Nonsensopedia:Redakcja: Różnice pomiędzy wersjami
M |
|||
Linia 100: | Linia 100: | ||
* Nie wolno używać " (nie myl z ”, różnica jest kolosalna). Są to cudzysłowy amerykańskie, tak, właśnie one znajdują się na twojej klawiaturze. |
* Nie wolno używać " (nie myl z ”, różnica jest kolosalna). Są to cudzysłowy amerykańskie, tak, właśnie one znajdują się na twojej klawiaturze. |
||
* Stosowanie podwójnych przecinków: ,, jako cudzysłowu otwierającego („) jest uznawane za najgorszą zbrodnię – każdy dokonujący tego amoralnego czynu zostanie rozstrzelany. |
* Stosowanie podwójnych przecinków: ,, jako cudzysłowu otwierającego („) jest uznawane za najgorszą zbrodnię – każdy dokonujący tego amoralnego czynu zostanie rozstrzelany. |
||
* Oba cudzysłowy europejskie („ i ”) znajdziesz w [[MediaWiki:Edittools|Edittools]], |
* Oba cudzysłowy europejskie („ i ”) znajdziesz w [[MediaWiki:Edittools|Edittools]], znajdujących się na dole strony gdy edytujesz. |
||
** Dodatkowo, w systemie Windows można uzyskać je korzystając ze skrótów klawiaturowych (przytrzymując lewy klawisz <code>Alt</code>): <code>Alt+0132</code> da cudzysłów otwierający („), zaś <code>Alt+0148</code> zamykający (”). W systemach linuksowych o polskim układzie klawiatury są to odpowiednio <code>Alt+B</code> i <code>Alt+V</code>. |
** Dodatkowo, w systemie Windows można uzyskać je korzystając ze skrótów klawiaturowych (przytrzymując lewy klawisz <code>Alt</code>): <code>Alt+0132</code> da cudzysłów otwierający („), zaś <code>Alt+0148</code> zamykający (”). W systemach linuksowych o polskim układzie klawiatury są to odpowiednio <code>Alt+B</code> i <code>Alt+V</code>. |
||
* Przykład poprawnego zastosowania: „tekst”. |
* Przykład poprawnego zastosowania: „tekst”. |
Wersja z 19:38, 10 mar 2019
Podstawowe zalecenia dotyczące redakcji artykułów na Nonsie. Zapoznaj się z nimi – zwiększy to szanse na przyjęcie twojego artykułu, a nam oszczędzisz mnóstwa pracy w poprawianiu go.
Ogólne zalecenia
- Pisz śmiało! Nie usuwamy wszystkiego z automatu – ba, nawet staramy się pomagać (szokujące, nieprawdaż?).
- Nie stosuj emotikon w tekście (chyba że wymaga tego jego stylizacja) – jest to odbierane źle.
- Nie pisz liczebników za pomocą cyfr, chyba że składają się z więcej niż z dwóch wyrazów (trzydziestu trzech emo szło przez las, ale już 124 pokemony spacerowały brzegiem morza).
- Unikaj pisania skrótami (tj., jw. tzn., np., itd., itp.; dwa ostatnie z wymienionych są szczególnie źle odbierane) – pisz pełne sformułowania.
- Jeżeli chcesz wyróżnić fragment tekstu, nie rób tego przy pomocy WIELKICH LITER – rób to przy pomocy pogrubienia (zalecane), kursywy (mało zalecane, gdyż jest używane głównie do nazw i cytatów) lub pogrubionej kursywy (zalecane, gdy potrzeba mocniejszego wyróżnienia).
- Istnieją jednak wyjątki – na przykład ZUO z reguły piszemy dużymi literami.
- Jeśli piszesz artykuł, to napisz trochę więcej niż tylko dwa zdania – artykuły pisane telegraficznym skrótem są usuwane.
- Ale z drugiej strony nie owijaj w bawełnę – „nabijanie” słów i zdań nie jest u nas mile widziane.
- „Końcowe” sekcje, szablony i linki uporządkowujemy według schematu: zobacz też → linki zewnętrzne →
{{przypisy}}
→{{DEFAULTSORT}}
→{{stub}}
→ szablon nawigacyjny → kategorie → linki do artykułu w innych wersjach językowych (interwiki).
