Battlefield 1: Różnice pomiędzy wersjami

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
(BF1/Bronie)
Znacznik: edytor źródłowy
M
Znacznik: edytor źródłowy
Linia 1: Linia 1:
'''Battlefield 1''' (pol. ''jedno pole walki'') – <del>pierwsza</del> ostatnia odsłona z serii Battlefield, wydana przez [[Electronic Arts|elektroniczną sztukę]], a wyprodukowana przez słynne studio [[DICE|Cyfrowe Iluzje Kreatywnej Rozrywki]].
'''Battlefield 1''' (pol. ''jedno pole walki'') – <del>pierwsza</del> ostatnia odsłona z serii Battlefield, wydana przez [[Electronic Arts|elektroniczną sztukę]], a wyprodukowana przez słynne studio [[DICE|Cyfrowe Iluzje Kreatywnej Rozrywki]].

== Historia powstania gry ==
== Historia powstania gry ==
DICE długo zastanawiało się jaką wydać kolejną dobrą strzelaninę. Na swoim koncie mieli już prawie wszystko: [[Battlefield 1942|drugą wojnę światową]], [[Battlefield 2|zimną wojnę]], [[Battlefield: Bad Company 2|gorącą wojnę]], [[Battlefield 2142|walki w kosmosie]], [[Battlefield 3|współcześnie]], [[Battlefield Vietnam|w przeszłości]] i [[Battlefield 4|w przyszłości]]. Ba, nawet zrobili <del>zabawę</del> grę [[Battlefield Hardline|w policjantów i złodziei]] (którą ''de facto'' bezczelnie zerżnęli z np. gry PayDay: The Heist). Dlatego też DICE przez długi okres czasu zastanawiało się w jakich realiach osadzić najnowszą część Battlefield'a, a w tym samym czasie gracze umierali z <del>nudów</del> ciekawości. Aby zaskoczyć opinię publiczną oraz konkurencję, najnowszemu Batlefieldowi dodano numerek 1 (słownie: jeden), aby ''żôdyn'' nie domyślił się o czym może być ta gra. Gra została wydana w 2016 roku na [[Komputer osobisty|PieCe osobiste]], [[Xbox One|Jednego Boksa<del>365</del>]], [[PlayStation 4|Graj Stację 4]] oraz na żaden inny sprzęt czy konsolę.
DICE długo zastanawiało się jaką wydać kolejną dobrą strzelaninę. Na swoim koncie mieli już prawie wszystko: [[Battlefield 1942|drugą wojnę światową]], [[Battlefield 2|zimną wojnę]], [[Battlefield: Bad Company 2|gorącą wojnę]], [[Battlefield 2142|walki w kosmosie]], [[Battlefield 3|współcześnie]], [[Battlefield Vietnam|w przeszłości]] i [[Battlefield 4|w przyszłości]]. Ba, nawet zrobili <del>zabawę</del> grę [[Battlefield Hardline|w policjantów i złodziei]] (którą ''de facto'' bezczelnie zerżnęli z np. gry PayDay: The Heist). Dlatego też DICE przez długi okres czasu zastanawiało się w jakich realiach osadzić najnowszą część Battlefield'a, a w tym samym czasie gracze umierali z <del>nudów</del> ciekawości. Aby zaskoczyć opinię publiczną oraz konkurencję, najnowszemu Batlefieldowi dodano numerek 1 (słownie: jeden), aby ''żôdyn'' nie domyślił się o czym może być ta gra. Gra została wydana w 2016 roku na [[Komputer osobisty|PieCe osobiste]], [[Xbox One|Jednego Boksa<del>365</del>]], [[PlayStation 4|Graj Stację 4]] oraz na żaden inny sprzęt czy konsolę.

