Netwalk: Różnice pomiędzy wersjami
(lecimy) |
M (dodano link do artykułu Karta graficzna) |
||
(Nie pokazano 12 wersji utworzonych przez 11 użytkowników) | |||
Linia 1: | Linia 1: | ||
[[Plik:Netwalk 2.PNG|thumb |
[[Plik:Netwalk 2.PNG|thumb|250px|Totalnie rozpierniczony Netwalk czekający na zbawiciela]] |
||
[[Plik:Netwalk loop.PNG|thumb |
[[Plik:Netwalk loop.PNG|thumb|250px|A tu jakiś jeleń pokusił się na ułożenie calutkiej planszy]] |
||
'''Netwalk''' – gra komputerowa dla znudzonych [[urzędnik]]ów, (nie)szczęśliwych posiadaczy [[amiga|przedpotopowego sprzętu]] oraz niespełnionych w zawodzie [[hydraulik]]ów, którzy realizują się za pomocą niezwykle zaawansowanych gier komputerowych z lat 80'. Pierwsze ślady tej gry znane były ludzkości już w czasach prehistorycznych, a prawdziwy rozkwit popularności pojawił się wraz z wersją na [[Komputer osobisty|PC]]. |
|||
== Wymagania sprzętowe == |
== Wymagania sprzętowe == |
||
*'''Procesor:''' dowolny, byle by umiał liczyć do 100. |
* '''Procesor:''' dowolny, byle by umiał liczyć do 100<ref>Zapis binarny!</ref>. |
||
*'''Karta graficzna:''' wystarczą trzy kolory w rozdzielczości mniej więcej 160x120. |
* '''[[Karta graficzna]]:''' wystarczą trzy kolory w rozdzielczości mniej więcej 160x120. |
||
*'''Karta dźwiękowa:''' jeżeli programista dorzucił dźwięki do jakiejś nowszej i ''bajeranckiej'' wersji gry, to wypada ją mieć, jednak i w tym przypadku świat się bez niej nie zawali. Możesz sprzedać. |
* '''Karta dźwiękowa:''' jeżeli programista dorzucił dźwięki do jakiejś nowszej i ''bajeranckiej'' wersji gry, to wypada ją mieć, jednak i w tym przypadku świat się bez niej nie zawali. Możesz sprzedać. |
||
*'''Klawiatura:''' zbędna, możesz śmiało sprzedać. |
* '''Klawiatura:''' zbędna, możesz śmiało sprzedać. |
||
*'''Dysk twardy:''' porządny Netwalk zmieści się nawet na dyskietce startowej. Sprzedaj. |
* '''Dysk twardy:''' porządny Netwalk zmieści się nawet na [[Dyskietka|dyskietce]] startowej. Sprzedaj. |
||
*'''Mysz:''' jakby się uprzeć, to też możesz sprzedać, ale wypada czymś wprowadzać dane do gry. Sprzedaj już |
* '''Mysz:''' jakby się uprzeć, to też możesz ją sprzedać, ale wypada czymś wprowadzać dane do gry. Sprzedaj już tę klawiaturę. |
||
*'''Monitor:''' jeśli jesteś cyborgiem i umiesz porozumieć się telepatycznie z komputerem, to spoko, sprzedawaj śmiało. |
* '''Monitor:''' jeśli jesteś cyborgiem i umiesz porozumieć się telepatycznie z komputerem, to spoko, sprzedawaj śmiało. |
||
*'''System operacyjny:''' < |
* '''System operacyjny:''' <del>Windows -1, [[MS-DOS|DOS]], [[BIOS]]</del> co łaska. |
||
*'''Internet:''' a tego, to się już domyśl. |
* '''Internet:''' a tego, to się już domyśl. |
||
W ten oto sposób masz < |
W ten oto sposób masz <del>komputer</del> liczydło przystosowane do gry w Netwalka oraz kilkaset złotych na ''drobne wydatki''. |
||
== Zasady == |
== Zasady == |
||
Netwalk polega dokładnie na tym samym co standardowe [[puzzle]] z tym, że wszystkie jego kawałki są magicznie przytwierdzone do jednego miejsca i można je jedynie obracać o 90°. |
Netwalk polega dokładnie na tym samym co standardowe [[puzzle]] z tym, że wszystkie jego kawałki są magicznie przytwierdzone do jednego miejsca i można je jedynie obracać o 90°. Cała zabawa polega na tym, żeby kręcić nimi tak, aby sieć, którą jakiś jełop perfidnie poprzestawiał ułożyła się z powrotem w jednolitą całość. |