Akapity i nowe linie
Wpisujesz | Otrzymujesz |
---|---|
|
Słowo pierwsze Słowo drugie Słowo trzecie Słowo czwarte |
|
Wiersz pierwszy |
| |
|
Akapit pierwszy Akapit drugi Akapit trzeci Akapit czwarty |
Znaki nowej linii (entery) w źródle strony nie pokrywają się z kolejnymi liniami w tekście.
- Pojedynczy enter w źródle jest traktowany jako jedna spacja (odstęp) w artykule.
- Podwójny enter w źródle oznacza akapit – służący do rozdzielania dwóch myśli (wątków) w tekście jednej sekcji.
- Jeżeli chcesz wymusić rozpoczęcie nowej linii, możesz zrobić to na dwa sposoby:
- Wstawiając znacznik
<br />
w miejscu, gdzie ma się rozpocząć kolejny wiersz. - W przypadku konieczności wymuszenia wielu nowych linii pod rząd tekst można wsadzić między znaczniki
<poem>
i</poem>
– każdy enter wewnątrz tych znaczników będzie odpowiadał kolejnemu wierszowi w tekście.
- Wstawiając znacznik
Znaki typograficzne
Ważne zalecenia dotyczą również typografii – czyli użycia znaków w tekście.
Cudzysłowy europejskie
Na Nonsensopedii używamy jedynie cudzysłowów europejskich, które niestety trudno wpisać na klawiaturze.
- „ do otwierania.
- ” do zamykania.
- Nie wolno używać " (nie myl z ”, różnica jest kolosalna). Są to cudzysłowy amerykańskie, tak, właśnie one znajdują się na twojej klawiaturze.
- Stosowanie podwójnych przecinków: ,, jako cudzysłowu otwierającego („) jest uznawane za najgorszą zbrodnię – każdy dokonujący tego amoralnego czynu zostanie rozstrzelany.
- Oba cudzysłowy europejskie („ i ”) znajdziesz w Edittools, znajdujących się na dole strony gdy edytujesz.
- Dodatkowo, w systemie Windows można uzyskać je korzystając ze skrótów klawiaturowych (przytrzymując lewy klawisz
Alt
):Alt+0132
da cudzysłów otwierający („), zaśAlt+0148
zamykający (”). W systemach linuksowych o polskim układzie klawiatury są to odpowiednioAlt+B
iAlt+V
.
- Dodatkowo, w systemie Windows można uzyskać je korzystając ze skrótów klawiaturowych (przytrzymując lewy klawisz
- Przykład poprawnego zastosowania: „tekst”.
- Uwaga! Cudzysłowów używamy jedynie do cytowania pojedynczych słów i równoważników zdań! Do cytowania fragmentów składających się z co najmniej jednego zdania używamy tekstu pisanego kursywą.
- Istnieje jednak wyjątek – gdy cytowany tekst sam w sobie cytuje inny tekst, ten podwójnie cytowany fragment zawsze wkładamy w cudzysłowy.
Półpauza
W wielu sytuacjach na Nonsensopedii należy użyć znaku półpauzy, który jest często mylony z dywizem – ten drugi bowiem standardowo znajdziemy na klawiaturze.
- Półpauza wygląda tak: –.
- Uwaga! Półpauza to nie to samo co dywiz! Dywiz wygląda tak: -. Porównaj to do znaku półpauzy: –. Widzisz różnicę?
- Również bardzo podobna do myślnika (zwanego także pauzą): —. Na Nonsensopedii myślnik nie jest jednak używany – zawsze zastępujemy go półpauzą.
- Używana zamiennie z dwukropkiem (:) – do rozwinięcia treści, wprowadzenia kontrapunktu, jako elipsa; tak jak właśnie została użyta w tym zdaniu.
- Używana również do zapisywania przedziałów liczbowych, wiekowych i roczników – wtedy nie używamy spacji wokół niej; na przykład: 20–39; a także do zapisu tras między miejscowościami; na przykład: Warszawa–Kraków.
- Wyjątek – w zapisie przedziału dwóch roczników następujących jeden po drugim, zamiast półpauzy używamy ukośnika (/), w ten sposób: 1992/1993, 2012/2013.
- Nie rozpoczyna nowego zdania – dlatego pierwszy wyraz po półpauzie piszemy od małej litery (oczywiście tylko jeżeli żadna inna zasada nie wymaga od nas pisania go od litery wielkiej – wtedy pierwszeństwo ma litera wielka).
