Mad Tracks: Różnice pomiędzy wersjami
M (Moc energia amfetamina) Znaczniki: edytor wizualny zrewertowane |
(Anulowano wersję użytkownika Jarammarihuaen) Znacznik: anulowanie |
||
Linia 1: | Linia 1: | ||
⚫ | |||
[[Plik:Amphetamine (Drug).jpg|thumb|Polskie złoto.]] |
|||
⚫ | |||
== Fabuła == |
== Fabuła == |
||
Linia 8: | Linia 7: | ||
Rozgrywka Mad Tracks opiera się na 4 podstawowych trybach gry: |
Rozgrywka Mad Tracks opiera się na 4 podstawowych trybach gry: |
||
* '''Przygodowy''' – tu ma się do odblokowania 43 trasy, 10 bonusów, 4 [[flaga|flagi]] oraz pojazdy<ref>Dotyczy tylko wersji na Xboxa; w windowsowskiej wersji nie ma samochodów do odblokowania</ref>. Trzeba zajmować dobre miejsca (np. co najmniej 3 miejsce na 3 graczy) by móc uczestniczyć w kolejnych zawodach i kompletować to, co trzeba. |
* '''Przygodowy''' – tu ma się do odblokowania 43 trasy, 10 bonusów, 4 [[flaga|flagi]] oraz pojazdy<ref>Dotyczy tylko wersji na Xboxa; w windowsowskiej wersji nie ma samochodów do odblokowania</ref>. Trzeba zajmować dobre miejsca (np. co najmniej 3 miejsce na 3 graczy) by móc uczestniczyć w kolejnych zawodach i kompletować to, co trzeba. |
||
* ''' |
* '''Arkadowy''' – jeżeli jesteś co najmniej słabym [[gracz]]em, to na pewno odblokujesz wszystko, co możliwe w pierwszym trybie gry. Spodziewając się tego, firma tworząca grę zaoferowała zbieranie powyższych tras, w których można już tylko dla swojej przyjemności jechać razem z „przyjaciółmi” z tego samego kompa. |
||
* '''Bitewny''' – na 4 arenach wyścigowych w niedostępnych miejscach są umieszczone flagi, które otwierają drogę do bitwy. Te flagi da się zdobyć, chociaż należy wyłączyć chwilowo jedną z opcji. |
* '''Bitewny''' – na 4 arenach wyścigowych w niedostępnych miejscach są umieszczone flagi, które otwierają drogę do bitwy. Te flagi da się zdobyć, chociaż należy wyłączyć chwilowo jedną z opcji. |
||
* '''Internetowy''' – dla tych, którzy boją się samotności, twórcy próbowali też dać [[Internet]], ale to się nie udało i co lepsi zanurzają się [[ |
* '''Internetowy''' – dla tych, którzy boją się samotności, twórcy próbowali też dać [[Internet]], ale to się nie udało i co lepsi zanurzają się [[Nonsensopedia|u nas]]. |
||
== Lokacje == |
== Lokacje == |
||
Wyścigi są rozgrywane w czterech krajach i na całym jednym kontynencie: we [[Francja|Francji]], w [[Niemcy|Niemczech]], w [[Anglia|Anglii]], w [[Stany Zjednoczone Ameryki|USie]] i w [[Antarktyda|krainie pełnej soczystych]] [[pingwin (zwierzę)|pingwinów]]. Francja oferuje nam zawody zespołowe takie jak [[bilard]], [[piłkarzyki]] i [[deathmatch]]. Są także indywidualne wyścigi po nocach. Szwabi każą nam się ścigać we własnych zabudowaniach pełnych [[mur]]ów, by nikt nie uciekł. Anglikanie imprezują, co skutkuje między innymi żywymi [[dart|rzutkami]]. W Kraju Dolara zawody są rozgrywane w sklepie z zabawkami. A w ostatniej lokacji walczymy z przeciwnikami i z [[temperatura|temperaturą]], w której pingwiny czują się idealnie, a my – musimy haratać w [[piłka nożna|gałę]] mimo woli. Silnik się jakimś cudem nie przegrzewa, co przeczy prawom – między innymi – fizyki. |
|||
== Rodzaje zawodów == |
== Rodzaje zawodów == |
||
* ''' |