||
== Tworzenie == |
== Tworzenie == |
||
Aby stworzyć grę Netwalk należy pierdolnąć sobie kratkę dowolnych rozmiarów oraz pociągnąć rozgałęzioną kreskę przez każdą z komórek. Następną czynnością jest losowe obrócenie każdej o wielokrotność 90°. W ten sposób uzyskujemy totalnie rozwaloną planszę, której ułożenie pozostawiamy jakiemuś zainteresowanemu jeleniowi. Bardzo często, a raczej zawsze plansze generowane są przez komputer mianując owym jeleniem każdego posiadacza tejże gry. |
Aby stworzyć grę Netwalk należy pierdolnąć sobie kratkę dowolnych rozmiarów oraz pociągnąć rozgałęzioną kreskę przez każdą z komórek. Następną czynnością jest losowe obrócenie każdej o wielokrotność 90°. W ten sposób uzyskujemy totalnie rozwaloną planszę, której ułożenie pozostawiamy jakiemuś zainteresowanemu jeleniowi. Bardzo często, a raczej zawsze plansze generowane są przez komputer mianując owym jeleniem każdego posiadacza tejże gry. |
||
{{przypisy}} |
|||
{{Gry komputerowe}} |
|||
[[Kategoria:Gry komputerowe]] |
[[Kategoria:Gry komputerowe]] |
Aktualna wersja na dzień 10:59, 23 gru 2021
Netwalk – gra komputerowa dla znudzonych urzędników, (nie)szczęśliwych posiadaczy przedpotopowego sprzętu oraz niespełnionych w zawodzie hydraulików, którzy realizują się za pomocą niezwykle zaawansowanych gier komputerowych z lat 80'. Pierwsze ślady tej gry znane były ludzkości już w czasach prehistorycznych, a prawdziwy rozkwit popularności pojawił się wraz z wersją na PC.
Wymagania sprzętowe[edytuj • edytuj kod]
- Procesor: dowolny, byle by umiał liczyć do 100[1].
- Karta graficzna: wystarczą trzy kolory w rozdzielczości mniej więcej 160x120.
- Karta dźwiękowa: jeżeli programista dorzucił dźwięki do jakiejś nowszej i bajeranckiej wersji gry, to wypada ją mieć, jednak i w tym przypadku świat się bez niej nie zawali. Możesz sprzedać.
- Klawiatura: zbędna, możesz śmiało sprzedać.
- Dysk twardy: porządny Netwalk zmieści się nawet na dyskietce startowej. Sprzedaj.
- Mysz: jakby się uprzeć, to też możesz ją sprzedać, ale wypada czymś wprowadzać dane do gry. Sprzedaj już tę klawiaturę.
- Monitor: jeśli jesteś cyborgiem i umiesz porozumieć się telepatycznie z komputerem, to spoko, sprzedawaj śmiało.
- System operacyjny:
Windows -1, DOS, BIOSco łaska. - Internet: a tego, to się już domyśl.
W ten oto sposób masz komputer liczydło przystosowane do gry w Netwalka oraz kilkaset złotych na drobne wydatki.
Zasady[edytuj • edytuj kod]
Netwalk polega dokładnie na tym samym co standardowe puzzle z tym, że wszystkie jego kawałki są magicznie przytwierdzone do jednego miejsca i można je jedynie obracać o 90°. Cała zabawa polega na tym, żeby kręcić nimi tak, aby sieć, którą jakiś jełop perfidnie poprzestawiał ułożyła się z powrotem w jednolitą całość.
Tworzenie[edytuj • edytuj kod]
Aby stworzyć grę Netwalk należy pierdolnąć sobie kratkę dowolnych rozmiarów oraz pociągnąć rozgałęzioną kreskę przez każdą z komórek. Następną czynnością jest losowe obrócenie każdej o wielokrotność 90°. W ten sposób uzyskujemy totalnie rozwaloną planszę, której ułożenie pozostawiamy jakiemuś zainteresowanemu jeleniowi. Bardzo często, a raczej zawsze plansze generowane są przez komputer mianując owym jeleniem każdego posiadacza tejże gry.
Przypisy
- ↑ Zapis binarny!