Dywiz
Dywiz jest często mylony z półpauzą, chociaż ma całkowicie inne zastosowanie.
- Stosowany jest do połączeń wyrazów. Oto przykłady: polsko-angielski, biało-czerwony, Bielsko-Biała.
- Do połączeń wyrazów i liczb – na przykład: „746-wątkowy”.
Wielokropek
Zamiast trzech kropek: ..., na Nonsensopedii stosujemy pojedynczy znak wielokropka: …
Można go znaleźć w Edittools, dostępnym w edytorze źródłowym po kliknięciu więcej obok pola opis zmian. Da się go też wpisać na Windowsie przy pomocy kombinacji Alt+0133
(przytrzymując Alt
i wpisując kolejne cyfry), a na Linuksie Alt+K
.
Uwaga, wielokropka nie stosujemy w cytatach ze względu na czcionkę o stałej szerokości (monospace
).
Odmiany pisma
Fragmenty tekstu znajdujące się w artykule mogą być wyróżniane na wiele sposobów – poprzez zmianę wyglądu liter go tworzących.
Kursywa
Wpisujesz | Otrzymujesz |
---|---|
''Ten tekst jest kursywą''
|
Ten tekst jest kursywą |
|
Ten tekst także jest kursywą |
Kursywa jest często błędnie zastępowana cudzysłowami, z powodu podobnego zastosowania.
- Tworzona jest poprzez wkładanie tekstu pomiędzy dwie pary apostrof:
''
.- Jeżeli chcemy by tekst pisany kursywą miał długość kilku linii, to wewnątrz apostrof tekst dodatkowo otaczamy parą znaczników HTML-owych:
<poem>
oraz</poem>
.
- Jeżeli chcemy by tekst pisany kursywą miał długość kilku linii, to wewnątrz apostrof tekst dodatkowo otaczamy parą znaczników HTML-owych:
- Stosowana jest w wielu sytuacjach:
- Do cytowania fragmentów zawierających co najmniej jedno zdanie (równoważniki zdań się jako zdania nie liczą). W przypadku gdy cytowany fragment sam cytuje inny fragment, ten drugi wkładamy w cudzysłowy.
- Jeżeli cytowany fragment kończy się znakiem interpunkcyjnym innym niż pytajnik lub wykrzyknik, to należy go pominąć.
- Do zapisywania tytułów utworów i albumów muzycznych, wierszy, powieści, filmów, seriali, memów i innych (u)tworów; przetłumaczonych lub nie. Nazw zespołów, wykonawców oraz poetów jednak to nie dotyczy, ogólnie żadnych autorów kursywą nie piszemy.
- Jeżeli fragment został z jakiegoś powodu pogrubiony (patrz niżej), to kursywę na nim pomijamy – chyba że potrzebujemy dodatkowego wyróżnienia.
- Do cytowania fragmentów zawierających co najmniej jedno zdanie (równoważniki zdań się jako zdania nie liczą). W przypadku gdy cytowany fragment sam cytuje inny fragment, ten drugi wkładamy w cudzysłowy.
Pogrubienie
Wpisujesz | Otrzymujesz |
---|---|
'''Ten tekst jest pogrubiony'''
|
Ten tekst jest pogrubiony |
|
Podstawowym sposobem wyróżniania tekstu jest jego pogrubienie.
- Tworzone poprzez wkładanie tekstu pomiędzy parę potrójnych apostrof:
'''
.- Tak jak w przypadku kursywy, jeśli chcemy by nasz pogrubiony tekst rozciągał się na kilka wierszy, to wewnątrz apostrof otaczamy tekst parą znaczników
<poem>
oraz</poem>
.
- Tak jak w przypadku kursywy, jeśli chcemy by nasz pogrubiony tekst rozciągał się na kilka wierszy, to wewnątrz apostrof otaczamy tekst parą znaczników
- Stosowane jest dość powszechnie:
- Jako wyróżnienie tekstu.
- Do oznaczania pojęć definiowanych w danym artykule, sekcji lub punkcie.
- Ma pierwszeństwo nad kursywą – jeżeli tekst został pogrubiony, to nie piszemy go kursywą – chyba że potrzebujemy dodatkowego wyróżnienia.
Podkreślenie
Wpisujesz | Otrzymujesz |
---|---|
<u>Ten tekst jest podkreślony</u>
|
Ten tekst jest podkreślony |
Kolejnym sposobem wyróżniania tekstu jest jego podkreślenie.
