Tribes: Zemsta
Kurwa mać, ja pie... Co ty robisz?
- Przeciętny gracz współpracujący w Tribes: Zemsta z noobem.
Mam flagę, mam flagę, mam... Ahhhhh!
- N00b po zdobyciu flagi w Tribes: Zemsta.
Tribes: Zemsta – gra online typu FPS (Fajne Pie Strzała). Polega ona na tym, że biegamy po dużych mapkach (ew. arenach) i razem z drużyną próbujemy wykończyć drugą w różnych trybach gry.
Frakcje[edytuj • edytuj kod]
- Imperialni – najbardziej cywilizowana frakcja w grze. Zajmują się przede wszystkim łapaniem niewolników i szerzeniem komunizmu (mówi to wiele przede wszystkim o rozwoju cywilizacyjnych innych frakcji). Można ich rozpoznać po niebieskich kombinezonach i złotym orzełku na barku. Imperium rządzą carowie.
- Krwawe Orły – banda napalonych zboczeńców w czerwonych strojach (lepiej uznawać że ten kolor jest zboczony i oddalać od siebie myśl że jest gejowski...). Ich przywódcą jest niejaki Seti. Krwawe Orły mają jedno hobby - lubią zabudowywać okoliczny teren swoimi trójkątnymi domkami.
- Feniksy(?) – mała grupa niewolników, biedaków i żuli. Na ich wyposażeniu są żółte, zgrzybiałe i zardzewiałe pancerze bojowe. Czasami zdarza się że podpierdolą Krwawym Orłom kilka sztuk, gdy oni są zajęci czytaniem świerszczyków.
Pancerze[edytuj • edytuj kod]
Tribes wyróżnia się tym, że gracz może wybrać jeden z trzech pancerzy bojowych, dających różne efekty na polu bitwy, są to:
- Light – lekki kombinezon. Jest nawet bardziej gówniany niż wygląda. Wystarczy byle strzał z granatnika/spinfuzora lub machnięcie miecza energetycznego, żeby użytkownik tego cuda techniki padł martwy na ziemię. Optymiści twierdzą, że to wszystko nadrabia szybkością (to chyba jedyna zaleta tego pancerza).
- Medium – pancerz najczęściej używany. Jest to średni kombinezon, który i szybko chodzi, jak i jest odporny. Znienawidzony przez n00bów, bo Njie morzna go tr@f!ć!!!!111.
- Heavy – ciężki pancerz,uniemożliwiający kierowanie pojazdami, jak i w zasadzie wszelkie poruszanie się, lecz nadrabia to najlepszą bronią i odpornością. Gracz w tym kombinezonie zostanie wyprzedzony przez przeciętnego ślimaka i pełni rolę stacjonarnego bunkra. Zazwyczaj biorą go Newbie i noobki, gdyż Jezd cienszki i mocny.
Broń[edytuj • edytuj kod]
Gra ta posiada baaardzo duży arsenał futurystycznych broni.Niektóre są na kulki,a nie które na energię:
- Miecz Energetyczny – zawsze przy tobie, zawsze z tobą (ew. nawet w tobie). Wydaje się, że to słaba broń. Otóż to jest mylne wrażenie. Najczęściej służy do spuszczenia wpierdolu denerwującego cię nooba (z twojej drużyny lub nie). Broń uwielbiana przez pr0.
- Spinfuzor (pol. Roz n00bów) – broń perfekcyjna. To jak połączenie piły, wyrzutni rakiet, flasha, strzelby, PSP i sam autor nie wie czego jeszcze. Ważne, że działa. Gdy tym karabinem rozwalisz nooba, gwarantowana fala wiadomości Ju fakin H4xor!!!11, WTF?!?!, On ma aima i tym podobne. Satysfakcja gwarantowana.
- Karabin Maszynowy – zwykła, tania chińska replika asg ,strzelająca kulkami 6mm z kiosku za rogiem. Najczęściej tę broń biorą newbie bo najłatwiej się z niej strzela. Trzeba tylko uważać żeby się nie przegrzała.