== Kampania ==
== Kampania ==
Jest to pierwszy Battlefield od dłuższego czasu w którym w kampanii <del>[[coś]]</del> nic się nie popsuło. Jednak aby mocno nie przywiązywać gracza do głównego protagonisty<ref>Trudne słowo prawda?</ref> EA wymyśliło, że kampania zostanie podzielona na kilka etapów, a w każdym z nich będzie uczestniczyć inny wojak z innego kraju. Ba, w pewnym momencie da się nawet grać [[Kobieta|kobietą]] (''sic!'') i strzelać do wrogów płci przeciwnej – [[Feministka|feministki]] powinny być zadowolone.
Jest to pierwszy Battlefield od dłuższego czasu w którym w kampanii <del>[[coś]]</del> nic się nie popsuło. Jednak aby mocno nie przywiązywać gracza do głównego protagonisty<ref>Trudne słowo prawda?</ref> EA wymyśliło, że kampania zostanie podzielona na kilka etapów, a w każdym z nich będzie uczestniczyć inny wojak z innego kraju. Ba, w pewnym momencie da się nawet grać [[Kobieta|kobietą]] (''sic!'') i strzelać do wrogów płci przeciwnej – [[Feministka|feministki]] powinny być zadowolone.

== Multiplayer ==
== Multiplayer ==
Pomimo zmiany scenerii gra opiera się na tej samej mechanice co poprzednie odsłony, czyli na <del>wyzywaniu od nobów i obrażaniu matek na czacie</del> strzelaniu do wirtualnych żołnierzyków oraz przejmowaniu punktów <del>kontroli celnej</del> kontrolnych na mapie. DICE starało się za wszelką cenę zadbać o realizm rozgrywki, dlatego gracze głównie strzelają do siebie za pomocą karabinów powtarzalnych (ale tylko snajperzy korzystają z tej broni) oraz pistoletów maszynowych czy innych giwer używanych przez pozostałe klasy. Po mimo niewielkich różnic po między ostatnimi odsłonami serii pojawia się kilka zmian – jest to pierwszy Battlefield, w którym da się ujeżdżać konia, a pod koniec meczu drużyna przegrywająca może przyzwać na pole walki <del>zespół muzyczny: Led</del> [[Led Zeppelin|Zeppelin]]<ref>Sterowiec</ref> lub [[Behemoth]]<ref><del>Złoty</del> pancerny pociąg</ref>, w zależności od mapy na której toczy się walka.
Pomimo zmiany scenerii gra opiera się na tej samej mechanice co poprzednie odsłony, czyli na <del>wyzywaniu od nobów i obrażaniu matek na czacie</del> strzelaniu do wirtualnych żołnierzyków oraz przejmowaniu punktów <del>kontroli celnej</del> kontrolnych na mapie. DICE starało się za wszelką cenę zadbać o realizm rozgrywki, dlatego gracze głównie strzelają do siebie za pomocą karabinów powtarzalnych (ale tylko snajperzy korzystają z tej broni) oraz pistoletów maszynowych czy innych giwer używanych przez pozostałe klasy. Pomimo niewielkich różnic pomiędzy ostatnimi odsłonami serii, pojawia się kilka zmian – jest to pierwszy Battlefield, w którym da się ujeżdżać konia, a pod koniec meczu drużyna przegrywająca może przyzwać na pole walki <del>zespół muzyczny: [[Led Zeppelin|Led]]</del> Zeppelin<ref>Sterowiec</ref> lub [[Behemoth]]<ref><del>Złoty</del> pancerny pociąg</ref>, w zależności od mapy na której toczy się walka.

