Need for Speed: Most Wanted: Różnice pomiędzy wersjami

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
M (przypisy bez kropek)
(cenzura, typ BMW M3, poprawa interpunkcji, trochę nonsensu (w końcu to Nonsensopedia), odmiana firmy Pontiac (ciężka swoją drogą), wóz do wyzwania #70, wątpliwość co do TIR-a, mniej osobiste formy (to encyklopedia...))
Linia 3: Linia 3:
{{cytat|Jak sie jeśdzsi '''[[samochód|ałtem]]'''???|Standardowe pytanie [[noob]]a}}
{{cytat|Jak sie jeśdzsi '''[[samochód|ałtem]]'''???|Standardowe pytanie [[noob]]a}}
{{cytat|SuUiIiTaśSsSs/\//-\ '''gJiE3rA'''!!!1111|Pokemon o grze}}
{{cytat|SuUiIiTaśSsSs/\//-\ '''gJiE3rA'''!!!1111|Pokemon o grze}}
{{cytat|JAK TO KURWA MNIE '''WYPRZEDZIŁ'''?|Dziecko neo na widok wyprzedzającego go Fiata Punto, podczas gdy on jedzie Lamborghini Murcielago}}
{{cytat|JAK TO K{{cenzura3}}A MNIE '''WYPRZEDZIŁ'''?|Dziecko neo na widok wyprzedzającego go Fiata Punto lub Volkswagena Golfa mk5, podczas gdy on jedzie Lamborghini Murciélago}}
{{cytat|JA PIER**LE ZNOWU WJE**ŁEM Z TYM '''ZŁOMEM'''.|Zdenerwowany gracz, kiedy po raz piaty przechodzi ten sam wyścig}}
{{cytat|JA PIER**LE ZNOWU WJ{{cenzura3}}ŁEM Z TYM '''ZŁOMEM'''.|Zdenerwowany gracz, kiedy po raz piąty przechodzi ten sam wyścig}}
'''Need for Speed: Most Wanted''' – dziewiąta część, słynnej i niekończącej się gry z serii [[Need for Speed]] z [[2005]] roku.
'''Need for Speed: Most Wanted''' – dziewiąta część, słynnej i niekończącej się gry z serii [[Need for Speed]], z [[2005]] roku.


== Fabuła ==
== Fabuła ==
{{spojler}}
{{spojler}}
Tym razem, przyjeżdżasz do miasta Rockport, nowo tuningowanym [[BMW]]. Podczas szpanu zostajesz złapany przez policję, a właściwie to swaggerskiego czarnego gliniarza o ksywie „Cross”, który przez całą grę będzie próbował Cię uCROSSować. Jeździ {{cenzura}} niby przetuningowaną Corvettą która później okazuje się słaba gdyż jest możliwość pojeżdzenia nią sobie w Need For Speed: THE RUN. Pewien pseudo-kozak który pod koniec utknął we Friendzonie z Twoją przyjaciółką, Mią która okazała się zbuntowaną policjantką, Razor {{cenzura1}} Ci coś w Batmobilu i przegrałeś, przez co on wygrał Twoją BeEmke i dziewczynę, której i tak nie odzyskasz, bo Twoja postać o prawdopodobnym imieniu XxX_Dr1v3r_XxX jest lamusem w okularkach.
Tym razem, przyjeżdżasz do miasta Rockport, nowo tuningowanym [[BMW]] M3 GTR [e46]. Podczas szpanu zostajesz złapany przez policję, a właściwie to swaggerskiego gliniarza o ksywie „Cross”, który przez całą grę będzie próbował Cię uCROSSować. Jeździ {{cenzura}} niby stuningowaną Corvettą, która później okazuje się słaba, gdyż jest możliwość pojeżdżenia nią sobie w Need For Speed: THE RUN. Pewien pseudo-kozak który pod koniec utknął we Friendzonie z Twoją przyjaciółką, Mią która okazała się zbuntowaną policjantką, Razor {{cenzura1}} Ci coś w Batmobilu i przegrałeś, przez co on wygrał Twoją BeEmke i dziewczynę, której i tak nie odzyskasz, bo Twoja postać o prawdopodobnym imieniu XxX_Dr1v3r_XxX jest lamusem w okularkach.
Później od nowa zaczynasz dzięki swojej kochanej przyjaciółce, roz{{cenzura1}}jąc każdego na swojej drodze.
Później od nowa zaczynasz dzięki swojej kochanej przyjaciółce, roz{{cenzura1}}jąc każdego na swojej drodze.
Pod koniec gry Mia okazuje się gliną, a Ty okazujesz się ich pomocnikiem w rozwalaniu czarnej listy. Odzyskujesz także swoją BeEmke. Cross chciałby Ci darować jakbyś się oddał w ręce policji, lecz nikt nie ufa glinom więc za{{cenzura1}} aż Mia daje Ci jedyny plan ucieczki, który polega na przeskoczeniu starego mostu który po Twoim powrocie jest tak o zamknięty.
Pod koniec gry Mia okazuje się parszywą gliną, a Ty okazujesz się ich pomocnikiem w rozwalaniu czarnej listy. Odzyskujesz także swoją BeEmke. Cross chciałby Ci darować jakbyś się oddał w ręce policji; lecz nikt nie ufa glinom, więc za{{cenzura1}} aż Mia daje Ci jedyny plan ucieczki, który polega na przeskoczeniu starego mostu<ref>Który po Twoim powrocie zostaje od tak zamknięty</ref>.


Później w Karierze nie ma co robić, więc robisz challenge albo idziesz grać w coś innego.
Później w Karierze nie ma co robić, więc robisz ''challenge'' albo idziesz grać w coś innego.


