Battlefield 1: Różnice pomiędzy wersjami

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
M
Znacznik: edytor źródłowy
(Broń - do dokończenia)
Znacznik: edytor źródłowy
Linia 11: Linia 11:


=== Klasy postaci ===
=== Klasy postaci ===
W multiplayerze Battlefielda 1 występują cztery główne klasy postaci:
W multiplayerze Battlefielda 1 występują cztery główne klasy postaci, 3 klasy pojazdowe i 4 elitarne:
* '''Zwiadowca''' (znany szerzej jako <del>camper</del> snajper) – cały dzień przesiaduje w krzakach, licząc na to, że uda mu się zrobić „no-scoepe” z odległości 300 metrów. W tej odsłonie ich położenie zdradza światło odbijające się w lunecie, a nie – jak w poprzednich częściach serii – świecąca latarka czy laser, który snajper zapomniał wyłączyć;
* '''Zwiadowca''' (znany szerzej jako <del>camper</del> snajper) – cały dzień przesiaduje w krzakach, licząc na to, że uda mu się zrobić „no-scoepe” z odległości 300 metrów. W tej odsłonie ich położenie zdradza światło odbijające się w lunecie, a nie – jak w poprzednich częściach serii – świecąca latarka czy laser, który snajper zapomniał wyłączyć;
* '''Medyk''' – najmniej użyteczna klasa. Główną przyczyną jest to, że polegli gracze nie chcą uzyskać pomocy od pobliskich medyków, ponieważ zapamiętale biją rękami w klawiaturę (przeważnie spację) ze złości, co powoduje szybszy zgon, a zarazem szybsze odrodzenie gracza, więc zanim medyk zdąży podbiec do rannego, ten odrodzi się w zupełnie innym miejscu bez jego pomocy. Co ciekawe, po stronie [[Wielka Brytania|Wielkiej Brytanii]] medykami są rdzenni mieszkańcy [[Anglia|Anglii]], czyli [[Indie|Hindusi]];
* '''Medyk''' – najmniej użyteczna klasa. Główną przyczyną jest to, że polegli gracze nie chcą uzyskać pomocy od pobliskich medyków, ponieważ zapamiętale biją rękami w klawiaturę (przeważnie spację) ze złości, co powoduje szybszy zgon, a zarazem szybsze odrodzenie gracza, więc zanim medyk zdąży podbiec do rannego, ten odrodzi się w zupełnie innym miejscu bez jego pomocy. Co ciekawe, po stronie [[Wielka Brytania|Wielkiej Brytanii]] medykami są rdzenni mieszkańcy [[Anglia|Anglii]], czyli [[Indie|Hindusi]];
* '''Wsparcie''' – klasa znana z poprzednich odsłon. Jej celem jest pomaganie drużynie przez rzucanie skrzynek [[Counter-Strike: Global Offensive|<del>ze skinami</del>]] z dodatkową amunicją. Przeciwników eliminują za pomocą (wcale nie) lekkiego karabinu maszynowego;
* '''Wsparcie''' – klasa znana z poprzednich odsłon. Jej celem jest pomaganie drużynie przez rzucanie skrzynek [[Counter-Strike: Global Offensive|<del>ze skinami</del>]] z dodatkową amunicją. Przeciwników eliminują za pomocą (wcale nie) lekkiego karabinu maszynowego;
* '''Szturmowiec''' – ich zadaniem jest niszczenie wrogich pojazdów pancernych za pomocą różnych zabawek (których nie posiadają w początkowej fazie gry, dlatego muszą tłuc wrogie tanki gołymi pięściami w pancerz, powodując ból głowy u kierowców tych maszyn).
* '''Szturmowiec''' – ich zadaniem jest niszczenie wrogich pojazdów pancernych za pomocą różnych zabawek (których nie posiadają w początkowej fazie gry, dlatego muszą tłuc wrogie tanki gołymi pięściami w pancerz, powodując ból głowy u kierowców tych maszyn).
* '''Czołgista''' - klasa, którą otrzymujemy po odrodzeniu się w czołgu lub ciężarówce pancernej. Za sterami tanka czyni cuda, po wyjściu z pojazdu często ginie od 2 kul (mniej HP) a do tego uzbrojony jest jedynie w pistolet z przedłużoną lufą i kolbą.
* '''Pilot''' - uzbrojenie i przeznaczenie podobne do czołgisty, tyle że za sterami dwupłatowca.
* '''Kawalerzysta''' - stajemy się nim po odrodzeniu się na koniu. Przeciwieństwo czołgisty i pilota - ma metalowy pancerz (150% HP), kowbojski karabinek dźwigniowy i szablę o sporym damage'u. Klasa dobra do killstreaków.
* '''Wartownik''' - klasa elitarna, koleś ubrany w 20-kilową stalową zbroję i uzbrojony w CKM MG 08/15 lub pistolet maszynowy Villar-Perosa, może otrzymać headshota, który zabierze mu tylko 15% HP. Jego słabością jest wolny bieg i brak możliwości założenie gazmaski. Najłatwiej go więc załatwić gazem lub przyjebać saperką od tyłu.
* '''Żołnierz z miotaczem ognia''' - kolejny elite, zahartowany piroman ubrany w ognioodporny strój, maskę gazową i uzbrojony w miotacz płomieni, odporny na gaz i ogień. Przeciwko temu gościowi najskuteczniejszy jest bagnet pod żebra.
* '''Łowca czołgów''' - klasa elitarna, zwana też "królem camperów", z racji tego, że aby móc używać jego wykurwistego, 1-hit-killowego karabinu Tankgewehr, trzeba strzelać z pozycji leżącej. T-gewehr potrafi zniszczyć czołg kilkoma strzałami, a piechotę zabija na jeden strzał. Oprócz tego tankhunter ma też dubeltówkę do samoobrony.
* '''Czyściciel okopów''' - ta klasa elitarna dotarła do gry wraz z francuskim DLC. Żołdak uzbrojony jedynie w ogromną pałkę i rewolwer, jego styl walki to tzw. ''zapierdalaing'', zwłaszcza że ta klasa ma szybszy sprint, jak po amfetaminie.


