Clash Royale: Różnice pomiędzy wersjami

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
M (zobacz teże)
 
(Nie pokazano 278 wersji utworzonych przez 56 użytkowników)
Linia 1: Linia 1:
{{Długiartykuł}}
{{redakcja}}
{{cytat|– Która karta jest Twoją ulubioną?<br />– Karta kredytowa!|[[Suchar|Złoty cytat]] gracza '''Clash Royale'''}}
[[Plik:SparkyUczucia.png|250px|thumb|Sparky też ma uczucia!]]
'''Clash Royale''' – gra na komórki stworzona przez Supercella. Jesteśmy w niej królem, a obok siebie mamy dwie dziewczyny, które zapraszamy na kawę i ciastka po każdej bitwie. Jedyne co musimy robić to stawiać wojsko, aby zniszczyło wieżę wroga lub dotarło do końca Areny.


== Karty i Talie ==
'''Clash Royale''' – gra na komórki stworzona przez <del>Supercwela</del> $uper€ella. Jesteśmy w niej <del>[[Donald Trump]]em</del> królem, a obok siebie mamy dwie dziewczyny, które zapraszamy na kawę i coś więcej po każdej bitwie. Jedyne co musimy robić to stawiać wojsko, aby zniszczyło wieżę wroga lub dotarło do końca Areny<ref>Zależnie od trybu gry</ref>.
[[Plik:Ice Wizard.png|180px|thumb|Jedno z największych (nie)szczęść w grze]]
Ilość dostępnych kart sprawia, że samo przeczytanie nazw zajmuje wieki, dlatego zamiast wymieniać je wszystkie, dokonamy następującego podziału:


=== Ze względu na rzadkość ===
== Zasoby ==
* '''Zwykłe''' – znajdziesz je wszędzie, a większość jest do dupy, a niektóre są szczególnie denerwujące i nawet dobre w jednym. Przynajmniej można je szybko ulepszyć. Większość jest tania, choć niektóre kosztują 5 lub 6 Eliksiru.
* '''Eliksir''' – odnawialny płyn używany podczas każdego starcia. Za jego pośrednictwem wystawiasz wojsko<ref>Przykładowo: gdy masz 4 Eliksira, możesz wystawić kartę o takiej samej lub niższej cenie</ref>. W pierwszych dwóch minutach pozyskujesz Eliksir co 2,8 sekundy, zaś potem co 1,4 sekundy.
* '''Rzadkie''' – te są już dobre, lecz drogie. W większości zaklęcia i budynki, choć są to także jednostki. Część z nich to czysty syf, reszta dosyć dobre
* '''Złoto'''– zdobywasz je podczas wygrania meczu<ref>Zazwyczaj bardzo mało</ref>, dropiąc je ze skrzynek<ref>Wciąż dość mało, choć zależy to od skrzyni</ref>, zdobywać w turniejach, questach oraz wyzwaniach. Używasz go do kupna kart w sklepie, ulepszania wojska i tworzenia klanu.
* '''Epickie''' – są bardzo rzadkie i czasem kijowe, ale niektóre po opanowaniu sprawiają, że [[noob]]y i [[Dzieci Neostrady|dzieci neo]] wyładowują frustrację na telefonach i [[Wpierdol|nie tylko]].
* '''Gemy''' – zielone diamenty będące walutą premium. Wypadają tylko ze skrzyń darmowych i koronkowych. Można je również zdobyć poprzez osiągnięcia oraz niektóre wyzwania i questy. Większość noobów wydaje je na początku gry, zamiast próbować zaoszczędzić na np. Legendary Chesta w sklepie<ref>z którego oczywiście wypadnie miner lub AIDS Wizard</ref>. Gemy mają wiele zastosowań. Można je wydać wymienić na złoto, przyśpieszyć otwieranie skrzyń, utworzyć turniej, kupić przepustkę do wyzwania lub nabyć skrzynki. Dość potrzebne w późniejszym biegu gry.
* '''Legendarne''' – prędzej paliwo stanieje niż taką dostaniesz. Przez nooby uważane za najpotężniejsze w grze, choć gracze z wyższych półek wiedzą, że każda z nich ma jakąś piętę achillesową, którą można sprytnie wykorzystać.
* '''Champion''' - 14 lvl? Maksymalnie jedna w decku? Proszę państwa, kto by tego używał. Supermoce? Bezsens.


=== Ze względu na popularność w społeczności ===
== Karty ==
[[Plik:CRCancer.jpg|250px|thumb|Dzieło społecznej nienawiści i zaawansowanej znajomości Photoshopa]]
Wojsko tworzy się za pomocą kart, których możesz wziąć tylko 8, a jest ich ponad 75 i 4 typy:
* '''Rak''' – karty o rzadkości zwykłej, które bardzo łatwo jest ulepszyć do maksymalnego poziomu, przez co są trudne do powstrzymania. Są one jedyną szansą dla noobów do osiągnięcia Legendarnej Areny<ref>A nawet wyżej!</ref>. Osoby używające taktyki raka są pogardliwie nazywane Kurdziarzami.
* '''Zwykłe''' – (czyt. gówno) znajdziesz je wszędzie, a większość jest do dupy, a niektóre są szczególnie denerwujące i nawet dobre w jednym. Przynajmniej można je szybko ulepszyć. Większość jest tania, choć niektóre kosztują 5 lub 6.
[[Plik:TrashCanOnWheels.jpg|70px|thumb|[[Samobójstwo|…]]]]
* '''Rzadkie''' – te są już dobre, lecz drogie. W większości zaklęcia i budynki, choć są to także jednostki. Część z nich to czysty syf, reszta dosyć dobre do obrony, wsparcia lub ataku.
* '''Trash Can On Wheels''' – specjalna kategoria dla jednej, jedynej karty – Sparky. Jednostka ma tak wiele kontr, że została nagrodzona mianem Najbardziej Bezużytecznej Karty w Historii Gry<ref>Trofeum po prawej</ref>.
* '''Epickie''' – są bardzo rzadkie i czasem kijowe, ale niektóre po opanowaniu<ref>Czyli min. golem, balon, wielki szkielet, dark prince, tornado, pekka lub kat</ref> sprawiają, że [[noob]]y i [[Dzieci Neostrady|dzieci neo]] wyrzucają telefony.
* '''Legendarne''' – prędzej paliwo stanieje niż taką dostaniesz. Przez nooby uważane za najpotężniejsze w grze, bo ktoś z kim walczyli zrobił im siekę z wież i króla, ale gracze z wyższych półek wiedzą, że każda z nich ma jakąś piętę achillesową, którą można sprytnie wykorzystać. Mimo wszystko w większości lepsze od epicków, ale część z nich to dosłownie dno z bąbelkami<ref>Chociażby znienawidzony Ice wizard</ref>.


== Sklep ==
=== Taktyki Talii ===
Ilość decków stale wzrasta. Lecz jak wybrać ten jedyny? Wszystkie z nich zostały podzielone na archetypy – podstawowy podział decków na trzy główne typy. Interakcja pomiędzy nimi jest odzwierciedleniem gry Papier Kamień Nożyce:
Miejsce, gdzie można spotkać jako sprzedawcę starego goblina trzymającego Magiczną Skrzynkę, a dawniej zegarek. Codziennie rozdawane są różne nagrody, typu srebrna skrzynka czy 5 gemów. Można w nim<ref>Sklepie, nie goblinie</ref> kupić:
* '''Beatdown''' – chodzi tutaj o to, żeby zbudować tak wielki atak, że przeciwnik prędzej [[Defekacja|opróżni swój układ pokarmowy w sposób nie do końca kontrolowany]], niż go zatrzyma.
* Karty,
* '''Control''' – gdy nadchodzi atak, odpierasz swoją niezastąpioną defensywą i konkretnie kontratakujesz.
* Gemy,
* '''Siege''' – w tym wypadku niszczysz wieże przeciwnika [[Snajper|z odległości]]. Niestety wybór jest jak w mięsnym w PRL-u – Moździerz, Kusza albo Atomówka.
* Złoto,
* Paczki typu 100 gemów w cenie 200 lub Super Magical Chest trochę gemów i kupa złota za stówkę,
* Giant Chest,
* Magical Chest,
* Super Magical Chest,
* Czasem Epic Chest,
* Podobnie rzadko Legendary Chest.

=== Epicka Niedziela ===
Czas wzmożonego handlu dobrami w grze, mimo iż kościół zakazuje w ten dzień handlować. Po przejściu przez 10 arenę czasem występuje karta legendarna W niedzielę jest też rzekomo łatwiej złapać karty epickie ze skrzyń, choć najczęściej dostajesz wtedy epiki typu syf lub takie, które ci się nie przydadzą w decku. Ogółowi mimo wszystko mało, bo chciałby jeszcze dzień legend, który zrobiłby z niezdobytych super kart chleb powszedni tej rozgrywki. W prezencie dostajesz 1 epicką kartę.

== Questy ==
Aby $uper€ell mógł jeszcze bardziej wzbogacić się poprzez jedną z najbardziej dochodowych gier na telefony, zamienił Free Chesty na Questy<ref>Których wykonywanie jest mniej opłacalne</ref>. Niektórzy są bardzo zadowoleni z tego powodu, zaś inni woleliby darmowe skrzynie. Niekiedy Questy wymagają od nas siedzienia nad ekranikiem komórki pół dnia, tylko po to, aby zdobyć jakieś punkty, których i tak do Legendary Chesta nam nie starczy. Wielu noobów uznało je za bzdurę, ale mimo wszystko mecze na 1v1 po wprowadzeniu 2v2 odbywają się bardzo rzadko. Niektóre z nich:
* Wygraj 10 bitew w 1v1, 2v2, turniejach lub wyzwaniach
* Zagraj 1v1 10 razy
* Wygraj 2v2 5 razy
* Poproś o karty w swoim klanie
* Otwórz 10 skrzynek
* Wypuść 50 zaklęć w 1v1
* Postaw 30 budynków w 1v1
* Zagraj 60 jednostkami w 1v1
* Zagraj 60 zwykłymi kartami w 1v1
* Zagraj 60 rzadkimi kartami w 1v1
* Zagraj 40 epickimi kartami w 1v1
* Zagraj 50 kart kosztujących 2 Eliksiru lub mniej w 1v1
* Zagraj 30 kart kosztujących 6 Eliksiru lub więcej w 1v1
* Zagraj Wiedźmą 15 razy w 1v1
* Wygraj 3 mecze 1v1 mając w decku Balona i Ciekły Azot
* Wygraj 3 mecze 1v1 mając w decku Mini P.E.K.K.Ę i Armię Szkieletów
* Wygraj 3 mecze 1v1 mając w decku Gobliny i Lodowego Samobójcę
* Wygraj 3 mecze 1v1 mając w decku Prince'a i Ciemnego Prince'a
* Wygraj 3 mecze 1v1 mając w decku Balona i Rage'a
* Wygraj 3 mecze 1v1 mając w decku Valkyrię i Dużego Szkieleta
* Zdobądź 500 kart
* Zdobądź 200 kart
Codziennie dostajemy też rzeczy typu 46 zwykłych kart czy 120 golda.
Po dłuższym wykonywaniu questów można dostać dobre skrzynki. Każdy quest daje 20 punktów, a codzienna nagroda 5 punktów. Aby zdobyć przydzieloną z góry skrzynkę, trzeba zdobyć:
* Złota: 50
* Duża: 300
* Magiczna: 300
* Epicka: 350
* Legendarna: 400
* Super Magiczna: 500


