Portal 2: Różnice pomiędzy wersjami
M |
Ostrzyciel (dyskusja • edycje) M (-grafika) |
||
(Nie pokazano 20 wersji utworzonych przez 15 użytkowników) | |||
Linia 1: | Linia 1: | ||
[[Plik: |
[[Plik:Portal 2 Official Logo.png|thumb|200px|Niezwykle oryginalne logo gry. Jego zaprojektowanie pochłonęło ponad jedną trzecią kosztów produkcji Portala 2]] |
||
{{cytat|No jasne! Trzeba strzelić portal tu, tu i... a nie.|Przeciętny gracz o '''Portal 2'''}} |
{{cytat|No jasne! Trzeba strzelić portal tu, tu i... a nie.|Przeciętny gracz o '''Portal 2'''}} |
||
{{cytat|Istnieje prawdopodobieństwo, że doznałaś bardzo niewielkiego, poważnego uszkodzenia mózgu.|Wheatley, jeden z bohaterów gry przedstawia skutki grania w '''Portal 2'''}} |
{{cytat|Istnieje prawdopodobieństwo, że doznałaś bardzo niewielkiego, poważnego uszkodzenia mózgu.|Wheatley, jeden z bohaterów gry przedstawia skutki grania w '''Portal 2'''}} |
||
'''Portal 2''' – „logiczna” gra komputerowa. Przyczyna śmierci wielu [[komputer osobisty|komputerów osobistych]] i konsol, [[Morderstwo|rzuconych o ścianę]] przez graczy, którzy weszli w posiadanie tejże gry. Dzieło panów z Valve, z którego są bardzo dumni. |
|||
== Fabuła == |
== Fabuła == |
||
{{Spojler}} |
|||
<br clear=all> |
|||
[[Plik:PotatOS.png|thumb|200px|GLaDOS, jedna z głównych bohaterek Portala 2]] |
[[Plik:PotatOS.png|thumb|200px|GLaDOS, jedna z głównych bohaterek Portala 2]] |
||
Główna bohaterka [[Portal (gra)|poprzedniej]] części gry budzi się w tajemniczym pokoiku. Zostaje ona poproszona przez [[Oni|tajemniczy głos]] o wykonanie parę ćwiczeń. O dziwo, zamiast biegać i wrzeszczeć „wypuście mnie, gdzie ja jestem?!” pokornie wykonuje je wszystkie. Następnie kładzie się do łóżka i po przespaniu co najmniej 9999999 dni<ref>Tak między nami, niezły śpioch</ref>, budzi się w obecności kuli z niebieską żarówką o imieniu „Łitli”. Razem idą przez laboratoria i spotykają GLaDOS z pierwszej części. |
Główna bohaterka [[Portal (gra)|poprzedniej]] części gry budzi się w tajemniczym pokoiku. Zostaje ona poproszona przez [[Oni|tajemniczy głos]] o wykonanie parę ćwiczeń. O dziwo, zamiast biegać i wrzeszczeć „wypuście mnie, gdzie ja jestem?!” pokornie wykonuje je wszystkie. Następnie kładzie się do łóżka i po przespaniu co najmniej 9999999 dni<ref>Tak między nami, niezły śpioch</ref>, budzi się w obecności kuli z niebieską żarówką o imieniu „Łitli”. Razem idą przez laboratoria i spotykają [[GLaDOS]] z pierwszej części. Ta, niezwykle ucieszona ich obecnością wrzuca Chell<ref>Bo tak nazywa się główna bohaterka</ref> do spalarni. Dalsza fabuła gry to właściwie ciągle powtarzające się [[Nic|aspekty]], dlatego autorzy oszczędzą sobie problemu i napiszą streszczenie. Twoim zadaniem jest uciekanie pod groźbą śmierci, wymienianie głównego rdzenia, testowanie plansz, znów uciekanie, znowu testowanie, uciekanie, prawdę mówiąc, nie wiem, co ludzie widzą w tej grze. Na koniec jest walka z bossem, którym jest Wheatley, który zirytowany obecnością bohaterki, postanawia ją zabić z bliżej niewyjaśnionych powodów. Chell trafia w [[Księżyc|księżyc]], co skutkuje wyssaniem ich w kosmos. [[GLaDOS]] łapie główną bohaterkę, a Wheatley otrzymuje darmowy bilet na wycieczkę po przestrzeni kosmicznej. [[GLaDOS]] wypuszcza Chell. Gra kończy się piosenką śpiewaną przez [[GLaDOS]] i monologiem Wheatleya. |