* '''Wyścigi''' – jak sama nazwa wskazuje, możemy jechać z okrążeniami, ciągle, bez rywali lub ich eliminować na każdym okrążeniu, jechać po krokietach i zjeżdżać po [[bobsleje|bobsleju]]. |
||
* ''' |
* '''Deathmatch''' – uwaga, udział w tych zawodach grozi śmiercią! Gracz ma co prawda 3 życia, ale może je stracić, jak wypadnie ze stołu lub dachu drapacza chmur. |
||
* '''Kręgle''' – zbijamy wazony lub pingwiny, które nie wytrzymały [[zimno|zimna]]. Parkiet jest polany olejem spożywczym, masłem, mydłem i solą, więc jest bardzo śliski, a opony nie są dostosowane do tego typu nawierzchni. |
* '''Kręgle''' – zbijamy wazony lub pingwiny, które nie wytrzymały [[zimno|zimna]]. Parkiet jest polany olejem spożywczym, masłem, mydłem i solą, więc jest bardzo śliski, a opony nie są dostosowane do tego typu nawierzchni. |
||
* '''Piłka Nożna''' – link powyżej Cię doń zaprowadzi! |
* '''Piłka Nożna''' – link powyżej Cię doń zaprowadzi! |
||
Linia 24: | Linia 23: | ||
* '''Studnia się topi''' – więc trzeba z niej uciekać, zanim będą nieprzyjemności. |
* '''Studnia się topi''' – więc trzeba z niej uciekać, zanim będą nieprzyjemności. |
||
* '''Sprzątanie stołu metodą wjazdową''' – wyrzuca się wszystko ze stołu, by tego już nie było. |
* '''Sprzątanie stołu metodą wjazdową''' – wyrzuca się wszystko ze stołu, by tego już nie było. |
||
* ''' |
* '''Bilard''' – czyli eliminacja bil podobnych do gracza. |
||
* '''Beastle Balls''' – [[zbijak]] w środku [[talerz]]a. |
* '''Beastle Balls''' – [[zbijak]] w środku [[talerz]]a. |
||
* '''Golf''' – wbrew pozorom tutaj ten tryb rozgrywki to zakamuflowany wyścig, z tą różnicą, że pchamy piłkę w kolorze samochodu tak, by wylądowała w dziurze dla myszy. |
* '''Golf''' – wbrew pozorom tutaj ten tryb rozgrywki to zakamuflowany wyścig, z tą różnicą, że pchamy piłkę w kolorze samochodu tak, by wylądowała w dziurze dla myszy. |
||
Linia 30: | Linia 29: | ||
* '''Pod górę''' – trzeba się wdrapać na szczyt skały, gdy z nieba spadają zabawki, a auta są namydlone. |
* '''Pod górę''' – trzeba się wdrapać na szczyt skały, gdy z nieba spadają zabawki, a auta są namydlone. |
||
* '''Z góry''' – zjeżdża się z góry uważając, by się mieścić w [[bramka]]ch. |
* '''Z góry''' – zjeżdża się z góry uważając, by się mieścić w [[bramka]]ch. |
||
* '''Złap mnie''' – „policjanci” łapią tego, który aktualnie jest złodziejem, jak im się uda, sami zostają zarażeni złodziejstwem. Wygrywa minutowy |
* '''Złap mnie''' – „policjanci” łapią tego, który aktualnie jest złodziejem, jak im się uda, sami zostają zarażeni złodziejstwem. Wygrywa minutowy bandyta. |
||
* '''„The Persuaders”''' – (czyt. kto do cholery wymyślił tę nazwę!) – wyścig drużynowy; celem jest ukończenie trzech okrążeń w przeciągu minuty i 40 sekund, a także zanim zespół blokersów poczęstuje nas rakietami i innym sprzętem zagłady. |
* '''„The Persuaders”''' – (czyt. kto do cholery wymyślił tę nazwę!) – wyścig drużynowy; celem jest ukończenie trzech okrążeń w przeciągu minuty i 40 sekund, a także zanim zespół blokersów poczęstuje nas rakietami i innym sprzętem zagłady. |
||
* '''Mój sposób''' – chaos, który trzeba pokonać swoją własną metodą. |
