Battlefield Hardline: Różnice pomiędzy wersjami

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
M
Linia 96: Linia 96:
* '''1887''' – kopia 870P ze zmienionymi skinami. Ma identyczne parametry i ilość naboi którą można do niej władować<ref>czy nie mówiłem że ma się ochotę zabić twórców tej gry</ref>.
* '''1887''' – kopia 870P ze zmienionymi skinami. Ma identyczne parametry i ilość naboi którą można do niej władować<ref>czy nie mówiłem że ma się ochotę zabić twórców tej gry</ref>.
* '''M4''' – podobnie nazywa się karabinek który w przeciwieństwie do tej broni jest dobry.
* '''M4''' – podobnie nazywa się karabinek który w przeciwieństwie do tej broni jest dobry.

=== Karabiny Snajperskie ===
W poprzednich częściach były to ulubione zabawki każdego campera. Niestety ci <del>debile</del> geniusze z Visceral musieli dać snajperką siłę pistoletów na kapiszony aby nie było specjaliście zbyt łatwo.
* '''SCOUT ELITE''' – ironiczne najlepsza na krótki dystans gdyż na dłuższych trzeba wydać nawet trzy strzały aby zabić. Z tego powodu mało osób korzysta z tej giwery.
* '''R700 LTR''' – w miarę ok. Niestety prędkość wylotowa jest mniejsza niż u wielu PDW a magazynek jest mniejszy niż standardowy.
* '''AW<del>P</del>M''' – rzęch na miarę snajperek. Prędkość wylotowa jest tak niska że ktoś kto ustrzeli kogoś w ruchu na odległości 2740 metrów powinien dostać nobla. Bo to przeczy prawą fizyki.
* '''300 KNOCKOUT''' – zadaje 90 obrażeń do nawet 50 metrów! Oczywiście musiało być coś za coś, ma najwyższy model opadania kul więc trzeba często podnieść karabin tak że nie widać wroga aby go trafić.
* '''388-RECON''' – bardzo kiepska broń<ref>żadna nowość wśród snajperek</ref>. Obrażenia spadają z prędkością światła a magazynek znów jest o połowę mniejszy niż standardowy
* '''AWS''' – jedna z najlepszych w swojej kategorii. Prędkość strzału nareszcie zaczyna przypominać karabin snajperski<ref>choć i tak jest niższa większość snajperek w BF4</ref> oraz posiada największy zasięg.
* '''M98B''' – w poprzednich częściach był to król wśród karabinów. Oczywiście te <del>chuje</del> geniusze z Visceral musieli zmniejszyć M98 dosłownie wszystko. Od szybkostrzelności która jest obecnie na żenującym poziomie do nawet zasięgu i prędkości wylotowej<ref>mimo wszystko nadal jest jedną z najlepszych snajperek w grze gdyż każda inna jest w pewnym aspekcie gorsza</ref>.
* '''M1903''' – giwera pamiętająca czasy [[II wojna światowa|II drugiej wojny światowej]]. Ma wysoką prędkość strzelania oraz zasięg. Niestety ma niski model obrażeń i po raz kolejny najmniejszy magazynek<ref>oraz wyższy model opadania kuli</ref>. Do olania.



{{przypisy}}
{{przypisy}}

Wersja z 15:07, 20 paź 2017

Battlefield Hardline – kontynuacja wspaniałego pod każdym względem Battlefielda 4. Produkcją zajęło się DICE tym razem Visceral Games a wydane zostało przez Elektroniczną Sztukę. Akcja dzieje się w świecie ogarniętym wojną policjantów i złodziei, co było ze strony Visceral strzałem w dziesiątkę, gdyż seria gier która od zawsze opiera się na konfliktach zbrojnych powinna obrać zupełnie inny tor i wyruszyć na kompletnie nieznane wody[1].