||
== Niebezpieczeństwa == |
== Niebezpieczeństwa == |
||
Grając w Portal 2 można się natknąć nie tylko na typowe zagrożenia znane nam z pierwszej części gry, ale i: |
|||
⚫ | |||
* lasery |
|||
* bezdenne przepaści |
|||
* zgniatacze |
|||
* bomby |
|||
* ptactwo |
|||
* drugi gracz<ref>Gra ma tryb wieloosobowy</ref> |
|||
* żele<ref>Należy podkreślić, że bynajmniej nie jadalne</ref> |
|||
* Wheatley |
|||
* kostki<ref>Ja bym im nie ufał - źle im z serduszek patrzy</ref> |
|||
⚫ | |||
⚫ | |||
⚫ | |||
Dzięki tej aktualizacji możesz tworzyć oraz grać w mapy stworzone przez [[Noob|Społeczność]]! Tak, [[Ty]]! |
Dzięki tej aktualizacji możesz tworzyć oraz grać w mapy stworzone przez [[Noob|Społeczność]]! Tak, [[Ty]]! |
||
Oto instrukcja korzystania z usługi: |
Oto instrukcja korzystania z usługi: |
||
Linia 28: | Linia 41: | ||
== Zagrożenia związane z grą == |
== Zagrożenia związane z grą == |
||
[[Plik:Gordonpalaman 2.jpg|thumb|150px|Gordon Freeman po kilku godzinach gry w Portal 2]] |
|||
{{cytat2|Większość obiektów testowych doznaje pewnej degradacji kognitywnej po kilku miesiącach <del>hibernacji</del> grania.|250px|30px|Wheatley ponownie dzieli się z nami swoimi mądrościami}} |
{{cytat2|Większość obiektów testowych doznaje pewnej degradacji kognitywnej po kilku miesiącach <del>hibernacji</del> grania.|250px|30px|Wheatley ponownie dzieli się z nami swoimi mądrościami}} |
||
Gra epatuje przemocą skierowaną do małych, słodkich robocików. Mimo to PEGI dało jej oznaczenie 12+ co pokazuje, jak bardzo omylny jest ten system. |
Gra epatuje przemocą skierowaną do małych, słodkich robocików. Mimo to PEGI dało jej oznaczenie 12+ co pokazuje, jak bardzo omylny jest ten system. |
||
Linia 36: | Linia 48: | ||
== Zobacz też == |
== Zobacz też == |
||
* [[Portal (gra)]] |
* [[Portal (gra)]] |
||
* [[Wieżyczka (Portal)]] |
|||
* [[Half-Life 2]] |
* [[Half-Life 2]] |
||
{{Valve}} |
{{Valve}} |
||
{{Gry komputerowe}} |
|||
[[Kategoria:Gry komputerowe]] |
[[Kategoria:Gry komputerowe]] |
||
[[en:Portal (game)]] |
Aktualna wersja na dzień 09:09, 20 kwi 2021
No jasne! Trzeba strzelić portal tu, tu i... a nie.
- Przeciętny gracz o Portal 2
Istnieje prawdopodobieństwo, że doznałaś bardzo niewielkiego, poważnego uszkodzenia mózgu.
- Wheatley, jeden z bohaterów gry przedstawia skutki grania w Portal 2
Portal 2 – „logiczna” gra komputerowa. Przyczyna śmierci wielu komputerów osobistych i konsol, rzuconych o ścianę przez graczy, którzy weszli w posiadanie tejże gry. Dzieło panów z Valve, z którego są bardzo dumni.