== Kariera ==
== Kariera ==
[[Plik:Przegrana w NFS.jpg|thumb|OMG! przecież jechałem pierwszy!]]
[[Plik:Przegrana w NFS.jpg|thumb|OMG! przecież jechałem pierwszy!]]
Na rekreacyjnej wycieczce po opanowanym przez piratów drogowych mieście, główny bohater niefortunnie rzuca się w oczy samego szeryfa lokalnej policji. Nowy świeżak nie mógł także ujść uwadze grupy przeciętnej inteligencji małp w kolorowych, oczojebnych samochodach. W tym momencie gracz ogrywa pierwszy wyścig, potem drugi z bossem całej paczki i jak to zwykle nie ma miejsca w grach tego typu – samochód gracza ulega uszkodzeniu. Bezimienny bohater trafia do pierdla na odsiadkę i podnoszenie mydełka, po czym wychodzi. W tym momencie Razor jest nr 1 na Czarnej Liście ulicznych [[Badass|złodupców]]. Dotarł tam, używając twojego wozu, który ukradł. Jeśli chcesz odzyskać BMW, musisz teraz pokonać następujących kierowców:
Na rekreacyjnej wycieczce po opanowanym przez piratów drogowych mieście, główny bohater niefortunnie rzuca się w oczy samego szeryfa lokalnej policji. Nowy świeżak nie mógł także ujść uwadze grupy przeciętnej inteligencji małp w kolorowych, oczojebnych samochodach. W tym momencie gracz ogrywa pierwszy wyścig, potem drugi z bossem całej paczki i jak to zwykle nie ma miejsca w grach tego typu – samochód gracza ulega uszkodzeniu. Bezimienny bohater trafia do pierdla na odsiadkę i podnoszenie mydełka, po czym wychodzi. W tym momencie Razor jest #1 na Czarnej Liście ulicznych [[Badass|złodupców]]. Dotarł tam, używając twojego wozu, który ukradł. Jeśli chcesz odzyskać BMW, musisz teraz pokonać następujących kierowców:
# '''Sonny''' – facet myśli, że jest fajny, bo ma skośne oczka. Jeździ starym, zajeżdżonym Volkswagenem. Można go pokonać fabrycznym Chevroletem.
# '''Sonny''' – facet myśli, że jest fajny, bo ma skośne oczka. Jeździ starym, zajeżdżonym Volkswagenem, kupionym bezpośrednio od Niemca. Można go pokonać fabrycznym Chevroletem.
# '''Taz''' – wozi się [[Lexus]]em IS300 i wyzywa [[lamer]]ów na wyścig. Wystarczy wcisnąć do swojego auta nitro, silniczek i go pokonasz.
# '''Taz''' – wozi się [[Lexus]]em IS300 i wyzywa [[lamer]]ów na wyścig. Wystarczy wcisnąć do swojego auta nitro, silniczek i go pokonasz.
# '''Vic''' – tu już jest ciężej. Ściga się [[Toyota|Toyotą]] Suprą. Chcę cię rozpiździć przy pierwszej okazji.
# '''Vic''' – tu już jest ciężej. Ściga się [[Toyota|Toyotą]] Suprą. Chcę cię rozpiździć przy pierwszej okazji.
# '''Izzy''' – pierwsza laska, z którą przyjdzie ci się zmierzyć. Wozi się Mazdą RX8, każdy, z kim się ściga to znajomy, lub krewny.
# '''Izzy''' – pierwsza laska, z którą przyjdzie ci się zmierzyć. Wozi się Mazdą RX8, każdy, z kim się ściga to znajomy, lub krewny.
# '''Big Lou''' – kolejny skośnooki [[przyjaciel]]. Wlecze się po mieście Mitsubishi Eclipse z wymalowanym [[tygrys|kotkiem]] i z obstawą.
# '''Big Lou''' – kolejny skośnooki [[przyjaciel]]. Wlecze się po mieście Mit(a)subishi Eclipse z wymalowanym [[tygrys|kotkiem]] i z obstawą.
# '''Baron''' – bogaty typek, szpanuje [[Porsche|Porschakiem]] Caymanem. Auto wygląda, jakby tuningowały je metale.
# '''Baron''' – bogaty typek, szpanuje [[Porsche|Gorsche]] Caymanem. Auto wygląda, jakby tuningowały je ciężkie metale.
# '''Earl''' – fan importowanych wózków. Kupił sobie Mitsubishi Lancera, oblepił odjazdowymi naklejkami i wcisnął kilka drobiazgów do [[silnik]]a.
# '''Earl''' – fan importowanych wózków. Kupił sobie Mit(a)subishi Lancera, oblepił odjazdowymi naklejkami i wcisnął kilka drobiazgów do [[silnik]]a.
# '''Jewels ''' – podniecają ją auta typu Muscle (''np. Ford Mustang, Corvette C6''). Sama urządziła sobie Mustanga. Lubi bawić się drążkiem skrzyni biegów.
# '''Jewels''' – podniecają ją auta typu Muscle (''np. Ford Mustang, Corvette C6''). Sama – po wiejsku – urządziła sobie Mustanga. Lubi bawić się drążkiem skrzyni biegów.
# '''Kaze ''' – idiotka szalejąca Mercedesem CLK 500 w butach na obcasach.
# '''Kaze ''' – idiotka szalejąca Mercedesem CLK 500 w butach na obcasach.
# '''Ming''' – [[złodziej]]. Ukradł komuś Lamborghini Gallardo. Lubi zaliczać fotoradary.
# '''Ming''' – [[złodziej]]. Ukradł komuś Lamborghini Gallardo. Lubi zaliczać fotoradary.
# '''Webster''' – łysy szpaner. Wypierdzielił wszystko ze swojej Corvetty C6, oprócz kierownicy, aby auto było lżejsze.
# '''Webster''' – łysy szpaner. Wypierdzielił wszystko ze swojej Corvetty C6, oprócz kierownicy, aby auto było lżejsze.
# '''JV '''– ćpun. W dzień ściga się Dodgem Viperem, a nocami patrzy na dupy w burdelu.
# '''JV''' – ćpun. W dzień ściga się Dodge'm Viperem, a nocami patrzy na dupy w burdelu.
# '''Ronnie''' – chłopak Razora, dostał Astona Martina od rodziców na gwiazdkę.
# '''Ronnie''' – chłopak Razora, dostał Astona Martina i części tuningowe do samochodu od rodziców na gwiazdkę.
# '''Bull''' – Koreańczyk. Dostał kasę na Mercedesa Mc'Larena od Razora, a nie umie go prowadzić, dzięki czemu pokonanie go wymaga jedynie sprawnego monitora.
# '''Bull''' – Koreańczyk. Dostał kasę na Mercedesa SLR McLarena od Razora, a nie umie go prowadzić, dzięki czemu pokonanie go wymaga jedynie sprawnego monitora.
# '''Razor ''' ''(Nareszcie koniec, co?)'' – cwaniaczek, ukradł ci [[samochód|auto]] i wykonywał podejrzane telefony. Teraz musisz tylko zabrać swojego „szrota” i pokonać go w pięciu następujących wyścigach:
# '''Razor ''' ''(Nareszcie koniec, co?)'' – cwaniaczek, ukradł ci [[samochód|auto]] i wykonywał podejrzane telefony. Teraz musisz tylko zabrać swojego „szrota” i pokonać go w pięciu następujących wyścigach:
::* Próba Prędkości;
::* Próba Prędkości;
::* Drag;
::* Drag (wyścig równoległy);
::* Sprint;
::* Sprint;
::* Tor;
::* Tor;
Linia 45: Linia 45:
== Policja ==
== Policja ==
[[Policja]] w grze, dzieli się na kilka poziomów. A oto one:
[[Policja]] w grze, dzieli się na kilka poziomów. A oto one:
* '''Pierwszy poziom''' – Czyli zwykły oznakowany, radiowóz, lub po prostu patrol. Ulega awarii po wjechaniu w stertę kartonów lub gubi przy najbliższym [[zakręt|zakręcie]]. Przy kontakcie bocznym auto robi spektakularne przewroty w powietrzu, okazjonalnie zabijając wszystkich w środku, po czym z nienaturalną gracją przypieprza maską w [[asfalt]]. 5 radiowozów
* '''Pierwszy poziom''' – Czyli zwykły oznakowany radiowóz, lub po prostu patrol. Ulega awarii po wjechaniu w stertę kartonów lub gubi przy najbliższym [[zakręt|zakręcie]]. Przy kontakcie bocznym auto robi spektakularne przewroty w powietrzu, okazjonalnie zabijając wszystkich w środku, po czym z nienaturalną gracją przypieprza maską w [[asfalt]]. 5 radiowozów
::'''Notowania''':
::'''Notowania''':
:::* Zniszczenie Radiowozu: 250 not.
:::* Zniszczenie Radiowozu: 250 not.
:::* 10 sekund pościgu: 100 not.
:::* 10 sekund pościgu: 100 not.
* '''Drugi poziom''' – Pojawia się nieoznakowany radiowóz. Znacznie szybszy, zwinniejszy i wytrzymalszy od Pierwszego poziomu. Stawia blokady na drodze, choć rzadko, ale i tak wystarczy przywalić w niego z buta aby zamienił się w [[złom]]. 10 radiowozów
* '''Drugi poziom''' – Pojawia się nieoznakowany radiowóz. Znacznie szybszy, zwinniejszy i wytrzymalszy od Pierwszego poziomu. Stawia blokady na drodze, choć rzadko, ale i tak wystarczy przywalić w niego z buta, aby zamienił się w [[złom]]. 10 radiowozów
::'''Notowania''':
::'''Notowania''':
:::* Zniszczenie radiowozu: 200 not.
:::* Zniszczenie radiowozu: 200 not.
Linia 57: Linia 57:
:::* Zniszczenie radiowozu – 5000 not.
:::* Zniszczenie radiowozu – 5000 not.
:::* 10 sekund pościgu – 1000 not.
:::* 10 sekund pościgu – 1000 not.
* '''Czwarty poziom''' – Czarne, nieoznakowane Pontiac'i GTO agentów federalnych. Na drodze, znikąd pojawiają się nam kolczatki i latają za nami helikoptery. Próbują zamknąć ściganego w „[[Trójkąt|trójkącie]]”, cokolwiek by to znaczyło. Od czasu do czasu Ciężki oddział Rhino. 20 radiowozów
* '''Czwarty poziom''' – Czarne, nieoznakowane Pontiaki GTO agentów federalnych. Na drodze, znikąd pojawiają się nam kolczatki i latają za nami helikoptery. Próbują zamknąć ściganego w „[[Trójkąt|trójkącie]]”, cokolwiek by to znaczyło. Od czasu do czasu Ciężki oddział Rhino. 20 radiowozów
::'''Notowania''':
::'''Notowania''':
:::* Zniszczenie radiowozu: 10 000 not.
:::* Zniszczenie radiowozu: 10 000 not.
:::* 10 sekund pościgu: 5 000 not.
:::* 10 sekund pościgu: 5 000 not.
* '''Piąty poziom''' – Białe Corvetty C6 wydziału pościgowego Crossa. Są zarąbiście szybkie (prędkość nawet do 350 km/h). Wszędzie są kolczatki, a zaraz po rozpoczęciu pościgu lub przysłaniu posiłków, siedzi Ci na [[twarz]]y 25 radiowozów. Po zdobyciu w 1–2 minuty minimum 1–1,5 miliona notowań, pojawia się sam Cross i jedzie za tobą aż do posiłków, lub go nie zniszczysz. [[Śmigłowiec|Helikoptery]], jakby mało było koszmaru, zapuszczają po jednym ciężkim Rhino co pół minuty, więc nie warto być centralnie pod helikopterem. 25 radiowozów
* '''Piąty poziom''' – Białe Corvetty C6 wydziału pościgowego Crossa. Są zarąbiście szybkie (prędkość nawet do 350 km/h). Wszędzie są kolczatki, a zaraz po rozpoczęciu pościgu lub przysłaniu posiłków, siedzi Ci na [[twarz]]y 25 radiowozów. Po zdobyciu w 1–2 minuty minimum 1–1,5 miliona notowań, pojawia się sam Cross i jedzie za tobą aż do posiłków, lub go nie zniszczysz. [[Śmigłowiec|Helikoptery]], jakby mało było koszmaru, zapuszczają po jednym ciężkim Rhino co pół minuty, więc nie warto być centralnie pod helikopterem<ref>Zwłaszcza, że helikopter emituje tylko dym z materiałów pirotechnicznych, a ustawienia monitora lub telewizora na niewiele się zdadzą</ref>. 25 radiowozów
:::'''Notowania''': CROSS
:::'''Notowania''': CROSS
::::* Za pierwszym razem – 300 000 Notowań
::::* Za pierwszym razem – 300 000 Notowań
Linia 70: Linia 70:
::::– 10 sekund pościgu – 25 000 not.
::::– 10 sekund pościgu – 25 000 not.