- Tworzymy je poprzez włożenie tekstu pomiędzy
<u>
oraz</u>
. - Podkreślenia nigdy nie rozciągamy na kilka linii.
- Jest rzadko stosowane i niezalecane.
Kod
Wpisujesz | Otrzymujesz |
---|---|
<code>Ten tekst jest kodem</code>
|
Ten tekst jest kodem
|
|
|
Cytowanie kodu.
- Jest tworzone poprzez włożenie tekstu pomiędzy
<code>
oraz</code>
.- Jeżeli chcemy rozciągnąć to na kilka wierszy, to tak jak w poprzednich przypadkach – opatrzamy wewnątrz (po
<code>
) tekst znacznikami<poem>
.- Jednakże zamiast tego warto również rozważyć użycie
<source>
lub<pre>
, opisanych niżej.
- Jednakże zamiast tego warto również rozważyć użycie
- Jeżeli chcemy rozciągnąć to na kilka wierszy, to tak jak w poprzednich przypadkach – opatrzamy wewnątrz (po
- Służy do ogólnego cytowania kodu źródłowego, czasami jest stosowane jako zwykłe wyróżnienie tekstu.
- Jest pisane czcionką o stałej szerokości – przez co niektóre znaki mogą w nim wyglądać tak samo (z reguły dywizy i półpauzy).
Kod podświetlany
Wpisujesz | Otrzymujesz |
---|---|
|
local sum = 0
for i = 1, #arg do
if tonumber(i) then
sum = sum + i
end
end
print(sum)
|
Cytowanie kodu z podświetlaniem składni.
- Aby utworzyć, należy włożyć tekst pomiędzy
<source lang="nazwa">
oraz</source>
, gdzie w miejscunazwa
należy wpisać odpowiednią nazwę języka, którego składnia ma być podświetlana w tekście. - Jest podobne do
<code>
, ale pozwala podświetlać składnię języka, w jakim jest kod pisany – jednakże uniemożliwia inną stylizację.- Tak jak
<code>
może zawierać wiele linii.
- Tak jak
- Lista języków i ich
nazw
znajduje się tutaj.
Preformatowanie
Wpisujesz | Otrzymujesz |
---|---|
Ta linia zaczyna się od spacji
|
Ta linia zaczyna się od spacji |
|
Róże są czerwone Fiołki są niebieskie Cukier jest słodki A alkohol niezdrowy |
Cytowanie kodu „na twardo”.
- Aby uzyskać, należy rozpocząć linię od spacji, lub wsadzić tekst w parę znaczników
<pre>
oraz</pre>
, jeżeli tekst rozciąga się na kilka wierszy. - Służy do cytowania dłuższych fragmentów kodu, bez podświetlania składni lub jakiejkolwiek stylizacji.
Sekcje
Wpisujesz | Otrzymujesz |
---|---|
== Tytuł sekcji ==
|
Tytuł sekcji |
=== Tytuł podsekcji ===
|
Tytuł podsekcji |
==== Tytuł podsekcji drugiego stopnia ====
|
Tytuł podsekcji drugiego stopnia |
===== Tytuł podsekcji trzeciego stopnia =====
|
Tytuł podsekcji trzeciego stopnia |
<h2>Tytuł sekcji nieedytowalnej</h2>
|
Tytuł sekcji nieedytowalnej |
<h3>Tytuł podsekcji nieedytowalnej</h3>
|
Tytuł podsekcji nieedytowalnej |
<h4>Tytuł podsekcji nieedytowalnej drugiego stopnia</h4>
|
Tytuł podsekcji nieedytowalnej drugiego stopnia |
<h5>Tytuł podsekcji nieedytowalnej trzeciego stopnia</h5>
|
Tytuł podsekcji nieedytowalnej trzeciego stopnia |
Sekcja to fragment artykułu opisujący konkretną część poruszanego tematu. Naturalną koleją rzeczy jest, że im dłuższy i bardziej wyczerpujący artykuł, tym więcej posiada sekcji. Każda sekcja może się dzielić na podsekcje, te zaś mogą mieć własne podsekcje i tak dalej.