== Tryby gry ==
== Tryby gry ==
[[Plik:11 Wins.png|180px|thumb|Typowa sytuacja w wyzwaniach]]
* '''1v1''' – <del>"zwykły" tryb gry. grasz o pucharki, żeby zmienić Arenę. Na 99% trafisz na przeciwnika posiadającego dosłownie wszystko z poziomem minimum o dwa wyższym od twoich. Starcie z takowym zazwyczaj [[Śmierć|nie kończy się dobrze]].</del> nikt w to nie gra
* '''1v1''' – „zwykły” tryb gry, w którym na 99% trafisz na przeciwnika posiadającego dosłownie wszystko z poziomem minimum o dwa wyższym od ciebie, często wyposażonym w karty zaliczane do raka. Starcie z takowym zazwyczaj [[Śmierć|nie kończy się dobrze]].
* '''2v2''' – jedyny słuszny tryb. nie ma pucharków, więc od 20 sierpnia 2017<ref>2v2 jest na stałe</ref> mecze 1v1 graniczą z cudem. W 90% przypadków w twoim teamie będzie niedorozwinięty [[noob]] albo [[Dzieci Neostrady|dziecko neo]], podczas gdy w przeciwnicy czytają sobie w myślach.
* '''2v2''' – nie ma tu pucharków, więc kiedy wprowadzono go na stałe mecze 1v1 graniczą z cudem. W 90% przypadków w twoim teamie dostaniesz niedorozwiniętego nooba albo dziecko neo, gdy przeciwnicy będą czytać sobie w myślach.
* '''Mecz Treningowy''' – grasz przeciwko botowi o zdolnościach twojego towarzysza z 2v2. Ponoć ktoś w tym przegrał, i to nie celowo.
* '''Friendly Battle''' – grasz przeciwko koledze z klanu. Przegrany najczęściej opuszcza klan, a przeciwnikowi wyzywa matkę.
* '''Mecz Treningowy''' – grasz przeciwko botu o zdolnościach Twojego towarzysza z 2v2. Legendy mówią, że ponoć ktoś w tym przegrał wbrew swojej woli.
* '''Turnieje''' – prawie wymarły sektor gry. Płacisz ogrom gemów po to, żeby wszedł jakiś pr0 i zgarnął główną nagrodę.
* '''Turnieje''' – prawie wymarły sektor gry. Płacisz ogrom gemów po to, żeby wszedł jakiś pr0 i zgarnął główną nagrodę.
** '''Turnieje prywatne''' – Za 10 gemów możesz utworzyć turniej, wybrać tryb, czas trwania i liczbę graczy. Gdy nikt nie wejdzie do niego, nie odbywa się on, a gemy nie zostają zwrócone. Zdzierstwo!
* '''Touchdown''' – tryb bez wież. Robisz wszystko, aby twoje jednostki dostały się na koniec areny.
* '''Wyzwania''' – płacisz za wstęp gemami. Chodzi o to, żeby wygrać największą możliwą ilość razy<ref>Limit zazwyczaj wynosi 12</ref> przed trzema przegranymi. Po tym dostajesz nagrodę za etap, na który zdołałeś dojść.


== Specjalne wyzwania ==
== Typy graczy ==
[[Plik:11_Wins.png|180px|thumb|Typowa sytuacja w wyzwaniach]]
[[Plik:CR_Opinia1.png|180px|thumb|Niezadowolony gracz przedstawiający swą opinię w [[Noob|inteligentny]] sposób]]
* '''Noob''' – najczęstszy gracz spotykany na pierwszych arenach, ale niestety zdarzają się wyżej. Nooby dzieli się na:
Co jakiś czas w sekcji wyzwań pojawiają się specjalne wydarzenia, takie jak:
**'''Dziecko Neo''' – bezmyślnie spamuje czym się da, więc gdy grasz z nim 2v2 i tak przegrasz nawet jak byś się nie wiadomo jak starał.
* '''Mirror Challenge''' – tutaj liczy się tylko skill. Zarówno Ty, jak i Twój przeciwnik, macie identyczny deck z tymi samymi kartami w decku. Zawsze dostajesz Lustro, które jest tutaj kluczową kartą do zwycięstwa.
** '''Spamer''' – spami bezmyślnie<ref>ale czy na pewno ???</ref> budynkami i jednostkami blokując wszystkie comba ofensywne. Ma też zazwyczaj tani deck (pomiędzy 2, a 3). Okres wegetacji trwa do siódmej areny, choć mimo wszystko niektórzy z przedstawicieli gatunku przechodzą dalej.
* '''Touchdown Challenge''' – stosunkowo nowy tryb gry typu Draft, w którym aby zdobyć koronkę musisz sprawić, aby twoje jednostki dostały się do końca Areny. Na początku rundy goblin, będący sędzią, rozpoczyna lub wznawia grę<ref>Można go zabić używając przykładowo Zapa – wtedy zamienia się w biało-czarne konfetti</ref>. Powszechnie uznaje się, że aby wygrać grę należy mieć Hog Ridera.
*** '''Emotikon Spamer''' – gdy ten podgatunek nooba odkryje, do czego służą buźki króla i teksty, spami nimi, nie ważne, czy jest to tego warte, czy też nie.
* '''Draft Challenge''' – wybierasz 4 karty, a resztę dostajesz od przeciwnika i vice versa. Najczęściej dostaje się/daje chujowe karty. Bywa też opcja 2v2.
** '''Miss Klik''' – noob, którego charakterystyczną cechą jest wystawianie dobrej jednostki w złe miejsce (najczęściej na drugim końcu planszy) przypadkowo lub strzał fireballem w twojego króla, gdy obok stoją trzy muszkieterki – wtedy pisze ''Ooops'' i dalej noobi.
* '''Double Elixir Challenge''' – prędkość regeneracji Eliksiru x2. Nie nadążasz już ze stawianiem jednostek.
*** '''Snajper Elite''' – w kulminacyjnym momencie gry strzela rakietą w wieżę mającą około 200 HP i <del>wygrywa mecz</del> trafia w króla lub co gorsza – w nic.
* '''Triple Elixir Challenge''' – prędkość regeneracji Eliksiru x3. Zazwyczaj widzisz dwa Golemy, trzy Smoki, Mega Miniona i Rakietę zmierzające ku Twej wieży.
** '''Noob Wszystkolegendowy''' – buduje deck z samych legend, co jest bez sensu, bo z samych kart legendarnych nie można utworzyć dobrze zbalansowanego decka. Łatwy cel do przepchnięcia się po zwycięstwo. Czasem też spotykany na wyższych arenach, gdy wytrawny gracz lub pro pożyczy mu komórkę na jeden mecz.
* '''Ramp Up Challenge''' – pierwsza minuta Eliksir x1, druga x2, trzecia x3. Sytuacja jak wyżej.
** '''Defender''' – noob, który uważa, ze taktyką na wygranie jest po prostu obrona.
* '''Sudden Death Challenge''' – gra do pierwszej zniszczonej wieży, Eliksir zawsze x2. [[Pro|Niektórzy]] kończą mecz w 10 sekund lub krócej.
** '''Gold Noob''' – gracz, którego ulubioną kartą jest karta kredytowa. Nie może obejść się bez konta premium, twierdząc, że gra jest dla niego za trudna. Wypadają mu zawsze najpotrzebniejsze karty<ref>Bo nadużywa przycisku strike w skrzyniach karnetowych, aż dropną mu karty potrzebne</ref>. Z tego powodu ma wysokie poziomy kart, ale postawiony przeciwko doświadczonemu graczowi i tak przegrywa. [[Amerykańscy naukowcy]] wciąż badają ten wybryk natury. Po ostatnich badaniach jednoznacznie stwierdzili: [[Katolicyzm|$uper€ell graczy P2W nagradza, zaś F2P karze]].
* '''Blind Deck Challenge''' – grasz losowymi ośmioma kartami. Zazwyczaj dostajesz najmniej użyteczne [[gówno]], z którym i tak nic nie zrobisz, a twój przeciwnik kilka kontr, spella i legendę lub kilka.
* '''Cheater''' – oszust próbujący wzbogacić się na czyimś<ref>Czytaj: Twoim</ref> naiwniactwie. Wraz z rozwojem gry wyewoluowało kilka ich typów:
* '''Built Deck Challenge''' – dostajesz losowy deck z puli. Jest już większa szansa na przyzwoitą talię, choć i tak dostaniesz taką, którą nie potrafisz grać.
** '''Oszust Frajerski''' – próbuje cię oszukać, ale wychodzi na tym tak, że to właśnie Ty go wykorzystujesz. '''Stopień niebezpieczeństwa: Ujemny'''.
* '''Special Card Challenge''' – budujesz deck z jedną narzuconą kartą. Zwykle jest to tank, wsparcie lub Spell. WIelkie siedlisko nooba wszystkolegendowego.
** '''Oszust Lamerski''' – aby szybko zdobyć trochę golda szuka darmowego sposobu, aby zhakować grę. Najczęściej kończy się to zhakowaniem jest własnego urządzenia. '''Stopień niebezpieczeństwa: Niski'''
* '''Mini Card Challenge''' – grasz dowolnym deckiem, a w nagrodę dostajesz narzucone karty.
** '''Oszust Chwalipięta''' – nielegalnie pobiera płatne kody na darmowe gemy lub pucharki, a ponadto może zwiększyć sobie liczbę eliksiru podczas meczy. Oczywiście wokół się tym chwali, jaki to jest pr0 i h4xX0r. Wkrótce jednak dosięga go [[Ban|wezwanie do zapłaty]]. '''Stopień niebezpieczeństwa: Umiarkowany'''.
* '''Card Rarity Challenge''' – jak wyżej, tylko dostajesz losowe karty z narzuconej rzadkości.
** '''Haker''' – najlepsi potrafią podczas meczu włączyć komunikat o braku połączenia.<ref>Nie, twój überszybki router ukradziony NASA tutaj nie pomoże</ref> Znaną metodą jest też przekierowanie gracza z serwerów Supercella do jego własnych. Graczowi wydaje się, że wygrał 3:1, a okazuje się, że w połowie meczu wyskakuje komunikat o zwycięstwie strony przeciwnej, pomimo iż nasze urządzenie nie wykryło zniszczeń wieży. '''Stopień niebezpieczeństwa: Wysoki'''.
* '''Retro Challenge''' – do decka możesz wziąć tylko karty, które były dostępne w 2016.
* '''AFK''' – uwielbiany przez wszystkich, bo pomaga przepchnąć się po kolejne zwycięstwo – po kilku chwilach grania wyłącza grę i róbta co chceta.
* '''2v2 Challenge''' – i tak nic nie wygrasz, bo trafi Ci się [[noob]] lub kurdziarz, a przeciwnikowi Pr0 lub Pr0 eXtreme.
* '''Klanowiec''' – jest z reguły nieaktywny, ale gdy zacznie wojna klanowa gra ile wlezie i nie zadowala go nic oprócz pierwszego miejsca wbitych kart. Gdy akurat nie ma czasu to robi jeden mecz, najczęściej przegrany i narzeka potem, że klan ma tylko kilkanaście kart na niskim poziomie. Następnie podczas drugiego dnia wojny stosuje zaawansowane techniki motywacyjne przeciętnego filmowego trenera futbolu amerykańskiego ligi podwórkowej pod tytułem: ''Grajcie kur{{cenzura}}a, bo przez wasz debilizm przegramy wojnę''. Do walki podchodzi podejściem "potrzymaj mi piwko, zaraz im pokażę", gdy wygra przechwala się kim to on nie jest, lecz gdy przegra obwinia słabe karty<ref>czytaj: którymi akurat nie umie grać</ref>/AFK-ów/Supercella/kamień w bucie/Bóg wie co jeszcze. Legendy mówią, że uczciwie przyznał się do błędu. Zazwyczaj kradnie też decki od innych z drużyny, pomimo że sam nie umie ich używać<ref>Pisząc później coś w stylu ''Ale masz kijowy deck, nikt normalny takim czymś nie gra'' lub wyzywa taką osobę</ref>. Nie traktuje tego jako zabawy lub testu nowego decku, ale uważa ten rodzaj bitew za udowodnienie swojej [[Pro|nadprzeciętności]] wśród towarzyszy i po wygranej żąda wyższego stanowiska. Czasem gdy ten typ gracza ma zły humor i rangę co-leadera pisze coś w stylu „Wielka Czystka Generałów” i wywala wszystkich mających niższą rangę, po czym sam wychodzi. Na szczęście klanowcy nie stanowią realnych problemów na niskich stanowiskach, gorzej, gdy taki jest leaderem. Wtedy zalecane jest dobrowolne opuszczenie klanu.