:#'''Lekki Oddział Rhino''' – Lekkie SUV'y zwane też K9. Albo wyjeżdżają z naprzeciwka i powodują czołowe zderzenie, otaczając się przy ścianie i aresztując cię; lub tworzą blokady.
:#'''Lekki Oddział Rhino''' – Lekkie SUV'y zwane też ''K9''. Albo wyjeżdżają z naprzeciwka i powodują czołowe zderzenie, otaczając się przy ścianie i aresztując cię; lub tworzą blokady.
:::'''Notowania''':
:::'''Notowania''':
::::* Zniszczenie radiowozu – 10 000 not
::::* Zniszczenie radiowozu – 10 000 not
Linia 77: Linia 77:
:::'''Notowania''':
:::'''Notowania''':
::::* Zniszczenie radiowozu – 15 000 not
::::* Zniszczenie radiowozu – 15 000 not
* '''Szósty poziom''' – Pojawia się raz; kiedy pokonamy Razora i musimy [[spierdalaj|uciekać]] odzyskanym BMW. Wyposażony w czarne Corvetty C6 w parze z Ciężkim Oddziałem Rhino. 30 radiowozów
* '''Szósty poziom''' – Pojawia się dwa razy – kiedy pokonamy Razora i musimy [[spierdalaj|uciekać]] odzyskanym BMW, a także w wyzwaniu #68 serii prób po dziesięciu minutach. Wyposażony w czarne Corvetty C6 w parze z Ciężkim Oddziałem Rhino. 30 radiowozów
::'''Notowania''':
::'''Notowania''':
:::* Zniszczenie radiowozu – 30 000 not.
:::* Zniszczenie radiowozu – 30 000 not.
:::* 10 sekund pościgu – 30 000 not.
:::* 10 sekund pościgu – 30 000 not.
::::* po zainstalowaniu specjalnego programu będzie dochodzić do 10 przy 10 będzie cię ścigała armia crossów
::::* po zainstalowaniu specjalnego programu będzie dochodzić do 10. Przy 10. będzie cię ścigała armia Crossów
* '''Siódmy poziom''' – Pojawia się w 70 próbie wyzwań w Czarnej edycji. Ścigany jesteś przez ciężkie SUV'y, ucieczka nie należy do łatwych, gdyż próbują Cię zamknąć i/lub wypchnąć tak, żebyś nie uciekł. 15 radiowozów
* '''Siódmy poziom''' – Pojawia się w 70 próbie wyzwań w Czarnej edycji. Ścigany jesteś przez ciężkie SUV'y, ucieczka nie należy do łatwych, gdyż próbują Cię zamknąć i/lub wypchnąć tak, żebyś nie uciekł. Samochód, który dostajesz na tę próbę to totalny złom – Chevrolet Camaro SS z rocznika 1967, cofniętym licznikiem i popsutym układem kierowniczym. 15 radiowozów
::'''Notowania''':
::'''Notowania''':
::::* Zniszczenie radiowozu – 15 000 not
::::* Zniszczenie radiowozu – 15 000 not
Linia 88: Linia 88:


== Pościg ==
== Pościg ==
Pościgi w NFS Most Wanted są [[krew|krwawe]] i brutalne, lub nudne bo czasem trzeba pchać samochód aby policyjny radiowóz mógł za tobą jechać. Przy Pierwszym poziomie nie ma co się bawić, drugi jest ciekawszy, trzeci średni, czwarty – być może najtrudniejszy, a piąty to po prostu dużo notowań.
Pościgi w NFS Most Wanted są [[krew|krwawe]] i brutalne; lub nudne, bo czasem trzeba pchać samochód aby policyjny radiowóz mógł za tobą jechać. Przy Pierwszym poziomie nie ma co się bawić, drugi jest ciekawszy, trzeci średni, czwarty – być może najtrudniejszy, a piąty to po prostu dużo notowań.
Podczas pościgu „zaliczamy” kamienie milowe (czyli sprawy z policją), a są to:
Podczas pościgu „zaliczamy” kamienie milowe (czyli sprawy z policją), a są to:
* Długość pościgu (uciec przed wyznaczonym czasem, lub po).
* Długość pościgu (uciec przed wyznaczonym czasem, lub po).
Linia 105: Linia 105:
# '''Przekroczenie prędkości''' – Rozwinięcie prędkości 250 km/h.
# '''Przekroczenie prędkości''' – Rozwinięcie prędkości 250 km/h.
# '''Uszkodzenie mienia''' – Rozwalenie np. [[Znak drogowy|znaku drogowego]], słupa.
# '''Uszkodzenie mienia''' – Rozwalenie np. [[Znak drogowy|znaku drogowego]], słupa.
# '''Ucieczka z miejsca wypadku''' – Rozwalenie jakiegoś niewinnego autka.
# '''Ucieczka z miejsca wypadku''' – Obicie taksówki, którą blacharze wyklepią i będzie można sprzedać jako nówkę w cenie rynkowej.
# '''Jazda poboczem''' – jazda nie po [[droga|ulicy]].
# '''Jazda poboczem''' – jazda nie po [[droga|ulicy]].
# '''Nieostrożna jazda''' – rozwinięcie prędkości 330 km/h.
# '''Nieostrożna jazda''' – rozwinięcie prędkości 330 km/h.
Linia 111: Linia 111:
== Niedorzeczności w grze ==
== Niedorzeczności w grze ==
[[Plik:NFS MW nr.3.jpg|thumb|Aaach! gińcie spasione pączkojady!]]
[[Plik:NFS MW nr.3.jpg|thumb|Aaach! gińcie spasione pączkojady!]]
# Wytuningowany [[Volkswagen]] lub Fiat Punto może wyprzedzić odjazdowe Lamborghini Murcielago i Porsche 911.
# Wytuningowany [[Volkswagen]] lub Fiat Punto może wyprzedzić odjazdowe Lamborghini Murciélago i Porsche 911.
# Fizyka – po uderzeniu w stojący radiowóz z prędkością 300 km/h wyrzuca go jednocześnie kilkadziesiąt metrów w górę i paręset w przód<ref>O ile uderzymy w tył, bo gdy w przód, radiowóz nie trafi na złom. Zamiast tego wóz gracza stanie</ref>.
# Fizyka – po uderzeniu w radiowóz stojący na blokadzie z prędkością 300 km/h wyrzuca go jednocześnie kilkadziesiąt metrów w górę i paręset w przód<ref>O ile uderzymy w tył, bo gdy w przód, radiowóz nie trafi na złom. Zamiast tego wóz gracza stanie</ref>.
# Oddziały Rhino, wyposażony w ciężkie SUV-y, wyjeżdżają z naprzeciwka i powodują czołowe zderzenie, po czym odjeżdżają jak gdyby nigdy nic.
# Oddziały Rhino, wyposażony w ciężkie SUV-y, wyjeżdżają z naprzeciwka i powodują czołowe zderzenie, po czym odjeżdżają jak gdyby nigdy nic.
# Helikopter zręcznie omija wszelkie przeszkody (nawet tunele), a czasem zdarza się, że poleci za blisko i przewróci [[samochód|auto]] na dach.
# Helikopter zręcznie omija wszelkie przeszkody (nawet tunele), a czasem zdarza się, że poleci za blisko i przewróci [[samochód|auto]] na dach.
# Rozwalając sklep z pączkami, unieruchamiasz kilka(dziesiąt) radiowozów naraz w tym dostawę żywności do najbliższego posterunku. Rozwalając bramy stadionu w Rosewood nawet helikopter się podda.
# Rozwalając sklep z pączkami, unieruchamiasz kilka(dziesiąt) radiowozów naraz w tym dostawę żywności do najbliższego posterunku. Rozwalając bramy stadionu w Rosewood nawet helikopter się podda.
# Przy odpowiednim poziomie (#6 występującym tylko 2 razy – próba 68 i pościg pod koniec gry; pozostałe przypadki – zainteresowanie poziomu 5) zainteresowania policji, ścigają cię same Corvetty C6<ref>I ewentualnie SUV-y</ref>.
# Przy odpowiednim poziomie (#6 występującym tylko 2 razy – próba #68 i pościg pod koniec gry; pozostałe przypadki – #5) zainteresowania policji, ścigają cię same Corvetty C6<ref>I ewentualnie SUV-y</ref>.
# Brak policji w trybach Szybkiego Wyścigu oraz Multiplayer.
# Brak policji w trybach Szybkiego Wyścigu oraz Multiplayer.
# Niezniszczalny samochód gracza.
# Niezniszczalny samochód gracza.
# Nitro uzupełnia się samoczynnie.
# Nitro uzupełnia się samoczynnie.
# Możliwa betoniarka/tir/śmigłowiec policyjny na blokadzie drogi, a nawet kolczatka bezpośrednio za radiowozem.
# Możliwa betoniarka/TIR ze ściętymi drzewami/śmigłowiec policyjny na blokadzie drogi, a nawet kolczatka bezpośrednio za radiowozem.
# Policja rozpoczyna pościg za tobą jak tylko cię zobaczy. Nawet jeżeli spokojnie sobie stoisz na poboczu i nikomu nie wadzisz.
# Policja rozpoczyna pościg za tobą jak tylko cię zobaczy. Nawet jeżeli spokojnie sobie stoisz na poboczu i nikomu nie wadzisz.
# Wóz przeciwnika uderzy czołowo w pojazd jadący z przeciwka, ale w 2 sekundy wróci do wyścigu i w kolejne dwie sekundy osiągnie 250 na liczniku.
# Wóz przeciwnika uderzy czołowo w pojazd jadący z przeciwka, ale w 2 sekundy wróci do wyścigu i w kolejne dwie sekundy osiągnie 250 na liczniku.
Linia 128: Linia 128:
# Policja Rockport jest bardzo ostra i zakazała obywatelom ruchu pieszego, co widać na ulicach.
# Policja Rockport jest bardzo ostra i zakazała obywatelom ruchu pieszego, co widać na ulicach.
# Przejeżdżając przez kolczatkę, koła wozu gracza flaczeją, a policyjnych – pozostają w stanie fabrycznym.
# Przejeżdżając przez kolczatkę, koła wozu gracza flaczeją, a policyjnych – pozostają w stanie fabrycznym.
# W jednym z wyzwań w serii prób policja bez problemu dopchnie śmieciarkę do ściany, mimo że waży kilkadziesiąt ton.
# W jednym z wyzwań w serii prób policja w Pontiakach bez problemu dopchnie śmieciarkę do ściany, mimo że sama waży kilkadziesiąt ton.