== Bronie ==
== Bronie ==
Wbrew obiegowej opinii, w trakcie [[I wojna światowa|pierwszej wojny światowej]], ludzie nie naparzali się maczugami<ref>Chociaż wciąż jest taka możliwość</ref> i naostrzonymi patykami, tylko prawdziwymi broniami. Można je kupować za Obligacje Wojenne, które otrzymujemy za awansowanie na wyższy poziom. Każda z broni głównych występuje w 3 wariantach, minimalnie modyfikujących poszczególne parametry.
Wbrew obiegowej opinii, w trakcie [[I wojna światowa|pierwszej wojny światowej]], ludzie nie naparzali się maczugami<ref>Chociaż wciąż jest taka możliwość</ref> i naostrzonymi patykami, tylko prawdziwymi broniami. Można je kupować za Obligacje Wojenne, które otrzymujemy za awansowanie na wyższy poziom. Każda z broni głównych występuje w 3 wariantach, minimalnie modyfikujących poszczególne parametry.

=== Pistolety maszynowe ===
* '''MP18''' - niemieckie cudo, pierwszy dostępny PM. Nawet niezły.
* '''Automatico M1918''' - zajebiście szybkostrzelny włoski pm. Dobry w bliskim kontakcie, choć przez niektórych graczy uważany za noobski.
* '''Standschütze Hellriegel 1915''' - czy to pistolet maszynowy? Czy to CKM? Czy to ptak? Czy to samolot? Nie, to zajebiście mocny austro-węgierski prototyp o 60 nabojowym magazynku!
* '''Ribeyrolles 1918''' - to nie pistolet maszynowy, tylko dość dobry francuski karabin szturmowy.

===Strzelby===
* '''Model 10-A''' i '''Winchester M1897''' - pompki, zabójcze na bliski dystans. Ta pierwsza cieszy się większą popularnością.
* '''12g Automatic''' i '''Sjögren Inertial''' - półautomaty, rzadko używane.
* '''Model 1900''' - dubeltówka, dostępna w ruskim DLC dla testerów. Jeszcze niedostępna dla graczy.


== DLC ==
== DLC ==

Wersja z 15:13, 10 lip 2017

Battlefield 1 (pol. jedno pole walki) – pierwsza ostatnia odsłona z serii Battlefield, wydana przez elektroniczną sztukę, a wyprodukowana przez słynne studio Cyfrowe Iluzje Kreatywnej Rozrywki.