* '''Pr0''' – potrafi wygrać mecz nawet gdy przeciwnik nie dostał obrażeń i ma tylko jeden HP na królu.
== Areny ==
== Noob w Clash Royale ==
Na arenach spotyka się różnej maści ludność żeby się z nimi bić. Niektóre karty są zerżnięte z [[Clash of Clans|poprzedniej gry]].

=== Treningowa gimba ===
Jedyna arenka na której nie gra się z ludźmi. Posiada aż 12 kart.
* Strzały – co tu mówić…
* Bomber – szkielet grenadier. Po upgradzie na 9 poziom zadaje CHORE obrażenia obszarowe, choć i tak nikt go nie używa…
* Łuczniczki – (lesby) dziewczyny z różowymi włosami bawiące się w [[Robin Hood]]a.
* Knight – opancerzony barbarzyńca. Dosyć mocny na 9 levelu.
* Fireball lub (frajerball) – mały zasięg, duże obrażenia.
* Mini P.E.K.K.A – szybszy i tańszy od większej wersji, zabija wszystko 2 hitami.
* Muszkieterka – (seksmasterka) łuczniczka wzięła AWP i bawi się w [[snajper]]a. Duże obrażenia nawet na niższych poziomach.
* Grubas – chodząca tarcza i honorowy członek decku kurdziarza. Ma dużą ilość HP, odwrotnie do swojej wersji w Clash of Clans.
* Prince – (ksiundz, husaria) knight jeżdzący na koniu. Co jakiś czas rejdżuje i wali mocniej od dużej P.E.K.K.I.
* Mały smoczuś – lata i beka ogniem. Wk{{cenzura3}}ia [[noob]]ów. na 5 arenie wszyscy wyrzucają go z decku na rzecz wizarda
* Armia <del>szkieletów</del> dzieci neo – nikt ich nie docenia, a mogą w 5 sekund zabić grubasa. Łatwe do skontrowania.
* Wiedźma – (Łiczka-Biczka) matka dzieci neo. tworzy je do obrony modema. Nie obrywa od nich krzesłem.

=== Boisko goblinów ===
Wszyscy opuszczają to miejsce pierwszego dnia. [[Noob]] na [[noob]]ie, pod [[noob]]em i jeszcze Kurdziarzem pogania.
* Gobliny – trzy ziomki z nożami. Niegroźne, o ile nie atakują twojego tanka.
* Gobliny z włóczniami (sperm gobliny) – trzy szpanerskie ziomki z włóczniami
* Valkyria – ruda wzięła topór i tnie. Niekiedy podmiot podniecenia początkujących graczy.
* Budka – tworzy sperm gobliny. Nikt nie chce podobno wiedzieć jak powstają<ref>Choć z oficjalnej wersji wynika, że wyłażą z ostrej imprezy, gdy coś przeskrobią po pijaku</ref>.
* Piorun(y) – 3 pioruny walą 3 obiekty z największym HP w polu rażenia. Używane tylko przez graczy korzystających z tanków.
* Beczka z goblinami – rzuć i patrz jak gość zabija ci gobliny strzałami… Jednak niekiedy ich obrażenia są przyzwoite.

=== Dzielnia szkieletów ===
[[Noob]]y, nooby i jeszcze raz nooby… Przechodzisz tak w godzinę<ref>No chyba, że zaliczasz się do [[Noob|grupy wymienionej wcześniej]]</ref>.
* Szkielety – lub jak kto woli trzy szkieleciki<ref>Dawniej były cztery, ale jakiś inteligent, przez zbyt dużą wartość jak na cenę, zmniejszył ich liczbę</ref> dzieci neo, taki troll ze strony Supercella.
* Miniony – niebieskie, latają, są nieznacznie słabsze od goblinów, rzucając kulkami z czarnego dziwnego płynu.
* Nagrobek – respi dzieci neo, niektórzy nazywają go modemem.
* Wieża z <del>bomberem</del> grenadierem – takie rusztowanie przykryte szmatami dla większego prestiżu, na którego górze siedzi bomber.
* Balon (czyt. wieżojebca) – doleci do wieży i zadaje ci 666 damage, a jak zginie to jeszcze 200. Takie [[Hermann Goering|Luftwaffe]] dla ubogich.
* Duży Szkielet – mocniejszy od grubasa, a jak zginie przy wieży to przesrane. Masywne obrażenia bomby i jeszcze ileś do ataku, o ile dolezie…

=== Kręgle barbarzyńców ===
Tu jeszcze większość nie umie dobrze grać.
* Barbarzyńcy – wszyscy nazywają ich dresami<ref>Zgadnij dlaczego</ref>. I jest ich 4 za 5 elixira i przy dobrym użyciu robią siekę!
* Armata – robi co trzeba, czyli strzela we wszystko co łazi po ziemi niskim kosztem.
* Rakieta – za cenę Dużego Szkieleta możesz zadać 700 do 1792 obrażeń. A i tak nie trafisz, no chyba, że jesteś pro!
* Budka z kebabami – robi dresy za siedem elixiru. O tyle droższe o ile nie OP.
* Rejdż – (wkurw) rozlanie spirytusu sprawia, że twoje wojsko się wk****a i… wszystko robi szybciej.
* X-bow – kusza o szybkostrzelnośći [[Karabinek AK|AK47]] może atakować wieże z twojej strony areny. Nawala jak [[Kapitan Bomba]] w dobrym humorze, ale ładuje się dość długo.

=== Domek P.E.K.K.I. ===
W tym wulkanie ludzie zaczynają rozumieć grę. Pojawiają się karty legendarne.
* Tesla – o dziwo razi tylko jeden cel i nie ma stuna. Ulepszona armata. Gdy jej nie trzeba chowa się pod swoją klapkę pod ziemię, i nawet atomówka jej nic nie zrobi.
* Horda Minionów – normalnie są 3 miniony, ale tu masz ich 6! Niszcz tanków, zanim strzały dolecą, albo nie dorwie cię Wizard lub Executioner.
* Inferno Tower – koszmar tanków. Obrażenia wzrastają z czasem (do 2560/sek na najwyższym poziomie), a na tej arenie nie da się tego zatrzymać<ref>I dalej też z tym ciężko</ref>. Taka wieża Saurona.
* Hog Rider – ([[Mr. T]], Nigga, Mucin) wsiada na wieprza bawiąc się w Thora. Jego kolor skóry jest wynikiem poprawności politycznej, jednak na jego temat krążą różne rasistowskie anegdotki. O dziwo bardzo mocny nawet na wyższych arenach.
* P.E.K.K.A. – dużo HP, drugie największe obrażenia na strzał, ale jest strasznie wolna.
* Ciekły [[Azot]] – pozwala zamrozić wszystko w zasięgu. Resetuje między innymi szarże Prince’a. Jednak da się zatrzymać tę wieżę.
* Lawowy Pieseł – może i ma sporo hp, lata i jest legendą, ale nawet szkielety zadają więcej obrażeń. Robi za tanka. Po śmierci dzieli się na szczeniaczki, które robią siekę!
* Inferno Dragon (czyt. Tankojebca) – Inferno Tower cię wk{{cenzura2}}ia? Ten tutaj jest połączeniem wyżej wymienionego i smoka. Uważaj, bo może być gorąco!