== Co najbardziej denerwuje graczy? ==
== Co najbardziej denerwuje graczy? ==
[[Plik:Kolizja w nfs.jpg|thumb|KUR*A ZNOWU MI WYJECHAŁ Z NAPRZECIWKA!]]
[[Plik:Kolizja w nfs.jpg|thumb|K{{cenzura3}}A ZNOWU MI WYJECHAŁ Z NAPRZECIWKA!]]
# Na końcu wyścigu wyjeżdża z naprzeciwka samochodzik, powodując kolizję a przeciwnik w Fiacie wygrywa.
# Na końcu wyścigu wyjeżdża z naprzeciwka samochodzik, powodując kolizję, a przeciwnik w Fiacie wygrywa.
# [[błąd|Błędy]], wyłączające grę, podczas trudnego pościgu, zazwyczaj gdy trwa dłużej niż 12 minut i zaliczyłeś naraz 4 kamienie milowe i ponad 2 miliony notowań.
# [[błąd|Błędy]] wyłączające grę, podczas trudnego pościgu, zazwyczaj gdy trwa dłużej niż 12 minut i zaliczyłeś naraz 4 kamienie milowe i ponad 2 miliony notowań.
# Wjechanie w kolczatkę, kiedy wydaje Ci się, że zaraz zgubisz pościg.
# Wjechanie w kolczatkę, tira lub ścianę przed starym mostem, kiedy wydaje Ci się, że zaraz zgubisz pościg.
# Kiedy na wyścigu myślisz, że jesteś PRO, wbijasz się po kolei w każde auto na drodze.
# Kiedy na wyścigu myślisz, że jesteś PRO, wbijasz się po kolei w każde auto na drodze.
# Kiedy do zakończenia oczekiwania zostaje jedna setna [[sekunda|sekundy]] i zauważa Ciebie policja.
# Kiedy do zakończenia oczekiwania zostaje jedna setna [[sekunda|sekundy]] i zauważa Cię policja.
# Kiedy chcesz jak najszybciej zgubić pościg, za cholerę nie uda Ci się, bo pojawi się śmigłowiec albo jakiś uparty radiowóz.
# Kiedy chcesz jak najszybciej zgubić pościg, za cholerę nie uda Ci się, bo pojawi się śmigłowiec albo jakiś uparty radiowóz.


Linia 142: Linia 142:
# Sprint – Jeden z prostszych wyścigów. Polega na dojechaniu z punktu A do B jako pierwszy. Łatwe (chyba że ścigasz się z Fiatem).
# Sprint – Jeden z prostszych wyścigów. Polega na dojechaniu z punktu A do B jako pierwszy. Łatwe (chyba że ścigasz się z Fiatem).
# Tor – Jeżdżenie w kółko. Zazwyczaj są 2–3 okrążenia. Charakteryzują się tym, że jeżeli przez wszystkie okrążenia świetnie ci szło, to w ostatnim na 99% popełnisz błąd, który da rywalom zwycięstwo.
# Tor – Jeżdżenie w kółko. Zazwyczaj są 2–3 okrążenia. Charakteryzują się tym, że jeżeli przez wszystkie okrążenia świetnie ci szło, to w ostatnim na 99% popełnisz błąd, który da rywalom zwycięstwo.
# Eliminacje – Prawie jak Tor, ale kto przejedzie ostatni na okrążeniu odpada i ma wała. Długość to 3 okrążenia.
# Eliminacje – Prawie jak Tor, ale kto przejedzie ostatni na okrążeniu odpada i ma wała<ref>Jak Polska cała</ref>. Długość to zawsze 3 okrążenia.
# Drag – Najbardziej znienawidzony wyścig. Polega na samodzielnym zmienianiu biegów, oraz uważaniu aby w nic nie uderzyć.
# Drag – Najbardziej znienawidzony wyścig. Polega na samodzielnym zmienianiu biegów, oraz uważaniu aby w nic nie uderzyć.
# Próba Prędkości – Trzeba uzyskać jak największą [[prędkość światła|prędkość]] przejeżdżając przez serię fotoradarów.
# Próba Prędkości – Trzeba uzyskać jak największą [[prędkość światła|prędkość]] przejeżdżając przez serię fotoradarów.
Linia 148: Linia 148:


== Multiplayer ==
== Multiplayer ==
Muszę was rozczarować, ale nikt nie gra w to przez [[Internet|neta]]<ref>…chyba, że ma GameRanger</ref>
Od [[2009]] roku nikt nie gra w to przez [[Internet|neta]]<ref>…chyba, że ma GameRanger</ref>. Serwery są puste, a znalezienie rozgrywki nie będzie możliwe nawet za ruski rok.