* '''Mój sposób''' – chaos, który trzeba pokonać swoją własną metodą. |
||
Linia 36: | Linia 35: | ||
== Usprzętowienie == |
== Usprzętowienie == |
||
* '''[[Rakieta]]''' – podstawowa [[broń]] masakry. |
* '''[[Rakieta]]''' – podstawowa [[broń]] masakry. |
||
* '''[[ |
* '''[[Olej]]''' – powoduje poślizg. |
||
* '''Zamrażacz''' – zamienia przeciwnika w jaskiniowca wydobytego spod ziemi. |
* '''Zamrażacz''' – zamienia przeciwnika w jaskiniowca wydobytego spod ziemi. |
||
* '''[[Dopalacze]]''' – dają kopa! |
* '''[[Dopalacze]]''' – dają kopa! |
||
* '''Spowalniacz czasu''' – zatrzymuje rywali na trzy sekundy. |
* '''Spowalniacz czasu''' – zatrzymuje rywali na trzy sekundy. |
||
* '''Ssyk [[moc]]y''' – wysysa innym [[paliwo]] i muszą czekać, aż spadnie cena, by kupić kolejną. |
* '''Ssyk [[moc]]y''' – wysysa innym [[paliwo]] i muszą czekać, aż spadnie cena, by kupić kolejną. |
||
* '''[[ |
* '''[[Moździerz]]''' – wystrzeliwuje lidera wyścigu tak, że ten odpada z gry. |
||
* '''[[Reflektor]]''' – robi biały obraz na monitorze tak krótko, że myślisz, że to [[mucha]] usiadła. |
* '''[[Reflektor]]''' – robi biały obraz na monitorze tak krótko, że myślisz, że to [[mucha]] usiadła. |
||
* '''[[Belka|Beczki]]''' – wyrzucane zakłócają jazdę. |
* '''[[Belka|Beczki]]''' – wyrzucane zakłócają jazdę. |
||
* '''[[Pudełko]] zguby''' – przeciwnik natychmiast otrzymuje |
* '''[[Pudełko]] zguby''' – przeciwnik natychmiast otrzymuje 4 promile alkoholu do krwi i zanim ono zniknie, trzeba odczekać parę sekund. |
||
* '''[[Tarcza]]''' – obtacza zawodnika i nie pozwala mu oberwać. |
* '''[[Tarcza]]''' – obtacza zawodnika i nie pozwala mu oberwać. |
||
* '''Dodawacz mocy''' – działa jak [[Snickers]] i [[Mars (baton)|Mars]] razem wzięte. |
* '''Dodawacz mocy''' – działa jak [[Snickers]] i [[Mars (baton)|Mars]] razem wzięte. |
||
Linia 51: | Linia 50: | ||
* Strzela do gracza z tarczą. |
* Strzela do gracza z tarczą. |
||
* Stawia pudełko zguby tam, gdzie nikt nie jeździ oprócz niego i dziwi się, że dostał. |
* Stawia pudełko zguby tam, gdzie nikt nie jeździ oprócz niego i dziwi się, że dostał. |
||
* |
* Używa moździerza będąc na prowadzeniu. |
||
* Korzysta z dopalaczy podczas spadania z planszy. |
* Korzysta z dopalaczy podczas spadania z planszy. |
||
* Używa tarczy będąc na ostatnim miejscu. |
* Używa tarczy będąc na ostatnim miejscu. |
||
Linia 61: | Linia 60: | ||
* Strzela do innych w trakcie skoku do celu. |
* Strzela do innych w trakcie skoku do celu. |
||
* Jak wygra w bitwie, od razu daje kolejny wyścig, by przeciwnicy nie zdobyli żadnego punktu. |
* Jak wygra w bitwie, od razu daje kolejny wyścig, by przeciwnicy nie zdobyli żadnego punktu. |
||
*Kurwa! |
|||
== Uzależnienie == |
== Uzależnienie == |
Aktualna wersja na dzień 07:00, 12 sie 2024
Mad Tracks – gra komputerowa wydana w 2006 roku przez pewną anonimową firmę z Francji, produkującą takie twory. Została wydana dla fanów Okien, ale można też w nią pogrywać na pierwszym Xboksie.
Fabuła[edytuj • edytuj kod]
W grze jesteśmy kierowcą samochodu, który prowadzi auto w celu triumfu w surrealistycznych zawodach, spośród których trochę mniej niż połowa z nich jest wyścigami, mimo iż z gatunku jest to gra wyścigowa.