Tryby gry

  • Singleplayer – Od samych początków EA obiecywało że Hardline będzie najlepszym singleplayerem w historii cyklu. Zapewne panowie w drogich garniturach wyszli z założenia że Visceral otrząśnie się z swego stanu marazmu wywołanego zapewne szokiem artystycznym. Zjawisko to występuje zwykle w przypadku gdy dochodzimy do wniosku że stworzyliśmy arcydzieło życia którego nie da się niczym przebić. Faktycznie nietrudno pobić poprzeczkę poprzednich części cyklu. Hardline to zdecydowanie najlepszy single w historii cyklu![2] Postacie są drewniane niczym zabytkowy dąb Bartek i mają tak płytkie osobowości że pięć minut po wyłączeniu gry zapominamy jak się nazywają: Skorumpowany glina, były bandzior, sympatyczny zbir, komisarz o niesprecyzowanych planach i tak dalej… Dodatkowo polski dubbing jest na żenującym poziomie, oraz przez całą grę towarzyszą nam dowcipasy na poziomie gimnazjum. Można nawet stwierdzić, że w pewnych przypadkach nawet historia Reckera z BF4, która była tragiczna pod każdym względem może być nawet lepsza.
  • Multiplayer – no, tu się zaczyna poważny temat. Przeciętny gracz spędził w multi średnio 110% czasu przeznaczonego na grę. Do dyspozycji mamy 10 map plus 22 z dodatków, sporo pojazdów oraz dużo różnorakich pukawek, mimo to jednak najczęściej używane są dwie albo trzy bronie na kategorie.

Klasy

Klasy w BFH to prawie dokładnie to samo co w Battlefield 4, z drobnymi zmianami w dostępnym ekwipunku. Jedyne co zmieniono to dwie klasy ,,Przechrzczono" ale ich funkcje nie uległy drastycznym zmianom. W praktyczne to faktycznie to samo co BF4 z kilkoma nowościami które za chwilę i tak się nudzą i łapiemy się na tym że gramy praktycznie to samo.

  • Operator – odpowiednik szturmowca z BF4. Zapamiętaj tą nazwę, gdyż naukowcy stwierdzili, że przynajmniej połowa napotkanych wrogów i towarzyszy będzie grała Operatorem. Typowy przedstawiciel tego gatunku nosi że sobą karabin szturmowy, apteczkę, defibrylator lub (kiedy jest egoistą) zestaw survivalowy dzięki któremu może się wskrzeszać[3].
  • Mechanik – dawny technikór. O ile kiedyś klasa ta miała swoje poważne zadanie w postaci niszczenia wrogich czołgów, pelotek, łodzi itp, to tutaj tak na prawdę klasy tej mogłoby nie być. Skoro przenosimy na pole walki policja–gangsterzy to możemy zapomnieć o czołgunach. Nosi że sobą granatnik, gdyż Visceral spierdoliło robotę i rakietnice występują tylko jako broń do podniesienia. Czasami zagości na polu walki z palnikiem lub sabotażem aby zrobić noobom przykry prezent pod samochodem.
  • Szturmowiec – odpowiednik Wsparcia. Nosi ze sobą Karabin maszynowy Otóż nie! Chuja tam! Obecnie szturmowcy noszą tylko strzelby czyniąc ich praktycznie bezużytecznymi z tego powodu, że wiele serwerów ma zakaz na ten oręż. Jeżeli jednak ktoś zagra tą klasą to najpewniej będzie biegał za drużyną i rzucał im amunicję. To jego jedyne sensowne zastosowanie.
  • Specjalista – Stary poczciwy camper snajper. W tej części programiści wzięli sobie za cel aby snajper nareszcie zaczął być użyteczny. Oprócz ulubionej broni camperów, czyli snajperki nosi też takie nowinki techniczne jak: miny laserowe, kamery, przynęty czy liny, dzięki którym jego drużyna może wspinać się po pionowych ścianach. Niestety jednak nadal jest totalnie bezużyteczny dla swoich kompanów, gdyż w jego pułapki wpadnie tylko noob, a z karabiny snajperskie zostałby tak diabelsko znurfione że już praktycznie nikt z nich nie korzysta.

Bronie

Pukawek w BFH mamy niestety znacznie mniej niż w poprzedniej części. Nie powinno nikogo to dziwić, gdyż w walkach policjantów i złodziei nie biorą udziału prawdziwe bronie.

Broń Osobista

Pistoleciki i inne takie małe, złośliwe rzeczy które mogą cie uratować kiedy w karabinie skończy ci się amunicja.