=== Klasy postaci ===
=== Klasy postaci ===
W multiplayerze Battlefielda 1 występują cztery główne klasy postaci:
W multiplayerze Battlefielda 1 występują cztery główne klasy postaci:
* '''Zwiadowca''' (znany szerzej jako <del>camper</del> snajper) cały dzień przesiaduje w krzakach, licząc na to, że uda mu się zrobić „no-scoepe” z odległości 300 metrów. W tej odsłonie ich położenie zdradza światło odbijające się w lunecie, a nie jak w poprzednich częściach serii świecąca latarka czy laser, który snajper zapomniał wyłączyć;
* '''Medyk''' – najmniej użyteczna klasa. Główną przyczyną jest to, że polegli gracze nie chcą uzyskać pomocy od pobliskich medyków, ponieważ zapamiętale biją rękami w klawiaturę (przeważnie spację) ze złości, co powoduje szybszy zgon, a zarazem szybsze odrodzenie gracza, więc zanim medyk zdąży podbiec do rannego, ten odrodzi się w zupełnie innym miejscu bez jego pomocy. Co ciekawe, po stronie [[Wielka Brytania|Wielkiej Brytanii]] medykami są rdzenni mieszkańcy [[Anglia|Anglii]], czyli [[Indie|Hindusi]];
* '''Wsparcie''' – klasa znana z poprzednich odsłon. Jej celem jest pomaganie drużynie przez rzucanie skrzynek [[Counter-Strike: Global Offensive|<del>ze skinami</del>]] z dodatkową amunicją. Przeciwników eliminują za pomocą (wcale nie) lekkiego karabinu maszynowego;
* '''Szturmowiec''' – ich zadaniem jest niszczenie wrogich pojazdów pancernych za pomocą różnych zabawek (których nie posiadają w początkowej fazie gry, dlatego muszą tłuc wrogie tanki gołymi pięściami w pancerz, powodując ból głowy u kierowców tych maszyn).


* '''Zwiadowca''' znany szerzej jako <del>camper</del> Snajper. Całe dnie przesiadują w krzakach licząc na to, że uda im się zrobic „no-scoepe” z odległości 300 metrów. W tej odsłonie ich położenie zdradza światło odbijające się w lunecie, a nie tak jak w poprzednich częściach serii świecąca latarka czy laser, który snajper zapomniał wyłączyć.
* '''Medyk''' – najmniej użyteczna klasa. Główną przyczyną jest to, że polegli gracze nie chcą uzyskać pomocy od pobliskich medyków, ponieważ zapamiętale biją rękami w klawiaturę (przeważnie spację) ze złości, co powoduje szybszy zgon, a zarazem szybsze odrodzenie gracza. Zatem zanim medyk zdąży podbiec do rannego, ten odrodzi się w zupełnie innym miejscu bez jego pomocy. Co ciekawe po stronie [[Wielka Brytania|Wielkiej Brytanii]] medykami są rdzenni mieszkańcy [[Anglia|Anglii]], czyli [[Indie|Hindusi]].
* '''Wsparcie''' – klasa znana z poprzednich odsłon. Ich celem jest pomaganie drużynie przez rzucanie skrzynek [[Counter-Strike: Global Offensive|<del>ze skinami</del>]] z dodatkową amunicją. Przeciwników eliminują za pomocą (wcale nie) lekkiego karabinu maszynowego.
* '''Szturmowiec''' – Ich zadaniem jest niszczenie wrogich pojazdów pancernych za pomocą różnych zabawek (których nie posiadają w początkowej fazie gry, dlatego muszą tłuc wrogie tanki gołymi pięściami w pancerz, powodując ból głowy u kierowców tych maszyn).
== Bronie ==
== Bronie ==
Wbrew obiegowej opinii, w trakcie [[I wojna światowa|pierwszej wojny światowej]], ludzie nie naparzali się maczugami<ref>Chociaż wciąż jest taka możliwość.</ref> i naostrzonymi patykami, tylko prawdziwymi broniami. Można je kupować za Obligacje Wojenne, które otrzymujemy za awansowanie na wyższy poziom. Każda z broni głównych występuje w 3 wariantach, minimalnie modyfikujących poszczególne parametry.
Wbrew obiegowej opinii, w trakcie [[I wojna światowa|pierwszej wojny światowej]], ludzie nie naparzali się maczugami<ref>Chociaż wciąż jest taka możliwość</ref> i naostrzonymi patykami, tylko prawdziwymi broniami. Można je kupować za Obligacje Wojenne, które otrzymujemy za awansowanie na wyższy poziom. Każda z broni głównych występuje w 3 wariantach, minimalnie modyfikujących poszczególne parametry.