Tryby rozgrywki[edytuj • edytuj kod]
Rozgrywka Mad Tracks opiera się na 4 podstawowych trybach gry:
- Przygodowy – tu ma się do odblokowania 43 trasy, 10 bonusów, 4 flagi oraz pojazdy[1]. Trzeba zajmować dobre miejsca (np. co najmniej 3 miejsce na 3 graczy) by móc uczestniczyć w kolejnych zawodach i kompletować to, co trzeba.
- Arkadowy – jeżeli jesteś co najmniej słabym graczem, to na pewno odblokujesz wszystko, co możliwe w pierwszym trybie gry. Spodziewając się tego, firma tworząca grę zaoferowała zbieranie powyższych tras, w których można już tylko dla swojej przyjemności jechać razem z „przyjaciółmi” z tego samego kompa.
- Bitewny – na 4 arenach wyścigowych w niedostępnych miejscach są umieszczone flagi, które otwierają drogę do bitwy. Te flagi da się zdobyć, chociaż należy wyłączyć chwilowo jedną z opcji.
- Internetowy – dla tych, którzy boją się samotności, twórcy próbowali też dać Internet, ale to się nie udało i co lepsi zanurzają się u nas.
Lokacje[edytuj • edytuj kod]
Wyścigi są rozgrywane w czterech krajach i na całym jednym kontynencie: we Francji, w Niemczech, w Anglii, w USie i w krainie pełnej soczystych pingwinów. Francja oferuje nam zawody zespołowe takie jak bilard, piłkarzyki i deathmatch. Są także indywidualne wyścigi po nocach. Szwabi każą nam się ścigać we własnych zabudowaniach pełnych murów, by nikt nie uciekł. Anglikanie imprezują, co skutkuje między innymi żywymi rzutkami. W Kraju Dolara zawody są rozgrywane w sklepie z zabawkami. A w ostatniej lokacji walczymy z przeciwnikami i z temperaturą, w której pingwiny czują się idealnie, a my – musimy haratać w gałę mimo woli. Silnik się jakimś cudem nie przegrzewa, co przeczy prawom – między innymi – fizyki.
Rodzaje zawodów[edytuj • edytuj kod]
- Wyścigi – jak sama nazwa wskazuje, możemy jechać z okrążeniami, ciągle, bez rywali lub ich eliminować na każdym okrążeniu, jechać po krokietach i zjeżdżać po bobsleju.
- Deathmatch – uwaga, udział w tych zawodach grozi śmiercią! Gracz ma co prawda 3 życia, ale może je stracić, jak wypadnie ze stołu lub dachu drapacza chmur.
- Kręgle – zbijamy wazony lub pingwiny, które nie wytrzymały zimna. Parkiet jest polany olejem spożywczym, masłem, mydłem i solą, więc jest bardzo śliski, a opony nie są dostosowane do tego typu nawierzchni.
- Piłka Nożna – link powyżej Cię doń zaprowadzi!
- Wybuch w fabryce cukierków – jedyne, co tutaj może ocalić, to zbieranie, póki okazja.
- Skok do celu – samochody sobie jadą, a potem wbijają w tarczę do rzutek. Zwycięża ten, kto wygra. Celem jest wylądowanie najbliżej środka tarczy lub lądowiska.
- Studnia się topi – więc trzeba z niej uciekać, zanim będą nieprzyjemności.
- Sprzątanie stołu metodą wjazdową – wyrzuca się wszystko ze stołu, by tego już nie było.
- Bilard – czyli eliminacja bil podobnych do gracza.
- Beastle Balls – zbijak w środku talerza.
- Golf – wbrew pozorom tutaj ten tryb rozgrywki to zakamuflowany wyścig, z tą różnicą, że pchamy piłkę w kolorze samochodu tak, by wylądowała w dziurze dla myszy.
- Moje balony – trzeba podświetlić piłki plażowe na pomarańczowo lub niebiesko. Robią to drużyny po 4 osoby.
- Pod górę – trzeba się wdrapać na szczyt skały, gdy z nieba spadają zabawki, a auta są namydlone.
- Z góry – zjeżdża się z góry uważając, by się mieścić w bramkach.
