Warszawa Zachodnia: Różnice pomiędzy wersjami

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
M (→‎Wizje przyszłości: przelink navboksa)
M (matko, jak ja kiedyś pisałem...)
Linia 1: Linia 1:
{{Cytat|Pociąg wu-ka-'''DEEE''' ze stacji Warszawa Śródmieście wu-ka-'''DEEE''' do stacji Milanówek Grudów [...]|Dworcowy syntezator zapowiada pociąg podmiejski}}
{{Cytat|Pociąg wu-ka-'''DEEE''' ze stacji Warszawa Śródmieście wu-ka-'''DEEE''' do stacji Milanówek Grudów [...]|Dworcowy syntezator zapowiada pociąg podmiejski}}
[[Plik:Warszawa Piekło.jpg|250px|thumb|Futurystyczne wejście do <del>piekieł</del> dworca]]
[[Plik:Warszawa Piekło.jpg|250px|thumb|Futurystyczne wejście do <del>piekieł</del> dworca]]
'''Warszawa Zachodnia''' – stacja kolejowa leżąca na warszawskiej średnicówce, gdzieś między [[Wola|Wolą]] a [[Ochota|Ochotą]]. Zajmuje na mapie [[Warszawa|Warszawy]] powierzchnię odpowiadającą [[Radom]]owi. Jest ważnym węzłem przesiadkowym{{fakt}} i symbolem nowoczesnej, polskiej kolei.
'''Warszawa Zachodnia''' – stacja kolejowa leżąca na warszawskiej średnicówce, gdzieś między [[Wola|Wolą]] a [[Ochota|Ochotą]]. Zajmuje na mapie [[Warszawa|Warszawy]] powierzchnię odpowiadającą [[Radom]]owi. Jest symbolem nowoczesnej{{fakt}}, polskiej kolei.


== Anatomia ==
== Anatomia ==
[[Plik:Wieza Warszawa Zachodnia.jpg|250px|thumb|[[UFO]] na Zachodnim]]
[[Plik:Wieza Warszawa Zachodnia.jpg|250px|thumb|[[UFO]] na Zachodnim]]
Na stacji znajduje się siedem normalnych [[peron]]ów i jeden nienormalny. Peron numer jeden jest oddzielony od reszty syfiastymi kasami i zatrzymują się na nim tylko [[WKD|WuKaDki]]. Na pozostałych torach stają<ref>„Stają” to bardzo trafne określenie, bywa że zostają tam na całkiem długo</ref> [[SKM w Warszawie|SKMki]], [[Koleje Mazowieckie]], [[Intercity]] i wszelkie [[ŁKA|inne tałatajstwo]]. Wszystkie normalne perony są połączone ciasnym przejściem podziemnym, które po północnej stronie zakończone jest obdartą halą z kilkoma zamkniętymi [[kasa]]mi. Z drugiej strony tunelu mamy kilka opcji – można wejść do jednej z cudnych budek z [[kebab]]ami<ref>[[Sraczka|Satysfakcja]] gwarantowana!</ref>, pozachwycać się [[Cyganie|cygańską]] muzyką, wejść do futurystycznej hali południowej, bądź pójść na [[autobus]]<ref>Dołączono do tego cuda dworzec autobusowy, bo ''jak robić syf to po całości''</ref>. Największą atrakcją dworca jest ''jedyny'' lokal w nowej hali – [[McDonald|Mak]], prawdopodobnie generuje on połowę ruchu na tej stacji. Przy okazji można też popodziwiać cudaczny [[dach]] tej hali, który wygląda [[Łódź Fabryczna|podejrzanie znajomo]]…
Na stacji znajduje się siedem normalnych [[peron]]ów i jeden nienormalny. Peron numer jeden jest oddzielony od reszty estetycznymi kasami i zatrzymują się na nim tylko [[WKD|wukadki]]. Na pozostałych torach stają<ref>„Stają” to bardzo trafne określenie, bywa że zostają tam na całkiem długo</ref> prawdziwe pociągi. Wszystkie normalne perony są połączone ciasnym przejściem podziemnym, które po północnej stronie zakończone jest obdartą halą z kilkoma zamkniętymi [[kasa]]mi. Z drugiej strony tunelu mamy kilka opcji – można wejść do jednej z cudnych budek z [[kebab]]ami<ref>[[Sraczka|Satysfakcja]] gwarantowana!</ref>, pozachwycać się [[Cyganie|cygańską]] muzyką, wejść do futurystycznej hali południowej, bądź pójść na [[autobus]]. Jedynym problem przy korzystaniu z dworca autobusowego może być bariera językowa, gdyż wszystkie napisy na dworcu w [[Język ukraiński|języku ukraińskim]]. Największą atrakcją dworca jest ''jedyny'' lokal w nowej hali – [[McDonald|Mak]].