== Dodatki DLC ==
== DLC ==
W najbliższym czasie ma się pojawić dodatek DLC o wdzięcznej nieoficjalnej nazwie „Ucieczka [[Francja|żabojadów]]”. Właściwy tytuł dodatku to „Upadek kolosa”<ref>Czyżby przyszłość EA?</ref>. Dodatek ten jak (nieoficjalna) nazwa wskazuje, wprowadza do gry nową nację ''Ętęty'' - Francuzów.
W najbliższym czasie ma się pojawić DLC o wdzięcznej nieoficjalnej nazwie „Ucieczka [[Francja|żabojadów]]”. Właściwy tytuł dodatku to „Upadek kolosa”<ref>Czyżby przyszłość EA?</ref>. Dodatek ten jak (nieoficjalna) nazwa wskazuje, wprowadza do gry nową nację ''Ętęty'' Francuzów.

== Dubbing ==
== Dubbing ==
Cała gra jest w pełni profesjonalnie spolonizowana<ref>[[Źródło|potrzebne źródło]]</ref>, niestety jak zwykle zabrakło właściwego [[Cezary Pazura|polskiego aktora]] na właściwym miejscu<ref>http://www.gamezilla.pl/newsy/2010/6/cezary-pazura-podlozy-glos-w-battlefield-bad-company-2</ref>.
Cała gra jest w pełni profesjonalnie spolonizowana<ref>[[Źródło|potrzebne źródło]]</ref>, niestety jak zwykle zabrakło właściwego [[Cezary Pazura|polskiego aktora]] na właściwym miejscu<ref>http://www.gamezilla.pl/newsy/2010/6/cezary-pazura-podlozy-glos-w-battlefield-bad-company-2</ref>.

Wersja z 11:51, 4 mar 2017

Battlefield 1 (pol. jedno pole walki) – pierwsza ostatnia odsłona z serii Battlefield, wydana przez elektroniczną sztukę, a wyprodukowana przez słynne studio Cyfrowe Iluzje Kreatywnej Rozrywki.

Historia powstania gry

DICE długo zastanawiało się jaką wydać kolejną dobrą strzelaninę. Na swoim koncie mieli już prawie wszystko: drugą wojnę światową, zimną wojnę, gorącą wojnę, walki w kosmosie, współcześnie, w przeszłości i w przyszłości. Ba, nawet zrobili zabawę grę w policjantów i złodziei (którą de facto bezczelnie zerżnęli z np. gry PayDay: The Heist). Dlatego też DICE przez długi okres czasu zastanawiało się w jakich realiach osadzić najnowszą część Battlefield'a, a w tym samym czasie gracze umierali z nudów ciekawości. Aby zaskoczyć opinię publiczną oraz konkurencję, najnowszemu Batlefieldowi dodano numerek 1 (słownie: jeden), aby żôdyn nie domyślił się o czym może być ta gra. Gra została wydana w 2016 roku na PieCe osobiste, Jednego Boksa365, Graj Stację 4 oraz na żaden inny sprzęt czy konsolę.

Kampania

Jest to pierwszy Battlefield od dłuższego czasu w którym w kampanii coś nic się nie popsuło. Jednak aby mocno nie przywiązywać gracza do głównego protagonisty[1] EA wymyśliło, że kampania zostanie podzielona na kilka etapów, a w każdym z nich będzie uczestniczyć inny wojak z innego kraju. Ba, w pewnym momencie da się nawet grać kobietą (sic!) i strzelać do wrogów płci przeciwnej – feministki powinny być zadowolone.