- Miotacz – strzelba, która nie wymaga amunicji, tylko zżera nasze zapasy energi z jetpacka. Ogólnie dobra broń, tylko trzeba uważać! Nieważne jak będziesz strzelać... I tak rykoszet w końcu Cie zabije.
- Granatnik – pukawka rzadziej używana przez graczy typu noob ze względu na trudność, jaką jest celowanie. Dzięki tej broni szacunek i respekt na polu bitwy masz jak w banku. ProGamer jednym pociskiem z granatnika powali 6 noobów.
- Miotacz Ognia – urządzenie służące do "podjarania" przeciwnika... Nie w żadnym pozytywnym samego przeciwnika.
- RPL (nie mylić z PRL) – zasobnik rakietowy wypuszczający 6 pocisków samonaprowadzających. Ale jest tylko jedno ale. Kiedy strzelamy z rakietek do wroga oddalonego o ok. 10m rakiety lecą, ale po jakimś czasie znikają. Tak po prostu.
- De Jackal – karabin snajpersko – laserowo – protonowo – plazmowy ze wspomaganiem energią jonową. Wykorzystuje naboje i energię (z jeta!). Ciekawostką jest to, że siła strzału zależy od naszego stanu energii. Jest to broń wyłącznie dla pancerzy light.
- Puklerz – najlepiej się sprawdza w obronie. Radzę nie rzucać, bo to może być Twoja ostatnia czynność w życiu. Tylko pancerze medium są tak zaawansowane, że mogą nosić tą "broń".
- Moździerz – nareszcie! Broń ostatniej szansy! Sieje chaos i pożogę na polu bitwy. Jeśli usłyszysz charakterystyczne "Ziiuuuuuu!" możesz się spodziewać najgorszego. Broń wybierana przez newbie i nooby, którzy kozaczą, że go mają. Po chwili pro player robi im akupunkturę mieczem energetycznym. Broń dla kombinezonu heavy.
- Granaty – granat jak granat. Jednak tylko w Tribes: Zemsta mogą być takie gówniane. Im dłużej przytrzymasz, tym szybciej wybuchnie ci w mordę.
- Chwytak – "co to do chuja robi?" to typowe pytanie początkującego gracza odnośnie tej broni. Która paradoksalnie nie jest nawet bronią, tylko narzędziem. Umożliwia lecenie Szturmowcem w 6 osób.
Moduły[edytuj • edytuj kod]
Moduły są bardzo ważnym elementem każdego debila wojownika. Nie daj się przyłapać bez modułu, albowiem to pewna śmierć w wojennej zawierusze:
- Moduł Energetyczny – po prostu, po włączeniu zapierdalasz jak Kubica po torze.
- Moduł Tarczy – nieco zmniejsza obrażenia, ale tylko trochę. Prawdziwa jazda zaczyna się gdy go włączysz. Wtedy spokojnie możesz przyjąć na klatę serię z moździerza doprawioną spinfuzorami.
- Moduł Naprawczy – powoli, acz nieustępliwie wzrasta ci poziom zdrowia. Po uaktywnieniu czujemy się jak Dr.House. Wyleczymy wszystko.
- Moduł Przyspieszenia – szybciej truchtamy, niż bez modułu. Po uruchomieniu zamieniamy się na chwilkę w maszynową artylerię miotając pociski z moździerza na wszystkie strony. Wtedy robi się totalny rozpiździec.
Elementy Polowe[edytuj • edytuj kod]
- Działko – najlepiej porozstawiać na respie przeciwnika (hehehe). Głośnie "Kurwa, znowu!!" przez wrogi mikrofon cieszą najbardziej.
- Mini Stacja Zaopatrzenia – zazwyczaj rozstawiane w miejscach, gdzie trwa najzacieklejsza walka. To trochę podstępna taktyka. Nooby po drugiej stronie zastanawiają się "Skąd oni mają tyle amunicji?", by chwile potem odkrzyknąć:Cziterzy! Macie hacka na nieskończoną amunicję! Piszę do admina serwa!!
