Worms
Ten artykuł dotyczy gry komputerowej. Zobacz też inne znaczenia tego słowa. |
Worms (znane także jako Łorms lub bardziej po polsku Łormsy) – dziwne małe i bez lewego jądra stworzonka przypominające robaczki, jednakże zachowujące pozory inteligencji, oraz posiadające umiejętność posługiwania się zabawkami. Gatunek wielce wojowniczy, dążący do pozabijania się nawzajem, wygrywania wojen, robieniu głupa z gracza i zniszczenia świata. Występują w grupach, najczęściej podzielonych ze względu na narodowość. W przypadku spotkania się z Wormsem należy bezzwłocznie zastosować manewr ewakuacyjny z miejsca aktualnego pobytu. Nie zastosowanie się do tej instrukcji grozi utratą zdrowia, części ciała, lub życia. W świecie Wormsów każde miejsce jest otoczone bezkresnym oceanem, a w „Worms 3D” ocean jest nawet na Księżycu.
Ulubione zabawki[edytuj • edytuj kod]
Bazooka, Babcia, Święty granat ręczny, Banan oraz Skunks.
Pochodzenie[edytuj • edytuj kod]
Nikt nigdy nie odkrył skąd wzięły się owe stworzonka, jednakże istnieje plotka, że znalazły się w atmosferze ziemskiej wcześniej od człowieka. Według wierzeń stworzył ich Betonowy Osioł, ale ostatnio widziano go jak zapadł się pod ziemią, a potem spadł z nieba znowu się przebijając do jądra planety.
Religia[edytuj • edytuj kod]
Wormsy wyznawały początkowo kult Team 17, jednakże warunki panujące w atmosferze ziemskiej, oraz ewolucja zmusiły je do wyznawania kultu boga Sega. Według ich religii walka dzieli się na „jasną” i „ciemną” stronę Mocy. „Jasna strona” atakuje na chama, wyskakuje z Kałachem zza rogu, a „ciemna strona” polega na podkopaniu tunelu (nalotem kretów!) dostaniem się pod przeciwnika i zaatakowaniu z dziury ognistą pięścią. Z czasem wyewoluowały się dwie formy pośrednie – „Szara strona” atakuje na chama w środku dziur, a „mądra strona” najpierw kopie tunel, a potem atakuje na chama. Czasem po ataku na chama „mądrzy” wskakują z powrotem do dziury (standardowa głębokość to 2 metry). Wśród ich świętych zaliczamy szczególny przypadek Betonowego Osła, który po odpowiednich modłach (trwających 1 turę) spada na przeciwnika i dokopuje się do jądra Ziemi, a czasem do wody. Jednak nie jest on na każde wezwanie, jak nie dasz mu skrzynki z napisem „Betonowy Osioł” w ofierze to się nie pojawi. Lub spuści Armageddon za cheatowanie.
Ewolucja[edytuj • edytuj kod]
Wormsy początkowo były płaskie i rozwijały się w technologi płaskiej, jednak mutacje spowodowane zanieczyszczeniem środowiska spowodowały, że Wormsy nabrały bryłowatości. Niestety, robale „trzyde” zapomniały o sztuce zwaną „ciemną stroną Mocy” z powodu trudności z utrzymaniem płaskiego palnika i wycelowania z dziury. W ten sposób zginęła także „szara strona”, a „mądra” przeżyła, bo dzięki swej mądrości kopali dziury bazooką.
Trzy etapy podczas tury w Worms[edytuj • edytuj kod]
- Załaduj.
- Atakuj.
- Spieprzaj ile sił!
Noob w grze Worms[edytuj • edytuj kod]
- Główny artykuł: noob
- Zawsze używa „allelui”, owcy i bananów. Bezpośrednią tego przyczyną jest dziura, jaką zostawiają w terenie.
- Używa armagedonu, gdy został mu cały pakiet sterczących na wierzchu robali przeciwko jednemu zakrytemu przeciwnika.
- Wyraźnie nie znając praw fizyki, rzuca bombą bananową wzwyż.
- Stosuje kamikaze/słoneczny wybuch ostatnim robakiem w drużynie.
- Gdy zdobędzie betonowego osła, używa go na robaku z najmniejszą ilością życia.
- Ze strzelby/Ingrama próbuje trafić robaka na końcu mapy, a jeśli mu się nie uda rzuca tekst w stylu „mysz mi zjechała”.
- Myśli, że bronią Szturchaniec skazuje danego robala na natychmiastową śmierć.
- Jeśli wcześniej grał w FPS-y, (np. Team Fortress 2) próbuje wykonywać Rocket-Jumpy.
- Myśli, że owca to to samo co kozica górska, a potem narzeka, że owca odbiła się od pionowej ściany i zabiła mu dwa robale.
- Myśli, że lina to broń do oplątywania przeciwnika.
- Strzela w górę bazooką przy bezwietrznej pogodzie.
- Strzela z bazooki prosto w robala przy silnym wietrze
- Wchodzi do łodzi podwodnej/zeppelina/bunkru całym odziałem i strzela stamtąd do wrogów po czym dziwi się, że jego świetna kryjówka została zniszczona.
- Gdy wygra rundę krzyczy „Worms 4 Ever” albo „kocham cie mamo!”.
- Nie wie, że w Totalnej Rozwałce robaki mogą wyjść poza mapę – wystarczy Święty Granat Ręczny oraz odpowiednie ustawienia w Robaczym Tyglu – dziwi się więc, kiedy jakiś robal jest poza zasięgiem wszystkiego.
- Rzuca słabo granatem z krótkim zapalnikiem i dziwi się, że wysadził się w powietrze.
- Rzuca silnie granatem z długim zapalnikiem i dziwi się, że przeleciał on nad wrogiem.
- Celuje granatem z widoku z góry i dziwi się czemu nie trafił.
- Rzuca św. granatem ręcznym w swojego robaka, licząc na błogosławieństwo.
- W Worms World Party atakuje nalotem dywanowym przeciwników stojących tuż przy swoich robalach.
- W Worms World Party używa nalotu na robaczka siedzącego pod ziemią i dziwi się, że nie trafił.
- Postawił dynamit, nie uciekł i dziwi się, że został wysadzony w powietrze.
- Strzela w swoje robale i dziwi się, że przegrywa.
- Strzela napalm strajkiem przy pełnym wietrze.
- Nie umie ustawić celu pocisku samonaprowadzającego, a kiedy już to zrobi to w złym miejscu, wrzeszcząc na cały dom DZO DO ZA DŻIDERSKA BAZUKA?!
- Chodzi w miejscu do końca czasu.
- Myśli, że dzięki skakance robale będą wyżej skakać i dziwi się, że pominął turę.
- W Worms World Party strzela miotaczem ognia do góry/wody/w swoje robaki.
- Nie używa kretów, bo boi się że go zjedzą.
- Przy każdej eksplozji biegnie do kibla zatkać uszy.
- Strzela w robale spod ziemi.
- Jeśli ktoś trafi w jego dżdżownice nazywa go cziterem.
- Uważa, że gołębie samonaprowadzające to czitery.