=== Dolinka Zaklęć ===
Rzeka płynąca elixirem. Na 100% spadniesz kilka razy na 4 arenę.
* Zap – czyści szkielety i gobliny na małym obszarze. Ma też stuna.
* <del>[[Emo]]</del> Samobójcy (lub jak [[Adolf Hitler|kto woli]] [[Żydzi]]) – nie talibowie, tylko płonący węgiel.
* Wizard – ([[Harry Potter|Starry Portier]]) gościu w bluzie rzuca Fireballami wersji mikro. Zmora jednostek z niskim HP. Alternatywa dla Smoczusia.
* Piecyk – domyśl się, geniuszu. Spami Żydami.
* <del>[[Koktajl Mołotowa|mołotow]]</del> Poison – taka trutka na szczury, ale w formie aerozolu. Dobra na wrażliwe jednostki i, o dziwo, budynki. Kijowa na resztę. Noob za każdym razem sprawi, że król się tego nawdycha i zdenerwowany pójdzie po swoją armatę<ref>Tylko gdy są dwie wieżyczki z księżniczkami</ref>.
* Mirror – kopiuje ostatnio użytą kartę za +1 elixira.
* Lodowy Czarodziej – (AIDS wizard) miota lodem i spowalnia cele. Zadaje przy tym znikome obrażenia. Ostatnio jedna z najbardziej uniwersalnych legendarnych w grze. ale nikt nie wie jak się go używa.
* Cmentarz – (gejjard) respi <del>szkielety</del> dzieci neo gdzie chcesz. Dobrze użyty robi siekę. Niby OP, ale przeceniana. Gdy go użyje dobry gracz może być po ptakach, zaś gdy noob no to uaktywnienie króla i ewentualne lekkie zadrapania wieży nie będą przeszkadzały w dalszej rozgrywce. Często stosowany z azotem, czasem z mołotowem, niekiedy wszystko naraz.

=== Mechaniczna arena ===
Tu naprawdę zaczyna się porządna rozgrywka, choć niektórzy jeszcze tego nie odczuwają. Karty wchodzą w klimat areny, a nooby występują rzadziej niż śnieg na Hawajach.
* Moździerz – <del>idź pytać ojca jak był w wojsku.</del> Wielka przerośnięta armata waląca pojedynczym kamieniem o zasięgu X-Bowa. Niestety rakowa pod każdym względem.
* Skeleton Barrel – takie latające zapytaj beczkę, po którego zniszczeniu wyskakuje osiem dzielnych, lecz słabych dzieci neo wkurzonych na Gonciarza.
* Pompa Elixiru – pompuje eliksir, ale tak jakby miała zatwardzenie, a w dodatku chciała, a nie mogła. Generuje przewagę, choć może kosztować grę.
* Taran – 2 [[dres]]y trzymają kłodę i raszują <del>na B</del> w budowlę. Całkiem przydatne.
* Golem – zbudowany z nieznisczalnitu<ref>Z tego samego robili [[Nokia 3310|Nokię 3310]]</ref> wielki, jebutny golem. atakuje budowle przyzwoitymi obrażeniami. Jest wolny, więc łatwo zbudować atak. Jego zmorą jest coś z rodziny Inferno.
* Tornado – wciąga wszyskto (nawet golema) do środka. Można strollować przeciwnika żeby Gobliny/Górnik/Valkyria/Hog/etc. obudziły ci króla.
* Górnik – (krecik) po latach w kopalni na Ślasku może się szybko dokopać do wieży, mając w dupie rzekę/lawę/koła zębate. Mocniejszy od Knighta, ale uderzenie porównywalne jak kujon i hardkorowy koksu.
* Kłoda (inaczej Hordojebca) – toczy się i niszczy wszystko na drodze. Puść za Hogiem, a szkielety nie będą zagrożeniem. Podobno kacap z ósmej areny oblał ją kiedyś swoim trunkiem, gdy było to jeszcze drzewo, a potem ściął. Kłoda ma teraz wkur{{cenzura3}}a na wszystkich i wszystko.
* Sparky – po prostu czołg. Co 5 sekund wystrzeliwuje potężny ładunek (1300 dmg na pierwszym poziomie). Szkoda, że wywala nawet w jednego szkieleta. Mimo wszystko słabe bo da się wyłączyć Zapem, Electro Wizardem lub Lightning Spellem.

=== Królewska arena ===
Bardzo często zostajesz na zawsze. Przebicie praktycznie niemożliwe ze względu na samych wytrawnych lub git graczy i ogrom wkurzających kurdziarzy.
* Elite Barby – takie lepsze dresy w hełmach baseballowych. Wkurzają wszystko i wszystkich. Wraz z niżej wymienioną kartą nazywane rakiem.
* Grubas z armatą – jedna z najbardziej znienawidzonych kart w grze, należy do raka.
* Mega Minion – Minion przedawkował mleko i założył zbroję. Bardzo uniwersalny jak na swój koszt.
* Trzy Muszkieterki – (trzy seksmasterki) Potrafią siać dewastację, choć źle zagrane są łatwe do skontrowania.
* Ciemny Prince – (dark ksiądz) ma tarczę i bejsbola. Konnica [[Dresiarz|dresów]]. Oryginalny Prince zazwyczaj sprawuje się lepiej.
* Ochroniarze – szkielety oglądały rojsona i wpadły na ten genialny pomysł. Serdeczna tarcza dla nich, która została ukradziona temu powyżej.
* Electro Wizard – (Bolek Wałęsa, Mister Wtyczka, Niki Tesla) elektryk, zawsze chętne podładuje ci telefon albo laptopa. Ale to legenda, co z wyglądu przypomina Nicolę Teslę. Zmora wszystkiego z rodziny Inferno.
* Księżniczka – laska, która zeszła z wieży i idzie z łukiem na front. Ginie od Strzał/Loga/Bowlera/ Piorunującego wejścia Elektro Wizarda lub Mega Knighta/śmierci Golema/dobrego Zapa/Poisona/Frajerballa<ref>Niepotrzebne skreślić</ref>.

=== [[Rosja]] ===
Kraina lodu z [[Wódka|wódką]] przepływającą pośrodku. Pojawiają się pr0.
* Lodowy Samobójca – mały dropsik zamrażający przeciwnika na chwilę. Adekwatny do swojej ceny.
* Nietoperze – małe i słodkie, ale mogą być groźne. Ulepszona wersja szkieletów.
* Lodowy Golem – (Mięcho Armatnie) dobrze zagrany potrafi nawet skontrować P.E.K.K.Ę.
* Bowler – definitywne grał w kręgle. Kamienie mają penetrację 100% i odrzut 4.
* Clone – klonuje wszystko w obszarze. Duży Szkielet ma 10 hp pod wieżą, a ten daje klona i koronka. Niestety klony mają tylko jedego hapsa więc wystarczy byle co, aby je zniszczyć.
* Nocna Wiedźma – (Night Bitch) wali toporkiem po łbie i respi nietoperze, także po śmierci.
* Drwal – (Drzewny Jacuś, Lumber pijak) – pijany kacap z OP toporkiem, a na dodatek po śmierci puszcza ulubiony napój alkoholowy. Taki typowy wkur{{cenzura2}}ny ruski z Syberii z wyglądu i zachowania.

=== Dżungla ===
Mało kto tu doszedł. Powolne wymieranie git graczy<ref>Tu pratycznie każdy ma legendy, a jak ktoś nie ma to ma problem nawet z utrzymaniem się</ref>, wzrost ilości Prosów.
* Gang Goblinów – 3 zwykłe i 2 z włóczniami<ref>Dawniej trzy, ale z powodu zbyt dużej wartości na swoją cenę postanowiono jednego odjąć</ref>. Mafia.
* Goblin z dmuchawką – (dziki snajpa) ulepszony Spear Goblin. Nawala ze swojego kawałka trzciny czymś bliżej nie określonym. Dzięki dużemu zasięgowi może ściągnąć budynki typu Bomb Tower, czy Inferno Tower bez uszczerbku na HP.
* Flying Machine – czyli co wyjdzie ze spółkowania Mega Miniona z Cannon Cartem. Jest to beczko-helikopter nawalający jak armata. Mimo wszystko większość uważa je za kolejny zapychacz i rakową kartę. Poniekąd słusznie.
* Kat – rzuca toporem jak bumerangiem. Zmora latających istot. Wraz z Tornadem stanowi najpotężniejsze combo defensywne w grze.
* Bandytka – po 3 sekundach ładowania raszuje na cel i zabiera mu portfel oraz telefon. Ninja mogą się od niej uczyć.

=== Pagórek Niewyżytych Wieprzów ===
Grają tu tylko pr0 i naprawdę dobzi gracze, ale Supercell'owi nie przeszkadza to w dawaniu do niej kart.
* Apteczka – Zaklęcie leczące jednotki. Nooby próbują podleczyć budynki ([[Nic|z wiadomo jakim skutkiem]]).
* Cannon Cart – przeróbka [[KTO Rosomak|osławionego rosomaka]]. W połowie hp zmienia się w wieżyczkę przeciwpancerną, czyniąc to OP.
* Mega Knight – ma HP <del>P.E.K.K.I</del> Golema i skacze po wrogach zadając znaczne obrażenia. Wystarczy jednak Horda lub Trio minionków żeby zdechł.

=== Legendarna Arena ===
Naturalne siedlisko pr0 i pr0 eXtreme. Również obiekt westchnień noobów i szarych graczy. Ze względu na mały odsetek osób, nie ma tu żadnych kart. O dziwo na tej arenie wzrasta drastycznie liczba Kurdziarzy i noobów, pozostali to pr0 i pr0 eXtreme. Z samej nazwy areny można wywnioskować, że ma się tu od kija jakichkolwiek legend, co z kolei skutkuje zanikaniem graczy wytrawnych, a level legend wygrywa nad skillem<ref>No chyba, że grasz z noobem lub kurdziarzem bez legend</ref>.

=== Ligi ===
Jest ich 9, a mieszczą się na legendarnej. Od challengera przez mastera do k{{cenzura3}}a championa. żadna nie posiada kart, a pucharki liczą się inaczej. Za to są takie a’la draft skrzynki z wyborem, które karty chcesz<ref>Choć najczęściej żadna opcja nie satysfakcjonuje</ref>.