  • 45T – pierwsza dostępna broń obrony koniecznej. Wiele osób go nie zmienia bo jest całkiem niezły.
  • M1911A1 – ten pistolet ma ponad 100 lat i dalej służy w boju. Bardzo celny.
  • .40 PRO – prawie pod każdym względem gorszy od przeżytku z czasów I wojny światowej. Dodatkowo żądają sobie za niego ponad 50 tys dolarów.
  • BALD EAGLE – mimo iż broń ta w rzeczywistości jest kompletnie nie do użytku na polu bitwy, to tutaj daje radę.
  • FN57 – dość celny i stabilny ale ma najniższe obrażenia. Na szczęście ratuje go pojemność magazynka: 20 czopków.
  • G17 RACE – niesamowicie ładny pistolet o bardzo dobrych parametrach. Jedyne co odstrasza ludzi od tego pistoletu to cena: 60 tys dolarów.
  • DUAL VZ. 61 – to nie pistolet! to pistolet maszynowy! Strzela jakby miał zaraz wysadzić w powietrze całą planetę. Niestety jest jednak strasznie nie celny oraz kosztuje ponad 100 tys dolarów. Z tego powodu wielu graczy omija go szerokim łukiem.
  • T62 Cew – to również nie jest pistolet! to jest paralizator. Można dzięki niemu ogłuszyć wroga i go przesłuchać aby podał namiary na swoich wrogów. Niestety trzeba strzelać z odległości do 2 metrów gdyż dalej strzał nie doleci.
  • Strzałka Namierzająca – tego nie można zakwalifikować nawet jako broń służącą do zabijania. Możesz jedynie strzelić nią do wroga aby był widoczny na mini-mapie. Problemem może być jedynie fakt iż bez broni nie będziemy mogli go zabić.

Karabiny Szturmowe

Czyli bronie dostępne tylko dla klasy operatora.

  • L85A2 – pierwszy karabin dostępny w grze. Korzystamy z niego tylko po to aby kupić coś lepszego. Słabiutki.
  • M16A3 – w BF3 Była to najmocniejsza broń w grze. Teraz lepiej jednak tej broni nie zabierać na pole walki. Też słaby.
  • M416 – M416 gości w serii już po raz piąty. Tutaj też daje rade bo jest szybsza od M16.
  • AKM – przyrodni brat AK47. Silny ale trudny w kontroli.
  • ARM – połączenie szturmówki z maszynówką. Broń dla nikogo. Wolny i słaby. Jedynie magazynek nie jest rozczarowaniem bo mieści aż 50 kapiszonów.
  • F2000 – belgijska szturmówka wypluwająca niezliczone ilości ołowiu. Nawet dobra ale… tylko dla premium.
  • RPK – czyli zwykły AKM z większym magazynkiem i gorszą celnością. Faktycznie jest to karabin maszynowy więc co robi w szturmówkach?
  • MDC – dość mocny i szybki. Byłby świetny na polu walki… Tak byłby gdyby nie był tylko dla premium.
  • FAMAS – w poprzednich częściach była to broń która biła minigun w szybkości strzelania. Niestety ci skurwysyni idioci z Visceral musieli zmniejszyć szybkostrzelność FAMAS'a przez co jest bardzo cienki i nikt już go nie kupuje.
  • RO933 .300 BLK – podróbka technicznego RO933. Jest jednak od niego znacznie gorszy. Nie warto starać się o jego odblokowanie.
  • SAR-21 – karabin o najlepszym zasięgu. Jest jednak strasznie słaby i strasznie długo się przeładowuje.
  • RPK-74 – identyczna kopia RPK. Jedyną różnicą jest to że strzela odrobinę szybciej[4].
  • AUG A3 – znów kopia. Tym razem ma identyczne parametry z SAR'em. Ponownie jest jednak odrobinę szybszy w strzelaniu. Co najdziwniejsze jest od niego tańszy.

PDW

Bronie których znaczą część może używać tylko Mechanik. Charakteryzują się małym zasięgiem, dużym odrzutem oraz tym że nikt z nich nie korzysta.