{{Przypisy}}
{{Przypisy}}

Wersja z 22:56, 14 lut 2019

Plik:Aresztowanie xD.jpg
Jak to? Przecież nic nie zrobiłem!

Jak sie jeśdzsi ałtem???

Standardowe pytanie nooba

SuUiIiTaśSsSs/\//-\ gJiE3rA!!!1111

Pokemon o grze

JAK TO KCenzura2.svgA MNIE WYPRZEDZIŁ?

Dziecko neo na widok wyprzedzającego go Fiata Punto lub Volkswagena Golfa mk5, podczas gdy on jedzie Lamborghini Murciélago

JA PIER**LE ZNOWU WJCenzura2.svgŁEM Z TYM ZŁOMEM.

Zdenerwowany gracz, kiedy po raz piąty przechodzi ten sam wyścig

Need for Speed: Most Wanted – dziewiąta część, słynnej i niekończącej się gry z serii Need for Speed, z 2005 roku.

Fabuła

Tym razem, przyjeżdżasz do miasta Rockport, nowo tuningowanym BMW M3 GTR [e46]. Podczas szpanu zostajesz złapany przez policję, a właściwie to swaggerskiego gliniarza o ksywie „Cross”, który przez całą grę będzie próbował Cię uCROSSować. Jeździ Słuchacz jedynego słusznego radia ocenzurował ten niegodny fragment niby stuningowaną Corvettą, która później okazuje się słaba, gdyż jest możliwość pojeżdżenia nią sobie w Need For Speed: THE RUN. Pewien pseudo-kozak który pod koniec utknął we Friendzonie z Twoją przyjaciółką, Mią – która okazała się zbuntowaną policjantką, Razor Cenzura1.svg Ci coś w Batmobilu i przegrałeś, przez co on wygrał Twoją BeEmke i dziewczynę, której i tak nie odzyskasz, bo Twoja postać o prawdopodobnym imieniu XxX_Dr1v3r_XxX jest lamusem w okularkach. Później od nowa zaczynasz dzięki swojej kochanej przyjaciółce, rozCenzura1.svgjąc każdego na swojej drodze. Pod koniec gry Mia okazuje się parszywą gliną, a Ty okazujesz się ich pomocnikiem w rozwalaniu czarnej listy. Odzyskujesz także swoją BeEmke. Cross chciałby Ci darować jakbyś się oddał w ręce policji; lecz nikt nie ufa glinom, więc zaCenzura1.svg aż Mia daje Ci jedyny plan ucieczki, który polega na przeskoczeniu starego mostu[1].

Później w Karierze nie ma co robić, więc robisz challenge albo idziesz grać w coś innego.

Kariera

Plik:Przegrana w NFS.jpg
OMG! przecież jechałem pierwszy!

Na rekreacyjnej wycieczce po opanowanym przez piratów drogowych mieście, główny bohater niefortunnie rzuca się w oczy samego szeryfa lokalnej policji. Nowy świeżak nie mógł także ujść uwadze grupy przeciętnej inteligencji małp w kolorowych, oczojebnych samochodach. W tym momencie gracz ogrywa pierwszy wyścig, potem drugi z bossem całej paczki i – jak to zwykle nie ma miejsca w grach tego typu – samochód gracza ulega uszkodzeniu. Bezimienny bohater trafia do pierdla na odsiadkę i podnoszenie mydełka, po czym wychodzi. W tym momencie Razor jest #1 na Czarnej Liście ulicznych złodupców. Dotarł tam, używając twojego wozu, który ukradł. Jeśli chcesz odzyskać BMW, musisz teraz pokonać następujących kierowców:

  1. Sonny – facet myśli, że jest fajny, bo ma skośne oczka. Jeździ starym, zajeżdżonym Volkswagenem, kupionym bezpośrednio od Niemca. Można go pokonać fabrycznym Chevroletem.
  2. Taz – wozi się Lexusem IS300 i wyzywa lamerów na wyścig. Wystarczy wcisnąć do swojego auta nitro, silniczek i go pokonasz.
  3. Vic – tu już jest ciężej. Ściga się Toyotą Suprą. Chcę cię rozpiździć przy pierwszej okazji.
  4. Izzy – pierwsza laska, z którą przyjdzie ci się zmierzyć. Wozi się Mazdą RX8, każdy, z kim się ściga to znajomy, lub krewny.
  5. Big Lou – kolejny skośnooki przyjaciel. Wlecze się po mieście Mit(a)subishi Eclipse z wymalowanym kotkiem i z obstawą.
  6. Baron – bogaty typek, szpanuje Gorsche Caymanem. Auto wygląda, jakby tuningowały je ciężkie metale.
  7. Earl – fan importowanych wózków. Kupił sobie Mit(a)subishi Lancera, oblepił odjazdowymi naklejkami i wcisnął kilka drobiazgów do silnika.
  8. Jewels – podniecają ją auta typu Muscle (np. Ford Mustang, Corvette C6). Sama – po wiejsku – urządziła sobie Mustanga. Lubi bawić się drążkiem skrzyni biegów.
  9. Kaze – idiotka szalejąca Mercedesem CLK 500 w butach na obcasach.
  10. Mingzłodziej. Ukradł komuś Lamborghini Gallardo. Lubi zaliczać fotoradary.
  11. Webster – łysy szpaner. Wypierdzielił wszystko ze swojej Corvetty C6, oprócz kierownicy, aby auto było lżejsze.
  12. JV – ćpun. W dzień ściga się Dodge'm Viperem, a nocami patrzy na dupy w burdelu.
  13. Ronnie – chłopak Razora, dostał Astona Martina i części tuningowe do samochodu od rodziców na gwiazdkę.
  14. Bull – Koreańczyk. Dostał kasę na Mercedesa SLR McLarena od Razora, a nie umie go prowadzić, dzięki czemu pokonanie go wymaga jedynie sprawnego monitora.
  15. Razor (Nareszcie koniec, co?) – cwaniaczek, ukradł ci auto i wykonywał podejrzane telefony. Teraz musisz tylko zabrać swojego „szrota” i pokonać go w pięciu następujących wyścigach:
  • Próba Prędkości;
  • Drag (wyścig równoległy);
  • Sprint;
  • Tor;
  • Sprint.