== Skrzynki ==
[[Plik:Ice_Wizard.png|180px|thumb|Jedno z największych (nie)szczęść w grze]]
Ten temat jest o tyle ciekawy, że dorobił się własnej sekcji w tym artykule. Ze skrzynek dostajesz karty potrzebne do ulepszania Twoich jednostek. Im wyższa Arena, tym więcej kart, złota, oraz szans na kartę legendarną.
* '''Drewniana''' – skrzynie z Arenki Treningowej otwierane w 15 sekund. Później przemienia się we Free Chesta.
* '''Srebrna''' – najgorsza skrzynia. Otwiera się marne 3 godziny. Szansa na rzadką kartę. Legenda głosi, że ktoś kiedyś dostał z niej epicką kartę.
* '''Złota''' – lepsza od powyższej choć i tak z tego rakowego pirytowego pojemnika legendy raczej nie wydropisz. 2-4 rzadkie gwarantowane.
* '''Darmowa''' – dawniej była to skrzynia niewiele lepsza od srebrnej. Dostawało się ją co 4 godziny. Mimo najmniejszego wysiłku w zdobyciu była całkiem duża szansa<ref>Bynajmniej w porównaniu do Golden i Silver Chesta</ref> na legendę! Okazjonalnie pojawiają się w questach.
* '''Koronkowa''' – musisz zdobyć 10 koronek żeby otworzyć skrzynkę z dużą szansą na epica. Warto.
* '''Klanowa''' – klan<ref>Choć i tak połowa jest nieaktywna</ref> musi razem nabijać koronki, żeby otworzyć lepszą skrzynię. Niektóre nie dobijają 70 koronek na pierwszy poziom, a inne zdobywają 1600 i otwierają Clan Chesta 10/10. Mimo kilku epicków i tak zawsze dropnie ci najmniej potrzebny syf.
* '''Magiczna''' – gwarantowane epiki i dużo innych kart.
* '''Duża''' – mieści 300 kart albo i więcej, ale nie ma epickich
* '''Epicka''' – 19-20 epików, które zazwyczaj są ci niepotrzebne w decku, ale też zero hajsu lub innych kart. Nawet już srebrna ma większą szansę na legendę.
* '''Super Magiczna''' – Kilka tysięcy hajsu, w ch*j kart, gwarantowane epiki i nawet 65% szans na legendę. Jeśli zdobędziesz na wysokiej arenie – wygrałeś grę. Ale zdobywa się ją raz na 100 lat.
* '''Legendarna''' – jedna legenda. I niby nic więcej, ale ludzi jara bardziej niż dresiarz skręta.
* '''Turniejowa''' – zależnie od turnieju, może być marna lub nawet lepsza od Super Magicznej<ref>Do 2 000 kart i 14 000 golda</ref>. Szanse na zdobycie dobrej skrzynki są odwrotnie proporcjonalne do jej wielkości.
* '''Wyzwaniowa''' – od [[Nic|znikomych]] 2 kart i 130 golda do aż 1 100 kart i 20 000 golda. Zależność otrzymania jak wyżej.
* '''Draft''' – im wyższa liga, tym lepsza skrzynka. Z pary kart o takiej same rzadkości możesz sobie wybrać, którą dostaniesz. Najlepsze z nich mają nawet 150% szans na legendarną<ref>100% szans na pierwszą i 50% szans na drugą</ref>!

== [[Noob]] w Clash Royale ==
* Kontruje armię szkieletów tankiem…
* Kontruje armię szkieletów tankiem…
* …albo używa rakiety na teslę pod ziemią.
* …albo używa rakiety na teslę pod ziemią.
* Stawia Armię Szkieletów wokół Valkyrii.
* Nie umie trafić w princeskę spellem.
* Rzuca goblińską beczkę na króla po czym dziwi się, że ten się uaktywnia.
* Próbuje wessać króla/księżniczki przeciwnika tornadem.
* Mrozi swoje jednostki.
* Próbuje leczyć budynki...
*... lub nawet je klonować.
* Na początku meczu wyrzuca wszystkie karty, a gdy przychodzi ofensywa dziwi się, że nie ma eliksiru.
* Próbuje zmirrorować lustro.
* Uważa, że im droższy deck, tym bardziej jest prestiżowy.
* Gra mecze w szkole minutę przed dzwonkiem szkolnym, a potem ma pretensje, że nie zdążył rozegrać walki i stracił puszki.
* Prosi lepszych graczy o wbijanie aren, po czym sam z nich spada.
* Zawsze stawia wsparcie z przodu.
* Zawsze stawia wsparcie z przodu.
*Gra do bólu schematycznie i non-stop posyła słabe karty na Inferno Towera, wskutek czego przeciwnik jest o parę eliksirów do przodu.
* Spadł do Training Campa.
* Spadł do Training Campa.
* Nie ma epickich, chodźby dostał/kupił epic chesta.
* Nie ma epickich kart, choćby dostał/kupił epicką skrzynię.
* Nie umie otwierać skrzyń.
* Nie umie otwierać skrzyń.
* Z legendarnej skrzyni dostaje kartę epicką.
* Z legendarnej skrzyni dostaje kartę epicką.
* Nie wie o istnieniu trybu 2v2…
* Nie wie o istnieniu trybu 2v2.
* Twierdzi, że Electro Wizard to [[gówno]].
* Twierdzi, że Ice Wizard to najlepsza karta.
* Używa szkieletów i <del>nagrobka</del> modema.
* Gdyby jakimś cudem zdobył legendę i tak będzie to ta, która najmniej pasuje do jego decka.
* Gdyby jakimś cudem zdobył legendę i tak będzie to ta, która najmniej pasuje do jego decka.
* Myśli że Log krzywdzi jednostki w powietrzu…
* Myśli że Log krzywdzi jednostki w powietrzu…
* …i na drafcie<ref>Inaczej by nie zdobył</ref> rzuca nim w Minion Horde’a.
* …i na drafcie<ref>Inaczej by nie zdobył</ref> rzuca nim w Minion Horde’a.
* Olewa Golema i przepłaca to życiem wieży i połową lub mniej HP na królu.
* Olewa Golema i przepłaca to życiem wieży i połową lub mniej HP na królu.
* Zakłada klan od podstaw, a po kilku godzinach narzeka, że się nie rozwinął.
* Nigdy nie wspiera tanków.
* Nigdy nie wspiera tanków.
* Nie ulepsza kart…
* Nie ulepsza kart…
* …lub ulepsza te, których nie używa.
* …lub ulepsza te, których nie używa.
* Ma ujemne puchary.
* Ma ujemne puchary.
* Kupuje emotki za gemy…
* Olewa Tankojebcę i dziwi się, że przegrał 3:0(99,99999% meczy się tak kończy).
* …narzekając później, że nie stać go na wyzwania.
* Gdy jego towarzysz na 2v2 buduje atak, ten nie ma zamiaru wesprzeć go, ale potem gdy sytuacja się odwraca ma pretensje o brak współpracy.
* Olewa Inferno Dragona i dziwi się, że przegrał 3:0<ref>99,99999% meczy się tak kończy</ref>.
* Nie wie, że Royal Ghost zadaje area damage i kontruje go Goblin Gangiem.
* Nie trafia piorunem…
* Nie trafia piorunem…
* …lub budzi nim króla.
* …lub budzi nim króla.
* Nie wie, że Hog Rider atakuje tylko budowle.
* Nie wie, że Hog Rider atakuje tylko budowle.
* Swarmuje lub ma deck pod budki (lub piecyk).
* Swarmuje lub ma deck pod budki (lub piecyk).
* Nie słyszał o Freezie, więc za każdym razem, gdy wojsko przestanie atakować, wyzywa przeciwnikowi matkę.
* Nie słyszał o Freezie, więc za każdym razem, gdy wojsko przestanie atakować, wyzywa przeciwnikowi matkę.
* Stosuje rage na spellach.
* Kontruje Wizarda trzema szkieletami (ale tak rakowo, że aż szkoda, za to pro lub wytrawny gracz robi bardzo dobrze).
* Kupuje konto premium na miesiąc, nie gra, a potem dziwi się czemu zniknęło.
* Błaga lidera klanu o co-lidera, mimo że nic nie zrobił dla klanu i ma pretensje, że ten go w końcu wyrzucił.
* Prosi innych, by robili za niego walki 1v1.
* Stawia budynki przy krawędzi rzeki i dziwi się, że przeciwnik niszczy go ze swojego brzegu.
*Próbuje skontrować Mega Knighta Guardsami.
* Nie umie wcelować w wieżę rakietą…
* …lub Poisonem…
* …a nawet strzałkami.
* Rzuca pioruny na wieżę z 10 HP i dziwi się, że zniszczyły one okoliczne szkielety.
* Buduje najdroższy lub najtańszy możliwy deck.
* Gra tylko po jednej stronie areny, zapominając, że musi dbać również o drugą flankę.
* Nie donejtuje niepotrzebnych kart lub rozdaje te najpotrzebniejsze.
* Chwali się, że wygrał na training campie.
* Włącza walkę 1v1 gdy ma za chwilę lekcje…
*… lub mając 1% baterii.
*Nie wie, że Electro Dragon i Electro Wizard mogą stunować jednostki ładujące swój atak, więc posyła na nich Inferno Dragona<ref>Chociaż częściej Sparky, bo, jak sam uważa, ''swój swojego nie zrani''</ref> i wyzywa przeciwnika od cheaterów.
* Twierdzi, że karty zwykłe i rzadkie to ścierwo i buduje decki tylko z kart epickich i legendarnych. Narzeka potem, że są słabo zbalansowane.
* Kopiuje decki kolegów z klanu, przeciwnika, pro playerów lub ludzi z TV Royale i dziwi się, że nie umie ich używać.
* Nie zabezpiecza swojego konta korzystając z Supercell ID i płacze po rozbiciu telefonu o ścianę, bo stracił Ice Wizarda.
* Buduje push ignorując bombę dużego szkieleta.
* Grając mecz 2v2 wychodzi, bo ''mnie mame na obiat woła''.
* Rzuca Minera tak, że przeciwnika aż korci by użyć tornada i włączyć króla.
* Myśli, że to dobra strategia zniszczyć króla spellami.
* Tanki wystawia od razu i nie umie zorganizować dla nich wsparcia.
* Kontruje wizarda hordą minionów.
* A inferno tower PEKKĄ.
* Próbuje zastraszyć przeciwnika pisząc mu "Good Luck"…
* …wścieka się, gdy ten potem odpisuje "Thanks" i również życzy mu powodzenia.
* Płacze po przegraniu Friendly Battle.
* Twierdzi, że skoro wygrywa 2-0 to warto wyłączyć mecz minutę przed końcem i już świętować wygraną.
* Wierzy, że kolce na pancerzu Super Rycerza krzywdzą jednostki powietrzne.
* Twierdzi, że trzęsienie ziemi zabije inferno dragona.
* Myli pioruny z zapem.
* Lub jeszcze lepiej, skierki (Zappies) z iskierką (Sparky).
* Tworzy obraźliwy nick i dziwi się, że dostał bana.
* Szuka darmowych cheatów do gry.
* Nie gra CW, bo '' po co''…
* …i przeklina, gdy lider wykopuje go z klanu.
* Gra tylko jeden mecz w collection day-u i śmie narzekać na słabe karty.
* A nawet jak zrobi trzy walki to i tak zapomni o dniu wojen i pozostawi klan sam sobie.
* Domaga się by grę przetłumaczono na polski, bo poziom angielskiego w nim zawarty jest tak wysoki, że królowa Elżbieta II ma problem z jego zrozumieniem.
* Gdy kolega przestawi mu złośliwie język na japoński, ten płacze bo nie umie go zmienić…
* …lub przy próbie zmienienia języka odinstalowuje grę.
* Tworzy smurf konto, wbija 4 arenę i próbuje ci je wcisnąć za 40 zł.
* Twierdzi, że jak kupi sobie Pass Royale to nagle stanie się pro.
* Spada na niższe areny by trollować słabszych graczy i się dowartościować…
* …po czym okazuje się, że nawet oni potrafią go ograć.
* Kupuje konta z 8 areną, chwali się tym i na dokładkę dostaje jeszcze bana.
* Gra z wyłączonym dźwiękiem i dziwi się, że nie zauważył beczki lecącej w jego stronę.
* Mimo wielkiego doświadczenia<sup>''[<nowiki/>[[Nic|potrzebne źródło]]]''</sup> łapie się na spell baity i ataki dywersyjne.
* Jest wściekły, że ktoś umie skontrować jego E-barby na 13…
* Wchodząc do dobrego klanu stwierdza, że do jego jedynych obowiązków należą jedynie egzystencja na liście.
* Myśli, że śmierć psa sąsiada, trzeciej babci, pięć sesji oraz wycieczka na zadupie bez internetu to dobre wymówki, by nie dostać kicka.
* Jako co-lider spami wiadomościami…
* …lub wpada na genialny pomysł wyrzucenia wszystkich z klanu i wyjścia.
* Z pewnością spróbuje zaprzeczać, że punkty z tej listy go nie dotyczą.
* Z pewnością to ktoś z twoich bliskich/znajomych/członków twojego klanu.
* I z pewnością próbuje się tłumaczyć, że każdy początkujący gracz popełnia te błędy…
*… na 10 Arenie!