Sekcje i podsekcje służą do uporządkowania treści artykułu i ułatwienia nawigacji po nim wraz ze spisem treści. Przyciski „edytuj” przy nagłówkach pozwalają na edycję jedynie konkretnej sekcji, co przydaje się przy długich artykułach.
- Aby utworzyć sekcję, należy umieścić na jej początku jej nagłówek. Robimy to, umieszczając tytuł sekcji pomiędzy dwiema parami znaków równości:
== Tytuł sekcji ==
. Należy pamiętać, że w tej samej linii nie może się znajdować nic innego. - W podobny sposób wstawiamy nagłówki podsekcji, jednak dla każdego kolejnego stopnia zagnieżdżenia dokładamy po jednym znaku równości w obu parach:
=== Tytuł podsekcji ===
. Podsekcja musi znajdować się wewnątrz sekcji, więc nagłówka podsekcji nie można umiejscowić przed pierwszym nagłówkiem sekcji. - Spis treści (Table of Contents) domyślnie pojawia się pod pierwszym nagłówkiem sekcji w artykule, o ile ów się pojawia, spisy treści nie są wyłączone w preferencjach użytkownika, nie został wyłączony w artykule przez użycie przełącznika
__NOTOC__
lub przemieszczony przy użyciu__TOC__
. - Nie umieszczamy nagłówka sekcji na samym początku artykułu, zostawiamy miejsce na wstęp do artykułu.
- Jeżeli nagłówek sekcji ma być elementem szablonu, na przykład dyskusji użytkownika, wtedy zamiast znaków równości używamy znaczników HTML:
<h2>Tytuł sekcji</h2>
,<h3>Tytuł podsekcji</h3>
i tak dalej, za każdym razem zwiększając cyfrę w znaczniku o jeden. Usunie to przycisk „edytuj” z nagłówka sekcji, którego kliknięcie otworzyłoby okno edycji nie sekcji dyskusji, lecz samego szablonu. Te znaczniki nie muszą mieć osobnej linii.
Przypisy
Wpisujesz | Otrzymujesz |
---|---|
Zdanie<ref>Przypis</ref>
|
Zdanie[1] |
|
|
{{Przypisy}}
|
Przypisy |
Przypisy są na Nonsensopedii używane w innym celu, niż na Wikipedii – nie zawierają odnośników do źródeł popierających stwierdzenia przed nimi umiejscowione (choć mogą), zamiast tego są stosowane jako element żartu, dosłownie wtrącając zdania między wierszami.
- Aby wstawić przypis używamy znaczników
<ref>Treść przypisu</ref>
. - Aby przypisy działały, musimy wstawić w artykule szablon
{{Przypisy}}
. Umiejscawiamy go zawsze na dole artykułu, nad szablonami nawigacyjnymi i kategoriami, gdyż znajdujący się w szablonie znacznik<references />
ignoruje wszystkie przypisy poniżej niego oraz powyżej poprzedniego znacznika<references />
, co pozwala utworzyć kilka sekcji przypisów w jednym artykule. - Można umieścić odnośniki do tego samego przypisu w wielu miejscach w artykule.
- Aby to zrobić musimy w miejscu, w którym pojawia się po raz pierwszy wpisać
<ref name="nazwa">Przypis</ref>
, gdzienazwa
to krótka nazwa przypisu, która musi składać się z liter i może zawierać cyfry. - Przy każdym kolejnym odwołaniu wpisujemy tylko
<ref name="nazwa" />
, co utworzy odnośnik do tego samego przypisu.
- Aby to zrobić musimy w miejscu, w którym pojawia się po raz pierwszy wpisać
- Nie stawiamy kropki na końcu przypisu. To ograniczenie nie dotyczy jednak wykrzyknika, pytajnika, czy wielokropka.
Cytaty
- Cytaty wprowadzamy z pomocą szablonu
{{cytat}}
, wpisując {{cytat|cytowany fragment|krótki opis}}. Należy również pamiętać o postawieniu kropki na końcu cytatu, nigdy zaś w opisie. Wszystkie zalecenia odnośnie wprowadzania cytatów znajdują się tutaj. - Możesz też wprowadzić bardziej dekoracyjną wersję szablonu –
{{cytat2}}
lub{{cquote}}
. Nie powinna jednak zaburzać układu graficznego strony.