Fabuła[edytuj • edytuj kod]
Uwaga! Ta sekcja zawiera informacje, których zapewne nie chciałbyś znać, jeśli dotychczas nie miałeś okazji spotkać się z inkryminowanym tworem. |
Główna bohaterka poprzedniej części gry budzi się w tajemniczym pokoiku. Zostaje ona poproszona przez tajemniczy głos o wykonanie parę ćwiczeń. O dziwo, zamiast biegać i wrzeszczeć „wypuście mnie, gdzie ja jestem?!” pokornie wykonuje je wszystkie. Następnie kładzie się do łóżka i po przespaniu co najmniej 9999999 dni[1], budzi się w obecności kuli z niebieską żarówką o imieniu „Łitli”. Razem idą przez laboratoria i spotykają GLaDOS z pierwszej części. Ta, niezwykle ucieszona ich obecnością wrzuca Chell[2] do spalarni. Dalsza fabuła gry to właściwie ciągle powtarzające się aspekty, dlatego autorzy oszczędzą sobie problemu i napiszą streszczenie. Twoim zadaniem jest uciekanie pod groźbą śmierci, wymienianie głównego rdzenia, testowanie plansz, znów uciekanie, znowu testowanie, uciekanie, prawdę mówiąc, nie wiem, co ludzie widzą w tej grze. Na koniec jest walka z bossem, którym jest Wheatley, który zirytowany obecnością bohaterki, postanawia ją zabić z bliżej niewyjaśnionych powodów. Chell trafia w księżyc, co skutkuje wyssaniem ich w kosmos. GLaDOS łapie główną bohaterkę, a Wheatley otrzymuje darmowy bilet na wycieczkę po przestrzeni kosmicznej. GLaDOS wypuszcza Chell. Gra kończy się piosenką śpiewaną przez GLaDOS i monologiem Wheatleya.
Niebezpieczeństwa[edytuj • edytuj kod]
Grając w Portal 2 można się natknąć nie tylko na typowe zagrożenia znane nam z pierwszej części gry, ale i:
Co ciekawe, została usunięta możliwość śmierci przez oberwanie kostką, prawdopodobnie dlatego, że w ten sposób ginęła większość graczy i wściekli nie chcieli już nawet słyszeć o grze, więc pozbywali się jej przy okazji wraz z całym PC.
Perpetual Testing Initiative[edytuj • edytuj kod]
Dzięki tej aktualizacji możesz tworzyć oraz grać w mapy stworzone przez Społeczność! Tak, Ty! Oto instrukcja korzystania z usługi:
Jak pobrać mapę?[edytuj • edytuj kod]
- Wejdź do Warsztatu Steam.
- Kliknij „Portal 2”, takiego śmiesznego ludka z dwójką obok.
- Wybierz pierwszą lepszą mapę.
- Pobierz ją.
- Wystaw jej ocenę negatywną.
- Gotowe!
Jak stworzyć mapę?[edytuj • edytuj kod]
To bardzo proste. Wystarczy otworzyć edytor, powstawiać losowo elementy, kliknąć „Gotowe” i wysłać do Internetu!
Zagrożenia związane z grą[edytuj • edytuj kod]
Większość obiektów testowych doznaje pewnej degradacji kognitywnej po kilku miesiącach |
||
— Wheatley ponownie dzieli się z nami swoimi mądrościami |
Gra epatuje przemocą skierowaną do małych, słodkich robocików. Mimo to PEGI dało jej oznaczenie 12+ co pokazuje, jak bardzo omylny jest ten system. Oprócz tego do zagrożeń należą rozgotowanie mózgu (z powodu ilości mindfucków, czekających w grze), agresja w stosunku do komputerów, pałanie uczuciami do przedmiotów w kształcie kostki, problemy z logicznym myśleniem, skakanie z 10 piętra z myślą, że nic ci nie będzie, Degradacja Kognitywna, Kaskada Rezonansowa, Lęk przed zbiornikami wodnymi, ... i Śmierć.
Przypisy