== Typy graczy ==
==Klany==
Klanem rządzi leader, asystuje mu niemal równy w możliwościach rządzenia co-leader opiekujący się poniższym okazem.
Jak w każdej grze możemy wyróżnić ćwierćinteligenta, półmózga i nawet git gracza. Tu przedstawia się to następująco:
=== Przeciętny członek klanu ===
* '''Noob''' – najczęstszy gracz spotykany na pierwszych arenach, ale i wyżej. Nooby dzielimy na:
* Donejtuje – daje karty,
** '''Dziecko Neo'''- przykład nooba, który wkurza niesamowicie samym graniem z nim. Zazwyczaj nie wspiera kart ofensywnych, rakietą obija ci wieżę, spami modemami i budkami, ofensywnie swarmuje itd. Gdy grasz z nim 2v2 i tak przegrasz nawet jak byś się niewiadomo jak starał.
** '''Spamer''' – spami bezmyślnie budynkami i jednostkami. Okres wegetacji trwa do siódmej areny.
** '''Snajper Elite''' – strzela rakietą w twoją wieżę mającą około 200 HP i trafia w króla lub, co gorsza, w nic.
** '''Emotikon Spamer''' – gdy ten podgatunek nooba odkryje, do czego służą buźki króla i teksty, spami nimi, nie ważne, czy jest to tego warte, czy też nie. Niegrożny, ale cholernie wkurw{{cenzura1}}cy<ref>Na całe szczęście Supercell stworzył magiczny guzik wyłączający powiadomienia, więc noob mimo wysiłku nie wkurwi cię mocniej</ref>.
** '''Noob Wszystkolegendowy''' – spotykany na Challenge’ach, gdzie masz do wyboru wszystkie karty w grze. On buduje deck z samych legend, co, jak zauważa większość myślących graczy, jest bez sensu, bo z samych kart legendarnych nie można utworzyć dobrze zbalansowanego decka. Łatwy cel do przepchnięcia się po zwycięstwo. Czasem też spotykany na wyższych arenach, gdy wytrawny gracz lub pro pożyczy mu komórkę na jeden mecz.
** '''Defender''' – noob, który uważa, ze taktyką na wygranie jest po prostu obrona. Jedyną rzeczą stosowaną ofensywnie jest Fireball/Zap/Strzały/czasem Rakieta/<del>Freeze/Rage/</del>Poison/Log<ref>O ile w ogóle ma</ref> (niepotrzebne skreślić).
* '''AFK''' – spotykany na każdej arenie. Po kilku chwilach grania wyłącza grę i róbta co chceta.
* '''Tanker''' – ma w decku cztery tanki, jakąś obronę i Spella. Antidotum na niego to coś typu Inferno.
* '''Kurdziarz''' – o ile nooby kończą się na piątej i szóstej arenie, ten typ gracza pojawia się wpierw od aren 1-3 (grając grubasem), a później pod koniec areny 6 grając E-Barbami i Grubasem z armatką i bez w jednym decku. Niezwykle upierdliwy typek, który nie ma jeszcze legendy i chce być pr0.
* '''Klanowiec''' – jest nieaktywny, ale dopiero gdy zacznie się zbieranie do skrzyni klanowej spami ile wlazie i nie zadowala go nic oprócz pierwszego miejsca wbitych koronek.
* '''Gracz zwykły''' – przeciętny Janusz Kowalski tej gry. Czasem po przeczytaniu kilku strategii lub własnych przemyśleniach staje się tym poniżej.
* '''Git Gracz''' – może nie ma super-duper decku, wszystkich legend i dobrze opracowanej strategii, ale wyróżnia się od zwykłego gracza lepszym graniem nawet jeśli nie ma legend, a przeciwnik aż dwie lub trzy. Ma zadatki na tych niżej. Spotykany już od czwartej areny, lub wcześniej na smurf koncie. Największy wróg – spamer!
* '''Gracz Wytrawny''' – gracz znający grę jak własną chatę<ref>Lub nawet lepiej</ref>, zna dobrze strategie, uformuje ci deck na aktualną arenę, gdy go poprosisz. Donejtuje, jest dość aktywny. Podczas walki potrafi ostro dać w kość. Taki git gracz będący posiadaczem 1-3 legend, lub czasem nawet bez nich. Spotyka się go na siódmej arenie lub wcześniej na smurf kontach. Możliwa jest jego ewolucja w Pr0. Największy wróg – spamer!
* '''Pr0''' – super gracz, który da sobie radę w każdej sytuacji. Ma od kija legend. Potrafi ci wygrać mecz nawet gdy przeciwnik nie dostał obrażeń a ty masz tylko jeden hp na królu. Poradzi sobie ze spamerem w każedej sytuacji. Często się przechwala i niekoniecznie jest skory do pomocy. Zaczyna się pojawiać na 8 arenie, ale okres jego wegetacji zaczyna się na arenie 10 oraz wyżej. Po latach spędzonych przed komórką zmienia się w swoją megahiperduperwypasioną wersję, czyli…
* '''Pr0 eXtreme''' – król gry z Ultimate Champion z wszystkimi kartami wymakasowanymi. Niestety zżera go pycha i przechwala się co to nie on… Gdy już wszystko osiągnie spada do 0 koronek, aby zacząć grę od początku z wszystkimi kartami i potrollować noobków.

== Klany ==
Zrzeszenie graczy wbijające skrzynię klanową i wymieniające się kartami.

'''Rangi w klanach:'''
* '''Leader''' – założyciel. Może zapraszać. wywalać, wysyłać wiadomości prywatne, pisać na intro klanu co chce i ustawić nazwę oraz symbol. Gdy masz do niego jakiś problem to kick.
* '''Co-Leader''' – prawa ręka lub zaufana osoba w klanie. Może prawie wszystko, co Leader, oprócz ustawień nazwy i symbolu. Lepiej mu nie podskakiwać.
* '''Elder''' – gracz zasłużony z zaszczytnym mianem umożliwiającym zapraszanie i wywalanie memberów.
* '''Member''' – bydło robotnicze klanu. Ma donejtować, reqestować i wbijać koronki.

'''Co się robi w klanie:'''
* Donejtuje – daje karty
* Reqestuje – żydzi karty,
* Reqestuje – żydzi karty,
* Wbija koronki,
* <del>Wbija koronki</del>,
* Zamieszcza filmiki z podpisem,
* Spami na czacie,
* Spami na czacie,
* Otwiera wojenną skrzynię,
* Wywala z klanu,
* Narzeka na zawartość wojennej skrzyni,
* Zaprasza do klanu,
* Wyzywa partnera, który akurat ci odebrał szansę na nagrody z Wyzwania 2v2,
* Robi Friendly Battle,
* Chwali się osiągnięciami, kartami, ilością hajsu, pucharkami, <s>rozmiarem hebla</s>, akcjami,
* Otwiera Clan Chesta,
* Szpanuje wydaniem 40 bądź 70 zł poprzez dawanie darmowych prezentów,
* Narzeka na zawartość Clan Chesta,
* Ewentualnie nic nie robi i jest tą jedną amebą klanową zapychającą miejsce, chyba że czasem któryś ogarnięty Leader wprowadzi minimum donejtów i punktów na Wojnie Klanowej, a wtedy ameby nie mają prawa bytu<ref>Ewentualnie takową jest jakiś Co-Leader bądź sam Leader</ref>.
* Zaprasza na czelendże,
* Wyzywa przeciwnika, który akurat ci odebrał szansę na karty z czelendża prywatnego (choć znając życie dropie wszystko co ci w danej chwili niepotrzebne),
* Chwali się osiągnięciami, kartami, ilością hajsu,
* Ewentualnie nic i jest się amebą klanową zapychającą miejsce, chyba że czasem któryś ogarnięty leader wprowadza minimum donejtów i koronek w skrzyni klanowej, a wtedy ameby nie mają prawa bytu (ewentualnie takową jest jakiś co-leader lub leader).


==Zobacz też==
{{spoiler}}
*[[Brawl Stars]]
*[[Clash of Clans]]


== Szanse na kartę legendarną ==
W trakcie tajnej misji szpiegowi Nonsensopedii udało się dostać do tajnych archiwów Supercella, w których zawarty jest wzór na szansę otrzymania karty legendarnej:

<math>\frac{K \cdot L}{C \cdot LF}</math>
* K – karty w skrzynce
* L – ilość kart legendarnych możliwych do zdobycia (np. jeśli jesteś w Arenie 4, możesz zdobyć dwie – Lava i Inferno Dragon)
* C – ilość kart zwykłych możliwych do zdobycia (do przykładu powyżej: patrz: karty zwykłe od Training Camp do Areny 4)
* LF – Legendary Factor. Dla każdej ze skrzynek jest inny:
** Srebrna, Duża – 10 000
** Złota – 5 700
** Darmowa, Koronkowa – 4 000
** Z Challenge'a, Klanowa, – 2 000
** Magiczna, Super Magiczna, z Turnieju – 600
** Draft – 200
** Wyjątki: Epicka (0% szans), Legendarna (100% szans)
{{endspoiler}}
{{Przypisy}}
{{Przypisy}}

{{Gry komputerowe}}
{{Gry komputerowe}}

[[Kategoria:Gry komputerowe]]
[[Kategoria:Gry komputerowe]]

Aktualna wersja na dzień 13:56, 20 mar 2024

– Która karta jest Twoją ulubioną?
– Karta kredytowa!