Historia powstania gry

DICE długo zastanawiało się jaką wydać kolejną dobrą strzelaninę. Na swoim koncie mieli już prawie wszystko: drugą wojnę światową, zimną wojnę, gorącą wojnę, walki w kosmosie, współcześnie, w przeszłości i w przyszłości. Ba, nawet zrobili zabawę grę w policjantów i złodziei (którą de facto bezczelnie zerżnęli z np. gry PayDay). Dlatego też DICE przez długi okres czasu zastanawiało się w jakich realiach osadzić najnowszą część Battlefield-a, a w tym samym czasie gracze umierali z nudów ciekawości. Aby zaskoczyć opinię publiczną oraz konkurencję, najnowszemu Batlefieldowi dodano numerek 1 (słownie: jeden), aby żôdyn nie domyślił się o czym może być ta gra. Gra została wydana w 2016 roku na PieCe osobiste, Jednego Boksa 365, Graj Stację 4 oraz na żaden inny sprzęt czy konsolę[1].

Kampania

Jest to pierwszy Battlefield od dłuższego czasu w którym w kampanii coś nic się nie popsuło. Jednak aby mocno nie przywiązywać gracza do głównego protagonisty[2] EA wymyśliło, że kampania zostanie podzielona na kilka etapów, a w każdym z nich będzie uczestniczyć inny wojak z innego kraju. Ba, w pewnym momencie da się nawet grać kobietą (sic!) i strzelać do wrogów płci przeciwnej – feministki powinny być zadowolone.

Multiplayer

Pomimo zmiany scenerii gra opiera się na tej samej mechanice co poprzednie odsłony, czyli na wyzywaniu od nobów i obrażaniu matek na czacie strzelaniu do wirtualnych żołnierzyków oraz przejmowaniu punktów kontroli celnej kontrolnych na mapie. DICE starało się za wszelką cenę zadbać o realizm rozgrywki, dlatego gracze głównie strzelają do siebie za pomocą karabinów powtarzalnych (ale tylko snajperzy korzystają z tej broni) oraz pistoletów maszynowych czy innych giwer używanych przez pozostałe klasy. Pomimo niewielkich różnic pomiędzy ostatnimi odsłonami serii, pojawia się kilka zmian – jest to pierwszy Battlefield, w którym da się ujeżdżać konia, a pod koniec meczu drużyna przegrywająca może przyzwać na pole walki zespół muzyczny: Led Zeppelin[3] lub Behemoth[4], w zależności od mapy na której toczy się walka.

Klasy postaci

W multiplayerze Battlefielda 1 występują cztery główne klasy postaci, 3 klasy pojazdowe i 4 elitarne:

  • Zwiadowca (znany szerzej jako camper snajper) – cały dzień przesiaduje w krzakach, licząc na to, że uda mu się zrobić „no-scoepe” z odległości 300 metrów. W tej odsłonie ich położenie zdradza światło odbijające się w lunecie, a nie – jak w poprzednich częściach serii – świecąca latarka czy laser, który snajper zapomniał wyłączyć;
  • Medyk – najmniej użyteczna klasa. Główną przyczyną jest to, że polegli gracze nie chcą uzyskać pomocy od pobliskich medyków, ponieważ zapamiętale biją rękami w klawiaturę (przeważnie spację) ze złości, co powoduje szybszy zgon, a zarazem szybsze odrodzenie gracza, więc zanim medyk zdąży podbiec do rannego, ten odrodzi się w zupełnie innym miejscu bez jego pomocy. Co ciekawe, po stronie Wielkiej Brytanii medykami są rdzenni mieszkańcy Anglii, czyli Hindusi;
  • Wsparcie – klasa znana z poprzednich odsłon. Jej celem jest pomaganie drużynie przez rzucanie skrzynek ze skinami z dodatkową amunicją. Przeciwników eliminują za pomocą (wcale nie) lekkiego karabinu maszynowego;
  • Szturmowiec – ich zadaniem jest niszczenie wrogich pojazdów pancernych za pomocą różnych zabawek (których nie posiadają w początkowej fazie gry, dlatego muszą tłuc wrogie tanki gołymi pięściami w pancerz, powodując ból głowy u kierowców tych maszyn).
  • Czołgista - klasa, którą otrzymujemy po odrodzeniu się w czołgu lub ciężarówce pancernej. Za sterami tanka czyni cuda, po wyjściu z pojazdu często ginie od 2 kul (mniej HP) a do tego uzbrojony jest jedynie w pistolet z przedłużoną lufą i kolbą.
  • Pilot - uzbrojenie i przeznaczenie podobne do czołgisty, tyle że za sterami dwupłatowca.
  • Kawalerzysta - stajemy się nim po odrodzeniu się na koniu. Przeciwieństwo czołgisty i pilota - ma metalowy pancerz (150% HP), kowbojski karabinek dźwigniowy i szablę o sporym damage'u. Klasa dobra do killstreaków.
  • Wartownik - klasa elitarna, koleś ubrany w 20-kilową stalową zbroję i uzbrojony w CKM MG 08/15 lub pistolet maszynowy Villar-Perosa, może otrzymać headshota, który zabierze mu tylko 15% HP. Jego słabością jest wolny bieg i brak możliwości założenie gazmaski. Najłatwiej go więc załatwić gazem lub przyjebać saperką od tyłu.
  • Żołnierz z miotaczem ognia - kolejny elite, zahartowany piroman ubrany w ognioodporny strój, maskę gazową i uzbrojony w miotacz płomieni, odporny na gaz i ogień. Przeciwko temu gościowi najskuteczniejszy jest bagnet pod żebra.
  • Łowca czołgów - klasa elitarna, zwana też "królem camperów", z racji tego, że aby móc używać jego wykurwistego, 1-hit-killowego karabinu Tankgewehr, trzeba strzelać z pozycji leżącej. T-gewehr potrafi zniszczyć czołg kilkoma strzałami, a piechotę zabija na jeden strzał. Oprócz tego tankhunter ma też dubeltówkę do samoobrony.
  • Czyściciel okopów - ta klasa elitarna dotarła do gry wraz z francuskim DLC. Żołdak uzbrojony jedynie w ogromną pałkę i rewolwer, jego styl walki to tzw. zapierdalaing, zwłaszcza że ta klasa ma szybszy sprint, jak po amfetaminie.