  • MP5K – dość mocny jak na PDW ale ma strasznie mały zasięg i niesamowicie mały magazynek.
  • UMP-45jedyne pierwsze dobre PDW. Jedyny obok UMP-9 PDW które nadaje się na długie odległości. Wolny ale za to pieruńsko celny.
  • M/45 – złom z czasów drugiej wojny światowej. Wolny i strasznie nie celny.
  • MPX – dobry na początek kiedy mamy mało pieniędzy a nie chcemy grać MP5. W późniejszej fazie gry ustępuje jednak UMP zasięgiem.
  • K-10 – czyste zło. Jest okropnie szybkostrzelny ale ma magazynek wielkości FAMAS'a. Teoretycznie ma dobry zasięg choć w praktyczne aż strach z niego w ogóle korzystać gdyż ma najniższą celność w śród wszystkich broni. Lepiej nie kupować.
  • UZI – dość dobry. Wolny ale bardzo celny. Jednak w przeciwieństwie do UMP ma strasznie krótki zasięg.
  • P90 – ulubiona broń każdego nooba. Szybki oraz posiada duży magazynek. Jednak podobnie jak K-10 ma strasznie kiepską celność która sprawia ze jest praktycznie bezużyteczny.
  • FMG9 – wystarczy jedno spojrzenie na miniaturkę aby porównać go do psikawki na wodę i najpewniej nią jest napędzany. Wydaje się jakby był załadowany ślepakami.
  • M1A1 – czyli popularny Thomson. Jedyne PDW dostępne dla każdej klasy. Nawet dobry.
  • SCORPION – PDW będące najprawdopodobniej bratem K-10. Wielka szybkostrzelność oraz mała stabilność odstrasza nawet noobów.
  • MP7 – broń zapewne kojarzona przez weteranów serii. Czy jest dobra? statystyki mówią same za siebie[5].
  • UMP-9 – brat UMP-45 żywiący się amunicją 9mn. Z pewnością najlepsze PDW. Niesamowicie celny, mocny, posiada duży magazynek i nawet dobrą szybkostrzelność.
  • AUG PARA – wariant AUG'a z szturmówek. Niesamowicie przeciętny, w dodatku ponieważ jest w układzie Bullpup strasznie długo się przeładowuje.
  • M5 NAVY – mocno celny ale niskie obrażenia oraz kosmiczna cena wykluczają jego użyteczność na polu walki.
  • M12S – podróbka UMP-9. Teoretycznie jest jeszcze celniejszy ale jest przeokropnie wolny, oraz ponad dwa razy droższy[6].
  • M5SD – PDW które do złudzenia przypomina karabinek. Kosmiczna cena oraz małe obrażenia sprawiają że nikt nie kupuje tego złoma.
  • MX4 – ponownie broń znana weteranom. Nie wiadomo czemu tyle kosztuje bo jest równie mierny co reszta PDW.

Karabinki

Takie Karabiny Szturmowe tylko trochę mniejsze.

  • RO993 – teoretycznie jest słaby gdyż zadaje najmniejsze obrażenia. W praktyce jednak jest to najlepsza broń w całej grze.
  • SG553 – tak jak w CS GO jest to broń która ma swoje liczne plusy jak i minusy. Jest bardzo stabilny i celny ale jest najwolniejszy wśród karabinków[7].
  • AKS-74U – nie taka zła broń[8]. Celniejszy od SG ale ma mały zasięg, i szybkostrzelność.
  • G36C – jeden z najgorszych w swojej kategorii. Mało celny, kiepsko stabilny i tak naprawdę nie warto go kupować.
  • CAR-556 – broń na którą zabrakło materiału i ostatecznie nie zamontowano mu kolby. Minimalnie gorszy od SG553 choć warty uwagi z powodu swojego dużego magazynka: 40 naboi.
  • ACWR – dawniej był to jeden z najlepszych karabinków jaki technik posiadał. Niestety DICE Visceral miało inne plany i mocno osłabili ukochanego ACWR. Jedyne co go wyróżnia to dość dobra szybkostrzelność.
  • M1 – trudno go nazwać karabinkiem skoro jest bronią samopowtarzalną. Ma kiepski zasięg, średnią stabilność i kosmiczną cenę jak na oręż tego typu.

Karabiny Bojowe

Imitacje karabinów maszynowych. Posiadają jednak małe magazynki i mierną szybkostrzelność.

  • SCAR-H – co ten karabin tu robi? przecież to jest karabin szturmowy! Dość w porządku jak na otoczenie w którym się znalazł.
  • HCAR – ma większy magazynek od SCAR'a ale jest strasznie wolny. Jak chcesz dobrą celność i stabilność oraz masz gdzieś jak szybko strzelasz możesz kupić.
  • SA-58 OSW – wariacja SCAR'a. Mniej celny ale bardziej stabilny[9].
  • HK51 – tragedia wśród bojówek. Ma tragiczną celność, małą szybkostrzelność, mały magazynek i w ogóle jest do dupy.
  • FAL – Visceral jest nie pokonania w tworzeniu kopii karabinów z tylko zmienionymi teksturami. Nie różni się niczym od SA z wyjątkiem ceny[10].
  • SG510 – jedyny ładny w swojej kategorii jakiego znaleziono w przyrodzie. W praktyce jednak jest to znowu kopia innego karabinu[11] który różni się jedynie ceną oraz prędkością strzelania.
  • M110K5 – omijany szerokim łukiem przez wszystkich graczy. Powodem jest to że jako jedyny ma obniżony zasięg.
  • M39 EMR – a cóż to jest? przecież w BF4 był to karabin wyborowy! Tutaj jednak dostał tryb automatyczny i najwyższą cenę. Niestety znów ma chamsko skopiowane parametry innego karabinu… tym razem SCAR'a[12].