- Złap mnie – „policjanci” łapią tego, który aktualnie jest złodziejem, jak im się uda, sami zostają zarażeni złodziejstwem. Wygrywa minutowy bandyta.
- „The Persuaders” – (czyt. kto do cholery wymyślił tę nazwę!) – wyścig drużynowy; celem jest ukończenie trzech okrążeń w przeciągu minuty i 40 sekund, a także zanim zespół blokersów poczęstuje nas rakietami i innym sprzętem zagłady.
- Mój sposób – chaos, który trzeba pokonać swoją własną metodą.
Usprzętowienie[edytuj • edytuj kod]
- Rakieta – podstawowa broń masakry.
- Olej – powoduje poślizg.
- Zamrażacz – zamienia przeciwnika w jaskiniowca wydobytego spod ziemi.
- Dopalacze – dają kopa!
- Spowalniacz czasu – zatrzymuje rywali na trzy sekundy.
- Ssyk mocy – wysysa innym paliwo i muszą czekać, aż spadnie cena, by kupić kolejną.
- Moździerz – wystrzeliwuje lidera wyścigu tak, że ten odpada z gry.
- Reflektor – robi biały obraz na monitorze tak krótko, że myślisz, że to mucha usiadła.
- Beczki – wyrzucane zakłócają jazdę.
- Pudełko zguby – przeciwnik natychmiast otrzymuje 4 promile alkoholu do krwi i zanim ono zniknie, trzeba odczekać parę sekund.
- Tarcza – obtacza zawodnika i nie pozwala mu oberwać.
- Dodawacz mocy – działa jak Snickers i Mars razem wzięte.
Noob w Mad Tracks[edytuj • edytuj kod]
- Strzela do gracza z tarczą.
- Stawia pudełko zguby tam, gdzie nikt nie jeździ oprócz niego i dziwi się, że dostał.
- Używa moździerza będąc na prowadzeniu.
- Korzysta z dopalaczy podczas spadania z planszy.
- Używa tarczy będąc na ostatnim miejscu.
- Zaczyna wyścig trybem „ostatni na okrążeniu odpada” dopiero, gdy pierwszy przeciwnik skończy okrążenie i dziwi się, że odpada.
- Kręci się chaotycznie wokół planszy i dziwi się, że przegrywa.
- W Beastle Balls pozostaje przy fontannie i nie zdaje sobie sprawy, dlaczego kula go trafiła.
- W piłce nożnej wybija piłkę z bramki przeciwnika.
- W bilardzie wbija do łuzy czarną bilę.
- Strzela do innych w trakcie skoku do celu.
- Jak wygra w bitwie, od razu daje kolejny wyścig, by przeciwnicy nie zdobyli żadnego punktu.
Uzależnienie[edytuj • edytuj kod]
Chcesz wiedzieć, czy twoje zamiłowanie do Mad Tracks to uzależnienie? Spójrz na poniższą listę, czy ty:
- Jak widzisz wyścigi w TV myślisz, że to twoi koledzy grają w Mad Tracks.
- Myślisz, że pingwiny są z lodu i nie ruszają się.
- Sądzisz, że jak spadniesz, to dostaniesz się z powrotem dzięki Enterowi.
- Uważasz, że masz 3 życia.
- Walisz w tarczę do rzutek i liczysz punkty.
- Wyrzucasz wszystko ze stołu uważając, że zdobędziesz za to punkty.
- Grając w nogę na WF-ie uważasz, by nie dostać piłką.
- Podczas seksu próbujesz „wsadzić piłkę do dziury”.
- Próbujesz podświetlić „balony” dziewczyny na pomarańczowo/niebiesko.
- Zabawę w berka nazywasz „Złap mnie!”.
- Gdy ktoś ci nadepnie na odcisk, ostrzegasz go przed atakiem rakiety.
- Boisz się lodówki, bo mylisz ją z promieniem mrożącym.
- W trakcie biegu próbujesz zatrzymać czas dla rywali…
- …Lub chcesz ich zbombardować moździerzem, by wygrać bieg.
- Boisz się otwierać prezentów, bo myślisz, że to pudełko zguby.
I co, uzależnienie? Taa… wszyscy jesteśmy Gosiomaniakami!
Przypisy
- ↑ Dotyczy tylko wersji na Xboxa; w windowsowskiej wersji nie ma samochodów do odblokowania