Złoty cytat gracza Clash Royale
Sparky też ma uczucia!

Clash Royale – gra na komórki stworzona przez Supercella. Jesteśmy w niej królem, a obok siebie mamy dwie dziewczyny, które zapraszamy na kawę i ciastka po każdej bitwie. Jedyne co musimy robić to stawiać wojsko, aby zniszczyło wieżę wroga lub dotarło do końca Areny.

Karty i Talie[edytuj • edytuj kod]

Jedno z największych (nie)szczęść w grze

Ilość dostępnych kart sprawia, że samo przeczytanie nazw zajmuje wieki, dlatego zamiast wymieniać je wszystkie, dokonamy następującego podziału:

Ze względu na rzadkość[edytuj • edytuj kod]

  • Zwykłe – znajdziesz je wszędzie, a większość jest do dupy, a niektóre są szczególnie denerwujące i nawet dobre w jednym. Przynajmniej można je szybko ulepszyć. Większość jest tania, choć niektóre kosztują 5 lub 6 Eliksiru.
  • Rzadkie – te są już dobre, lecz drogie. W większości zaklęcia i budynki, choć są to także jednostki. Część z nich to czysty syf, reszta dosyć dobre
  • Epickie – są bardzo rzadkie i czasem kijowe, ale niektóre po opanowaniu sprawiają, że nooby i dzieci neo wyładowują frustrację na telefonach i nie tylko.
  • Legendarne – prędzej paliwo stanieje niż taką dostaniesz. Przez nooby uważane za najpotężniejsze w grze, choć gracze z wyższych półek wiedzą, że każda z nich ma jakąś piętę achillesową, którą można sprytnie wykorzystać.
  • Champion - 14 lvl? Maksymalnie jedna w decku? Proszę państwa, kto by tego używał. Supermoce? Bezsens.

Ze względu na popularność w społeczności[edytuj • edytuj kod]

Dzieło społecznej nienawiści i zaawansowanej znajomości Photoshopa
  • Rak – karty o rzadkości zwykłej, które bardzo łatwo jest ulepszyć do maksymalnego poziomu, przez co są trudne do powstrzymania. Są one jedyną szansą dla noobów do osiągnięcia Legendarnej Areny[1]. Osoby używające taktyki raka są pogardliwie nazywane Kurdziarzami.
  • Trash Can On Wheels – specjalna kategoria dla jednej, jedynej karty – Sparky. Jednostka ma tak wiele kontr, że została nagrodzona mianem Najbardziej Bezużytecznej Karty w Historii Gry[2].

Taktyki Talii[edytuj • edytuj kod]

Ilość decków stale wzrasta. Lecz jak wybrać ten jedyny? Wszystkie z nich zostały podzielone na archetypy – podstawowy podział decków na trzy główne typy. Interakcja pomiędzy nimi jest odzwierciedleniem gry Papier Kamień Nożyce:

  • Beatdown – chodzi tutaj o to, żeby zbudować tak wielki atak, że przeciwnik prędzej opróżni swój układ pokarmowy w sposób nie do końca kontrolowany, niż go zatrzyma.
  • Control – gdy nadchodzi atak, odpierasz swoją niezastąpioną defensywą i konkretnie kontratakujesz.
  • Siege – w tym wypadku niszczysz wieże przeciwnika z odległości. Niestety wybór jest jak w mięsnym w PRL-u – Moździerz, Kusza albo Atomówka.

Tryby gry[edytuj • edytuj kod]

Typowa sytuacja w wyzwaniach
  • 1v1 – „zwykły” tryb gry, w którym na 99% trafisz na przeciwnika posiadającego dosłownie wszystko z poziomem minimum o dwa wyższym od ciebie, często wyposażonym w karty zaliczane do raka. Starcie z takowym zazwyczaj nie kończy się dobrze.
  • 2v2 – nie ma tu pucharków, więc kiedy wprowadzono go na stałe mecze 1v1 graniczą z cudem. W 90% przypadków w twoim teamie dostaniesz niedorozwiniętego nooba albo dziecko neo, gdy przeciwnicy będą czytać sobie w myślach.
  • Mecz Treningowy – grasz przeciwko botu o zdolnościach Twojego towarzysza z 2v2. Legendy mówią, że ponoć ktoś w tym przegrał wbrew swojej woli.
  • Turnieje – prawie wymarły sektor gry. Płacisz ogrom gemów po to, żeby wszedł jakiś pr0 i zgarnął główną nagrodę.
    • Turnieje prywatne – Za 10 gemów możesz utworzyć turniej, wybrać tryb, czas trwania i liczbę graczy. Gdy nikt nie wejdzie do niego, nie odbywa się on, a gemy nie zostają zwrócone. Zdzierstwo!

Typy graczy[edytuj • edytuj kod]

Niezadowolony gracz przedstawiający swą opinię w inteligentny sposób
  • Noob – najczęstszy gracz spotykany na pierwszych arenach, ale niestety zdarzają się wyżej. Nooby dzieli się na:
    • Dziecko Neo – bezmyślnie spamuje czym się da, więc gdy grasz z nim 2v2 i tak przegrasz nawet jak byś się nie wiadomo jak starał.
    • Spamer – spami bezmyślnie[3] budynkami i jednostkami blokując wszystkie comba ofensywne. Ma też zazwyczaj tani deck (pomiędzy 2, a 3). Okres wegetacji trwa do siódmej areny, choć mimo wszystko niektórzy z przedstawicieli gatunku przechodzą dalej.
      • Emotikon Spamer – gdy ten podgatunek nooba odkryje, do czego służą buźki króla i teksty, spami nimi, nie ważne, czy jest to tego warte, czy też nie.
    • Miss Klik – noob, którego charakterystyczną cechą jest wystawianie dobrej jednostki w złe miejsce (najczęściej na drugim końcu planszy) przypadkowo lub strzał fireballem w twojego króla, gdy obok stoją trzy muszkieterki – wtedy pisze Ooops i dalej noobi.
      • Snajper Elite – w kulminacyjnym momencie gry strzela rakietą w wieżę mającą około 200 HP i wygrywa mecz trafia w króla lub co gorsza – w nic.
    • Noob Wszystkolegendowy – buduje deck z samych legend, co jest bez sensu, bo z samych kart legendarnych nie można utworzyć dobrze zbalansowanego decka. Łatwy cel do przepchnięcia się po zwycięstwo. Czasem też spotykany na wyższych arenach, gdy wytrawny gracz lub pro pożyczy mu komórkę na jeden mecz.
    • Defender – noob, który uważa, ze taktyką na wygranie jest po prostu obrona.
    • Gold Noob – gracz, którego ulubioną kartą jest karta kredytowa. Nie może obejść się bez konta premium, twierdząc, że gra jest dla niego za trudna. Wypadają mu zawsze najpotrzebniejsze karty[4]. Z tego powodu ma wysokie poziomy kart, ale postawiony przeciwko doświadczonemu graczowi i tak przegrywa. Amerykańscy naukowcy wciąż badają ten wybryk natury. Po ostatnich badaniach jednoznacznie stwierdzili: $uper€ell graczy P2W nagradza, zaś F2P karze.
  • Cheater – oszust próbujący wzbogacić się na czyimś[5] naiwniactwie. Wraz z rozwojem gry wyewoluowało kilka ich typów:
    • Oszust Frajerski – próbuje cię oszukać, ale wychodzi na tym tak, że to właśnie Ty go wykorzystujesz. Stopień niebezpieczeństwa: Ujemny.
    • Oszust Lamerski – aby szybko zdobyć trochę golda szuka darmowego sposobu, aby zhakować grę. Najczęściej kończy się to zhakowaniem jest własnego urządzenia. Stopień niebezpieczeństwa: Niski
    • Oszust Chwalipięta – nielegalnie pobiera płatne kody na darmowe gemy lub pucharki, a ponadto może zwiększyć sobie liczbę eliksiru podczas meczy. Oczywiście wokół się tym chwali, jaki to jest pr0 i h4xX0r. Wkrótce jednak dosięga go wezwanie do zapłaty. Stopień niebezpieczeństwa: Umiarkowany.
    • Haker – najlepsi potrafią podczas meczu włączyć komunikat o braku połączenia.[6] Znaną metodą jest też przekierowanie gracza z serwerów Supercella do jego własnych. Graczowi wydaje się, że wygrał 3:1, a okazuje się, że w połowie meczu wyskakuje komunikat o zwycięstwie strony przeciwnej, pomimo iż nasze urządzenie nie wykryło zniszczeń wieży. Stopień niebezpieczeństwa: Wysoki.
  • AFK – uwielbiany przez wszystkich, bo pomaga przepchnąć się po kolejne zwycięstwo – po kilku chwilach grania wyłącza grę i róbta co chceta.
  • Klanowiec – jest z reguły nieaktywny, ale gdy zacznie wojna klanowa gra ile wlezie i nie zadowala go nic oprócz pierwszego miejsca wbitych kart. Gdy akurat nie ma czasu to robi jeden mecz, najczęściej przegrany i narzeka potem, że klan ma tylko kilkanaście kart na niskim poziomie. Następnie podczas drugiego dnia wojny stosuje zaawansowane techniki motywacyjne przeciętnego filmowego trenera futbolu amerykańskiego ligi podwórkowej pod tytułem: Grajcie kurSłuchacz jedynego słusznego radia ocenzurował ten niegodny fragmenta, bo przez wasz debilizm przegramy wojnę. Do walki podchodzi podejściem "potrzymaj mi piwko, zaraz im pokażę", gdy wygra przechwala się kim to on nie jest, lecz gdy przegra obwinia słabe karty[7]/AFK-ów/Supercella/kamień w bucie/Bóg wie co jeszcze. Legendy mówią, że uczciwie przyznał się do błędu. Zazwyczaj kradnie też decki od innych z drużyny, pomimo że sam nie umie ich używać[8]. Nie traktuje tego jako zabawy lub testu nowego decku, ale uważa ten rodzaj bitew za udowodnienie swojej nadprzeciętności wśród towarzyszy i po wygranej żąda wyższego stanowiska. Czasem gdy ten typ gracza ma zły humor i rangę co-leadera pisze coś w stylu „Wielka Czystka Generałów” i wywala wszystkich mających niższą rangę, po czym sam wychodzi. Na szczęście klanowcy nie stanowią realnych problemów na niskich stanowiskach, gorzej, gdy taki jest leaderem. Wtedy zalecane jest dobrowolne opuszczenie klanu.
  • Pr0 – potrafi wygrać mecz nawet gdy przeciwnik nie dostał obrażeń i ma tylko jeden HP na królu.