Multiplayer

Pomimo zmiany scenerii gra opiera się na tej samej mechanice co poprzednie odsłony, czyli na wyzywaniu od nobów i obrażaniu matek na czacie strzelaniu do wirtualnych żołnierzyków oraz przejmowaniu punktów kontroli celnej kontrolnych na mapie. DICE starało się za wszelką cenę zadbać o realizm rozgrywki, dlatego gracze głównie strzelają do siebie za pomocą karabinów powtarzalnych (ale tylko snajperzy korzystają z tej broni) oraz pistoletów maszynowych czy innych giwer używanych przez pozostałe klasy. Pomimo niewielkich różnic pomiędzy ostatnimi odsłonami serii, pojawia się kilka zmian – jest to pierwszy Battlefield, w którym da się ujeżdżać konia, a pod koniec meczu drużyna przegrywająca może przyzwać na pole walki zespół muzyczny: Led Zeppelin[2] lub Behemoth[3], w zależności od mapy na której toczy się walka.

Klasy postaci

W multiplayerze Battlefielda 1 występują cztery główne klasy postaci:

  • Zwiadowca (znany szerzej jako camper snajper) – cały dzień przesiaduje w krzakach, licząc na to, że uda mu się zrobić „no-scoepe” z odległości 300 metrów. W tej odsłonie ich położenie zdradza światło odbijające się w lunecie, a nie – jak w poprzednich częściach serii – świecąca latarka czy laser, który snajper zapomniał wyłączyć;
  • Medyk – najmniej użyteczna klasa. Główną przyczyną jest to, że polegli gracze nie chcą uzyskać pomocy od pobliskich medyków, ponieważ zapamiętale biją rękami w klawiaturę (przeważnie spację) ze złości, co powoduje szybszy zgon, a zarazem szybsze odrodzenie gracza, więc zanim medyk zdąży podbiec do rannego, ten odrodzi się w zupełnie innym miejscu bez jego pomocy. Co ciekawe, po stronie Wielkiej Brytanii medykami są rdzenni mieszkańcy Anglii, czyli Hindusi;
  • Wsparcie – klasa znana z poprzednich odsłon. Jej celem jest pomaganie drużynie przez rzucanie skrzynek ze skinami z dodatkową amunicją. Przeciwników eliminują za pomocą (wcale nie) lekkiego karabinu maszynowego;
  • Szturmowiec – ich zadaniem jest niszczenie wrogich pojazdów pancernych za pomocą różnych zabawek (których nie posiadają w początkowej fazie gry, dlatego muszą tłuc wrogie tanki gołymi pięściami w pancerz, powodując ból głowy u kierowców tych maszyn).

Bronie

Wbrew obiegowej opinii, w trakcie pierwszej wojny światowej, ludzie nie naparzali się maczugami[4] i naostrzonymi patykami, tylko prawdziwymi broniami. Można je kupować za Obligacje Wojenne, które otrzymujemy za awansowanie na wyższy poziom. Każda z broni głównych występuje w 3 wariantach, minimalnie modyfikujących poszczególne parametry.

DLC

W najbliższym czasie ma się pojawić DLC o wdzięcznej nieoficjalnej nazwie „Ucieczka żabojadów”. Właściwy tytuł dodatku to „Upadek kolosa”[5]. Dodatek ten jak (nieoficjalna) nazwa wskazuje, wprowadza do gry nową nację Ętęty – Francuzów.

Dubbing

Cała gra jest w pełni profesjonalnie spolonizowana[6], niestety jak zwykle zabrakło właściwego polskiego aktora na właściwym miejscu[7].

Przypisy

  1. Trudne słowo prawda?
  2. Sterowiec
  3. Złoty pancerny pociąg
  4. Chociaż wciąż jest taka możliwość
  5. Czyżby przyszłość EA?
  6. potrzebne źródło
  7. http://www.gamezilla.pl/newsy/2010/6/cezary-pazura-podlozy-glos-w-battlefield-bad-company-2


Crystal Clear device joystick.png To jest tylko zalążek artykułu z dziedziny gier. Jeśli umiesz grać nie tylko na nerwach – rozbuduj go.