War Thunder

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
Snoop Dogg też gra w War Thunder
W grze możemy również poruszać się bokiem
Radziecki program kosmiczny

War Thunder – gra powstała w wyniku połączenia World of Tanks i World of Warplanes. Podobnie jak w przypadku konkurenta, celem gry jest zniszczenie maszyn wroga, bądź zdobycie baz. Gra opiera się na makro mikropłatnościach[1]. Po zakończonej bitwie wracamy do hangaru z trwałym uszczerbkiem na zdrowiu psychicznym, rodziną zwyzywaną pięć pokoleń wstecz, a także Srebrnymi Lwami i punktami doświadczenia, które możemy wydać na kobiety, alkohol i narkotyki rozwój maszyn, amunicję i ulepszenia.

Nacje

W grze mamy do wyboru następujące nacje:

  • Stany Zjednoczone – Nacja posiadająca amunicję ze wzbogaconej demokracji.
  • Niemcy – Nacja posiadając najlepsze samoloty.
  • ZSRR – Najmocniejsza nacja, posiadająca pancerze wykonane ze stopów z dodatkiem Stalinium, oraz wykonane według radzieckiej myśli technologicznej.
  • Wielka Brytania – Maszyny z tego kraju są napędzane biopaliwem otrzymywanym z fusów herbacianych.
  • Japonia – Najsłabsza nacja, posiadająca przestarzałe samoloty i kanciaste czołgi.

Maszyny

W grze mamy do dyspozycji wiele typów maszyn. Każdy z nich ma zarówno zady i walety wady, jak i zalety.

Samoloty

  • Myśliwciec – Podstawowy typ samolotu. Teoretycznie jego głównym zadaniem jest osłanianie sojuszniczych bombowców i zestrzeliwanie wrogich maszyn i zdobywanie punktów naziemnych. W praktyce jednak, najczęściej służą elitarnym graczom do niszczenia pojazdów naziemnych, bądź rzeźbienia tuneli w skałach, metodą „na kamikadze”.
  • Bombowiec – Maszyna przeznaczona głównie do grania PTFO[2], bombardowania lotnisk i uprzykrzania życia jednostkom lądowym. Ogromne, powolne i stosunkowo słabo uzbrojone. Przewożą najczęściej kilka- do kilkunastu bomb atomowych, albo torpedy[3].
  • Samolot Szturmowy – Powiększony, wzmocniony myśliwiec, uzbrojony w dodatkowe bomby i rakiety. Postrach każdego nooba.

Jednostki naziemne

  • Czołg Lekki – Swoisty paradoks wśród czołgów. Dzięki niewielkiemu pancerzowi trudno nazywać go czołgiem, a masa kilkunastu ton dyskwalifikuje go z kategorii "lekkiej". Jedyne co przemawia na jego korzyść, to duża prędkość i przyśpieszenie, co pozwala na dokonanie samobójczej szarży z bagnetami wprost na wroga zwiadu.
  • Czołg Średni – Czołg pełną piersią. Ma mocne działo, solidny walcowany pancerz, potężny motor i rozwrzeszczanego rosyjskiego dzieciaka za sterami.
  • Czołg Ciężki – Ciężki, powolny i pot z niego spływa. Ulubiony pojazd Nooba. Świetny do walki w mieście i blokowania sojuszniczych maszyn na środku drogi.
  • Niszczyciel CzołgówIwan? Mamy jeszcze w magazynie to stare podwozie z muzealnego pojazdu? Dawaj zamontujemy na nim niewspółmiernie wielkie działo, silnik od UAZa i kilka warstw tektury falistej! Bo co może pójść nie tak?
  • Działo Przeciwlotnicze – Zwane pieszczotliwie PeLOTką. Nic innego, jak stare działo przeciwlotnicze zamontowane na pace wywrotnej ciężarówki. Idealne do niszczenia samolotów wCenzura2.svgnia wszystkiego i wszystkich.

BIAS

Współczynnik BIAS to równanie matematyczne, pomagające nam określić jak bardzo OP jest dany pojazd. Pomimo ogromnych nakładów pieniężnych na badania, współczynnik BIAS funkcjonuje tylko w przypadku radzieckich maszyn. Wzory obliczeń dla innych nacji wciąż nie są znane dzisiejszej nauce.