=== West Station ===
=== West Station ===
Obok stacji stoją dwa świeże [[beton]]owe klocki nazwane dumnie biurowcem ''West Station'' – nazwa jest po [[Język angielski|angielsku]] żeby przyciągnąć podstępem niczego nieświadomych [[inwestor]]ów. W środku swoją siedzibę mają (o zgrozo) [[PKP]], [[PKP Intercity]] i [[PKP Informatyka]]<ref>Cokolwiek to jest, to ''PKP Informatyka''</ref>. W razie gdyby to cudo architektury zaczęło się walić, można [[Ewakuacja|ewakuować]] się przez tajne przejście podziemne na dworzec<ref>Z deszczu pod rynnę</ref>. Co ciekawe w West Station mieści się jeden z kilku stacjonarnych [[Wars]]ów. Jest to jedyny sposób, żeby zjeść z talerza z logo Warsu i nie zbankrutować.
Obok stacji stoją dwa świeże [[beton]]owe klocki nazwane dumnie biurowcem ''West Station'' – nazwa jest po [[Język angielski|angielsku]] żeby przyciągnąć podstępem niczego nieświadomych [[inwestor]]ów. W razie gdyby to cudo architektury zaczęło się walić, można [[Ewakuacja|ewakuować]] się przez tajne przejście podziemne na dworzec<ref>Z deszczu pod rynnę</ref>. Co ciekawe w West Station mieści się jeden z kilku stacjonarnych [[Wars]]ów. Jest to jedyny sposób, żeby zjeść z talerza z logo Warsu i nie zbankrutować.


=== Peron ósmy ===
=== Peron ósmy ===
Legenda sama w sobie i ewenement na skalę krajową, a może nawet światową. Kiedyś był to oddzielny przystanek (nazywał się Warszawa Wola), ale w [[2012]] [[PKP]] z litości włączyło to cudo do dworca jako niesławny ''peron ósmy''. Od tej pory miejsce to <del>straszy</del> zachęca pasażerów do podróżowania koleją. Dojście na ten peron jest banalne – wystarczy wyjść z północnej hali dworcowej, skręcić w lewo, iść po zapadającym się [[Chodnik|chodniczku]] jakieś dwieście [[metr]]ów, minąć szerokim łukiem [[Menel|lokalny folklor]], polawirować między płotkami i przejść przez nieużywane tory. Prościej już by się chyba nie dało, czyż nie? Niestety, chwilowo peron ósmy jest zamknięty z powodu [[remont]]u linii obwodowej i turyści odwiedzający [[Warszawa|Warszawę]] będą musieli obejść się smakiem.
Legenda sama w sobie i ewenement na skalę krajową, a może nawet światową. Kiedyś był to oddzielny przystanek (nazywał się Warszawa Wola), ale w [[2012]] [[PKP]] z litości włączyło to cudo do dworca jako niesławny ''peron ósmy''. Od tej pory miejsce to zachęca pasażerów do podróżowania koleją. Dojście na ten peron jest banalne – wystarczy wyjść z północnej hali dworcowej, skręcić w lewo, iść po zapadającym się [[Chodnik|chodniczku]] jakieś dwieście [[metr]]ów, minąć szerokim łukiem [[Menel|lokalny folklor]], polawirować między płotkami i przejść przez nieużywane tory. Prościej już by się chyba nie dało, czyż nie?


== Wizje przyszłości ==
== Wizje przyszłości ==
Podczas <del>wspólnego jarania [[joint]]a</del> oficjalnych obrad PKP i [[Hanna Gronkiewicz-Waltz|władze Wałszawy]] opracowały plany rozwoju dworca. W bliżej nieokreślonej przyszłości<ref>Podobno do [[2021]] roku, ale [[Autostrada|autostradki]] też miały być gotowe na [[EURO 2012|EURO]]</ref> wszystkie perony zostaną pokryte ''ultranowoczesnym'' zadaszeniem (tak, peron ósmy też!) i połączone nowym, szerszym przejściem podziemnym<ref>Peron ósmy też. Serio. Nie zgrywam się.</ref>. Pod stacją ma zostać wykopane [[premetro]] – [[Krakowski Szybki Tramwaj|krakowski wynalazek]] polegający na zakopaniu tramwaju i nazwaniu tego cudactwa metrem. Były nawet pomysły żeby poprowadzić linię [[Metro w Warszawie|metra]] z [[Okęcie|Okęcia]] na [[Gocław]] pod tym całym bajzlem, ale urzędnicy szybko się z tego wycofali, po tym jak zobaczyli ile to by kosztowało.
Podczas <del>wspólnego jarania [[joint]]a</del> oficjalnych obrad PKP i [[Hanna Gronkiewicz-Waltz|władze Wałszawy]] opracowały plany rozwoju dworca. W bliżej nieokreślonej przyszłości<ref>Podobno do [[2021]] roku, ale [[Autostrada|autostradki]] też miały być gotowe na [[EURO 2012|EURO]]</ref> wszystkie perony zostaną pokryte ''ultranowoczesnym'' zadaszeniem (tak, peron ósmy też!) i połączone nowym, szerszym przejściem podziemnym. Peron ósmy też. Serio. Nie zgrywamy się. Pod stacją ma zostać wykopane [[premetro]] – [[Krakowski Szybki Tramwaj|krakowski wynalazek]] polegający na zakopaniu tramwaju i nazwaniu tego cudactwa metrem.