Strzelby

JEBS! JEBS! JEBS! BUM! BAN!

  • 870P MAGNUM – bestia w BF3, bestia w BF4, bestia w BFH! Dostępna jako pierwsza a większość pozostałych strzelb.
  • 37 STAKEOUT – typowy obrzyn, mały zasięg i słabe obrażenia definiują jego użyteczność na polu walki.
  • SPAS-12 – godna swojej ceny. SPAS to shotgun który w każdym Battlefieldzie był tym najlepszym. Tutaj też nie można się na nim zawieść. W skrócie kopie dupska.
  • DUBELTÓWKA – typowy przedstawiciel tego gatunku. Mocny na odległości 10 cm ale powyżej tego dystansu lepiej już wyciągnąć pistolet gdyż na pewno łuski rozpłyną się w powietrzu.
  • KSG12 – strzelbą która szczyci się tym że potrafi pomieścić najwięcej naboi, bo aż 14. Poza tym równie przeciętna co reszta.
  • SAJGA 12 – z powodu miłości do Rosjan shotgun ten musiał się znaleść również w BFH. Statystycznie identyczny co SPAS choć w praktyce dużo gorszy.
  • 1887 – kopia 870P ze zmienionymi skinami. Ma identyczne parametry i ilość naboi którą można do niej władować[13].
  • M4 – podobnie nazywa się karabinek który w przeciwieństwie do tej broni jest dobry.

Karabiny Snajperskie

W poprzednich częściach były to ulubione zabawki każdego campera. Niestety ci debile geniusze z Visceral musieli dać snajperką siłę pistoletów na kapiszony aby nie było specjaliście zbyt łatwo.

  • SCOUT ELITE – ironiczne najlepsza na krótki dystans gdyż na dłuższych trzeba wydać nawet trzy strzały aby zabić. Z tego powodu mało osób korzysta z tej giwery.
  • R700 LTR – w miarę ok. Niestety prędkość wylotowa jest mniejsza niż u wielu PDW a magazynek jest mniejszy niż standardowy.
  • AWPM – rzęch na miarę snajperek. Prędkość wylotowa jest tak niska że ktoś kto ustrzeli kogoś w ruchu na odległości 2740 metrów powinien dostać nobla. Bo to przeczy prawą fizyki.
  • 300 KNOCKOUT – zadaje 90 obrażeń do nawet 50 metrów! Oczywiście musiało być coś za coś, ma najwyższy model opadania kul więc trzeba często podnieść karabin tak że nie widać wroga aby go trafić.
  • 388-RECON – bardzo kiepska broń[14]. Obrażenia spadają z prędkością światła a magazynek znów jest o połowę mniejszy niż standardowy
  • AWS – jedna z najlepszych w swojej kategorii. Prędkość strzału nareszcie zaczyna przypominać karabin snajperski[15] oraz posiada największy zasięg.
  • M98B – w poprzednich częściach był to król wśród karabinów. Oczywiście te chuje geniusze z Visceral musieli zmniejszyć M98 dosłownie wszystko. Od szybkostrzelności która jest obecnie na żenującym poziomie do nawet zasięgu i prędkości wylotowej[16].
  • M1903 – giwera pamiętająca czasy II drugiej wojny światowej. Ma wysoką prędkość strzelania oraz zasięg. Niestety ma niski model obrażeń i po raz kolejny najmniejszy magazynek[17]. Do olania.


Przypisy

  1. Efektem tych działań jest dzisiejszy cudak oraz wielkie rozczarowanie ze strony weteranów serii
  2. Szkoda tylko że nie oznacza to absolutnie nic.
  3. Tak. Gracz może po śmierci wstrzyknąć sobie dopalacza i wrócić do gry...
  4. aż chce się zabić tych którzy tworzyli tą grę
  5. nie
  6. aż dziwne że EA dopuściło tą grę do sprzedaży
  7. nie licząc M1 który jest karabinkiem samopowtarzalnym
  8. choć rusek
  9. w praktyczne jednak jest wręcz identyczny jak SCAR
  10. jest oczywiście znacznie droższy
  11. tym razem HCAR'a
  12. który raz już mówię że ma się ochotę zabić twórców tego syfu?
  13. czy nie mówiłem że ma się ochotę zabić twórców tej gry
  14. żadna nowość wśród snajperek
  15. choć i tak jest niższa większość snajperek w BF4
  16. mimo wszystko nadal jest jedną z najlepszych snajperek w grze gdyż każda inna jest w pewnym aspekcie gorsza
  17. oraz wyższy model opadania kuli