Współczynnik BIAS dla czołgów

Wzór na współczynnik BIAS dla czołgów to:

Gdzie:

– Kaliber działa (lub suma kalibrów wszystkich dział głównych) wyrażona w milimetrach;

– Suma grubości pancerza przedniego korpusu i wieży wyrażona w milimetrach;

– Stała Stalina, wynosząca 53[4];

– Klasyfikacja bitewna danego pojazdu w grze;

– Stała rodziny pojazdów. Dla czołgów T, będących umiarkowanie za dobrymi wynosi 1; dla SU i ISU, będących o wiele za dobre - 2, a pojazdów niszczących wszystko, co żywe - KW i IS wynosi 3.


Stąd łatwo wyliczyć, że współczynnik BIAS dla KW-2 wynosi 213.

Współczynnik BIAS dla samolotów

BIAS dla samolotów wylicza się przy użyciu podobnego równania, jak przy czołgach, jednakże podstawia się nieco inne dane:

Gdzie:

– Suma kalibrów dział;

– Penetracja pocisków z z odległości 10m przy 90° kącie nachylenia;

– Łączna masa bomb i rakiet wyrażona w tonach;

– Stała Stalina wynosząca 53;

– Klasyfikacja bitewna;

– Stała rodziny pojazdów. Dla MiG; Ła; I i ŁaGG wynosi 1; dla Jak - 2, a dla Ił; Pe; Su i Tu - 3.


Stąd dla Tu-4, współczynnik BIAS wynosi ok. 221,5.

Noob w War Thunder

Nooby z War Thunder niezbyt różnią się od noobów z WoTa i innych podobnych gier, a więc:

  • Odwraca się do wroga tyłem, żeby pokazać, że ma go w poważaniu, ale jest niszczony, bo nawet nie wie, że z tyłu jest najsłabszy pancerz.
  • Cieszy się ze zniszczenia optyki.
  • Spamuje na chacie, aby zająć np. punkt A, a sam jedzie w drugą stronę.
  • Wychodzi poza mapę, przez co drużyna traci gracza[5].
  • Po zostaniu zniszczonym, wyzywa innych graczy od Gold nubuf!!!!1111.
  • Prosi graczy o czołgi.
  • Próbuje sprzedać nieużywany czołg.
  • Wydaje całego golda wszystkie złote orły na kamuflaże i emblematy...
  • ... które zaraz samoistnie odblokuje.
  • Gra tylko KV-2...
  • ...lub nie umie go odblokować.
  • Szarżuje lekkim, nieopancerzonym działem przeciwlotniczym wprost na przeciwnika, z oczywistym skutkiem.
  • Nierozumiejąc systemu dobierania graczy, dołącza do bitwy jednocześnie z maszynami I i V ery...
  • ... po czym spamuje wszystkie fora CZEMÓ MNIE DOŁANCZA PIERFSSZYM TIEREM DO BITWY NA PIONTYM TIERZE????!!!!.
  • Zapomina o wyciągnięciu podwozia podczas lądowania.
  • Robi rekonstrukcję katastrofy Smoleńskiej.
  • Uważa, że kilka badyli przyczepionych do burty czołgu uczyni go niewidzialnym.
  • Ma nick zawierający rok urodzenia (najczęściej z XXI wieku), skrót PL, Pokemoniaste pismo, lub błędy ortograficzne, np. "Z@BUJCA_PL2007".
  • Ma wyjeCenzura2.svg na cele misji.
  • Spamuje swoimi wypowiedziami i później dziwi się, czemu wszyscy mają go w tyłku.
  • Jeśli grał wcześniej w battlefield'a, pyta się na chacie, jak wysiąść z pojazdu.
  • Wyzywa wszystkich od noobów i cheaterów nie zdając sobie sprawy, że to on nim jest.
  • Jeśli jest na wodnej mapie i korzysta z pojazdów lądowych, idzie popływać, tym samym ignorując misję.
  • Najczęściej to on ginie pierwszy.
  • Nie zwraca uwagi na stan techniczny swojego pojazdu i dziwi się, czemu tak szybko zostaje zniszczony.
  • Panikuje, gdy ktoś w niego trafi.
  • Robi kamikaze wrogom lub sojusznikom, po czym tłumaczy się, że to dlatego, iż nie ogarnia pojazdu.

Jak wygrywać?

Jesteś życiowym przegrywem? Nie umiesz grać? Ten poradnik jest specjalnie dla ciebie!

  1. Zbadaj KV-2 w radzieckim drzewku technologicznym.
  2. Załaduj amunicję odłamkową.
  3. Wygrywaj.

Przypisy

  1. Czytaj: Pay to win
  2. Play The Fucking Objective
  3. Które nie są do niczego potrzebne
  4. Wiek Lenina w chwili śmierci
  5. Ale tak w sumie po co komu noob na froncie?