Wyścigi łatwe nie będą, gdyż to BMW to nie takie zwykłe dresiarske auto. Chociaż inteligencja przeciwnika przegrywa z pierwszym warzywem, to jednak wygrywa prędkość.

Po wygraniu odzyskujesz auto. Razor dostaje szału, a Mia pokazuje, że jest z policji, przybywają gliny, a ty masz za zadanie zgubić krwawy i brutalny pościg (najtrudniejszy w całej grze).

Policja

Policja w grze, dzieli się na kilka poziomów. A oto one:

  • Pierwszy poziom – Czyli zwykły oznakowany radiowóz, lub po prostu patrol. Ulega awarii po wjechaniu w stertę kartonów lub gubi przy najbliższym zakręcie. Przy kontakcie bocznym auto robi spektakularne przewroty w powietrzu, okazjonalnie zabijając wszystkich w środku, po czym z nienaturalną gracją przypieprza maską w asfalt. 5 radiowozów
Notowania:
  • Zniszczenie Radiowozu: 250 not.
  • 10 sekund pościgu: 100 not.
  • Drugi poziom – Pojawia się nieoznakowany radiowóz. Znacznie szybszy, zwinniejszy i wytrzymalszy od Pierwszego poziomu. Stawia blokady na drodze, choć rzadko, ale i tak wystarczy przywalić w niego z buta, aby zamienił się w złom. 10 radiowozów
Notowania:
  • Zniszczenie radiowozu: 200 not.
  • 10 sekund pościgu: 500 not.
  • Trzeci poziom – Oznakowany Pontiac GTO policji stanowej. Co krok stawiają blokady. O wiele cięższe niż drugi poziom i szybsze, albowiem osiągają prędkość do 270 km/h. Czasami pojawia się lekki oddział Rhino próbujący cię rozwalić bądź wykoleić wprost w blokadę drogową. 15 radiowozów
Notowania:
  • Zniszczenie radiowozu – 5000 not.
  • 10 sekund pościgu – 1000 not.
  • Czwarty poziom – Czarne, nieoznakowane Pontiaki GTO agentów federalnych. Na drodze, znikąd pojawiają się nam kolczatki i latają za nami helikoptery. Próbują zamknąć ściganego w „trójkącie”, cokolwiek by to znaczyło. Od czasu do czasu Ciężki oddział Rhino. 20 radiowozów
Notowania:
  • Zniszczenie radiowozu: 10 000 not.
  • 10 sekund pościgu: 5 000 not.
  • Piąty poziom – Białe Corvetty C6 wydziału pościgowego Crossa. Są zarąbiście szybkie (prędkość nawet do 350 km/h). Wszędzie są kolczatki, a zaraz po rozpoczęciu pościgu lub przysłaniu posiłków, siedzi Ci na twarzy 25 radiowozów. Po zdobyciu w 1–2 minuty minimum 1–1,5 miliona notowań, pojawia się sam Cross i jedzie za tobą aż do posiłków, lub go nie zniszczysz. Helikoptery, jakby mało było koszmaru, zapuszczają po jednym ciężkim Rhino co pół minuty, więc nie warto być centralnie pod helikopterem[2]. 25 radiowozów
Notowania: CROSS
  • Za pierwszym razem – 300 000 Notowań
– Za drugim – 200 000 notowań
– Za trzecim – 100 000 notowań
– Każdy następny raz – 50 000 notowań.
– Zniszczenie radiowozu – 25 000 not.
– 10 sekund pościgu – 25 000 not.
  1. Lekki Oddział Rhino – Lekkie SUV'y zwane też K9. Albo wyjeżdżają z naprzeciwka i powodują czołowe zderzenie, otaczając się przy ścianie i aresztując cię; lub tworzą blokady.
Notowania:
  • Zniszczenie radiowozu – 10 000 not
  1. Ciężki Oddział Rhino – To co wyżej, tylko są to ciężkie SUV'y.
Notowania:
  • Zniszczenie radiowozu – 15 000 not
  • Szósty poziom – Pojawia się dwa razy – kiedy pokonamy Razora i musimy uciekać odzyskanym BMW, a także w wyzwaniu #68 serii prób po dziesięciu minutach. Wyposażony w czarne Corvetty C6 w parze z Ciężkim Oddziałem Rhino. 30 radiowozów
Notowania:
  • Zniszczenie radiowozu – 30 000 not.
  • 10 sekund pościgu – 30 000 not.
  • po zainstalowaniu specjalnego programu będzie dochodzić do 10. Przy 10. będzie cię ścigała armia Crossów
  • Siódmy poziom – Pojawia się w 70 próbie wyzwań w Czarnej edycji. Ścigany jesteś przez ciężkie SUV'y, ucieczka nie należy do łatwych, gdyż próbują Cię zamknąć i/lub wypchnąć tak, żebyś nie uciekł. Samochód, który dostajesz na tę próbę to totalny złom – Chevrolet Camaro SS z rocznika 1967, cofniętym licznikiem i popsutym układem kierowniczym. 15 radiowozów
Notowania:
  • Zniszczenie radiowozu – 15 000 not
  • 10 sekund pościgu – 30 000 not

Pościg

Pościgi w NFS Most Wanted są krwawe i brutalne; lub nudne, bo czasem trzeba pchać samochód aby policyjny radiowóz mógł za tobą jechać. Przy Pierwszym poziomie nie ma co się bawić, drugi jest ciekawszy, trzeci średni, czwarty – być może najtrudniejszy, a piąty to po prostu dużo notowań. Podczas pościgu „zaliczamy” kamienie milowe (czyli sprawy z policją), a są to:

  • Długość pościgu (uciec przed wyznaczonym czasem, lub po).
  • Przepychanki (uszkodzić wyznaczoną liczbę radiowozów).
  • Próba blokad drogowych (ominąć określoną ilość blokad).
  • Próba kolczatek (ominąć określoną ilość kolczatek).
  • Notowania (uzyskać odpowiednią ilość notowań).
  • Próba wykroczeń (popełnić określoną ilość wykroczeń).
  • Próba zniszczeń (uzyskać określoną wartość zniszczeń).