- Miny – tylko ślepy idiota wejdzie na taką minę. NOObowie zaskakująco często okazują się ślepymi idiotami...
- Mini Stacja Naprawcza – niezwykle pomocne przy dłuuugim oblężeniu wrogiej bazy. Obrywasz, leczenie, obrywasz, leczenie i tak w kółko Macieju.
Pojazdy[edytuj • edytuj kod]
Czym by była wojenna strzelanina bez pojazdów. Wprawdzie jest ich mało, ale można nimi doj... Walić niejednej osobie:
- Łazik – terenówka z miejscami dla 2 osób. Posiada działko przeciwlotnicze, które sprawdza się wyłącznie na piechotę (szturmowcom gówno robi, albo nawet jeszcze mniej). Można też włączyć hiper napęd, co wzbudza u n00bów ślinotok i niekontrolowany wyciek sraczki.
- Kangur – głupia nazwa jak dla czołgu... Tak samo jak Łazik, posiada 2 miejsca. Ma na sobie miniguna oraz działo. Jak nazwa wskazuje powinien potrafić skakać... Chociaż to co on robi jest ze skakaniem mało związane.
- Myśliwiec – jest to latająca mała kulka, która "myśli", jak by tu zabić wroga. W myśliwcu jest miejsce dla 1 osoby i jest wyposażony w malutkie (naprawdę!) wyrzutnie rakietek. Potrafi też nurkować.
- Pojazd Szturmowy lub Szturmowiec – duży samolocik do robienia dużego kuku. Jest tu jedno miejsce dla pilota oraz 2 dla strzelców z działek. Mało tego może bombardować bazy wroga moździerzem. Jeśli szturmowcem kieruje noob, możesz się spodziewać, że zbombarduje własną drużynę.
Tryby Gry[edytuj • edytuj kod]
- CTF – zasady są proste. Zabierasz przeciwnikowi flagę i zanosisz do swojej. Proste co? Tak się tylko wydaje. Zwykle jak donosisz flagę przeciwnika do swojej, to jej już nie ma. Musisz też uważać na nooby w twoim teamie. Zrobią wszystko,żeby mieć flagę. Nawet powybijać swoich.
- Zdobywanie Terytorium – niezwykle monotonna rozgrywka, polegająca na zajęciu ziemi wroga i bronieniu swojej. Zwykle twoja drużyna wyzywa Cię, że nie obroniłeś jednej miejscówki, bo atakowałeś tereny przeciwnika. Zwykle twój team to w połowie debile a w drugiej nooby i newbie.
- Paliwo – tryb, który pobudza dziecięce instynkty do wykradania paliwa ze stacji Orlen. Rozgrywka przyjemna i ciekawa. Nie ma nic lepszego niż wkurwiający się przeciwnik, za to że wykradliśmy mu połowę paliwa ze składu.
- Arena – gra na fragi. Pro mogą się popisać dobrymi statami, a n00by niezwykle wyrafinowanymi taktykami robienia z siebie idiotów.
- Piłka – nowy tryb w Tribes: Zemsta. To jest połączenie Quakea z Fifą09. Łapaj piłkę, rozwalaj obrońców i wrzuć piłkę do bramki!