Listy
Wpisujesz | Otrzymujesz |
---|---|
|
|
|
Bum
|
|
|
|
|
Listy służą do wymienienia i ewentualnego krótkiego opisania pokrewnych elementów danego zagadnienia, np. członków zespołu, listy utworów, szeregu dat, czy kolejnych kroków jakiegoś działania. Są dwa rodzaje list – wypunktowana i numerowana.
- Lista wypunktowana charakteryzuje się punktem przed elementem listy (również zwanym punktem). Używamy go, gdy elementy są sobie równorzędne i mogą mieć dowolną kolejność, np. podgatunki zwierzęcia. Aby wstawić taki punkt, stawiamy asterysk (gwiazdkę, *) na początku nowej linii. Ta strona składa się z list wypunktowanych.
- Lista taka może mieć podpunkty, które mogą dalej rozwijać dany element lub stanowić uwagi go dotyczące. Podpunkty uzyskujemy stawiając na początku nowej linii dwa asteryski (
**
). Rzecz jasna, unikamy podpunktów bez punktów.- Podpunkty również mogą mieć swoje podpunkty, które tworzymy znów dostawiając kolejny asterysk. Można tak w nieskończoność, choć staramy się tego unikać.
- Kolejne punkty oddzielamy nie jak akapity podwójnymi enterami, lecz tak, jak wewnątrz
<poem>
pojedynczymi.
- Lista taka może mieć podpunkty, które mogą dalej rozwijać dany element lub stanowić uwagi go dotyczące. Podpunkty uzyskujemy stawiając na początku nowej linii dwa asteryski (
- Lista numerowana służy wymienieniu elementów o konkretnej kolejności, np. ciąg przyczynowo-skutkowy, lista utworów lub klasyfikacja w zawodach sportowych. Aby dodać punkt listy numerowanej stawiamy kratkę zwaną także hashem (
#
) na początku linii.- Tak samo, jak w przypadku listy wypunktowanej, tak i lista numerowana może mieć podpunkty. Tworzymy je stawiając w nowej linii dwie kratki (
##
). Tak samo działają i kolejne rzędy podpunktów. - Lista numerowana jest dość wrażliwa i musi zostać zachowana sekwencja kratek w każdej kolejnej linii, by lista nie została nagle przerwana, tzn. tylko jeden enter przed kolejnym punktem.
- Tak samo, jak w przypadku listy wypunktowanej, tak i lista numerowana może mieć podpunkty. Tworzymy je stawiając w nowej linii dwie kratki (
- Listy mogą być mieszane, tj. lista wypunktowana ma numerowane podpunkty, lub lista numerowana ma wypunktowane podpunkty.
- Aby lista wypunktowana mogła mieć numerowane podpunkty, w podpunkcie zamiast dwóch asterysków (
**
) stawiamy asterysk i kratkę (*#
). - Aby lista numerowana mogła mieć podpunkty robimy na odwrót – kratka przed asteryskiem (
#*
). - Takie listy mogą mieć i dalsze podpunkty kolejnych rodzajów.
- Aby lista wypunktowana mogła mieć numerowane podpunkty, w podpunkcie zamiast dwóch asterysków (
Tabele
Wpisujesz | Otrzymujesz | |||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
|
|
Jeżeli chcemy wygodnie i czytelnie zestawić ze sobą kilka elementów, to warto stworzyć tabelę.
- Tabelę zaczynamy od
{|
i kończymy ją przy pomocy|}
. Obie pary znaków muszą być na wyodrębnionych liniach. - Każdą nową komórkę tabeli rozpoczynamy od znaku
|
, za każdym razem na nowej linii. - Komórki domyślnie ustawiają się obok siebie poziomo. Aby kolejne komórki znajdowały się w nowym rzędzie, wpisujemy parę znaków
|-
. - Jeśli komórka zawiera kilka linii, to po
|
opuszczamy linię i dopiero tam piszemy tekst właściwy. - Jeżeli chcesz, by twoja tabela miała obramowania, to za
{|
, w tej samej linii, po spacji, należy dodaćclass="wikitable"
. - By ustawić tabelę po lewej, prawej lub pośrodku strony, należy odpowiednio za
{|
dodaćclass="floatleft"
,class="floatright"
lubclass="center"
.- Jeżeli chcemy to połączyć z obramowaniem, to piszemy odpowiednio
class="wikitable floatleft"
,class="wikitable floatright"
lubclass="wikitable center"
.
- Jeżeli chcemy to połączyć z obramowaniem, to piszemy odpowiednio