Bronie

Wbrew obiegowej opinii, w trakcie pierwszej wojny światowej, ludzie nie naparzali się maczugami[5] i naostrzonymi patykami, tylko prawdziwymi broniami. Można je kupować za Obligacje Wojenne, które otrzymujemy za awansowanie na wyższy poziom. Każda z broni głównych występuje w 3 wariantach, minimalnie modyfikujących poszczególne parametry.

Pistolety maszynowe

  • MP18 - niemieckie cudo, pierwszy dostępny PM. Nawet niezły.
  • Automatico M1918 - zajebiście szybkostrzelny włoski pm. Dobry w bliskim kontakcie, choć przez niektórych graczy uważany za noobski.
  • Standschütze Hellriegel 1915 - czy to pistolet maszynowy? Czy to CKM? Czy to ptak? Czy to samolot? Nie, to zajebiście mocny austro-węgierski prototyp o 60 nabojowym magazynku!
  • Ribeyrolles 1918 - to nie pistolet maszynowy, tylko dość dobry francuski karabin szturmowy.

Strzelby

  • Model 10-A i Winchester M1897 - pompki, zabójcze na bliski dystans. Ta pierwsza cieszy się większą popularnością.
  • 12g Automatic i Sjögren Inertial - półautomaty, rzadko używane.
  • Model 1900 - dubeltówka, dostępna w ruskim DLC dla testerów. Jeszcze niedostępna dla graczy.

DLC

W najbliższym czasie ma się pojawić DLC o wdzięcznej nieoficjalnej nazwie „Ucieczka żabojadów. Właściwy tytuł dodatku to „Nie Przejdą”. Dodatek ten jak (nieoficjalna) nazwa wskazuje, wprowadza do gry nową nację Ętęty – Francuzów.

Do tego zapowiedziano dodatki z udziałem bimberowców[6], naparzaniem na morzu, i dodatek o nazwie „Apokalipsa według Świętego Jana Ewangelisty”, mający opowiadać o przeżyciach jednego z apostołów.

Dubbing

Cała gra jest w pełni profesjonalnie spolonizowana[potrzebne źródło], niestety jak zwykle zabrakło właściwego polskiego aktora na właściwym miejscu[7].

Przypisy

  1. Nasi fachowcy już się zajmują tworzeniem specjalnego porta na NonStation 3
  2. Trudne słowo prawda?
  3. Sterowiec
  4. Złoty pancerny pociąg
  5. Chociaż wciąż jest taka możliwość
  6. Z dumnie brzmiącą nazwą „W imię Putina Cara!”
  7. http://www.gamezilla.pl/newsy/2010/6/cezary-pazura-podlozy-glos-w-battlefield-bad-company-2


Crystal Clear device joystick.png To jest tylko zalążek artykułu z dziedziny gier. Jeśli umiesz grać nie tylko na nerwach – rozbuduj go.