NOOb w Tribes: Zemsta[edytuj • edytuj kod]
Osobnik często określany mianem członka klanu WD. Zazwyczaj niemiły. Afiszuje swoją wyższość nad innymi graczami jednak nikt nie chce jej uznać... Oto kilka znaków rozpoznawczych nooba w tej pięknej grze Tribes Vengeance:
- W grze, w której z założenia lata się z prędkością MINIMUM 100km/h on TYLKO chodzi;
- Używa tylko snajperki i karabinu maszynowego bo z niczego innego strzelać nie umie;
- Jeśli ktoś go zabije spinfuzorem (odpowiednik rakietnicy), na pewno jest cheaterem;
- Po ponad minutowym marszu w stronę bazy wroga zostaje zabity w połowie drogi;
- Znów wyrusza do bazy i znów zostaje zabity w połowie drogi;
- Jeśli dobiegnie do bazy, zabierze flagę i biegnie z powrotem;
- Jeżeli jakimś cudem dobiegnie do swojej bazy, flagi jego drużyny zazwyczaj nie ma już na maszcie. W takim razie chowa sie w swojej bazie już do końca trwania gry;
- Gdy ktoś zabije go z flagą przed jego bazą, pisze "prosze nie stszelajcie do mnie" po czym znów maszeruje po flagę;
- Gdy jest bliski śmierci dobija się żeby gracz, który właśnie miał go zabić nie dostał punktu;
- Jeśli gracz jest na tyle dobry, że zabije nooba nim ten sie zdąży dobić, gracz dowie się co noob o nim sądzi, a czasem nawet co noob sądzi o jego rodzinie;
- Zakłada klan, do którego przyjmuje kogo popadnie;
- Najpierw wyzywa lepszego gracza od aimboterów...
- ...potem zaprasza go do swojego klanu...
- ...a na koniec pyta go skąd wziąć aimbota
Warto jeszcze wspomnieć, że noob biegle włada językiem angielskim, a jego słowotwórstwo stoi na najwyższym poziomie! Oto przykład:
- Nie wie,jak się rzuca granaty...
- ...ani jak zmienić malowanie zbroi.
- Leci szturmowcem metr nad ziemią, i strzela z moździerza;
- Nigdy nie używa dysku, ani chwytaka;
- Nie wie, jak zmieniać miejsca w pojeździe nie wychodząc z niego;
- Jeśli ktoś niezauważenie ustawił łazika na tyłach wroga, co stwarza dogodną pozycję do ataku, noob wsiada do łazika i jedzie w sam środek bazy wroga;
- Bierze byle obiekt do rozstawienia i stawia go byle gdzie;
- Uważa się za mistrza strategii, bo ustawił we wrogiej bazie wieżyczkę;
- Uważa odbijanie się pocisków moździerzowych/z granatnika za ich wadę;
- Łazikiem jeździ WYŁĄCZNIE na turbo...
- ...a czołgiem nie tyle jeździ, co tylko skacze.
- Nie wie, jak uruchomić ślizg w czołgu;
- Marnuje stanowisko naprawcze stawiając je np. Przy wieży respawnu;
- Próbuje ustawić mur z wieżyczek, i jest niepocieszony, gdy mu się to nie udaje;
- Grając Blood Eaglesami, strzela we własnego gościa (Zmodyfikowany Lekki), bo nie jest czerwony, lecz czarny i noob ma go za wroga;
- NIGDY nie używa modułów (zawsze ma energetyczny - domyślny), po czym wyzywa od cheaterów kogoś kto w tej samej zbroi biega szybciej od niego;
- Uważa przewiezienie ośmiu ludzi naraz szturmowcem za ABSOLUTNIE NIEMOŻLIWE (patrz punkt o nieużywaniu chwytaków);
- Usiłuje wsiąść do myśliwca w ciężkiej zbroi...
- ...gdy mu się to nie udaje, przez pół misji maszeruje w stronę wrogiej bazy...
- ...i próbuje ją zdobyć mieczem plazmowym, bo całą amunicję wystrzelił z nudów po drodze...
- ...jeśli jakimś cudem zdobędzie flagę, a w okolicy jest pojazd jego drużyny, jest niepocieszony niemożnością dowiezienia się wraz z flagą do bazy pojazdem...
- ...po czym z przekleństwem na ustach wyłącza Tribesa i idzie zagrać w Counter-Strike'a...
- ...po pięciu minutach, zaliczywszy około pięćdziesięciu postrzałów w głowę stwierdza iż w Tribesie szło mu jednak trochę lepiej...
- ...noob odpala tribesa, a ty cofnij się do punktu pierwszego.