a do wszystkiego co się rusza...
  • ...i nie tylko do tego.
  • Ma wyjeCenzura2.svgne na cele misji.
  • Spamuje swoimi wypowiedziami i później dziwi się, czemu wszyscy mają go w tyłku.
  • Jeśli grał wcześniej w Battlefielda, pyta się na chacie, jak wysiąść z pojazdu.
  • Wyzywa wszystkich od noobów i cheaterów nie zdając sobie sprawy, że to on nim jest.
  • Jeśli jest na wodnej mapie i korzysta z pojazdów lądowych, idzie popływać, tym samym ignorując misję.
  • Najczęściej to on ginie pierwszy.
  • Nawet boty go niszczą.
  • Nie zwraca uwagi na stan techniczny swojego pojazdu i dziwi się, czemu tak szybko zostaje zniszczony.
  • Panikuje, gdy ktoś w niego trafi.
  • Robi kamikaze wrogom lub sojusznikom, po czym tłumaczy się, że to dlatego, iż nie ogarnia pojazdu.

Podgatunki noobów

W War Thunder możemy również wyróżnić osobne podgatunki noobów, zachowujące się w określony sposób.

  • Noob pływak – spotykany na mapach ze zbiornikami wodnymi. Ma wylane, że może zdobyć punkt lub zniszczyć wrogą maszynę, woli popluskać się w jeziorku.
  • Noob spamer – spamuje na chacie, na przykład: osłaniajcie mnie aż do bólu, a później dziwi się, że gdy naprawdę potrzebuje pomocy, wszyscy mają go w nosie.
  • Noob dowódca – tylko siedzi na spawnie i wydaje rozkazy lub krzyczy na innych, że słabo grają. Potrafi nawalać też z CKM-a do swoich.
  • Noob turysta – zwiedza mapę i wnerwia się, jak ktoś go zniszczy. Często wychodzi poza mapę w celu szukania Świętego Graala nie wiadomo czego.
  • Noob krzykacz – wyzywa wszystkich innych graczy od noobów[5].

Jak wygrywać?

Jesteś życiowym przegrywem? Nie umiesz grać? Ten poradnik jest specjalnie dla ciebie!

  1. Zbadaj KV-2 w radzieckim drzewku technologicznym.
  2. Załaduj amunicję odłamkową.
  3. Wygrywaj.

Wolisz samoloty?

  1. Zbadaj Tu-4 w radzieckim drzewku technologicznym.
  2. Ulepsz strzelców.
  3. Patrz jak fragi same się robią.

Przypisy

  1. Czytaj: Pay to win
  2. Które nie są do niczego potrzebne
  3. Wiek Lenina w chwili śmierci
  4. Ale tak w sumie, po co komu noob na froncie?
  5. Noobcepcja…