Rodzaje wykroczeń

Jeśli już mowa o wykroczeniach, to można podczas jednego pościgu popełnić 8 różnych wykroczeń:

  1. Ściganie się (lub przekroczenie prędkości) – Rozwinięcie prędkości 180 km/h.
  2. Taranowanie Radiowozu – Uszkodzenie radiowozu.
  3. Opór przy aresztowaniu – Zgubiony pościg.
  4. Przekroczenie prędkości – Rozwinięcie prędkości 250 km/h.
  5. Uszkodzenie mienia – Rozwalenie np. znaku drogowego, słupa.
  6. Ucieczka z miejsca wypadku – Obicie taksówki, którą blacharze wyklepią i będzie można sprzedać jako nówkę w cenie rynkowej.
  7. Jazda poboczem – jazda nie po ulicy.
  8. Nieostrożna jazda – rozwinięcie prędkości 330 km/h.

Niedorzeczności w grze

Aaach! gińcie spasione pączkojady!
  1. Wytuningowany Volkswagen lub Fiat Punto może wyprzedzić odjazdowe Lamborghini Murciélago i Porsche 911.
  2. Fizyka – po uderzeniu w radiowóz stojący na blokadzie z prędkością 300 km/h wyrzuca go jednocześnie kilkadziesiąt metrów w górę i paręset w przód[3].
  3. Oddziały Rhino, wyposażony w ciężkie SUV-y, wyjeżdżają z naprzeciwka i powodują czołowe zderzenie, po czym odjeżdżają jak gdyby nigdy nic.
  4. Helikopter zręcznie omija wszelkie przeszkody (nawet tunele), a czasem zdarza się, że poleci za blisko i przewróci auto na dach.
  5. Rozwalając sklep z pączkami, unieruchamiasz kilka(dziesiąt) radiowozów naraz w tym dostawę żywności do najbliższego posterunku. Rozwalając bramy stadionu w Rosewood nawet helikopter się podda.
  6. Przy odpowiednim poziomie (#6 występującym tylko 2 razy – próba #68 i pościg pod koniec gry; pozostałe przypadki – #5) zainteresowania policji, ścigają cię same Corvetty C6[4].
  7. Brak policji w trybach Szybkiego Wyścigu oraz Multiplayer.
  8. Niezniszczalny samochód gracza.
  9. Nitro uzupełnia się samoczynnie.
  10. Możliwa betoniarka/TIR ze ściętymi drzewami/śmigłowiec policyjny na blokadzie drogi, a nawet kolczatka bezpośrednio za radiowozem.
  11. Policja rozpoczyna pościg za tobą jak tylko cię zobaczy. Nawet jeżeli spokojnie sobie stoisz na poboczu i nikomu nie wadzisz.
  12. Wóz przeciwnika uderzy czołowo w pojazd jadący z przeciwka, ale w 2 sekundy wróci do wyścigu i w kolejne dwie sekundy osiągnie 250 na liczniku.
  13. Sierżant Cross próbuje łapać 14 najbardziej poszukiwanych kierowców w mieście, ale zaraz potem zwalniają go z policji, bo nie złapał ani jednego.
  14. Samochody przeciwników i policji jadące 280 km/h nie zwalniają na ostrych zakrętach o 90 stopni i perfekcyjnie się wyrabiają.
  15. W mieście odbywa się kilka tysięcy wyścigów ulicznych w jeden dzień.
  16. Policja Rockport jest bardzo ostra i zakazała obywatelom ruchu pieszego, co widać na ulicach.
  17. Przejeżdżając przez kolczatkę, koła wozu gracza flaczeją, a policyjnych – pozostają w stanie fabrycznym.
  18. W jednym z wyzwań w serii prób policja w Pontiakach bez problemu dopchnie śmieciarkę do ściany, mimo że sama waży kilkadziesiąt ton.

Co najbardziej denerwuje graczy?

KCenzura2.svgA ZNOWU MI WYJECHAŁ Z NAPRZECIWKA!
  1. Na końcu wyścigu wyjeżdża z naprzeciwka samochodzik, powodując kolizję, a przeciwnik w Fiacie wygrywa.
  2. Błędy wyłączające grę, podczas trudnego pościgu, zazwyczaj gdy trwa dłużej niż 12 minut i zaliczyłeś naraz 4 kamienie milowe i ponad 2 miliony notowań.
  3. Wjechanie w kolczatkę, tira lub ścianę przed starym mostem, kiedy wydaje Ci się, że zaraz zgubisz pościg.
  4. Kiedy na wyścigu myślisz, że jesteś PRO, wbijasz się po kolei w każde auto na drodze.
  5. Kiedy do zakończenia oczekiwania zostaje jedna setna sekundy i zauważa Cię policja.
  6. Kiedy chcesz jak najszybciej zgubić pościg, za cholerę nie uda Ci się, bo pojawi się śmigłowiec albo jakiś uparty radiowóz.

Rodzaje wyścigów

  1. Sprint – Jeden z prostszych wyścigów. Polega na dojechaniu z punktu A do B jako pierwszy. Łatwe (chyba że ścigasz się z Fiatem).
  2. Tor – Jeżdżenie w kółko. Zazwyczaj są 2–3 okrążenia. Charakteryzują się tym, że jeżeli przez wszystkie okrążenia świetnie ci szło, to w ostatnim na 99% popełnisz błąd, który da rywalom zwycięstwo.
  3. Eliminacje – Prawie jak Tor, ale kto przejedzie ostatni na okrążeniu odpada i ma wała[5]. Długość to zawsze 3 okrążenia.
  4. Drag – Najbardziej znienawidzony wyścig. Polega na samodzielnym zmienianiu biegów, oraz uważaniu aby w nic nie uderzyć.
  5. Próba Prędkości – Trzeba uzyskać jak największą prędkość przejeżdżając przez serię fotoradarów.
  6. Próba Czasowa – Najłatwiejszy, bo trzeba dojechać do mety przed czasem.

Multiplayer

Od 2009 roku nikt nie gra w to przez neta[6]. Serwery są puste, a znalezienie rozgrywki nie będzie możliwe nawet za ruski rok.

Przypisy

  1. Który po Twoim powrocie zostaje od tak zamknięty
  2. Zwłaszcza, że helikopter emituje tylko dym z materiałów pirotechnicznych, a ustawienia monitora lub telewizora na niewiele się zdadzą
  3. O ile uderzymy w tył, bo gdy w przód, radiowóz nie trafi na złom. Zamiast tego wóz gracza stanie
  4. I ewentualnie SUV-y
  5. Jak Polska cała
  6. …chyba, że ma GameRanger