{{przypisy}}
{{przypisy}}

Wersja z 22:33, 2 sty 2020

Pociąg wu-ka-DEEE ze stacji Warszawa Śródmieście wu-ka-DEEE do stacji Milanówek Grudów [...]

Dworcowy syntezator zapowiada pociąg podmiejski
Futurystyczne wejście do piekieł dworca

Warszawa Zachodnia – stacja kolejowa leżąca na warszawskiej średnicówce, gdzieś między Wolą a Ochotą. Zajmuje na mapie Warszawy powierzchnię odpowiadającą Radomowi. Jest symbolem nowoczesnej[potrzebne źródło], polskiej kolei.

Anatomia

UFO na Zachodnim

Na stacji znajduje się siedem normalnych peronów i jeden nienormalny. Peron numer jeden jest oddzielony od reszty estetycznymi kasami i zatrzymują się na nim tylko wukadki. Na pozostałych torach stają[1] prawdziwe pociągi. Wszystkie normalne perony są połączone ciasnym przejściem podziemnym, które po północnej stronie zakończone jest obdartą halą z kilkoma zamkniętymi kasami. Z drugiej strony tunelu mamy kilka opcji – można wejść do jednej z cudnych budek z kebabami[2], pozachwycać się cygańską muzyką, wejść do futurystycznej hali południowej, bądź pójść na autobus. Jedynym problem przy korzystaniu z dworca autobusowego może być bariera językowa, gdyż wszystkie napisy na dworcu są w języku ukraińskim. Największą atrakcją dworca jest jedyny lokal w nowej hali – Mak.

West Station

Obok stacji stoją dwa świeże betonowe klocki nazwane dumnie biurowcem West Station – nazwa jest po angielsku żeby przyciągnąć podstępem niczego nieświadomych inwestorów. W razie gdyby to cudo architektury zaczęło się walić, można ewakuować się przez tajne przejście podziemne na dworzec[3]. Co ciekawe w West Station mieści się jeden z kilku stacjonarnych Warsów. Jest to jedyny sposób, żeby zjeść z talerza z logo Warsu i nie zbankrutować.

Peron ósmy

Legenda sama w sobie i ewenement na skalę krajową, a może nawet światową. Kiedyś był to oddzielny przystanek (nazywał się Warszawa Wola), ale w 2012 PKP z litości włączyło to cudo do dworca jako niesławny peron ósmy. Od tej pory miejsce to zachęca pasażerów do podróżowania koleją. Dojście na ten peron jest banalne – wystarczy wyjść z północnej hali dworcowej, skręcić w lewo, iść po zapadającym się chodniczku jakieś dwieście metrów, minąć szerokim łukiem lokalny folklor, polawirować między płotkami i przejść przez nieużywane tory. Prościej już by się chyba nie dało, czyż nie?

Wizje przyszłości

Podczas wspólnego jarania jointa oficjalnych obrad PKP i władze Wałszawy opracowały plany rozwoju dworca. W bliżej nieokreślonej przyszłości[4] wszystkie perony zostaną pokryte ultranowoczesnym zadaszeniem (tak, peron ósmy też!) i połączone nowym, szerszym przejściem podziemnym. Peron ósmy też. Serio. Nie zgrywamy się. Pod stacją ma zostać wykopane premetrokrakowski wynalazek polegający na zakopaniu tramwaju i nazwaniu tego cudactwa metrem.

Przypisy

  1. „Stają” to bardzo trafne określenie, bywa że zostają tam na całkiem długo
  2. Satysfakcja gwarantowana!
  3. Z deszczu pod rynnę
  4. Podobno do 2021 roku, ale autostradki też miały być gotowe na EURO