Noob w Clash Royale[edytuj • edytuj kod]

  • Kontruje armię szkieletów tankiem…
  • …albo używa rakiety na teslę pod ziemią.
  • Stawia Armię Szkieletów wokół Valkyrii.
  • Nie umie trafić w princeskę spellem.
  • Rzuca goblińską beczkę na króla po czym dziwi się, że ten się uaktywnia.
  • Próbuje wessać króla/księżniczki przeciwnika tornadem.
  • Mrozi swoje jednostki.
  • Próbuje leczyć budynki...
  • ... lub nawet je klonować.
  • Na początku meczu wyrzuca wszystkie karty, a gdy przychodzi ofensywa dziwi się, że nie ma eliksiru.
  • Próbuje zmirrorować lustro.
  • Uważa, że im droższy deck, tym bardziej jest prestiżowy.
  • Gra mecze w szkole minutę przed dzwonkiem szkolnym, a potem ma pretensje, że nie zdążył rozegrać walki i stracił puszki.
  • Prosi lepszych graczy o wbijanie aren, po czym sam z nich spada.
  • Zawsze stawia wsparcie z przodu.
  • Gra do bólu schematycznie i non-stop posyła słabe karty na Inferno Towera, wskutek czego przeciwnik jest o parę eliksirów do przodu.
  • Spadł do Training Campa.
  • Nie ma epickich kart, choćby dostał/kupił epicką skrzynię.
  • Nie umie otwierać skrzyń.
  • Z legendarnej skrzyni dostaje kartę epicką.
  • Nie wie o istnieniu trybu 2v2.
  • Twierdzi, że Ice Wizard to najlepsza karta.
  • Gdyby jakimś cudem zdobył legendę i tak będzie to ta, która najmniej pasuje do jego decka.
  • Myśli że Log krzywdzi jednostki w powietrzu…
  • …i na drafcie[9] rzuca nim w Minion Horde’a.
  • Olewa Golema i przepłaca to życiem wieży i połową lub mniej HP na królu.
  • Zakłada klan od podstaw, a po kilku godzinach narzeka, że się nie rozwinął.
  • Nigdy nie wspiera tanków.
  • Nie ulepsza kart…
  • …lub ulepsza te, których nie używa.
  • Ma ujemne puchary.
  • Kupuje emotki za gemy…
  • …narzekając później, że nie stać go na wyzwania.
  • Gdy jego towarzysz na 2v2 buduje atak, ten nie ma zamiaru wesprzeć go, ale potem gdy sytuacja się odwraca ma pretensje o brak współpracy.
  • Olewa Inferno Dragona i dziwi się, że przegrał 3:0[10].
  • Nie wie, że Royal Ghost zadaje area damage i kontruje go Goblin Gangiem.
  • Nie trafia piorunem…
  • …lub budzi nim króla.
  • Nie wie, że Hog Rider atakuje tylko budowle.
  • Swarmuje lub ma deck pod budki (lub piecyk).
  • Nie słyszał o Freezie, więc za każdym razem, gdy wojsko przestanie atakować, wyzywa przeciwnikowi matkę.
  • Stosuje rage na spellach.
  • Kupuje konto premium na miesiąc, nie gra, a potem dziwi się czemu zniknęło.
  • Błaga lidera klanu o co-lidera, mimo że nic nie zrobił dla klanu i ma pretensje, że ten go w końcu wyrzucił.
  • Prosi innych, by robili za niego walki 1v1.
  • Stawia budynki przy krawędzi rzeki i dziwi się, że przeciwnik niszczy go ze swojego brzegu.
  • Próbuje skontrować Mega Knighta Guardsami.
  • Nie umie wcelować w wieżę rakietą…
  • …lub Poisonem…
  • …a nawet strzałkami.
  • Rzuca pioruny na wieżę z 10 HP i dziwi się, że zniszczyły one okoliczne szkielety.
  • Buduje najdroższy lub najtańszy możliwy deck.
  • Gra tylko po jednej stronie areny, zapominając, że musi dbać również o drugą flankę.
  • Nie donejtuje niepotrzebnych kart lub rozdaje te najpotrzebniejsze.
  • Chwali się, że wygrał na training campie.
  • Włącza walkę 1v1 gdy ma za chwilę lekcje…
  • … lub mając 1% baterii.
  • Nie wie, że Electro Dragon i Electro Wizard mogą stunować jednostki ładujące swój atak, więc posyła na nich Inferno Dragona[11] i wyzywa przeciwnika od cheaterów.
  • Twierdzi, że karty zwykłe i rzadkie to ścierwo i buduje decki tylko z kart epickich i legendarnych. Narzeka potem, że są słabo zbalansowane.
  • Kopiuje decki kolegów z klanu, przeciwnika, pro playerów lub ludzi z TV Royale i dziwi się, że nie umie ich używać.
  • Nie zabezpiecza swojego konta korzystając z Supercell ID i płacze po rozbiciu telefonu o ścianę, bo stracił Ice Wizarda.
  • Buduje push ignorując bombę dużego szkieleta.
  • Grając mecz 2v2 wychodzi, bo mnie mame na obiat woła.
  • Rzuca Minera tak, że przeciwnika aż korci by użyć tornada i włączyć króla.
  • Myśli, że to dobra strategia zniszczyć króla spellami.
  • Tanki wystawia od razu i nie umie zorganizować dla nich wsparcia.
  • Kontruje wizarda hordą minionów.
  • A inferno tower PEKKĄ.
  • Próbuje zastraszyć przeciwnika pisząc mu "Good Luck"…
  • …wścieka się, gdy ten potem odpisuje "Thanks" i również życzy mu powodzenia.
  • Płacze po przegraniu Friendly Battle.
  • Twierdzi, że skoro wygrywa 2-0 to warto wyłączyć mecz minutę przed końcem i już świętować wygraną.
  • Wierzy, że kolce na pancerzu Super Rycerza krzywdzą jednostki powietrzne.
  • Twierdzi, że trzęsienie ziemi zabije inferno dragona.
  • Myli pioruny z zapem.
  • Lub jeszcze lepiej, skierki (Zappies) z iskierką (Sparky).
  • Tworzy obraźliwy nick i dziwi się, że dostał bana.
  • Szuka darmowych cheatów do gry.
  • Nie gra CW, bo po co
  • …i przeklina, gdy lider wykopuje go z klanu.
  • Gra tylko jeden mecz w collection day-u i śmie narzekać na słabe karty.
  • A nawet jak zrobi trzy walki to i tak zapomni o dniu wojen i pozostawi klan sam sobie.
  • Domaga się by grę przetłumaczono na polski, bo poziom angielskiego w nim zawarty jest tak wysoki, że królowa Elżbieta II ma problem z jego zrozumieniem.
  • Gdy kolega przestawi mu złośliwie język na japoński, ten płacze bo nie umie go zmienić…
  • …lub przy próbie zmienienia języka odinstalowuje grę.
  • Tworzy smurf konto, wbija 4 arenę i próbuje ci je wcisnąć za 40 zł.
  • Twierdzi, że jak kupi sobie Pass Royale to nagle stanie się pro.
  • Spada na niższe areny by trollować słabszych graczy i się dowartościować…
  • …po czym okazuje się, że nawet oni potrafią go ograć.
  • Kupuje konta z 8 areną, chwali się tym i na dokładkę dostaje jeszcze bana.
  • Gra z wyłączonym dźwiękiem i dziwi się, że nie zauważył beczki lecącej w jego stronę.
  • Mimo wielkiego doświadczenia[potrzebne źródło] łapie się na spell baity i ataki dywersyjne.
  • Jest wściekły, że ktoś umie skontrować jego E-barby na 13…
  • Wchodząc do dobrego klanu stwierdza, że do jego jedynych obowiązków należą jedynie egzystencja na liście.
  • Myśli, że śmierć psa sąsiada, trzeciej babci, pięć sesji oraz wycieczka na zadupie bez internetu to dobre wymówki, by nie dostać kicka.
  • Jako co-lider spami wiadomościami…
  • …lub wpada na genialny pomysł wyrzucenia wszystkich z klanu i wyjścia.
  • Z pewnością spróbuje zaprzeczać, że punkty z tej listy go nie dotyczą.
  • Z pewnością to ktoś z twoich bliskich/znajomych/członków twojego klanu.
  • I z pewnością próbuje się tłumaczyć, że każdy początkujący gracz popełnia te błędy…
  • … na 10 Arenie!

Klany[edytuj • edytuj kod]

Klanem rządzi leader, asystuje mu niemal równy w możliwościach rządzenia co-leader opiekujący się poniższym okazem.

Przeciętny członek klanu[edytuj • edytuj kod]

  • Donejtuje – daje karty,
  • Reqestuje – żydzi karty,
  • Wbija koronki,
  • Spami na czacie,
  • Otwiera wojenną skrzynię,
  • Narzeka na zawartość wojennej skrzyni,
  • Wyzywa partnera, który akurat ci odebrał szansę na nagrody z Wyzwania 2v2,
  • Chwali się osiągnięciami, kartami, ilością hajsu, pucharkami, rozmiarem hebla, akcjami,
  • Szpanuje wydaniem 40 bądź 70 zł poprzez dawanie darmowych prezentów,
  • Ewentualnie nic nie robi i jest tą jedną amebą klanową zapychającą miejsce, chyba że czasem któryś ogarnięty Leader wprowadzi minimum donejtów i punktów na Wojnie Klanowej, a wtedy ameby nie mają prawa bytu[12].

Zobacz też[edytuj • edytuj kod]

Przypisy

  1. A nawet wyżej!
  2. Trofeum po prawej
  3. ale czy na pewno ???
  4. Bo nadużywa przycisku strike w skrzyniach karnetowych, aż dropną mu karty potrzebne
  5. Czytaj: Twoim
  6. Nie, twój überszybki router ukradziony NASA tutaj nie pomoże
  7. czytaj: którymi akurat nie umie grać
  8. Pisząc później coś w stylu Ale masz kijowy deck, nikt normalny takim czymś nie gra lub wyzywa taką osobę
  9. Inaczej by nie zdobył
  10. 99,99999% meczy się tak kończy
  11. Chociaż częściej Sparky, bo, jak sam uważa, swój swojego nie zrani
  12. Ewentualnie takową jest jakiś Co-Leader bądź sam Leader